Poliisi vstaa

Herra 52

ajonopeus nollatolerans,yhdesäkään autossa nopeus mittari näytä oikeaa nopeutta kuka on vastuussa kysyn vaan poliisi.

12

529

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polliisi olj jo varattu merkki

      No, sehän on sillae, että tuo Ylenanti on tarttuva taati. Kaekkiin pittää maksoo ajopa yl noppeutta tae ee. Se on yks haelee mitä mittarj näättää, ja sama toleranssi tulloo tuohon romillen mittoomisseen. Kyllä kansalla rahhoo löötyy, varsinniin kun tuo Tapanikkiin alakkaa käävä vanahaks, eekä siltä ennee sua perittyä kovin suuria summia pikkujoolurahastoon. No, nysveemisekshän se männöö tuo matkanteko, kun jokkaenen varmuuven vuoks ajjaa muutaman kilometrin alnoppeutta, ettee vuan saes sakkolappuva. Tosin kaanishan tuo on nyt ilima harjotella sitä hittaasti ajjookkiin, joten jottaen hyvveekkiin joka asiasta aena löötyy. Jopa teestäkkiin jotka ruppeetta haakkummaan tätä minun kaanista suomenkielen kirjotustanj. Hyvvee kevättä kaekille teelle tutuille ja tuntemattomille, kyllä työ minut tunnetta vanahan palstalaesen. Vaekka vanahhuus on minusta vielä meleko kaakana, jos ee oteta teetä muita huomioon laskussa. Aeka kaakana työkkiin kyllä ootta, ihan ku se yks ylleesin lintu lajikkiin joka tiällä päen lentellöö joka syksy metästäjjiin harmina.

    • navigaattori + - 0

      näyttään aivan tarkan nopeuden eikä nopeusmittarinkaan poikkeama ole kuin prosentin luokkaa, esim. 60km nopeudessa näyttää 61km/h. Mut ainahan sitä voi "vedota" näytön epätarkkuuteen. Toisaalta, kun sen epätarkkuuden tunnut tietävän niin ajele sen mukaisesti kuin mitä tiellä oleva rajoitus on, eli pikkasen ällii mukaan ja kevennystä kaasutassulle:)

    • ..--......................

      Tilastoissa jossain oli suora yhteys nopeuksien ja onnettomuuksien vakavuuden välillä. Ja toisaalta kaupungeissa sitten tapahtuu enemmän kolareita tms. Kaitpa nopeusrajoituksissa kuitenkin olisi hyvä, että tosiaan olisi nollatoleranssi. Ihan kuin rattijuopumuksissakin tiukt rajat. Vaan rihän se voi käytännössä toimia.Ihmiset sitten ajelisivat alinopeuksia ja toiset tekisivät kaistapäisiä ohituksia. Mielenkiinnolla odottelen, milloin joku airami tosissaan ehdottaa henkilöautoihin nopeusrajottimia tai ajopiirtureita.... Kameravalvonta on hupaisa juttu. Tokikin laskee nopeuksia, siis kameroitten kohdilla. Paikalliset ajaa siten kuin aina ennenki, oikeastaan lujempaakin. Ja turisti kun koittaa ajaa rekan ohi ainoassa kunnon ohituspaikassa niin heti pääsee valokuvattavaksi. Nyky autoilla pääsee pirun lujaa. Vasta oli jokin tehostettu nopeusvalvonta. Lehdissä paljon juttuja valyavista ylinopeuksista, mieluiten kännissä ja poliisia pakoon ajaessa. Ihmiset vissiin katsellet liikaa jenkkiläisiä poliisisarjoja, joissa on aina takaa-ajo kohtaus. Nykyään nyt ei kovin paljoa tule kilometrejä vuodessa. Kaupungeissa on tukkoista ja pikitiellä välillä vaarallisen tuntuista. Niin siis kuljettaja on vastuussa nopeudestaan. Noita nopeuden näyttölaitteita on kovin harvassa. Liekö kalliita vaiko helposti rikkoontuvia. Mutta useemman sata kilsaa joutuu ajelemaan, ennenkuin sellainen tulee vastaan. Ja usein se on sitten rikki. Tuli vaan mieleen kun vaihdoin kesäkummit, eikä ole oikein hajuakaan todellisesta nopeudesta nyt. =DW=

    • Heikunkeikku

      ..vastuussa omasta autostaan ja omasta ajamisestaan. Oon tarkistanut oman autoni nopeuden paikkansapitävyyden tien varrella olevasta nopeuden näytöstä. Nykyisessä autossa nopeus stemmaa, edellisessä oli vähän enemmän eroa. Oli eroa tai ei niin kun oman nopeusmittarinsa "tuntee", niin ajaa sitten sen mukaan. Jos ylinopeudesta rapsahtaa sakot, niin se on sitten vaan kiltisti maksettava. Mitä sitä selittelemään, kun itse on omalla jalallaan kaasupoljinta painanut.

      • susa51

        Joissain autoissa ei nopeusmittari ole näyttänyt täsmälleen, mutta aina voin tarkistaa asian. Nyt tästä ajamastani en ole vielä ehtinyt sitä tarkkaamaan, se pitääkin tehdä. Kun nuorena satuin Hesassa silloin, ajamaan hiukan yli sallitun. Ajatelkaa, poliisi oli niin fiksu, että hän huomioi että siinä autossa ei ehkä nopeusmittari täsmännyt.;)) Luulenpa että se oli sitä mennyttä kultaista aikaa, ehkä se nuoruus myös vaikutti asiaan. Olemme tosissaan itse vastuussa omasta ajmisestamme.


      • susa51 kirjoitti:

        Joissain autoissa ei nopeusmittari ole näyttänyt täsmälleen, mutta aina voin tarkistaa asian. Nyt tästä ajamastani en ole vielä ehtinyt sitä tarkkaamaan, se pitääkin tehdä. Kun nuorena satuin Hesassa silloin, ajamaan hiukan yli sallitun. Ajatelkaa, poliisi oli niin fiksu, että hän huomioi että siinä autossa ei ehkä nopeusmittari täsmännyt.;)) Luulenpa että se oli sitä mennyttä kultaista aikaa, ehkä se nuoruus myös vaikutti asiaan. Olemme tosissaan itse vastuussa omasta ajmisestamme.

        Ihme kyllä, ne toiset kanssakulkijat ovat meistä'useimpien' mielestä syyllisiä, milloin mihinkin!:)) Tämä edellinen kommenttina vastuussaolemisen problemaan!


    • Mittarit näyttävät vähän yli ja oman mittarinsahan oppii tuntemaan näyttötaulujen tai navigaattorin avulla. Nollatoleranssi on mainio juttu, nykysysteemissähän rajoitusta noudattava joutuu törttääjien taholta terrorin kohteeksi. Perässä roikkumista, tööttäilyä, ohituksia ja eteen poukkoilua.

    • O - O

      ei kuulemani mukaan näytä todellista pienempää nopeutta. Jos omasi näyttää, vie maahantuojalle korjattavaksi tai ota kuluttaja-asiamies leikkiin mukaan. Kuluttaja-valittaja-ohjelman tekijät antaisivat varmasti mielellään sekä sinulle että autollesi runsaasti ohjelma-aikaa, jos omistaisit sen poikkeustapauksen. Kuljettaja on aina vastuussa ajamisesta ja kaikista tekemistään virheistä. Nopeusmittarin tarkkuutta voi mitata monessa paikassa ja gps-paikantimen avulla näkee koko ajan todellisen, muutaman satelliitin avulla mitatun, liikkumisnopeuden. Oman gps-paikantimeni näytön rohkaisemana ajoin äskettäin moottoritiellä poliisiauton ohi ja pidin pitkiä matkoja täsmälleen rajoituksen mukaista ajonopeutta yllä. Vain yksi auto seurasi minua ja jonkin ajan päästä ohittikin. Kun en ole oppinut pelkäämään poliisia, olen muutamia kertoja lähtenyt peesaamaan ylinopeutta ilman hälytysmerkkejä ajavan poliisiauton pesässä. Harmittavan pian matkanteko on hidastunut, kun poliisiautossa on yleensä melko pian seuraajan havaitsemisen jälkeen laitettu vähintään hälytysvalo pyörimään. Joskus on pienempää ylinopeutta ajaen ajeltu pitempäänkin. (Varmuuden vuoksi olen painanut auton tai rekisterinumeron mieleeni, jos joku toinen poliisiauto olisi pysähdyttänyt. Olisin väittänyt kuvitelleeni, että mittarini valehtelee, koska eihän poliisi voi olla väärässä - eikä rikkoa lakia.) Muistelen kuulleeni keskimääräisiä arvioita, että vanhemmissa autoissa nopeusmittarit näyttävät yleensä noin 10 km/h todellista alhaisempaa nopeutta ja uudemmissa autoissa heitto olisi pienempi. Keskinopeuksia pitemmällä matkalla laskevat uudet valvontalaitteet varmaan lopettavat kameroiden aiheuttamat vaihtelut monen auton matkanopeuksissa. Taitavat ihan tosissaan pyrkiä alentamaan ajonopeuksia Suomen teillä. Mitä mieltä sinä olet nopeusrajoituksistamme ja niiden noudattamisesta? - kysyn vaan Herra 52 ja muutkin.;))

      • Ne on kyllä yleensä itseaiheutettuja, kuten minun as-autossa, jossa on kaksi tuumaa korkeammat renkaat, mitä siihen kuuluu. Nopeusrajoituksissa voidaan mennä nollatoleranssiin, mutta sama promillerajan kanssa! Valvonnassa pitäisi enemmän kiinnittää huomio ajotapaan yleensä, välimatkat ja vilkun käyttö, alinopeudet silloin, kun ei tiedetä peilien tarkoitusta autoissa. Saan silloin tällöin ylinopeus sakkoja, mutta en itke tai purnaa niiden vuoksi. Ajan vähän kuluttavilla nykydieseleillä, joten km.kustannukset eivät mene yli sietorajan. Yleensä pyrin pitämään tunteet kurissa kun kyse on yhteiskunnan antamista velvoitteista, sillä olen suomalainen ja asun Suomessa, missä laki ja järjestys on melko demokraattisesti laadittu, ja myös valvottu.


      • O - O
        emw34 kirjoitti:

        Ne on kyllä yleensä itseaiheutettuja, kuten minun as-autossa, jossa on kaksi tuumaa korkeammat renkaat, mitä siihen kuuluu. Nopeusrajoituksissa voidaan mennä nollatoleranssiin, mutta sama promillerajan kanssa! Valvonnassa pitäisi enemmän kiinnittää huomio ajotapaan yleensä, välimatkat ja vilkun käyttö, alinopeudet silloin, kun ei tiedetä peilien tarkoitusta autoissa. Saan silloin tällöin ylinopeus sakkoja, mutta en itke tai purnaa niiden vuoksi. Ajan vähän kuluttavilla nykydieseleillä, joten km.kustannukset eivät mene yli sietorajan. Yleensä pyrin pitämään tunteet kurissa kun kyse on yhteiskunnan antamista velvoitteista, sillä olen suomalainen ja asun Suomessa, missä laki ja järjestys on melko demokraattisesti laadittu, ja myös valvottu.

        olla samaa mieltä kanssasi. (Ensimmäistä en tullut ajatelleeksi; muut allekirjoitan minäkin.)


      • vaihdettiin

        vaihtovaihdelaatikko ja ihmettelin auton äänekkyyden lisääntymistä. Tsekkasin navigaattorilla ja nyt nopeusmittari näyttää tasaisesti 5 km/h liian alhaista nopeutta kun ennen n.10 km/h liikaa. Näinkin voi olla! Muuten mielestäni liiallinen tarkkuus perseestä! t:karju


    • Jermuxi tms.

      Aja sitten alinopeutta, niin ei käy kukkaron päälle. Mulla näyttää 2 kilsaa yli, joten sen kun tiedostaa, niin ei mene harhaan. Kaikenlaisia uusavuttomia sitä autoilee, jos ei mittariaan vilkuile, kun ajaa siihen nopeusnäyttötaulun kohdalle. Joutaakin saada sakot, niin oppivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      294
      4781
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3066
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      52
      2983
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

      Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      1016
    8. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

      Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      991
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    10. Paskalaista valokuitulakiin

      Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      979
    Aihe