oletteko hävittäneet harakoita ja variksia?

noitrasittavia

lintuja? Millä keinoin helpoiten niitä saisi päiviltä?

15

5511

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

rauhoitettuja nykyään? Rivitaloni pihalla oli syksyllä kuusi harakkaa. Ihailin näitä komeita lintuja. Kun naapurin kissa tuli näkösälle, pitivät kunnon konsertin. Nyt lintuja ei ole näkynyt.

• taitaa hävittämiseen olla ampuminen. Laittaisin naakan vielä samaan kastiin, häiritsee mekkaloimisellaan enemmän kuin harakat, mutta vilkaisin tuota listaa ja yllätys, yllätys naakasta joutuukin maksamaan 101 €uroa, jos sen tappaa. Tällä kylällä niistä on viime vuosina tullut suoranainen riesa, kaikki käyttämättömät savupiiput ovat naakat vallanneet pesimäpaikakseen.

• non-rec

Ei ole variksista ja harakoista suurempaa haittaa, vaikka pariskunta molempia ilmeisesti pesii lähialueella. Sen sijaan kalalokit hävittäisin jos olisi mahdollisuus, paskovat kaikki paikat. Eikä äänikään mikään ihana ole, kuorolaulumuodostelmassa jopa karmea. En ymmärrä (eikä moni muukaan) miksi ovat suojeltujen listalla. Noooo, joskus vaan ei munista tulekaan sitten mittään... vaikka hautoo ja hautoo. Vaan taas yrittävät, joka vuosi.

• nmniilo

ei ton harakan laulukaan niit kauneimpia linnunlauluja ole. Ei myös variksenlaulu ole kaunis.

• 1947

appeni niitä harvensi. Minun puolestani saavat kaikki olla ja elää. Yhtään haittaa niistä ei ainakaan tällä mäellä ole. Ehkä osasyynä eräs kylän mummo, joka ruokkii kissat ja harakat, ehkä supikoiratkin. Rauha on maassa. joutseniakin tuolla pellolla elelee, kumma kyllä. Käyvät vaan kylässä jossakin järvellä. Ja kurkiakin on. Taitavat olla nuoria pesimättömiä. Jotkut ärsyyntyvät tervapääskyjenkin kirkunaan. Minä odotan niitäkin rivitalon kanssa. Antaas katsoa, hyväksyvätkö tekeleen.

• harakka täälläkin

Suomi on harvaan asuttu maa ja tänne sopii hyvin harakan lisäksi myös sinä ja minä, vai?

• 1943

isot linnut kuten harakka, varis ja naakka vähentyneet? Lapsuuskotini lähellä oli eniten variksia, edellisen kotini viereisessä metsikössä ontoissa haavoissa naakat majailivat ja nyt saan ihailla harakoita. Oikeastaan niistä ei ole ollut mitään haittaa.

• lähistöllä

asustelee harakoita. Ne pitävät aina silloin tällöin suuriäänisiä kuoroharjoituksia, vai sukukokouksiako lienevät. Minusta niitä on mielenkiintoista kuulostella. Ilmeisesti niitä on sopivasti, minulle, minun korvilleni.

• RosaLiiin

pihaharakkapariskunnan touhuja on hauska seurata. Touhuavat niin tuon pesärakennuksensa kimpussa. Eipäole moisista veijareista vielä ollut haittaa. Taitaa meillä olla hieman erisuuruiset reviirit vaikka samassa pihassa puuhaillaankin. Olen niille nimetkin antanut...

• 1943

aina, kun korppi raakkui, että kukahan nyt kuolee. Hyvin harvoin korppeja kuuli tai näki. Kun olen raivannut metsää, kuulen melko usein korpin raakkuvan, lienevät yleistyneet. Ei se minua häiritse, raakkukoon rauhassa.

• ukkeli
        1943 kirjoitti:

aina, kun korppi raakkui, että kukahan nyt kuolee. Hyvin harvoin korppeja kuuli tai näki. Kun olen raivannut metsää, kuulen melko usein korpin raakkuvan, lienevät yleistyneet. Ei se minua häiritse, raakkukoon rauhassa.

toimivan keinon karkoittaa lokit, saisi ainakin minulta kiitokset suoraan sydämestä. Älykkäänä lintuna se ei kauan säiky mitään kumikäärmettä, huuhkajaa, haukankuvia ym. vempaimia. Sotkee paikat oksennuspalloilla ja paskoilla totaalisesti. Ainoa keino jonka tiedän auttavan on kun ripustaa yhden lokinraadon roikkumaan. Se ei vaan miellytä kaikkia, eikä ole esteettisestikään niin houkutteleva vaihtoehto. Kiitokset etukäteen kaikista toimivista neuvoista.

• non-rec
        ukkeli kirjoitti:

toimivan keinon karkoittaa lokit, saisi ainakin minulta kiitokset suoraan sydämestä. Älykkäänä lintuna se ei kauan säiky mitään kumikäärmettä, huuhkajaa, haukankuvia ym. vempaimia. Sotkee paikat oksennuspalloilla ja paskoilla totaalisesti. Ainoa keino jonka tiedän auttavan on kun ripustaa yhden lokinraadon roikkumaan. Se ei vaan miellytä kaikkia, eikä ole esteettisestikään niin houkutteleva vaihtoehto. Kiitokset etukäteen kaikista toimivista neuvoista.

Kiitos kun kerroit toimivan (?) idean lokkien karkottamiseksi. Vaan kuinkas se raato saadaan aikasiksi, kun - helkutti soikoon - Ympäristöministeriö on määritellyt sen hinnaksi 101€ ? Se on iso raha, onpa ollut otsaa viherpiipertäjillä kun on hinnan määrittäneet. Eivät ole varmaan lokinpaskaa nähneetkään, eivätkä sitä päähänsä saaneet, saati kuulleet lokkilauman kirkunaa. Olen kyllästynyt lokkeihin totaalisesti, vaikka paikalliset laumat ovat vain muutaman kymmenen linnun luokkaa.

• 1943
        non-rec kirjoitti:

Kiitos kun kerroit toimivan (?) idean lokkien karkottamiseksi. Vaan kuinkas se raato saadaan aikasiksi, kun - helkutti soikoon - Ympäristöministeriö on määritellyt sen hinnaksi 101€ ? Se on iso raha, onpa ollut otsaa viherpiipertäjillä kun on hinnan määrittäneet. Eivät ole varmaan lokinpaskaa nähneetkään, eivätkä sitä päähänsä saaneet, saati kuulleet lokkilauman kirkunaa. Olen kyllästynyt lokkeihin totaalisesti, vaikka paikalliset laumat ovat vain muutaman kymmenen linnun luokkaa.

varsinkin kaupungeissa tosi röyhkeitä. Melkein tulevat syömään samalta lautaselta terassilla, siksi en yleensä syö ulkona, vaan sisätiloissa.

• terrorisoi
        1943 kirjoitti:

varsinkin kaupungeissa tosi röyhkeitä. Melkein tulevat syömään samalta lautaselta terassilla, siksi en yleensä syö ulkona, vaan sisätiloissa.

Lokit: Keski-Pohjanmaalla, Teerijärvellä ovat lokit terrorisoineet jo vuosikausia (on ollut eri uutislähteissä) Suomen suurin (naurulokki?) yhdyskunta. Järvi uimakelvoton lokkipaskapaikka, ihmiset eivät saa nukutuksi, kun lokit kirkuu. Eivät ole saaneet apua mistään "instanssista", luvan ovat saaneet ainoastaan ruoppauksiin muutaman pesimispaikan kohdalta. Lokit tärkeämpiä kuin ihmisten terveys. Teerijärvelle terveisiä, vaikka ovatkin suurimalta osin ruotsinkielisiä, niin hävittäkää ne lokit.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      110
      1653
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1312
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      970
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      822
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      64
      808
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      778
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      45
      710
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      661
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      58
      637
    Aihe