Onko ihminen

tyhmempi

jos pitää enemmän musiikista kuin kovakantisista kirjoista?

25

1035

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin ajattelen

että kaikki ketkä ei ole lukeneet Dostojevskin koko tuotantoa läpi tai ainakin selailleet ko. kirjoja käsissään, ovat tyhmiä.

• pidän enemmän

pehmeestä musiikista kuin kovista ihmisistä.

• En ole Dostojevkin tuotantoa lukenut, saattaa jäädä lukemattakin. Arto Paasilinnan kirjat olan lukenut melkein kaikki, monien muiden kirjojen ohessa. Kuuntelen mielelläni musiikkiakin.

• Idästä
        k-kotton kirjoitti:

En ole Dostojevkin tuotantoa lukenut, saattaa jäädä lukemattakin. Arto Paasilinnan kirjat olan lukenut melkein kaikki, monien muiden kirjojen ohessa. Kuuntelen mielelläni musiikkiakin.

Jos kyseessä olisi miehen hankinta, niin kallistuisin Paasilinnan lukijoista sen puoleen, joka lukee Ernoa, eikä Artoa (jonka kirjoihin en ole oikein tykästynyt). Haluaisin miehen joka lukisi kirjoja, koska luen niitä itsekin. Kielen taju on myös tärkeää, että ymmärtää sävyjä. Mutta oikeasti en arvostele ihmisten tyhmyyttä sen mukaan, lukeeko vai ei. Vaikka olisi kuinka kouluttautunut ja lukenut, voi olla tyhmä kuin saapas. Ja joku käytännön työtä tekevä, kirjoihin koskematon, hyvinkin älykäs ihminen. Enkä lajittele ihmisiä sen mukaan. Ne ihmiset kenen kanssa eniten olen tekemisissä, eivät taida lukea hyvä jos kirjan vuodessa tai sitäkään.

• PAVE...

...ei ainakaan ole tyhmä. Muistatkos kun kehui lukeneensa KOKO Dostojevskin tuotannon yhtenä vkonloppuna ? ( tästä on kyllä vähän aikaa ). Itse luin ven.kirjallisuudesta viimeksi Gogolia. Tyhmää ei ole tykätä SEKÄ kovakantisista että musiikista !

• sivistyneempää
        PAVE... kirjoitti:

...ei ainakaan ole tyhmä. Muistatkos kun kehui lukeneensa KOKO Dostojevskin tuotannon yhtenä vkonloppuna ? ( tästä on kyllä vähän aikaa ). Itse luin ven.kirjallisuudesta viimeksi Gogolia. Tyhmää ei ole tykätä SEKÄ kovakantisista että musiikista !

lukea kovakantisia, kuin pehmeäkantisiä? Kansissako on vain voimaa, ei sivuissa lainkaan? Lie sitten sama, kun vain hyväilee kovakantisia?

• oikeassa
        Idästä kirjoitti:

Jos kyseessä olisi miehen hankinta, niin kallistuisin Paasilinnan lukijoista sen puoleen, joka lukee Ernoa, eikä Artoa (jonka kirjoihin en ole oikein tykästynyt). Haluaisin miehen joka lukisi kirjoja, koska luen niitä itsekin. Kielen taju on myös tärkeää, että ymmärtää sävyjä. Mutta oikeasti en arvostele ihmisten tyhmyyttä sen mukaan, lukeeko vai ei. Vaikka olisi kuinka kouluttautunut ja lukenut, voi olla tyhmä kuin saapas. Ja joku käytännön työtä tekevä, kirjoihin koskematon, hyvinkin älykäs ihminen. Enkä lajittele ihmisiä sen mukaan. Ne ihmiset kenen kanssa eniten olen tekemisissä, eivät taida lukea hyvä jos kirjan vuodessa tai sitäkään.

Voi lukea mitä paljon, sen ohella olla …… Tiedän 80-vuotias nainen, joka ei lukenut yhtä kirjaa, mutta hän on viisaampi kuin toisia paljon lukeneita tuttujeni. Hänellä on synnynnäinen äly ja hänen elämäkokemuksia vielä rikastavat sen niin, että mielelläni keskustelen hänen kanssa, hänen neuvoja auttavat jaksamaan.

• Säikähdys
        PAVE... kirjoitti:

ensin ajattelin olinko voinut muka olla niin humalassa ...

• Idästä kirjoitti:

Soittamisen muodossa. Siinä on vaan saavutukset tähän mennessä luokkaa, että yritystä on, muttei toivon häivää, eikä edessäkään näytä olevan yhtään kummempaa. Ostin eilen viisrivisen haitarin, eläissäni ole moista peliä käsissäni pitänyt, eikä alku näytä lupaavalta. Ennestään on kantele ja sähköurut.

• voi toistaan

tyhmäksi sanoa? Ihan sama, mistä on kiinnostunut, vaikka muurahaisista, voi olla huippuälykäs. Ja, vaikka kaikki maailman kirjat olisi lukenut, ei niistä välttämättä mikään ihmistä viisastuta. Musiikki on monille älyköille kaikki.

• Meriläinen

on ihania ja kaikki pikku ötökät joita taas alkaa luonnossa pyöriä ja hyöriä. Pihallla kun istuu aamu tuimaan ja kukkakärpäset pörrää ympärillä ja iholla niitä seurailen. Älykkydestäni en tiedä, mutta kyllä minä nautin. :)

• Olen hyvä es'merkki, kirjoja en lue ja koulussakin olin kuunteluoppilas. Väituntisin ja ennen tuntien alkua soittelin harmoonia. Musiikille on korvat auki usean tunnin vuorokaudesta edelleen. Vakavasti! Jos aiheesta 'jotain'. Minun filosofian mukaan on parempi oppia ajattelun, asioiden/ilmiöiden tarkastelun, analysoinnin ja tekemisen kautta, kuin olemalla passiivinen vastaanottaja, joka elää lähinnä muiden oppien mukaan. jk. "Ei kirjoista pitävät ole sen tyhmempiä, muttei viisaaanpiakaan". Suurin osa taitaa pitää kirjojen tarinoista ja he saavat sieltä samantyylisen nautinnon, kuin sinä ja minä musiikista, joten muut seikat taitavat erottaa jyvät akanoista?

• Niitä on vaikka

Kuinka ja paljon! Mikäs on köllähtää nukkumaan kun kuuntelee vaikka Astrid Lindgrenin tarinoita, on niitä muitakin kuin pelkkä Peppi! Ja mikäs Pepissä...kiva likka. Äänikirjat on kivoja, voi kuunnella autossakin...matkalla vaik minne! Kokeile!

• Niitä on vaikka kirjoitti:

Kuinka ja paljon! Mikäs on köllähtää nukkumaan kun kuuntelee vaikka Astrid Lindgrenin tarinoita, on niitä muitakin kuin pelkkä Peppi! Ja mikäs Pepissä...kiva likka. Äänikirjat on kivoja, voi kuunnella autossakin...matkalla vaik minne! Kokeile!

Saatan kokeilla, koska olen perusluonteeltani laiska. Silti; olen parantumaton työnarkomaani, mutta ehkäpä sen vuoksi haluan tehdä kaikki asiat välttäen toistoja ja rutiineja, aina pyrin kehittämään asiat niin simppeliksi kuin voin."Jälki" pitää kuitenkin olla hyvää! Ps. Työasioissa todellisen ammattilaisen erottaa siitä, että työn laatu vastaa ainoastaa sitä tarvetta, mitä kulloinenkin kohde vaatii.

• julku
        emw34 kirjoitti:

Saatan kokeilla, koska olen perusluonteeltani laiska. Silti; olen parantumaton työnarkomaani, mutta ehkäpä sen vuoksi haluan tehdä kaikki asiat välttäen toistoja ja rutiineja, aina pyrin kehittämään asiat niin simppeliksi kuin voin."Jälki" pitää kuitenkin olla hyvää! Ps. Työasioissa todellisen ammattilaisen erottaa siitä, että työn laatu vastaa ainoastaa sitä tarvetta, mitä kulloinenkin kohde vaatii.

Etkös sie ole eläkkeellä... Työnarkomaani?!

• julku kirjoitti:

Etkös sie ole eläkkeellä... Työnarkomaani?!

Joo, useamman vuoden ty-ky eläkkeellä, mutta kun olen hiukan terveempi, niin tänäkin yönä olen vajaa viissataa lehteä jakanut laatikoihin/luukkuihin. Harrastukset vievät kaiken muunajan, kun 'kunto' antaa periksi. Taas pari viikkoa sitten kävin hakemassa fysikaaliseen hoitojakson, kun edellisestä 15-kerran paketista on reilu kuukausi väliä, eikä viitsi päästää itseään huonoon kuntoon, vaan sijoittaa, yötyörahat takaisin kiertoon.:) Ei vaan, lasten 'opintotukeen' laitan kaiken joutavan, niin ei heidän tarvitse maksella lainoja valmistutuaan. Saavat vaikka ryhtyä asuntoja katselemaan tms. Kaikenlainen tekeminen on minulle nautinto, ja rahan vuoksi en tätäkään yötyötä tee. Sopii vain hemmetin hyvin minun rytmiin, koska herään jokatapauksessa noin kolmen tunnin kuluttua, kun menen nukkumaan. Parempi käydä vähän ulkoilemassa, kuin kuluttaa valvoen aikaa. Kohta menen taas uusille unille ja heräilen muutaman tunnin päästä, joko itsekseni tai puhelimeen! Joten tälläinen narkkari olen!:)

• Niitä on vaikka kirjoitti:

Äänikirjat toimivat hyvin, jos viettää enemmänkin aikaa erilaisissa kulkuvälineissä. Niitä löytyy myön kirjastoista lainattavaksi - jos jää kuuntelu päälle, se ei käy kukkaron päälle ihan mahdottomasti. Olen äänikirjojen suurkuluttaja ja sitä kautta on tullut tutustuttua sen laatuisiin teoksiin, mitä muuten ei ehkä olisi kirjana koskaan lukenut. Kirjastosta lähtee lainakseni yleensä kaikki mikä on vapaana ja joukkoon on mahtunut monta mukavaa yllätystä. Eli kyllä kannattaa kokeilla. Aurinkoista päivää toivottelee myös oikeista kirjoista ja musiikista pitävä --Liina

• Meriläinen

mieleeni kun ihmiset haluaa että pysyy aina samanlaisena ja minä tässä vuoden sisään olen taas joistain ajatuksista luopumassa oman kokemukseni kautta se tuntuu joitain ystäviäni ärsyttävän, vai pelottavanko? Mutta Minä olen muuttuvaa lajia jos joku asia on aikansa hyvä niin voi tulla aika ettei sitä tarvi mutta ympäristö ei sitä aina ymmärrä. Onneksi omat ihmiset ovat tämän asian minussa hyväksyneet ja tietävät että aina kuljen omia polkujani en toisten viitoittamaa tietä. Musiikki ja kirjat ovat minulle erittäin tärkeitä.

• "tyhmemmyydestä"

kertoo se, minkälaisesta musiikista pitää tai mitä lukee.

• on ihana

Olen lukenut paljon tunnettujen klassikoiden kirjoja ja kärsinyt, murhe älystä, erittäin Dostojevskin kirjoista, tulin lukemaan suomalaisten kirjailijoiden kirjoja, tulitikkuja lainaamassa kirjasta taas opin nauramaan.

• Heikunkeikku

...että tyhmyyttä tai älykkyyttä voi mitata sen mukaan, mistä kukin Tykkää. Kukin tykkää siitä tai tuosta tai tästä tai..... eikä sillä ole mitään tekemistä tyhmyyden tai viisauden tai älykkyyden kanssa. Tykkään kovasti lukea kirjoja. Ilman musiikkia en osaa elää. Tai jos pakotettaisiin, niin se olisi todellakin vaikea juttu. "Kierrätytän" monet, melkein kaikki ajatukseni musiikin "kautta". "Puran" myös omia mielialojani "musiikin maailmassa". Ja Irtaannun lillumaan jonnekin "huolettomaan, omatilaan", josta saan rauhallisen mielen, todella Rennon olotilan ja tasapainoon itseni. :) Elikkä vähän höperöä puuhastelua täälä pääs.

• Meriläinen

sitten kaikista tyhmin kun pidän molemmista enkä arvota niitä. :)

• pandanus

ihan samalla kannalla, minäkin pidän molemmista.

• lkienee melko
        pandanus kirjoitti:

ihan samalla kannalla, minäkin pidän molemmista.

monia. Suurin osa ihmiskuntaa, oletan.

• musikaaliset ihmiset on erilaisia kuin lukutoukat. Ja ihan loppujen lopuksi kuka helkutti on tyhmä, olis kiva tietää määritelmä tyhmälle ihmiselle jos vaikka kolahtais???? :-)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      214
      1427
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1067
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      16
      1016
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe