Mitäpä ohjelmaa

itse kullakin

näin pitkäperjantaina, tai pääsiäisenä yleensä?

24

788

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oleskelua

läheisteni kanssa - ihan normaalia viikonloppua.

• Pilvisestä hesasta

Ajattelin ottaa ompelukoneen esille, ja ommella pari kaftaania kesää ajatellen.
      Länsisuunta ikkunoilla, ja kesällä usein kuuma. Se on vilpoinen pitää kotona.

Pääsen valmiiseen pöytään, joten voin "vallata" pöydän kotonani.

• mietin,

mihin kirkkoon menisi. Piinapäivän j.palvelus on aika erikoinen ilman urkuja. Ja mustat liinat.
      Surua rinnassa muutenkin.

• ilma. Lunta on tullut yöllä jo reilu viisi senttiä. Ja uutta tulee taivaan täydeltä. Ja on melkein pimeää. Rupean leipomaan kääretorttuja pakasteeseen. Saan viimevuotiset lakkahillot käyttöön. No onhan se tietenkin juhlapäivä.Mutta kun tietääkseni ei ole nyt vieraitakaan tulossa, ja en jaksa katsella ikkunasta ulos!

• pyhinäkin
        marja-liisa41 kirjoitti:

ilma. Lunta on tullut yöllä jo reilu viisi senttiä. Ja uutta tulee taivaan täydeltä. Ja on melkein pimeää. Rupean leipomaan kääretorttuja pakasteeseen. Saan viimevuotiset lakkahillot käyttöön. No onhan se tietenkin juhlapäivä.Mutta kun tietääkseni ei ole nyt vieraitakaan tulossa, ja en jaksa katsella ikkunasta ulos!

Tilasin netistä kirjoja ja sain lähetyksen eilen,pääsiäinen menee lueskellessa.

• Kärsimystä

sekin, sopii hyvin nyt.

• ihminen..

tällaisenä päivänä, juhlapäivänä, ala ikkunan pesuun. Minusta se on jo lähinnä pyhän häväistystä!

• Työnteko
        ihminen.. kirjoitti:

tällaisenä päivänä, juhlapäivänä, ala ikkunan pesuun. Minusta se on jo lähinnä pyhän häväistystä!

Kielletty? Missäs niin määrätään?
        Bussit kulkee, junat ja ratikat, metrot.
        Palokunta, poliisit, sairaalat, hoitokodit ravintolat, taxit. Kukkakaupat, kioskit, pikkukaupat, nissä kaikissa on porukat töissä.
        Samoin kotipalveluissa. Koskas sit työläinen ehtis ne pestä, jos ei vapaapäivänään?
        Voi sun kanssas, huh huh.

• ihminen.. kirjoitti:

Sen verran minullakin on jäänyt äitini opit päähän, että joulupäivänä ja pitkäperjantaina ei tehdä töitä.
        Sunnuntait ja kaikki muutkin pyhät kirkon aikaan olivat myös töiltä rauhoitettuja.
        Iltapäivällä äiti sitten jo saattoi kutimen käteensä ottaa.

Itselläni ei mitään erikoista ole tiedossa,
        tänään illalla olen lapsenpiijaksi lupautunut.
        Se on mieleinen homma ja sen jälkeen taas nauttii omasta rauhasta ja hiljaisuudesta.

• ikäni joutunut
        Työnteko kirjoitti:

Kielletty? Missäs niin määrätään?
        Bussit kulkee, junat ja ratikat, metrot.
        Palokunta, poliisit, sairaalat, hoitokodit ravintolat, taxit. Kukkakaupat, kioskit, pikkukaupat, nissä kaikissa on porukat töissä.
        Samoin kotipalveluissa. Koskas sit työläinen ehtis ne pestä, jos ei vapaapäivänään?
        Voi sun kanssas, huh huh.

tekemään pyhisin, myös juhlapyhinä, palkkatyötä. En kuitenkaan minäkään harrasta kotona pyhisin esim. siivousta. Ärsyttää, kun naapurissa pyhäaamuna aloitetaan suursiivous mattojen hakkuun kera. Minusta se on toisten ihmisten aliarviointia. Monet haluaa pyhänä levätä, jota varten pyhä onkin. Jo sana pyhä ilmaisee sen.
        Jokaisella on oikeus olla sitä mitä on, mutta toisten kunnioittaminen olisi aika hieno ele!
        En jouluna enkä pitkäperjantaina, enkä pääsiäisenä alkaisi ikkunoita pesemään, huh huh....

• Oo,
        ikäni joutunut kirjoitti:

tekemään pyhisin, myös juhlapyhinä, palkkatyötä. En kuitenkaan minäkään harrasta kotona pyhisin esim. siivousta. Ärsyttää, kun naapurissa pyhäaamuna aloitetaan suursiivous mattojen hakkuun kera. Minusta se on toisten ihmisten aliarviointia. Monet haluaa pyhänä levätä, jota varten pyhä onkin. Jo sana pyhä ilmaisee sen.
        Jokaisella on oikeus olla sitä mitä on, mutta toisten kunnioittaminen olisi aika hieno ele!
        En jouluna enkä pitkäperjantaina, enkä pääsiäisenä alkaisi ikkunoita pesemään, huh huh....

Naapureita, lähimaillakaan.
        Siks toiseks oon ateisti. Tää on mun ainoo vapaapäivä ennen vappuu.
        Joten teen just niinku mulle sopii, olkaa rauhassa mitä mieltä vaan.
        Omani on elämäni.

• Lasit pesty
        Oo, kirjoitti:

Naapureita, lähimaillakaan.
        Siks toiseks oon ateisti. Tää on mun ainoo vapaapäivä ennen vappuu.
        Joten teen just niinku mulle sopii, olkaa rauhassa mitä mieltä vaan.
        Omani on elämäni.

Ei ees linnut häiriintyny. Nyt on kirkkaat lasit.
        ootte aika suvaitsemattomii. Tuhannet mökkiläiset jynssää mökkiinsä just tälläki hetkellä.
        Siin ei kait sit mitää huonoo, ku talven jälkeen siivoovat?

• Ristin tie

Mennään seuraamaan tuon kenraaliharjoitusta, tänään. Huomena muuta menoa.

• Odotan lapsia kylään

Olen valmistamassa ruokaa. On se kumma, että perheenäidille ei sanota 'Pyhitä pyhäpäivä kaikista askareista'. Noo-o, ei se mitään, mieleistä hommaa tämä on, kun saan läheiseni kylään. Tuosta pyhäpäivästä; ikäni vuorotyötä tehneenä osaa levätä silloin kun on vapaata - ei siihen uskontoa tarvita. Mutta pääsiäinen on on ihana kaikkine keltaisine kukkineen, rairuohoineen ja värikkäine pääsiäikoristeineen. - Munarikasta pääsiäistä kaikille!

• Odotan lapsia kylään kirjoitti:

Olen valmistamassa ruokaa. On se kumma, että perheenäidille ei sanota 'Pyhitä pyhäpäivä kaikista askareista'. Noo-o, ei se mitään, mieleistä hommaa tämä on, kun saan läheiseni kylään. Tuosta pyhäpäivästä; ikäni vuorotyötä tehneenä osaa levätä silloin kun on vapaata - ei siihen uskontoa tarvita. Mutta pääsiäinen on on ihana kaikkine keltaisine kukkineen, rairuohoineen ja värikkäine pääsiäikoristeineen. - Munarikasta pääsiäistä kaikille!

parhaaksi katsoo, ja aikaa on. Joka tapauksessa se tehty työ on aina parempi kuin tekemätön. Näin eläkkeellä ollessa on kyllä aikaa tehdä siivoukset arkenakin, mutta ainahan toki taloudessa on työtä, oli Joulu tai Juhannus. Minulla ainakin on paljon enemmän suita ruokittavana, ja tiskejä tiskattavana juuri juhlapyhinä.Se on itsestään selvyys, jos huushollia pyörittää!

• marja-liisa41 kirjoitti:

parhaaksi katsoo, ja aikaa on. Joka tapauksessa se tehty työ on aina parempi kuin tekemätön. Näin eläkkeellä ollessa on kyllä aikaa tehdä siivoukset arkenakin, mutta ainahan toki taloudessa on työtä, oli Joulu tai Juhannus. Minulla ainakin on paljon enemmän suita ruokittavana, ja tiskejä tiskattavana juuri juhlapyhinä.Se on itsestään selvyys, jos huushollia pyörittää!

jokaisen on huushollinsa hoidettava, mutta kun on kotona päivät pitkät niin ei silloin tarvii juhlapyhinä alkaa huhkimaan.

Ymmärrän senkin, kun on viikot töissä niin pakkohan kotityötkin on joskus tehtävä.
        No niin, joka asiassa on ne kaksi puolta ja jokainen mielestään oikeassa.

Tulkoon siis jokainen autuaaksi omalla uskollaan!

• yxkulkija

Ohjelma menossa juuri nyt 60
      Pääosissa kaikki osanottajat.

Pääsiäinen tulee, tehdään silloin sitä mitä eteen tulee.

Tressivapaata menemistä, olemista, tulemista, ei pilven- ei huolen häivää taivaallani näy.

Oliko ihanampaa aamua kuin täää..hömötiainenkin oli yöllä sirkutellut, Tapsan tahtiinnn.....

• Pirre*

puolilta päivin alkoi lomani, huomisaamuna lähettään hiihtämään hankia hiljakseen..ensin lintissä n. 10 - 12 h.

• kysymästä

Pääsin valmiiseen pöytään, nauttimaan ateriasta, lapseni perheen kanssa.

Toisen perhe tulee sunnuntaina luokseni syömään, lähtevät lomalle siitä suoraan.

Entä mitä itse olet tehnyt, ja miten aiot viettää lopun pääsiäisajan?

• a-woman1

...vuoden pisin päivä, ajattelin jo lapsena. Kylässä ei sopinut käydä. Töitäkään ei tehty muuta kuin pakolliset ruuanlaitot.

Laitoin kalaa ruuakseni kuten aina pitkäperjantaina. Muuten vietän rauhaisaa luku- ja radionkuuntelupäivää. Yksinasujalla ei ole mitään pakollisia töitä, joten olen vaan ja nautin uuden lumen valkaisemista maisemista ikkunoitteni takana ja mukavasta jazz-musiikista juuri tällä hetkellä.
      Pääsiäisenä laitan ruuaksi poronkäristystä, koska nautin siitä enemmän kuin lampaasta. Luultavasti olen silloinkin yksin ja lueskelen. Poikani perhe lähti Lappiin nauttimaan mäenlaskusta.
      Viihdyn hyvin yksinkin.

Oikein hyvää pääsiäistä teille jokaiselle!

• Asutko ylhäälläkin?

Hei vaan, hesassa on kylläkin jo suurennuslasi haettava, jos lunta aikoo nähdä ;D 7,3 poutaa, mutta pilvistä.

Merenlahdessa vielä jäätä, mutta ei pitkäkään matka, kun avomeri hyvin näkyy, ja paikkapaikoin rannoilta jäät poissa.

Radiossa kuulin kylläkin aamulla, kun joku kuuntelija soitti, ja varoitteli keleistä, ettei kesäkumeilla saisi lähteä, keskisuomea ylemmäs.

Missähän menee lumiraja?

• a-woman1
        Asutko ylhäälläkin? kirjoitti:

Hei vaan, hesassa on kylläkin jo suurennuslasi haettava, jos lunta aikoo nähdä ;D 7,3 poutaa, mutta pilvistä.

Merenlahdessa vielä jäätä, mutta ei pitkäkään matka, kun avomeri hyvin näkyy, ja paikkapaikoin rannoilta jäät poissa.

Radiossa kuulin kylläkin aamulla, kun joku kuuntelija soitti, ja varoitteli keleistä, ettei kesäkumeilla saisi lähteä, keskisuomea ylemmäs.

Missähän menee lumiraja?

Asun juuri Keski-Suomessa, Jyväskylässä. Täällä on uuden lumen alla vielä kerros vanhaakin lunta, ehkä 15-20 cm. On toki jo pälviä ollut ja seinustoilta on paljastunut maata. Luulen, että tämä uusi lumi jouduttaa kevään tuloa.
        Saisivat krookukset jo kohta kurkistella maasta!

• Vastauksestasi
        a-woman1 kirjoitti:

Asun juuri Keski-Suomessa, Jyväskylässä. Täällä on uuden lumen alla vielä kerros vanhaakin lunta, ehkä 15-20 cm. On toki jo pälviä ollut ja seinustoilta on paljastunut maata. Luulen, että tämä uusi lumi jouduttaa kevään tuloa.
        Saisivat krookukset jo kohta kurkistella maasta!

Onkohan se lumiraja sitten juuri siellä? Täällähän on niin hiljaista, ettei monia koko päivänä ole varmaan käynytkään.

Niinhän ne sanovat, uuden olevan vanhan surma. Toivotaan, saat sitten kukista nauttia ;D

Minulla on jo parvekkeella kk ajan ollut noita pikkunarsisseja, nyt lisäksi iso puska koivun oksia, vihreinä, ja orvokkiamppelin sain pääsiäiseksi.
        Lasitus auttaa, vaikka yöpakkasia tulisikin.

Leikkoliljat sisällä keltaisena, sain naapurilta, pääsiäisiloa tuomaan.

Koko ajan veden määrä lisääntyy jään päällä, että voipi pian liplatella vapaana.
        Monestihan vappuna nopeimmat jo purjehtivat, tai muutoin veneilevät.
        Viime vuonna ei ollut jäässä lainkaan, silloin oli jo veneitä laiturissa, tähän aikaan.

Kyllä se kevät nopsasti kesäksi muuttuu, maltetaan hetki vielä ;D

• - ystävä -

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      3061
    2. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      148
      2213
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      1687
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      388
      1230
    5. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      67
      1205
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      102
      1190
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      58
      1100
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      76
      1073
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      61