Ihmisellä voi olla vaikka miljardi euroa, mutta jos sydän ei ole siihen kiinnittynyt, niin se ei ole väärin, siis jos kaiken maallisenkin rikkauden keskellä Jumalan tahto on etusijalla, niin se ei ole väärin. Maallinen rikkaus ei sulje pois tätä Jeesuksen sanaa, jos rakkaus ei ole siihen, vaan Jumalaan, jos maallinen rikkaus ei hallitse: Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta mitä hänellä on. Siis luovu omasta tahdostaan, kyllähän Jumala silti huolen pitää, ja hyvän, hänen mielensä mukaisen huolen: Älkää siis murehtiko: Mitä me nyt syömme tai juomme, tai mistä me saamme vaatteet? Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurkasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.
Maallisesta mammonasta
17
452
Vastaukset
- JekkuKonttori
Sinut palkitaan ruhtinaalliesti,eikä palkintosi ole väärä niin kauan,jos jaat ylimääräisen arvottomuutesi niiden kesken jotka ovat avun tarpeessa.
Siis luovu omasta tahdostaan myös maallisen omaisuudenkin suhteen.
- etkä itkisisi
saamattomuuttasi. Olet työtön reppana ja jeesustelu on sinun selviämismantra.
Tämäkään Jeesuksen sana ja sinäkin nyt omalla sanomisellasi sen todeksi teet: Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.
Kumpaa herraa kumartaa ja mitä laukoo, sillä se ei todellakaan ole yhdentekevää: Autaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. Tällä tiellä, totuuden tiellä, olen tullut saamaan myös työtä, joten voit lopettaa valehtelun siltä osin, ja Jeesus tie todellakin on selviämis tie, muuta selviämis tietä ei ole: Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä. EI KUKAAN PÄÄSE ISÄN LUO MUUTEN KUIN MINUN KAUTTANI. Mantraajat on erikseen, niistä Jeesus sanoo näin: Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
- niin....
Milloin sinä aiot luopua kaikesta?
- omaisuuksistaan!
Hssu kirjoitti:
Että minulla sitä on.
ethän sinäkään tänne kirjoittelisi jos sinulla ei olisi mitään elikä et ole myynyt vielä kaikkea
omaisuuksistaan! kirjoitti:
ethän sinäkään tänne kirjoittelisi jos sinulla ei olisi mitään elikä et ole myynyt vielä kaikkea
Ymmärtänyt tuota aloitusta ollenkaan ja en ole ketään mitään VAATINUT tekemään.
- tänne !!!
Hssu kirjoitti:
Ymmärtänyt tuota aloitusta ollenkaan ja en ole ketään mitään VAATINUT tekemään.
Noin sinä kirjoitit >>> "" Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta mitä hänellä on. ""
tänne !!! kirjoitti:
Noin sinä kirjoitit >>> "" Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta mitä hänellä on. ""
Omasta tahdostaan kaiken suhteen, niin maallisen omaisuuden kuin muutenkin. Mutta ei sitä, että pitäisi järjestelmällisesti alkaa vaikkapa lahjoittaa omaisuuttaan pois, kirjaimen mukaan. Siis mikään ei saa mennä Jumalan tahdon yli, mikään muu ei saa hallita mieltä kuin Jumalan tahto, mutta niinkuin aikaisemminkin olen tuonut, se ei tarkoita riutumista missään kurjuudessa, vaan Jeesus on itse sanonut, minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. Jumala omistaan ja häntä etsivistä huolen pitää, jos vain hänessä pysyy. Tässä vielä yksi sananpaikka asiasta: Kaikki on minulle luvallista - mutta kaikki ei ole hyödyksi. Kaikki on minulle luvallista - mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. Ruoka on vatsaa varten, ja vatsa ruokaa varten ja Jumala on tekevä molemmat tarpeettomiksi. Mutta ruumis ei ole siveettömyyttä vaan Herraa varten, ja Herra on ruumiinkin valtias. Kyllä se on niin, että se ihmisen oma tahto vie päin helvettiä, ja se on huomattavissa täällä maallisessa elämässäkin monessa paikassa, ellet ole sattunut huomaamaan.
asia on sellainen jota ilman Jumalan Henkeä ihminen EI VOI YMMÄRTÄÄ. Niinpä kun ihminen kirjaimen mukaisessa uskossa on niin näinkin voi tapahtua, hän kirjaimen mukaan antaa pois kaiken ja niin jää itse surkimukseen, "katuojaan". JA KUKA onkaan SE herra joka ihmisen kurjuuteen syöksee??? EIKÖ JO VALKENE mitä on KUN KIRJAIMEN MUKAAN uskotaan??? SE VIE KURJUUTEEN niin hengellisesti kuin maallisestikin. PUHUTAAN vielä RAKKAUDEN JUMALASTA, mikä rakkaus on sellainen joka kaikkinaiseen kurjuuteen vie? SE ON SAATANAN RAKKAUTTA. JUMALA ON TODELLA RAKKAUS, HÄN on ELÄMÄ JA YLTÄKYLLÄISYYS, mutta vain NIILLE JOTKA HÄNTÄ USKOVAT ja TOTTELEVAT. Ja se TIE JUMALAN YLTÄKYLLÄISYYTEEN, RIKKAUTEEN ON JEESUKSEN SANA, "Etsikää ENSIN JUMALAA ja Hänen valtakuntaansa NIIN KAIKKI MUUKIN TULLAAN ANTAMAAN." Se mitä Jeesus sanoo kaikesta luopumisesta ON SYDÄMESSÄ TAPAHTUVAA LUOPUMISTA KAIKESTA OMASTA ELÄMÄSTÄÄNKIN ON LUOVUTTAVA muutoin EI ole otollinen JUMALALLE.
Tämänkin voisi tulla näkemään kun kääntysi Jumalan puoleen kysymään, mutta vänkyröidään vaan kirjaimen mukaan itse, eikä tule ikinä selvyyttä, miten ja miten, oletko itse luopunut kaikesta? jne jne....loputtomiin. Kirjaimen mukaan kun alkaisi luopumaan pitäisi pukeutua säkkiin, luopua asunnosta ja kaikesta ja lähteä talsimaan jonnekin päin huhuillen ja kuulostellen Jumalan tahtoa, mutta eihän se nyt niin mene. Jeesus sanoo: Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhomaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. Se on tosiaan se toinen herra kun lähettäisi "alastomana" tien päälle.
Hssu kirjoitti:
Tämänkin voisi tulla näkemään kun kääntysi Jumalan puoleen kysymään, mutta vänkyröidään vaan kirjaimen mukaan itse, eikä tule ikinä selvyyttä, miten ja miten, oletko itse luopunut kaikesta? jne jne....loputtomiin. Kirjaimen mukaan kun alkaisi luopumaan pitäisi pukeutua säkkiin, luopua asunnosta ja kaikesta ja lähteä talsimaan jonnekin päin huhuillen ja kuulostellen Jumalan tahtoa, mutta eihän se nyt niin mene. Jeesus sanoo: Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhomaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. Se on tosiaan se toinen herra kun lähettäisi "alastomana" tien päälle.
mukaan uskomalla ihminen todella kuolettuu, kuolee. Ei turhaan ole sanottu KIRJAIN KUOLETTAA, HENKI TEKEE ELÄVÄKSI. Kirjain usko saa PALJON PAHAA AIKAAN se vie kurjuuteen ihmisiä jo täällä ajassa ja kerran vielä suurempaan kurjuuteen ikuisuudessa. JA IHMINEN ITSE ON SYYPÄÄ KURJUUTEENSA. Joten aivan turhaa täällä syyttää KETÄÄN TOISTA ettei itse ole lähtenyt Jumalan siunaamalle ELÄMÄN TIELLE. Joten lakatkaa jo tuomitsemasta Totuuden tuojia ja nöyrtykää PARANNUKSEEN vain sitä kautta voi virvoituksen ajat tulla sieluillenne.
Tähän tekstiisi on heleppo yhtyä, ja sanua: aamen :)
- jos omantunnon
mitenkään soimaamatta, voi katastella vaikka televiisiosta puutteessa olevia ja nälkään kuolevia lähimmäisiämme, joilta ilmeisesti juuri nuo miljaartit ovat nyhdetyt erilaisin kepulikonstein. Vai tiedätkö rehellisen ja Jumalan valkeuden läpäisevän keinon saada noita miljardeja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2213202Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3222813Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.761810Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e551715Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?481591- 1221386
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,111342Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee171280Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4321274- 1051269