Tivoli audiokopio(ko)

retroradio

Onko kenelläkään käyttökokemuksi retroradiosta, Euroline CR 1300? Laite näyttää olevan kuin kopio suositusta Tivoli Audiosta.

20

3406

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liekö analogiaviritin. No saattaahan se toimia jossain.
      Toisaalta ei ole Tivolissakaan vastinetta hinnalleen. Vikoja pukkaa ja halpispääteaste sihisee. (Model One)

• Hifiheebo*

Ostin tänään Prismasta kyseisen Euroline radion hintaan 59e.

Ulkoisesti laite on kumisen tuntuinen, vankka ja suht tiivis vaikkei liittimiä olekaan suojattu kuten Tivoli Audion PAL radiossa. Veikkaan että ei aivan pienestä hajoa esimerkiksi rannalla tai terassilla. Laitteen olemus on ihan tyylikäs.

Ääni on melko bassovoittoista ja ylärekisteriltään hitusen tummaa, kuten on myös siinä Tivolin PAL mallissa. Liekö ulkokäyttöä ajatellen tehtykin bassovoittoiseksi, että rannalla palloa pelatessa kuulee radiosta muutakin kuin kaukaista diskantin kihinää. Sisätiloissa, etenkin louddnes-korosteisilla radioasemilla (radio rock), saattaa kuulostaa tummalta ja turhan tuhdilta. Makuasioita.

Ääni ei kuitenkaan ole mitään kelvotonta, äänen luonnekin on PAL-mallin tasoa, joskin PAL-omaa tottakai hitusen selkeämmän soundin jne. Puhe ja uutiset sekä kevyemmät balladit kuulostavat ihan mukiinmeneviltä tämän Eurolinen kautta. Laitteesta löytyy myös mahdollisuus kytkeä mp3-soitin aux-piuhalla. Ääntä lähtee riittävästi piknikille, nuotiolle, veikkaisin volan riittävän jopa kaveriporukan lentopalloturnausta tahdittamaan. Parempi tämä on kuin semmoinen perus rätisevä yhden kaiuttimen matka/kelloradio.

Radion kuuluvuus näin sisätiloissa vaikutti ihan hyvältä ja säätönuppikin suht toimivalta. Tietenkään Tivoli Audion kaltaiseen herkkyyteen tuskin tämä yltää. Pitää testailla ulkona jokupäivä kun kerkiää.

Akkukestoksia ohjekirja lupailee 8h. Akkukotelon alta paljastuu 8,4v 1500mAh akkukennopaketti (7x 1,2v Ni-Hm kennoa yhdessä sarjan). Mukana tuli laturi.

59 euron hintaisena tämä onpi ihan menevä peli. Käyttötarkoitukseen, elikä puistokestejä viihdyttämään, sanoisin olevan hinta/laatu suhteeltaan Tivoli Audion PAL mallia parempi vaihtoehto. PAL selviää todennäköisesti paremmin landella metsässä jossa kuuluvuus heikkoa, mutta täällä taajamalla hyvin Eurolinekin pelittää. Tämä on myös oiva peli parvekeradioksi. Jääpi 160e rahaa muihin kesämenoihin, kun ostaa Eurolinen Tivolin sijaan.

• pussikalja hifisti

kokeillut joitakin 4xaa paristojen minikaijutin viritelmiä ja lähes poikkeuksetta ääni aivan hirveä ja volyymia ei lähde tarpeeksi. Motonetissä myytiin tätä hintaan 39euroa, mikä on huomattavasti tivoli audiota alhaisempi.
        Ulkonäkö selkeästi samankaltainen(tivoliaudio tarrat vaan kylkeen :). Akun kestoa en varsinaisesti ole vielä päässyt testailemaan, mutta olen jo kerran vajaalla latauksella kuunnellut noin 4 h putkeen.

Ääni ok, volyymia lähtee myös kenties riittävästi, vasta suuremman ihmislauman kokoontumisessa tulee kaiuttimen kyvyt testattua. Viritin nuppi jämäkkä ja asemat helppo säätää, verrokkina muutaman euron kelloradiot. Antaa rahalleen erinomaisen vastineen mielestäni, akku helposti vaihdettavissa, eli nykyisen heikentyessä voi etsiä esimerkiksi hieman isomman tilalle.

Kuten aiemmin ketjussa mainittu, niin jämäkkä rakenne, joskaan kosteudenkestävyydestä en mainintaa mistään löytänyt. Tosin tällä hinnalla laitetta voi kantaa huolettomammin mukana, kuin tivoli audiota. Kaveri osti 200 eurolla mainitun laitteen ja katui ostostaan, pitänee vielä vertailla ääniä keskenään joku päivä.

• Sangean

Sangean WR-1 saa Anttilasta alle satasella ja on todella laadukas monoradio. Pesee Tivolin 6-0.

• aurinkosähkö

Olen ollut muutaman viikon tyytyväinen Eurolinen omistaja. Ei se kyllä mikään retroradio ole, jos oikein ymmärrän mikä on retro. Eihän tuon näköisiä radioita ennen ollut. Meillä on ongelmia monien asemien kuuluvuuden kanssa. Varsinkin Ylen ykkönen on aina ongelmallinen. Euroline kuuluu aivan upeasti. Akun lataus kyllä kestää pitkään. Viimeksi kuuntelin yhtämittaa akulla 14 tuntia. Ja se, että siihen voi ostaa pistokkeen 12 v järjestelmään mökille. Vertasin TivoliAudion ääntä liikkeen pihassa. Ongelmia oli virittimen kanssa. Euroline toimi moitteettomasti. Mistä sitten lienee johtunut. Motonetin 39 €:n tarjous meni ohi, mutta 49 € siellä oli ihan sopiva hinta. Nyt radiota ei vain tahdo olla kotona, kun nuoriso kotona käydessään lainaa sitä vähää väliä rannalle.

• asdfdfdfdfd
        aurinkosähkö kirjoitti:

Olen ollut muutaman viikon tyytyväinen Eurolinen omistaja. Ei se kyllä mikään retroradio ole, jos oikein ymmärrän mikä on retro. Eihän tuon näköisiä radioita ennen ollut. Meillä on ongelmia monien asemien kuuluvuuden kanssa. Varsinkin Ylen ykkönen on aina ongelmallinen. Euroline kuuluu aivan upeasti. Akun lataus kyllä kestää pitkään. Viimeksi kuuntelin yhtämittaa akulla 14 tuntia. Ja se, että siihen voi ostaa pistokkeen 12 v järjestelmään mökille. Vertasin TivoliAudion ääntä liikkeen pihassa. Ongelmia oli virittimen kanssa. Euroline toimi moitteettomasti. Mistä sitten lienee johtunut. Motonetin 39 €:n tarjous meni ohi, mutta 49 € siellä oli ihan sopiva hinta. Nyt radiota ei vain tahdo olla kotona, kun nuoriso kotona käydessään lainaa sitä vähää väliä rannalle.

Tunti sitten hain kaupasta ja täytyy sanoa, että hintaisekseen omaa uskomattoman äänen. Radioviritin mukiinmenevä, mutta kaupungissa toimii paremmin kuin osasi toivoakaan. MP3-soittimesta ei mitenkään kovin hyvin tule ääntä joten kokeilin tietokoneen kaiuttimien kautta laittaa tuohon ääntä ja kuuluu kyllä huomattavasti kovempaa. Ääni ei särje melkein ollenkaan edes maksimivoimakkuudella. Hyvä ostos ainakin tähän mennessä.

• Ile vaan

on asia. Minulla on WR-1 ja on loistava kerrassaan ,vähän aikaa oli tivoli audio ( made in china)ja Sangean on kuin eri planeetalta! Kerrassaan loistovehje, äänentoisto upeaa!

• retro_radio

on oiva peli hintaisekseen. Saksassa n.20€ ja Suomessa 60€. Hinta/laatusuhde aivan omaa luokkaansa. Todella helppo käyttää ja ääni aivan upea, vaikka kotelo on pieni.

• 35

Täältä myös ääni Creativelle. Lisäksi säätimissä on kumimainen pinta, josta saa hyvän otteen. Tämän suhteen Tivoli Audio on säästänyt väärässä paikassa.

• Creativen

hinta oli 39 €. Äänenlaatu on tosiaan positiivinen yllätys. Kyllähän laite jo painaakin enemmän kuin "halvat" tusinaradiot. Lisäpisteitä tulee 3.5 mm:n tuloliitännästä.

• Tivoli on paras! Se on luotettava ja siinä on hyvä äänenlaatu! Kaikki sen "halvat" kopiot ovat huonoja.

• paras.
        vapunen kirjoitti:

Tivoli on paras! Se on luotettava ja siinä on hyvä äänenlaatu! Kaikki sen "halvat" kopiot ovat huonoja.

"In the final analysis, the Radio 705 has strong competition from the similarly retro Tivoli Audio Model One and the more modern Boston Acoustics Recepter Radio."

http://tinyurl.com/38cvfsj

• tietäjä.
        vapunen kirjoitti:

Tivoli on paras! Se on luotettava ja siinä on hyvä äänenlaatu! Kaikki sen "halvat" kopiot ovat huonoja.

tivoli on huonoin. Se kohisee. asema ei pysy paikallaan, volume säätö rutisee...yms. Adidaksen kenkälaatikkokin soi paremmin.

• Keimo Ruotsalainen
        tietäjä. kirjoitti:

tivoli on huonoin. Se kohisee. asema ei pysy paikallaan, volume säätö rutisee...yms. Adidaksen kenkälaatikkokin soi paremmin.

Tivoli Model One on ääneltään paras mitä olen noista pikkuradioista kuullut. Itse asiassa pesee monta isompaakin laitetta. Mutta raivostuttava piirre on se, että radiossa ei pysy kanava paikoillaan! erityisen ärsyttäväksi sen tekee se että jätämme radion aina päiväksi koiran kaveriksi.

• tietäjä.
        Keimo Ruotsalainen kirjoitti:

Tivoli Model One on ääneltään paras mitä olen noista pikkuradioista kuullut. Itse asiassa pesee monta isompaakin laitetta. Mutta raivostuttava piirre on se, että radiossa ei pysy kanava paikoillaan! erityisen ärsyttäväksi sen tekee se että jätämme radion aina päiväksi koiran kaveriksi.

kanava pysyy paikallaan kun säätää radion lämmettyä. Eli, niinkuin minulla radio oli kokoajan päällä, ei tarvinnut säädellä. Yöradiona suhina häiritsi.

Sangean on parempi.

• Herksjkjk
        tietäjä. kirjoitti:

kanava pysyy paikallaan kun säätää radion lämmettyä. Eli, niinkuin minulla radio oli kokoajan päällä, ei tarvinnut säädellä. Yöradiona suhina häiritsi.

Sangean on parempi.

Kyllä mulla ainakin pysyy Tivolissa kanavat hyvin paikoillaan - mutta se KOHINA ! - jos kuuntelet läheltä pienellä volyymillä, niin vahvistimen kohina peittää kaiken muun alleen - todella raivostuttavaa !

• Sangean the best
        Keimo Ruotsalainen kirjoitti:

oli kuin suoraan jostain 70-luvun monokasettiradiosta,ihan lelu, no,sainpa myytyä sen kiinanihmeen.

• pal
        Sangean the best kirjoitti:

oli kuin suoraan jostain 70-luvun monokasettiradiosta,ihan lelu, no,sainpa myytyä sen kiinanihmeen.

Ostin kanssa tivoli model two:n aluksi taustakohina häiritsi mutta
        nyt parin vuoden jälkeen kohina on poissa eikä sitä ole kuulunut
        ainakaan vuoteen. Joku valmistusvika tuossa on mutta paranee
        vanhetessaan, eikä tuo kohina ollut niin pahaa että se häiritsi.

• herr doctor.
        pal kirjoitti:

Ostin kanssa tivoli model two:n aluksi taustakohina häiritsi mutta
        nyt parin vuoden jälkeen kohina on poissa eikä sitä ole kuulunut
        ainakaan vuoteen. Joku valmistusvika tuossa on mutta paranee
        vanhetessaan, eikä tuo kohina ollut niin pahaa että se häiritsi.

sulla on kuulo sen verran huonontunut, ettet kuule tuota kohinaa enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      208
      4623
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      188
      2596
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1522
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1210
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      107
      1130
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      125
      1129
    7. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1082
    8. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1071
    9. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      132
      1030
    10. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      109
      989
    Aihe