tuista kateeliselle

lomittaja äippälomalla

se joka on kateellinen tuista tavalliselle tilallisellle esim maitotilalliselle tehköön itse tuota työtä jonkin aikaa niin huomaa kuinka paljon se sitoo ja mikä vastuu on!!!!!!!!!!
sivusta seuranneena maatalouslomittajana,

ja hattua nostan kaikille tavan maatalousyrittäjille,

isot peltohehtaarit joityavat viljan viljelijät joilla muutenkin kartanoita on ehkä eri juttu....

11

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kova ala

      Kova on on se myyyy.

      • valinta ei yhteiskunnan

        velvollisuus ole maksella yrittäjien pystys pysymistä se on väärin jokaista muuta yrittäjää kohtaan ,ja kaiken lisäksi miljoonien navetot jonka suoraan makselee veronmaksajat 80 % tisesti ja loput maksellaan verovähennyksistä tämmönen yrittäminen ei ole oikein pois tuet ja kaikki yhteiskunnan apu se on ainut tie niin kuin uudessa seelannissa tehtiin tuki huijaukset pois ,.,.,


      • valinta ei yhteiskunnan kirjoitti:

        velvollisuus ole maksella yrittäjien pystys pysymistä se on väärin jokaista muuta yrittäjää kohtaan ,ja kaiken lisäksi miljoonien navetot jonka suoraan makselee veronmaksajat 80 % tisesti ja loput maksellaan verovähennyksistä tämmönen yrittäminen ei ole oikein pois tuet ja kaikki yhteiskunnan apu se on ainut tie niin kuin uudessa seelannissa tehtiin tuki huijaukset pois ,.,.,

        Toinen vaihtoehto on olemassa: maksakaa ruoasta oikea hinta, älkää huutako valtiota apuun.


      • oma valinta
        valinta ei yhteiskunnan kirjoitti:

        velvollisuus ole maksella yrittäjien pystys pysymistä se on väärin jokaista muuta yrittäjää kohtaan ,ja kaiken lisäksi miljoonien navetot jonka suoraan makselee veronmaksajat 80 % tisesti ja loput maksellaan verovähennyksistä tämmönen yrittäminen ei ole oikein pois tuet ja kaikki yhteiskunnan apu se on ainut tie niin kuin uudessa seelannissa tehtiin tuki huijaukset pois ,.,.,

        voi aivan vapaasti ryhtyä myös yrittäjäksi.
        Alankin voi vapaasti valita.
        vaikka miljoonanaveton yrittäjäksi.
        Vaan näillä tämän palstan valittajilla vaan ei ole minkäänlaisia eväitä minkäänlaisiksi yrittäjiksi.
        Valittajiksi ja nimittelijöiksi pystyvät, ei muuhun.


      • sen näin...
        oma valinta kirjoitti:

        voi aivan vapaasti ryhtyä myös yrittäjäksi.
        Alankin voi vapaasti valita.
        vaikka miljoonanaveton yrittäjäksi.
        Vaan näillä tämän palstan valittajilla vaan ei ole minkäänlaisia eväitä minkäänlaisiksi yrittäjiksi.
        Valittajiksi ja nimittelijöiksi pystyvät, ei muuhun.

        Valittajiksi ja nimittelijöiksi pystyvät, mutta huonosti siihenkään :o)


      • elintarvikkeita
        Akkre kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on olemassa: maksakaa ruoasta oikea hinta, älkää huutako valtiota apuun.

        Mielellään maksetaan ruuasta oikea hinta. Kotimaisten elintarvikkeiden hintataso on tällä hetkellä keskimäärin n. 20% EU:n alueen hintoja korkeampi.

        Kotimaisen maatalouden välttämättömyyttä on perusteltu milloin milläkin "kriisillä" ja rajat pidettiin aikoinaan kiinni lähes kaikesta ruokaan liittyvästä.! Onhan niitä toki ollut. Pääsääntöisesti ne ovat johtuneet meidän arktisista olosuhteista, maatalouden lähes mahdottomuudesta routaisella alueella, ei maailman kriiseistä.
        Suureen ikäluokkaan kuuluvana olen seurannut yhteiskunnallista elämäämme -50 alkaen ja jatkuvasti on kotimaisen maatalouden välttämättömyyttä tuotu esille "kriisien" takia, aivan kuten eräät uskontoryhmät ovat ennustaneet maailman loppua lähes vuosittain.

        Pankaa pojat pellot pakettiin ja menkää töihin. Pidetään pellot vaikkapa yhteiskunnan tuella viljeltävässä kunnossa jos vaikkapa joskun tulee jokin maatalouden edustajien ennustama kriisi.

        Ikäisteni ihmisten eläköidyttyä maassamme ei ole muuta kuin työtä. Kaupat pullollaan kilpailuttamalla ostettuja laadukkaita ja huokeita elintarvikkeita.


      • Maajussi voi
        sen näin... kirjoitti:

        Valittajiksi ja nimittelijöiksi pystyvät, mutta huonosti siihenkään :o)

        Sanoa olevansa yrittäjä.Elinkeinottelia olisi osuvampi titteli.


      • P.Ölvästi
        elintarvikkeita kirjoitti:

        Mielellään maksetaan ruuasta oikea hinta. Kotimaisten elintarvikkeiden hintataso on tällä hetkellä keskimäärin n. 20% EU:n alueen hintoja korkeampi.

        Kotimaisen maatalouden välttämättömyyttä on perusteltu milloin milläkin "kriisillä" ja rajat pidettiin aikoinaan kiinni lähes kaikesta ruokaan liittyvästä.! Onhan niitä toki ollut. Pääsääntöisesti ne ovat johtuneet meidän arktisista olosuhteista, maatalouden lähes mahdottomuudesta routaisella alueella, ei maailman kriiseistä.
        Suureen ikäluokkaan kuuluvana olen seurannut yhteiskunnallista elämäämme -50 alkaen ja jatkuvasti on kotimaisen maatalouden välttämättömyyttä tuotu esille "kriisien" takia, aivan kuten eräät uskontoryhmät ovat ennustaneet maailman loppua lähes vuosittain.

        Pankaa pojat pellot pakettiin ja menkää töihin. Pidetään pellot vaikkapa yhteiskunnan tuella viljeltävässä kunnossa jos vaikkapa joskun tulee jokin maatalouden edustajien ennustama kriisi.

        Ikäisteni ihmisten eläköidyttyä maassamme ei ole muuta kuin työtä. Kaupat pullollaan kilpailuttamalla ostettuja laadukkaita ja huokeita elintarvikkeita.

        tuonkaan kommentin kirjoittaja koskaan ottaa peltoheittoja viljelyyn, saatikka raivata uutta peltoa....

        Kun 5 vuotta pidetään koneet hallissa, pellot pujolla niin kyllä siinä kriisin sattuessä alkaa nälkä kurnia suolistossa.

        Tuotantoa kun ei nähkääs polkaista käyntiin vuodessa, tai kahdessa. Ja vaikka polkaistaisiinkin, entäs jos se kriisi sattuu juhannuksen tienoilla? Tulee pitkä talvi odottaa seuraavaa satokautta!!!

        Ja kun se seuraava satokausi tulee, ei ole tuotantopanoksia, osaamista ja se kalustokin on vanhaa ja mennyt käyttämättömyyden vuoksi piloille. Sitten ei naurata.

        Täällä muuten kovasti ihannoidaan Uuden-seelannin tuetonta maataloutta. Menkääpäs tutustumaan asiaan tarkemmin. Siitä PITI tehdä aikoinaan tuetonta, mutta toisin kävi! Ikävä kyllä, tietämättömien ja asioista ymmärtämättömien keskuudessa myytti tuettomuudesta elää edelleen.

        Tässä muuten ilmainen vinkki kaikille tuista vinkujille:

        Ottakaa esiin maailman kartta. Levittäkää se seinälle, ja ottakaa 2 värisiä nuppineuloja laatikko. Laittakaa esim punainen neula sen maan kohdalle, joka (tekisi mieli sanoa ei maksa elintarviketuotannolle tai teollisuudelle minkäänlaisia tukia, mutta sellaista maata ei tietääkseni ole ainuttakaan) ei maksa maataloustukia alkutuotannolle. Kun neulat onvat paikoillaan siirtykää sinisiin neuloihin ja laittakaa ne niiden maiden kohdalle, joissa on viimeisen 10 vuoden aikana ollut nälänhätä tai jokin muu vastaava elintarvikkeiden puutteesta johtuva kriisi.

        Sitten voitte tyytyväisinä katsoa aikaansaannostanne. Minulle siinä ei ole mitään uutta, mutta ölvökit saattavat yllättyä taikatempusta iloisesti. Ne siniset ja punaiset neulat kun ovat samojen maiden kohdalla....

        Se oppiiko tuosta tempusta mitään onkin sitten toinen juttu.

        Muuten vinkkinä vanhemmille, kertokaa lapsillenne sellaisia satuja ja tarinoita joihin sisältyy jonkinlainen opetus. Sellaiset lapset oppivat ymmärtämään syy-seuraus suhteita sekä ajattelemaan kuulemaansa monipuolisemmin. Sellainen lapsi ymmärtäisi neulat karttaan paikoilleen saatuaan oitis asian oikean ytimen. Ölvökit eivät sitä taida ymmärtää, edes vielä vanhuuden päivillään.

        Toinen vinkki, ihan vanhemmille ihmisille itselleen. Kun kerran pari kertaa vuodessa on pakko päästä lomamatkalle, niin ok. Mutta jättäkää ne turistikohteet ja pääkaupungit rauhaan, menkää sinne missä kohdemaanne ihmisetkin ovat!!!! Siellä opitte paljon uusia asioita, ja ymmärtämään todelista elämää! Matkat tulee paljon halvemmiksikin, kun matkanjärjestäjille ei tarvitse maksaa mitään, ja turistikohteiden riistohinnatkaan eivät puraise!

        Pahapuoli on siinä, että kotiin palattuanne ette enää ole sama ihminen kuin ennen. Se voi muuten heikkohermoisille olla kova pala!! Ainakaan allekirjoittaneen entinen muija ei kestänyt nähdä asioita todellisina, omatunto alkoi näet vaivata jokaisen yhteisen "kehitysmaamatkan" jälkeen. Ei me edes koskaan käyty missään todellisessa kehitysmaassa. Mielenkiintoisia lähikohteita on esimerkiksi puola, unkari, romania (pitää olla hieman varuillaan) ja vaikkapa portugali.


      • ?!?!
        P.Ölvästi kirjoitti:

        tuonkaan kommentin kirjoittaja koskaan ottaa peltoheittoja viljelyyn, saatikka raivata uutta peltoa....

        Kun 5 vuotta pidetään koneet hallissa, pellot pujolla niin kyllä siinä kriisin sattuessä alkaa nälkä kurnia suolistossa.

        Tuotantoa kun ei nähkääs polkaista käyntiin vuodessa, tai kahdessa. Ja vaikka polkaistaisiinkin, entäs jos se kriisi sattuu juhannuksen tienoilla? Tulee pitkä talvi odottaa seuraavaa satokautta!!!

        Ja kun se seuraava satokausi tulee, ei ole tuotantopanoksia, osaamista ja se kalustokin on vanhaa ja mennyt käyttämättömyyden vuoksi piloille. Sitten ei naurata.

        Täällä muuten kovasti ihannoidaan Uuden-seelannin tuetonta maataloutta. Menkääpäs tutustumaan asiaan tarkemmin. Siitä PITI tehdä aikoinaan tuetonta, mutta toisin kävi! Ikävä kyllä, tietämättömien ja asioista ymmärtämättömien keskuudessa myytti tuettomuudesta elää edelleen.

        Tässä muuten ilmainen vinkki kaikille tuista vinkujille:

        Ottakaa esiin maailman kartta. Levittäkää se seinälle, ja ottakaa 2 värisiä nuppineuloja laatikko. Laittakaa esim punainen neula sen maan kohdalle, joka (tekisi mieli sanoa ei maksa elintarviketuotannolle tai teollisuudelle minkäänlaisia tukia, mutta sellaista maata ei tietääkseni ole ainuttakaan) ei maksa maataloustukia alkutuotannolle. Kun neulat onvat paikoillaan siirtykää sinisiin neuloihin ja laittakaa ne niiden maiden kohdalle, joissa on viimeisen 10 vuoden aikana ollut nälänhätä tai jokin muu vastaava elintarvikkeiden puutteesta johtuva kriisi.

        Sitten voitte tyytyväisinä katsoa aikaansaannostanne. Minulle siinä ei ole mitään uutta, mutta ölvökit saattavat yllättyä taikatempusta iloisesti. Ne siniset ja punaiset neulat kun ovat samojen maiden kohdalla....

        Se oppiiko tuosta tempusta mitään onkin sitten toinen juttu.

        Muuten vinkkinä vanhemmille, kertokaa lapsillenne sellaisia satuja ja tarinoita joihin sisältyy jonkinlainen opetus. Sellaiset lapset oppivat ymmärtämään syy-seuraus suhteita sekä ajattelemaan kuulemaansa monipuolisemmin. Sellainen lapsi ymmärtäisi neulat karttaan paikoilleen saatuaan oitis asian oikean ytimen. Ölvökit eivät sitä taida ymmärtää, edes vielä vanhuuden päivillään.

        Toinen vinkki, ihan vanhemmille ihmisille itselleen. Kun kerran pari kertaa vuodessa on pakko päästä lomamatkalle, niin ok. Mutta jättäkää ne turistikohteet ja pääkaupungit rauhaan, menkää sinne missä kohdemaanne ihmisetkin ovat!!!! Siellä opitte paljon uusia asioita, ja ymmärtämään todelista elämää! Matkat tulee paljon halvemmiksikin, kun matkanjärjestäjille ei tarvitse maksaa mitään, ja turistikohteiden riistohinnatkaan eivät puraise!

        Pahapuoli on siinä, että kotiin palattuanne ette enää ole sama ihminen kuin ennen. Se voi muuten heikkohermoisille olla kova pala!! Ainakaan allekirjoittaneen entinen muija ei kestänyt nähdä asioita todellisina, omatunto alkoi näet vaivata jokaisen yhteisen "kehitysmaamatkan" jälkeen. Ei me edes koskaan käyty missään todellisessa kehitysmaassa. Mielenkiintoisia lähikohteita on esimerkiksi puola, unkari, romania (pitää olla hieman varuillaan) ja vaikkapa portugali.

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1668133


      • huutaneet
        Maajussi voi kirjoitti:

        Sanoa olevansa yrittäjä.Elinkeinottelia olisi osuvampi titteli.

        unet ja ajat että ovat yrittäjiä,minäkin olin pienyrittäjä ennen eläkkelle siirtymistä mutta en ole saanut markan markaa enkä ekun ekuja mitään tukijaisia mutta ole maksanut jokaisena vuonna teille veroissa MAATALOUS TUKIJAISIA TÄMÄ ON TOTUUS


      • P.Ölvästi
        ?!?! kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1668133

        mitä kuittiin, laskuun tai kauppakirjaan kirjoitetaan. Jos myydään ylivuotista porkkanaa, laitetaan rehuporkkana, jos myydään vanha rakennus, on paras kirjoittaa kauppakirjaan maininta asumiskelvottomuudesta. Molempia aina joku kovasti haluaa ostaa. Sitten kun etsitään maksumiestä, syy vieritetään kauppaketjussa alimmalle toimijalle. Valitettavasti porkkanamiehet olivat myyneet porkkanan priimana. Tosin, jos kauppakirjassa mainitaan selvästi, että vastaanottaja kuittauksellaan hyväksyy ja on tarkastanut tavaran sovitun laadun mukaiseksi, myyjän vastuut raukeaa. En tiedä onko kukaan koskaan kokeillut tuon lausekkeen pitävyyttä elintarvikekaupassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe