En millään pääse eteenpäin seuraavassa. Toivottavasti joku viisaampi osaisi auttaa...
Minulla on esimerkissäni ensimmäisessä taulussa otsikkosarakkeet ALUE ja KUNNAT. Alueita on 3: x,y,z. Kuhunkin tuotteeseen kuuluu kuntia eri määrä, ja kaikki kunnat ovat omissa sarakkeissaan, ks. alla
ALUE KUNNAT
x a b c
y d e f g h i
z j k l m
Seuraava taulukko on (eri välilehdellä)oleva tieto, ja nyt haluaisin funktiohärpäkkeen, joka tuottaa arvon 1, jos ao. taulussa oleva vastaajan kotikunta sisältyy ensimmäisessä sarakkeessa määriteltyyn alueeseen ja muuten 0.
ALUE KOTIKUNTA (TULOS, johon pyritään)
y e 1
y l 0
x a 1
Olen yrittänyt yhdistää Jos ja Phaku-funktioita, mutta huonolla menestyksellä, kun en tiedä miten Phaun saisi sarakkeen sijaan etsimään matriiseista - tai jotain sinne päin...?
(en näköjään osaa tehdä esimerkeistä kovin fiksuja, mutta toivottavasti selventävät.)
Jos-lauseen ja hakujen yhdistäminen?
2
447
Vastaukset
moduuliin...
ja muuttele taulukoiden nimet sopiviksi
Option Explicit
Sub Siirrä()
Dim Alue As Range
Dim Kotikunta As Range
Dim Solu As Range
Dim haku As Variant
Dim vika As Integer
On Error Resume Next
Application.ScreenUpdating = False
Worksheets("Sheet2").Activate
vika = Range("A65536").End(xlUp).Row
For Each Solu In Range("A2:A" & vika)
Set Alue = EtsiJaSiirrä(Solu, Range("Sheet1!A:A")).EntireRow
Set Kotikunta = EtsiJaSiirrä(Solu.Offset(0, 1), Alue)
If Not Kotikunta Is Nothing Then
Solu.Offset(0, 2) = 1
Else
Solu.Offset(0, 2) = 0
End If
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Function EtsiJaSiirrä(Hakuehto As Variant, HakuAlue As Range) As Range
Dim Solu As Range
Dim EkaOsoite As String
With HakuAlue
Set Solu = .Find( _
What:=Hakuehto, _
LookIn:=xlValues, _
LookAt:=xlWhole, _
SearchOrder:=xlByRows, _
SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False, _
SearchFormat:=False)
If Not Solu Is Nothing Then
Set EtsiJaSiirrä = Solu
EkaOsoite = Solu.Address
Do
Set EtsiJaSiirrä = Union(EtsiJaSiirrä, Solu)
Set Solu = .FindNext(Solu)
Loop While Not Solu Is Nothing And Solu.Address EkaOsoite
End If
End With
Worksheets("Sheet2").Activate
End Function- tämä ?
=SUMPRODUCT((A1=Sheet1!$A$2:$A$4)*(Sheet2!B1=Sheet1!$B$2:$G$4))
TULOJEN.SUMMA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937528
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241050
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32933Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27901Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26652