Avainnippu varastettiin tungoksessa käsilaukun ulkolokerosta, kiinni oli ja olin selvin päin ja muutenkin normaalin varovainen. Huono tuuri, on käyty Italiat sun muut, joissa kuulemma kauheasti varastetaan kaikilta eikä ikinä sattunu itselle mitään ulkomailla. Ilmoitin netin kautta poliisille ja kun arki koittaa, ilmoitan isännöitsijälle. Mutta mitä muuta? Nipussa ei ole mitään tunnistetietoja, kenen ne avaimet on. Onko jollakulla yliluonnollisia kykyjä saada se selville ja pitäisikö lukko vaihtaa? Kirjoitin tämän kun ajattelin, että jos jollakulla tulee mieleen vielä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon.
Apua, avain varastettu!
14
1312
Vastaukset
mitä kukaan tekee jollain avainnipulla, ellei sitten tiedä mihin ne avaimet kuuluvat?
- lukon
varmuuden vuoksi. Pidän avaimet auton avainten kanssa samassa nipussa ja juuri laukun ulkotaskussa. Pisti miettimään. Onko ulkomaalaisia asumassa samassa talossa? Voi olla käteviä käsistään. En silti ole, kuin realisti.
- Ilman nimeä
Hyvä ettei ole nimeä, toivottavasti sinua ei kukaan seurannut minne menit. Liikkeellä on kesäaikana täälläkin Balttian maista ammattivarkaita.
- Huono Tuuri vai mikä
lukon kirjoitti:
varmuuden vuoksi. Pidän avaimet auton avainten kanssa samassa nipussa ja juuri laukun ulkotaskussa. Pisti miettimään. Onko ulkomaalaisia asumassa samassa talossa? Voi olla käteviä käsistään. En silti ole, kuin realisti.
...tai ylipäätään kukaan, joka tässä talossa asuu, nyt en oikein ymmärtänyt tuota viestiä, mihin sillä tähdättiin.
- Pirre*
tietää missä asut, miksi muuten joku ottais kenenkään avaimia, mutta pääseehän sillä tietenkin ulko-ovesta rappuunkin, jos asut kerrostalossa... En halua pelotella, mutta pidäpä varasi.., ellet sitten vahingossa itse tiputtanut niitä..
- iza*
Ongelma on jos nipussasi oli kerrostalon ulko/varaston yleisavain... Uusi sarjoitus taloosi voi olla kalliskin ja yleensä maksajaksi esitetään avaimen hukkaajaa... Toivotaan ettei anastaja tiedä taloasi... Tuntuu vaan siltä ettei kukaan noita "pihistä" ellei niille ole käyttöä myöhemmin!!!
- suvenkorento*
..että avainten anastaja olisi seurannut sinua, siis katsonut, mihin taloon menet? Siinä nipussahan on avain, jolla pääsee talossanne kellariin, vinttiin, pyöräsuojaan... sellainen avain on kysyttyä tavaraa "niissä piireissä".
- Huono Tuuri vai mikä
Kun mentiin autolle, niin ei meitä kukaan seurannut. Olen vissiin lukenut liikaa dekkareita, kun tuli itsellekin mieleen että jos joku seurasi ja otti ylös auton rekkarin ja selvittää sen, kenelle se kuuluu. En muuten missään väittänyt, että tämä tapahtui asuinpaikkaunnallani. Ei tapahtunut eli tuntuisi aika mahdottomalta, että kukaan selvittäisi, mihin avaimilla pääsee.
- suvenkorento*
Huono Tuuri vai mikä kirjoitti:
Kun mentiin autolle, niin ei meitä kukaan seurannut. Olen vissiin lukenut liikaa dekkareita, kun tuli itsellekin mieleen että jos joku seurasi ja otti ylös auton rekkarin ja selvittää sen, kenelle se kuuluu. En muuten missään väittänyt, että tämä tapahtui asuinpaikkaunnallani. Ei tapahtunut eli tuntuisi aika mahdottomalta, että kukaan selvittäisi, mihin avaimilla pääsee.
..ei ole suurta huolen aihetta. Loppu hyvin, kaikki hyvin :-).
- suvenkorento*
..tietoinen SPR:n Bumerang-avaimenperästä. Se on maksullinen palvelu, joka palauttaa sinulle kadottamasi avaimet. Itselleni kävi noin vuosi sitten niin, että kadotin avaimeni. En ensin voinut millään uskoa, että olen kadottanut, koska en siihen mennessä ollut koko elämäni aikana kadottanut avaimia. Etsin tietenkin kaikista mahdollisista paikoista. Olikin ihana yllätys, kun postissa tulivat avaimeni, joku ystävällinen sielu oli pudottanut jossakin avaimeni postilaatikkoon avaimenperän ohjeiden mukaisesti. Kiittäisin, jos tietäisin ketä!
epäillä, että joku voisi käyttää avaimia, sarjoittaisin ainakin kotioven lukon uudelleen. Se on mielestäni pieni hinta omasta (mielen)rauhasta. Vaikka oma laukkuni ryöstettiin Kreetalla ja se tuntui vähän ylireagoimiselta, tein niin. Opin samalla, että myös turvalliseksi koetussa ympäristössä kannattaa vähän pitää varansa. En enää iltasella liikenteen hiljennyttyä kulje edes Suomessa jalkakäytävällä niin, että usein puolet omaisuudesta sisältävä olkalaukkuni riippuisi helposti siepattavissa kadun puolella. Vahingosta viisastuu.;))
- beessisloggi
Isännöitsijä päättää antamiesi tietojen perusteella, onko taloyhtiön lukkojen uudelleen sarjoittaminen tarpeen. En tiedä saisitko edes omin päin vaihtaa lukkosi. Itse en kyllä vaihtaisi, vaikka saisinkin. Tekemäsi rikosilmoitus poistaa sinulta vastuun maksamisen osalta. Saatetaan kyllä ehdottaa, että käytetään sinun kotivakuutustasi.
- Huono Tuuri vai mikä
En viitsinyt soittaa taloyhtiön hallituksen jäsenelle, vaikka ensiksi sitä suunnittelin, ei se mitään olisi auttanut. Turhaa hysteriaa ehkä herättänyt talossa. Aion vaihdatuttaa oman lukkoni, sarjoitukseksi sitä kai sanotaan. Ehkä autotallin lukon myös, siitä en ole varma. Ja todellakin isännöitsijä saa päättää, mitä muille tehdään. Tapahtuma sattui useiden kymmenien kilometrien päässä tältä paikkakunnalta eikä mikään siinä liitä avaimia tähän paikkakuntaan, on ne napannut sitten vaikka kuka. Oli muuten ihan hullu yhteensattuma: tänään kävin ostoksilla ja löysin lattialta avainnipun, jonka ostoksiaan pakkaava asiakas oli pudottanut. Hän oli ylen kiitollinen, kun sen hänelle ojensin. En viitsinyt kertoa, miksi olin asiassa niin avulias. No olisin minä sen tehnyt muutenkin, mutta en eläytynyt niin paljon hänen iloonsa.
- beessisloggi
Huono Tuuri vai mikä kirjoitti:
En viitsinyt soittaa taloyhtiön hallituksen jäsenelle, vaikka ensiksi sitä suunnittelin, ei se mitään olisi auttanut. Turhaa hysteriaa ehkä herättänyt talossa. Aion vaihdatuttaa oman lukkoni, sarjoitukseksi sitä kai sanotaan. Ehkä autotallin lukon myös, siitä en ole varma. Ja todellakin isännöitsijä saa päättää, mitä muille tehdään. Tapahtuma sattui useiden kymmenien kilometrien päässä tältä paikkakunnalta eikä mikään siinä liitä avaimia tähän paikkakuntaan, on ne napannut sitten vaikka kuka. Oli muuten ihan hullu yhteensattuma: tänään kävin ostoksilla ja löysin lattialta avainnipun, jonka ostoksiaan pakkaava asiakas oli pudottanut. Hän oli ylen kiitollinen, kun sen hänelle ojensin. En viitsinyt kertoa, miksi olin asiassa niin avulias. No olisin minä sen tehnyt muutenkin, mutta en eläytynyt niin paljon hänen iloonsa.
että isännöitsijällä/huoltoyhtiöllä on ajan tasalla oleva tieto mahdollisesta uudesta lukosta ja jatkossakin pääsy asuntoosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311806
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161632Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3291042- 611040
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen91945- 66891
- 46791
- 1780
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9711Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta63694