oletteko hävittäneet harakoita ja variksia?

noitrasittavia

lintuja? Millä keinoin helpoiten niitä saisi päiviltä?

15

5663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

      rauhoitettuja nykyään? Rivitaloni pihalla oli syksyllä kuusi harakkaa. Ihailin näitä komeita lintuja. Kun naapurin kissa tuli näkösälle, pitivät kunnon konsertin. Nyt lintuja ei ole näkynyt.

    • taitaa hävittämiseen olla ampuminen. Laittaisin naakan vielä samaan kastiin, häiritsee mekkaloimisellaan enemmän kuin harakat, mutta vilkaisin tuota listaa ja yllätys, yllätys naakasta joutuukin maksamaan 101 €uroa, jos sen tappaa. Tällä kylällä niistä on viime vuosina tullut suoranainen riesa, kaikki käyttämättömät savupiiput ovat naakat vallanneet pesimäpaikakseen.

    • non-rec

      Ei ole variksista ja harakoista suurempaa haittaa, vaikka pariskunta molempia ilmeisesti pesii lähialueella. Sen sijaan kalalokit hävittäisin jos olisi mahdollisuus, paskovat kaikki paikat. Eikä äänikään mikään ihana ole, kuorolaulumuodostelmassa jopa karmea. En ymmärrä (eikä moni muukaan) miksi ovat suojeltujen listalla. Noooo, joskus vaan ei munista tulekaan sitten mittään... vaikka hautoo ja hautoo. Vaan taas yrittävät, joka vuosi.

      • nmniilo

        ei ton harakan laulukaan niit kauneimpia linnunlauluja ole. Ei myös variksenlaulu ole kaunis.


    • 1947

      appeni niitä harvensi. Minun puolestani saavat kaikki olla ja elää. Yhtään haittaa niistä ei ainakaan tällä mäellä ole. Ehkä osasyynä eräs kylän mummo, joka ruokkii kissat ja harakat, ehkä supikoiratkin. Rauha on maassa. joutseniakin tuolla pellolla elelee, kumma kyllä. Käyvät vaan kylässä jossakin järvellä. Ja kurkiakin on. Taitavat olla nuoria pesimättömiä. Jotkut ärsyyntyvät tervapääskyjenkin kirkunaan. Minä odotan niitäkin rivitalon kanssa. Antaas katsoa, hyväksyvätkö tekeleen.

    • harakka täälläkin

      Suomi on harvaan asuttu maa ja tänne sopii hyvin harakan lisäksi myös sinä ja minä, vai?

      • 1943

        isot linnut kuten harakka, varis ja naakka vähentyneet? Lapsuuskotini lähellä oli eniten variksia, edellisen kotini viereisessä metsikössä ontoissa haavoissa naakat majailivat ja nyt saan ihailla harakoita. Oikeastaan niistä ei ole ollut mitään haittaa.


    • lähistöllä

      asustelee harakoita. Ne pitävät aina silloin tällöin suuriäänisiä kuoroharjoituksia, vai sukukokouksiako lienevät. Minusta niitä on mielenkiintoista kuulostella. Ilmeisesti niitä on sopivasti, minulle, minun korvilleni.

    • RosaLiiin

      pihaharakkapariskunnan touhuja on hauska seurata. Touhuavat niin tuon pesärakennuksensa kimpussa. Eipäole moisista veijareista vielä ollut haittaa. Taitaa meillä olla hieman erisuuruiset reviirit vaikka samassa pihassa puuhaillaankin. Olen niille nimetkin antanut...

      • 1943

        aina, kun korppi raakkui, että kukahan nyt kuolee. Hyvin harvoin korppeja kuuli tai näki. Kun olen raivannut metsää, kuulen melko usein korpin raakkuvan, lienevät yleistyneet. Ei se minua häiritse, raakkukoon rauhassa.


      • ukkeli
        1943 kirjoitti:

        aina, kun korppi raakkui, että kukahan nyt kuolee. Hyvin harvoin korppeja kuuli tai näki. Kun olen raivannut metsää, kuulen melko usein korpin raakkuvan, lienevät yleistyneet. Ei se minua häiritse, raakkukoon rauhassa.

        toimivan keinon karkoittaa lokit, saisi ainakin minulta kiitokset suoraan sydämestä. Älykkäänä lintuna se ei kauan säiky mitään kumikäärmettä, huuhkajaa, haukankuvia ym. vempaimia. Sotkee paikat oksennuspalloilla ja paskoilla totaalisesti. Ainoa keino jonka tiedän auttavan on kun ripustaa yhden lokinraadon roikkumaan. Se ei vaan miellytä kaikkia, eikä ole esteettisestikään niin houkutteleva vaihtoehto. Kiitokset etukäteen kaikista toimivista neuvoista.


      • non-rec
        ukkeli kirjoitti:

        toimivan keinon karkoittaa lokit, saisi ainakin minulta kiitokset suoraan sydämestä. Älykkäänä lintuna se ei kauan säiky mitään kumikäärmettä, huuhkajaa, haukankuvia ym. vempaimia. Sotkee paikat oksennuspalloilla ja paskoilla totaalisesti. Ainoa keino jonka tiedän auttavan on kun ripustaa yhden lokinraadon roikkumaan. Se ei vaan miellytä kaikkia, eikä ole esteettisestikään niin houkutteleva vaihtoehto. Kiitokset etukäteen kaikista toimivista neuvoista.

        Kiitos kun kerroit toimivan (?) idean lokkien karkottamiseksi. Vaan kuinkas se raato saadaan aikasiksi, kun - helkutti soikoon - Ympäristöministeriö on määritellyt sen hinnaksi 101€ ? Se on iso raha, onpa ollut otsaa viherpiipertäjillä kun on hinnan määrittäneet. Eivät ole varmaan lokinpaskaa nähneetkään, eivätkä sitä päähänsä saaneet, saati kuulleet lokkilauman kirkunaa. Olen kyllästynyt lokkeihin totaalisesti, vaikka paikalliset laumat ovat vain muutaman kymmenen linnun luokkaa.


      • 1943
        non-rec kirjoitti:

        Kiitos kun kerroit toimivan (?) idean lokkien karkottamiseksi. Vaan kuinkas se raato saadaan aikasiksi, kun - helkutti soikoon - Ympäristöministeriö on määritellyt sen hinnaksi 101€ ? Se on iso raha, onpa ollut otsaa viherpiipertäjillä kun on hinnan määrittäneet. Eivät ole varmaan lokinpaskaa nähneetkään, eivätkä sitä päähänsä saaneet, saati kuulleet lokkilauman kirkunaa. Olen kyllästynyt lokkeihin totaalisesti, vaikka paikalliset laumat ovat vain muutaman kymmenen linnun luokkaa.

        varsinkin kaupungeissa tosi röyhkeitä. Melkein tulevat syömään samalta lautaselta terassilla, siksi en yleensä syö ulkona, vaan sisätiloissa.


      • terrorisoi
        1943 kirjoitti:

        varsinkin kaupungeissa tosi röyhkeitä. Melkein tulevat syömään samalta lautaselta terassilla, siksi en yleensä syö ulkona, vaan sisätiloissa.

        Lokit: Keski-Pohjanmaalla, Teerijärvellä ovat lokit terrorisoineet jo vuosikausia (on ollut eri uutislähteissä) Suomen suurin (naurulokki?) yhdyskunta. Järvi uimakelvoton lokkipaskapaikka, ihmiset eivät saa nukutuksi, kun lokit kirkuu. Eivät ole saaneet apua mistään "instanssista", luvan ovat saaneet ainoastaan ruoppauksiin muutaman pesimispaikan kohdalta. Lokit tärkeämpiä kuin ihmisten terveys. Teerijärvelle terveisiä, vaikka ovatkin suurimalta osin ruotsinkielisiä, niin hävittäkää ne lokit.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe