Sitran luonnonvarastrategian linjauksia vuoteen 2030 mennessä: 1.Suomessa on menestyvä korkean arvonlisän biotalous. 2. Suomi hyödyntää ja kierrättää materiaalivirtoja tehokkaasti. 3. Alueelliset voimavarat luovat kansallista lisäarvoa ja paikallista hyvinvointia. 4. Suomi on aloitteellinen edelläkävijä luonnonvarakysymyksissä. Näiden tavoitteiden toteutuminen korottaa maaseudun, maa- ja metsätalouden arvonlisäystä tuntuvasti tulevaisuudessa. Ruoan tuottamisen ohella maatalous ja siihen liittyvä biotalous tuovat ketjuun lisää rahaa. Ruoka tuotetaan entistä ekologisemmin, luonnon ja ympäristön tila paranee entisestään ja ulkomaisen tuotannon kilpailukyky Suomessa vähenee. Maataloustuet eivät tule vähenemään vaan ne kohdistuvat aikaisempaa enemmän ympäristöä säästävään tuotantoon. Kestävään kehitykseen perustuva tuotanto tulee olemaan entistä kalliimpaa. Laadusta on maksettava. Lähituotannon antama ruokaturvallisuus tulee nykykehityksen valossa olemaan arvokasta. Tämä kehitys on väistämätön eikä sitä saa pilata globaalilla sijoitustoiminnalla, pörssikauppa ei kuulu luonnonvaraelinkeinoihin.
luonnonvaratalouteen
3
323
Vastaukset
- olet alkanut
kylvön tekoon?
Meillä jusseilla on vielä yksi asia jäljellä , jonka vuoksi näitä talkoita jaksaa. Olemme ajankäytön suhteen itsellisiä, kukaan ei ole hengittämässä niskaan käytännön töissä. Mitä nyt satelliitti seuraa ja EU:n tarkastajat ja byrokraatit työllistyvät meidän rahoillamme. Voin pitää päivällä breikin juuri silloin kun itse haluan jos vain työt sallivat. Minun ei tarvitse notkua työpaikalla vain saadakseni kellokortin leimatuksi. Vuosittaiset työtuntini, kuten muidenkin jussien, kestävät vertailussa kenelle tahansa , että silleen.
- ei ole
Akkre kirjoitti:
Meillä jusseilla on vielä yksi asia jäljellä , jonka vuoksi näitä talkoita jaksaa. Olemme ajankäytön suhteen itsellisiä, kukaan ei ole hengittämässä niskaan käytännön töissä. Mitä nyt satelliitti seuraa ja EU:n tarkastajat ja byrokraatit työllistyvät meidän rahoillamme. Voin pitää päivällä breikin juuri silloin kun itse haluan jos vain työt sallivat. Minun ei tarvitse notkua työpaikalla vain saadakseni kellokortin leimatuksi. Vuosittaiset työtuntini, kuten muidenkin jussien, kestävät vertailussa kenelle tahansa , että silleen.
kellokortteja ja pomoja kyttäämässä tekemisiä, etu sekin sinänsä. Duunarilla se on toista kun sattuu virka intoinen pomo olemaan joka kyttää kaiken tekemisen kuin armeijassa konsanaan ja ei luota kehenkään, meinaa palaa pinna kun tekee työnsä tunnollisesti ja tarkasti vaan kun mikään ei meinaa riittää enään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2774722Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452931Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k372899Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061694Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281531- 621459
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222