SAIRASTA TOUHUA

MIKÄ SAA

Keski-ikäisen ihmisen miehen tai naisen käyttätymään noin. Nyt kyseessä oli nainen, joka ei halunnut seinänaapurikseen lapsiperhettä, vaan karkotti heidät ilkivallalla sekä sairaalla ja oudolla käytöksellä. Kukaan terve ihminen toimi noin. 1. Paha olo. Kytenyt jo vuosikausia? 2. Liian kiltti lapsena/nuorana? 3. Kateus. Kadehtii nuoria perheitä? 4. Sairaus.Skitsoferia tsm. 5. Yksinäisyys. Olisiko niitä lapsia pitänyt tehdä. jatkossa olisi esim. poliisin, käräjäoikeuden, naapureiden parempi ymmärtää ko. käytöstä kun syitä selvittäisiin paremmin.

19

996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

Luin jutun, jota tarkoitat. Avauksesi otsikko on mun mielestä se oikea vastaus. Kyseessä on sairas ihminen. Jos joku pistää naapurin lukkoon liimaa, että täytyy lukkoseppä tilata, joka joutuu poraamaan lukon, että sen saa auki, niin ei se täysijärkiseltä vaikuta. Kuten ei sekään, että menee salaa toisen asuntoon ja liimaa tiskikoneen oven kiinni. Kuten ei sekään, että laittaa kiukaalle muovisen ämpärin ja laittaa saunan päälle, että ämpäri sulaa kiukaan sisään. Ynnä muut asiat. Kovat korvaukset hän joutuu maksamaan. Toivottavasti.

• katkeruus,

osattomuus, purkautuu kiusantekoina, vihana ja katkeruutena. Vanhuksetkin voivat olla kateellisia nuorelle. Nuorena yh-äitinä oli kerran pakko lähteä vuokrakämpästä parin kk:n jälkeen. Seinänaapurina oli kaamea akan kääkkä, joka valitti siitäkin kun 2-vuotias terveen lapsen tavoin harjoitteli hyppimään kahdella jalalla, tulihan siitä töminää. Muuten elimme kuin ihmiset. Aloin pelätä hirviö-akkaa, niin että pihallakaan ei ollut kiva ulkoilla. Akalla oli lapatossu-ukko, joka himo silmässä vilkuili minua.

• jatkoa
        katkeruus, kirjoitti:

osattomuus, purkautuu kiusantekoina, vihana ja katkeruutena. Vanhuksetkin voivat olla kateellisia nuorelle. Nuorena yh-äitinä oli kerran pakko lähteä vuokrakämpästä parin kk:n jälkeen. Seinänaapurina oli kaamea akan kääkkä, joka valitti siitäkin kun 2-vuotias terveen lapsen tavoin harjoitteli hyppimään kahdella jalalla, tulihan siitä töminää. Muuten elimme kuin ihmiset. Aloin pelätä hirviö-akkaa, niin että pihallakaan ei ollut kiva ulkoilla. Akalla oli lapatossu-ukko, joka himo silmässä vilkuili minua.

oli se hyöty, että päätin etten ikinä halua tulla moiseksi happamaksi vanhukseksi, jolla naamassa on pysyvät happamuuden juonteet ja suupielet roikkuvat aina alaspäin. Hän oli tuolloin iältään ehkä 60-70 v, pysytteli päivät kotona, joten oli hyvää aikaa vaania ihmisten elämää ja tehtailla aiheettomia valituksia.Ukkonsa oli kuin jotenkin vedessä virutettu, väritön hissukka, joka totteli eukkoaan pienestäkin viittauksesta, mutta heitteli salaa niljaisia silmäyksiä.

• Heikunkeikku
        katkeruus, kirjoitti:

...varmasti lähtisin mieluummin lätkimään, kuin alkaisin riitelemään naapurin kanssa. Eikä siitä riitelystä varmaan mitään apua olisi, toinen osapuoli vaan pistäis suurempia panoksia kehään ja mulle ei semmonen sopisi. Tuli mieleen noin 10 vuotta sitten tapahtunut juttu. Äitini asui rivitalossa ja siellä oli yksi asukas kans aivan mahdoton. Todella MAHDOTON. Hän teki kaikille asukkaille pientä kiusaa. Nainen. Kun eräs mies hänelle sanoi suorat sanat, niin seuraavana aamuna tämän miehen autonrenkaat olivat tyhjät. Rikottu jollakin terävällä. Minä ajoin kerran vieraspaikalle, jätin auton siihen ja lähdin viemään kauppatavaroita äidilleni. Tämä nainen ryntäsi ja huusi tosi vihaisena ja hermostuneena, että "Nyt heti paikalla viet tuon autos tuosta pois, tämä on Meidän piha." Minä siihen sitten varovaisesti (ja kauhuissani), että vien vain tämän kauppakassin äidille ja tulen heti takaisin ja lähden. Lähdin kävelemään äitini asuntoa kohden, mutta tämä nainen tuli mun eteen ja sanoi: "Ja sinäkös et mee minnekään, vaan meet viemään tuon autos pois." Katsoin tätä naista hetken. Punnitsin päässäni, että menenkö vaan ohi ja vien kauppakassin ja sillä sipuli. Mutta tämän naisen katse ja olemus ja ääni oli niin epänormaalia, että en viitsinyt alkaa kärpäsestä härkää tekemään, vaan sanoin ystävällisesti, että jos auto häiritsee, niin käyn viemässä sen tien varteen. Ja niin tein. Jotain hän vihaisena huuteli mun perään, kun käänsin selkäni ja kävelin autolle. Onneksi tämä nainen sitten muutti pois. Että kaikkea kanssa.

• .---...............
        katkeruus, kirjoitti:

Kämpän voi valita, naapureitaan ei, siis jos ei osta autiosaarta. Itsellä ollut hyvä tsägä naapureitten kanssa, siis kaupungeissa. Mökillä ei niinkään, milloin kaatelevat epähuomiossa mun mettää, milloin sattuvat vetäseen kanavan mun puolelle jne. Viimmeks keväällä soitin poliisille kun moottorikelkka meni 50 sentin päästä saunan nurkalta, lain mukaan moottoriajoneuvolla ei saa ajella toisen mailla ilman lupaa ja kotirauha piiri on 50 METRIÄ pytingin seinästä. Noh syyt ovat kai historiallisia, monien sukupolvien takaisia kaunoja. Niitten kanssa vaan on eleltävä. Ja riideltävä pirusti :) Ennätys oli, olin yöllä ajanut mökille. Puolilta päivin tuli naapurin nuori-isäntä kerjäämään läpikulkuoikeutta. Taisin heittää sen pihalle :) Nyt on muuten sillassa kerä piikkilankaa, rautaportti ja kieltokyltti. Vaan kaupungeissa tosiaan helpompaa, ihmiset on tottuneet yhteisöllisyyteen paremmin. Jokaisella on reviirinsä, ei silleen ole jokamiehenoikeuksia, etenkään toisen tontilla. Nyt on hyvä naapurusto, kaikki saa häiritä toisiaan tasapuolisesti, kohtuuden rajoissa. Yhdellä rääkyy pennut, noh, ne kasvaa. Toinen harrastaa jumalattoman kovaäänistä seksiä, noh, ikämies, tahti ei ole kovin kiivas. Yks kuuntelee kännissä tanssimusuukkia isolla, se on kuitenkin aika raitis. Mulla lähtee stereoista puol kilowatti puhdasta, ei sitä kovin montaa piisiä jaksa kuunnella kybällä, korvat alkaa soimaan itellä jne. Kertomusten perusteella pahimmasta päästä ovat nimenomaan eläkeläiset, siis kyttäämisessä. Jotkut asuvat elämänsä omakotitalossa ja muuttavat sitten kun eivät enää jaksa lumia luoda kerrostaloon. Joo, jos työt alkaa kuudelta, niin pakkohan sitä nyt on käydä ainakin vessassa, jos nyt ei suihkuun ehdikkään. Ja sitten isännöitsijä lukee hymyssä suin valituksisia yöllisestä metelöinnistä... Yks tuttu perhe tympääntyi aikanaan niin, että myivät osakkeensa ja ostivat omakotitalon, kun eivät jaksaneet naapurin narinoita kuunnelle. Noh, pari natiaista ja ukko ammattimuusikko, parempi niin, kaikille. Tossa joku kirjoitti tosta lukon liimaamisesta. Se oli joku viikko sitten lööpeissä. Pirun hupaisa jäynä, osoittaa suurta kekseliäisyyttä :) Mutta melkein kenen tahansa kanssa voi tulla toimeen. Tavalla tai toisella. Monilla ihmisillä on niin pienet kuviot, että alkavat elelemään oman päänsä sisällä. Jos istuu itsekseen hiljaa kotona, ihan varmasti on aikaa kytätä naapureita. Vaan voi siihenkin keinoja löytyä, tyyppihän voi yksinkertqaisesti olla vain yksinäinen. Pullo kossua tai kahvikuppi jne. Ja hiukan kärsivällisyyttä itseltä. Riiteleminen yksikseen kun on mahdotonta. Ai niin. On tossa yks hauska tyyppi naapurissa. Se ei tule toimeen oikein kenenkään kanssa. Sen kun aina pitää ottaa uusista naapureistaan mittaa. Mä pärjään sen kanssa. Piti tosin paikallisessa kerran huutaa suoraa huutoa sen kanssa ja pyytää tyyppiä pihalle turpiinlyöntikilpailuihin :) Sen jälkeen ollaan jopa joskus kyläilty keskenämme ohimennen. Tossa mennä vuonna ei tarvinnut muuten edes avata ikkunoita kun se teki tuttavuutta uuden seinänaapurinsa kanssa. On se aika karmean kuuloista kun kaks aikaista ukkoa huutaa kurkkusuorana :)) Vaan siis mun mielestä ihmiset on sellaisia kuin ovat. Ja ei kaikkien kanssa pärjää, selvähän se. Mutta harvemmin asioita pitää käräjillä ratkoa. Onhan sitä keksitty sakinhivutuskin. Ei hitto, paperihommat vielä kesken ja deadline huomenna.... =DW=

• kun kerran
        .---............... kirjoitti:

Kämpän voi valita, naapureitaan ei, siis jos ei osta autiosaarta. Itsellä ollut hyvä tsägä naapureitten kanssa, siis kaupungeissa. Mökillä ei niinkään, milloin kaatelevat epähuomiossa mun mettää, milloin sattuvat vetäseen kanavan mun puolelle jne. Viimmeks keväällä soitin poliisille kun moottorikelkka meni 50 sentin päästä saunan nurkalta, lain mukaan moottoriajoneuvolla ei saa ajella toisen mailla ilman lupaa ja kotirauha piiri on 50 METRIÄ pytingin seinästä. Noh syyt ovat kai historiallisia, monien sukupolvien takaisia kaunoja. Niitten kanssa vaan on eleltävä. Ja riideltävä pirusti :) Ennätys oli, olin yöllä ajanut mökille. Puolilta päivin tuli naapurin nuori-isäntä kerjäämään läpikulkuoikeutta. Taisin heittää sen pihalle :) Nyt on muuten sillassa kerä piikkilankaa, rautaportti ja kieltokyltti. Vaan kaupungeissa tosiaan helpompaa, ihmiset on tottuneet yhteisöllisyyteen paremmin. Jokaisella on reviirinsä, ei silleen ole jokamiehenoikeuksia, etenkään toisen tontilla. Nyt on hyvä naapurusto, kaikki saa häiritä toisiaan tasapuolisesti, kohtuuden rajoissa. Yhdellä rääkyy pennut, noh, ne kasvaa. Toinen harrastaa jumalattoman kovaäänistä seksiä, noh, ikämies, tahti ei ole kovin kiivas. Yks kuuntelee kännissä tanssimusuukkia isolla, se on kuitenkin aika raitis. Mulla lähtee stereoista puol kilowatti puhdasta, ei sitä kovin montaa piisiä jaksa kuunnella kybällä, korvat alkaa soimaan itellä jne. Kertomusten perusteella pahimmasta päästä ovat nimenomaan eläkeläiset, siis kyttäämisessä. Jotkut asuvat elämänsä omakotitalossa ja muuttavat sitten kun eivät enää jaksa lumia luoda kerrostaloon. Joo, jos työt alkaa kuudelta, niin pakkohan sitä nyt on käydä ainakin vessassa, jos nyt ei suihkuun ehdikkään. Ja sitten isännöitsijä lukee hymyssä suin valituksisia yöllisestä metelöinnistä... Yks tuttu perhe tympääntyi aikanaan niin, että myivät osakkeensa ja ostivat omakotitalon, kun eivät jaksaneet naapurin narinoita kuunnelle. Noh, pari natiaista ja ukko ammattimuusikko, parempi niin, kaikille. Tossa joku kirjoitti tosta lukon liimaamisesta. Se oli joku viikko sitten lööpeissä. Pirun hupaisa jäynä, osoittaa suurta kekseliäisyyttä :) Mutta melkein kenen tahansa kanssa voi tulla toimeen. Tavalla tai toisella. Monilla ihmisillä on niin pienet kuviot, että alkavat elelemään oman päänsä sisällä. Jos istuu itsekseen hiljaa kotona, ihan varmasti on aikaa kytätä naapureita. Vaan voi siihenkin keinoja löytyä, tyyppihän voi yksinkertqaisesti olla vain yksinäinen. Pullo kossua tai kahvikuppi jne. Ja hiukan kärsivällisyyttä itseltä. Riiteleminen yksikseen kun on mahdotonta. Ai niin. On tossa yks hauska tyyppi naapurissa. Se ei tule toimeen oikein kenenkään kanssa. Sen kun aina pitää ottaa uusista naapureistaan mittaa. Mä pärjään sen kanssa. Piti tosin paikallisessa kerran huutaa suoraa huutoa sen kanssa ja pyytää tyyppiä pihalle turpiinlyöntikilpailuihin :) Sen jälkeen ollaan jopa joskus kyläilty keskenämme ohimennen. Tossa mennä vuonna ei tarvinnut muuten edes avata ikkunoita kun se teki tuttavuutta uuden seinänaapurinsa kanssa. On se aika karmean kuuloista kun kaks aikaista ukkoa huutaa kurkkusuorana :)) Vaan siis mun mielestä ihmiset on sellaisia kuin ovat. Ja ei kaikkien kanssa pärjää, selvähän se. Mutta harvemmin asioita pitää käräjillä ratkoa. Onhan sitä keksitty sakinhivutuskin. Ei hitto, paperihommat vielä kesken ja deadline huomenna.... =DW=

tämä on sun mielestä hauskaa! "Pirun hupaisa jäynä, osoittaa suurta kekseliäisyyttä :)" Jos mulle tekisit tommosen källin, ois kellisi tuhannen valtakunnan solomussa et ...piikkilankaa kusisit!

• Pirre*
        .---............... kirjoitti:

ihan siltä, etten taho koskaan kerrostaloon asumaan:/

• :::..:....-.-..
        kun kerran kirjoitti:

tämä on sun mielestä hauskaa! "Pirun hupaisa jäynä, osoittaa suurta kekseliäisyyttä :)" Jos mulle tekisit tommosen källin, ois kellisi tuhannen valtakunnan solomussa et ...piikkilankaa kusisit!

Kun yhteisellisyyteen nyt vaan sattuu kuulumaan, että on erilaisia ihmisiä. Näin vappupäivänä tulikin mieleen. Asuttiin nuorempana yhdessä opiskelija talossa Tampereella. Asukkeja 600. Noh, teekkarit oli saaneet jostain meisselin ja jopa oppineet käyttämään sitä. Hississä kerrosnappulat käänteisessä järjestyksessä. Piikkilangan kuseminen taitaapi muuten tarkoittaa erästä sukupuolitautia. Meitsin seksi-elolla ei oo pelkoa semmoisesta. Klara wappen! =DW=

• ..a..s..a.a.....s...
        Pirre* kirjoitti:

ihan siltä, etten taho koskaan kerrostaloon asumaan:/

Voipi olla pakko. Kun terveys loppuu, joutuu laitokseen. Sairaalat on yleensä kerroksissa.... Tylyä, mutta pirun moni itsellinen immeinen törmää tähän juttuun elonsa lopussa. Ai niin, mä oon rivarissa. Sopiva kompromissi kaikesta. =DW=

• ..a..s..a.a.....s... kirjoitti:

Voipi olla pakko. Kun terveys loppuu, joutuu laitokseen. Sairaalat on yleensä kerroksissa.... Tylyä, mutta pirun moni itsellinen immeinen törmää tähän juttuun elonsa lopussa. Ai niin, mä oon rivarissa. Sopiva kompromissi kaikesta. =DW=

sitten on sama mihin vievät, mutta toivottavasti vasta pitkän ajan päästä..

• Pirre*

sairas, ja ehkä luonnevikainenkin, näitä tekee..

• muuan hoetaja Rutakolta

sillä on viiskymppinen poeka joka on vielä äetin napanuorassa ja toesta se pittää peräkammarissa.

• olla omaan elämäänsä kyllästynyt, niin on samalla kaikkien muidenkin elämään kyllästynyt! Kyllä sellaisilla ihmisillä on vielä rankempaa, kuin heidän kohteillaan, joihinka pahaa oloaan purkavat! Jotenkin ymmärrän, vaikken heidän keinojaan hyväksy. Avun tarpeessa sellaiset, jos ketkään. Toinen asia, miten avun 'äärelle' heidät saa, sillä puheet ei yleensä auta ja meillä yhteiskunta ei pakkokeinoihin kovin herkästi lähde. jk. Nyt on tulossa esitys, että osa rikkomuksista, rikoksista tuomituista, voisivat vaihtoehtoisesti "joutua/päästä" hoito-ohjelmiin, niinkuin jenkkilässä on jo kauan ollut tapana. Parempi niin, sillä silloin saattaa saada itsekukin ahaa elämyksen ja etsiä ulospääsyä; kuka mistäkin?

• i,iiiiiiii,,..
        emw34 kirjoitti:

olla omaan elämäänsä kyllästynyt, niin on samalla kaikkien muidenkin elämään kyllästynyt! Kyllä sellaisilla ihmisillä on vielä rankempaa, kuin heidän kohteillaan, joihinka pahaa oloaan purkavat! Jotenkin ymmärrän, vaikken heidän keinojaan hyväksy. Avun tarpeessa sellaiset, jos ketkään. Toinen asia, miten avun 'äärelle' heidät saa, sillä puheet ei yleensä auta ja meillä yhteiskunta ei pakkokeinoihin kovin herkästi lähde. jk. Nyt on tulossa esitys, että osa rikkomuksista, rikoksista tuomituista, voisivat vaihtoehtoisesti "joutua/päästä" hoito-ohjelmiin, niinkuin jenkkilässä on jo kauan ollut tapana. Parempi niin, sillä silloin saattaa saada itsekukin ahaa elämyksen ja etsiä ulospääsyä; kuka mistäkin?

Teoriassa tietenkin ok ajatus. Vaan sitten ei ole pelotetta, joku voi tehdä jotain, jotta pääsisi ajankulukseen johonkin terapiaan ja saisi huomiota. Ja näkihän tuon miten kävi viime lamassa, kun rahapulan takia siirrettiin porukoita laitoksista avohoitoon. Nyt ollaan leikkaamassa mm. päihdetyörahoja. Jotenkin epäiyttää. että kesällä julkinen ördaaminen ja järjestyshäiriöt kukoistavat. =DW=

• i,iiiiiiii,,.. kirjoitti:

Teoriassa tietenkin ok ajatus. Vaan sitten ei ole pelotetta, joku voi tehdä jotain, jotta pääsisi ajankulukseen johonkin terapiaan ja saisi huomiota. Ja näkihän tuon miten kävi viime lamassa, kun rahapulan takia siirrettiin porukoita laitoksista avohoitoon. Nyt ollaan leikkaamassa mm. päihdetyörahoja. Jotenkin epäiyttää. että kesällä julkinen ördaaminen ja järjestyshäiriöt kukoistavat. =DW=

että sellaisetkin saavat huomionsa 'ammattiauttajilta', kuin olisivat turhaiútuneina, elämäänsä, ympäristöön/yhteiskuntaan kyllästyneinä ja täynnä katkeruutta hakemassa huomiota, kuten näissä ikävissä koulusurmajutuissa kävi? Vaikka edes muutama prosentti saisi avun, niin silloin satsaus on kannattanut. Se vaan on käytännösä niin, että asiohin pitäisi puuttua varhaisemmassa vaiheessa, että parhaaseen lopputulokseen päästäisiin. Ennen asuinyhteisössä oli yhteisvastuu ja pienemmät elinpiirit, kaikki tunnettiin, asuttiin vuosikymmenet samoilla asuinsijoilla ym. Nykyisin; juurettomuus, pätkätyöt, epävarmuus huomisista. Kyllä kirveellä olisi töitä, mutta kyynisyys ja itsensä sisäinpäin kääntäminen, on nykyihmisen keino säilyttää joku 'tolkku', ja kelkkaa on vaikea kääntää, ellei tule oikein suuria mullistuksia, jotka laittavat pakon edessä asiat ruotuun???

• muuan hoetaja Rutakolta kirjoitti:

sillä on viiskymppinen poeka joka on vielä äetin napanuorassa ja toesta se pittää peräkammarissa.

vaikka ollakkii, ja voip olla olemattakkii.

• ---------.-.,---
        emw34 kirjoitti:

että sellaisetkin saavat huomionsa 'ammattiauttajilta', kuin olisivat turhaiútuneina, elämäänsä, ympäristöön/yhteiskuntaan kyllästyneinä ja täynnä katkeruutta hakemassa huomiota, kuten näissä ikävissä koulusurmajutuissa kävi? Vaikka edes muutama prosentti saisi avun, niin silloin satsaus on kannattanut. Se vaan on käytännösä niin, että asiohin pitäisi puuttua varhaisemmassa vaiheessa, että parhaaseen lopputulokseen päästäisiin. Ennen asuinyhteisössä oli yhteisvastuu ja pienemmät elinpiirit, kaikki tunnettiin, asuttiin vuosikymmenet samoilla asuinsijoilla ym. Nykyisin; juurettomuus, pätkätyöt, epävarmuus huomisista. Kyllä kirveellä olisi töitä, mutta kyynisyys ja itsensä sisäinpäin kääntäminen, on nykyihmisen keino säilyttää joku 'tolkku', ja kelkkaa on vaikea kääntää, ellei tule oikein suuria mullistuksia, jotka laittavat pakon edessä asiat ruotuun???

Näissä hoidoissa on sellainen vika, että ne tulevat aina liian myöhään. Kun joku joutuu vaikeuksiin, siinä on jo historiaa takana, harvempi hätäpäissään dödöilee. Siinä on sellainen harmaa aika. Koulussa kytätään ihmisen juttuja ihan virankin puolesta. Ja sitten kun on jo konkreettisia ongelmia, aletaan kiinnittämään huomiota. Vaan voi mennä hyvinkin pitkä aika, ettei kukaan ulkopuolinen kiinnitä yksilöön kerrassaan mitään huomiota. Heh, omalla kohdallani olen huomannut, että ainoa joka muistaa minutkin, on verottaja. Vissiin seuraava yhteiskunnan yhteydenotto tulee taas joskus ajokorttia uusiessa. Tuo yhteisöllisyys on vähän kaksipiippuinen juttu sekin. Menee tosiaan useasti naapurikyttäyksen puolelle. Noh, mainittakoon. Naapurin nuori-isäntä maalla luuli siskoani äidikseni, siskon miestäni isäkseni ja vaimoani tyttärekseni. Talomme ovat näköetäisyydellä. Ja siellä tosiaan kytätään naapureita. Jostain syystä muuten tullut kiinnitettyä huomiota, että amfetamiini tuntuu olevan poppista nykyisin. Jatkuvasti uutisointeja käryistä "rutiiniratsioissa", poliiseilla vissiin jokin tehokampanja. Meinaan vaan, että taitaa harvempi alkaa heti alkuunsa käyttämään kovia aineita. Kumma että asiaan ei ole saatu puututta aiemmin. Tää on melko Orwelilaista tää nykyaika. Periaatteessa on valtavasti kyttäämistä ja sääntöjä. Vaan kaikki on niin pirstaloitunutta ja liikkuu pinnan alla, ettei todellista tilannetta jossain huumeasiassakaan tietäne oikein kukaan. Hmm, eksyin kai aiheesta. =DW=

• ---------.-.,--- kirjoitti:

Näissä hoidoissa on sellainen vika, että ne tulevat aina liian myöhään. Kun joku joutuu vaikeuksiin, siinä on jo historiaa takana, harvempi hätäpäissään dödöilee. Siinä on sellainen harmaa aika. Koulussa kytätään ihmisen juttuja ihan virankin puolesta. Ja sitten kun on jo konkreettisia ongelmia, aletaan kiinnittämään huomiota. Vaan voi mennä hyvinkin pitkä aika, ettei kukaan ulkopuolinen kiinnitä yksilöön kerrassaan mitään huomiota. Heh, omalla kohdallani olen huomannut, että ainoa joka muistaa minutkin, on verottaja. Vissiin seuraava yhteiskunnan yhteydenotto tulee taas joskus ajokorttia uusiessa. Tuo yhteisöllisyys on vähän kaksipiippuinen juttu sekin. Menee tosiaan useasti naapurikyttäyksen puolelle. Noh, mainittakoon. Naapurin nuori-isäntä maalla luuli siskoani äidikseni, siskon miestäni isäkseni ja vaimoani tyttärekseni. Talomme ovat näköetäisyydellä. Ja siellä tosiaan kytätään naapureita. Jostain syystä muuten tullut kiinnitettyä huomiota, että amfetamiini tuntuu olevan poppista nykyisin. Jatkuvasti uutisointeja käryistä "rutiiniratsioissa", poliiseilla vissiin jokin tehokampanja. Meinaan vaan, että taitaa harvempi alkaa heti alkuunsa käyttämään kovia aineita. Kumma että asiaan ei ole saatu puututta aiemmin. Tää on melko Orwelilaista tää nykyaika. Periaatteessa on valtavasti kyttäämistä ja sääntöjä. Vaan kaikki on niin pirstaloitunutta ja liikkuu pinnan alla, ettei todellista tilannetta jossain huumeasiassakaan tietäne oikein kukaan. Hmm, eksyin kai aiheesta. =DW=

ei liene meitä varten? Parempi pitää etäisyyttä ja antaa seuraavan sukupolven etsiä selviytymiskeinonsa. Tässä ikääntymisessäkin on hyvätkin puolensa, jonkinlainen elämäntehtävä on suoritettu, kun lapset on saanut omilleen, no ainakin asuvat muualla. Enkä heistä huolta kanna, mutta mukava on jotain extraa tyrkyttää. Eivät onneksi ole lypsämisen tielle lähteneet! Viranomaiset, juu! Minunkin kontaktit ovat lähinnä L-p.n varassa. Tähän aikaan vuos sitten sain kuivatun korttini takas.;) Ja syykin sellainen onnenkantamoinen että en siihen rikkomukseen juuri milloinkaan sorru. En tietenkään ratista kärynnyt, kun en ota muutoinkaan. Ylinopeutta valitettavasti silloin tällöin, vieläkin, mutta se oli vain seitsemän päiväsakon verran rikkana rokassa.

• kun,

toiset näkevät sairauksia naapureissa, vaikka sairaamman vois nähdä peiliin katsomalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      208
      1360
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1256
    3. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      898
    4. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      85
      842
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      830
    6. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      776
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      31
      768
    8. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      14
      762
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      713
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      708
    Aihe