Sitran luonnonvarastrategian linjauksia vuoteen 2030 mennessä: 1.Suomessa on menestyvä korkean arvonlisän biotalous. 2. Suomi hyödyntää ja kierrättää materiaalivirtoja tehokkaasti. 3. Alueelliset voimavarat luovat kansallista lisäarvoa ja paikallista hyvinvointia. 4. Suomi on aloitteellinen edelläkävijä luonnonvarakysymyksissä. Näiden tavoitteiden toteutuminen korottaa maaseudun, maa- ja metsätalouden arvonlisäystä tuntuvasti tulevaisuudessa. Ruoan tuottamisen ohella maatalous ja siihen liittyvä biotalous tuovat ketjuun lisää rahaa. Ruoka tuotetaan entistä ekologisemmin, luonnon ja ympäristön tila paranee entisestään ja ulkomaisen tuotannon kilpailukyky Suomessa vähenee. Maataloustuet eivät tule vähenemään vaan ne kohdistuvat aikaisempaa enemmän ympäristöä säästävään tuotantoon. Kestävään kehitykseen perustuva tuotanto tulee olemaan entistä kalliimpaa. Laadusta on maksettava. Lähituotannon antama ruokaturvallisuus tulee nykykehityksen valossa olemaan arvokasta. Tämä kehitys on väistämätön eikä sitä saa pilata globaalilla sijoitustoiminnalla, pörssikauppa ei kuulu luonnonvaraelinkeinoihin.
luonnonvaratalouteen
3
376
Vastaukset
- olet alkanut
kylvön tekoon?
Meillä jusseilla on vielä yksi asia jäljellä , jonka vuoksi näitä talkoita jaksaa. Olemme ajankäytön suhteen itsellisiä, kukaan ei ole hengittämässä niskaan käytännön töissä. Mitä nyt satelliitti seuraa ja EU:n tarkastajat ja byrokraatit työllistyvät meidän rahoillamme. Voin pitää päivällä breikin juuri silloin kun itse haluan jos vain työt sallivat. Minun ei tarvitse notkua työpaikalla vain saadakseni kellokortin leimatuksi. Vuosittaiset työtuntini, kuten muidenkin jussien, kestävät vertailussa kenelle tahansa , että silleen.
- ei ole
Akkre kirjoitti:
Meillä jusseilla on vielä yksi asia jäljellä , jonka vuoksi näitä talkoita jaksaa. Olemme ajankäytön suhteen itsellisiä, kukaan ei ole hengittämässä niskaan käytännön töissä. Mitä nyt satelliitti seuraa ja EU:n tarkastajat ja byrokraatit työllistyvät meidän rahoillamme. Voin pitää päivällä breikin juuri silloin kun itse haluan jos vain työt sallivat. Minun ei tarvitse notkua työpaikalla vain saadakseni kellokortin leimatuksi. Vuosittaiset työtuntini, kuten muidenkin jussien, kestävät vertailussa kenelle tahansa , että silleen.
kellokortteja ja pomoja kyttäämässä tekemisiä, etu sekin sinänsä. Duunarilla se on toista kun sattuu virka intoinen pomo olemaan joka kyttää kaiken tekemisen kuin armeijassa konsanaan ja ei luota kehenkään, meinaa palaa pinna kun tekee työnsä tunnollisesti ja tarkasti vaan kun mikään ei meinaa riittää enään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453