Missä tapasit kultasi?

1947

Arvelen monien tavanneen tansseissa. Niin itselläkin kävi. Hän oli niin siisti ja aivan erilainen, kuin muut! Prässit housuissa, nahkatakki. Eikä ollut humalassa. Lähtö sillä kerralla oli vastenmielistä, mutta olin lupautunut seuraneidiksi sydänsuruiselle. Vielä ollaan yhdessä.

12

1165

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lie?

Lista tässä, eka rakkaus, isosena rippileirillä. Toinen, kadulla, kompastuin eteen, tuli aviomies n:o 1 kolmas, taiteilijakapakka, kihlaus neljäs, sama työpaikka kihlaus viides, tapanintanssit, aviomies n:o 2 kuudes, lomamatkalla kihlaus seitsemäs, järjestötyössä aviomies n:o 3 kahdeksas, pelkkää intohimoa vaan Voi olla jotain pientä jossain välissä, mutta en muista niitä. Ei mitenkään merkittäviä ihmisiä elämässäni. Noiden lueteltujen kanssa, olen edelleen hyvä kaveri, mutta suhde jotenkin muuttui sisarelliseksi. Matkatyö, usein molemmilla.

• Ensimmäisen rakkauteni tapasin jossain neljän hoon pippaloissa viistoistakesäisenä. Suuren rakkauteni edelleen viistoistakesäisenä tanssisuulin pihalla, sitä sitten kestikin vähän pidempään. Sitten välillä pienempiä paloja, kunnes vaihdettuani maisemaa, kylän baaripahaisessa roihahti ja sitä on sitten kestänyt kohta 45 vuotta. Aviossa oloakin tulee pian 40 vuotta täyteen. Loppujen lopuksi aika yksitoikkoista verrattuna esim. tuohon toisena olevaan listaan! D))

• 1947

Aikamoinen litania se olikin. Meirikille, olen vähän hölö eli kerron turhan paljon. Onhan siinä muutama muukin tarina, mutta jääköön nyt ne kertomatta.. No ensimmäisestä ihastuksesta voin sanoa, se oli sellaista nuoren kaukojuttua. Tapasimme jossakin vaiheessa, enkä voinut sietää mustia kynnen alusia. Se siitä sitten.

• Fridanna

No, tanssit olivat nuoruudessa niitä tapaamismahdollisuuksia. 17-vuotiaana tytön hupakkona tapasin ensirakkauteni kesäpaikan lähellä tanssipaikassa. Kylä oli pieni, mutta paikka kokosi aika laajalti järven ympäriltä nuorisoa. Suhde, jos sitä voi siksi kutsua, kesti pari vuotta. Toisen ja tulevan ja ainoan aviomieheni tapasin myös tansseissa. Ensimmäistä kertaa uudella työpaikkakunnalla tanssimassa ja siellä tapasimme. 20 vuotta oli yhteistä aikaa ja sitten hän kuoli auto-onnettomuudessa. Kolmas rakkaus tuli vastaan junassa Moskovasta Helsinkiin.

• hän vei mun sydämmeni

Tuttu taksimies tuli käymään kotoni,hän tuleva mieheni oli mukana,siitä kaikki alkoi voisi sanoa että ensisilmäyksellä hän vie mun sydämmeni, Onnen kesti 40vuotta. Sitten kohtalo otti hänet tuon puoleiseen,Jäi suuri ikävä ja rakkaat muistot niistä vuosista

• hän vei mun sydämmeni kirjoitti:

Tuttu taksimies tuli käymään kotoni,hän tuleva mieheni oli mukana,siitä kaikki alkoi voisi sanoa että ensisilmäyksellä hän vie mun sydämmeni, Onnen kesti 40vuotta. Sitten kohtalo otti hänet tuon puoleiseen,Jäi suuri ikävä ja rakkaat muistot niistä vuosista

olla vissiin Nurmenlavalla. Oi kuin tango kutsuvasti soi,.Heh ja sitte myähemmin joku mis laulettiin-... joka sana, joka vala ja joka ele linna sua oottelee. just piti paikkansa. Oma koti oma linna...Se oli sitä rakkautta joo.Silloin.

• 1947
        hän vei mun sydämmeni kirjoitti:

on näköjään ollut liikkeellä. Tuttu ammatti. Isäni, veljeni ja siskon mies ajoivat taksia siihen aikaan.

• #juska#

Ensimmäisen tapasin lavatansseissa Kotkan Jylpyllä. Oltiin aviossa 5-vuotta. Toisen tapasin juhannuksena Tampsan lavalla,rakastuttiin ja mentiin naimisiin,avioliittoa kesti 3-vuotta Kolmannen tapasin Ravintola Kairossa vanhoilla päivillä,eli olin 50:n ikäinen.Rakastuttiin silmittömästi ja mentiin kristilliseen avioliittoon.Nyt avioeron ykkösvaihe menoillaan,pian lopullinen ero.

• silloin joskus

Ensimmäinen mieheni oli parhaan kaverin poikaystävän bestis. Siitä se lähti. Kaksi kakaraa jotka molemmat halusivat pois ahdistavista kotioloista. Naimisiin mentiin kun olin 18 ja mies 20, ei olisi pitänyt. Kaksi lasta hankittiin ja väkisin roikuttiin yhdessä yhdeksän vuotta, rakkaus loppui omalta kohdalta jo alkumetreillä. Sen jälkeen yhdessäolo oli pelkästään ahdistavaa. Toisen mieheni tapasin työkavereiden kautta. Se oli menoa heti ja yhdessä ehdimme olla 34 vuotta ennen kuin kuolema erotti. Liitto oli tyyntä ja myrskyä, mutta meidät yhdisti valtava yhteenkuuluvaisuuden tunne joka kantoi vaikeuksien yli. Yksin olen ollut nyt neljä vuotta, enkä enää haluaa jakaa elämääni kenenkään kanssa. En usko enää kykyyni kiintyä toiseen ihmiseen tässä iässä. Olen nähnyt liian paljon elämän raadollisuutta. Olen sen verran kyynikko, että epäilen suhteen kestävän sen mikä edessä on, sairaudet ja rapistumisen. Omaishoitajuudenkin olen jo kokenut, enkä siihen enää ryhdy, enkä myöskään haluaa sitä kenellekään.

• 1947

homma menossa. Vielä selviän aika pienellä. Tulevaisuudesta en tiedä. Pyrin pitämään kotona loppuun asti. Onhan kipupumppuja olemassa. Nyt on toipuminen menossa kantasolusiirrosta. Onhan kahden ihmisen suhteessa omat kipupisteensä, mutta vanha pari menee jo rutiinilla yli. Tuttu juttu, mitäs sitä muuta. En minäkään enää ketään vierelle kaipaa, sitten joskus yksin ollessa.

• iät ajat sitten
        1947 kirjoitti:

homma menossa. Vielä selviän aika pienellä. Tulevaisuudesta en tiedä. Pyrin pitämään kotona loppuun asti. Onhan kipupumppuja olemassa. Nyt on toipuminen menossa kantasolusiirrosta. Onhan kahden ihmisen suhteessa omat kipupisteensä, mutta vanha pari menee jo rutiinilla yli. Tuttu juttu, mitäs sitä muuta. En minäkään enää ketään vierelle kaipaa, sitten joskus yksin ollessa.

Kotkan Seurahuoneella. Aviossa 44 vuotta. Onpa ollut kestämistä, molemminpuolin. Jokaisen on ristinsä kannettava --heh heh!

• 1943

tapasin opiskelijariennoissa, oli yksipuolista. Suuren rakkauteni tapasin ystävättären häissä ja lumo säilyi 36 vuotta, menehtyi neljä vuotta sitten liikenneonnettomuudessa. Nykyisen kultani tapasin 1,5 v sitten kurssilla, yhdessä on oltu 10 kk. Kiihdytysvaiheessa olemme.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      131
      1806
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1632
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      1042
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      1040
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      91
      945
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      891
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      791
    8. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      780
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      711
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      63
      694
    Aihe