Asumisoikeusasukkaita on paljon mukana Asumisen Hinta Alas (AHA) -liikkeessä, joka kerää nimiä nettiadressiin www.adressit.com/asumisen-hinta-alas
Se ei ole pelkkää valitusta, vaan ihan järkeviä ehdotuksia keinoista, joilla asumismenoja todellakin voitaisiin alentaa useilla satasilla vaikka heti, jos vain poliittinen paine saadaan riittävän kovaksi. Kaikki siis mukaan tuohon tempaukseen.
Lukekaapa Suomen Asumisoikeusasukkaat ry:n sivulta www.freewebs.com/sasory mielenkiintoista asiaa.
Kannattaa myös katsoa YLEn Elävästä arkistosta MOT-ohjelma "Asumisoikeus - suuri puhallus", joka ensiesitettiin televisiossa 17.11.2008.
Asumisen Hinta Alas -nettiadressiin
9
999
Vastaukset
- asiaa..
Olet oikeassa, vain toimimalla voi vaikuttaa.
Tässä linkki sivulle, jossa voi kirjoittaa adressin.
http://www.adressit.com/asumisen-hinta-alas- maksettaisiin
kustannusten alentaminen. Sitä tietä ei tule ainakaan käyttää.
Mietipähän vähän asioita: Miksi Suomessa on maan hinta maailman kalleimpia. Ei ainakaan käy selitykseksi maan puute. Suomi on harvaan asuttu ja Helsinki on käpykylä verrattuna maailman metropoleihin. Onko Gryndaus varmasti halvin tapa rakentaa. Minusta se on kalleimpia. Lisäksi laatu on alaarvoista. Luuletko ettei kilpailun vähyys vaikuta hintaan. meinaatko, että ne rakennusyhtiöt ovat aiheetta saaneet kartellisyytöksiä. Luuletko ettei uustuotannnon pienuus ole tarkoitus hakuista. Tällä saadaan pidettyä keinotekoisesti hinnat korkeella. Saksassa asumis kustannukset ovat huomattavasti halvemmat ja asuntojen laatu paljon parempaa kuin suomessa. Ei alle 3v. ikäisissä taloissa tarvi tehdä jatkuvia korjauksia kuten Suomessa. Eiköhän tästä löydy huomattavat säästöt, jolla saadaan hinnat alas.
- tiedoksi
hexi kirjoitti:
Mietipähän vähän asioita: Miksi Suomessa on maan hinta maailman kalleimpia. Ei ainakaan käy selitykseksi maan puute. Suomi on harvaan asuttu ja Helsinki on käpykylä verrattuna maailman metropoleihin. Onko Gryndaus varmasti halvin tapa rakentaa. Minusta se on kalleimpia. Lisäksi laatu on alaarvoista. Luuletko ettei kilpailun vähyys vaikuta hintaan. meinaatko, että ne rakennusyhtiöt ovat aiheetta saaneet kartellisyytöksiä. Luuletko ettei uustuotannnon pienuus ole tarkoitus hakuista. Tällä saadaan pidettyä keinotekoisesti hinnat korkeella. Saksassa asumis kustannukset ovat huomattavasti halvemmat ja asuntojen laatu paljon parempaa kuin suomessa. Ei alle 3v. ikäisissä taloissa tarvi tehdä jatkuvia korjauksia kuten Suomessa. Eiköhän tästä löydy huomattavat säästöt, jolla saadaan hinnat alas.
Et näytä tuntevan rakennusalaa yhtään. Hinnat määräytyy markkinoilla. tee itsellesi talo, niin ymmärrät. Ja käytä palkattua työvoimaa. Ei mitään pimeätä toimintaa. Ja 2000-2500 e töllisi maksaa neliölle, kun kaikki kustannukset ovat huomioitu.
tiedoksi kirjoitti:
Et näytä tuntevan rakennusalaa yhtään. Hinnat määräytyy markkinoilla. tee itsellesi talo, niin ymmärrät. Ja käytä palkattua työvoimaa. Ei mitään pimeätä toimintaa. Ja 2000-2500 e töllisi maksaa neliölle, kun kaikki kustannukset ovat huomioitu.
Luuletko, että Saksassa ja Itävallassa rakennetaan kaikki pimeesti. Siellä valvonta on huomattavasti tiukempaa kuin suomessa. Palkatkaan eivät ainakaan pienempiä kuin Suomessa. Kuitenkin siellä asuminen on halvempaa. Eräs kummallisuus: Hollanti on Euroopan tiheimmin asuttu maa, kuitenkin tonttimaan hinta on siellä halvempi kuin Suomessa. Mistäköhän tämä mahtaa johtua? Kun kaikki ottaa hieman ylimääräistä niin siitä kertyy lopulta paljon
- oikeassa...
hexi kirjoitti:
Luuletko, että Saksassa ja Itävallassa rakennetaan kaikki pimeesti. Siellä valvonta on huomattavasti tiukempaa kuin suomessa. Palkatkaan eivät ainakaan pienempiä kuin Suomessa. Kuitenkin siellä asuminen on halvempaa. Eräs kummallisuus: Hollanti on Euroopan tiheimmin asuttu maa, kuitenkin tonttimaan hinta on siellä halvempi kuin Suomessa. Mistäköhän tämä mahtaa johtua? Kun kaikki ottaa hieman ylimääräistä niin siitä kertyy lopulta paljon
Näinhän se menee kuin kirjoitit: on liian monta välistävetäjää asumisbisneksessä Suomessa. Heh, muutama vuosi sitten satuin kuuntelemaan ohjelmaa radiosta jossa ihmeteltiin sitä että Suomessa napapiirin korkeudella oli viljelysmaa kalliimpaa kuin Etelä -Ruotsin Skånessa. Jaa, nykyään taitavät olla Etelä-Helsingin uudet talot ja tonttimaat kalliimpia kuin Manhattanilla Kyllä täällä osataan.
- ja muun Euroopan
hexi kirjoitti:
Mietipähän vähän asioita: Miksi Suomessa on maan hinta maailman kalleimpia. Ei ainakaan käy selitykseksi maan puute. Suomi on harvaan asuttu ja Helsinki on käpykylä verrattuna maailman metropoleihin. Onko Gryndaus varmasti halvin tapa rakentaa. Minusta se on kalleimpia. Lisäksi laatu on alaarvoista. Luuletko ettei kilpailun vähyys vaikuta hintaan. meinaatko, että ne rakennusyhtiöt ovat aiheetta saaneet kartellisyytöksiä. Luuletko ettei uustuotannnon pienuus ole tarkoitus hakuista. Tällä saadaan pidettyä keinotekoisesti hinnat korkeella. Saksassa asumis kustannukset ovat huomattavasti halvemmat ja asuntojen laatu paljon parempaa kuin suomessa. Ei alle 3v. ikäisissä taloissa tarvi tehdä jatkuvia korjauksia kuten Suomessa. Eiköhän tästä löydy huomattavat säästöt, jolla saadaan hinnat alas.
Suomen hinnoissa vaikuttaa sama ilmiö kuin kaikissa kartellihinnoissa. Suomi on sopivan pieni maa toimivan kartellijärjestelmän ylläpitoon ja markkinathan toimivat aina oman etunsa mukaan. On vain suuri sääli, että juuri asuntomarkkinat ovat tämän kurimuksen vahvassa otteessa. En usko minkään "vaikuttamisen" muuttavan tilannetta mihinkään suuntaan ennenkuin taloudellinen taantuma kirjaimellisesti lamauttaa asuntomarkkinat.
- niin, että
yhtä tyhjän kanssa kaikki adressit - varsinkin nettiadressit..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483