Olen aika herkkä ihminen, mutta opin myös nuorena jos jollakin on jokin ongelma ja minä siinä pystyn auttamaan, niin autan.Minun tekee jotenkin pahaa jos joku kärsii vääryyttä ja periaatteessa olen aina pyrkinyt auttamaan jos vain voin riippumatta siitä saanko itse mitään.
Esimerkiksi lainasin veljelleni 10000 € asunto-lainaan ja mitään papereita siitä ei tehty.Vaikka lainaa ei oltu maksettu minulle takaisin, he alkoivat ostaa jo uutta asuntoa.Rahat sain sitten lopulta takaisin vuosien kuluessa, mutta ilman mitään korkoa. Ja nyt kun minulla on ongelmia, veljeni ei ole auttanut niissä millään tavalla, vaan vastaus on mene kysymään kirkolta apua !
Näiden vuosien aikana olen nähnyt, että minulle kerrottaisiin kaikki murheet ja minulta otettaisiin apu vastaan. Kun puolestaan minulla on joku ongelma, yritetään vaan nopeasti hankkiutua minusta eroon.Ja tätä tekevät aikuiset, elämänkokemusta omaavat henkilöt.
Olkaa ystävällisiä ja sanokaa, mikä minussa on vialla ? Ja mikä on ihmisen velvollisuus auttaa toista ? Minua ärsyttää aivan suunnattomasti kuinka olen pyytettömästi toisia auttanut ja minua kohdellaan näin.Ihmiset, joilla olisi hyviä suhteita ja mahdollsuus auttaa( ja minäkin pystyisin maksamaan )eivät millään lailla reagoi minun ongelmiini kuin olankohauksella.
En tiedä mikä minulla on, mutten vai haluaisi että ketään kärsii tai voi pahoin. Se vain jotenkin pahoittaa mieleni.Muut kai eivät sitten välitä toisten kärsimyksistä ?
Kiitos vastauksista !
VÄSYNYT AUTTAJA
32
1505
Vastaukset
- itsetunto kunniaan
jota muut pitävät lattiamattonaan.
- HTZA
hölmöys on yleisin vamma ihmisillä.
Olet ihan tavallinen tallaaja.
50 tulee sitten 2-tyypin sokeritauti.
Ja hölmöys lisääntyy, lapsenlapsetkin pitää maksaa.Eikä hän ole hölmö joka auttaa.
Tuleppa käymään katsomassa meilläpäin mitä kaikkea saa kun apu on yhtä lähellä kuin joku meistä sisaruksista tai lastenlapsista.
Apu on vastikkeetonta ja sitä yleensä tarjotaan, sitä ei tarvitse pyytää.
Sen voin sanoa, että meistä sisaruksista yksin toimien ei olisi jäänyt jälkipolville paljon muuta kuin ehkä asunto, jos sitäkään, mutta yhdessä jokaiselle on kertaantunut aivan mukavasti.
Vielä kenenkään ei ole tarvinnut polttaa itseään loppuun, kun apua on saanut ja saa edelleen oli sitten kyse euroista, työstä tai aineettomista asioista.
Mm. rakennusneliöitä matkanvarrella on kertynyt ei satoja vaan tuhansia, joten se hölmöydestä.
Minä olen meidän kuopus ja 57-vee, vielä ei kenelläkään ole edes 2-tyypin diabeetestä.
Sanonpa sinullekin minkä sinun mökillä ollessa toisaalla kirjoitin.
On ihmisiä jotka kulkevat edellä ja saavat aikaan edes jotain ja sitten on se perässäkulkeva ihmisjoukko joka arvostelee edelläkulkevia.
jk. Jos ei kykene parempaan keskusteluun muiden aloituksissa, toivoisin sinun ottavan käyttöön erään kirjoittajan käytännön.
Vaikka hänellä onkin useita nikkejä käytössä, hänja otta osaa keskusteluissa ainoastaa omissa aloituksissaan eikä tuputa mielipiteitään jokaiseen aloitukseen.- ent.tehtaantyttö
ONNELLINEN hölmö,;)) Mieluummin sellanen kun ONNETON ja viisas...Tämä ei ole kiinalaista filosofiaa...ihan friidun oma. Päätelmä. Kiitos, Hatsan, hän äärettömässa ystävällisyydessään ja älykkyydessään tämän ilmiön huomanut myös muissa tallaajissa...Huh;) kivaa ei ole olla yksin hölmö.
t.friidu - HTZA
emw34 kirjoitti:
Eikä hän ole hölmö joka auttaa.
Tuleppa käymään katsomassa meilläpäin mitä kaikkea saa kun apu on yhtä lähellä kuin joku meistä sisaruksista tai lastenlapsista.
Sen voin sanoa, että meistä sisaruksista yksin toimien ei olisi jäänyt jälkipolville paljon muuta kuin ehkä asunto, jos sitäkään, mutta yhdessä jokaiselle on kertaantunut aivan mukavasti.
Vielä kenenkään ei ole tarvinnut polttaa itseään loppuun, kun apua on saanut ja saa edelleen oli sitten kyse euroista, työstä tai aineettomista asioista.
Mm. rakennusneliöitä matkanvarrella on kertynyt ei satoja vaan tuhansia, joten se hölmöydestä.
Minä olen meidän kuopus ja 57-vee, vielä ei kenelläkään ole edes 2-tyypin diabeetestä.
On ihmisiä jotka kulkevat edellä ja saavat aikaan edes jotain ja sitten on se perässäkulkeva ihmisjoukko joka arvostelee edelläkulkevia.
jk. Jos ei kykene parempaan keskusteluun muiden aloituksissa, toivoisin sinun ottavan käyttöön erään kirjoittajan käytännön.
Vaikka hänellä onkin useita nikkejä käytössä, hänja otta osaa keskusteluissa ainoastaa omissa aloituksissaan eikä tuputa mielipiteitään jokaiseen aloitukseen.Veli on siellä, tytär sielläpäin ja toinen tytär tuollapäin, Poika on sielläpäin.
Kaikilla matkaa toisiinsa 200-2000 kilsaa.
Rakenna siitä "kotoisen turvallista" yhteisöä.
Rintamamiestalo on myyty, se vaihdettiin koulutuksen tuomaan älykkyyteen.
Meillä on kivaa, omaiset on poltettu halvalla.
Ja samaan tuhkaan sotketaan mekin, kunhan aika koittaa.
Toisiamme emme auta, eletään vain.
Tuhkauksen hoitaminen on luvattu. HTZA kirjoitti:
Veli on siellä, tytär sielläpäin ja toinen tytär tuollapäin, Poika on sielläpäin.
Tuhkauksen hoitaminen on luvattu.Oli kyse mistä elämän alueesta tahansa, jokainen keksii itselleen tilamteeseensa sopivat 'tekarit', ja mikäs siinä, kyllä se passaa, mutta turhaa löpinää sanoa että ihminen joka välittää muista, olisi hölmö.
- ent.tehtaantyttö
HTZA kirjoitti:
Veli on siellä, tytär sielläpäin ja toinen tytär tuollapäin, Poika on sielläpäin.
Tuhkauksen hoitaminen on luvattu.puhua..mutta, kun leikiksi laitat..niin, paljon olisi sinulle kerrottavaa...tuohon tilanteesi ei tarvitse jää, eikä jää..ellei itse tietoisesti halua. Ja se on kyllä sitten ihan erijuttu.
Itse koen tänä pääsiäisenä iloisen kohtaamisen "oikeesti" erään täällä olevan kirjoittajan kanssa. Joka on sinutkin hurmannut:)) varmasti tiedät ketä tarkoitan.
Kaikki itsestäsi kiinni, Hatsa.
t.friidu - HTZA
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
puhua..mutta, kun leikiksi laitat..niin, paljon olisi sinulle kerrottavaa...tuohon tilanteesi ei tarvitse jää, eikä jää..ellei itse tietoisesti halua. Ja se on kyllä sitten ihan erijuttu.
Itse koen tänä pääsiäisenä iloisen kohtaamisen "oikeesti" erään täällä olevan kirjoittajan kanssa. Joka on sinutkin hurmannut:)) varmasti tiedät ketä tarkoitan.
Kaikki itsestäsi kiinni, Hatsa.
t.friiduihan asiaa, niin se on meillä mennyt.
Paljon on kauniisti kirjoittavia, jotka minut hurmaavat, mennen tullen.
Ja varmaan on paljon niitä jotka hurmaavat muita.
Mökillä oli jäätä, vaan onneksi oli välissä välivettä.
Ei tarvinut porata lävitse asti.
Miten lie ensi keväänä. - ent.tehtaantyttö
HTZA kirjoitti:
ihan asiaa, niin se on meillä mennyt.
Paljon on kauniisti kirjoittavia, jotka minut hurmaavat, mennen tullen.
Ja varmaan on paljon niitä jotka hurmaavat muita.
Mökillä oli jäätä, vaan onneksi oli välissä välivettä.
Ei tarvinut porata lävitse asti.
Miten lie ensi keväänä.yksin sinun ei silti tarvitse jäädä. Tämän nyt ihan vakavissani kirjoitan. Ja vain nyt sinulle.
Monella meillä vastaava tilanne. Syystä tai toisesta No, tähän nyt en enempää kirjoita. Tämä on kuitenkin yleinen palsta. Mutta, älykkäänä miehenä ymmärrät vähemmälläkin. Mitä tarkoitan.
t.ystäväsi-friidu - HTZA
yksin sinun ei silti tarvitse jäädä. Tämän nyt ihan vakavissani kirjoitan. Ja vain nyt sinulle.
Monella meillä vastaava tilanne. Syystä tai toisesta No, tähän nyt en enempää kirjoita. Tämä on kuitenkin yleinen palsta. Mutta, älykkäänä miehenä ymmärrät vähemmälläkin. Mitä tarkoitan.
t.ystäväsi-friiduVinkkinä.
Mökki-Pyykkini on pesty.
Mutta sinkkuna edelleen.
H. - ent.tehtaantyttö
HTZA kirjoitti:
Vinkkinä.
Mökki-Pyykkini on pesty.
Mutta sinkkuna edelleen.
H.but...
Elämästä ei koskaan tiedä, ystävä hyvä. Ole silti Rohkea. Toivoa ei kande menettää...
t.friidu emw34 kirjoitti:
Eikä hän ole hölmö joka auttaa.
Vaikka hänellä onkin useita nikkejä käytössä, hänja otta osaa keskusteluissa ainoastaa omissa aloituksissaan eikä tuputa mielipiteitään jokaiseen aloitukseen.sul on ajatus ja ulosanti kohillaan,varsinkin jälkikirjoitus oli suorastaan riemastuttava.
koti-kiusattu kirjoitti:
sul on ajatus ja ulosanti kohillaan,varsinkin jälkikirjoitus oli suorastaan riemastuttava.
Kuten HTZA, jolla olisi kapasiteettia vaikka jaettavaksi asti, niin hän osaa väliin limbota oikein kunnolla.
Tässä aloituksen otsikosta piti mielestäni ymmärtää, että kyse ei ole aivan kevyestä aiheesta.
Satiiri on hyvä huumorin muoto, mutta sitä pitäis käyttää vasta sitten kun aihe antaa siihen eväät, tai vastailee ennestään tutulle kirjoittajalle, joka ymmärtää sen huumoriksi.
Ennen kun lähtee auttamaan muita, on hyvä olla sen verran itsekäs, ettei tällä muiden avustamisella nakerra omia elinmahdollisuuksiaan, koska ne jos huononee, se ei ole kenenkään etu. Maailmassa on niin paljon kärsimystä ja pahoinvointia, että yhden ihmisen voimavarat ei riitä niiden poistamiseen, ei edes valtionkaan.
Ja muista se, ole vahva niin saat vastavuoroisesti pyyteetöntä apua, mutta heikko ei sitä saa. Näin minä sen näen.
Maailma on raaka, ei ihmisen luonne ole eläimistä kovin paljon kehittynyt.- ent.tehtaantyttö
Kiltit ihmiset eivät sitä tavallaan "näe". Aivan asiaa kirjoitit. Kanssasi täysin samaa mieltä.
t.friidu - HTZA
Kiltit ihmiset eivät sitä tavallaan "näe". Aivan asiaa kirjoitit. Kanssasi täysin samaa mieltä.
t.friiduolitte päässeet helpommalla,
kun olsitte sanoneet että HTZA:N vastaus oli oikein.
Ihminen on hölmö.
Nyt käytitte turhaan kirjaimia. - ent.tehtaantyttö
HTZA kirjoitti:
olitte päässeet helpommalla,
Ihminen on hölmö.
Nyt käytitte turhaan kirjaimia.kiistänyt mitenkään;) Oikeassa olet turhia sanoja.;))
t.friidu HTZA kirjoitti:
olitte päässeet helpommalla,
Ihminen on hölmö.
Nyt käytitte turhaan kirjaimia.Etten hevillä ketään hölmöksi sano. Se jos minä jotain hölmöksi sanon, se on sitten jo täyshölmö.
Olen itsekkin antanut pyyteetöntä apua, ja sille tielle on jäänyt useampi tonni, mutta se on toinen juttu, minulla on siihen varaa.
Sitten olen antanut pyyteetöntä apua, jota ei rahassa mitata, se jätti jonkin verran jälkiäkin. Mutta en tunne todellakaan itseäni hölmöksi.
Sen olen nähnyt, että paskapäisen itsekkäät ihmiset ovat hyvin yksinäisiä ja onnettomia ja heidän elämänsä on köyhää.k-kotton kirjoitti:
Etten hevillä ketään hölmöksi sano. Se jos minä jotain hölmöksi sanon, se on sitten jo täyshölmö.
Olen itsekkin antanut pyyteetöntä apua, ja sille tielle on jäänyt useampi tonni, mutta se on toinen juttu, minulla on siihen varaa.
Sitten olen antanut pyyteetöntä apua, jota ei rahassa mitata, se jätti jonkin verran jälkiäkin. Mutta en tunne todellakaan itseäni hölmöksi.
Sen olen nähnyt, että paskapäisen itsekkäät ihmiset ovat hyvin yksinäisiä ja onnettomia ja heidän elämänsä on köyhää.sosiaalisessa elämänasenteessa on paras pointti.
Mitä on ihminen silloin, kun ei ole kenellekään "tärkeä"?- HTZA
k-kotton kirjoitti:
Etten hevillä ketään hölmöksi sano. Se jos minä jotain hölmöksi sanon, se on sitten jo täyshölmö.
Sen olen nähnyt, että paskapäisen itsekkäät ihmiset ovat hyvin yksinäisiä ja onnettomia ja heidän elämänsä on köyhää.Edelleen , kunnioitan sinua siitä että olet ihminen, paljon parempi kuin minä.
Minä en pysty auttamaan idiootteja. - ent.tehtaantyttö
k-kotton kirjoitti:
Sen olen nähnyt, että paskapäisen itsekkäät ihmiset ovat hyvin yksinäisiä ja onnettomia ja heidän elämänsä on köyhää.tuo sana hölmö tai dorka..ymmärretään...riippuen siitä missä olemme kasvanneet aikuiseksi...täällä missä minä olen kasvanut aikuiseksi niin, tuo sana hölmö ymmärretään sillee aika pehmeesti ja lempeästikin riippuu tuosta äänenpainosta millä sanotaan. Mies saattaa naiselleen/tai nainen miehelleen sanoa nuo sanat hellällä äänensävyllä sydän täynnä suurta rakkautta...niin, silloin niissä ei tuota loukkaavaa sisältöä ole..enemmänkin suurta rakkautta;)) sitten erikseen ne sanat joilla loukataan...tunteita syvältä..
Tämän samojen sanojen erilaisuuden ymmärsin täysin vasta kun 8 vuotta seurustelin miehen kanssa joka oli Pohjois-Karjalasta kotoisin...emme ymmärtäneet toisiamme oikein vasta kun neljän vuoden seurustelun jälkeen..kumpikin puhuimme suomenkieltä. Mutta sanojen sisällöllinen merkitys oli usein eri...aina siitä tulkinnasta sitten mitä toinen oikeasti tarkoitti tuli väärinkäsitystä...en tiedä onko muille käynyt näin...meille kävi. Nyt kuitenkin ollemme jo hyviä ystäviä;))
t.friidu
- Laivat
Ei empatian ja hölmöyden välille voi laittaa yhtäläisyysmerkkiä. Sinussa ei ole mitään vikaa, vaan niissä toisissa, jotka käyttävät empatiaasi hyväkseen. Kyllähän sitä olettaisi, että kun on saanut apua, niin ymmärtää sitä myös antaa. Mutta jos näin ei käy, niin pakkohan on kovettaa luontonsa ja lopettaa auttaminen.
Minä olen myös joutunut oppimaan sen, että hyvinä päivinä riittää selkääntaputtelijoita, ja huonoina päivinä riittää selkäänpuukottajia. Silti toivoisin, että vielä välitettäisiin läheisistä ihmisistä ja autettaisiin jos voidaan. Ettei kyynisyys valtaisi maailmaa. - //--____///
Olen tullut tulokseen, että on pelkistetysti kahdenlaisia ihmisiä, ne joita sorsitaan ja käytetään hyväksi, sekä ne jotka sorsivat ja käyttävät hyväkseen muita.
Älä utele miten olen tullut tuohon johtopäätökseen. Mutta minua ei ikinä enää kukaan sorsi tai käytä hyväkseen.
Paskamaisen kuulloista kai, mutta sen jälkeen MINUN elämäni on ollut siedettävää, en tiedä kivaa, mutta helevetin paljon parempaa kuin ennen.
Maailma kun ei ole oikeasti tasa-arvoinen, oikeudenmukainen..........
=DW=- ent.tehtaantyttö
empathia sieltä sinunkin mukavista vastauksista tulee esiin..)) Samaa mieltä tuon Laivan kanssa että, empathiaa emme saisi unohtaa...mukava kohtaaminen tänään rapussa vanhemman naapurin kanssa (naisihminen tämä)...no kaikki lähti siitä, kun tuota leipää ja maitoa läksin hakemaan..niin hitsi lähikaupan leipähyllyt kaikki tyhjillään jouduin sitten tuonne tuttuun Vuosaareen Kolumbuksen asti..;) Tottumuksesta ajoin..no, ainut leipä joka olisi siellä myynnissä oli yhden pienen kaupan leipä..tähän en tuota kansalaisuutta nyt laita..mistä tämä leipä kotoisin..Onnellisina kotiin tulin leipä ja maitopurkki kainalossa..tämä leipä kun täytyy laittaa uunin että, kokoaa..siinä sitten samalla kun mummelin kanssa niitä ja näitä juteltiin..niin tuota leipääni näytin...samassa siinä sellainen normaali kanssakäyminen syntyi...mummeli muisteli että, joskus hänkin tuota leipää on ulkomailla maistellut...lupasin sitten mummellille että, jos siellä päin autolla liikun...niin hänellekin tuota leipää tuon ja sitä IHANAA kastiketta mikä tölkissä myydään;)) voihan vinde...pienistä jutuista se hyvä mieli tulee molemmin puolin. Mummellilla kun ei autoa millä mennä.
Taas tuli pitkä tarina; yrittäkää kestää tätä friidun ylenpalttista positiivisuutta..joka nyt lähtee laittamaan tiski koneeseen ja petamaan kundille puhtaat valkeat lakanat kundin omaan sänkyyn..Hyvää Illan Jatkoa...kaikille
tsau;
t.friidu ent.tehtaantyttö kirjoitti:
empathia sieltä sinunkin mukavista vastauksista tulee esiin..)) Samaa mieltä tuon Laivan kanssa että, empathiaa emme saisi unohtaa...mukava kohtaaminen tänään rapussa vanhemman naapurin kanssa (naisihminen tämä)...no kaikki lähti siitä, kun tuota leipää ja maitoa läksin hakemaan..niin hitsi lähikaupan leipähyllyt kaikki tyhjillään jouduin sitten tuonne tuttuun Vuosaareen Kolumbuksen asti..;) Tottumuksesta ajoin..no, ainut leipä joka olisi siellä myynnissä oli yhden pienen kaupan leipä..tähän en tuota kansalaisuutta nyt laita..mistä tämä leipä kotoisin..Onnellisina kotiin tulin leipä ja maitopurkki kainalossa..tämä leipä kun täytyy laittaa uunin että, kokoaa..siinä sitten samalla kun mummelin kanssa niitä ja näitä juteltiin..niin tuota leipääni näytin...samassa siinä sellainen normaali kanssakäyminen syntyi...mummeli muisteli että, joskus hänkin tuota leipää on ulkomailla maistellut...lupasin sitten mummellille että, jos siellä päin autolla liikun...niin hänellekin tuota leipää tuon ja sitä IHANAA kastiketta mikä tölkissä myydään;)) voihan vinde...pienistä jutuista se hyvä mieli tulee molemmin puolin. Mummellilla kun ei autoa millä mennä.
Taas tuli pitkä tarina; yrittäkää kestää tätä friidun ylenpalttista positiivisuutta..joka nyt lähtee laittamaan tiski koneeseen ja petamaan kundille puhtaat valkeat lakanat kundin omaan sänkyyn..Hyvää Illan Jatkoa...kaikille
tsau;
t.friiduku mulla on täs justihin menoos sen ensimmääsen milijoonan kasahan kerääminen. Tottahan mä muutoon antaasin.
Nua ukoot sanoo tualla pajaas notta ku saa sen ensimmääsen milijoonan kasattua ittelensä, niin se toinen on jo sitten palijonki helepompi hankittava.
terv.
toivorikaas seppä ja Tiitu pohojanmaalta.- Kyynistynyt
on nykyään: Tee muille niinkuin he ovat tehneet sinulle eli kukin saakoon ansionsa mukaan...
Hyvät ansaitsevat hyvää kohtelua pahat huonoa kohtelua. Jokainen voi täten vaikuttaa omalle kohdalleen tulevaan kohteluun omalla käyttäytymisellään. Sanonta: tee muille niinkuin toivot tehtävän itsellesi ei vain toimi, se on nähty jo niin monta kertaa. Kyynistynyt kirjoitti:
on nykyään: Tee muille niinkuin he ovat tehneet sinulle eli kukin saakoon ansionsa mukaan...
Hyvät ansaitsevat hyvää kohtelua pahat huonoa kohtelua. Jokainen voi täten vaikuttaa omalle kohdalleen tulevaan kohteluun omalla käyttäytymisellään. Sanonta: tee muille niinkuin toivot tehtävän itsellesi ei vain toimi, se on nähty jo niin monta kertaa.eiköös se jäniski sanonu pojalleensa notta: sulla on yhtä isoot silimät ku mullaki, katto itte etehes. Ja se pohojanmaan ukkoo oli sanonu pakana lähetyksees jotta: rahaa mä en anna mutta tuakaa tänne yks pakana niin mä käännän sen kohta.
Nämä on kaikki sellaasia vartehenotettavia neuvoja ja miellyttää mun ahanesta mieltäni, justihin näis talorellisiis kysymyksiis.
terv. vaatimatoon seppä ja Tiitu pohojanmaalta.- ent.tehtaantyttö
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
ku mulla on täs justihin menoos sen ensimmääsen milijoonan kasahan kerääminen. Tottahan mä muutoon antaasin.
Nua ukoot sanoo tualla pajaas notta ku saa sen ensimmääsen milijoonan kasattua ittelensä, niin se toinen on jo sitten palijonki helepompi hankittava.
terv.
toivorikaas seppä ja Tiitu pohojanmaalta.nooh, riippuu vähän tilanteesta.Mutta, kyllä tuota hyvää mieltä ja auttamista voi, tehdä jokapäivä jos siihen tilaisuus pieniä asioita...sitä ajattelee toisin..ehkä varmaan siksikin että, itse olen niin paljon Hyviltä Ihmisiltä apua saanut ja saan tänäkin päivänä omalle rakkaalle kundille..ilman heitä kun tuo oma rakas lapsi tuskin tänäpäivänä puhuisi juuri lainkaan..ei olisi meillä yhteistäkieltä..monesta asiasta saan olla ja olen kiitollinen.
Hyvää Yötä Seppä ja Pikkuinen- Tiitu
t.friidu ent.tehtaantyttö kirjoitti:
nooh, riippuu vähän tilanteesta.Mutta, kyllä tuota hyvää mieltä ja auttamista voi, tehdä jokapäivä jos siihen tilaisuus pieniä asioita...sitä ajattelee toisin..ehkä varmaan siksikin että, itse olen niin paljon Hyviltä Ihmisiltä apua saanut ja saan tänäkin päivänä omalle rakkaalle kundille..ilman heitä kun tuo oma rakas lapsi tuskin tänäpäivänä puhuisi juuri lainkaan..ei olisi meillä yhteistäkieltä..monesta asiasta saan olla ja olen kiitollinen.
Hyvää Yötä Seppä ja Pikkuinen- Tiitu
t.friiduyötä sinne Sinullekin ja perheellesi kiva friidu.
Joutaasin tästä ittekki jo vaakasuorahan. Noon pääsiääset jo piretty ja huomenna on taas työpäivä.
Ei siinä auta räpikööminen vastahan ne nua päivät menöö omaa tahtiaansa.
terv. seppä ja Tiitu kulta.
- Meriläinen
miten menet apua pyytämään?
Kun tässäkin luen ja koen että todella tiedät auttaneesi toisia niin onko tapasi sellainen että vaatimaan menet.
Silloin kyllä vastus tulee kelle tahansa.
Minulle on joskus väkisin työnnetty tavaroita vaikka en niitä en edes halunut, ja sanoilla että minua autetaan. Olen monta kotia tyhjästä rakentanut, vanhasta elämäntavastani johtuen.
Ja erossa en halunut mitään siitä asunnosta kaikki jäi exälle.
Sitten kun minua on "autettu" ja jälkeenpäin on tultu selittämään miten minun pitäisi ajatella ja elää.
En todellakaan ota vastaan neuvoja ihmisiltä jotka nenänsä ovat elämääni työntäneet.
En tiedä onko sinussa mitään vikaa kun en tunne voi olla että olet auttanut puhtaasta halusta mutta en koe että velvollisuutta auttaa voi olla.
Jos se on velvollisuus niin silloin se on pakko teko.
Minä en ota velvollisuudesta apua vastaan mutta ihan puhtaasta auttamisen halusta olen ottanut ja otan sekä myös autan muita, en velvollisuudesta. - siis irrottaudu
Tuli mieleen kuva henkilöstä, joka lapsuudesta saakka on opetettu etsimään hyväksyntää. Et ole mitään ellet auta tai tee sitä tai tätä. Auttavaisuus on ihan ok ja niin pitää tehdä, mutta sinisilmäinen ei saa olla. Hyvä esimerkki oli tuo lainaaminen veljellesi, jonka kanssa ei tehty papereita. Voit olla onnellinen kun sait edes jotain takaisin. Jotain apua ja ryhdistäytymistä tarvitsisit, mutta en oikein osaa sanoa mistä saat tukea irrottautua ajattelustasi.
Olet varmaan hyvä itsenäsi eikä monetkaan ihmiset oikeasti tarvitse muutakuin henkistä tukea. Hyväksikäyttäjiä eli rahallisen tuen tarvitsijoita on joka lähtöön ja on ollut kautta aikain. Vältä heitä. Edellisen laman 90-luvulla aikaan moni sinisilmäinen takaaja menetti paljon eikä ikinä saanut takaisin. Mene mukaan sellaiseen vapaaehtoistyöhön, jossa ei rahaa panna likoon vaan oma persoona. Tarkoitan vammaisjärjestöjen toimintaa ja leirejä, joissa tarvitaan apua ja sellaista. Siellä tulee ilo ihan vain katsomalla toisten iloa. Olen pahoillani että sinua on jo käytetty hyväksi rahallisesti, mutta olet oppinut jo sen ettei se johda mihinkään. Mietin miten pääsisit tuosta tunteesta, että ikäänkuin olisit vastuussa toisten pahasta olosta ja siten velvollinen auttamaan? Niinhän ei ole vaan auttaminen on parhaimmillan silloin kun autat jotain voimaantumaan niin että selviää ja pystyy itse hoitamaan ongelmansa. Siis ei siinä rahaa tarvita vaan tukea. Mieti ja ota selvää asioista ja kohdenna auttaminen oikein. Silloin saat siitä itsekin, mutta ilman rahallista palkkiota. Hyvä mieli jää, toisin kuin jos annat rahaa. - voi olla
rasite ja synti. Tämä julma yhteiskunta ei ymmärrä aina kilttiä. Kuin scifikuvissa kynnet täytyy tulla esiin salamannopeasti valmiina iskemään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905147
- 534046
- 252159
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271817Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271217Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980