lehdessä oli ollut kutsu 50 v. sitten ripillepäässeille, ja siin oli ilmoitettu, et siis luetteloitu kutsuttujen nimet ja jaoteltu niin, että: Tytöt, Pojat ja Keskikoululaiset, ja kutsuttujen nimet kunkin ryhmän perässä. kyl tuntuu omituiselt tollanen.
kuulinpa tällaistakin
8
419
Vastaukset
- muistin virkistämistä?
Itse maailmaa kolunneena olisin kans halunnut tuollaisen , ennen keskikoulua luokkalaisten tapaamisen. Katselin koulukuvia, tuttuja - vaan nimet eivät enää tulleet mieleen. Ja totesin et he elelevät suurinpiirtein siellä entisillä kotikonnuilla, minulla oli vaan ikävä heitä, jotka ovat koko ajan siellä olleet. Paljon on jo tuon taivaallisissa, joten nyt kesäloman aikana on tarkoitus ajella lapsuuteni maisemissa, mikäli mahdollista. Aikanaan tytär naureskeli kun pyysin, et ota jokaisen nimikirjoitus kuvan taakse, et ne kuiteskin unohtuu, - miten sen silloin hoksasin, en tiedä!?
Siihen aikaan kun minä kävin rippikoulun, käytiin kotikunnassani kolmessa ryhmässä rippikoulu ja jako oli juuri tuo sinun kirjoittamasi. Tytöt pääsi ripille juhannuksena, pojat pyhinä miehinä, keskikoululaisista en ole varma, mutta luultavasti joskus kesällä. Meitä tyttöjö oli yli kuudenkymmenen ja varmaan poikiakin saman verran. Keskikoulun käyminen oli aika harvinaista, sitä kävivät "parempien" perheiden lapset, ryhmä oli varmaan pienin. 50-vuotiskokontumisetkin oli eri aikaan. Mielestäni ei ole mitään outoa siinä jaottelussa, kun taustat tuntee.
- en kyl voi hyväksyä
tommosta. miks erotella!
en kyl voi hyväksyä kirjoitti:
tommosta. miks erotella!
että se jaottelu on tehty yli viiskymmentä vuotta sitten. Mitäs luulet tulleen rippikoulun pitämisestä, jos siellä olisi ollut 150 mukulaa? Ja ei kai se sinua koske, eikä sen puoleen minuakaan, kun kokoontumiskutsu hoidettiin puskaradioiden välityksellä.
- kevään lehdessä
Tellastiina kirjoitti:
että se jaottelu on tehty yli viiskymmentä vuotta sitten. Mitäs luulet tulleen rippikoulun pitämisestä, jos siellä olisi ollut 150 mukulaa? Ja ei kai se sinua koske, eikä sen puoleen minuakaan, kun kokoontumiskutsu hoidettiin puskaradioiden välityksellä.
Todella tyhmä jaottelu!
- pii*
kevään lehdessä kirjoitti:
Todella tyhmä jaottelu!
Tuohan on ihan selvä juttu; Tiedot on saatu jostain kirkkoherranviraston kirjoista, silloin oltiin tyttöjä ja poikia, ja tietenkin jokainen joka kutsua lukee (siis joukkoon kuuluva) alkaa saman tien miettiä että keitäs siellä silloin oikein olikaan. Se ja se keskikoulusta, ja joo, meitä tyttöjä oli... ai niin ja poikien ryhmä, keitäs poikia silloin oli? Jne. Mitä ilmeisimmin listoilla oli myös tyttöjen silloiset sukunimet. Siinä lisää miettimistä. Ja sekin vielä että kenenkäs kanssa kukakin meni naimisiin, ja missäköhän nyt asuu... Hitsi, alkaa olla lähellä minullakin. Näinköhän joku alkaa järjestää kokoontumista? En ymmärrä mitä pahaa on pistää alkuperäiset listat ja alkuperäinen viiskyt vuotta vanha jaottelu, tokihan jokainen ymmärtää että 50 vuotta vanhempia nyt ollaan. Herraisä mistä joku voi vetää herneen nenään, tai jos ei ihan hernettä niin yleisillä palstoilla alkaa mokomaa asiaa morkottaa. On todelliset harmit vähissä, luulen.
kevään lehdessä kirjoitti:
Todella tyhmä jaottelu!
Rippikoulu on käyty viiskymmentä vuotta sitten ja silloinhan ne ryhmät eli jaottelut on tehty! Eikä varmasti yksikään rippiskoululainen parkunut mistään jaottelusta. Kuinka nyt voi se jollekkin täysin ulkopuoliselle tuottaa niin pahuksesti päänvaivaa. Varmaan isompiakin hunteeraamisen aiheitä maailmasta löytyy!
- 1943
on nykyisin sellainen, että voiko moista listaa enää julkaista lupaa asianomaiselta kysymättä. Eihän ylioppilaaksi pääsemistäkään pistetä lehteen ellei anna lupaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311806
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161632Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3291042- 611040
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen91945- 66891
- 46791
- 1780
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9711Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta63694