perustuu kristittyjen käsitys Jeesuksen synnittömyydestä. Hän on Raamatun mukaan syntinen ainakin niin kauan kun kuolee ja kuoleekin syntien takia kun meni ylentämään itsensä. Juutalaisillahan rangaistus synnistä annettiin maan päällä. Aika selkeästi on Jeesuksen syntisyys sanottu: Room. 8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, Heprealaiskirjeen viides luku kertoo Jeesuksen syntisyydestä. Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän itsekin on heikkouden alainen, 3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä. 7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. 8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
Mihin kohtaan Raamatussa
35
787
Vastaukset
- sanota Jeesusta
syntiseksi,vaan sanotaan,etta han oli yhta lailla ,kun ihminenkin kiusattu,,ja samoin tunteva,kun sina ja minakin. mutta ei antanut perkeleelle sijaa ,lue esim. Jeesus paastoaa 40 pv. eramaassa.. ja Jeesus kuolikin syntien takia- vaan ei omiensa,vaan pekun ja minun vuoksi. ja eraana paivana-- Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ajattelehan tuota peku--lannenhunttari
minkäänlaista tuomiota mihinkään suuntaan, sillä minua ei ole asetettu kenenkään tuomariksi. Jumala ei korottanut Jeesusta hänen lihallisen syntyperänsä pyhyyden ja puhtauden tähden vaan hänen vilpittömän MIELENSÄLAATUNSA tähden; Filippiläiskirje 2 5 "Olkoon teillä SE MIELI, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, 6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, 7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; 8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. 9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman", Jeesuksen MIELELLÄ oli sama muoto kuin Isällä Jumalalla, ei Jeesuksen lihallisella ruumiilla! 1. Kor. 4:5 "Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta." Apostolien teot: 8:33 "Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä." Tuomiot otetaan siis pois uskon kuuliaisuuden ja nöyryyden sekä elämän kärsimysten tähden, eikä lihallisen syntyperän tähden.
Jeesus syntinen vaiko ei? Olet ihan hukassa! Ja entisten kirjoitustesi perusteella, Jeesus on syntinen Joosefin poika! Ole edes rehellinen kannassasi?
Mohikaani_27 kirjoitti:
Jeesus syntinen vaiko ei? Olet ihan hukassa! Ja entisten kirjoitustesi perusteella, Jeesus on syntinen Joosefin poika! Ole edes rehellinen kannassasi?
missä kirjoituksessani olen sanonut Jeesusta syntiseksi! Sinä sitä Jeesuksen syntisyyttä toistat toistamiseen ja valehtelet ekivaarin sanovan sellasta, mitä en ole sanonut! Sitä olen sanonut, ettei Jeesus lihansa syntyperän puolesta maailman syntejä sovittanut vaan "pyhyyden hengen puolesta" Jumalasta syntymisensä tähden! Matt. 12:48 "Mutta Jeesus vastasi sanantuojalle: »Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?« 49 Hän osoitti kädellään opetuslapsiaan ja sanoi: »Katso, tässä ovat minun äitini ja veljeni. 50 Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.«" [Joh. 15:14; Room. 8:29; Hepr. 2:11] Mark. 3:33,35; Luuk. 8:21; 11:28]
- huomautan sinulle
ekivaari kirjoitti:
missä kirjoituksessani olen sanonut Jeesusta syntiseksi! Sinä sitä Jeesuksen syntisyyttä toistat toistamiseen ja valehtelet ekivaarin sanovan sellasta, mitä en ole sanonut! Sitä olen sanonut, ettei Jeesus lihansa syntyperän puolesta maailman syntejä sovittanut vaan "pyhyyden hengen puolesta" Jumalasta syntymisensä tähden! Matt. 12:48 "Mutta Jeesus vastasi sanantuojalle: »Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?« 49 Hän osoitti kädellään opetuslapsiaan ja sanoi: »Katso, tässä ovat minun äitini ja veljeni. 50 Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.«" [Joh. 15:14; Room. 8:29; Hepr. 2:11] Mark. 3:33,35; Luuk. 8:21; 11:28]
että mikään luotu ei ole Jumalan silmissä täysin puhdas, ei edes Jeesus olisi synnitön jos hänkin olisi luotu. Vaan Jeesuspa ei ole luotu vaan hän on luoja Jumala ja synnitön ja tahraton Jumalan uhrikaritsa meidän syntisten edestä!
huomautan sinulle kirjoitti:
että mikään luotu ei ole Jumalan silmissä täysin puhdas, ei edes Jeesus olisi synnitön jos hänkin olisi luotu. Vaan Jeesuspa ei ole luotu vaan hän on luoja Jumala ja synnitön ja tahraton Jumalan uhrikaritsa meidän syntisten edestä!
!! Kiitos Herralle Uhrista joka meni kaikken Pyhimpään ja avasi meille Tien Synnittömänä !! Kiitos ja Kunnia Sinulle Jeesus meidän Jumalamme !!
huomautan sinulle kirjoitti:
Jumala loi Jeesuksen, ja Marian kohdussa hän kasvoi ja kehittyi noin yhdeksän kuukauden ajan; Raamattu todistaa Jeesuksen Kristuksen olleen sekä luotu, tehty että syntynyt, niin kuin kuka tahansa ihminen. Kaikki meidät on luotu ennen kuin olemme syntyneet. Jobin kautta Kristuksen henki todisti; [1.Piet. 1:11]. Job 33:4 "Jumalan henki on minut luonut, ja Kaikkivaltiaan henkäys elävöittää minut."
ekivaari kirjoitti:
Jeesuksen Jumapan Poikana, ja teet Hänestä Joosefin pojan. Joosefin ojat ja tyttäret Marian kanssa ovat syntisiä ja tarvitsevat ns. Veljensä Jeesusken sovinto veren, puhdistuakseen synnistä. * Jeesus sikisi Pyhästä Henhgestä, ja Henki synnytti lihaa, ja synnitöntä lihaa Jeesuksen ruumiin muodossa.' Ja tämä sinä kiellät, siksi se jeesus jota sinä julistat, on syntinen jeesus, koska Hän ei ole Jumalan Poika Jeesus kristus, on vain yksi ainoa Jeesus, Jumalsta sytynyt kokonaan, miehellä ei ole osuuttaa Jeesusken sikiämiseen, usko nyt nyt jo!!! * Jos et, niin kiellät Jumalan Pojan, ja jolla ei ole Poikaa, ei ole Isääkään, siksi sinun Jumaluutesi on antikristuksen hengen valaisemaa, ellet tee totista parannusta, totuudessa!
- Jumalan valtakuntaa
Mutta Jeesuksen liha ja veri peri Jumalan valtakunnan. Sen takia Jeesus piti kastaa ja pestä pois lihan saastasta, jotta hän täyttäisi kaiken vanhurskauden eli Jumalalle kelpaamisen. Kasteessa Jeesus puettiin Jumalan vanhurskauteen ja ylösnousemusruumiiseen. 13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen. 14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!" 15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle. 16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. 17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ",
Pe.ku lainaat Hebr. kirjettä. Tässä jae, jossa puhutaan Jeesuksesta: Hebr. 4:15 "Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ. -- Hebr. kirjeen kirjoittaja vertaa Kristusta Melkisedekiin (Hebr.7:1-28). Melkisedekillä ei ollut "isää , ei äitiä eikä sukuluetteloa, hänen elinpäivillään ei ole alkua eikä loppua" (7:3). Jeesuksen rakkaus syntisiin http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut4a.html (Lainaus: rov. Olavi Peltolan Hebr. kirjeen selitys) Jeesuksen rakkaus tulee näkyviin siinä, että hän tuli ihmiseksi, ihmisten kaltaiseksi (Hepr 2:14). Jumala asetti hänet enkeleitä alemmaksi (2:7). Hänestä tuli se ihmislapsi, jollainen jokaisesta ihmisestä luomisen tähden olisi pitänyt tulla (2:6; Ps 8:5-7). Jumala loi hänelle ruumiin (Hepr 10:5) ja tiedämme, että se tapahtui neitsyt Marian kohdussa. Mitä maailma tarjosi hänelle? Syntisten ankaran vastustuksen ja häpeän (Hepr 12:2-3), kärsimyksiä ja kiusauksia (2:18). Lopulta hänen oli kärsittävä kuoleman tuskat (2:9). Hän kärsi ja kuoli kansansa ja ystäviensäkin hylkäämänä, kaupunginportin ulkopuolella häväistynä (13:12-13). Jeesus ei tullut maailmaan vain ihmisten esikuvaksi (Hepr 12:3). Hän tuli ennen kaikkea kärsimään kuoleman tuskat (2:9). Se ei ollut helppoa, sillä hän "ääneen itkien rukoili ja huusi avukseen" Jumalaa (5:7). Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksiin. Juuri niissä hän oppi tuntemaan ihmisenä olemisen tuskan ja sen kuinka vaikea ihmisen on olla kuuliainen Jumalalle (5:8). Nyt hän kykenee ymmärtämään vajavaisuuksiamme, sillä häntä koeteltiin kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin (4:15). Ainoana ihmisenä maailmassa hän ei kuitenkaan langennut syntiin. Vain hän on ollut pyhä, viaton ja tahraton ihminen (Hepr 7:26). Hän kävi läpi ihmiselämän kärsimykset ja kiusaukset (2:18). Siksi hän on ainoa, joka pystyy todella auttamaan meitä koettelemuksissa. (Olavi Peltola)
savonarola kirjoitti:
hänen fanit hiljentyä todiseitten edessä !!
Jeesusta koskaan syntiseksi, mutta en uskalla niitäkään kadotetuksi sanovat, koska Raamattu todistaa Jeesuksen olleen lihansa puolesta IHMINEN; 1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus, Filippiläiskirje 2 6 "joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, 7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, TULI IHMISTEN KALTAISEKSI, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin IHMINEN;" Minun ei tarvitse tätä huomauttaa, sillä Raamattu sen tekee ja sanoo lihan puolesta Jeesuksen oleen maidän kaltainen IHMINEN, ja sen sanoo Raamattu, ei ekivaari, että: Ps. 116:11 "Minä sanoin hädässäni: »KAIKKI IHMISET ovat valhettelijoita«". Room. 3:4 "Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen IHMINEN valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: »Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään«" Onko ekivaari harhaoppinen sen tähden kun kertoo Raamatusta koko totuuden, myös sellaista, mitä kaikki eivät uskalla nostaa keskusteluaiheeksi?
Tuossa kohdassa on kyseessä tekosyntiin lankeaminen kuten se uudemmassa käännöksessä selvemmin kerrotaankin. Hebr. 4:15 Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin.
>"Hebr. kirjeen kirjoittaja vertaa Kristusta Melkisedekiin (Hebr.7:1-28). Melkisedekillä ei ollut "isää , ei äitiä eikä sukuluetteloa, hänen elinpäivillään ei ole alkua eikä loppua" (7:3).< Tuo nyt ei ainakaan käy todistuksesta Jeesuksen lihanmukaisesta äidittömyydestä, sillä tehän jumaloitte Mariaa Jeesuksen äitinä, ja sellaisesta "todistuksesta" Savonarola ilkkuu ekivaaria! Jeesus ei tunnustanut äidikseen ketään luonnollista henkilöä, sillä he kaikki ovat lihan orjuuden alaisia, mutta me olemme syntyneet yhdestä ja samasta kuin Kristus, ja ... Gal. 4:26 "Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme." [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10] Matt. 12:50 "Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Joh. 15:14; Room. 8:29; Hepr. 2:11]. Eipä voi muuta kuin ihmetellä, miten hitaasti ihmiset ottavat vastaan Jeesuksen ja apostolien täsmäopetuksen kirjoitusten selityksen hengen mukaan! Lähes kaikki näyttävät riippuvan kiinni lihan mukaisissa selityksissä, [1. Kor. 2:13]! Mooseskin tunsi jo Kristuksen syntymisen sekä hengen että lihan mukaan. Tässä hän selitti Herran tulemisen hengen mukaan; 5. Mooseksen kirja 33 2 "hän sanoi: »Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, HÄN TULI KYMMENTUHANTISESTA PYHIEN JOUKOSTA; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.«" Ja tässä Mooseksen todistus Jeesuksen valitsemisesta lihan mukaan: 5. Mooseksen kirja 18 15 "Sinun KESKUUDESTASI, VELJIESI JOUKOSTA, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, MINUN KALTAISENI; häntä kuulkaa. 16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'. 17 Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu. 18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. 19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille. 20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'" Kumotkaa todistukseni jos osaatte!
ekivaari kirjoitti:
>"Hebr. kirjeen kirjoittaja vertaa Kristusta Melkisedekiin (Hebr.7:1-28). Melkisedekillä ei ollut "isää , ei äitiä eikä sukuluetteloa, hänen elinpäivillään ei ole alkua eikä loppua" (7:3).< Tuo nyt ei ainakaan käy todistuksesta Jeesuksen lihanmukaisesta äidittömyydestä, sillä tehän jumaloitte Mariaa Jeesuksen äitinä, ja sellaisesta "todistuksesta" Savonarola ilkkuu ekivaaria! Jeesus ei tunnustanut äidikseen ketään luonnollista henkilöä, sillä he kaikki ovat lihan orjuuden alaisia, mutta me olemme syntyneet yhdestä ja samasta kuin Kristus, ja ... Gal. 4:26 "Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme." [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10] Matt. 12:50 "Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Joh. 15:14; Room. 8:29; Hepr. 2:11]. Eipä voi muuta kuin ihmetellä, miten hitaasti ihmiset ottavat vastaan Jeesuksen ja apostolien täsmäopetuksen kirjoitusten selityksen hengen mukaan! Lähes kaikki näyttävät riippuvan kiinni lihan mukaisissa selityksissä, [1. Kor. 2:13]! Mooseskin tunsi jo Kristuksen syntymisen sekä hengen että lihan mukaan. Tässä hän selitti Herran tulemisen hengen mukaan; 5. Mooseksen kirja 33 2 "hän sanoi: »Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, HÄN TULI KYMMENTUHANTISESTA PYHIEN JOUKOSTA; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.«" Ja tässä Mooseksen todistus Jeesuksen valitsemisesta lihan mukaan: 5. Mooseksen kirja 18 15 "Sinun KESKUUDESTASI, VELJIESI JOUKOSTA, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, MINUN KALTAISENI; häntä kuulkaa. 16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'. 17 Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu. 18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. 19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille. 20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'" Kumotkaa todistukseni jos osaatte!
keskustelu tuohon vastaukseeni pysähtyi? Mikä teiltä vei vastaushalut, vaikka aluksi ekivaarille ilkuitte?
On sama kuin sama Pekun mielestä ?? No niin onpas Suomen kieli etevä väärentää texti !! Sun textissä ei ole mitään,,, eikä löydy,, joka viittaisi että Jumala olis ollut syntinen ???
* Syntisen lihan kaltaisuudessa. Me olemme syntisiä lihassa, niinpä Jeesusken piti saada ruumis, joka on syntisen lihan kaltaista, Jeesuksen ruumis oli aivan samanlaista lihaa kuin meidänkin syntinen lihamme, mutta Jeesuksen liha oli vain lihamme kalataista, mutta täysin synnitöntä, koska syntinen liha tuli tuomita samassa ihmisen lihassa kuin meilläkin on, mutta SYNNITTÖMÄSSÄ, muutenhan olisimme yhä synnieissämme. * Kielioppitunnille Pe.ku, mars mars!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Syntisen lihan kaltaisuudessa. Me olemme syntisiä lihassa, niinpä Jeesusken piti saada ruumis, joka on syntisen lihan kaltaista, Jeesuksen ruumis oli aivan samanlaista lihaa kuin meidänkin syntinen lihamme, mutta Jeesuksen liha oli vain lihamme kalataista, mutta täysin synnitöntä, koska syntinen liha tuli tuomita samassa ihmisen lihassa kuin meilläkin on, mutta SYNNITTÖMÄSSÄ, muutenhan olisimme yhä synnieissämme. * Kielioppitunnille Pe.ku, mars mars!
Minunhan se piti olla se joka ei osa Suomen kieliä ?? Meinaako Peku senkin taidon omata ?? Hyi hyi sie Peku syntinen : )
- to..
Mohikaani_27 kirjoitti:
oletetaan ensin kaikkivaltias luoja sitten sanotaan että hän on sidottu luotujensa ruumiiseen ja hapenkuljetusjärjestelmään:voidakseen antaa anteeksi synneiksi itse määrittelemänsä asiat hän tarvitsee ihmisruumiin jonka pitää olla "puhdas".Kielioppi ei auta vaan teologisten ajatusrakennelmien kehityshistoria.Uhrit olivat ihmislajin ensimmäinen tapa lepyttää jumalia,Israelin uhrikultti kuului tähän kehityslinjaan, siinä uhrattiin pääosin eläimiä joiden piti olla ilman vikoja.Kristinuskossa päädyttiin synnittömään inkarnaation ja luotiin oppi ihmisen pahuudesta ja kertakaikkisesta uhrista jota koko maailma tarvitsi.
että edes voit epäillä Jeesuksen synnittömyyttä? * Joh. 1:Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. 2. Hän oli alussa Jumalan luona 3. kaikki onsyntynyt hänen kauttaan, Ilman hntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on 4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. 5. Valo loistaa pimeydessä, eikä pimeys sitä saanut valtaansa." * Tämä Johanneksen todistus Jeesuksesta jo antaa täydellisen vakuuden Jeesusken synnittömyydestä, sekä sen, että Hän on Jumala, ja Jumalassa ei vi olla syntiä. * Vain äärimmäiset ääliöt voi väittää , ettei tässä puhuta juuri Jeesuksesta ja Hänen ominaisuuksista!!! * Heb. 4:15."Eihän meidän ylimmäinen pappimme ole sellainen, ettei hän voi sääliä meidän heikouksiamme, sillä hän on ollut kaikessa kiusattu samalla tavoin kuin mekin, KUITENKIN ILMAN SYNTIÄ." * 7:26. "Sellainen ylimmäinen pappimeille sopikin;pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut." * 9:14. "..kuinka paljon ennemmin Kristuksen veri - hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi isensä VIATTOMANA Jumalalle - puhdisten omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa." * 1Piet. 2:22 ..hänen, joka ei SYNTIÄ tehnyt ja jonka suussa ei petosta havaittu." * 2Kor.5:21. "Hänet, joka ei SYNNISTÄ tiennyt, Jumala teki MEIDÄN tähtemme synniksi, jotta me hänessä tulismme Jumalan vanhurskaudeksi." * Room 8:3. "Mikä laille oli mahdotonta, koska se lihan vuoksi on heikko, sen teki Jumala. Hän lähetti oman Poikansa syntisen lihan hahmossa ja synnin tähden ja tuomitsi synnin lihassa." * Jes.53. Lue/lukekaa koko luku, se kyllä todistaa, kuka Jeesus on, synnitön uhri Karitsa, joka otti päälleen meidän syntimme ja syntisyytemme, viattomana uhrina. Synnitön tehttiin synniksi , että synti voitiin tuomita lihasa, siksi Jumala valmisti Pojalleen ruumiin, uhrakaseen Hänet syntisen lihan kaltaisuudessa, kuitenkin itse synnittömänä.
kopioimasi Raamatun kohdat. Muuttamisestasi huolimatta niissä ei sanota Jeesuksen olevan synnitön.
Mitä yleensä ihmisten keskuudessa puhutaan Jeesuksesta ja Jeesuksen tuntemisesta, niin AINA pohditaan Hengellistä Jeesusta.Siis sitä aikaa Jeesuksessa kun hän otti tehtävän vastaan ja eli siinä. Koskaan ihmiset eivät pohdi Jeesuksen olemusta, joka on ennen tehtävää.Raamatussa ei edes ole kerrottu sitä aikaa kun Jeesus oli murrosikäinen tai hieman vanhempi.Ihmisethän eivät reagoineet Jeesukseen mitenkään kun Jeesus oli ja eli ennen tehtäväänsä.Todennäköisesti ihmiset pitivät häntä tavallisena ihmsenä eli hän ei eroittunut joukosta. Mutten tehtävän vastaaotaminen ja sen toteuttaminen mullisti kaiken ja ihmiset eivät edes tunteneet häntä.
- alkuperaiskielen
merkitys vanhurskaasta--- ettei vain olisi sama kun synniton..l-h 1. Piet. 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
ekivaari kirjoitti:
tarkoittanee suomeksi lähinnä oikeamielisyyttä ja oikeudenmukaista?!
Tietävän että hänen vanhurskaus asuu Taivassa ???
Valitettavasti Pe.ku tulkitsee jälleen ei hengellisesti Raamattua ja tulkinnat ovat sen mukaisia. Raamattu ilmoittaa monessa kohdin, että Jeesus oli/on synnitön. Esim: 1. Joh. 3:5:"Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä." 1. Piet. 2:21-22:"Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä, 22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut". Hepr. 9:28:"samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat." Hepr.4:15:"Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä." Pe.kun tulkinta esimerkit ovat hyviä esimerkkejä,siitä että kuinka Sana vääristyy kun sitä yritetään tulkita ei hengellisesti.
1. Joh. 3:5:"Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä." Tuossa puhutaan hänestä silloin kun ilmestyy seuraavan kerran samoin kuin tuossa jakeessa: Hepr. 9:28 1. Piet. 2:21-22 , Hepr.4:15 Noissa jakeissa on kyseessä tekosynti eikä synnittömyys eli ns. "perisynnittomyys".
- voisithan kai
Pe.ku kirjoitti:
1. Joh. 3:5:"Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä." Tuossa puhutaan hänestä silloin kun ilmestyy seuraavan kerran samoin kuin tuossa jakeessa: Hepr. 9:28 1. Piet. 2:21-22 , Hepr.4:15 Noissa jakeissa on kyseessä tekosynti eikä synnittömyys eli ns. "perisynnittomyys".
muontää olevasi ulkona kun lumiukko,eli hävisit 3-5
Pe.ku kirjoitti:
"1. Joh. 3:5:"Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä." Tuossa puhutaan hänestä silloin kun ilmestyy seuraavan kerran samoin kuin tuossa jakeessa: Hepr. 9:28 " Mikään ei viittaa sinun tulkintaasi. Teksti on luettava niinkuin se on kirjoitettu "ja hänessä ei ole syntiä". Sekä "toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä", eli edelleen synnittömänä ilmestyy myös toisen kerran. "1. Piet. 2:21-22 , Hepr.4:15 Noissa jakeissa on kyseessä tekosynti eikä synnittömyys eli ns. "perisynnittomyys". " Ei nuissa jakeissa erotella syntiä, silloin ei sitä myöskään tulkinnassa pidä erotella,"kuitenkin ilman syntiä". Jeesus on/oli ilman syntiä,tämä on Raamatun totuus,sen ohi menevä on väärää tulkintaa. Huomaan että perustat tulkintasi "mutu"-tulkintoihin, kun löydät tekstistä sellaista mitä siihen ei ole kirjoitettu. Ei ole sitten ihme että tulkintasi menevät pieleen. Toivotaan että silmäsi aukevat totuudelle :)
juhani1965 kirjoitti:
"1. Joh. 3:5:"Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä." Tuossa puhutaan hänestä silloin kun ilmestyy seuraavan kerran samoin kuin tuossa jakeessa: Hepr. 9:28 " Mikään ei viittaa sinun tulkintaasi. Teksti on luettava niinkuin se on kirjoitettu "ja hänessä ei ole syntiä". Sekä "toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä", eli edelleen synnittömänä ilmestyy myös toisen kerran. "1. Piet. 2:21-22 , Hepr.4:15 Noissa jakeissa on kyseessä tekosynti eikä synnittömyys eli ns. "perisynnittomyys". " Ei nuissa jakeissa erotella syntiä, silloin ei sitä myöskään tulkinnassa pidä erotella,"kuitenkin ilman syntiä". Jeesus on/oli ilman syntiä,tämä on Raamatun totuus,sen ohi menevä on väärää tulkintaa. Huomaan että perustat tulkintasi "mutu"-tulkintoihin, kun löydät tekstistä sellaista mitä siihen ei ole kirjoitettu. Ei ole sitten ihme että tulkintasi menevät pieleen. Toivotaan että silmäsi aukevat totuudelle :)
ihan erikseen ja ihan eri asia kuin se että on syntisenä syntynyt. Kukaan ei ole vielä löytänyt kohtaa jossa Jeesus, ei olisi ollut eläessään syntinen. Avaukseen laitoinkin kohtia jotka osoittavat hänen olleen syntinen.
- Synnitön!
Pe.ku kirjoitti:
ihan erikseen ja ihan eri asia kuin se että on syntisenä syntynyt. Kukaan ei ole vielä löytänyt kohtaa jossa Jeesus, ei olisi ollut eläessään syntinen. Avaukseen laitoinkin kohtia jotka osoittavat hänen olleen syntinen.
Luuk.1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se PYHÄ, mikä syntyy, pitää kutsuttaman JUMALAN POJAKSI." Nämä sanat annettiin Marialle. Myöhemmin. Luuk.2:40 Ja lapsi kasvoi ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä. Luuk2:52 Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä. Jeesus kasteella. Luuk.3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; SINUUN MINÄ OLEN MIELISTYNYT". Olisiko Jumala ollut Häneen mielistynyt, jos Hän olisi ollut syntinen? Kasteen jälkeen sanotaan, että Henki kuljetti Jeesuksen erämaahan, jossa perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää. Jeesus voitti kaikki ne kiusaukset, millä perkele häntä kiusasi. Sen jälkeen Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan ja aloitti palvelustoimensa. Joh.8:46 "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko"? 1PIET.2:22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut". Vielä hebrealaiskirjeestä: 10:5-10 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: "Katso minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala." Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen ruumiin uhrilla kertakaikkiaan. Jeesus teki kaikessa Isän tahdon ja antoi ruumiinsa maailman elämän puolesta, sovittaen lihansa ruumiissa meidän syntimme ja sairautemme. 1Kor.15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, niinkuin ei ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut Hänet pitää. Hän antoi iankaikkisen uhrin, muuta uhria ei enää tarvita. Hän oli ja on synnitön, koska Jumalassa ei ole mitään syntiä ja pimeyttä! Kerran myös uskovat saavat samankaltaisen ruumiin, mikä Jeesuksella oli, jossa Hän nousi voimassa ylös. Ylistetty olkoon tämä elävä toivo ja rukoukseni on, että monet voisivat tarttua kiinni tähän toivoon, joka on kuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti, jonne Jeesus on meidän puolestamme edeltäjuoksijana mennyt.
Synnitön! kirjoitti:
Luuk.1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se PYHÄ, mikä syntyy, pitää kutsuttaman JUMALAN POJAKSI." Nämä sanat annettiin Marialle. Myöhemmin. Luuk.2:40 Ja lapsi kasvoi ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä. Luuk2:52 Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä. Jeesus kasteella. Luuk.3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; SINUUN MINÄ OLEN MIELISTYNYT". Olisiko Jumala ollut Häneen mielistynyt, jos Hän olisi ollut syntinen? Kasteen jälkeen sanotaan, että Henki kuljetti Jeesuksen erämaahan, jossa perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää. Jeesus voitti kaikki ne kiusaukset, millä perkele häntä kiusasi. Sen jälkeen Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan ja aloitti palvelustoimensa. Joh.8:46 "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko"? 1PIET.2:22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut". Vielä hebrealaiskirjeestä: 10:5-10 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: "Katso minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala." Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen ruumiin uhrilla kertakaikkiaan. Jeesus teki kaikessa Isän tahdon ja antoi ruumiinsa maailman elämän puolesta, sovittaen lihansa ruumiissa meidän syntimme ja sairautemme. 1Kor.15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, niinkuin ei ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut Hänet pitää. Hän antoi iankaikkisen uhrin, muuta uhria ei enää tarvita. Hän oli ja on synnitön, koska Jumalassa ei ole mitään syntiä ja pimeyttä! Kerran myös uskovat saavat samankaltaisen ruumiin, mikä Jeesuksella oli, jossa Hän nousi voimassa ylös. Ylistetty olkoon tämä elävä toivo ja rukoukseni on, että monet voisivat tarttua kiinni tähän toivoon, joka on kuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti, jonne Jeesus on meidän puolestamme edeltäjuoksijana mennyt.
mutta ei kohtia jotka edes viittaisi Jeesuksen synnittömyyteen maanpäällisessä elämässään. Uuden testamentin mukaan asia menee yksinkertaistettuna siten että: Jeesus syntyi syntisenä ihmisen kaltaiseksi ja eli syntisenä. Synnitön hänestä tuli ylösnousemuksen myötä.
Synnitön! kirjoitti:
ja "mikä Jumalasta syntyy, on henkeä", [Joh. 4:24; Joh. 3:6] ja tästä seuraa että Roomalaiskirje 1 3 "hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä 4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu741710- 591678
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1671410Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3101358Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671270Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081239Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä611096- 601089
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin961029Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980