Wlan yhteys

ja sen

jakaminen. Montako kannettavaa tietokonetta voi olla samassa wlan verkossa? Meidän talossa on kaksi pöytäkonetta kytketty piuhalla modeemiin ja yksi kannettava, jossa on langatton yhteys. Lisäksi hankinnassa on viedä yksi kannettava kone, jossa on kans wlan. Kysymys: Toimiiko kaksi wlan-konetta yhtäaikaa, vai pitääkö langaton yhteys vielä jotenkin jakaa? Toiseksi: Asun maalla ja lähimpään naapuriin on matkaa yli 200 metriä ja kysyisin, että: yltääkö wlan-singaali yli 200 metriä?

8

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsfdsaf

      Riippuu boksistakin, mutta teoriassa niin monta kuin sen mahdollinen DHCP-palvelin jakaa osoitteita, liikenne kyllä alkaa tahmomaan ehkä jo ennen kuin osoitteet loppuvat. Kyllä siihen useita saa ilman että yhteysnopeuksissa normaalikäytöllä huomaa mitään. Useampi kone voi olla yhteydessä samaan aikaan, tarvitsee vain pistää verkon asetukset kaikkiin koneisiin kohdalleen. WLAN-signaalin saa kantamaan tuon 200 metriä jos on riittävän hyvät (ulko)antennit molemmissa päissä, normaalivehkeillä ei juuri toivoa ole.

      • konetta piuhalla, neljä wlanilla, hyvin toimii. Liittymä on 2/512.


    • Auttavamies

      Minulla on 24 meganen yhetys soneran ja zyxelin modeemi pidän aina yhteyttäni auki ja olen ilmoittanut ettei kenekään tarvi tilata tässä rapussa laajakaistaa koska minä annan jokaisen käyttää minun yhteyttäni wlania, joten ihmettelen sitä tuomiota tuossa hiljan kun sai sakkoa naapurin wlanin käytöstä minä annan tämän käytöön jokaiselle en salaa yhteyttäni vaan on jokaisen käytössä koska en ole salannut tätä, joten repikää siitä, minä maksan olen auttavainen. en hullu rahankerääjä nhiinkuin yleensä näissä tietokone asioissa kusetetaan kaikkea liikkuvaa ja viedään joka sentti ihmisiltä ja kusetetaan aloittelijoita jotka eivät näistä tiedä.

      • Moro moro

        Mä tuun lainaamaan sun autoa joku päivä. Ei sillä että lupaa kysyisin, mutta reiluna kaverina et varmaan sitten nosta asiasta meteliä. Ihan oikeessa oot että jos joku maksaakin yhteydestään täyden hinnan ja jää salaamatta tai salaus murretaan niin aika pöyristyttävää nostaa siitä meteliä jos joku lainaa yhteyttä. Samahan se on käyttääkö joku luvatta vai käyttääkö itse.


      • ihmii!
        Moro moro kirjoitti:

        Mä tuun lainaamaan sun autoa joku päivä. Ei sillä että lupaa kysyisin, mutta reiluna kaverina et varmaan sitten nosta asiasta meteliä. Ihan oikeessa oot että jos joku maksaakin yhteydestään täyden hinnan ja jää salaamatta tai salaus murretaan niin aika pöyristyttävää nostaa siitä meteliä jos joku lainaa yhteyttä. Samahan se on käyttääkö joku luvatta vai käyttääkö itse.

        etkö tajunnut, vai mitä saivartelet. Minä annan jokaisen käytää yhteyttäni. tajuatko joka ainut saa tätä käyttä jätän tämän vielä auki kun itse olen pois jotta ihmiset voivat surffailla netissä tästä jonka minä maksan 24 megasen yhetyden joten tästä riitää kaikille hyvää laajakaistaa ei tätä tarvi luvata käyttä tätä saa nimenomaan käyttää, joten tajuatko. en ole tätä salannut ei tarvi murtaa mitään joten edelleen etkö tajua vai etkö halua tajuta että meitä on nöäinkin ihmeellisiä ihmisiä olemassa jotaka nimeomaan haluavat antaa omastaan, esim on sellaisia jotka vasta opettelevat koneen käyttöä joten saavat harjoitella tällä laajakaistalla ei maksa heille mitään ottavat sitten oman jos haluavat kun ensin ovat tutustuneet moisiin vehkeisiin, etteivät palvelutarjoajat myyjät pääsisi kovin paljon huiputtamaan, on kauheaa katsella kun ottavat esim. mokkulan taloon. ja vielä ovat naimisissa parivuotta sellaisen riesan kanssa, saa samaanhintaan kiinteän toimivan laajakaistan 2megasen. tajusitko nyt.


      • Moro moro
        ihmii! kirjoitti:

        etkö tajunnut, vai mitä saivartelet. Minä annan jokaisen käytää yhteyttäni. tajuatko joka ainut saa tätä käyttä jätän tämän vielä auki kun itse olen pois jotta ihmiset voivat surffailla netissä tästä jonka minä maksan 24 megasen yhetyden joten tästä riitää kaikille hyvää laajakaistaa ei tätä tarvi luvata käyttä tätä saa nimenomaan käyttää, joten tajuatko. en ole tätä salannut ei tarvi murtaa mitään joten edelleen etkö tajua vai etkö halua tajuta että meitä on nöäinkin ihmeellisiä ihmisiä olemassa jotaka nimeomaan haluavat antaa omastaan, esim on sellaisia jotka vasta opettelevat koneen käyttöä joten saavat harjoitella tällä laajakaistalla ei maksa heille mitään ottavat sitten oman jos haluavat kun ensin ovat tutustuneet moisiin vehkeisiin, etteivät palvelutarjoajat myyjät pääsisi kovin paljon huiputtamaan, on kauheaa katsella kun ottavat esim. mokkulan taloon. ja vielä ovat naimisissa parivuotta sellaisen riesan kanssa, saa samaanhintaan kiinteän toimivan laajakaistan 2megasen. tajusitko nyt.

        ".. ihmettelen sitä tuomiota tuossa hiljan kun sai sakkoa naapurin wlanin käytöstä .." On muuten aika helvetin turvallista käyttää toisen salaamatonta yhteyttä koko taloyhtiön.


      • ihmii
        Moro moro kirjoitti:

        ".. ihmettelen sitä tuomiota tuossa hiljan kun sai sakkoa naapurin wlanin käytöstä .." On muuten aika helvetin turvallista käyttää toisen salaamatonta yhteyttä koko taloyhtiön.

        mitä salattavaa tässä olis jos vaan surfaa netissä, ei meillä tässä talossa ole niin kauheasti salisuuksia, jos jotkut käyvät porno-sivuilla ei se haittaa. Pääasia on että jokainen joka haluaa käyttää 24megaista yhteyttäni saa sitä ihan laillisesti käyttää ja sekö operaattoreita ottaa pattiin. Minä maksan. ja kun olen pois pidän yhteyttä auki, ei se siitä kulu ja samanmaksaa joten kaikki höytykäyttöön eiks niin. näin kun jokainen toimisi olis elämä paljon helpompaa ei olis noita turhia oikeuskäsittelyjä. sun muita ja kaikki surffaa, eikä maksa mitään.


    • ihan normaalinen

      WLAN-tukiasema ja sen DHCP pystyy näemmä antamaan 99 IP-numeroa. On tässä kerralla ollut kiinni toistakymmentä konetta. 1 Megan linja jo silloin tahmaa, mutta siis kyllä kuitenkin toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe