Juttu

Katleija3

Kesä tulee vamasti ja kesän mukana hyttyset. Tuli mieleen vanha juttuni palstalla ja laitan sen iltasaduksi lukijoille: Tämä on viesti hyttysten taivaasta. Muistan vieläkin Katcatin, jonka kerran vainusin metsässä. Hän oli mustikassa ja kuumana päivänä hänelle oli tullut hiki ja siksi hänen ihana hien tuoksunsa houkutteli minut iholleen. Ajattelin, että teen hyökkäyksen niskan puolelta ja se onnistuikin hyvin. Imaisin vatsani täyteen makeaa verta ja ei kun lentoon. Kauhistus, sotkeuduin hänen permanentti kiharoihinsa ja jäin jumiin sinne ihan iltaan asti. Kun hän nukahti ja alkoi kuorsata, uskalsin yrittää irroittautua. Se onnistuikin ja läksiäisiksi nautin vielä ilta-aterian. Piilouduin Katicatin vaaleanpunaisten pitsiverhojen taakse ja joka yö kävin Katin iholla aterialla. Nam. Leny raaputteli aamuisin välillä niskaansa,välillä olkapäätään tai pakaroitaan. Hän nukkui nimittäin ilman yöpaitaa. joten minulla oli mahtavat alueet, josta sain valita. Mutta loppu tuli tästäkin. Lopulta Kati alkoi etsiä minua vimmatusti, kun tajusi paukamansa hyttysen tekemiksi. Hän löysi minut vihdoin, kun oli pannut monitehorillinsä silmilleen. Terveisiä vaan kaikille lajitovereille ja älkää ainakaan menkö lähelle hyttysentappo-olympialaisia.

13

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katleija3

      Huolimaton olin,kun jäi yksi Leny (entinen nimeni)juttuun kummittelemaan. Muuten, hyttyset tykkäävät toisista ihmisistä enemmän kuin toisista. Mihin ryhmään te kuulutte.

      • niin ne tykkää että iliman offia aika vaikeaa on. Muistu mieleen yksi kevät kun sauna vihtaa ilman paitaa tein, sillon iho oli tikattu aivan täyteen paukamia ja porukat sitä kauhisteli.


      • Hintriika*

        Yäk, maistun niin pahalta heidän mielestään! Voin melkein kuulla, kuinka he viestivät toisilleen: "Tuota ei kannata yrittää, ei ole ollenkaan makuuni!"


      • jjoutava5 kirjoitti:

        niin ne tykkää että iliman offia aika vaikeaa on. Muistu mieleen yksi kevät kun sauna vihtaa ilman paitaa tein, sillon iho oli tikattu aivan täyteen paukamia ja porukat sitä kauhisteli.

        ... että jos mukana metsäretkellä on miehiä, niin silloin itikat jättävät minut rauhaan ja pysyvät miesten kimpussa. Mutta jos olen yksin niin sitten kyllä kelpaan minäkin makupalaksi. Voihan olla , että jotkut ihovoiteet hämäävät niitä hiukan . Tai sitten olen niin kuiva-ihoinen, että etsivät verevämpiä tyyppejä.


      • opritar kirjoitti:

        ... että jos mukana metsäretkellä on miehiä, niin silloin itikat jättävät minut rauhaan ja pysyvät miesten kimpussa. Mutta jos olen yksin niin sitten kyllä kelpaan minäkin makupalaksi. Voihan olla , että jotkut ihovoiteet hämäävät niitä hiukan . Tai sitten olen niin kuiva-ihoinen, että etsivät verevämpiä tyyppejä.

        Lapissa samoillessani minä huomasin, että minua hyttyset jahtasivat, mutta eivät lapin äijiä. Heidän mukaansa syy oli liiassa puhtaudessa. Jos jätät peseytymiset harvemmaksi, niin hyttyset kaikkoaa, he auliisti valistivat. Viikon päästä sen jo huomaa, mutta kahden viikon pesemättömyys takaa täydellisen hyttyssujan.


    • Oli käynyt ryystäämässä Ruuneperillä. Ei thon äijänkäppänän kimppuun kannata käydä. Maistuu kylä mutta menee lentökyky ja shuuntavaistho. Tämä varotuksena teille naarashyttyset

      • Marjassa käynti on kidutusta.. Vaikka laittaisin ihan pitkähihaisen puseron,niin ranteet ovat ihan täynä paukamia..tulee tosi hankala olo..Kerran istuin ,yhden tyttäreni kanssa kalliolla..Hänen kimpussaan,ei ollut ainoatakaan hyttystä..Minun ympärilläni pyörivät jatkuvasti.. Epäreilua..


      • pilvi*
        irkku-37 kirjoitti:

        Marjassa käynti on kidutusta.. Vaikka laittaisin ihan pitkähihaisen puseron,niin ranteet ovat ihan täynä paukamia..tulee tosi hankala olo..Kerran istuin ,yhden tyttäreni kanssa kalliolla..Hänen kimpussaan,ei ollut ainoatakaan hyttystä..Minun ympärilläni pyörivät jatkuvasti.. Epäreilua..

        Ne ovat riesa! Metsässä liikkuessani on pakko taittaa oksa jolla huidon niskaa ja käsivarsiani. Marjastamassa käytän kanssa pitkähihaista puuvillapusakkaa,ja sittenkin ne pääsevät tankkaamaan! Olisko syynä pintaverenkierto,ihon lämpimyys? Valitettavasti tykkäävät minustakin. Jalat alkavat kutista kun niistä puhuukin:D


      • Katleija3
        pilvi* kirjoitti:

        Ne ovat riesa! Metsässä liikkuessani on pakko taittaa oksa jolla huidon niskaa ja käsivarsiani. Marjastamassa käytän kanssa pitkähihaista puuvillapusakkaa,ja sittenkin ne pääsevät tankkaamaan! Olisko syynä pintaverenkierto,ihon lämpimyys? Valitettavasti tykkäävät minustakin. Jalat alkavat kutista kun niistä puhuukin:D

        Vain naarashyttynen imee verta. Koirashyttynen juo vain kukkien mettä ja elää lyhyemmän elämän kuin naaras. Ihan kuin ihmisetkin.


      • Ilmamaisteri
        pilvi* kirjoitti:

        Ne ovat riesa! Metsässä liikkuessani on pakko taittaa oksa jolla huidon niskaa ja käsivarsiani. Marjastamassa käytän kanssa pitkähihaista puuvillapusakkaa,ja sittenkin ne pääsevät tankkaamaan! Olisko syynä pintaverenkierto,ihon lämpimyys? Valitettavasti tykkäävät minustakin. Jalat alkavat kutista kun niistä puhuukin:D

        olen minäkin, mutta muistuu mieleen yksi Lapin reissu siihen aikaan kun lapset oli pieniä. Meillä oli silloin bokseri, josta hyttyset ja mäkäräiset tykkäsivät, erityisesti mahan alustasta,. Lapset säälivät koiraparkaa niin paljon, että suosiolla pukivat sen päälle villapaitansa, sitoivat huivin sen päähän, ja muutenkin suojelivat sitä hätistellen koivun varvuilla hyttysiä sen kimpusta. Oli siinä camping-alueella ihmisillä naurun aihetta, kun autosta säntäsi täysin pukinein varustettu koira ulos. Ensi töikseen se kieriskeli maassa, yrittäen vapautua niistä "rievuista", mutta kun hyttysparvi taas hyökkäsi sen kimppuun, niin kiltisti se antoi lasten taas pukea vaatteet päälleen. Muuten Lappiin on vielä kova ikävä, mutta ei niitä hyttysiä...


      • Katleija3 kirjoitti:

        Vain naarashyttynen imee verta. Koirashyttynen juo vain kukkien mettä ja elää lyhyemmän elämän kuin naaras. Ihan kuin ihmisetkin.

        Hyvähän tuo on tietää, mistä ihmisen alkukehityksen roolit elämässä ovat periytyneet! No...pikkasen asiallisempaa. Olen kesällä kuukausia paikassa, jossa varmasti ötököitä, syöpäläisiä riittää. En minä niille ekana kelpaa, jos valinnan varaa on. Liekö viimeinen " hyvää saakka" päivämäärä umpeytynyt tai perällistä voi olla likaisuuskin kun korvessa ruhvellan. Vain kylläpä hyttysiinkin tottuu ja pieni verenluovutus ei suurempaa häiriötä aiheuta. Itseään voi tsempata sillä, että on paljon ihmisiä vieläkin, jotka ovat näiden pikkuvintiöiden saalistettavana ympäri vuoden. Ei muuta kuin hyvää hyttyskesää. Onhan linnun poikasillekin ruokaa!


      • Ilmamaisteri kirjoitti:

        olen minäkin, mutta muistuu mieleen yksi Lapin reissu siihen aikaan kun lapset oli pieniä. Meillä oli silloin bokseri, josta hyttyset ja mäkäräiset tykkäsivät, erityisesti mahan alustasta,. Lapset säälivät koiraparkaa niin paljon, että suosiolla pukivat sen päälle villapaitansa, sitoivat huivin sen päähän, ja muutenkin suojelivat sitä hätistellen koivun varvuilla hyttysiä sen kimpusta. Oli siinä camping-alueella ihmisillä naurun aihetta, kun autosta säntäsi täysin pukinein varustettu koira ulos. Ensi töikseen se kieriskeli maassa, yrittäen vapautua niistä "rievuista", mutta kun hyttysparvi taas hyökkäsi sen kimppuun, niin kiltisti se antoi lasten taas pukea vaatteet päälleen. Muuten Lappiin on vielä kova ikävä, mutta ei niitä hyttysiä...

        Kai lapsuuden kesiin hyttysetkin kuuluivat, mutta vain yksi suvi on jäänyt mieleeni hirveänä hyttyskesänä. Pullotolkulla meni pikiöljyä, mutta paukamilla olimme pikkusiskon kanssa päästä varpaisiin. Raavimme itsemme ja toinen toisemme verille, mutta kutina sen kuin yltyi. Jälkeenpäin en moista ole kokenut. Taisin päinvastoin tulla immuuniksi, sillä hyttyset eivät juurikaan ole minua vainonneet. Nämä kotimaiset nimittäin. Norjan sääsket sen sijaan olivat tosi aggressiivisia telttaillessamme kerran Jäämeren rannalla. Siihen aikaan sitä maanmainiota "Ohvia" ei ollut, mutta työtoverini oli tuonut Krimiltä tuliaisiksi Mustanmeren kuiskausta eli hajuvettä, joka oli tuoksultaan niin voimallista, että sankat sääskiparvet kääntyivät pakoon viimeistään metrin päästä. Toiset telttailijat ihmettelivät taikavettämme, ja auliisti kerroimme,että Krimiltä sitä saa.


    • aikoja

      miten saisi vanhat hyvät ajat (ja kirjoittajat) palaamaan tai ainakin enisen reilun meiningin??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      375
      4397
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      282
      2463
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      140
      1759
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1534
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1453
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1295
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1196
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      39
      1132
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1050
    Aihe