Näköjään kevät tuottaa kaikennäköisiä ja moisia tuoksuja ja tunteita. Hormonit heittävät häränpyllyä ja uuden elämän jatkamisrituaalit astuvat kehiin. Minä taidan lähteä mato-ongelle ja tutkimaan vesilintujen pesimispuuhia, mutta missä on joutsenet, tai onhan niitä, mutta vähän. Dosentti Backmankin sai porttikiellon Viroon, mikä on hyvä kevään merkki.
Herran Jumala, tuulista on palstalla.
17
1248
Vastaukset
- Meriläinen
rannasta, aivan mahtavaa kuunnella kun mustarastas lauloi suoraan minulle. Veneet lisääntyy, niillä on nyt lisääntymisaika:) Päällleen ei oikein vielä osaa pukea joko on kuuma tai kylmä. Hauskaa päivänjatkoa sulle.
- Heikunkeikku
Veneillä on lisääntymisaika :) Olipas hyvin sanottu. Niin onkiiiiii.....
- Meriläinen
Heikunkeikku kirjoitti:
Veneillä on lisääntymisaika :) Olipas hyvin sanottu. Niin onkiiiiii.....
huomioin sen tänään :)
- Heikunkeikku
...puhaltavat yhteen hiileen, niin vois tulla semmonen läpivetotuuli, joka puhdistais ilmaa ja palstan palsternakat vois lähtee mukavasti taas kasvamaan :) Minä kävin tuola lintujen katselupaikalla eilen ystäväni kanssa. Kahvia oli termospullossa, aurinko mollotti meihin päin. Oltiin mukavalla retkellä. Siellä näin kuusi joutsenta, jotka kaikessa rauhassa kaiketi vain huilailivat. Siitä on vaikka kuinka kauan aikaa, kun oon mato-ongella ollut. Siis älytön aika. Minä en uskalla, enkä saata laittaa matoa koukkuun, että mun ei passaa lähteä mato-ongelle. Ellen sitten onkisi pelkällä koukulla, ainahan ei ole pääasia se saalis, vaan rento oleskelu veden äärellä ja ajatuksiin vaipuminen. Kyllä sekin kalastuksesta käy. Eväitten syöminen tietysti on kohokohta. Kivaa päivää sinulle :)
- Juro-Ukko
...on sellaista ajatusten paikoilleen laittamista, mutta kyllä kalatkin kelpaavat. Ahvenista saa mahdottoman hyviä fileitä, ne kun paistaa aidossa voissa ja päälle kermakastike, niin avot. Tuota joutsenkannan pienuutta olen ihmetellyt, tosin merikotkien ja muiden petolintujen määrä on kasvanut edelliskesästä hurjasti, että olisiko siinä syy.
- Heikunkeikku
Juro-Ukko kirjoitti:
...on sellaista ajatusten paikoilleen laittamista, mutta kyllä kalatkin kelpaavat. Ahvenista saa mahdottoman hyviä fileitä, ne kun paistaa aidossa voissa ja päälle kermakastike, niin avot. Tuota joutsenkannan pienuutta olen ihmetellyt, tosin merikotkien ja muiden petolintujen määrä on kasvanut edelliskesästä hurjasti, että olisiko siinä syy.
...mäkin oon vähä ajatellut, että toi mato-onkiminen on vähä semmosta ajatusten paikoilleen laittamista. Ahvenista saa Todella hyvää ruokaa. Vaikkapa vaan keittää ne perunoitten päällä, niin ah, se on "poikaa". Ja paistetut fileet kermakastikkeella.....kyllä vaan, olet oikeassa. Joutsenista sen verran, että en ole pannut merkille niiden pienuutta. Olen nimittäin ihaillut niiden muuttopuuhia, tarkoitan muuttolentoa, enkä ole havainnut, että olisi jotenkin pienentynyt määrä. Täällä Vaasassa on tosi paljon joutsenia. Kun yhden pariskunnan reviiri loppuu, niin alkaa toisen pariskunnan reviiri ja sitä rataa. Selvemmän kuvan saan kesemmällä, kun lähden saareen ja tarkkailen tarkemmin. Hih ja heh, on tää vaan M A H T A V A A, kun kesä on oven takana. Ei kyllä voi muuta sanoa. Aikomus oli muuten tulla sinne päin Vappuna. Tallinnaan. Vaan, harmiksemme linja-auto Vaasasta oli täynnä. :( Meni suunnitelmat pipariksi. Lähdemme sitten täälä kotomaassa käväisemään jonnekin. Toukokuun lopussa tai kesäkuun alussa sitten aateltiin sinne päin kurkistella. Jos vaikka tultais tiirailemaan sun "markille".
- Juro-Ukko
Heikunkeikku kirjoitti:
...mäkin oon vähä ajatellut, että toi mato-onkiminen on vähä semmosta ajatusten paikoilleen laittamista. Ahvenista saa Todella hyvää ruokaa. Vaikkapa vaan keittää ne perunoitten päällä, niin ah, se on "poikaa". Ja paistetut fileet kermakastikkeella.....kyllä vaan, olet oikeassa. Joutsenista sen verran, että en ole pannut merkille niiden pienuutta. Olen nimittäin ihaillut niiden muuttopuuhia, tarkoitan muuttolentoa, enkä ole havainnut, että olisi jotenkin pienentynyt määrä. Täällä Vaasassa on tosi paljon joutsenia. Kun yhden pariskunnan reviiri loppuu, niin alkaa toisen pariskunnan reviiri ja sitä rataa. Selvemmän kuvan saan kesemmällä, kun lähden saareen ja tarkkailen tarkemmin. Hih ja heh, on tää vaan M A H T A V A A, kun kesä on oven takana. Ei kyllä voi muuta sanoa. Aikomus oli muuten tulla sinne päin Vappuna. Tallinnaan. Vaan, harmiksemme linja-auto Vaasasta oli täynnä. :( Meni suunnitelmat pipariksi. Lähdemme sitten täälä kotomaassa käväisemään jonnekin. Toukokuun lopussa tai kesäkuun alussa sitten aateltiin sinne päin kurkistella. Jos vaikka tultais tiirailemaan sun "markille".
ja se on sellaista puuhaa opetella kantapään kautta, mutta hyvin tyttö edistyy. Ne teidän joutsenetkin on varmasti muuttaneet Saarenmaan eteläpuolelta Riian lahdelta sinne Vaasan seutuville. Edellistalvella Joutsenet talvehtivat suurin joukoin Saarenmaan ympärilla, kun meri oli avoin, mutta viime talvella meri oli jäässä ja joutsenet siirtyivät etelämmäs. Oikeastaan nyt on jo kesä ja muutama päivä, niin lehdet on puissa.
- Heikunkeikku
Juro-Ukko kirjoitti:
ja se on sellaista puuhaa opetella kantapään kautta, mutta hyvin tyttö edistyy. Ne teidän joutsenetkin on varmasti muuttaneet Saarenmaan eteläpuolelta Riian lahdelta sinne Vaasan seutuville. Edellistalvella Joutsenet talvehtivat suurin joukoin Saarenmaan ympärilla, kun meri oli avoin, mutta viime talvella meri oli jäässä ja joutsenet siirtyivät etelämmäs. Oikeastaan nyt on jo kesä ja muutama päivä, niin lehdet on puissa.
...kun tyttös on ruuanlaittoa ruvennut opiskelemaan. On siinä omat opettelut. Munkin oppilaista monet kertoilee, miten ovat tehneet onnistuneita ruokia kotona. Kuulemma kehuttu ihan hirveesti. Ne on semmosia suuria asioita aikuisuuden kynnyksellä ja tietysti niistä haluavat puhua. :) Jotenkin oon ajatellut, että nuo joutsenet lentäisivät paljon etelämmäs, kuin Saarenmaan ympärystöön. Meikäläinen, siis jos olisin joutsen, lentäisin kyllä niin etelään, että ei tulis yhtään vilu koko "kesälomalla" vai pitääkö sanoa "talvilomalla". Kanadanhanhia on kans paljon. Ne hanhet, jotka oleskelevat ihan kaupungin rannassa, ovat vähän liiankin kesyjä. Tuppaavat häiritsemään ihmisiä kerjäilemisillään. Saaristossa olevat hanhet ovat arkoja ja lähtevät heti pois, jos ihminen tulee lähelle. Joskus kun meen saareen, niin näkee, että sielä on hanhet loikoilleet, kun ranta on täynnä suuren suuria jätöksiä. Harava pitää ottaa kouraan. Onneksi eivät usein tule mun saareen. Niilläkin on omat lempisaarensa ja siellä sitä jätöskasaa piisaa.
kala syö mato-onkea, täällä sanovat että vasta sitten kun tuomi kukkii? Liekö vaan ulukomailla eri syöntiajat... :)
- Juro-Ukko
voipa sellainen ihme, kuin haukikin nyt tarttua, jos olet sopivan kaislikon reunassa. Tuo kutuaika saa hauenkin hivenen sekaisin.
Juro-Ukko kirjoitti:
voipa sellainen ihme, kuin haukikin nyt tarttua, jos olet sopivan kaislikon reunassa. Tuo kutuaika saa hauenkin hivenen sekaisin.
tosiaan kutee jäihen lähettyä, tässäkin niitä polskii ihan rantavedessä silloin. Katiskalla niitä pyytävät muutaman metrin päästä rannasta. Kuinka laitat haukea ruoaksi, vai syöttekökään niitä?
- Juro-Ukko
Pirrejuupas kirjoitti:
tosiaan kutee jäihen lähettyä, tässäkin niitä polskii ihan rantavedessä silloin. Katiskalla niitä pyytävät muutaman metrin päästä rannasta. Kuinka laitat haukea ruoaksi, vai syöttekökään niitä?
tosin mitä suurempi hauki sitä puisempi se on, ei sinänsä mikään herkku, mutta tuulihauki onkin sitten toinen juttu. Meritaimenta on niin, että Saarenmaan pienet joet ovat niitä jos ei täynnä, niin ainakin melkein, mutta niitä ei oikein mato-ongella saa, tai oikeastaan mato-ongella voi saada minkä tahansa kalan, jos onni on mukana.
Juro-Ukko kirjoitti:
tosin mitä suurempi hauki sitä puisempi se on, ei sinänsä mikään herkku, mutta tuulihauki onkin sitten toinen juttu. Meritaimenta on niin, että Saarenmaan pienet joet ovat niitä jos ei täynnä, niin ainakin melkein, mutta niitä ei oikein mato-ongella saa, tai oikeastaan mato-ongella voi saada minkä tahansa kalan, jos onni on mukana.
kalastaa ilman lupia, eli niitä meritaimeniakin, ihan vaíkka virvelillä? Kalastetaanko sielä paljon, niinkuin vanhasta tottumuksesta, eli neuvostoliiton ajoilta perityn tavoin, silloinhan he kalastivat ahkeraan? Tarkoitan onkimista ja vieheillä kalastusta.
- Juro-Ukko
Pirrejuupas kirjoitti:
kalastaa ilman lupia, eli niitä meritaimeniakin, ihan vaíkka virvelillä? Kalastetaanko sielä paljon, niinkuin vanhasta tottumuksesta, eli neuvostoliiton ajoilta perityn tavoin, silloinhan he kalastivat ahkeraan? Tarkoitan onkimista ja vieheillä kalastusta.
paitsi mato-ongelle samalla periaatteella, kuin Suomessakin. Lupien valvonta on ollut todella heikkoa, voisi sanoa olematonta. Kyllä täällä kalastetaan paljon ja varsinkin rannalta onkijoita on paljon.
- viivi-amaldiina
ei tuule nyt, ja tuulikin on tyyntynyt.
- Älä turhaan
käytä Herran Jumalan nimeä! Muuten hyvää kevättä!
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182582Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162081919Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591619Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491446Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1991296- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511115Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13897