Kiperiä kysymyksiä wiccoille!

Agwé

Lainaan moderaattorin kotisivuilta:

"Athame on myös maskuliininen ja fallinen symboli ja sen erottamaton pari on malja. Athamea käytetään viinin pyhittämisessä tai "Suuressa Riitissä". Tällöin Athame kastetaan maljaan, jossa on viiniä tai jotain hedelmä/marjamehua tms."

Minä kysyn: Onko wiccalaisuudessa aina harjoitettu seksimagiaa nimenomaan vain ja ainoastaan symbolisessa muodossa, vai harjoittavatko wiccat näiden symbolisten seksuaalirituaaliensa lisäksi myös oikeaa "miekan kastamista maljaan"?

Itse epäilen, että tämä miekan ja maljan symbolien perinne on jokin vastareaktio seksimagian aiheuttamille erittäin räjähdysherkille maagisille prosesseille (mukaanlukien orgasmi), päämääränä ei niinkään maagisten vaikutusten maksimoiminen, vaan pikemminkin niiden steriloiminen ja etäännyttäminen.

En oikein käsitä minkä takia seksimagiaa pitäisi harjoittaa laimennetussa symbolisessa muodossa, aivan kuin olisi jotenkin edullista välttää kosketusta lihalliseen maailmaan. Eihän initiaatio kuitenkaan ole pelkästään ajatuksissa tapahtuva ilmiö, vaan ennenkaikkea konkreettinen fyysinen transformaatio, muodonmuutos.

Sama pätee kristittyjen ehtoolliseen, jossa symbolisesti juodaan verta ja syödään ihmislihaa. On helppoa olla kannibaali jos sen tekee täysin symbolisesti. Samoin on helppoa "kastaa tikarinsa maljaan" ja uskoa saavansa kosketus "luovaan voimaan" (kohtuun), vaikkei tosiasiassa koskaan tapaisi muita ihmisiä tai edes lähtisi kotoaan.

Tällaisilla symbolistisilla rituaaleilla voi kyllä olla maagisia vaikutuksia, olen todennut sen itsekin kokeillessani eri juttuja, joskin ne kokemuksieni mukaan jäävät varsin mentaalisiksi. Ilmeisesti tästä syystä wiccat käyttävät ruoskaa voimistaakseen rituaalin lihallista kokemusosaa, jota ilman rituaalit eivät saa paljoakaan aikaan. Herää kysymys, voisiko magia olla paljon voimakkaampaa jos nämä tikarit ja maljat korvattaisiin oikeilla falloksilla ja vituilla.

Koen tärkeimmäksi tehtäväkseni maagikkona aitouden ja suoruuden palauttamisen magiaan, joka liiallisen symbolisismin myötä on ajautunut monimutkaiseksi okkultistiseksi mongerrukseksi ja hämäriksi rituaaleiksi joiden tarkoitusta niiden harjoittajatkaan eivät kunnolla ymmärrä.

Lopetan tämän kiperän kysymykseni teille wiccoille humoristiseen mutta tärkeään havaintoon. Lainaan jälleen moderaattorin kotisivuilta:

"Athame on erittäin henkilökohtainen työkalu ja siksi toisen wiccan athameen ei pidä mennä koskemaan ilman lupaa."

Miettikääpä miksi. Veikkaan, ettei myöskään toisen wiccan "maljaan" saa laittaa sormiaan ilman lupaa...

Mistä tällainen pyhitettyjen elinten panttaaminen on lähtöisin? En kirjoita tätä vongatakseni wiccapillua, vaan koska minua kiinnostaa noituus ja sen perustukset.

Argumenttini saattavat kuulostaa loukkaavilta niiden mielestä jotka uskovat, että magiassa kaikkein olennaisinta on manipuloida abstrakteja symboleja ja välttää kaikin tavoin fyysistä todellisuutta, mutta kehotan teitä pohtimaan asiaa vakavissanne ja kirjoittamaan asiallisia vastauksia.

Jos tikari on fallossymboli, mitä wicca osaisi tehdä oikealla falloksella?

Mitä virkaa miehen kalulla voisi on wiccalaisuudessa? Voiko sillä rajata rituaalitilan?

Jäykkä Tikari ja Kostea Malja symboloivat ilman muuta seksuaalisen kiihottuneisuuden tilaa. En näe mitään muuta mahdollista syytä näiden symbolien olemassaoloon kuin se vanha noitien tieto, että seksuaalinen kiihottuneisuus on osoitus nk. Voimien läsnäolosta magianharjoittajassa. Ajatelkaapa, mitä entisaikojen noidat olisivat olleet mieltä rituaalista, jossa jokaisella on tikari ja malja kädessään ja mielessään jokin abstrakti ajatus vastakohtien yhdistymisestä?

Ylipäänsä tällaisia symboleja taidettiin tehtailla vain siitä syystä, että entisaikoina olisi ollut vaarallista kirjoittaa magiasta suorin sanoin. Sen sijaan oli käytettävä symbolista kieltä jota vain initioidut ymmärsivät. Muuten vallanpitäjät olisivat panneet orgioita ja muuta epäilyttävää harjoittavat noidat kuriin.

Jos nämä symbolinne ovat pyhiä, voisiko se seksuaalinen kiihottuminen jota ne edustavat
olla merkki jumalan/jumalattaren läsnäolosta magianharjoittajassa, ennemminkuin merkki siitä, että uusi wicca on käsittänyt rituaalien tarkoituksen hieman väärin. Noh Erkki, ei saa olla erektiossa kesken suuren rituaalin, tämän tarkoituksena on puhtaasti vain energioiden ohjaileminen. Ja jälleen... mitä energiaa fallossymbolilla voisi ohjata muuta kuin seksuaalienergiaa?

Piikkinä lihassanne,

:a:

39

3331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rödfinne

      Voi Agwé, Agwé! Et tiedä mistä jäät paitsi ennakkoluuloinesi. Mistä luulisit tässä olevan kyse... ;-D

      >>>Crowleyn kirjassa esitelty kolmannen asteen initiaatio, johon kuuluu seksuaalinen akti alkaa siten, että initioitavat sidotaan kehän läntisellä suunnalla ja symbolisesti ruoskitaan puhdistumisen merkiksi. Initioitavat henkilöt vapautetaan siteistä idän suunnalla ja he ovat nyt siirtyneet Jumalten maailmaan. Ensimmäiseksi nainen vastaa ylipapin esitettäviin kysymyksiin. Ylipappi edustaa tässä Jumalaa, joka kysyy nyt naiselta, onko hän valmis kohtaamaan alitajunnan voimat, jumaluuden ja läpikäymään egon kuoleman. Seuraavaksi ylipapitar, Jumalattaren roolissa, kysyy initioitavalta mieheltä vastaavat kysymykset.



      Suuri riitti alkaa seuraavalla tavalla. initioitava nainen makaa maagisessa kehässä jalat ja kädet levitettyinä. Initioitava mies piirtää naisen ylle tulielementin pentagrammin. Tämän jälkeen ylipappi piirtää naisen ylle sauvalla vielä kolmannen asteen initiaation pentagrammin. Initioitava mies polvistuu seuraavaksi naisen jalkojen väliin. Ylipappi lausuutässä yhteydessä seuraavat sanat:

      Assist them to build as the Mighty Ones will, an Altar of Praise from the beginning of days. Thus does it lie, twixt the point of the sky.



      Ylipapitar jatkaa tekstiä omalla osuudellaan. Ylipappi avaa nyt kehän, jolloin covenin muut jäsenet poistuvat ja initioitavat suorittavat seksuaalisen aktin. Sen jälkeen nainen ojentaa viinimaljan. Nainen antaa miehelle Jumalattaren salaisen nimen ja mies naiselle Jumalan vastaavan nimen. Coven kutsutaan nyt paikalle ja initioituihin voidellaan vielä kolmannen asteen pentagrammi (kts. liite). Ylipapitar esittelee heidät lopuksi vartiotornien hallitsijoille (Crowley 1989, 225-237).>>>

      Lisää tietoa aiheesta:
      http://www.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/wicca/sohlberg/4-rituaalit.html

      • Agwé

        En erityisemmin arvosta Crowleyn juttuja. Kaiken tekemänsä jälkeen suurin asia jonka Crowley löysi oli miehen peräaukko. "Ah kuinka paljon suurempi onkaan Horuksen silmä kuin Isiksen portti", vai mitä hän nyt huudahtikaan aiheesta. En sitäpaitsi itse koe olevani tipan vertaa mikään "korkea valkoinen veli", tai "valaistunut pontiffi" saati kulkevani Oikean Käden Polkua. Crowley on heittänyt paljon todella osuvaa herjaa aikansa ilmiöistä, kirjoittanut joitakin maagisesti mielenkiintoisia runoja, ja oli mm. erinomainen shakin pelaaja ja innokas vuorikiipeilijä, sekä mainio "vekkuli", mutta mielestäni magian harjoittaminen jonkinlaisen Crowly Wicca yhdistelmän pohjalta ei voi johtaa kuin korkeintaan jonkinlaisen metatason sunnuntai-initiaation asteelle. Kenties sinä olet enemmän kuin kykenevä käyttämään Crowlyn ja Gardnerin työkaluja tuottaaksesi elämykseksellistä shamaanitaidettasi ja -musiikkiasi, mutta aito vapautuminen illuusioiden kahleista tämän maailman verhon tuolla puolen ei järjesty näillä eväillä. Olen tietysti enemmän kuin tietoinen siitä, ettei tämä suinkaan ole useimpien itseään noidiksi kutsuvien päämääränä. Minä olen kuitenkin poikkeava "faustilainen" sielu, jonka tavoitteet ovat tavallisen okkultuurin ulko- ja yläpuolella. Tajuan tietenkin, että tämä kuulostaa mielestäsi leveilyltä, mutta olen jo vuosia sitten kokenut energeettisiä transformaatioita jotka ovat vieneet minut kauas rituaalimagian ulkopuolelle, enkä tarvitse minkäänlaista roolipeliä tai psykodraamaa "pyydystääkseni voimaa". Mielestäni on silkkaa silmään kusemista väittää, etteikö magia olisi voima, joka irrottaa hiukset ja repii lihat luiden päältä. Kevyt parantamiseen tai näkyjen saamiseen tähtäävä shamanismi ei mene läheskään yhtä pitkälle kuin minne minä olen matkalla. Samoin magian valjastaminen taiteen tuottamista varten on sokeutta sen varsinaiselle luonteelle/tarkoitukselle. Taide ei lopulta eroa niinkään paljon viihteestä, jos sitä katsotaan maagikon silmin tämän illuusiomaailman ulkopuolelta.

        :a:


      • Rödfinne
        Agwé kirjoitti:

        En erityisemmin arvosta Crowleyn juttuja. Kaiken tekemänsä jälkeen suurin asia jonka Crowley löysi oli miehen peräaukko. "Ah kuinka paljon suurempi onkaan Horuksen silmä kuin Isiksen portti", vai mitä hän nyt huudahtikaan aiheesta. En sitäpaitsi itse koe olevani tipan vertaa mikään "korkea valkoinen veli", tai "valaistunut pontiffi" saati kulkevani Oikean Käden Polkua. Crowley on heittänyt paljon todella osuvaa herjaa aikansa ilmiöistä, kirjoittanut joitakin maagisesti mielenkiintoisia runoja, ja oli mm. erinomainen shakin pelaaja ja innokas vuorikiipeilijä, sekä mainio "vekkuli", mutta mielestäni magian harjoittaminen jonkinlaisen Crowly Wicca yhdistelmän pohjalta ei voi johtaa kuin korkeintaan jonkinlaisen metatason sunnuntai-initiaation asteelle. Kenties sinä olet enemmän kuin kykenevä käyttämään Crowlyn ja Gardnerin työkaluja tuottaaksesi elämykseksellistä shamaanitaidettasi ja -musiikkiasi, mutta aito vapautuminen illuusioiden kahleista tämän maailman verhon tuolla puolen ei järjesty näillä eväillä. Olen tietysti enemmän kuin tietoinen siitä, ettei tämä suinkaan ole useimpien itseään noidiksi kutsuvien päämääränä. Minä olen kuitenkin poikkeava "faustilainen" sielu, jonka tavoitteet ovat tavallisen okkultuurin ulko- ja yläpuolella. Tajuan tietenkin, että tämä kuulostaa mielestäsi leveilyltä, mutta olen jo vuosia sitten kokenut energeettisiä transformaatioita jotka ovat vieneet minut kauas rituaalimagian ulkopuolelle, enkä tarvitse minkäänlaista roolipeliä tai psykodraamaa "pyydystääkseni voimaa". Mielestäni on silkkaa silmään kusemista väittää, etteikö magia olisi voima, joka irrottaa hiukset ja repii lihat luiden päältä. Kevyt parantamiseen tai näkyjen saamiseen tähtäävä shamanismi ei mene läheskään yhtä pitkälle kuin minne minä olen matkalla. Samoin magian valjastaminen taiteen tuottamista varten on sokeutta sen varsinaiselle luonteelle/tarkoitukselle. Taide ei lopulta eroa niinkään paljon viihteestä, jos sitä katsotaan maagikon silmin tämän illuusiomaailman ulkopuolelta.

        :a:

        Ja onnistuit sittenkin...

        Eeh-heh-hee! Ensin Babu ja sitten sä. Ja juuri kun päästiin toisessa siimassa puhumasta egon pönkityksestä! Ei perkele. ;-D

        Mutta haastat hyvin kuomaseni - pitkästä aikaa.

        Tosi asiassa en edes tiedä mikä tämä Crowley on. Sillä ei ole hevonhumpan mekitystä minkään kannalta. Tarkoitukseni oli ainoastaan kiusallisesti osoittaa sinulle vääräksi se luulo, etteikö wiccan parissa seksuaalimagia saattaisi olla myös sangen konkreettisluontoista.

        Mutta koska harrastat kirjauskontoja ja sivistyneistön kirjallisesti dokumentoimaa alkemiaa tiesin että tarttuisit taas tähänkin koukkuun. Mitäpä ei Leijona tekisi, jos joku näyttää polun jota myöten kavuta kallion laelle pörhistelemään... ;-D

        >>Kenties sinä olet enemmän kuin kykenevä käyttämään Crowlyn ja Gardnerin työkaluja tuottaaksesi elämykseksellistä shamaanitaidettasi ja -musiikkiasi, mutta aito vapautuminen illuusioiden kahleista tämän maailman verhon tuolla puolen ei järjesty näillä eväillä.>>

        En käytä muitten työkaluja tuottaakseni taidetta. Ainoastaan omiani. Erehdyt myös tavoitteistani. Sinähän siis ET tiedä niitä. Luulet vain ja sekin on harhaa. Kuten mahdollisesti myös illuusiosi vapautua illuusioitten kahleista menetelmin joita viljelet.

        Minun mielestäni jutuistasi paistaa dogmaattisuus ja tarve perustella ulkopuolisille pyrkimyksiäsi, joilla kuitenkaan ei ole merkitystä muille kuin itsellesi.

        >>Tajuan tietenkin, että tämä kuulostaa mielestäsi leveilyltä...>>>

        Totta. Eikä ainoastaan kuulosta... ;-D

        >>Samoin magian valjastaminen taiteen tuottamista varten on sokeutta sen varsinaiselle luonteelle/tarkoitukselle.>>

        Jep. Mutta se on kuitenkin jotain konkreettista. Aito saavutus. Jäävuoren huippu.

        Koska tämän koin nyt piikkinä siihen nähden mitä näillä palstoilla olen höpöttänyt, niin perustele tarkemmin. Tuommoista heittoa en hevin niele. Onko magialla mielestäsi siis ainoastaan yksi funktio?

        >>Taide ei lopulta eroa niinkään paljon viihteestä, jos sitä katsotaan maagikon silmin tämän illuusiomaailman ulkopuolelta.>>

        Väärin. Taide ON magiaa. Ainut portti tämän illuusiomaailman ulkopuolelle jossa sinä todellakaan ET ole.

        Kulkekoon Tuli kanssasi - mutta etsi sytkäri ensin. ;-D


      • Agwé
        Rödfinne kirjoitti:

        Ja onnistuit sittenkin...

        Eeh-heh-hee! Ensin Babu ja sitten sä. Ja juuri kun päästiin toisessa siimassa puhumasta egon pönkityksestä! Ei perkele. ;-D

        Mutta haastat hyvin kuomaseni - pitkästä aikaa.

        Tosi asiassa en edes tiedä mikä tämä Crowley on. Sillä ei ole hevonhumpan mekitystä minkään kannalta. Tarkoitukseni oli ainoastaan kiusallisesti osoittaa sinulle vääräksi se luulo, etteikö wiccan parissa seksuaalimagia saattaisi olla myös sangen konkreettisluontoista.

        Mutta koska harrastat kirjauskontoja ja sivistyneistön kirjallisesti dokumentoimaa alkemiaa tiesin että tarttuisit taas tähänkin koukkuun. Mitäpä ei Leijona tekisi, jos joku näyttää polun jota myöten kavuta kallion laelle pörhistelemään... ;-D

        >>Kenties sinä olet enemmän kuin kykenevä käyttämään Crowlyn ja Gardnerin työkaluja tuottaaksesi elämykseksellistä shamaanitaidettasi ja -musiikkiasi, mutta aito vapautuminen illuusioiden kahleista tämän maailman verhon tuolla puolen ei järjesty näillä eväillä.>>

        En käytä muitten työkaluja tuottaakseni taidetta. Ainoastaan omiani. Erehdyt myös tavoitteistani. Sinähän siis ET tiedä niitä. Luulet vain ja sekin on harhaa. Kuten mahdollisesti myös illuusiosi vapautua illuusioitten kahleista menetelmin joita viljelet.

        Minun mielestäni jutuistasi paistaa dogmaattisuus ja tarve perustella ulkopuolisille pyrkimyksiäsi, joilla kuitenkaan ei ole merkitystä muille kuin itsellesi.

        >>Tajuan tietenkin, että tämä kuulostaa mielestäsi leveilyltä...>>>

        Totta. Eikä ainoastaan kuulosta... ;-D

        >>Samoin magian valjastaminen taiteen tuottamista varten on sokeutta sen varsinaiselle luonteelle/tarkoitukselle.>>

        Jep. Mutta se on kuitenkin jotain konkreettista. Aito saavutus. Jäävuoren huippu.

        Koska tämän koin nyt piikkinä siihen nähden mitä näillä palstoilla olen höpöttänyt, niin perustele tarkemmin. Tuommoista heittoa en hevin niele. Onko magialla mielestäsi siis ainoastaan yksi funktio?

        >>Taide ei lopulta eroa niinkään paljon viihteestä, jos sitä katsotaan maagikon silmin tämän illuusiomaailman ulkopuolelta.>>

        Väärin. Taide ON magiaa. Ainut portti tämän illuusiomaailman ulkopuolelle jossa sinä todellakaan ET ole.

        Kulkekoon Tuli kanssasi - mutta etsi sytkäri ensin. ;-D

        >>> Tosi asiassa en edes tiedä mikä tämä Crowley on. Sillä ei ole hevonhumpan mekitystä minkään kannalta. Tarkoitukseni oli ainoastaan kiusallisesti osoittaa sinulle vääräksi se luulo, etteikö wiccan parissa seksuaalimagia saattaisi olla myös sangen konkreettisluontoista. >>>

        Jossittelu ei kuitenkaan minua kiinnosta, vaan haluaisin kuulla tästä ensisijaisesti uskontoaan aktiivisesti harjoittavilta wiccoilta, joiden henk. koht. systeemiin kuuluu tällainen pyhitetty fallinen Athame ynnä muut wiccakalut.

        >>> Mutta koska harrastat kirjauskontoja ja sivistyneistön kirjallisesti dokumentoimaa alkemiaa tiesin että tarttuisit taas tähänkin koukkuun. Mitäpä ei Leijona tekisi, jos joku näyttää polun jota myöten kavuta kallion laelle pörhistelemään... ;-D >>>

        En usko astrologiaan tippaakaan, mutta jos tähdistä on kiittäminen luonnettani, niin iso pusu sinne taivaalle minun puolestani. Ilman röyhkeää leijonan luonnettani en olisi tänä päivänä yhtikäs kukaan eikä minulla olisi yhtikäs mitään.

        >>> En käytä muitten työkaluja tuottaakseni taidetta. Ainoastaan omiani. Erehdyt myös tavoitteistani. Sinähän siis ET tiedä niitä. Luulet vain ja sekin on harhaa. Kuten mahdollisesti myös illuusiosi vapautua illuusioitten kahleista menetelmin joita viljelet. >>>

        Kuittailuni sinusta joko osuu oikeaan tai sitten se menee huti. Sinä päätät. Ei kannata odottaa kovinkaan teräviä piikkejä ilman face-to-face kontaktia jonkun kanssa, mutta aina voi koetella kepillä jäätä, kuten sinäkin ilman muuta teet minun suhteeni.

        >>> Minun mielestäni jutuistasi paistaa dogmaattisuus ja tarve perustella ulkopuolisille pyrkimyksiäsi, joilla kuitenkaan ei ole merkitystä muille kuin itsellesi. >>>

        No kun minä en ole kenestäkään täällä vastuussa eikä minulla ole mitään erityistä sanottavaa. Olen täällä vain huonona esimerkkinä muille ja olemassa siltä varalta, että jokin tavallista valaistuneempi veli sattuisi tarvitsemaan apuani ja olisi aidosti kykenevä liittymään pimeän valon joukkoihin kantamaan tulista miekkaa. Minulla on tuoda viesti tuonpuoleisesta, mutta ei kenelle tahansa, vaan ainoastaa niille joilla on korvat kuulla se. Pääasiallinen tavoitteeni ei niinkään ole auttaa ketään, vaan ainoastaan rienata ja olla inhottava.

        Vapaus ei ole illuusiota. En minä olisi tällainen fanaattinen juntti jos en olisi nähnyt tajunnanräjäyttävää pilkahdusta jostain järkevästä ja mielenkiintoisesta todellisuudesta tämän länsimaisen postmodernin paskaläjän yläpuolella. Illuusio on pikemminkin se, että olisi jotenkin jaloa olla mukana muuttamassa maailmaa yhdeksi suureksi virtuaaliseksi teemapuistoksi, jossa suurinta taidetta on saada kaikki inhimilliset perustarpeet tyydytettyä vähintään kolminkertaisesti. On silkkaa höperyyttä koettaa muuttaa mitään itse illuusion sisältä käsin, tai niin kauan kuin on itsekin osa alkuperäistä ongelmaa.

        En ole niinkään dogmaattinen, kuin fanaattinen. Fanaattisuus on voimaa, dogmaattisuus tekopyhyyttä. Ikävä kyllä tekopyhyydestä ei ole mitään luonnollista tietä ulos. Sen vuoksi tarvitaan sadomasokismia. Kuka tahansa koettaakin vapautua tekopyhyydestä ilman jonkin ulkoisen säälimättömän voiman julkeaa kurmootusta, hairahtuu aina lopulta vain palvelemaan omia himmeän rasvaisia fantasioitaan.

        Koskien magian tarkoitusta: En niinkään esitä magialle jotakin tiettyä tarkoitusta, kaikkien muiden ollessa väärässä, vaan minun sotani on tehdä selväksi se, minkälaisesta skaalasta erilaisia kokemuksia tässä todella on kysymys, ja kuinka goddamn motherfucking hardcore energioista tässä oikein on kysymys loppujenlopuksi.

        Esimerkiksi magian määritteleminen tavallista suuremmaksi luovuudeksi tai vaikkapa tahdon käyttämiseksi asioiden aikaansaamiseksi, on niin kliininen ja munaton lausunto kuin vain mahdollista. Koko henkimaailma nauraa tuolla jossakin parasta kippurassa tuskin voiden hengittää, myös sille kuinka typeriä juttuja minäkin täällä kirjoittelen muka jonain universumin keisarina. Laitapa minunkin egon pullisteluni oikeisiin mittasuhteisiin niin ymmärrät. Mielestäni kaikkein ärsyttävimmät tyypit ovat niitä jotka aloittavat puheensa tähän tapaan: "Minä olen vain pieni ja tyhmä alhainen aloittelija, ja toivon ettette kurmoota minua aivan hirveästi nyt kun esitän tämän vaatimattoman mielipiteeni...". Paperisilppuriin tuollaiset. Kunnollinen brassailu kannattaa siinäkin mielessä, että siitä saa kaikkein karmeimmat rangaistukset psyykkisessä mielessä. Huhhuh, meikäläiselle tulee vielä kuumat oltavat! :-) Ja karma palaa...

        Eteenpäin: Taide EI ole magiaa, vaan se on taidetta. Taide voi olla noituuden väline, mutta se ei ole ainoa noituuden väline, eikä taiteen harjoittaminen ole minkäänlainen välttämättömyys tällä alalla. Magia ja noituus eivät ole synonyymejä. Tämän voit tarkistaa sanakirjastakin.

        Koskien sytkärin etsimitä: Ei kiitos, minä tähtään suoraan ydinpommin ytimeen, vaikka sitten tukka lähtisi. Ei minulla ole aikaa pikkunäppäryyksille. Olen nähnyt riittävästi pystyäkseni suhtautumaan vakavasti niihin sytkäriä kantaviin prometheuksiin joita nämäkin palstat ovat täynnä. Olen itse tuhlannut elämästäni jo aivan riittävän monta vuotta turhanpäiväiseen näpertelyyn.

        :a:


      • Pihlaja
        Agwé kirjoitti:

        En erityisemmin arvosta Crowleyn juttuja. Kaiken tekemänsä jälkeen suurin asia jonka Crowley löysi oli miehen peräaukko. "Ah kuinka paljon suurempi onkaan Horuksen silmä kuin Isiksen portti", vai mitä hän nyt huudahtikaan aiheesta. En sitäpaitsi itse koe olevani tipan vertaa mikään "korkea valkoinen veli", tai "valaistunut pontiffi" saati kulkevani Oikean Käden Polkua. Crowley on heittänyt paljon todella osuvaa herjaa aikansa ilmiöistä, kirjoittanut joitakin maagisesti mielenkiintoisia runoja, ja oli mm. erinomainen shakin pelaaja ja innokas vuorikiipeilijä, sekä mainio "vekkuli", mutta mielestäni magian harjoittaminen jonkinlaisen Crowly Wicca yhdistelmän pohjalta ei voi johtaa kuin korkeintaan jonkinlaisen metatason sunnuntai-initiaation asteelle. Kenties sinä olet enemmän kuin kykenevä käyttämään Crowlyn ja Gardnerin työkaluja tuottaaksesi elämykseksellistä shamaanitaidettasi ja -musiikkiasi, mutta aito vapautuminen illuusioiden kahleista tämän maailman verhon tuolla puolen ei järjesty näillä eväillä. Olen tietysti enemmän kuin tietoinen siitä, ettei tämä suinkaan ole useimpien itseään noidiksi kutsuvien päämääränä. Minä olen kuitenkin poikkeava "faustilainen" sielu, jonka tavoitteet ovat tavallisen okkultuurin ulko- ja yläpuolella. Tajuan tietenkin, että tämä kuulostaa mielestäsi leveilyltä, mutta olen jo vuosia sitten kokenut energeettisiä transformaatioita jotka ovat vieneet minut kauas rituaalimagian ulkopuolelle, enkä tarvitse minkäänlaista roolipeliä tai psykodraamaa "pyydystääkseni voimaa". Mielestäni on silkkaa silmään kusemista väittää, etteikö magia olisi voima, joka irrottaa hiukset ja repii lihat luiden päältä. Kevyt parantamiseen tai näkyjen saamiseen tähtäävä shamanismi ei mene läheskään yhtä pitkälle kuin minne minä olen matkalla. Samoin magian valjastaminen taiteen tuottamista varten on sokeutta sen varsinaiselle luonteelle/tarkoitukselle. Taide ei lopulta eroa niinkään paljon viihteestä, jos sitä katsotaan maagikon silmin tämän illuusiomaailman ulkopuolelta.

        :a:

        >>Crowley on heittänyt paljon todella osuvaa herjaa aikansa ilmiöistä, kirjoittanut joitakin maagisesti mielenkiintoisia runoja, ja oli mm. erinomainen shakin pelaaja ja innokas vuorikiipeilijä, sekä mainio "vekkuli", mutta mielestäni magian harjoittaminen jonkinlaisen Crowly Wicca yhdistelmän pohjalta ei voi johtaa kuin korkeintaan jonkinlaisen metatason sunnuntai-initiaation asteelle.


    • Vilja

      En siis voi vastata kaikkien wiccojen puolesta, mutta liatan tähän jotain omia mielipiteitäni vastauksina kysymyksiisi.. Hyviä kysymyksiä muuten, heittäkää muutkin kommenttia aiheesta.

      >Minä kysyn: Onko wiccalaisuudessa aina harjoitettu seksimagiaa nimenomaan vain ja ainoastaan symbolisessa muodossa, vai harjoittavatko wiccat näiden symbolisten seksuaalirituaaliensa lisäksi myös oikeaa "miekan kastamista maljaan"?

      Riippuu wiccasta. Wiccan alkuperäisessä muodossa gardnerilaisuudessa on harjoitettu seksuaalimagiaa sekä konkereettisessa, että symbolisessa muodossa. Itse toimin covenissa, mutta mieheni ei, oten en harjoita muuta kuin symbolista. Harm none (ja miehenihän vahingoittuisi jos harjoittaisin seksiä muiden kanssa). Jos sen sijaan mieheni olisi samassa covenissa kuin minä, voisin kyllä harrastaa hänen kanssaan rituaalista seksiä.

      >Itse epäilen, että tämä miekan ja maljan symbolien perinne on jokin vastareaktio seksimagian aiheuttamille erittäin räjähdysherkille maagisille prosesseille (mukaanlukien orgasmi), päämääränä ei niinkään maagisten vaikutusten maksimoiminen, vaan pikemminkin niiden steriloiminen ja etäännyttäminen.

      Tiesitkö että rituaalissa yhtyminen tapahtuu jumaluuksien eikä ihmisten välillä? Jumaluudet eivät tarvitse tarkoituksen toteutumiseksi välttämättä konkreettisia ihmisruumiita.

      >En oikein käsitä minkä takia seksimagiaa pitäisi harjoittaa laimennetussa symbolisessa muodossa, aivan kuin olisi jotenkin edullista välttää kosketusta lihalliseen maailmaan. Eihän initiaatio kuitenkaan ole pelkästään ajatuksissa tapahtuva ilmiö, vaan ennenkaikkea konkreettinen fyysinen transformaatio, muodonmuutos.

      Vetoan juuri tuohon reden palaseen: "Harm none, do as you will". Eli jos siitä ei ole haittaa kenellekkään, voi harjoittaa varsinaista seksuaalimagiaa. Jos taas joku vahingoittuisi (puoliso, itse) ei kannata hommaan ryhtyä.

      >Sama pätee kristittyjen ehtoolliseen, jossa symbolisesti juodaan verta ja syödään ihmislihaa. On helppoa olla kannibaali jos sen tekee täysin symbolisesti. Samoin on helppoa "kastaa tikarinsa maljaan" ja uskoa saavansa kosketus "luovaan voimaan" (kohtuun), vaikkei tosiasiassa koskaan tapaisi muita ihmisiä tai edes lähtisi kotoaan.

      Älä hylkää ajatusta ennekuin on kokeillut. Mielestäni symbolinen Great Rite on oikein toimiva..siis sitten kun tajuaa missä energiat menevät ja mitä ne tekevät.

      >Ilmeisesti tästä syystä wiccat käyttävät ruoskaa voimistaakseen rituaalin lihallista kokemusosaa, jota ilman rituaalit eivät saa paljoakaan aikaan.

      Ruoskaa käytetään itse asiassa ei fyysisen tuntemuksen saavuttamiseksi, vaan transsitilaan pääsyn helpottamiseksi. Kaikki wiccat eivät muuten käytä ruoskaa..

      >Herää kysymys, voisiko magia olla paljon voimakkaampaa jos nämä tikarit ja maljat korvattaisiin oikeilla falloksilla ja vituilla.

      En osaa sanoa, kun en ole kokeillut (enkä kokeile ellei mieheni ole jutussa mukana).

      >Koen tärkeimmäksi tehtäväkseni maagikkona aitouden ja suoruuden palauttamisen magiaan, joka liiallisen symbolisismin myötä on ajautunut monimutkaiseksi okkultistiseksi mongerrukseksi ja hämäriksi rituaaleiksi joiden tarkoitusta niiden harjoittajatkaan eivät kunnolla ymmärrä.

      On olemassa kahdenlaisia maagikkoja rituaalimaagikkoja ja käytännön maagikkoja. Edellisillä on yleensä romanttisempi asenne asioihin, kun taas jälkimmäiset haluavat aina päästä suoraan materiaan ja käytäntöön kiinni. Riippuu tekijästä mikä kullekin sopii, yksi tykkää äidista ja toinen tyttärestä...

      >Miettikääpä miksi. Veikkaan, ettei myöskään toisen wiccan "maljaan" saa laittaa sormiaan ilman lupaa...

      :D
      Puhuin ihan konkreettisesta työvälineestä. Kommentti oli tarkoitettu ihmisille, jotka eivät tiedä wiccasta mitään ja mennessään ekaa kertaa jokun wiccan kotiin, menevät heti hipelöimään mielenkiintoiselta näyttäviä alttariesineitä.. ;)

      >Mistä tällainen pyhitettyjen elinten panttaaminen on lähtöisin?

      Monet wiccat pyhittävät työkalunsa ja teten sitovat ne omaan henkiruumiiseensa kiinni. Wiccan työkalujen kautta voi saada epämiellyttävän syvän yhteyden työkalujen omistajaan (siis henkisesti :D!!!). Toisaalta työkaluissa voi olla suojaloitsu, jonka seuraukset voivat olla yllättäviä.

      >Argumenttini saattavat kuulostaa loukkaavilta niiden mielestä jotka uskovat, että magiassa kaikkein olennaisinta on manipuloida abstrakteja symboleja ja välttää kaikin tavoin fyysistä todellisuutta, mutta kehotan teitä pohtimaan asiaa vakavissanne ja kirjoittamaan asiallisia vastauksia.

      Ihan mielenkiintoisia pointteja.

      >Jos tikari on fallossymboli, mitä wicca osaisi tehdä oikealla falloksella?

      Vaikka mitä. :p

      >Mitä virkaa miehen kalulla voisi on wiccalaisuudessa? Voiko sillä rajata rituaalitilan?

      :DDD

      >Noh Erkki, ei saa olla erektiossa kesken suuren rituaalin, tämän tarkoituksena on puhtaasti vain energioiden ohjaileminen.

      :DD Yleensä kun jumaluudet astuvat kuvaan, ne säätelevät tahdin. Tosin en vielä ole nähnyt jököttäviä peniksiä rituaaleissa, vaikka alastomia ihmisiä olen nähnyt paljonkin.. Mistä tulikin mieleen, että alastomuus ei ole kiihottavaa, kun siihen on tottunut, vaan luonnollista. Jumalattaren sanoin: "..and you shall be free from slavery, and as a sing that you'll be really free, you shall be naked in your rites.." (Charge of the Goddess, Doreen Valiente)

      >Ja jälleen... mitä energiaa fallossymbolilla voisi ohjata muuta kuin seksuaalienergiaa?

      Athamella voi ohjata omaa energiaansa (esim luoda kehän).

      • Agwé

        Kiitos näkemyksistäsi.

        Tahtoisin kuulla vielä lisää siitä mitä itse asiassa olet kokenut tehdessäsi tällaisia symbolisia Great Ritejä. Minkälaisia vaikutuksia olet saanut niillä aikaan? Kuulisin mielelläni ainakin parista kaikkein merkittävimmästä kokemuksestasi jotka ovat ilmiselvästi olleet juuri tällaisen rituaalin liikkeellapanemia.

        :a:


      • Vilja
        Agwé kirjoitti:

        Kiitos näkemyksistäsi.

        Tahtoisin kuulla vielä lisää siitä mitä itse asiassa olet kokenut tehdessäsi tällaisia symbolisia Great Ritejä. Minkälaisia vaikutuksia olet saanut niillä aikaan? Kuulisin mielelläni ainakin parista kaikkein merkittävimmästä kokemuksestasi jotka ovat ilmiselvästi olleet juuri tällaisen rituaalin liikkeellapanemia.

        :a:

        Sisäpiirivitsi: "Jotta voisin kertoa sinulle, sinun täytyisi olla initioitu".

        Elikkäs aleksandrialainen wicca on esoteerinen uskonto, siispä kaikkea en voi kertoa. Koita etsiä netistä hakusanalla Great Rite, jos vaikka sieltä löytyisi jotain kiinnostavaa..


      • Agwé
        Vilja kirjoitti:

        Sisäpiirivitsi: "Jotta voisin kertoa sinulle, sinun täytyisi olla initioitu".

        Elikkäs aleksandrialainen wicca on esoteerinen uskonto, siispä kaikkea en voi kertoa. Koita etsiä netistä hakusanalla Great Rite, jos vaikka sieltä löytyisi jotain kiinnostavaa..

        Ei.


    • Agwé

      Kamoon, kyllä teillä tähän on jotakin sanottavaa. Näppikset sauhuamaan vaan!

      :a:

    • goetia

      HMM.. Sinä puhut paljon. mutta sanot vähän.



      "Kirjoittanut: Agwé, 10.1.2004 klo 16.32 "

      "Minä kysyn: Onko wiccalaisuudessa aina harjoitettu seksimagiaa nimenomaan vain ja ainoastaan symbolisessa muodossa, vai harjoittavatko wiccat näiden symbolisten seksuaalirituaaliensa lisäksi myös oikeaa "miekan kastamista maljaan"? "

      ...Noh. olettaen että suurinosa wiccoista kuuluvat homo sapiens eläinlajiin ja ovat täten jo pitkälti biologisten vaikuttimiensa ansiosta sidottu luonnolliseen viettiin, joten luulempa että tällaisia toimintoja on varmasti. myös maagisessa mielessä.


      "Itse epäilen, että tämä miekan ja maljan symbolien perinne on jokin vastareaktio seksimagian aiheuttamille erittäin räjähdysherkille maagisille prosesseille "

      ...Näinhän asia ei kuitenkaan ole.


      "En oikein käsitä minkä takia seksimagiaa pitäisi harjoittaa laimennetussa symbolisessa muodossa,"

      ..niin. no kukaanhan ei sitä kielläkkään.


      "Tällaisilla symbolistisilla rituaaleilla voi kyllä olla maagisia vaikutuksia, olen todennut sen itsekin kokeillessani eri juttuja, joskin ne kokemuksieni mukaan jäävät varsin mentaalisiksi."

      ...jep.. uskon kumminkin vakaasti harjoittelun suomiin etuihin tässäkin.

      " Ilmeisesti tästä syystä wiccat käyttävät ruoskaa voimistaakseen rituaalin lihallista kokemusosaa, jota ilman rituaalit eivät saa paljoakaan aikaan."

      ...nuop padawan. >:-)

      " Herää kysymys, voisiko magia olla paljon voimakkaampaa jos nämä tikarit ja maljat korvattaisiin oikeilla falloksilla ja vituilla. "

      ...nojooh.. kun tässä nyt haluat pyöriä tällä osastolla, niin kuten varmasti omastakin kokemuksestasi ymmärrät on tekijä suhteellisen tärkeässä osassa magian tekemisessä.

      "Koen tärkeimmäksi tehtäväkseni maagikkona aitouden ja suoruuden palauttamisen magiaan, joka liiallisen symbolisismin myötä on ajautunut monimutkaiseksi okkultistiseksi mongerrukseksi ja hämäriksi rituaaleiksi joiden tarkoitusta niiden harjoittajatkaan eivät kunnolla ymmärrä. "

      ..no mutta tuohan on aivan erinomainen pointti. Itse taas koen tuon ymmärryksen tärkeäksi "elementiksi" magian tutkimisessa yleensä, joilloin kuville syntyvät sanat ja okkultinenkin mongerrus tuottaa ymmärryksen häilyvää valoa.


      "Mistä tällainen pyhitettyjen elinten panttaaminen on lähtöisin? En kirjoita tätä vongatakseni wiccapillua, vaan koska minua kiinnostaa noituus ja sen perustukset. "

      ...asialliset kysymykset tuottavat yleensä asiallisia vastauksia.


      "Jos tikari on fallossymboli, mitä wicca osaisi tehdä oikealla falloksella?
      Mitä virkaa miehen kalulla voisi on wiccalaisuudessa? Voiko sillä rajata rituaalitilan? "

      ..Kysytkö ihan tosissasi, vai koitatko provosoida, vielä senkin jälkeen kun olet asiallisia vastauksia toivonut ?

      "Jäykkä Tikari ja Kostea Malja symboloivat ilman muuta seksuaalisen kiihottuneisuuden tilaa."

      ...empä ihan näin tarkan rajaisi asiaa kuitenkaa..

      "En näe mitään muuta mahdollista syytä näiden symbolien olemassaoloon kuin se vanha noitien tieto, että seksuaalinen kiihottuneisuus on osoitus nk. Voimien läsnäolosta magianharjoittajassa."

      ...rohkenempa olla nyt erimieltä.. ehkäpä tutustuisit asiaan syvällisemmin??


      "Ajatelkaapa, mitä entisaikojen noidat olisivat olleet mieltä rituaalista, jossa jokaisella on tikari ja malja kädessään ja mielessään jokin abstrakti ajatus vastakohtien yhdistymisestä? "

      ...jos oikein tutkisit asiaa, niin huomaisit paljonkin abstrakteja asioita ja niidne käyttötarkoituksia..


      "Piikkinä lihassanne, "

      terveisin; Suuri pinsetti

      >:->

      • Agwé

        Sinä taas puhut vähän, ja sanot vieläkin vähemmän.

        >>> ...Noh. olettaen että suurinosa wiccoista kuuluvat homo sapiens eläinlajiin... >>>

        Ei riitä. Jos mikä tahansa seksi kelpaisi seksimagiaksi, jokainen teinispede olisi valaistunut. Tarvitaan parempia todisteita.

        >>> ...Näinhän asia ei kuitenkaan ole. >>>

        Eikö todella? Etkö sitten ole koskaan saanut orgasmia? Entä eikö seksi ole koskaan sinussa herättänyt mitään äärimmäisiä tunnetiloja, positiivisia tai negatiivisia, ennen/aikana/jälkeen tapahtumien?

        >>> ...jep.. uskon kumminkin vakaasti harjoittelun suomiin etuihin tässäkin. >>>

        Et taida oikein ymmärtää mikä symboli ylipäänsä on.

        >>> ...nojooh.. kun tässä nyt haluat pyöriä tällä osastolla, niin kuten varmasti omastakin kokemuksestasi ymmärrät on tekijä suhteellisen tärkeässä osassa magian tekemisessä. >>>

        Siis mikä tekijä?

        >>> ..no mutta tuohan on aivan erinomainen pointti. Itse taas koen tuon ymmärryksen tärkeäksi "elementiksi" magian tutkimisessa yleensä, joilloin kuville syntyvät sanat ja okkultinenkin mongerrus tuottaa ymmärryksen häilyvää valoa. >>>

        Niin, kyllä minäkin koin jonkinlaista "ymmärryksen häilyvää valoa" vielä työskennellessäni symbolistisesti, mutten enää ole halunnut tyytyä niin vähään.

        >>> ...asialliset kysymykset tuottavat yleensä asiallisia vastauksia. >>>

        Esitin muutamia aivan yksinkertaisia ja asiallisia kysymyksiä. Siis, vielä uudelleen, voisiko wiccojen mukaan penistä käyttäen rajata rituaalitilan aivan kuten fallossymboli Athamellakin, ja jos ei voisi, selittäkää miksi.

        >>> ...rohkenempa olla nyt erimieltä.. ehkäpä tutustuisit asiaan syvällisemmin?? >>>

        Mitä mieltä sitten itse olet?

        >>> ...jos oikein tutkisit asiaa, niin huomaisit paljonkin abstrakteja asioita ja niidne käyttötarkoituksia.. >>>

        Voisitko mainita joitakin?

        :a:


      • goetia
        Agwé kirjoitti:

        Sinä taas puhut vähän, ja sanot vieläkin vähemmän.

        >>> ...Noh. olettaen että suurinosa wiccoista kuuluvat homo sapiens eläinlajiin... >>>

        Ei riitä. Jos mikä tahansa seksi kelpaisi seksimagiaksi, jokainen teinispede olisi valaistunut. Tarvitaan parempia todisteita.

        >>> ...Näinhän asia ei kuitenkaan ole. >>>

        Eikö todella? Etkö sitten ole koskaan saanut orgasmia? Entä eikö seksi ole koskaan sinussa herättänyt mitään äärimmäisiä tunnetiloja, positiivisia tai negatiivisia, ennen/aikana/jälkeen tapahtumien?

        >>> ...jep.. uskon kumminkin vakaasti harjoittelun suomiin etuihin tässäkin. >>>

        Et taida oikein ymmärtää mikä symboli ylipäänsä on.

        >>> ...nojooh.. kun tässä nyt haluat pyöriä tällä osastolla, niin kuten varmasti omastakin kokemuksestasi ymmärrät on tekijä suhteellisen tärkeässä osassa magian tekemisessä. >>>

        Siis mikä tekijä?

        >>> ..no mutta tuohan on aivan erinomainen pointti. Itse taas koen tuon ymmärryksen tärkeäksi "elementiksi" magian tutkimisessa yleensä, joilloin kuville syntyvät sanat ja okkultinenkin mongerrus tuottaa ymmärryksen häilyvää valoa. >>>

        Niin, kyllä minäkin koin jonkinlaista "ymmärryksen häilyvää valoa" vielä työskennellessäni symbolistisesti, mutten enää ole halunnut tyytyä niin vähään.

        >>> ...asialliset kysymykset tuottavat yleensä asiallisia vastauksia. >>>

        Esitin muutamia aivan yksinkertaisia ja asiallisia kysymyksiä. Siis, vielä uudelleen, voisiko wiccojen mukaan penistä käyttäen rajata rituaalitilan aivan kuten fallossymboli Athamellakin, ja jos ei voisi, selittäkää miksi.

        >>> ...rohkenempa olla nyt erimieltä.. ehkäpä tutustuisit asiaan syvällisemmin?? >>>

        Mitä mieltä sitten itse olet?

        >>> ...jos oikein tutkisit asiaa, niin huomaisit paljonkin abstrakteja asioita ja niidne käyttötarkoituksia.. >>>

        Voisitko mainita joitakin?

        :a:

        "Sinä taas puhut vähän, ja sanot vieläkin vähemmän. "

        ..no mutta, olenkos sittenkin lipsahtanut huonon artikuloinnin puolelle. Koitankin vastedes ilmasta itseäni selkeästi..

        "Ei riitä. Jos mikä tahansa seksi kelpaisi seksimagiaksi, jokainen teinispede olisi valaistunut. Tarvitaan parempia todisteita. "

        No se on kyllä totta. Toisaalta jos magian harjoittaminen olisi helppoa sekä kaikille suotavaa olisi tämäkin pallo täynnä supermaageja julistamassa olematonta tietämystään.

        "Eikö todella? Etkö sitten ole koskaan saanut orgasmia?"

        ..ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla..

        " Entä eikö seksi ole koskaan sinussa herättänyt mitään äärimmäisiä tunnetiloja, positiivisia tai negatiivisia, ennen/aikana/jälkeen tapahtumien? "

        heh hee.. on juuh.

        "Et taida oikein ymmärtää mikä symboli ylipäänsä on. "

        no jos se sinusta tuntuu siltä, niin varmasti se sitten niin on.. eikö ?

        "Siis mikä tekijä? "

        *HUOH* ..and i rest my case..


        "Niin, kyllä minäkin koin jonkinlaista "ymmärryksen häilyvää valoa" vielä työskennellessäni symbolistisesti, mutten enää ole halunnut tyytyä niin vähään. "

        ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin..

        "Esitin muutamia aivan yksinkertaisia ja asiallisia kysymyksiä. Siis, vielä uudelleen, "

        ..Kuin myös koitin vastauksisani painottaa yksinkertaisuutta.

        "voisiko wiccojen mukaan penistä käyttäen rajata rituaalitilan aivan kuten fallossymboli Athamellakin, ja jos ei voisi, selittäkää miksi. "

        ...suonet anteeksi. tämä on tason 33 tietoa, joten sitä ei voi luovuttaa ihan noin vain.
        Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi?

        "Mitä mieltä sitten itse olet? "

        hmm. kertauksen vuoksi siis; Eri mieltä.

        "Voisitko mainita joitakin? "

        .. tutkinnet edellisiä kirjoituksia.

        >:->


      • Agwé
        goetia kirjoitti:

        "Sinä taas puhut vähän, ja sanot vieläkin vähemmän. "

        ..no mutta, olenkos sittenkin lipsahtanut huonon artikuloinnin puolelle. Koitankin vastedes ilmasta itseäni selkeästi..

        "Ei riitä. Jos mikä tahansa seksi kelpaisi seksimagiaksi, jokainen teinispede olisi valaistunut. Tarvitaan parempia todisteita. "

        No se on kyllä totta. Toisaalta jos magian harjoittaminen olisi helppoa sekä kaikille suotavaa olisi tämäkin pallo täynnä supermaageja julistamassa olematonta tietämystään.

        "Eikö todella? Etkö sitten ole koskaan saanut orgasmia?"

        ..ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla..

        " Entä eikö seksi ole koskaan sinussa herättänyt mitään äärimmäisiä tunnetiloja, positiivisia tai negatiivisia, ennen/aikana/jälkeen tapahtumien? "

        heh hee.. on juuh.

        "Et taida oikein ymmärtää mikä symboli ylipäänsä on. "

        no jos se sinusta tuntuu siltä, niin varmasti se sitten niin on.. eikö ?

        "Siis mikä tekijä? "

        *HUOH* ..and i rest my case..


        "Niin, kyllä minäkin koin jonkinlaista "ymmärryksen häilyvää valoa" vielä työskennellessäni symbolistisesti, mutten enää ole halunnut tyytyä niin vähään. "

        ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin..

        "Esitin muutamia aivan yksinkertaisia ja asiallisia kysymyksiä. Siis, vielä uudelleen, "

        ..Kuin myös koitin vastauksisani painottaa yksinkertaisuutta.

        "voisiko wiccojen mukaan penistä käyttäen rajata rituaalitilan aivan kuten fallossymboli Athamellakin, ja jos ei voisi, selittäkää miksi. "

        ...suonet anteeksi. tämä on tason 33 tietoa, joten sitä ei voi luovuttaa ihan noin vain.
        Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi?

        "Mitä mieltä sitten itse olet? "

        hmm. kertauksen vuoksi siis; Eri mieltä.

        "Voisitko mainita joitakin? "

        .. tutkinnet edellisiä kirjoituksia.

        >:->

        Jotain kunnon wiccoja nyt tähän keskusteluun ja heti! Menee kohta hermot tuon goetia-speden kanssa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

        :a:


      • Agwé
        goetia kirjoitti:

        "Sinä taas puhut vähän, ja sanot vieläkin vähemmän. "

        ..no mutta, olenkos sittenkin lipsahtanut huonon artikuloinnin puolelle. Koitankin vastedes ilmasta itseäni selkeästi..

        "Ei riitä. Jos mikä tahansa seksi kelpaisi seksimagiaksi, jokainen teinispede olisi valaistunut. Tarvitaan parempia todisteita. "

        No se on kyllä totta. Toisaalta jos magian harjoittaminen olisi helppoa sekä kaikille suotavaa olisi tämäkin pallo täynnä supermaageja julistamassa olematonta tietämystään.

        "Eikö todella? Etkö sitten ole koskaan saanut orgasmia?"

        ..ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla..

        " Entä eikö seksi ole koskaan sinussa herättänyt mitään äärimmäisiä tunnetiloja, positiivisia tai negatiivisia, ennen/aikana/jälkeen tapahtumien? "

        heh hee.. on juuh.

        "Et taida oikein ymmärtää mikä symboli ylipäänsä on. "

        no jos se sinusta tuntuu siltä, niin varmasti se sitten niin on.. eikö ?

        "Siis mikä tekijä? "

        *HUOH* ..and i rest my case..


        "Niin, kyllä minäkin koin jonkinlaista "ymmärryksen häilyvää valoa" vielä työskennellessäni symbolistisesti, mutten enää ole halunnut tyytyä niin vähään. "

        ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin..

        "Esitin muutamia aivan yksinkertaisia ja asiallisia kysymyksiä. Siis, vielä uudelleen, "

        ..Kuin myös koitin vastauksisani painottaa yksinkertaisuutta.

        "voisiko wiccojen mukaan penistä käyttäen rajata rituaalitilan aivan kuten fallossymboli Athamellakin, ja jos ei voisi, selittäkää miksi. "

        ...suonet anteeksi. tämä on tason 33 tietoa, joten sitä ei voi luovuttaa ihan noin vain.
        Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi?

        "Mitä mieltä sitten itse olet? "

        hmm. kertauksen vuoksi siis; Eri mieltä.

        "Voisitko mainita joitakin? "

        .. tutkinnet edellisiä kirjoituksia.

        >:->

        >>> .ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla.. >>>

        Miksi sitten olit eri mieltä, kun väitin että oikeat seksuaaliset kohtaamiset tuotavat väkevämpiä efektejä kuin tikarin kastaminen maljaan, jossa on marjamehua?

        >>> Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi? >>>

        En minä ole mikään wiccalaisuuden asiantuntija, sen takiahan tässä kyselen. Älä selittele mistään 33 asteen initiaatioista, vaan kerro, miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila, ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän.

        >>> ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin.. >>>

        No sitä fjongaa on sen jälkeen ollut kymmenkertaisesti enemmän.

        :a:


      • Jioperska
        Agwé kirjoitti:

        >>> .ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla.. >>>

        Miksi sitten olit eri mieltä, kun väitin että oikeat seksuaaliset kohtaamiset tuotavat väkevämpiä efektejä kuin tikarin kastaminen maljaan, jossa on marjamehua?

        >>> Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi? >>>

        En minä ole mikään wiccalaisuuden asiantuntija, sen takiahan tässä kyselen. Älä selittele mistään 33 asteen initiaatioista, vaan kerro, miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila, ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän.

        >>> ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin.. >>>

        No sitä fjongaa on sen jälkeen ollut kymmenkertaisesti enemmän.

        :a:

        oli Wiccalla nimeltä Johon Holmes.
        Sen fjongalla sai.


      • Iso Sarvekas
        Agwé kirjoitti:

        >>> .ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla.. >>>

        Miksi sitten olit eri mieltä, kun väitin että oikeat seksuaaliset kohtaamiset tuotavat väkevämpiä efektejä kuin tikarin kastaminen maljaan, jossa on marjamehua?

        >>> Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi? >>>

        En minä ole mikään wiccalaisuuden asiantuntija, sen takiahan tässä kyselen. Älä selittele mistään 33 asteen initiaatioista, vaan kerro, miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila, ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän.

        >>> ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin.. >>>

        No sitä fjongaa on sen jälkeen ollut kymmenkertaisesti enemmän.

        :a:

        pai pai sun paisuvaisilles, Agwé. Mitenniin muka Athame ois vähemmän tai enemmän symbolinen tai toimiva kuin stondaava mulkku?

        Ootko nyt ihan tosissas porautunu tän aatosradan syvään emättimeen, vai mikä sun pointti on? Et Wiccat on ujoja, seksuaalisesti estyneitä hienohelmoja? Totta kai ne oon (niinku vastaukset todistaa), mut ootaks nää tosissas et ne sen myöntää? Ja so what? Onks sun ongelmas?

        Lopeta toi ininä ja marina ja pistä fjongaa palstalaisten vittuihin ja peräreikiin niin et todella tuntuu! Kolme sekkaa veltosta velttoon ja vessan katossa tusina jumalan salaisia nimiä, se on härmän nopein maagi se. Klassikkovitsit rocks!


      • goetia
        Agwé kirjoitti:

        Jotain kunnon wiccoja nyt tähän keskusteluun ja heti! Menee kohta hermot tuon goetia-speden kanssa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

        :a:

        "Jotain kunnon wiccoja nyt tähän keskusteluun ja heti! Menee kohta hermot tuon goetia-speden kanssa."

        *hekottaa* .. aika paha.. jos olisin herra spede fani niin tuota voisi pitää jopa kunnianosoituksena. :-)

        ettet nyt vain provosoituisi itse siellä konsolillasi..?

        "Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? "

        hmm.. katseleppa edellisiä tekstejäsi ja mieti sitä. Asiallisen vastauksen olet saanut armoitetulta moderaattorilta Viljalta. Johon voisit olla tyytyväinen ja kenties palata takaisin kotiluolaasi heiluttamaan hmm. tikkuasi?

        Erinomaista päivän jatkoa !

        >:->

        :a:


      • goetia
        Agwé kirjoitti:

        >>> .ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla.. >>>

        Miksi sitten olit eri mieltä, kun väitin että oikeat seksuaaliset kohtaamiset tuotavat väkevämpiä efektejä kuin tikarin kastaminen maljaan, jossa on marjamehua?

        >>> Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi? >>>

        En minä ole mikään wiccalaisuuden asiantuntija, sen takiahan tässä kyselen. Älä selittele mistään 33 asteen initiaatioista, vaan kerro, miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila, ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän.

        >>> ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin.. >>>

        No sitä fjongaa on sen jälkeen ollut kymmenkertaisesti enemmän.

        :a:

        "Miksi sitten olit eri mieltä, kun väitin että oikeat seksuaaliset kohtaamiset tuotavat väkevämpiä efektejä kuin tikarin kastaminen maljaan, jossa on marjamehua? "

        ..Siksi että olen vahvasti sitä mieltä, että riittävällä harjoituksella ns. "avaimet" voidaan luoda ilman fyysisiä elementtejä.
        Toki tarvinnee totuuden nimissä sanoa, että tällaisen tilan/kokemuksen synnyttäminen kovaa työtä.

        "miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila,"

        ..kato googlella.

        "ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän. ""

        ..ja minä taas en keksi ainuttakaan syytä miksi minun tarvitsisi vastata tuohon, Mutta koska pidän tästä hyvinkin viihteellisestä keskustelustamme, niin lupaan vastata heti kun olet opetellut kysymään asioita korrektisti.

        "No sitä fjongaa on sen jälkeen ollut kymmenkertaisesti enemmän. "

        ..no eikös se ole hyvä asia... Pidä kiinni siitä

        >:->


      • Agwé
        goetia kirjoitti:

        "Miksi sitten olit eri mieltä, kun väitin että oikeat seksuaaliset kohtaamiset tuotavat väkevämpiä efektejä kuin tikarin kastaminen maljaan, jossa on marjamehua? "

        ..Siksi että olen vahvasti sitä mieltä, että riittävällä harjoituksella ns. "avaimet" voidaan luoda ilman fyysisiä elementtejä.
        Toki tarvinnee totuuden nimissä sanoa, että tällaisen tilan/kokemuksen synnyttäminen kovaa työtä.

        "miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila,"

        ..kato googlella.

        "ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän. ""

        ..ja minä taas en keksi ainuttakaan syytä miksi minun tarvitsisi vastata tuohon, Mutta koska pidän tästä hyvinkin viihteellisestä keskustelustamme, niin lupaan vastata heti kun olet opetellut kysymään asioita korrektisti.

        "No sitä fjongaa on sen jälkeen ollut kymmenkertaisesti enemmän. "

        ..no eikös se ole hyvä asia... Pidä kiinni siitä

        >:->

        >>> ..Siksi että olen vahvasti sitä mieltä, että riittävällä harjoituksella ns. "avaimet" voidaan luoda ilman fyysisiä elementtejä.
        Toki tarvinnee totuuden nimissä sanoa, että tällaisen tilan/kokemuksen synnyttäminen kovaa työtä. >>>

        Magia on toki ns. psyykkinen ilmiö, pohjimmiltaan. Tein itsekin pitkään "töitä" tältä pohjalta, pitäen ruumiillista työtä alempiarvoisena työtapana verrattuna käsitteelliseen ja symboliseen, ajatellen "aivoihin" perustuvien menetelmien olevan suorempia. Kuitenkin, sittemmin olen havainnut, että psyykkisiä ilmiöitä ja kaikenlaisia muuntuneita tajunnantiloja, joihin kaikki magia perustuu, on kaikkein helpoin saada aikaiseksi ruumiillisia keinoja käyttäen, ja tähän fyysisen energian virtaukseen tietoisuuden mukaan tuominen antaa hyvän tuloksen. Kehon ja mielen liian jyrkkä erottaminen toisistaan vie tehokkaasti tehon magialta, ja vieläpä ilonkin elämästä.

        Seksin tuoman äärimmäisen ekstaasin kautta on mahdollista saavuttaa erittäin merkillisiä muuntuneita tiloja, joille vertaa ei totisesti vedä tikarin kastaminen maljaan. Seksimagian lisäksi on toki monia muitakin fyysisen magian muotoja. Ylipäänsä kaikki "väkevä" tekeminen on mahdollista valjastaa magian käyttövoimaksi.

        Kuten sanoin, juuri tästä syystä jotkut wiccat käyttävät ruoskimista rituaaleissaan. Verenkierron vilkastuminen väkevöittää työskentelymielentilaa, ja auttaa viemään mentaalin fokuksen pitemmälle kun mikä on mahdollista normaalissa hohhoijaa-kehontilassa. Nautinnon lisäksi siis kivulla on keskittymistä tehostava voima. Samoin olen saanut erittäin hyviä kokemuksia joogasta. Sen sijaan rituaalimagia on jäänyt aika etäiseksi, ja uskon ettei muusta syystä kuin niistä jotka olen tässä selvittänyt. Ritualistisuus ei tue magian harjoittamista, vaan on syöpä, jokin joka houkuttelee tyytymään roolipelaamiseen oikean mystiikan sijaan, siis kohti juuri sellaista joukkohypnoosiin perustuvaa sontaa kuin jota moderni kristinusko edustaa.

        Kunnollinen harjoitus meditaatiossa tekee symbolisestakin työstä lopulta jossain määrin toimivaa, koska magia on lopulta kiinni keskittymiskyvystä, mutta fyysinen toiminta yhdessä fokusoituneen mielen kanssa on ylivertaista. Ihmisen psyyke on luonnoltaan erittäin arkaainen ja primitiivinen, ei mikään postmoderni filosofi tai edes moderni noita. Se on mitä on ja minun tietääkseni ymmärtää parhaiten suoraa kieltä, ja kommunikointia joka tapahtuu oman kehon kautta ja oikeitten elämänkokemuksien kautta, ennemmin kuin ns. rituaalimagian, jossa vain teeskennellään jotakin kokemusta tai tapahtumaa. Eihän magia ole mitään teatteria.

        :a:


      • goetia
        Agwé kirjoitti:

        >>> ..Siksi että olen vahvasti sitä mieltä, että riittävällä harjoituksella ns. "avaimet" voidaan luoda ilman fyysisiä elementtejä.
        Toki tarvinnee totuuden nimissä sanoa, että tällaisen tilan/kokemuksen synnyttäminen kovaa työtä. >>>

        Magia on toki ns. psyykkinen ilmiö, pohjimmiltaan. Tein itsekin pitkään "töitä" tältä pohjalta, pitäen ruumiillista työtä alempiarvoisena työtapana verrattuna käsitteelliseen ja symboliseen, ajatellen "aivoihin" perustuvien menetelmien olevan suorempia. Kuitenkin, sittemmin olen havainnut, että psyykkisiä ilmiöitä ja kaikenlaisia muuntuneita tajunnantiloja, joihin kaikki magia perustuu, on kaikkein helpoin saada aikaiseksi ruumiillisia keinoja käyttäen, ja tähän fyysisen energian virtaukseen tietoisuuden mukaan tuominen antaa hyvän tuloksen. Kehon ja mielen liian jyrkkä erottaminen toisistaan vie tehokkaasti tehon magialta, ja vieläpä ilonkin elämästä.

        Seksin tuoman äärimmäisen ekstaasin kautta on mahdollista saavuttaa erittäin merkillisiä muuntuneita tiloja, joille vertaa ei totisesti vedä tikarin kastaminen maljaan. Seksimagian lisäksi on toki monia muitakin fyysisen magian muotoja. Ylipäänsä kaikki "väkevä" tekeminen on mahdollista valjastaa magian käyttövoimaksi.

        Kuten sanoin, juuri tästä syystä jotkut wiccat käyttävät ruoskimista rituaaleissaan. Verenkierron vilkastuminen väkevöittää työskentelymielentilaa, ja auttaa viemään mentaalin fokuksen pitemmälle kun mikä on mahdollista normaalissa hohhoijaa-kehontilassa. Nautinnon lisäksi siis kivulla on keskittymistä tehostava voima. Samoin olen saanut erittäin hyviä kokemuksia joogasta. Sen sijaan rituaalimagia on jäänyt aika etäiseksi, ja uskon ettei muusta syystä kuin niistä jotka olen tässä selvittänyt. Ritualistisuus ei tue magian harjoittamista, vaan on syöpä, jokin joka houkuttelee tyytymään roolipelaamiseen oikean mystiikan sijaan, siis kohti juuri sellaista joukkohypnoosiin perustuvaa sontaa kuin jota moderni kristinusko edustaa.

        Kunnollinen harjoitus meditaatiossa tekee symbolisestakin työstä lopulta jossain määrin toimivaa, koska magia on lopulta kiinni keskittymiskyvystä, mutta fyysinen toiminta yhdessä fokusoituneen mielen kanssa on ylivertaista. Ihmisen psyyke on luonnoltaan erittäin arkaainen ja primitiivinen, ei mikään postmoderni filosofi tai edes moderni noita. Se on mitä on ja minun tietääkseni ymmärtää parhaiten suoraa kieltä, ja kommunikointia joka tapahtuu oman kehon kautta ja oikeitten elämänkokemuksien kautta, ennemmin kuin ns. rituaalimagian, jossa vain teeskennellään jotakin kokemusta tai tapahtumaa. Eihän magia ole mitään teatteria.

        :a:

        ...Hyvä pointti !

        *nostaa hattua ja kiittää antoisasta keskustelusta*

        Goetia >:->


      • Vilja
        Agwé kirjoitti:

        >>> .ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla.. >>>

        Miksi sitten olit eri mieltä, kun väitin että oikeat seksuaaliset kohtaamiset tuotavat väkevämpiä efektejä kuin tikarin kastaminen maljaan, jossa on marjamehua?

        >>> Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi? >>>

        En minä ole mikään wiccalaisuuden asiantuntija, sen takiahan tässä kyselen. Älä selittele mistään 33 asteen initiaatioista, vaan kerro, miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila, ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän.

        >>> ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin.. >>>

        No sitä fjongaa on sen jälkeen ollut kymmenkertaisesti enemmän.

        :a:

        >kerro, miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila, ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän.

        Minun mielestäni sen voi rajata peniksellä, mutta luulisin että kiihottunut tila saattaisi häiritä energian ohjautumista. Athamen tilalla on yleisesti kehän rajauksessa käytössä yksinkertaisesti sormi.

        Mutta juttu alkaa mennä niin pippelikeskeiseksi, että heitän vastakysymyksen. Mitä merkitystä mielestännäne on maljalla? Kuinka sitä voi käyttää rituaalityöskentelyssä? Miksi se on yhtä monipuolinen kuin Athamekin? Heittäkää ajatuksia ilmaan. :)


      • Vilja
        Jioperska kirjoitti:

        oli Wiccalla nimeltä Johon Holmes.
        Sen fjongalla sai.

        Eipä tainnut kyseinen herra mikään wicca olla...


      • terhen täysikuu
        goetia kirjoitti:

        "Sinä taas puhut vähän, ja sanot vieläkin vähemmän. "

        ..no mutta, olenkos sittenkin lipsahtanut huonon artikuloinnin puolelle. Koitankin vastedes ilmasta itseäni selkeästi..

        "Ei riitä. Jos mikä tahansa seksi kelpaisi seksimagiaksi, jokainen teinispede olisi valaistunut. Tarvitaan parempia todisteita. "

        No se on kyllä totta. Toisaalta jos magian harjoittaminen olisi helppoa sekä kaikille suotavaa olisi tämäkin pallo täynnä supermaageja julistamassa olematonta tietämystään.

        "Eikö todella? Etkö sitten ole koskaan saanut orgasmia?"

        ..ootas kun mietin.. kyllä minä taidan olla..

        " Entä eikö seksi ole koskaan sinussa herättänyt mitään äärimmäisiä tunnetiloja, positiivisia tai negatiivisia, ennen/aikana/jälkeen tapahtumien? "

        heh hee.. on juuh.

        "Et taida oikein ymmärtää mikä symboli ylipäänsä on. "

        no jos se sinusta tuntuu siltä, niin varmasti se sitten niin on.. eikö ?

        "Siis mikä tekijä? "

        *HUOH* ..and i rest my case..


        "Niin, kyllä minäkin koin jonkinlaista "ymmärryksen häilyvää valoa" vielä työskennellessäni symbolistisesti, mutten enää ole halunnut tyytyä niin vähään. "

        ..hyvä niin.. entäpä tilanteesi nyt kun haluat kokea kaiken realistisemmin..

        "Esitin muutamia aivan yksinkertaisia ja asiallisia kysymyksiä. Siis, vielä uudelleen, "

        ..Kuin myös koitin vastauksisani painottaa yksinkertaisuutta.

        "voisiko wiccojen mukaan penistä käyttäen rajata rituaalitilan aivan kuten fallossymboli Athamellakin, ja jos ei voisi, selittäkää miksi. "

        ...suonet anteeksi. tämä on tason 33 tietoa, joten sitä ei voi luovuttaa ihan noin vain.
        Mutta kuten edellisissä kirjoituksissa mainostit magiasi kovaa fjongaa, niin mitä luulet itse, miten asia olisi?

        "Mitä mieltä sitten itse olet? "

        hmm. kertauksen vuoksi siis; Eri mieltä.

        "Voisitko mainita joitakin? "

        .. tutkinnet edellisiä kirjoituksia.

        >:->

        onko athamen rooli toimia nimenomaan falloksena tässä rituaalitilan rajauksessa? symboloiko athame aina pelkästään penistä? onko sillä muita rooleja?
        tai vastaavasti tällä maljalla? onko se muuta kuin vagina?

        mitä tämä peniksellä rajaaminen kuvastaa? miksi juuri sillä?


      • Agwé
        Vilja kirjoitti:

        >kerro, miten wiccalaisen magian teorian mukaan voidaan rajata rituaalitila, ja miksei sen teorian valossa sitä voida tehdä peniksellä. Minä en nimittäin keksi ainuttakaan syytä tähän.

        Minun mielestäni sen voi rajata peniksellä, mutta luulisin että kiihottunut tila saattaisi häiritä energian ohjautumista. Athamen tilalla on yleisesti kehän rajauksessa käytössä yksinkertaisesti sormi.

        Mutta juttu alkaa mennä niin pippelikeskeiseksi, että heitän vastakysymyksen. Mitä merkitystä mielestännäne on maljalla? Kuinka sitä voi käyttää rituaalityöskentelyssä? Miksi se on yhtä monipuolinen kuin Athamekin? Heittäkää ajatuksia ilmaan. :)

        >>> Minun mielestäni sen voi rajata peniksellä, mutta luulisin että kiihottunut tila saattaisi häiritä energian ohjautumista. Athamen tilalla on yleisesti kehän rajauksessa käytössä yksinkertaisesti sormi. >>>

        Tämä on mielestäni edelleen outoa. Käsittääkseni Gardnerilainen wicca oli alunperin oikein seksiä tihkuvaa noituutta, eikä mitään sormella osoittelua. Olen vähän kuullut juttua nimittäin.

        Miksi seksuaalinen kiihottuneisuus estäisi luovan energian ohjausta? Wiccalaisuus käsittääkseni perustuu kokonaan seksuaalisen voiman ohjailemiseen, josta syystä juurikin käytetään tätä veitsi malja symboliikkaa. Muutenhan olisi jotkin aivan toiset symbolit niiden tilalla.

        Suomalaisessa noituudessa sana väki kuvaa voimaa, jossa yhdistyy seksuaalisuuden ja kuoleman essenssit, sekä tuho että luovuus. Uskottiin että naisella on tähän voimaan parempi yhteys kuin miehellä. Shamaanitkin saattoivat ennen loitsuamista pukeutua naisiksi saadakseen enemmän väkeä. Vittuvoima oli hyödyllinen, mutta samalla pelätty voima.

        Seksin voimalla on pitkät perinteet kaikissa muissakin kulttuureissa. Ja nyt kun sitten sanotaan, että seksuaalinen kiihottuminen haittaa luovan energian ohjaamista, en voi kuin raapia päätäni kysyvästi? Mihin tällainen ajattelu oikein perustuu? Ei ainakaan mihinkään olemassaolevaan noituuden perinteeseen.

        :a:


      • Vilja
        Agwé kirjoitti:

        >>> Minun mielestäni sen voi rajata peniksellä, mutta luulisin että kiihottunut tila saattaisi häiritä energian ohjautumista. Athamen tilalla on yleisesti kehän rajauksessa käytössä yksinkertaisesti sormi. >>>

        Tämä on mielestäni edelleen outoa. Käsittääkseni Gardnerilainen wicca oli alunperin oikein seksiä tihkuvaa noituutta, eikä mitään sormella osoittelua. Olen vähän kuullut juttua nimittäin.

        Miksi seksuaalinen kiihottuneisuus estäisi luovan energian ohjausta? Wiccalaisuus käsittääkseni perustuu kokonaan seksuaalisen voiman ohjailemiseen, josta syystä juurikin käytetään tätä veitsi malja symboliikkaa. Muutenhan olisi jotkin aivan toiset symbolit niiden tilalla.

        Suomalaisessa noituudessa sana väki kuvaa voimaa, jossa yhdistyy seksuaalisuuden ja kuoleman essenssit, sekä tuho että luovuus. Uskottiin että naisella on tähän voimaan parempi yhteys kuin miehellä. Shamaanitkin saattoivat ennen loitsuamista pukeutua naisiksi saadakseen enemmän väkeä. Vittuvoima oli hyödyllinen, mutta samalla pelätty voima.

        Seksin voimalla on pitkät perinteet kaikissa muissakin kulttuureissa. Ja nyt kun sitten sanotaan, että seksuaalinen kiihottuminen haittaa luovan energian ohjaamista, en voi kuin raapia päätäni kysyvästi? Mihin tällainen ajattelu oikein perustuu? Ei ainakaan mihinkään olemassaolevaan noituuden perinteeseen.

        :a:

        ..että jos ajatukset on vaikkapa hehkeässä papittaressa, niin miten saat siirrettyä ajatukset kehän energian kehräämiseen?


      • Pihlaja
        terhen täysikuu kirjoitti:

        onko athamen rooli toimia nimenomaan falloksena tässä rituaalitilan rajauksessa? symboloiko athame aina pelkästään penistä? onko sillä muita rooleja?
        tai vastaavasti tällä maljalla? onko se muuta kuin vagina?

        mitä tämä peniksellä rajaaminen kuvastaa? miksi juuri sillä?

        Fallos ei muuten ole yhtä kuin penis - tai no, puhtaasti anatomisessa mielessä on, mutta ei muuten. Fallos voi olla mikä tahansa asia tai esine, joka symboloi aktiivista/hedelmöittävää/työntyvää voimaa. Niin myös tässä tapauksessa athame. Kehää ei siis rajata niinkään "peniksellä" kuin esineellä, joka kuvastaa tätä voimaa.


      • Didymos
        Pihlaja kirjoitti:

        Fallos ei muuten ole yhtä kuin penis - tai no, puhtaasti anatomisessa mielessä on, mutta ei muuten. Fallos voi olla mikä tahansa asia tai esine, joka symboloi aktiivista/hedelmöittävää/työntyvää voimaa. Niin myös tässä tapauksessa athame. Kehää ei siis rajata niinkään "peniksellä" kuin esineellä, joka kuvastaa tätä voimaa.

        Kyllä se fallos on ihan yksinkertaisesti jäykistynyt penis, eikä mikään vertikaalinen esine, eli fallinen symboli.

        Symboli ei oo sama kuin asia itte. Vaan sen symboli. Comprende?


      • Ifrit
        Vilja kirjoitti:

        ..että jos ajatukset on vaikkapa hehkeässä papittaressa, niin miten saat siirrettyä ajatukset kehän energian kehräämiseen?

        Joillekin siitä on hyötyä...


      • Agwé
        Vilja kirjoitti:

        ..että jos ajatukset on vaikkapa hehkeässä papittaressa, niin miten saat siirrettyä ajatukset kehän energian kehräämiseen?

        Siksipä kannattaakin harjoittaa meditaatiota. Keskittymiskyky on muutenkin olennaista kaikenlaisessa magiassa, olipa siinä seksiä mukana tai ei. Lopulta, mitä rankemmissa tilanteissa kykenet pitämään yllä täydellisen fokuksen, sitä nopeammin etenet noituuden tiellä. Tavallisen ihmisen ja noidan ero on siinä, että noitaan elämä "kolahtaa" ja hän viisastuu ja kokee transformaatioita, kun taas tavallinen ihminen pysyy aina samanlaisena, eikä elämä erityisemmin kosketa häntä. Lopulta kysymys on vain siitä, kuinka paljon huomiota itse kykenemme antamaan sille mitä tapahtuu. Saat vain sen verran kuin itse annat...

        :a:


      • Pihlaja
        Didymos kirjoitti:

        Kyllä se fallos on ihan yksinkertaisesti jäykistynyt penis, eikä mikään vertikaalinen esine, eli fallinen symboli.

        Symboli ei oo sama kuin asia itte. Vaan sen symboli. Comprende?

        >>Symboli ei oo sama kuin asia itte. Vaan sen symboli.


      • Didymos
        Pihlaja kirjoitti:

        >>Symboli ei oo sama kuin asia itte. Vaan sen symboli.

        Onko mielesi biologinen, psykologinen vai filosofinen? Vai jotain muuta? Onko kielesi biologinen, psykologinen vai filosifinen, vai jotain muuta?

        Oletkohan psykologiasta ja filosofiasta ymmärtänyt hölkäsen pölähtävää, jos luulet ettei niissä tieteissä tehdä eroa ilmiön itsensä ja sen symbolisen merkin välille? Toki on joitain koulukuntia, joissa lähtökohtana on se, että käsitteiden ja nimeämisen maailmaa pitemmälle kertakaikkiaan ihminen pääse, vaan on ikuisesti symbolifunktioon perustuvan kielen vanki.

        Kyllähän semiotiikka on älyllisesti kiinnostavaa, vaan onko oma Wiccalaisuutesi muuta kuin semiotiikkaa?


      • terhen täysikuu
        Pihlaja kirjoitti:

        Fallos ei muuten ole yhtä kuin penis - tai no, puhtaasti anatomisessa mielessä on, mutta ei muuten. Fallos voi olla mikä tahansa asia tai esine, joka symboloi aktiivista/hedelmöittävää/työntyvää voimaa. Niin myös tässä tapauksessa athame. Kehää ei siis rajata niinkään "peniksellä" kuin esineellä, joka kuvastaa tätä voimaa.

        lähinnä minua kiinnosti, että kuvaako athame tilanteessa kuin tilanteessa, Pihlajaa lainaten,
        ?


      • Iso Sarvekas
        terhen täysikuu kirjoitti:

        lähinnä minua kiinnosti, että kuvaako athame tilanteessa kuin tilanteessa, Pihlajaa lainaten,
        ?

        Niin, mitä väliä sillä on, mitä athame "kuvaa"?

        Eikö oleellista ole toimiiko se ja miten se toimii?


      • Agwé

      • terhen täysikuu
        Iso Sarvekas kirjoitti:

        Niin, mitä väliä sillä on, mitä athame "kuvaa"?

        Eikö oleellista ole toimiiko se ja miten se toimii?

        minun mielestäni sillä on suurikin väli.
        on hyvin oleellista tuntea asiansa. ei barrikadeille saa nousta tietämättä minkä takia sen tekee. samalla tavalla minun mielestäni ei saa toteuttaa rituaalia, jonka ideaa ei tunne. silloin se ei merkitse sinulle aidosti mitään.

        voiko se toimia, jos et tunne sitä?
        toimiiko se kenties paremmin, kun tunnet sen?
        miten voit käsittää sen toiminnan, jos et käsitä sen symboloimaa asiaa?

        ota käteesi tavallinen keittiöpuukko ja juomalasi. laita puukko lasiin. kuvittele ettet tiedä paskaakaan siitä mitä olet tekemässä. sinulla ei ole hajuakaan mitä se puukko siellä lasissa tekee. toiset vain sanovat sen olevan tosi hienoa, joten teet niin. saitko kicksejä?


    • Vilja

      Pieni varoitus, älkää käykö henkilökohtaisuuksiin tai poistan viestin, vaikka viestin sisältö muuten olisikin asiallinen..

    • shinjunen

      no tuo on yksi yleisimmistä harhaluuloista wiccoja kohtaan wicca ei liity mitenkään seksiin ja athame on ihan tavallinen tikari ja malja on malja jossa on ihan tavallista vettä... wicca on luonnon läheinen uskonto jonka päätarkoitus on kunnioittaa kaikkia ja kaikkea sillä on kyllä rituaaleja jotka (joidenkuiden mielestä (ei kaikkien)) suoritetaan alasti mutta seksi ei liity niihinkään mitenkään suosittelisin että kävisit: www.varjojenkirja.com:issa

    • Iris/Persefone

      Athame ja rituaaleissa käytettävä malja ovat tarkoitettu vain rituaalikäyttöön. Maljaa ei siis käytetä kahvikuppina tai Athamella viipaloida tomaatteja. Jos siis korvaisin tikarin ja maljan "aidoilla vastineillaan" ja ryhtyisimme mieheni kanssa käyttämään pimpsaa ja pippeliä rituaaleissa, niin silloinhan "työkalut" tulisi pyhittää vain ja ainoastaan rituaalikäyttöön.

      Ja jos totta puhun, niin pyhissä rituaaleissa käytän mieluummin symbolista korviketta, pimpsaani käytän arkiseen iloitteluun.

      Ja ei, wiccalaisuudessa ei ole kyse seksuaalienergian käyttämisestä/siirtämisestä. Seksuaalienergian käyttäminen on vain yksi (toisille isompi, toisille vähäisempi) osa wicca-rituaaleja. Jotkut eivät tunne tarvetta käyttää sitä ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe