Menomatkalla edessä istuva rouvashenkilö sai Kabulin yläpuolella nukkuessaan oksennus- ja tujuttomuuskohtauksen.Hän oksensi käytävälle vaimoni penkin viereen käytävälle(eikä mikään pikkuoksennus). Hänet kannettiin kahden miehen voimin koneen takaosaan,jossa toipui sen verran että tuli paikalleen noin puolen tunnin kuluttua.Henkilökunta antoi vain jätesäkin mihin voisi jatkossa oksentaa.Toisen kerran häneltä meni vähäksi aikaa taju paikallaan istuessaan ja kolmannen kerran takaosan vessassa jonne myös oksensi.Oksennuksen päälle lentoemäntä laittoi vain pyyhkeen,mitä sitten loppumatkan potkivat edestään pois(vaimoni jalkatilaan) kun työnsivät ostoskärryjä ja aamupalakärryä.Vaimoni potki pyyhkeen aina takaisin käytävälle.Vaimoni pyysi suomea puhuvalta lentoemännältä,että eikö tuota oksennusta voisi pestä pois ennen sitä aamupalaa,mihin lentoemo tokaisi että haiseeko se.Tästä on lähetetty reklamaatio Finnairille,mutta asian käsittelykin tuntuu viipyvän härmäläiseen tapaan.Hypinpä minäkin tekonivelteni kanssa muutamia kertoja niiden kasojen yli.Tämä lentomatka nostatti alku lomafiiliksen todella korkealle.Oksennuksen keskellä vajaat 4000:tta KILOMETRIÄ.
Air Europan palvelu AY 1955
16
3579
Vastaukset
- en kyllä ymmärrä
tällä on Finnairin kanssa tekemistä.Laita postia aireuroopalle jos sekään auttaa. Että pitäisi saada korvausta kun joku oksensi? Kaikkea sitä saa lukea.
Olisiko 1000 vai 10 000 euroa sopiva summa?- nimetön ihmetteliä
ON FINNAIRIN LOMALENTO.ELIKKÄ REKLAMAATIO ON LAITETTU SINNE MINNE SE KUULUU(soitin matkanjärjestäjän toimistoon ja käskivät laittaa palautteen Finnairille)ETTÄ SILLEIN.
- mikään ihme
Mikäli joutuu haistelemaan oksennusta koko lentomatkan on siitä varmasti oikeutettu saamaan jotakin korvausta. Vahinkoja tapahtuu, mutta kyllä henkilökunnan olisi pitänyt siivota jäljet. Sinä olet varmaan sama ihminen joka aiemmin ihmetteli, että miksi hakea korvausta jos saa vatsataudin koneen ruuista. Ihan tiedoksi sinulle lähtökohtaisesti matksutajille pitäisi tarjota ruokaa josta ei saa myrkytystä! Mikäli useat henkilöt sairastuvat ja pystytään osoittamaan että se johtui koneen ruuasta niin kyllä vain lentoyhtiön on se korvattava. Minä itse en ainakaan hiljaa kärsisi moisten epäkohtien kohdatessa.
- ja tapahtuu
mikään ihme kirjoitti:
Mikäli joutuu haistelemaan oksennusta koko lentomatkan on siitä varmasti oikeutettu saamaan jotakin korvausta. Vahinkoja tapahtuu, mutta kyllä henkilökunnan olisi pitänyt siivota jäljet. Sinä olet varmaan sama ihminen joka aiemmin ihmetteli, että miksi hakea korvausta jos saa vatsataudin koneen ruuista. Ihan tiedoksi sinulle lähtökohtaisesti matksutajille pitäisi tarjota ruokaa josta ei saa myrkytystä! Mikäli useat henkilöt sairastuvat ja pystytään osoittamaan että se johtui koneen ruuasta niin kyllä vain lentoyhtiön on se korvattava. Minä itse en ainakaan hiljaa kärsisi moisten epäkohtien kohdatessa.
"Mikäli joutuu haistelemaan oksennusta koko lentomatkan"
Kabulihan siinä mainittiin "rikospaikaksi"
on siitä varmasti oikeutettu saamaan jotakin korvausta"
Mielipahasta en ole kuullut rahaa maksettavan.
Pahoitteluviestin saanee muutaman kuukauden odottelun jälkeen. Jos kuvitellaan että rahaa olisi jaossa niin mitenköhän se jakautuisi, hmm.. hajuhaittahan on erilainen eri riveillä. Summa pienenisi sitä mukaa mitä taaemilta riveiltä valitukset tulevat? Mihin vedettäisiin raja missä korvaukseen ei enää olisi oikeutta? Korvauskäsittelijähän ei tiedä missä on/ei ole haissut..
Sairastuneen/tajuttoman matkustajan kohtalo ei ketään kiinnosta??
- yrjö?
Miten hän onnistui tajuttomana laattaamaan yhtä riviä taaempana istuvien penkin viereen?
Naurettavia vastauksia saat tapahtuneen asian johdosta.Minusta teit juuri oikein kun olit yhteydessä Finnairiin ja annoit palautetta.Olin itse myös Finnairiin päin jutulla kun meidän lennolla tuli ruokamyrkytys epäily paluu lennolla 10.3 Phuketista ja monelle muullekin samalla lennolla,mutta monelle ei tunnu olevan oikein kun antaa palautetta vaikka ei edes hakisi mitään korvauksia.
- hyvä.
tämä on suomi24 foorumi.
asiallisiakin löytyy, tiesitkö? - edelliseen.
hyvä. kirjoitti:
tämä on suomi24 foorumi.
asiallisiakin löytyy, tiesitkö?olen seurannut kirjoituksiasi
tämän aiheen ympäriltä.
mielestäni ne ovat olleet
asiallisia. kiitos. - make
edelliseen. kirjoitti:
olen seurannut kirjoituksiasi
tämän aiheen ympäriltä.
mielestäni ne ovat olleet
asiallisia. kiitos.meilläki toinen istuinpaikka haisi oksennukselle ku aina liikahti ni lemusi,hokasin vast lennon lopulla että mun selkänojaan oli laitettu viltti suojaksi,kait joku siihe oksentanu paluulennolla eikä ehitty pesrä kunnolla,ja paluu lennolla oli kolme vaippaikästä takana ja oikella puolella ja kaks huusi palosirenit melke koko paluulennon,ja matkustettiin comfort luokassa,oli kaukana "matkusta mukavammin comfort luokassa",jota matkatoimisto mainosti,liekkö tullainen sitte yleistä lomalennoilla et pienet ipanat otetaan tonne "paremmalle" puolelle eikä laiteta taakse niinku reittilennoilla,no palautetta kummiski on menny finnairille ja matkatoimistolle.
- finnair alkaa
toivottavasti finnair alkaa miettiä tuon Air Europan käyttöä kun alkaa kansan keskuudessa olla paljon negatiivista juttua henkilökunnasta ja sen palvelualttiudesta ja ammattitaidosta. Eikö Finnair pysty vuokraamaan pelkkää konetta ja hoitaa ihan suomalaisella miehistöllä homma kotiin;>
- liittyy..
Kyllä ne vauvat rääkyy ihan samalla tavalla oli suomalainen tai espanjalainen henkilökunta.
Makelle tiedoksi, vauvoja otetaan business-luokkaan myös reittilennoilla. Se se vasta vi*tuttaisi jos olisi maksanut kovan hinnan rauhasta ja matkustusmukavuudesta ja joku vaahtosammutin huutaisi ja cacca haisisi läpi yön. - katso mihin kommentti kohde...
liittyy.. kirjoitti:
Kyllä ne vauvat rääkyy ihan samalla tavalla oli suomalainen tai espanjalainen henkilökunta.
Makelle tiedoksi, vauvoja otetaan business-luokkaan myös reittilennoilla. Se se vasta vi*tuttaisi jos olisi maksanut kovan hinnan rauhasta ja matkustusmukavuudesta ja joku vaahtosammutin huutaisi ja cacca haisisi läpi yön.Jos nostat katseesi ylös ja katsot minne tuo kommentti kohdennettu, ymmärtänet ettei tarkoitus ollut ihmetellä lasten matkustelua...vaan sitä että Air Europan lennolla (Finnairin vuokraamana) alaarvoista palvelua ja oksennusten peittelyä pyyhkeellä. Muualla palstalla mainittu myös ruokamyrkytyksistä ja jostain omituisesta selkkauksesta lennon nousuvaiheessa joka arveltiin johtuneen ammattitaidottomasta lentäjästä. Joten jos Finnair antaa tällaista palvelua sillä konstilla että vuokraa lennot muulta lentoyhtiöltä niin ihmettelen jos ei ala ihmiset äänestää ostokäyttäytymisellään piakkoin.
- sinnekin
katso mihin kommentti kohde... kirjoitti:
Jos nostat katseesi ylös ja katsot minne tuo kommentti kohdennettu, ymmärtänet ettei tarkoitus ollut ihmetellä lasten matkustelua...vaan sitä että Air Europan lennolla (Finnairin vuokraamana) alaarvoista palvelua ja oksennusten peittelyä pyyhkeellä. Muualla palstalla mainittu myös ruokamyrkytyksistä ja jostain omituisesta selkkauksesta lennon nousuvaiheessa joka arveltiin johtuneen ammattitaidottomasta lentäjästä. Joten jos Finnair antaa tällaista palvelua sillä konstilla että vuokraa lennot muulta lentoyhtiöltä niin ihmettelen jos ei ala ihmiset äänestää ostokäyttäytymisellään piakkoin.
Et kai tosissasi luule että lentoemännät jää siivoamaan koneen (ja peittelee yrjöt) lennon päätteeksi ja pyöräyttää siinä sivussa myrkytetyt ateriat paluulennolle.
- lennon aikanakin voi
sinnekin kirjoitti:
Et kai tosissasi luule että lentoemännät jää siivoamaan koneen (ja peittelee yrjöt) lennon päätteeksi ja pyöräyttää siinä sivussa myrkytetyt ateriat paluulennolle.
Jos työntekijä miettii vähääkään matkustajien viihtyvyyttä niin eikös se lentoemojen toimenkuvaan kuulu lennon aikana siivota ne oksennukset pois eikä peitellä pyyhkeellä. Jos heidän kantti ei kestä niin sitten ei mahda mitään mutta jos oksennukset siivoamatta kansan keskellä niin johan norot leviää, siivouksen voi tehdä hanskat kädessä ja desinfioida kädet puuhan jälkeen jotta välttyy tolta mainitsemaltasi myrkyttämiseltä. Vai jätätkö kotona homman odottamaan parempaa hetkeä jos jätökset keskellä lattiaa ja peität pyyhkeellä vaivihkaa jos vieraita just paikalla...
- Exemo
lennon aikanakin voi kirjoitti:
Jos työntekijä miettii vähääkään matkustajien viihtyvyyttä niin eikös se lentoemojen toimenkuvaan kuulu lennon aikana siivota ne oksennukset pois eikä peitellä pyyhkeellä. Jos heidän kantti ei kestä niin sitten ei mahda mitään mutta jos oksennukset siivoamatta kansan keskellä niin johan norot leviää, siivouksen voi tehdä hanskat kädessä ja desinfioida kädet puuhan jälkeen jotta välttyy tolta mainitsemaltasi myrkyttämiseltä. Vai jätätkö kotona homman odottamaan parempaa hetkeä jos jätökset keskellä lattiaa ja peität pyyhkeellä vaivihkaa jos vieraita just paikalla...
... kyllä minä niitä koneessa aina silloin tällöin siivoilin...jos johtui liiasta viinan juonnista, niin laskutin asiakkaalta, jos taasen sairaskohtauksesta, niin siivosin ihan vaan hyvästä sydämestä.
Työnkuvaan se ei varsinaisesti kuulu, mutta jos oma nenä/maha kestää, niin miksei...
Mutta juopoille en armoa antanut - rätti käteen itse tai uhkasin laskuttaa.
Opetelkaa ihmiset ottamaan viinaa kohtuudella.
Sairastumiselle ei mitään mahda.
Ja juu, äänestäkää jaloillanne jos Finnair käyttää vielä muunmaalaista "halpatyövoimaa", kun omiakin emoja lomautellaan tällä hetkellä.
Minulle riitti, nostin kytkintä...
Hyviä lentoja vaan kaikille. - air europan vuokrakonneet
Exemo kirjoitti:
... kyllä minä niitä koneessa aina silloin tällöin siivoilin...jos johtui liiasta viinan juonnista, niin laskutin asiakkaalta, jos taasen sairaskohtauksesta, niin siivosin ihan vaan hyvästä sydämestä.
Työnkuvaan se ei varsinaisesti kuulu, mutta jos oma nenä/maha kestää, niin miksei...
Mutta juopoille en armoa antanut - rätti käteen itse tai uhkasin laskuttaa.
Opetelkaa ihmiset ottamaan viinaa kohtuudella.
Sairastumiselle ei mitään mahda.
Ja juu, äänestäkää jaloillanne jos Finnair käyttää vielä muunmaalaista "halpatyövoimaa", kun omiakin emoja lomautellaan tällä hetkellä.
Minulle riitti, nostin kytkintä...
Hyviä lentoja vaan kaikille.Finnairin mainetta ja osakekurssien laskua ajatellen olisi todellakin järkevää Finnairin miettiä tekojaan ja palvelujaan ja tuo Air Europa juttu taitaa olla hätäratkaisu johon Finnair joutui turvautumaan pystyäkseen järjestämään lennot Phuketiin. Toivon ainakin ettei kyse ole pelkästä säästötalkoosta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614448KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1533303Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?572602Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492564- 1122335
- 241903
- 241691
- 301636
- 1691550
- 361275