tuotanto Viroon

Saitin maatalousasiantuntijat ovat esittäneet, että kotoinen ruokahuolto lopetetaan ja ruoka ostetaan halvoilta maailmanmarkkinoilta. Idea on niin erinomainen , että sitä on syytä laajentaa koskemaan kaikkia palveluita.

Meille tulee paljon halvemmaksi ostaa kaikki keskushallinnon virkamiespalvelut Virosta. Kaikki Helsingin ja suurimpien kaupunkien sekä valtion virkamiespalvelut tuotetaan Virossa halpojen työvoimakustannusten ja vuokrien maassa.

Esim. lääkelaitoksen siirtäminen Kuopioon maksaa itsensä halvempien vuokrien kautta. Ja hakijoita laitoksen ylimpiinkin virkoihin on ollut enemmän kuin tarpeeksi. Samalla voitaisiin ulkoistaa kaikki valtion tutkimuslaitokset, vankilat ja virastot.

Lähempänänä tavallista kansaa olevista palveluista voitaisiin tuottaa halvemmalla esim. pesula, kaikki tukkukauppa,teollisuus, kuljetus, tienhoito, rakennus- ja korjaus... keksi lisää , lista on rajaton.

Niin ja tietysti lähtöoletuksena olevat maatalouteen liittyvät elinkeinot ja näihin liittyvät tuet. Kyllä meistä suomalaisista tulisi rikkaita näiden säästöjen avulla.

20

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pinsiön vaari

      Paljon eri asioita voitaisiin saada edullisesti sukulaismaa Virosta. Olen käynyt maassa monta kertaa ja siellä on halukkuutta ja taitoa tehdä Akkren esittämät asiat. Varmasti enemmänkin.

      Lisäksi siellä ei maataloutta pidetä syypäänä lähes kaikkeen maailman pahuuteen. On siis sitenkin sivistysmaa. Vaikka taitaa Suomi olla ainoa maa missä syöntipalkkioita kiroavat edun saajat? Niin tiedättekö muuta valtiota jossa käytäisiin tämän tapaista keskustelua?

      • Ei varmasti missään muussa maassa ole vastaavaa. Asiassa täytyy olla mukana suomalaisten geeniperimä, joka on tullut mukaan sieltä Volgan lähteiltä. Siellä esi-isämme väijyivät jurtan raoista josko näkyisi muita ihmisiä. Jos näkyi , ne piti heti mennä tappamaan tai ainakin ryöstämään.

        Sieltä on jäänyt tällainen hirveä geenimutaatio,kaunageeni. Siinä olisi oiva sosiologinen tutkimuskohde. Kunpa esi-isämme olisivat älynneet kääntyä kansanvaelluksellaan Volgan latvoilta Etelä-Eurooppaan pohjoismaiden sijaan. Mutta eipä tietekään kun sinne meni muitakin, ja olisi pitänyt sietää niitä.


      • ideologia
        Akkre kirjoitti:

        Ei varmasti missään muussa maassa ole vastaavaa. Asiassa täytyy olla mukana suomalaisten geeniperimä, joka on tullut mukaan sieltä Volgan lähteiltä. Siellä esi-isämme väijyivät jurtan raoista josko näkyisi muita ihmisiä. Jos näkyi , ne piti heti mennä tappamaan tai ainakin ryöstämään.

        Sieltä on jäänyt tällainen hirveä geenimutaatio,kaunageeni. Siinä olisi oiva sosiologinen tutkimuskohde. Kunpa esi-isämme olisivat älynneet kääntyä kansanvaelluksellaan Volgan latvoilta Etelä-Eurooppaan pohjoismaiden sijaan. Mutta eipä tietekään kun sinne meni muitakin, ja olisi pitänyt sietää niitä.

        Valitettavasti kaikki tuli Suomeen maanviljelyn harrastajaksi.


      • Vilippus Rummukainen

        hyvät herrat,
        jos teette päätelmän näistä tämän kirjekerhon tyypillisistä kitinöistä niin oletteko ajatellut että näitä kitisijöitä on vain muutama, korkeintaan yhden käden sormilla kaskettu määrä,
        kuinka suuri osuus tämä on sitten koko Suomen kansasta, yksi miljoonasta, je te arvon herrat vedätte herneen nokkaan muutaman kitisijän vouhotuksista, suhteellisuuden tajua hyvät herrat olisi hyvä käyttää tässä asiassa.


      • Porukka on pieni
        Vilippus Rummukainen kirjoitti:

        hyvät herrat,
        jos teette päätelmän näistä tämän kirjekerhon tyypillisistä kitinöistä niin oletteko ajatellut että näitä kitisijöitä on vain muutama, korkeintaan yhden käden sormilla kaskettu määrä,
        kuinka suuri osuus tämä on sitten koko Suomen kansasta, yksi miljoonasta, je te arvon herrat vedätte herneen nokkaan muutaman kitisijän vouhotuksista, suhteellisuuden tajua hyvät herrat olisi hyvä käyttää tässä asiassa.

        Molemmin puolin.Muutama tukijussi istuu päivät pitkät tietokoneella vastailemassa työttömien provihin.Sitten joku uupunut maajussi käy välillä polttamassa päreensä.Törskä ja ölvökki käyvät loputonta vuoropuheluaan.Yks kolmesta kymmenestä on asiallinen kommentti.Vikaa on molemmin puolin.


      • asia on
        Porukka on pieni kirjoitti:

        Molemmin puolin.Muutama tukijussi istuu päivät pitkät tietokoneella vastailemassa työttömien provihin.Sitten joku uupunut maajussi käy välillä polttamassa päreensä.Törskä ja ölvökki käyvät loputonta vuoropuheluaan.Yks kolmesta kymmenestä on asiallinen kommentti.Vikaa on molemmin puolin.

        sinun mielestä?


      • täysin..
        Porukka on pieni kirjoitti:

        Molemmin puolin.Muutama tukijussi istuu päivät pitkät tietokoneella vastailemassa työttömien provihin.Sitten joku uupunut maajussi käy välillä polttamassa päreensä.Törskä ja ölvökki käyvät loputonta vuoropuheluaan.Yks kolmesta kymmenestä on asiallinen kommentti.Vikaa on molemmin puolin.

        väärässä, meitihän asia uudelleen, kuka kirjoittelee asiatonta ja kuka asiallista.


      • ei..
        ideologia kirjoitti:

        Valitettavasti kaikki tuli Suomeen maanviljelyn harrastajaksi.

        sitten ole vahvimpia puoliasi..


      • Pinsiön vaari
        Porukka on pieni kirjoitti:

        Molemmin puolin.Muutama tukijussi istuu päivät pitkät tietokoneella vastailemassa työttömien provihin.Sitten joku uupunut maajussi käy välillä polttamassa päreensä.Törskä ja ölvökki käyvät loputonta vuoropuheluaan.Yks kolmesta kymmenestä on asiallinen kommentti.Vikaa on molemmin puolin.

        Viljelijänä ollut tai oleva ei sentään polta kainalopäreitään!

        Meilläpäin täystaukilla on päreitä kainalossa!!


      • muualla -
        Akkre kirjoitti:

        Ei varmasti missään muussa maassa ole vastaavaa. Asiassa täytyy olla mukana suomalaisten geeniperimä, joka on tullut mukaan sieltä Volgan lähteiltä. Siellä esi-isämme väijyivät jurtan raoista josko näkyisi muita ihmisiä. Jos näkyi , ne piti heti mennä tappamaan tai ainakin ryöstämään.

        Sieltä on jäänyt tällainen hirveä geenimutaatio,kaunageeni. Siinä olisi oiva sosiologinen tutkimuskohde. Kunpa esi-isämme olisivat älynneet kääntyä kansanvaelluksellaan Volgan latvoilta Etelä-Eurooppaan pohjoismaiden sijaan. Mutta eipä tietekään kun sinne meni muitakin, ja olisi pitänyt sietää niitä.

        http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/paauutiset/10/fi_FI/ruotsi_lahiruokamaaksi/


        myönteistä suhtautumista maatalouteen....


    • xc vbhjnkop

      Sairaala ja laitospyykkejä on pesty virossa jo vuosikausia.

      Elektroniikkakorjaustakin on siellä hoideltu.

      Laivarahti välillä ei ole kovin kallista, mutta hidastaa asioita. Jos meillä olisi maayhteys ilman venäjää, niin kaupankäynnin taso olisi aivan toinen ja lukuisat palvelut olisivat siirtyneet kokonaan rajan taakse.

    • leivät

      leivotaan kohta virossa ja Suomalaisia meijereitäkin löytyy sieltä, kunhan metsäteollisuus saadaan vielä Venäjän puolelle niin säästöt on mahtavia

      • maa-tuska

        voisimmehan me muuttaa sinne ja he tänne vastavuoroisesti!


    • -

      -

    • -

      -

    • #kruunu#

      http://www.europalehti.fi/2010/09/europaiva-lahestyy-virossa/

      "Kansalaisten pelkoja hintojen noususta on yritetty suitsia Viron kauppakamarin organisoiman reilun hinnoittelun sopimuksen avulla. Liittyessään sopimukseen yritys vakuuttaa, ettei se nosta hintoja euroon siirtymisen varjolla. Yritys tiedottaa asiasta kuluttajille käyttämällä reilun hinnoittelun sopimuksen logoa."

      "– Kun Viro sai kruunun, lounas maksoi 3,50 kruunua, nyt se maksaa 45–50 kruunua. Hinnat ovat nousseet kaiken aikaa, ja niin se myös jatkuu. Euro ei tuo tähän kehitykseen mitään muutosta."

    • -

      -

    • sdfsdfsdfdsf

      sfdfdsfsdf

    • -

      -

    • harasoo

      Tuohon aloitukseen sanoisin vielä että ystävällismielinen naapurimme ehdotti meille seitsemänkymmentä vuotta sittten koko maan hallinnon ulkoistamista moskovaan mutta se ei oikein ollut enemmistön mieleen, siitä sitten "keskustelimme" viisi vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe