Prof. Laasonen varoittaa kreationismista

-----löytyi netistä, kirj 13.1.2009--------------

Tänään oli Hesarissa artikkeli jonka kirjoittaja on Pentti Laasonen, Kirkkohistorian professori emeritus. Tässä artikkelin pääaiheet:


o Kristinusko ei ole ristiriidassa evoluutioteoria kanssa. Jla kuuluu teologiaan, evoluutio biologiaan. Biologian tutkijat ovat oikeassa todetessaan että he eivät voi tieteenteossa huomioida argumentteja jotka eivät ole luonnontieteellisiä.

o Jos luomis uskoa aletaan sekoittaa luonnontieteeseen, siitä kahdenlaista haittaa uskovaisille. Ensinnäkin se leimaa kristityt huuhaa-ihmisiksi tiedemiesten silmissä. Toiseksi kreationismi muodostuu taakaksi uskolle. Kun uskoa pitää vahvistaa luonnontieteellisillä faktoilla se johtaa uskon murtumiseen. Kretionimi on kahden totuuden teoriaa ja ja nämä kaksi totuutta yhdistettyinä repivät uskon kappaleiksi ja mitätöivät sen.


Toivottavasti kressut ottavat onkeensa.

-----------------------------------

28

1274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen opetuslapsi

      Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

    • eikkari7

      nähdä ripauksen Jumalan luomistyöstä.sitä ei muutamien homoseksuaalien valheet muuta miksikään.

      • Jeesuksen opetuslapsi

        Sydämmessä virtaavan elävän veden eli Pyhän Hengen vaikutuksen ja Raamatun sanan ilmoituksen kautta voimme nähdä Jumalan luomistyön Totuudessa eli Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa


      • eikkari7
        Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:

        Sydämmessä virtaavan elävän veden eli Pyhän Hengen vaikutuksen ja Raamatun sanan ilmoituksen kautta voimme nähdä Jumalan luomistyön Totuudessa eli Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa

        Jumalan armosta,Kristuksen veressä,Pyhänhengen todistuksella.


      • Mistä olet saanut päähäsi, että emeritusprofessori Laasonen on homoseksuaali?


      • eikkari7
        sharyn kirjoitti:

        Mistä olet saanut päähäsi, että emeritusprofessori Laasonen on homoseksuaali?

        en ajatellut väsyneenä,eli solvasin syyttä.sorry.


    • juutas.

      Kreationistit ovat vahvasti ateismin asialla:

      "Jos luomis uskoa aletaan sekoittaa luonnontieteeseen, siitä kahdenlaista haittaa uskovaisille. Ensinnäkin se leimaa kristityt huuhaa-ihmisiksi tiedemiesten silmissä. "

      - Tämä on muuten herättää kysymyksen, miksi kreationismi sitten leimaa kristityt huuhaa-ihmisiksi. Miksi vain yhden uskonlahkon (kreationistit) ihmiset olisivat huuhaata, mutta ei muut (valtavirran kristityt). Miksi perusopeista kiinni pitävät ovat huuhaata, mutta liberaalimmat periaatteessa samanuskoiset eivät ole.

      "Toiseksi kreationismi muodostuu taakaksi uskolle. Kun uskoa pitää vahvistaa luonnontieteellisillä faktoilla se johtaa uskon murtumiseen. "

      - On tietysti hieman ongelmallista uskolle, jos luonnontieteelliset faktat eivät ole sopusoinnussa uskon kansa. Silloin usko ei enää ole perusteltua, vaan faktojen vastaista. Toisen täytyy väistyä. Uskon murtuminen on väistämätöntä.

      "Kreationimi on kahden totuuden teoriaa ja ja nämä kaksi totuutta yhdistettyinä repivät uskon kappaleiksi ja mitätöivät sen. "

      - Niin. Mahdotonta on pitää samanaikaisesti ristiriitaisia asioita totena. Kreationistit on toisaalta suoraselkäisiä ja nostavat kissan pöydälle todeten, että luonnontieteet ovat väärässä ja heidän uskonkappaleensa oikeassa. Onpahan sitten valinta ainakin tehty.

      Valtavirran kristityt sen sijaan yrittävät harjoittaa jonkinlaista kaksoisajattelua. Luonnontieteelliset faktat toisaalta tunnustetaan, mutta samalla ylläpidetään jotain uskonnollista rinnakkaistodellisuutta, jossa faktat voivat olla fiktiota mutta silti todellisia.

      "Toivottavasti kressut ottavat onkeensa."

      - Jatkakaa kreationistit vaan hyvää työtä. Mitä enemmän melua pidätte, sitä enemmän silmät uskon lumeista aukeavat.

      • Jeesuksen opetuslapsi

        Riippuu siitä etsittekö ihmisten kunniaa vai Jumalan kunniaa.

        Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa. Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."


      • metaskeema
        Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:

        Riippuu siitä etsittekö ihmisten kunniaa vai Jumalan kunniaa.

        Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa. Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

        Raamatun lukemisen vahingollisuus on tunnettu tosiasia. Siitä varoitetaan jopa Raamatussa.

        »16 Samaa hän (Paavali) sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.»
        (2. Pietarin kirje 3)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_tulkinta

        Raamattuun ei todellakaan kannata liikaa luottaa. Tästä aiheesta löytyy lisää täältä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_ristiriidat


      • minulle mitenkään kuulu, mutta
        metaskeema kirjoitti:

        Raamatun lukemisen vahingollisuus on tunnettu tosiasia. Siitä varoitetaan jopa Raamatussa.

        »16 Samaa hän (Paavali) sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.»
        (2. Pietarin kirje 3)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_tulkinta

        Raamattuun ei todellakaan kannata liikaa luottaa. Tästä aiheesta löytyy lisää täältä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_ristiriidat

        "Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.»"
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_ristiriidat
        V.s.
        http://raapustus.net/?id=111


      • metaskeema
        minulle mitenkään kuulu, mutta kirjoitti:

        "Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.»"
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamatun_ristiriidat
        V.s.
        http://raapustus.net/?id=111

        Jasu Markkasen sepustukset ovat hänen tapansa nostaa itseään jalustalle "Raamatun tuntijana". Hänen tekstejään saa lukea erittäin pitkästi, ilman että saa rahtuakaan selville, mikä on se hänen näkemyksensä oikeasta autuaaksitekevästä uskosta. Voi olla, ettei hänellä edes ole sellaisesta mitään näkemystä, mutta hän haluaa luoda illuusion, siitä, että sellainen olisi olemassa.

        Hänen yrityksensä oikoa Raamatun ristiriitoja ei vakuuta ainakaan minua, koska hän käyttää liian paljon energiaa vastapuolen mollaamiseen. Se on tietenkin tyypillistä uskonnollista retoriikkaa. Eihän asiallinen keskustelutyyli koskaan tue eikä luultavasti koskaan tule tukemaankaan ainuttakaan kristillisteologista oppia vai löytyykö joku poikkeus? Haluaisin mielelläni kuulla tästä opinkohdasta.


      • minulle mitenkään kuulu,mutta
        metaskeema kirjoitti:

        Jasu Markkasen sepustukset ovat hänen tapansa nostaa itseään jalustalle "Raamatun tuntijana". Hänen tekstejään saa lukea erittäin pitkästi, ilman että saa rahtuakaan selville, mikä on se hänen näkemyksensä oikeasta autuaaksitekevästä uskosta. Voi olla, ettei hänellä edes ole sellaisesta mitään näkemystä, mutta hän haluaa luoda illuusion, siitä, että sellainen olisi olemassa.

        Hänen yrityksensä oikoa Raamatun ristiriitoja ei vakuuta ainakaan minua, koska hän käyttää liian paljon energiaa vastapuolen mollaamiseen. Se on tietenkin tyypillistä uskonnollista retoriikkaa. Eihän asiallinen keskustelutyyli koskaan tue eikä luultavasti koskaan tule tukemaankaan ainuttakaan kristillisteologista oppia vai löytyykö joku poikkeus? Haluaisin mielelläni kuulla tästä opinkohdasta.

        "Jasu Markkasen sepustukset ovat hänen tapansa nostaa itseään jalustalle "Raamatun tuntijana". Hänen tekstejään saa lukea erittäin pitkästi, ilman että saa rahtuakaan selville, mikä on se hänen näkemyksensä oikeasta autuaaksitekevästä uskosta. Voi olla, ettei hänellä edes ole sellaisesta mitään näkemystä, mutta hän haluaa luoda illuusion, siitä, että sellainen olisi olemassa."
        Käsitykseni mukaan, olikin tarkoitus vain vastata väittämiin Raamatun ristiriidoista.

        "Hänen yrityksensä oikoa Raamatun ristiriitoja ei vakuuta ainakaan minua, koska hän käyttää liian paljon energiaa vastapuolen mollaamiseen."
        Mielestäni Markkanen vastaa aikahyvin perustellulla ja lempeällä satiirilla, vastapuolen heikosti perusteltuun satiiriin.


      • metaskeema
        minulle mitenkään kuulu,mutta kirjoitti:

        "Jasu Markkasen sepustukset ovat hänen tapansa nostaa itseään jalustalle "Raamatun tuntijana". Hänen tekstejään saa lukea erittäin pitkästi, ilman että saa rahtuakaan selville, mikä on se hänen näkemyksensä oikeasta autuaaksitekevästä uskosta. Voi olla, ettei hänellä edes ole sellaisesta mitään näkemystä, mutta hän haluaa luoda illuusion, siitä, että sellainen olisi olemassa."
        Käsitykseni mukaan, olikin tarkoitus vain vastata väittämiin Raamatun ristiriidoista.

        "Hänen yrityksensä oikoa Raamatun ristiriitoja ei vakuuta ainakaan minua, koska hän käyttää liian paljon energiaa vastapuolen mollaamiseen."
        Mielestäni Markkanen vastaa aikahyvin perustellulla ja lempeällä satiirilla, vastapuolen heikosti perusteltuun satiiriin.

        Minun mielestäni ei ole lempeää mollata vastakkaisen näkemyksen edustajaa eli keskittyä pääasiassa ad hominem-argumentteihin. Esim. tällaiset argumentit eivät miellytä minua: "Koska Carlssonin tekstissä on... kuinka sen nyt sanoisi... huomattavia sisällöllisiä, loogisia ja itsetuntemuksellisia puutteita..." "Lukijan on helppo havaita, että Carlsson suhtautuu ylemmyydentuntoisesti teksteihin, joihin ei näytä tutustuneen pintaa syvemmin. Harvat hänen väitteistään ovat mielekkäitä, informoituja tai totuudellisia." Minä en huomannut epämielekkyyttä, joten epäilen, että Markkanen itse suhtautuu perusteettoman ylimielisesti Carlssonin teksteihin. Sisältöä haukutaan ilman viittauksia. Ei herätä lainkaan luottamusta. "Carlssonin vuodatus loppujen lopuksi vähäinen hälyääni vakavasti otettavan raamatuntutkimuksen ja apologetiikan kentässä." Carlssonin kirjoitus leimataan "vuodatukseksi" "Carlsson ei ilmeisesti ymmärrä, mitä varoituksella tarkoitetaan. "Tekstiä ei tule ottaa sananmukaisesti"" Kyllä hän ymmärtää, mutta toisin kuin Jasu, koska hänen mielestään se tarkoittaa ko. tekstin sivuuttamista. "Carlsson niinikään kunnostautuu tiedon salaamisessa useita kertoja. " Tätä väitettä en voi ymmärtää ensinkään, koska Raamatun suora siteeraaminen ei voi olla mitään tiedon salaamista, koska kuka tahansa voi lukea itsekin Raamattua jos haluaa lisätietoja. "Siksi en käsitä, mistä hänen (teeskennelty tai todellinen) kyvyttömyytensä ymmärtää selkeää suomenkieltä voi johtua." Taas melkoista mollaamista, josta lempeys on kaukana. "Raamatun tekstissä sanotaan, että joulupukki kävi Miettisillä, mutta jätti Korhoset väliin. Carlsson lukee tekstistä liian vähän, ei huomaa, että Miettiset mainitaan ja tivaa, kävikö pukki heillä vai ei. Tällä tavoin syntyy ristiriita etenkin Jeesukseen koskemisen ympärille, mutta myös uhrilahjojen merkityksen ja Daavidin ylhäisen tuttavan." Nyt ei sitten otetukaan oikeaa sitaattia Raamatusta. Kenties siksi, että olisi paljastunut jokin oikea ristiriita. "Carlsson tekee myös omia oletuksia, joita teksti ei tue, ja syyttää sen jälkeen Raamattua siitä, ettei teksti tue niitä." Jälleen viitteet puuttuvat, joten on mahdoton tietää, pitääkö väite edes paikkaansa. "On myös merkillistä, kuinka heikoilla pohjatiedoilla Carlsson on liikkeellä." Raamattu ei todellakaan näytä olevan oleellista, vaan Carlssonin mollaaminen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem


      • ..minulle mitenkään kuulu, ...
        metaskeema kirjoitti:

        Minun mielestäni ei ole lempeää mollata vastakkaisen näkemyksen edustajaa eli keskittyä pääasiassa ad hominem-argumentteihin. Esim. tällaiset argumentit eivät miellytä minua: "Koska Carlssonin tekstissä on... kuinka sen nyt sanoisi... huomattavia sisällöllisiä, loogisia ja itsetuntemuksellisia puutteita..." "Lukijan on helppo havaita, että Carlsson suhtautuu ylemmyydentuntoisesti teksteihin, joihin ei näytä tutustuneen pintaa syvemmin. Harvat hänen väitteistään ovat mielekkäitä, informoituja tai totuudellisia." Minä en huomannut epämielekkyyttä, joten epäilen, että Markkanen itse suhtautuu perusteettoman ylimielisesti Carlssonin teksteihin. Sisältöä haukutaan ilman viittauksia. Ei herätä lainkaan luottamusta. "Carlssonin vuodatus loppujen lopuksi vähäinen hälyääni vakavasti otettavan raamatuntutkimuksen ja apologetiikan kentässä." Carlssonin kirjoitus leimataan "vuodatukseksi" "Carlsson ei ilmeisesti ymmärrä, mitä varoituksella tarkoitetaan. "Tekstiä ei tule ottaa sananmukaisesti"" Kyllä hän ymmärtää, mutta toisin kuin Jasu, koska hänen mielestään se tarkoittaa ko. tekstin sivuuttamista. "Carlsson niinikään kunnostautuu tiedon salaamisessa useita kertoja. " Tätä väitettä en voi ymmärtää ensinkään, koska Raamatun suora siteeraaminen ei voi olla mitään tiedon salaamista, koska kuka tahansa voi lukea itsekin Raamattua jos haluaa lisätietoja. "Siksi en käsitä, mistä hänen (teeskennelty tai todellinen) kyvyttömyytensä ymmärtää selkeää suomenkieltä voi johtua." Taas melkoista mollaamista, josta lempeys on kaukana. "Raamatun tekstissä sanotaan, että joulupukki kävi Miettisillä, mutta jätti Korhoset väliin. Carlsson lukee tekstistä liian vähän, ei huomaa, että Miettiset mainitaan ja tivaa, kävikö pukki heillä vai ei. Tällä tavoin syntyy ristiriita etenkin Jeesukseen koskemisen ympärille, mutta myös uhrilahjojen merkityksen ja Daavidin ylhäisen tuttavan." Nyt ei sitten otetukaan oikeaa sitaattia Raamatusta. Kenties siksi, että olisi paljastunut jokin oikea ristiriita. "Carlsson tekee myös omia oletuksia, joita teksti ei tue, ja syyttää sen jälkeen Raamattua siitä, ettei teksti tue niitä." Jälleen viitteet puuttuvat, joten on mahdoton tietää, pitääkö väite edes paikkaansa. "On myös merkillistä, kuinka heikoilla pohjatiedoilla Carlsson on liikkeellä." Raamattu ei todellakaan näytä olevan oleellista, vaan Carlssonin mollaaminen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

        Tämä selvä.


      • aponcsi
        metaskeema kirjoitti:

        Minun mielestäni ei ole lempeää mollata vastakkaisen näkemyksen edustajaa eli keskittyä pääasiassa ad hominem-argumentteihin. Esim. tällaiset argumentit eivät miellytä minua: "Koska Carlssonin tekstissä on... kuinka sen nyt sanoisi... huomattavia sisällöllisiä, loogisia ja itsetuntemuksellisia puutteita..." "Lukijan on helppo havaita, että Carlsson suhtautuu ylemmyydentuntoisesti teksteihin, joihin ei näytä tutustuneen pintaa syvemmin. Harvat hänen väitteistään ovat mielekkäitä, informoituja tai totuudellisia." Minä en huomannut epämielekkyyttä, joten epäilen, että Markkanen itse suhtautuu perusteettoman ylimielisesti Carlssonin teksteihin. Sisältöä haukutaan ilman viittauksia. Ei herätä lainkaan luottamusta. "Carlssonin vuodatus loppujen lopuksi vähäinen hälyääni vakavasti otettavan raamatuntutkimuksen ja apologetiikan kentässä." Carlssonin kirjoitus leimataan "vuodatukseksi" "Carlsson ei ilmeisesti ymmärrä, mitä varoituksella tarkoitetaan. "Tekstiä ei tule ottaa sananmukaisesti"" Kyllä hän ymmärtää, mutta toisin kuin Jasu, koska hänen mielestään se tarkoittaa ko. tekstin sivuuttamista. "Carlsson niinikään kunnostautuu tiedon salaamisessa useita kertoja. " Tätä väitettä en voi ymmärtää ensinkään, koska Raamatun suora siteeraaminen ei voi olla mitään tiedon salaamista, koska kuka tahansa voi lukea itsekin Raamattua jos haluaa lisätietoja. "Siksi en käsitä, mistä hänen (teeskennelty tai todellinen) kyvyttömyytensä ymmärtää selkeää suomenkieltä voi johtua." Taas melkoista mollaamista, josta lempeys on kaukana. "Raamatun tekstissä sanotaan, että joulupukki kävi Miettisillä, mutta jätti Korhoset väliin. Carlsson lukee tekstistä liian vähän, ei huomaa, että Miettiset mainitaan ja tivaa, kävikö pukki heillä vai ei. Tällä tavoin syntyy ristiriita etenkin Jeesukseen koskemisen ympärille, mutta myös uhrilahjojen merkityksen ja Daavidin ylhäisen tuttavan." Nyt ei sitten otetukaan oikeaa sitaattia Raamatusta. Kenties siksi, että olisi paljastunut jokin oikea ristiriita. "Carlsson tekee myös omia oletuksia, joita teksti ei tue, ja syyttää sen jälkeen Raamattua siitä, ettei teksti tue niitä." Jälleen viitteet puuttuvat, joten on mahdoton tietää, pitääkö väite edes paikkaansa. "On myös merkillistä, kuinka heikoilla pohjatiedoilla Carlsson on liikkeellä." Raamattu ei todellakaan näytä olevan oleellista, vaan Carlssonin mollaaminen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

        Kirjoititpa asiantuntemattomasti. Saanko luvallasi käyttää viestiäsi opiskelijoille varoittavana esimerkkinä epäjohdonmukaisesta ajattelusta?


      • Apo-Calypso
        aponcsi kirjoitti:

        Kirjoititpa asiantuntemattomasti. Saanko luvallasi käyttää viestiäsi opiskelijoille varoittavana esimerkkinä epäjohdonmukaisesta ajattelusta?

        Et kuitenkaan osaa esittää mitään vasta-argumenttia. Miksiköhän?


      • aponcsi
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Et kuitenkaan osaa esittää mitään vasta-argumenttia. Miksiköhän?

        Et kuitenkaan osaa... Apo-Calypso 17.4.2009 klo 16.20    Et kuitenkaan osaa esittää mitään vasta-argumenttia. Miksiköhän? ================= Mihin jätit väitteesi vaatimat todisteet? Miksiköhän?


      • metaskeema
        aponcsi kirjoitti:

        Kirjoititpa asiantuntemattomasti. Saanko luvallasi käyttää viestiäsi opiskelijoille varoittavana esimerkkinä epäjohdonmukaisesta ajattelusta?

        Saat kertoa sillä ehdolla, että saat minut itseni vakuuttuneeksi epäjohdomukaisuudesta. Missä ja mitä opetat ja ketä ovat oppilaasi?


      • Apo-Calypso
        aponcsi kirjoitti:

        Et kuitenkaan osaa... Apo-Calypso 17.4.2009 klo 16.20    Et kuitenkaan osaa esittää mitään vasta-argumenttia. Miksiköhän? ================= Mihin jätit väitteesi vaatimat todisteet? Miksiköhän?

        Väitit, että "metaskeman" analyysi Carlssonin kirjoitelmista oli epäjohdonmukainen. Todistustaakka väitteitesi tueksi on sinulla. Pelkkä väitteesi ilman perusteluja on täydellisen arvoton ja aivoton.


    • otappa lusikka kauniiseen k...

      Laasonen ei ole kristinuskon professori!

      • M00535

        Mikäs se sellainen kristinuskon professori on?


      • kuten luettavissa
        M00535 kirjoitti:

        Mikäs se sellainen kristinuskon professori on?

        Kattihan tarjosi historian professoria uskonnon asiantuntijaksi.
        Ongelmana on se. ettei hän ole pätevä edes Raamatun oman kriteerin perusteella!


      • Apo-Calypso
        kuten luettavissa kirjoitti:

        Kattihan tarjosi historian professoria uskonnon asiantuntijaksi.
        Ongelmana on se. ettei hän ole pätevä edes Raamatun oman kriteerin perusteella!

        Mitä osaa sanoista "kirkkohistorian professori" on vaikeata ymmärtää?


      • nope!!!!
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Mitä osaa sanoista "kirkkohistorian professori" on vaikeata ymmärtää?

        MMMMMMM
        o Kristinusko ei ole ristiriidassa evoluutioteoria kanssa. Jla kuuluu teologiaan, evoluutio biologiaan. Biologian tutkijat ovat oikeassa todetessaan että he eivät voi tieteenteossa huomioida argumentteja jotka eivät ole luonnontieteellisiä.
        MMMMMMM

        Historian professorilla ei ole mitään tietoa kristinuskosta. K-historia ja kristinusko eivät ole sama asia.
        Kirkkohistoria on toteutunutta historiaa ja kristinusko on uskon malli joka on irrallaan sen toteuttamisen onnistumisesta.

        Ero on yhtäsuuri kuin pesäpallosäännöt eroavat pesäpallo-ottelusta.
        Pesäpallosäännöt on ihan eri asia kuin pesäpallojoukkue, joka yrittää voittaa.


      • Apo-Calypso
        nope!!!! kirjoitti:

        MMMMMMM
        o Kristinusko ei ole ristiriidassa evoluutioteoria kanssa. Jla kuuluu teologiaan, evoluutio biologiaan. Biologian tutkijat ovat oikeassa todetessaan että he eivät voi tieteenteossa huomioida argumentteja jotka eivät ole luonnontieteellisiä.
        MMMMMMM

        Historian professorilla ei ole mitään tietoa kristinuskosta. K-historia ja kristinusko eivät ole sama asia.
        Kirkkohistoria on toteutunutta historiaa ja kristinusko on uskon malli joka on irrallaan sen toteuttamisen onnistumisesta.

        Ero on yhtäsuuri kuin pesäpallosäännöt eroavat pesäpallo-ottelusta.
        Pesäpallosäännöt on ihan eri asia kuin pesäpallojoukkue, joka yrittää voittaa.

        "Historian professorilla ei ole mitään tietoa kristinuskosta." Tuo väitteesi perustuu mihin? "Ero on yhtäsuuri kuin pesäpallosäännöt eroavat pesäpallo-ottelusta. " Tuon voin hyväksyäkin. Se ei silti tee kreationismista rationaalista tai edes hyväksyttävää.


      • pro-scientist
        nope!!!! kirjoitti:

        MMMMMMM
        o Kristinusko ei ole ristiriidassa evoluutioteoria kanssa. Jla kuuluu teologiaan, evoluutio biologiaan. Biologian tutkijat ovat oikeassa todetessaan että he eivät voi tieteenteossa huomioida argumentteja jotka eivät ole luonnontieteellisiä.
        MMMMMMM

        Historian professorilla ei ole mitään tietoa kristinuskosta. K-historia ja kristinusko eivät ole sama asia.
        Kirkkohistoria on toteutunutta historiaa ja kristinusko on uskon malli joka on irrallaan sen toteuttamisen onnistumisesta.

        Ero on yhtäsuuri kuin pesäpallosäännöt eroavat pesäpallo-ottelusta.
        Pesäpallosäännöt on ihan eri asia kuin pesäpallojoukkue, joka yrittää voittaa.

        vaikka HY:n sivuilla (humanistinen tiedekunta) tutkintovaatimuksia. Kirkkohistorian opintoihin kuuluu valtavasti mm. kristinuskon perusteiden opiskelua eli kyllä tämä proffa tietää mistä puhuu. Ja olen samaa miletä: kristinusko ja evoluutio ovat täysin yhteensovitettavissa, jos kokee sellaisen tarpeelliseksi.


      • pro-scientist
        pro-scientist kirjoitti:

        vaikka HY:n sivuilla (humanistinen tiedekunta) tutkintovaatimuksia. Kirkkohistorian opintoihin kuuluu valtavasti mm. kristinuskon perusteiden opiskelua eli kyllä tämä proffa tietää mistä puhuu. Ja olen samaa miletä: kristinusko ja evoluutio ovat täysin yhteensovitettavissa, jos kokee sellaisen tarpeelliseksi.

        sori.


    • on ollut !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe