Meillähän on valtava lehtivalikoima, seinämiä kioskeissa ja kaupoissa. Tuleeko kotiisi joku lehti, vai ostatko satunnaisesti kauppareissulla? Mikä on mielilehtesi? Vai etkö lainkaan lueskele niitä? Entäpä ip-lehdet, tai kotiin kannettava aamulehti, mikä sitten nimeltään onkin. Lopetin puolivuotta sitten HS tilauksen. Vieroitusoireet oli kovat, nyt olen päässyt ylitse. Aikakausilehtiä saan, hyvinkin tuoreena. Ristikkolehtiin törsään joskus.
Aikakausilehdet, tilaatko, ostatko,
52
1791
Vastaukset
- meni jo
Mitäs sitä turhia taas kyselemään. Käytätkö viakraa? Samaan lootaan.
- V I A G R A A
Olen nainen, joten jätän sen miesten käyttöön. Käytätkö sinä?
- ja ostan
Tulee kotiin Kodinkuvalehti, puoliksi naapurin kanssa tilattu. Käsityölehden ostan välillä. Ilmaislehtiä otan kauppareissulla, joskus sorrun iltasanomiin.
- lehtien lukija
tilaan joskus tarjouksesta ja aina ostan kuukausilitteen. Kirpparilta ostan kalliimpia lehtiä. Joskus kyllä ihmettelen, kun pyytävät kolmekin euroa lehdestä. Viikonlopun iltapäivälehden ostan myös.
Kehtaisko kertoa kuinka paljon meille tulee lehtiä ja voiko nimiä mainita? Joskus Bilin aikakautena meidän lehtiketjukin poistettiin alta aikayksikön. Mutta joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään... Siispä TS tulee aamuyöllä ja kaksi kertaa viikossa ilmestyvä paikallislehti samoin. Päiväpostissa tulee L-S ja samoin kaksi kertaa viikossa ilmestyvä kotipaikkakuntani lehti, Maaseudun Tulevaisuus kolme kertaa viikossa, minkä voisi vaikkapa lopettaa, kun tuntuu, että maaseudulla ei paljon tulevaisuutta näillä näkymin ole. Seura on tullut vuosikymmenet, Viva on tullut sen ilmestymisestä asti eka numeroa lukuunottamatta, Kodin Kuvalehdestäkin tilasin taas jonkun tarjousjutun, Tukiviesti ja Leija-lehti tulevat jäsenlehtinä, olikohan vielä jotain. Pirkka tulee ilmaislehtenä, tai onhan sekin moneen kertaan maksettu ostoksissa. Iltiksen ostin tänään ristikkojen vuoksi, kun satuin kaupassa käymään, vähiin on senkin osto jäänyt sen jälkeen kun tämän läppärin ostin. Taisi ne suurin piirtein tässä kaikki olla, kaikenlaista mainoslehteä tulee lisäksi viikoittain ja ne menevät suoraan jätepaperiin. Aikakausilehtien vaihtosysteemi pelaa ystäväni kanssa.
- lukea kans?
Sanomalehtiä aikamoinen pino. Olen hidaslukuinen, ja sanomalehti vei 2h joten millä aikaa nuo kaikki kerkeät lukea. Et ole kuitenkaan pahimmasta, tai parhaasta päästä. Tiedän tuttavan, jolle tulee melkein joka päivä jokin lehti, jos ei tule, ostaa. No, hänellä ei ole konetta. Minä oon löytänyt lehdet koneelta, tulee tärkeimmät siten katsotuksi.
lukea kans? kirjoitti:
Sanomalehtiä aikamoinen pino. Olen hidaslukuinen, ja sanomalehti vei 2h joten millä aikaa nuo kaikki kerkeät lukea. Et ole kuitenkaan pahimmasta, tai parhaasta päästä. Tiedän tuttavan, jolle tulee melkein joka päivä jokin lehti, jos ei tule, ostaa. No, hänellä ei ole konetta. Minä oon löytänyt lehdet koneelta, tulee tärkeimmät siten katsotuksi.
Tärkeimmät uutiset luen, mutta esim. politiikan ohitan sujuvasti, urheilusivut sensijaan kiinnostavat. Meillä on isäntä myös lukemassa ja Maaseutukin on hänen heiniään. Paikallislehdet ehkä tulevat kaikkein tarkemmin luettua ja kyllä minä aika hyvin aikakausilehdetkin luen varsinkin Viva tulee luettua melkein kannesta kanteen. En ole koskaan ostanut muita lehtiä kuin ristikkolehtiä ja Iltistä ja niitäkin enää hyvin harvoin.
- harvinaista
Tellastiina kirjoitti:
Tärkeimmät uutiset luen, mutta esim. politiikan ohitan sujuvasti, urheilusivut sensijaan kiinnostavat. Meillä on isäntä myös lukemassa ja Maaseutukin on hänen heiniään. Paikallislehdet ehkä tulevat kaikkein tarkemmin luettua ja kyllä minä aika hyvin aikakausilehdetkin luen varsinkin Viva tulee luettua melkein kannesta kanteen. En ole koskaan ostanut muita lehtiä kuin ristikkolehtiä ja Iltistä ja niitäkin enää hyvin harvoin.
Olin lehtien suurkuluttaja, nuoresta pitäen. Säästin saadakseni ostaa Ajan sävel lehden, Elokuva-aitan, heti niiden ilmestyessä. Oi sitä nuoruutta, lapsia kaitsin, saadakseni taskurahaa. Sitten vuosien mittaan, erilaisia lehtiä tullut, ostettu ja vaihdettu. Minulla menee taas aikaa etusivujen ja politiikan osiossa, luen kyllä muutkin sivut.
- Hellin..
ei mainoksia! "ja ne menevät suoraan jätepaperiin." Turhaan kierrätät teidän luukun kautta ja kannat roskiin! Pääsisit helpommalla, ja varsinkin kun et edes niitä lue!
harvinaista kirjoitti:
Olin lehtien suurkuluttaja, nuoresta pitäen. Säästin saadakseni ostaa Ajan sävel lehden, Elokuva-aitan, heti niiden ilmestyessä. Oi sitä nuoruutta, lapsia kaitsin, saadakseni taskurahaa. Sitten vuosien mittaan, erilaisia lehtiä tullut, ostettu ja vaihdettu. Minulla menee taas aikaa etusivujen ja politiikan osiossa, luen kyllä muutkin sivut.
Ostinhan minäkin silloin joskus monia, monia vuosikymmeniä sitten Ajan Säveltä ja Elokuva-Aittaa. Harmittaa, kun ei ole niitäkään tullut talletettua, varmaan äiti joskus vinttiä siivotessaan laittanut paperikeräykseen. Iskelmä-nimistä lehteäkin muistan joskus ostaneeni, ilmestyikö se ennen Suosikkia? Niin että ostettukin on, muisti vain ei aina riitä niin pitkälle ilman muistutusta!
Hellin.. kirjoitti:
ei mainoksia! "ja ne menevät suoraan jätepaperiin." Turhaan kierrätät teidän luukun kautta ja kannat roskiin! Pääsisit helpommalla, ja varsinkin kun et edes niitä lue!
Huono pistää lappua luukulle, kun postilaatikko on tien vieressä ja arvaa vaan kuinka kauan siinä laatikon kyljessä joku lappu kestäisi! Ihan paperikeräykseen menevät kaikki mainokset kuten lehdetkin, että se siitä!
- yhtä aikaa olla
Tellastiina kirjoitti:
Ostinhan minäkin silloin joskus monia, monia vuosikymmeniä sitten Ajan Säveltä ja Elokuva-Aittaa. Harmittaa, kun ei ole niitäkään tullut talletettua, varmaan äiti joskus vinttiä siivotessaan laittanut paperikeräykseen. Iskelmä-nimistä lehteäkin muistan joskus ostaneeni, ilmestyikö se ennen Suosikkia? Niin että ostettukin on, muisti vain ei aina riitä niin pitkälle ilman muistutusta!
Suosikin kanssa? Niitä en koskaan lukenut, muksut suosikkia kylläkin. Olin jo -62 aviossa, ja oli niin paljon muuta silloin. Myin aikoinaan kirppiksellä, vanhoja lehtiä, olivat suosittuja. Niitä oli säästynyt vinttikomerossa. Luin ne itse ensin läpi, ja kyllä hymy karehti suupielissä, oltiin me niin naiveja, kysymyspalstoilla ;D Moni etsi syntymävuotensa, kuukautensa lehteä. Oli kivoja keskusteluja, eri aikakausilta, näiden nuorempien kanssa. Säästin aikanaan omille muksuille, syntymänsä päivän lehden, ja yhden aikakausilehden, kun sattui löytymään ihan päivälleen oikea. Sunnuntailapsi vihainen, kun oli vain päivälehti. Lapsenlapsille olen ostanut sen vuoden kolikot, kun syntyivät.
yhtä aikaa olla kirjoitti:
Suosikin kanssa? Niitä en koskaan lukenut, muksut suosikkia kylläkin. Olin jo -62 aviossa, ja oli niin paljon muuta silloin. Myin aikoinaan kirppiksellä, vanhoja lehtiä, olivat suosittuja. Niitä oli säästynyt vinttikomerossa. Luin ne itse ensin läpi, ja kyllä hymy karehti suupielissä, oltiin me niin naiveja, kysymyspalstoilla ;D Moni etsi syntymävuotensa, kuukautensa lehteä. Oli kivoja keskusteluja, eri aikakausilta, näiden nuorempien kanssa. Säästin aikanaan omille muksuille, syntymänsä päivän lehden, ja yhden aikakausilehden, kun sattui löytymään ihan päivälleen oikea. Sunnuntailapsi vihainen, kun oli vain päivälehti. Lapsenlapsille olen ostanut sen vuoden kolikot, kun syntyivät.
Piti taas kerran alkaa googlettamaan, kun muistelin ainakin Ajan Säveltä ostaneeni jo 50-luvun lopulla. Ajan Sävel ilmestyi vuosina 1955-57 ja Iskelmä-lehti 1960-67. Suosikki alkoi ilmestymään vuonna 1961 ja ilmestyy edelleen. Itse en Suosikkia kauheesti muista lukeneeni, nuoremmille sisaruksille jopa tilasinkin joskus. Äitini lehti oli niin kauan kuin muistan Nyyrikki ja oli loppuun asti, sekin taitaa ilmestyä vieläkin. Samankaltaisia Nyyrikin kanssa olivat Perjantai ja Sirpale. Paljon on aikakausilehtiäkin muistini aikana ollut ja mennyt, mieleeni on jäänyt Jaana-lehti sellaisena ihan mukavana lehtenä, oliko siinä Teija Sopanenkin joskus päätoimittajana. Varmaan tv:kin on osasyynä lehtien vähenemiseen. Ensimmäinen lapsenlapseni on syntynyt 2001 ja hänelle olen antanut kokoelman viimeisistä markka-ajan kolikoista, kun urot tuli sitten 2002.
- muisti pätkii
Tellastiina kirjoitti:
Piti taas kerran alkaa googlettamaan, kun muistelin ainakin Ajan Säveltä ostaneeni jo 50-luvun lopulla. Ajan Sävel ilmestyi vuosina 1955-57 ja Iskelmä-lehti 1960-67. Suosikki alkoi ilmestymään vuonna 1961 ja ilmestyy edelleen. Itse en Suosikkia kauheesti muista lukeneeni, nuoremmille sisaruksille jopa tilasinkin joskus. Äitini lehti oli niin kauan kuin muistan Nyyrikki ja oli loppuun asti, sekin taitaa ilmestyä vieläkin. Samankaltaisia Nyyrikin kanssa olivat Perjantai ja Sirpale. Paljon on aikakausilehtiäkin muistini aikana ollut ja mennyt, mieleeni on jäänyt Jaana-lehti sellaisena ihan mukavana lehtenä, oliko siinä Teija Sopanenkin joskus päätoimittajana. Varmaan tv:kin on osasyynä lehtien vähenemiseen. Ensimmäinen lapsenlapseni on syntynyt 2001 ja hänelle olen antanut kokoelman viimeisistä markka-ajan kolikoista, kun urot tuli sitten 2002.
Joo, Ajan säveltä ostinkin, vaan luulin suosikin ja iskelmän olleen samaan aikaan. No hyvä kun googlasit, niimpä selvisi sekin ;)) Anna lehti alkoi esikoiseni aikaan ilmestyä, sitä luin siihen aikaan. Jaanan muistan minäkin, oli joskus -70 luvulla. Sitten taisi olla Monalisakin? Meitä on kielialueena pieni kansa, ja lehtitarjonta koko ajan suunnaton. Joka kerta kaupassa käydessäni, ihmetyksellä katselen. Kai niitä kaikkia sitten luetaan, ei kai se muutoin kannattaisi
muisti pätkii kirjoitti:
Joo, Ajan säveltä ostinkin, vaan luulin suosikin ja iskelmän olleen samaan aikaan. No hyvä kun googlasit, niimpä selvisi sekin ;)) Anna lehti alkoi esikoiseni aikaan ilmestyä, sitä luin siihen aikaan. Jaanan muistan minäkin, oli joskus -70 luvulla. Sitten taisi olla Monalisakin? Meitä on kielialueena pieni kansa, ja lehtitarjonta koko ajan suunnaton. Joka kerta kaupassa käydessäni, ihmetyksellä katselen. Kai niitä kaikkia sitten luetaan, ei kai se muutoin kannattaisi
Se olikin Mona-Lisa se lehti, jota tarkoitin. Olen sitä lehteä joskus aikoinaan tilannutkin, mutta nimi oli hukassa. Tätä se ikä teettää...
- että onkaan
Tellastiina kirjoitti:
Se olikin Mona-Lisa se lehti, jota tarkoitin. Olen sitä lehteä joskus aikoinaan tilannutkin, mutta nimi oli hukassa. Tätä se ikä teettää...
Google!! Ajattele, miten monista asioista, ennen saattoi turhia kiistoja tullakin, kun pari ikääntyvää muisti asioista erilailla, siis näistäkin, mitä voi tarkistaa nykyisin. Oman elämän asiat erikseen. Joskus 80luvulla vetoa löimme erään politiikon jutusta. Meni siinä eräskin puhelinsoitto puoluetoimistoon, saadaksemme asian ratkaistua. Selvisihän se vihdoin, mutta aikaa vei. Nyt vain saman asian saisi selvitetyksi parilla klikkauksella ,)) MInä olen välillä huono muistamaan tuota, pitäisi enemmänkin käyttää hyväkseen.
että onkaan kirjoitti:
Google!! Ajattele, miten monista asioista, ennen saattoi turhia kiistoja tullakin, kun pari ikääntyvää muisti asioista erilailla, siis näistäkin, mitä voi tarkistaa nykyisin. Oman elämän asiat erikseen. Joskus 80luvulla vetoa löimme erään politiikon jutusta. Meni siinä eräskin puhelinsoitto puoluetoimistoon, saadaksemme asian ratkaistua. Selvisihän se vihdoin, mutta aikaa vei. Nyt vain saman asian saisi selvitetyksi parilla klikkauksella ,)) MInä olen välillä huono muistamaan tuota, pitäisi enemmänkin käyttää hyväkseen.
kun ei se kuukkeli tuntenut Mona-Lisaa eikä Jaanaa, en ainakaan löytänyt. Minä plikka olen herkästi kaikkea sieltä etsimässä ja ihmettelen kun palstoilla monasti kysytään asioita, jotka on niin helppo googlesta löytää.
- korvaamattomia ......
Tellastiina kirjoitti:
kun ei se kuukkeli tuntenut Mona-Lisaa eikä Jaanaa, en ainakaan löytänyt. Minä plikka olen herkästi kaikkea sieltä etsimässä ja ihmettelen kun palstoilla monasti kysytään asioita, jotka on niin helppo googlesta löytää.
Olisiko laiskuus, kun tietää et joku sen tekee puolestaan? Sitten on näitä linkkivihaajia,- vaikka sillä on tarkoitus syventää kirjoituksessa olevaa asiaa.Viitataan, ettei osaa keskustella, no keskustelua se on tuo sättiminenkin:) Monikaan ei osaa ja täällä sen kirjoittanutkin, sekin harmistuttaa joitakin? Tuo pelko viruksista on aiheeton kun hankkii virustorjunta ohjelman, joka toimii.
- mirja-m
aikakauslehteä ei ole tullut vuosiin. Sain niistä tarpeekseni aikoinaan. Sama lehti viikon välein, kuin kopio entisestään. Sanomalehti tulee päivittäin, pitää tietoisuuden ajanmukaisena. Joskus tulee mieleen peruuttaa joksikin ajaksi, kutsuisivat takaisin, luvaten halpoja tarjouksia. Iltapäivälehtiä en ole vielä koskaan ostanut. Lööpit näkee netissäkin. Erään ristikkolehden fani olin ajalla ennen tietokonetta. Kumpi lienee antavampaa?
- ristikkoja paljon
Minäkin luen paljon lehtiä netistä. Samoin teen ristikoita, osan koneella, osan kopioin. Viikonvaihde iltis ristikkojen takia myös suosikkini. Mulle tulee aika paljon niitä ilmaislehtiä, sitten liitonlehti, olen eläkeläisjäsen, Yhteishyvä, Pirkkaa ei tuu, ostan liian vähän vuodessa.
- mirja-m
ristikkoja paljon kirjoitti:
Minäkin luen paljon lehtiä netistä. Samoin teen ristikoita, osan koneella, osan kopioin. Viikonvaihde iltis ristikkojen takia myös suosikkini. Mulle tulee aika paljon niitä ilmaislehtiä, sitten liitonlehti, olen eläkeläisjäsen, Yhteishyvä, Pirkkaa ei tuu, ostan liian vähän vuodessa.
päivittäin, vaikkei niitä tilaisikaan. Itselleni oli vuosia ihan pakko tilata tietynvärinen lintuniminen ristikkolehti. Se oli aivan mahtava, on varmaan vieläkin. Sen kimpussa oli nautinto puurtaa. Jonkun mielestä tietenkin hukkaan heitettyä aikaa, mutta hukkuuhan se aika kumminkin. Ja sitä paitsi, aivot pysyvät vetreinä, kun niitä rasittaa. Itse pelaan joitakin netti-ilmaispelejä. Pirkka tulee, en muista, olenko sitä lukenut pitkään aikaan. Harvoin mukana tulee bonusseteleitä.
- ne lopettaa
mirja-m kirjoitti:
päivittäin, vaikkei niitä tilaisikaan. Itselleni oli vuosia ihan pakko tilata tietynvärinen lintuniminen ristikkolehti. Se oli aivan mahtava, on varmaan vieläkin. Sen kimpussa oli nautinto puurtaa. Jonkun mielestä tietenkin hukkaan heitettyä aikaa, mutta hukkuuhan se aika kumminkin. Ja sitä paitsi, aivot pysyvät vetreinä, kun niitä rasittaa. Itse pelaan joitakin netti-ilmaispelejä. Pirkka tulee, en muista, olenko sitä lukenut pitkään aikaan. Harvoin mukana tulee bonusseteleitä.
Pirkan lähetyksen, jos ostosumma ei ole vuodessa tarpeeksi. Ristikoita aloin vasta eläkkeellä opetella, hyvä ajanviete, tosiaan saa kaivella muistisolujaan. Minä olen vasta niissä helpommissa, mutta innokkaana oppimaan. Iltiksen helpon osaan, mutta iltalehden en. En saa siihen kuin muutaman sanan. Niitä vaikeita, en hallitse. Netistä löysin muutamia, joita teen. Pelata en osaa, enkä aio opetella. Koukkuun jäämistä vältän, kaikin tavoin. Siitä omakohtaisia kokemuksia.
- vähän
Pääosin luen lehdet netissä. Uutisia tulee koko ajan, uusimmat tiedot löytää heti kun haluaa. Aikakausilehtiä tulee yksi tällä hetkellä, määräaikaistilaus, eli avotakka. Luettuani annan sen tyttärelle joka kierrättää sen luettuaan naapurilleen. En osta lehtiä kuin aniharvoin, jonkun käsityölehden.
- lehtitalot
valittaa, kun levikit putoaa. Itsepä verkkolehtien annin aloittivat. Kierrätys onkin noiden lehtien, jotka ei heti vanhene, hyvä puoli. Samoin toimii meillä, kaikki kierrätetään.
- Crime
kaikki horinat.
- lukijoita
silläkin lehdellä varmasti paljon, eihän sitä muuten kannattaisi tehdä. Olen kerran saanut näytenumeron, luin toki sen, mutta ilmankin voin hyvin olla ;) En ole niin kovin kiinnostunut rikollisista, ja heidän taustoistaan.
, vain sanomalehti tulee vielä paperiversiona, ja paikallislehti tietenkin.
- lehtiä.
Kotiliesi on tullut pitkään. Kodin kuvalehti muutaman vuoden. Harmittavin on puhelinmyyjältä tilatti Sara. Peruutin heti laskun tultua, mutta uusi taas tuli. Onneksi vanha lasku oli, missä peruutuspäivä. Monistin sen ja lähetin kaikki takaisin. Pakkomyyntiä. Siihen loopuivat puhelimen kautta tilauksien teko. mokoma sanoi peruutuksen teon olevan helppoa. Se lahti ei ollut ollenkaan kuvatunlainen. Lähinnä nuorten hömppää. Satakunnan Kansa on tullut vuosikymmeniä ja Maaseudun tulevaisuus muutaman vuoden oikein tilattuna. Aina sitä luettu ollaan. Kotilieden ristikko tulee täytettyä. Nuo aikakausilehdet luen hartaudella loppuun asti. Kodin kuvalehti on nykyään hyvä. Kotiliesi oli, uusi johtaja muutti tyyliä.
- paikallislehti
myös tulee...
- aloittaja
Meidän ikäiset lukevat paljon. Kotiin tulee useimmille ainakin se paikkakunnan lehti, monille myös entisen kotiseudun. Huomasin ettei yhdellekään jälkikasvulleni, tule mitään lehteä. Lukevat kuulema netistä, kaiken mikä kiinnostaa. (parille kaupan lehti tulee) Mitenkähän käy lehtitalojen, meidän harvetessa? Paperityöläiset jo nyt kokeneet työttömyyden, tehdäänköhän enää kohta mitään lehtipaperia täällä? Jatketaan lukemista, on se niin mukavaa kuitenkin, pysyä ajantasalla ;D
- h.ellin
saman kohtalon ovat kokeneet hesari ja länsiväyläkin, ei mainoksia, eikä ilmaisjakelulehtiä kiitos-lappu ilmestyi jo vuosia sitten laatikkoon. Ei riitä aika niitten selaamiseen saati lukemiseen. EIkä huvita kerätä paperipinoja nurkkiin. Uutiset saa ajantasana netistä, uutiset on jo vanhoja kun ne luukusta tulee. Naistenlehtiä en lue enkä juorulehtiä, ajanhaaskausta kun ei muoti muu hömppä kiinnosta. Suomen Kuvalehti on taas liian "hiano" ja vaikeatajuinen ;D
- hyviäkin
lehtiä meidän ikäisille.ET-lehti on juuri sopiva.Yritin lukea Anna-lehteä,mutta ei tuntunut omalta.Kotiliesi on hyvä lehti myös.
Pidän tuosta ET-lehdestä myös ja tilasin myös heidän ristikkolehtensä. En ollenkaan tykkää lehtien lukemisesta netistä. Hesari ja muut aikakauslehdet luen ihan paperiversioina. Ehkä pitäisi karsia muutama lehti pois, mutta aina vain tulee tilausta jatkettua. En kehtaa edes sanoa, kuinka monta lehteä minulle tulee. Luettuani, mies niitä sitten kiikuttaa kirppikselle muiden luettavaksi.
- siren
ET on OK. Voit tehdä suoramarkkinointikiellon netissä, vai oliko se niin että googlaamalla löytyy puh.nro johon teet ilmoituksen. Eivät soittele sitten enää puhelinmyyjät.
piirpau kirjoitti:
Pidän tuosta ET-lehdestä myös ja tilasin myös heidän ristikkolehtensä. En ollenkaan tykkää lehtien lukemisesta netistä. Hesari ja muut aikakauslehdet luen ihan paperiversioina. Ehkä pitäisi karsia muutama lehti pois, mutta aina vain tulee tilausta jatkettua. En kehtaa edes sanoa, kuinka monta lehteä minulle tulee. Luettuani, mies niitä sitten kiikuttaa kirppikselle muiden luettavaksi.
et kehtaa sanoa kuinka monta lehteä tulee? Tämä on nyt vähän samanlainen juttu kuin tv:n katsominen. Kun siitä tulee puhe, niin harva tunnustaa sitä katsovansa ja vain ne jotka eivät omista tv:tä tai eivät muuten katso niin he tuovat mielipiteensä esille. Samoin näyttäisi olevan näiden lehtien kanssa, ei näy niitä tilaajia kovin paljoa olevan. Tulee ihan syntinen olo, kun luettelin noita meille tulevia lehtiä ja kun vielä mainoksetkin annan tulla. Eipä sitten muuhun ajanvietteeseen paljoa rahaa kulu, paitsi tietty tv-lupa ja laajakaistamaksu - ajanvietteeseen nekin!
- aloittaja
Tellastiina kirjoitti:
et kehtaa sanoa kuinka monta lehteä tulee? Tämä on nyt vähän samanlainen juttu kuin tv:n katsominen. Kun siitä tulee puhe, niin harva tunnustaa sitä katsovansa ja vain ne jotka eivät omista tv:tä tai eivät muuten katso niin he tuovat mielipiteensä esille. Samoin näyttäisi olevan näiden lehtien kanssa, ei näy niitä tilaajia kovin paljoa olevan. Tulee ihan syntinen olo, kun luettelin noita meille tulevia lehtiä ja kun vielä mainoksetkin annan tulla. Eipä sitten muuhun ajanvietteeseen paljoa rahaa kulu, paitsi tietty tv-lupa ja laajakaistamaksu - ajanvietteeseen nekin!
Niinkuin alussa kerroin, saan paljon lehtiä. Tai oikeammin taloyhtiössämme toimii tuo kierrätys hyvin. Luemme toistemme lehtiä, eli aika usea ehtii, ennenkuin ovat lehtiroskiksessa. Nyt on tuossa pöydällä; Eeva Gloria Glorian koti Glorian antiikki Plaza Divaani Sisustaja Kotivinkki ET Anna Me Naiset Koti ja keittiö Meidän mökki Viherpiha Sara Jade Olivia Hyvä Terveys Voi hyvin Kodin kuvalehti Kotiliesi Avotakka lisäksi pari ulkolaista sisustuslehteä. Unohtui Hymy ;)) Meitä on paljon tässä talossa, ja osa saa myös lapsiltaan, nekin laitamme kiertoon. Niille on oma paikka, mistä saa ottaa, ja viedä.
aloittaja kirjoitti:
Niinkuin alussa kerroin, saan paljon lehtiä. Tai oikeammin taloyhtiössämme toimii tuo kierrätys hyvin. Luemme toistemme lehtiä, eli aika usea ehtii, ennenkuin ovat lehtiroskiksessa. Nyt on tuossa pöydällä; Eeva Gloria Glorian koti Glorian antiikki Plaza Divaani Sisustaja Kotivinkki ET Anna Me Naiset Koti ja keittiö Meidän mökki Viherpiha Sara Jade Olivia Hyvä Terveys Voi hyvin Kodin kuvalehti Kotiliesi Avotakka lisäksi pari ulkolaista sisustuslehteä. Unohtui Hymy ;)) Meitä on paljon tässä talossa, ja osa saa myös lapsiltaan, nekin laitamme kiertoon. Niille on oma paikka, mistä saa ottaa, ja viedä.
Onpa hieno systeemi tuo kierrätys noin isossa mittakaavassa! Osa oli ihan outoja lehtiä. On minullakin kierrätyslehtiä, joita ystäväni tuo, osa niistä jo hänellekin tullut luettuna. On Me naiset, Kodin Kuvalehti ja ET, mukava juttu tälläiselle himolukijalle.
- aloittaja
Tellastiina kirjoitti:
Onpa hieno systeemi tuo kierrätys noin isossa mittakaavassa! Osa oli ihan outoja lehtiä. On minullakin kierrätyslehtiä, joita ystäväni tuo, osa niistä jo hänellekin tullut luettuna. On Me naiset, Kodin Kuvalehti ja ET, mukava juttu tälläiselle himolukijalle.
Kumpa ihmiset kierrättäisivätkin enemmän. Kerrostaloissahan tämä on helppoa, mutta kimppalehtikin kävisi monille. Lähin naapurini tuo aina minulle ensin, siksi nyt harvinaisen monta lehteä, yht'aikaa. Hänelle ja parille tyttärelleen tulee paljon. Minä olen näitä ilman TVtä olevia, siksikin aikaa lukea, ja ristikot ;D. Osahan on vain selailulehtiä, niissä ei kauaa aikaa mene. Osa taas suunnattukin n, 40v, ennemminkin, kuin eläkeläisille ;D Apuja ja Seurojakin, on välillä, ja sitten eri harrastelehtiä, golf, veneily, tekniikka, tietotekniikka, ja mitähän muuta? Vivaa ei ole vissiin kellään. Taloussanomat, ja Suomen Kuvalehtikin, ne menee kyllä heti miehille. Nuo jätän väliin, en ehtisi lukea, enkä monista ymmärtäisikään.
- kierrätys asia
Itsellenikin tulee syyllinen olo,kun tulee kerran kuusssa tai joka, toinen viikko ilmestyvä lehti siitä lukisi moni ihminen.Ovat vielä niin hienoa paperiakin.Siinäkin voisi säästää ja tehdä vähemmän kiiltävästä paperista.
- ei ole
ketään kaveria, joka haluaisi lukea, niin aina voi viedä vanhustentaloon, terveysasemalle, hammaslääkäriin. Siellä on paljon tosi vanhoja lehtiä, ja uudemmat ovat aina tervetulleita. Niin minä teen, joka käynnillä jätän aulaan, odotussaliin, luettavaa
- Kaikki käy
ei ole kirjoitti:
ketään kaveria, joka haluaisi lukea, niin aina voi viedä vanhustentaloon, terveysasemalle, hammaslääkäriin. Siellä on paljon tosi vanhoja lehtiä, ja uudemmat ovat aina tervetulleita. Niin minä teen, joka käynnillä jätän aulaan, odotussaliin, luettavaa
7 ja hymy ovat lempilehtiäni. On niin kiva seurata, mitä politiikassa ja Suomessa tapahtuu. Kotivinkki on myös yksi kestosuosikkini. Tyttäreni toi pinon Seura-lehtiä ja mukavaa seuraa oli koko viikonvaihteen. Hesarin tilasin ennen aina viikonlopuksi, kun siinä oli niin paljon kulttuuria ja urheilua, mutta lehti on aika kallis. Aku Ankka tulee meidän osoitteeseen myös, kun luen siitä juttuja lapsenlapsille. Divaani on uusi tuttavuus - siinä on paljon sisustukseen liittyvää, vaikken nyt niin kalustakaan. Mutta kuvat ovat upeita ja saahan niitä vinkkejä pikkuhommiin. Ja Valittua Paloja luen ja tilaan tarjoustilauksin. Sielläkin hyviä kertomuksia ja vitsit ovat ainakin joskus niin naurattavia.
- vitsi?
Kaikki käy kirjoitti:
7 ja hymy ovat lempilehtiäni. On niin kiva seurata, mitä politiikassa ja Suomessa tapahtuu. Kotivinkki on myös yksi kestosuosikkini. Tyttäreni toi pinon Seura-lehtiä ja mukavaa seuraa oli koko viikonvaihteen. Hesarin tilasin ennen aina viikonlopuksi, kun siinä oli niin paljon kulttuuria ja urheilua, mutta lehti on aika kallis. Aku Ankka tulee meidän osoitteeseen myös, kun luen siitä juttuja lapsenlapsille. Divaani on uusi tuttavuus - siinä on paljon sisustukseen liittyvää, vaikken nyt niin kalustakaan. Mutta kuvat ovat upeita ja saahan niitä vinkkejä pikkuhommiin. Ja Valittua Paloja luen ja tilaan tarjoustilauksin. Sielläkin hyviä kertomuksia ja vitsit ovat ainakin joskus niin naurattavia.
Noi kaikki muut mä tajuun, mut luet oikeesti sitä 7päivää? Kaks kertaa oon selannu. Joskus sillon ku se tuli, ja viimekesänä, lääkärin odotushuonees. En kyl ymmärtäny silloi, enkä nytkää, et joku iha ostaaki sen? En nähny mitää luettavaa.
- kenelle tarkoitettu
vitsi? kirjoitti:
Noi kaikki muut mä tajuun, mut luet oikeesti sitä 7päivää? Kaks kertaa oon selannu. Joskus sillon ku se tuli, ja viimekesänä, lääkärin odotushuonees. En kyl ymmärtäny silloi, enkä nytkää, et joku iha ostaaki sen? En nähny mitää luettavaa.
lehti on kyllä aika järkky. Mutta onhan sen levikki kait aika suuri. Naapurini vanharouva antaa lehtiä minulle, joukossa 7päivää. Joskus selaan, joskus heitän heti pois. Tyttäreni tuttu, joka on lääkäri tuli käymään ja ensimmäiseksi kysyi:"Onko teillä 7päivää? Mulle tulee se. Luen tuttujen tekemiset."
- Kaikenlainen lukeminen sivi...
vitsi? kirjoitti:
Ei 7:n tai Hymyn tilaus ja lukeminen ole mikään vitsi. Suurin osa suomalaisista lukee ko lehden ja on perillä maailmanmenosta. Ja itse tykkään kaikenlaisesta lukemisesta: luen keltaiset lehdet ynnä kaiken muunkin. Lisäksi olen kirjaston suurkuluttaja ja tykkään ostaa kirjoja, jopa divareista, kirppiksiltä tai kirjastojen poistomyynneistä. Minulla on aina kirjoja ja lehtiä pino odottamassa 'ihania lukuhetkiä'. Ja uteliaisuus on osa elämäniloa.
- Tulee Liikaa
En jaksa selailla kakenmaailman ilmaisjakelua. Ovat niin täynnä mainoksia, että ihan se tavaratarjonta väsyttää. Aamulla kopsahtaa luukusta päivän sanomalehti ja se maistuu aamupalan kanssa. Yksi aikakausilehti tulee sekä ammattilehtiä. Kaupan lähettämät bonus-lehdet ja pankin lehti. Kyllä niistä kerääntyy kannettavaa paperinkeräykseen. Sit vielä ystävä tuo omia lehtiään. Iltapäivä lehdissä riittää, kun kauppan kassalla luen lööpit. Ne jo tökkii niin paljon, ettei tule mieleenkään ostaa. Joskus juutun kirjastoreissulla lukusaliin lukemaan aikakausilehtiä, lähinnä sisustus-ja mökkiaiheisia. Sitten verkkolehdet. Siis aika paljon menee aikaa lehtien lukemiseen, vaikka niputan sen kertakäyttökulttuuriksi. Mutta niin sitä vaan tulee aikaansa käytettyä ihan humppuukiinkin. Mieluiten luen kirjoja laidasta laitaan.
- ollaa kovin
Ootan oikein ilmaislehtiä. Niissä on paikkakunnan uutisia, enemmän ku oikeessa tilatussa. Mainoksetki luen tarkkaa, tietää mistä ostaa mitäki sapuskaa.
- lehdet ovat
ollaa kovin kirjoitti:
Ootan oikein ilmaislehtiä. Niissä on paikkakunnan uutisia, enemmän ku oikeessa tilatussa. Mainoksetki luen tarkkaa, tietää mistä ostaa mitäki sapuskaa.
tarpeellisia. Eri asiat eri ihmisille. Mikä rikkaus tämä erilaisuus meissä!
- ja HS
Hyvä kun ne ehtii lukea. Mainoksille EI.
- Lukeminen avartaa
Ei kaiken lukemisen tarvitse olla hyödyllistä tai tarpeellista. Minusta on hauska lukea myös juoruja, vitsejä, humoristisia tai muuten hauskoja kertomuksia, katsella kauniita ihmisten kuvia, sisustus- ja puutarhalehtien värisommitelmia ja keksintöjä, ruokaehdotelmia ja varsinkin kuvia niistä jne jne. Tottakai ne tarpeelliset, opettavaiset, sivistävät, viisastuttavat, järkevät ja opettavat jutut on hyviä, mutta tähän ikään en nyt aina pelkästään niistä välitä. On kiva lukea hömppääkin välillä, johan se virkistää mieltäkin.
- kaikkiruokainen.....
Lukeminen avartaa kirjoitti:
Ei kaiken lukemisen tarvitse olla hyödyllistä tai tarpeellista. Minusta on hauska lukea myös juoruja, vitsejä, humoristisia tai muuten hauskoja kertomuksia, katsella kauniita ihmisten kuvia, sisustus- ja puutarhalehtien värisommitelmia ja keksintöjä, ruokaehdotelmia ja varsinkin kuvia niistä jne jne. Tottakai ne tarpeelliset, opettavaiset, sivistävät, viisastuttavat, järkevät ja opettavat jutut on hyviä, mutta tähän ikään en nyt aina pelkästään niistä välitä. On kiva lukea hömppääkin välillä, johan se virkistää mieltäkin.
Kirjoitit kuin minun ajatuksistani;) Kyllä, elämään kuuluu myös hömppää, kovin on ikävää jos vieläkin täytyy dumpata itseensä sivistystä? Eikö se ole jo opittu, eihän viihdelehdet sitä pois vie?
- kuin tilaisin
jokaviikkoisen aikakauslehden, joka alkaa kyllästyttää, ja jää lukematta, ostan joskus vanhoja lehtiä antikvariaateista. Viimeksikin ostin pari vuosikertaa 1930-luvulta. Niitä on tosi mielenkiintoista lueskella, katsella vaikkapa vanhoja mainoksia. Julkkujuorunälkäni tyydyttävät netistä luetut iltapäivälehtien lööpit. Koskaan en vielä ole ko. lehtiä ostanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091639
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161302- 61960
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329822- 64798
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75778- 1760
- 45710
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9661Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta58637