Tännekin tämä, kiitos vastaajille, hyväksytäänkö abortti ja perusteluja jos on..?
Abortti
3
5011
Vastaukset
- Vaisnava
Vastausta on haettava ahimsan eli vähimmän väkivallan periaatteen kautta.
Elävät olennot ovat kaikki sieluja riippumatta siitä, minkänäköinen ja -kokoinen ruumis heillä on. Pieni alkiokin on tällainen sielu. Me hindut olemme yleensä kasvissyöjiä, koska tahdomme syyllistyä tappamiseen mahdollisimman vähän. Miksi siis tappaisimme pieniä ihmisiäkään?
Ainoa hyväksyttävä syy sellaiselle on suuremman tuhon estäminen. Puolustautuminen vielä hirveämmän väkivallan uhan edessä on hyväksyttävää. Jos syntymässä oleva lapsi uhkaa äidin elämää, ahimsan periaatteella abortti on hyväksyttävä ratkaisu.
Ehkäpä äidin elämän uhkaamiseksi voidaan nähdä myös tilanne, jossa lapsi uhkaa äidin mahdollisuuksia elättää itsensä tulevaisuudessa. Suomessa ei kuitenkaan voi kuolla nälkään ja puutteeseen, ja kouluunkin on kaikilla varaa, joten abortti taloudellisista syistä ei täällä ole hindulaisittain perusteltavaa.
Ei-toivotun lapsen antaminen adoptioon ei ole vain ahimsan mukainen ratkaisu vaan myös hyvä teko, lahja jollekin lapsettomalle pariskunnalle. Hyvistä teoista kertyy hyvää karmaa eli miellyttävä tulevaisuus.
Tässä yhteydessä on myös syytä mainita, että hindulaisuus vaatii ihmisiä ottamaan vastuun teoistaan. Niittämänsä kylvää joka tapauksessa tulevaisuudessa karman lain ansiosta, joten pakoilu ei auta. Mieskään ei tosiasiassa pääse kuin koira veräjästä.
Seksi pitää ottaa vakavasti; jos yhtyy toiseen ihmiseen, on oltava valmis kantamaan seuraukset siinäkin tapauksessa että ehkäisy pettää. Teologisesti olet naimisissa sen kanssa jonka kanssa menit sänkyyn, ja irtosuhteet ovat hindulaisen moraalin vastaisia.
Pee äs. Intiassa abortteja tehdään paljon tyttölapsille, koska perheet haluavat pojan. Tämä käytäntö on vahvasti hindulaisen etiikan vastaista, eikä sitä pidä sekoittaa uskontoon!!! - kahva
niin, vastatkaa nyt nopeasti. teemme tutkielmaa uskontojen suhtautumisesta aborttiin eikä missään kerrota hindujen kantaa. puhukaa.
- Anonyymi
Sama ongelma kahva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk664012Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n152127Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj111897Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361264- 271219
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et11993Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.43839Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit71837- 40731
Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup24684