Olen luullut, että on vain Kotkalaisten luonnevika kauppaan tullessaa esittää noin nurinperoinen kysymys. Olen kuitenkin kuullut että Heli Laaksonen on kertonut oikein televisiossa, että Laitilassa mennään taloon ostamaan munia ja kysytää saman suuntaisesti, että ei kai teil minnii oo.
Ei teill varmaankaan oo
sk49
3
310
Vastaukset
- bhill*
Eikös se ole aika yleinen tapa muuallakin? "Ei teillä olis yhtään sokeria lainata." "Ei sulla olis vitosta vipata." Niin, no, nuo viittaa lainaamiseen tai pyytämiseen, silloinhan lähestytäänkin vähän arkaillen. Mutta ihan ostaessa? "Ei sulla olis sitä hyvää leipää vielä hyllyssä." Tuo kuulostaa tutulta.
Minnii on miniä tään puolen murteella. Kyl Heli varmasten tiätää millai Laitlas puhuta, kyl kai se sillai o!
- tulipa mieleen
Nyt jo edesmennyt, hyvin rakas anoppini, oli kotoisin Porista. Hän pyysi minua ruokapöytään sanoen "syöks minnii vai annetaanko koiralle.."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424310
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1374075- 643726
- 883562
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333537Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe653351- 862921
- 542835
- 252626
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142344