Tuet

Pois ja

Maajussit markkinatalouteen niikuin muutkin.Sossu autta jos ei pärjää,ei tosin niin ylenpalttisesti kuin nykyinen järjestelmä.Vapaakyyti alkaa riittää.

14

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka--

      kauan sitten vapaakyytiläinen olet ollut?

      • On pitänyt

        Eläminen maksaa.Ei ole kyllä paljon kertynyt.On mennyt tuottajan taskuun.Tuottaja on hyötynyt ja lisää pitäs antaa.


      • Eläkkeennauttija
        On pitänyt kirjoitti:

        Eläminen maksaa.Ei ole kyllä paljon kertynyt.On mennyt tuottajan taskuun.Tuottaja on hyötynyt ja lisää pitäs antaa.

        Et sitten ole sattunut huomaamaan, että Suomi kuuluu maamiesseuraan nimeltä EU. Koko unionin alueella maatalouspolitiikka kuuluu EU:n yksinomaiseen toimivaltaan, jäsenvaltioilla ei ole päätösvaltaa. Sitäpaitsi kaikki sivistysmaat myös yhteisön ulkopuolella turvaavat oman maataloustuotannon tukien avulla, se on itsenäisen valtion yksi tunnusmerkki.


      • sitten
        On pitänyt kirjoitti:

        Eläminen maksaa.Ei ole kyllä paljon kertynyt.On mennyt tuottajan taskuun.Tuottaja on hyötynyt ja lisää pitäs antaa.

        kuulua niihin isoruokaisiin. Keskiverto Suomalaiselta kun ei ruokaan kulu kuin noin 12% käytettävissä olevita tuloista ja niistäkin vain murto-osa ehtii sinne alkutuottajalle asti.


      • Kera rahaa
        sitten kirjoitti:

        kuulua niihin isoruokaisiin. Keskiverto Suomalaiselta kun ei ruokaan kulu kuin noin 12% käytettävissä olevita tuloista ja niistäkin vain murto-osa ehtii sinne alkutuottajalle asti.

        Näytää päätyvän aivan mukavasti alkutuottajalle.Eliitti pärjää oli lama tai ei.Yhtään ei vauhti hiljene.


      • heitä---
        Kera rahaa kirjoitti:

        Näytää päätyvän aivan mukavasti alkutuottajalle.Eliitti pärjää oli lama tai ei.Yhtään ei vauhti hiljene.

        kotikuntasi kärkikymmenikköön verokalenterissa kuuluu?


      • ruuantuotannon
        Kera rahaa kirjoitti:

        Näytää päätyvän aivan mukavasti alkutuottajalle.Eliitti pärjää oli lama tai ei.Yhtään ei vauhti hiljene.

        hiljentyä laman aikana???? Mitä tarkoittaa "näyttää päätyvän"? Näyttää siltä, ettet ole ainakaan maataloustilstoja ikinä nähnytkään.


      • tuota noin
        Kera rahaa kirjoitti:

        Näytää päätyvän aivan mukavasti alkutuottajalle.Eliitti pärjää oli lama tai ei.Yhtään ei vauhti hiljene.

        nuo konkurssit, joita maatilat ovat tehneet Ruotsissa, Suomessa, Kaliforniassa jne.?


      • harvinaisempi
        heitä--- kirjoitti:

        kotikuntasi kärkikymmenikköön verokalenterissa kuuluu?

        ko muuttohaukka


      • tilastoa
        ruuantuotannon kirjoitti:

        hiljentyä laman aikana???? Mitä tarkoittaa "näyttää päätyvän"? Näyttää siltä, ettet ole ainakaan maataloustilstoja ikinä nähnytkään.

        jussien veronmaksusta


      • harvinaisempi kirjoitti:

        ko muuttohaukka

        Kun siirrytään luonnonvarakauppaan, niin maajussien tulot nousevat korkeammalle kuin nykyinen keskitulo. Silloin näkyy jussien nousseiden tulojen vaikutus verokalenterissa. Palkansaajat makselevat veroja keskimäärin vähemmän koska tulot ovat pienemmät kuin maajusseilla. Kuka muuten loppuviimeksi maksaa palkansaajan palkasta veron?


      • veroviranomaisten
        tilastoa kirjoitti:

        jussien veronmaksusta

        ammattitaitoa?????


      • varmaankin
        harvinaisempi kirjoitti:

        ko muuttohaukka

        pienistä tuloista. Tulojen mukaan kun verot maksetaan joten suurituloinen maajussi on siis melkoinen harvinaisuus.


      • että---
        Akkre kirjoitti:

        Kun siirrytään luonnonvarakauppaan, niin maajussien tulot nousevat korkeammalle kuin nykyinen keskitulo. Silloin näkyy jussien nousseiden tulojen vaikutus verokalenterissa. Palkansaajat makselevat veroja keskimäärin vähemmän koska tulot ovat pienemmät kuin maajusseilla. Kuka muuten loppuviimeksi maksaa palkansaajan palkasta veron?

        tuotteen tai palvelun tarvitsija


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe