Ohjaavat koulutukset

Ohjattu

Onko teillä kokemuksia itseään toistavasta ns. ohjaavasta koulutuksesta, joita työkkärit tehtailevat? Niissä on aina sama sisältö: tehdään CV, työhakemus, opetellaan wordin alkeet sekä internet otetaan käyttöön. Työsuhteeni ovat aina olleet määräaikaisia ja siitä on seurannut käsky ja määräys hakeutua ohjaavaan koulutukseen. Valitettavasti minut valitaan sinne joka kerta. Olen kuitenkin systeemiä täysi ja kyllästynyt perusteisiin, joita siellä opetetaan, kun osaan ne jo. Pätevöittäviä koulutuksia minulla on nykyään kaksikin, kun tuo ohjaavien harppiympyrä tuntuu muuten ympärilläni loputtomasti kiertävän.

3

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen itekin niitä käynyt jo 4kpl ja aina pitää käydä kuulemani mukaan jossei työllisty koulutuksen jälkeen on hakeuduttava uudelleen ohjaavaan koulutukseen niin kauan kunnes työllistyy ja jossei sittenkään työllisty ovat vaihtoehdot lopussa.Näin minulle ilmoitettiin kun viimeksi kävin ohjaavan koulutuksen.

    • On käyty..

      On käyty näillä kursseilla missä on erilaista "aktivoimista" jne. Taitaa olla melkolailla pelkkiä jonkun aivoriihen kokeiluja vain nämä kurssit. "Ei kait siitä haittaakaan ole".

      • Ohjattu

        on työkkärin edustaja ja ohjaavan koulutuksen opettaja kuin yhdestä suusta sanoneet, että minun pitäisi olla kiitollinen, kun saan osallistua näin arvokkaaseen ja kalliiseen, kalliisti ostettuun koulutukseen. Kaksi tuttavaani ovat tahoillaan kieltäytyneet tällaisesta "simputuskoulutuksesta" ja saaneet karenssin. Fiksuina ihmisinä heille ei kuitenkaan tullut taloudellista katastrofia. Arveluttaa se ajattelumaailma, että tässä maassa ei hyväksytä sitä työttömän kokemusta, että näistä koulutuksista ei ole hyötyä. Taantuman aikana on varmasti vielä vähemmän. Kurssin loppusuunnitelmaan on tehtävä sitoumus hakea tiettyyn työpaikkaan ja nimettyyn koulutukseen. Minäkin tein nämä käsketyt. Työpaikkaan en päässyt, mutta pätevöittävään koulutukseen pääsin. Seuraavaksi otin useasti yhteyttä työkkäriin, että olen vaaditut prosessit suorittanut ja pätevöittävän koulutuksen pyydän saada suorittaa yksilöllisenä työllisyyskoulutuksena peruspäivärahoilla, sillä opintotuki on lainapainotteinen. Hakemukseni peruste (ja ohjaavan koulutuksen opettajan suosittelu liitteenä!) oli se, että olen toiminut vaaditun suunnitelman mukaan työvoimapoliittisessa, ohjaavassa koulutuksessa ja saanut koulutuspaikan. Loppujen lopuksi on päätös ollut se, että koulutusalani (painoviestintä) ei ole riittävän työllistävä. Sitten vielä perusteltiin, että minulla on jo koulutus: merkonomin iltakoulutus. Lainapainotteisesti on opiskeltava. Voin hakea tällaista etua ja tukea mukamas myöhemmin, seuraavana vuonna, kun en opiskele muuta. Totuus on, että ohjaavan koulutuksen aikana en saanut lainkaan käyttää niitä tunteja merkonomiopintojen hyväksi, esim. harjoitella tietokoneella laskentaa. Toisinaan olen yhtä kysymysmerkkiä tämän maan toimintatavoissa ja johdonmukaisuudessa. Asioita tehdään muodon vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe