MIEOON 12
NO MINKÄ IKÄSII ME SOFTARIT OLLAAN?
70
1479
Vastaukset
- horrisborris
21 vuotta. Mutta en kyllä ole "softari". Harrastan kyllä todella paljon airsoftia (kuulapyssyillä leikkimistä. Mutta minua vaan ärsyttää nämä airsoft termit. Kuten softari, pisla, skene yms. Miksi ei vaan viitsi kunnioittaa sen vertaa että kutsuu asioita niillä nimillä mitkä niille on annettu. Eivät ne sen vaikeampia ole sanoa/kirjoittaa
- sellane vaa...
joo ite oon 13 v. toho horriborrisin juttuun et ne termit on lyhyempi/helpompi sanoa niin kuin tuossa laitoit. ja mrillä nykyajan nuorilla on nämä omat sanonnat. itse ainakin paljon mieluummin sanoisin "pisla", kuin pistooli. tai no luulen että et ymmärrä asiaa koska aikuiset yleensäkin puhuvat kunnioittavasti ja jne. käyn oman paikkakuntani peleissä ja sielläkin n. 20 vuotiaat ihmettelevät omia sanontojamme.
- heh...
sellane vaa... kirjoitti:
joo ite oon 13 v. toho horriborrisin juttuun et ne termit on lyhyempi/helpompi sanoa niin kuin tuossa laitoit. ja mrillä nykyajan nuorilla on nämä omat sanonnat. itse ainakin paljon mieluummin sanoisin "pisla", kuin pistooli. tai no luulen että et ymmärrä asiaa koska aikuiset yleensäkin puhuvat kunnioittavasti ja jne. käyn oman paikkakuntani peleissä ja sielläkin n. 20 vuotiaat ihmettelevät omia sanontojamme.
Jee mäkin oon 13 ja just alottamassa softausta
- softaaja täältä
heh... kirjoitti:
Jee mäkin oon 13 ja just alottamassa softausta
minäkin olen 13v!!!!!
- porscheboy
välillä mä sutasen koska aika ei riitä (eli aina)
- EagleWarru
17-vuotias "softari" Aseena Marui FN P90
- sonax2nd
Samoin! Paitsi että en anna itselleni titteliä softari, softaaja, airsoftaaja yms. Minä vain harrastan airsoftia. Kuitti.
JK. Yllä oleva ei ollut "vittuilua" käyttämistäsi termeistä.
- Thoni
Onko caps lock -nappulasi jumiutunut, vai miksi kirjoitat kaiken isolla? Huomattavasti selkeämpää luettavaa, kun käytät isoja alkukirjaimia, pilkkuja, pisteitä ja kysymysmerkkejä. Itse kysymykseen, heinäkuun alusta tulee 20v mittariin. En ole softari, olen pelaaja. Toni
- horrisborris
Huomaa kyllä viesteistäkin minkä ikäinen kirjoittaja on. Thoni osasi vastata tähän kysymykseen lievästi sanottuna selkeämmin ja fiksummin. "Softari" on käsite 10-14 vuotiaasta pojasta joka leikkii kuulapyssyillä ja ei kehtaa myöntää sen olevan pelkkää leikkiä, vaan yrittää "khuulilla" nimellä saada sen kuulostamaan siltä että he ovat kovia poikia. Airsoft on todella hyvä harrastus, mutta peliä/leikkiähän se vaan on. Tuollaisten käsitteiden, kuten softari, pisla, skene, käytön kyllä ymmärtää vielä alle murrosikäisiltä pojilta, jotka haluavat olla jo isoja poikia. Mutta aivan kauheaa on se kun jotkut aikuiset miehetkin käyttävät niitä nimityksiä. Lapset eivät vielä osaa kunnioittaa asioita sen vertaa että kutsuisi niitä niiden oikeilla nimillä. Minä en ainakaan voisi kuvitella tahraavani suomen kielen sanastoa korvaamalla hyvät sanat todella lapsellisilla ja typerillä sanoilla. Onko se niin vaikea tajuta että Airsoftin harrastaja on airsoftin harrastaja? Eikä softari. Sama pätee kaikkiin muihinkin typeriin airsoft sanontoihin. Pidän todella paljon airsoftista, mutta niissä piireissä on kyllä aivan liikaa lapsellisuutta. Itse olen vasta nuori mies, mutta on pakko sanoa että nykyajan nuorilta puuttuu kunnioitus äidinkieltämme kohtaan.
- m3tsAEp31kk0
horrisborris kirjoitti:
Huomaa kyllä viesteistäkin minkä ikäinen kirjoittaja on. Thoni osasi vastata tähän kysymykseen lievästi sanottuna selkeämmin ja fiksummin. "Softari" on käsite 10-14 vuotiaasta pojasta joka leikkii kuulapyssyillä ja ei kehtaa myöntää sen olevan pelkkää leikkiä, vaan yrittää "khuulilla" nimellä saada sen kuulostamaan siltä että he ovat kovia poikia. Airsoft on todella hyvä harrastus, mutta peliä/leikkiähän se vaan on. Tuollaisten käsitteiden, kuten softari, pisla, skene, käytön kyllä ymmärtää vielä alle murrosikäisiltä pojilta, jotka haluavat olla jo isoja poikia. Mutta aivan kauheaa on se kun jotkut aikuiset miehetkin käyttävät niitä nimityksiä. Lapset eivät vielä osaa kunnioittaa asioita sen vertaa että kutsuisi niitä niiden oikeilla nimillä. Minä en ainakaan voisi kuvitella tahraavani suomen kielen sanastoa korvaamalla hyvät sanat todella lapsellisilla ja typerillä sanoilla. Onko se niin vaikea tajuta että Airsoftin harrastaja on airsoftin harrastaja? Eikä softari. Sama pätee kaikkiin muihinkin typeriin airsoft sanontoihin. Pidän todella paljon airsoftista, mutta niissä piireissä on kyllä aivan liikaa lapsellisuutta. Itse olen vasta nuori mies, mutta on pakko sanoa että nykyajan nuorilta puuttuu kunnioitus äidinkieltämme kohtaan.
Nämä sinun avautumisesi ovat kerta kaikkiaan huvittavia, itse en kuulu ikäkategoriaan 10-14v, mutta silti harrastan softausta (enk äkyllä tajua mitä tekemistä sillä on kunnioituksen kanssa jos tekee puheestaan sujuvaa lyhentämällä sanoja vrt. kutsutko jalkapalloilijaa mielummin jalkapallon harrastajaksi). Ihan vaan tiedoksesi sanaa "skene" käyttävät sinua paljon vanhemmat ja kokeneemmatkin softaajat (kyllä, softaajat). Voit tietenkin perustaa kavereittesi kanssa uuden lehden nimeltä "Airsoftin harrastaja", myyntimenestys olisi taattu sillä "Softaaja" lehtihän on tunnetusti lapsellisuuden keskittymä.
- horrisborris
m3tsAEp31kk0 kirjoitti:
Nämä sinun avautumisesi ovat kerta kaikkiaan huvittavia, itse en kuulu ikäkategoriaan 10-14v, mutta silti harrastan softausta (enk äkyllä tajua mitä tekemistä sillä on kunnioituksen kanssa jos tekee puheestaan sujuvaa lyhentämällä sanoja vrt. kutsutko jalkapalloilijaa mielummin jalkapallon harrastajaksi). Ihan vaan tiedoksesi sanaa "skene" käyttävät sinua paljon vanhemmat ja kokeneemmatkin softaajat (kyllä, softaajat). Voit tietenkin perustaa kavereittesi kanssa uuden lehden nimeltä "Airsoftin harrastaja", myyntimenestys olisi taattu sillä "Softaaja" lehtihän on tunnetusti lapsellisuuden keskittymä.
Et kuulu siihen ikäkategoriaan, mutta kyllä vanhemmatkin ihmiset voivat olla lapsellisia. Miksi perustaisin lehden? Miten se liittyy mitenkään mihinkään? Eivätkä ne ole sujuvia lyhennyksiä. Ne ovat typeriä sanojen mutaatioita. Kutsun jalkapalloilijoita jalkapalloilijoiksi. Joten tuon logiikan mukaan "softarit" olisivat Airsoftaajia. Opettele äidinkielesi käyttöä typerys. Koetit kovasti tehdä monta hyvää argumenttia, onnistumatta yhdessäkään. Jatka samaan malliin
- mitä ******?
horrisborris kirjoitti:
Et kuulu siihen ikäkategoriaan, mutta kyllä vanhemmatkin ihmiset voivat olla lapsellisia. Miksi perustaisin lehden? Miten se liittyy mitenkään mihinkään? Eivätkä ne ole sujuvia lyhennyksiä. Ne ovat typeriä sanojen mutaatioita. Kutsun jalkapalloilijoita jalkapalloilijoiksi. Joten tuon logiikan mukaan "softarit" olisivat Airsoftaajia. Opettele äidinkielesi käyttöä typerys. Koetit kovasti tehdä monta hyvää argumenttia, onnistumatta yhdessäkään. Jatka samaan malliin
"Ihmeellistä kun eivät ihmiset osaa enää kirjakieltäkään kirjoittaa saatikka puhua. Mihinköhän tämäkin maailma on menossa." Miten sinä siedät murteita kun ne eivät mene kirjakielen sääntöjen mukaan? Kyllä ihminen voi olla konservatiivinen jos puhekielen käyttäminen on NOIN kauhea asia!
- m3tsAEp31kk0
horrisborris kirjoitti:
Mitä ihmettä, havaitsenko provokaatiota, tuohan on lapsellista kiusantekoa. Valitettavasti minulla on hyvin pitkä pinna. Sinusta kaikki argumenttini ovat huonoja perustele miksi? Jalkapalloilijahan on lyhenne jalkapallon harrastajasta, miksi et käytä aitoa ja alkuperäistä muota? Mitä tähän lehtijuttuun tulee niin oletko huomannut että "Softaaja" on sinun mukaasi lapsellinen "sanamutaatio", joten toki "Airoftin harrastaja" kuulostaa paremmalta jokaikisen korvassa, eikö? (edellinen oli vittuilua) Miksikäs "softarit" eivät muka harrasta airsoftia (vai tarkoitatko takapihallaan softaavia)? Mitä lapsellisuuteeni tulee niin sinä perustelet sen sillä, että minä kutsun harrastustani "softaukseksi" "airsoftauksen" sijasta? Tällä perusteella voisin väittää melkein jokaista vastaan tulevaa henkilöä lapselliseksi koska he kulkevat bussilla eivätkä linja-autolla, tai koska he ilmoittavat painonsa käyttäen kilogrammoja (painon yksikkö on newton). OFFTOPIC: Koska minä en sinusta osaa äidinkieltäni, niin voisitko sinä sitten kertoa minulle harmoonisen värähtelijän kiihtyvyyden kaavan? Tai miten polttoanalyysin avulla voidaan selvittää hiilivedyn koostumus? Tai vielä helpompi: mainitse jompikumpi Kirchhoffin laki?
- horrisborris
m3tsAEp31kk0 kirjoitti:
Mitä ihmettä, havaitsenko provokaatiota, tuohan on lapsellista kiusantekoa. Valitettavasti minulla on hyvin pitkä pinna. Sinusta kaikki argumenttini ovat huonoja perustele miksi? Jalkapalloilijahan on lyhenne jalkapallon harrastajasta, miksi et käytä aitoa ja alkuperäistä muota? Mitä tähän lehtijuttuun tulee niin oletko huomannut että "Softaaja" on sinun mukaasi lapsellinen "sanamutaatio", joten toki "Airoftin harrastaja" kuulostaa paremmalta jokaikisen korvassa, eikö? (edellinen oli vittuilua) Miksikäs "softarit" eivät muka harrasta airsoftia (vai tarkoitatko takapihallaan softaavia)? Mitä lapsellisuuteeni tulee niin sinä perustelet sen sillä, että minä kutsun harrastustani "softaukseksi" "airsoftauksen" sijasta? Tällä perusteella voisin väittää melkein jokaista vastaan tulevaa henkilöä lapselliseksi koska he kulkevat bussilla eivätkä linja-autolla, tai koska he ilmoittavat painonsa käyttäen kilogrammoja (painon yksikkö on newton). OFFTOPIC: Koska minä en sinusta osaa äidinkieltäni, niin voisitko sinä sitten kertoa minulle harmoonisen värähtelijän kiihtyvyyden kaavan? Tai miten polttoanalyysin avulla voidaan selvittää hiilivedyn koostumus? Tai vielä helpompi: mainitse jompikumpi Kirchhoffin laki?
Miten tuo OFFTOPIC liittyy äidinkieleen? Eipä ole taidettu sinua älyllä siunata. OFFTOPIC: Mainitse kaikki C Dim 7 arbeggio skaalaan kuuluvat nuotit
- m3tsAEp31kk0
horrisborris kirjoitti:
Miten tuo OFFTOPIC liittyy äidinkieleen? Eipä ole taidettu sinua älyllä siunata. OFFTOPIC: Mainitse kaikki C Dim 7 arbeggio skaalaan kuuluvat nuotit
No jotenkin tuntuu siltä, että ei sinunkaan ÄOsi ole paljoa kengännumeroasi isompi. Jos kirjoitan OFFTOPIC niin mitäköhän silloin tarkoitan, osaatko englantia? http://en.wiktionary.org/wiki/off-topic Ei, en osaa "C Dim 7 arbeggio" skaalaan kuuluvia nuotteja, enkä sen puoleen ymmärrä paljoa muutakaan musiikista. Jutun pointti oli sanoa, että sinun kannattaisi lopettaa ihmisten haukkuminen lapsellisiksi sen perusteella kiinnostavatko heitä ne asiat mitkä tuntuvat sinusta tärkeältä.
- horrisborris
m3tsAEp31kk0 kirjoitti:
No jotenkin tuntuu siltä, että ei sinunkaan ÄOsi ole paljoa kengännumeroasi isompi. Jos kirjoitan OFFTOPIC niin mitäköhän silloin tarkoitan, osaatko englantia? http://en.wiktionary.org/wiki/off-topic Ei, en osaa "C Dim 7 arbeggio" skaalaan kuuluvia nuotteja, enkä sen puoleen ymmärrä paljoa muutakaan musiikista. Jutun pointti oli sanoa, että sinun kannattaisi lopettaa ihmisten haukkuminen lapsellisiksi sen perusteella kiinnostavatko heitä ne asiat mitkä tuntuvat sinusta tärkeältä.
Ei minulla nyt niin iso kengän numero ole. Ja hyvin tiedän mitä OFFTOPIC tarkoittaa.
- m3tsAEp31kk0
horrisborris kirjoitti:
Ei minulla nyt niin iso kengän numero ole. Ja hyvin tiedän mitä OFFTOPIC tarkoittaa.
No mitä sitten valitat? Jos minä kirjoitan OFFTOPIC niin onko ihme, että aihe ei liity äidinkieleen?
- horrisborris
m3tsAEp31kk0 kirjoitti:
No mitä sitten valitat? Jos minä kirjoitan OFFTOPIC niin onko ihme, että aihe ei liity äidinkieleen?
Tuo OFFTOPIC ei liittynyt mihinkään. Joten miksi lisätä sitä viestiin. Ja tuollaiset "lukio pojat" kovasti käsittävät älykkyyden väärin. Älykkyys ei tarkoita tietämystä jostain täysin turhista asioista, eikä myöskään tarkoita älykkyysosamäärää. Kovasti koetat pönkittää varmaan itsetuntoasi sillä että opettelet ulkoa jotain Kirchhoffin lakeja, ja pidät sitä älykkyytenä. Se on vain typerää ulkoa opettelua. Ja kyseenalaistat minun älykkyysosamääräni (joka on useiden testejen mukaan 130-140), vaikka sillä ei ole mitään tekemistä todellisen älykkyyden kanssa. Useimmat ihmiset jotka luulevat olevansa fiksuja sillä he saivat hyvän tuloksen ÄO testissä, ovat todellisuudessa aivan täysiä idiootteja ilman minkään laista käytännön älyä. Sellaiset pösilöt lähtevät opiskelemaan "hienoihin" kouluihin, kuten lukioon, koska luulevat olevansa fiksuja edes jossain määrin. Älykkyyttä ei ole se että muistaa asioita ulkoa. Kuten kaavat, yms. Ja sinä poika olet aivan varmasti juuri tällainen. Typerä lapsellinen lukio kakara, joka ei halua kohdata todellisuutta ja katsoa itseään peiliin myöntäen että et ole sen parempi tai älykkäämpi kuin muut. Osoita edes yhdessä kommentissasi todellisia älynlahjoja, tai muuten en alennu väittelemään sinun kanssasi itsestäänselvyyksistä. Minun pitää suojella kunniaani. En halua että liian moni huomaa minun alentuvan kirjoittamaan sinunlaisellesi kirjatoukalle. Hyvää päivän jatkoa. - suurin ihailijasi -
- m3tsAEp31kk0
horrisborris kirjoitti:
Tuo OFFTOPIC ei liittynyt mihinkään. Joten miksi lisätä sitä viestiin. Ja tuollaiset "lukio pojat" kovasti käsittävät älykkyyden väärin. Älykkyys ei tarkoita tietämystä jostain täysin turhista asioista, eikä myöskään tarkoita älykkyysosamäärää. Kovasti koetat pönkittää varmaan itsetuntoasi sillä että opettelet ulkoa jotain Kirchhoffin lakeja, ja pidät sitä älykkyytenä. Se on vain typerää ulkoa opettelua. Ja kyseenalaistat minun älykkyysosamääräni (joka on useiden testejen mukaan 130-140), vaikka sillä ei ole mitään tekemistä todellisen älykkyyden kanssa. Useimmat ihmiset jotka luulevat olevansa fiksuja sillä he saivat hyvän tuloksen ÄO testissä, ovat todellisuudessa aivan täysiä idiootteja ilman minkään laista käytännön älyä. Sellaiset pösilöt lähtevät opiskelemaan "hienoihin" kouluihin, kuten lukioon, koska luulevat olevansa fiksuja edes jossain määrin. Älykkyyttä ei ole se että muistaa asioita ulkoa. Kuten kaavat, yms. Ja sinä poika olet aivan varmasti juuri tällainen. Typerä lapsellinen lukio kakara, joka ei halua kohdata todellisuutta ja katsoa itseään peiliin myöntäen että et ole sen parempi tai älykkäämpi kuin muut. Osoita edes yhdessä kommentissasi todellisia älynlahjoja, tai muuten en alennu väittelemään sinun kanssasi itsestäänselvyyksistä. Minun pitää suojella kunniaani. En halua että liian moni huomaa minun alentuvan kirjoittamaan sinunlaisellesi kirjatoukalle. Hyvää päivän jatkoa. - suurin ihailijasi -
Mitä vittua?! Pääsit ilmeisesti taas vauhtiin. Minä en ikinä ole opetellut yhtäkään kaavaa ulkoa, jos niitä on kurssien sisällössä satoja ei ulkoa opiskelu toimi. Minä pyrin ymmärtämään asiat. En ole koskaan mitannut ÄOtäni eikä se minua kiinnostakkaan, sillä olen täysin samaa mieltä kanssasi, testit eivät kerro välttämättä mitään todellisesta älykkyydestä. Se vertauskuva oli myöskin vittuilua. Minä en valinnut lukio opisekelua koska se olisi kuulostanut "hienolta", vaan koska en osannut päättää mille alalle olisin jatkanut, myöhemmin on kyllä käynyt mielessä siirtyä ammittiselle puolella elektroniikan pariin. En ole koskaan väittänyt olevani muita älykkäämpi, vai olenko. Tosin mitä väität kaavojen opetteluun, voin sanoa samaa musiikista: on typerää opettella muistamaan mitä sointuja kuuluu mihinkin skaalaan, jne. Et vieläkään kertonut miksi argumenttini ovat mielestäsi huonoja, sinä lähinnä sysäät ne sivuun yrittämättä edes vastata ja keskityt toteamaan minusta asioita jotka eivät ole edes totta. Millä perusteella nämä asiat ovat itsestään selvyyksiä, koska sinä sanot niin? Tiedätkö minusta sinä horrisborris olet säälittävä yrittäessä provosoida minua suuttumaan. Tosin sinun streotypiset kuvauksesi minusta lähinnä naurattavat. OFFTOPIC liittyi moneenkin asiaan: sinä valitit minun äidinkielestäni, niin minä huomautin että on monta asiaa joista sinä et tiedä sen enempää kuin minä äidinkielestäni.
- horrisborris
m3tsAEp31kk0 kirjoitti:
Mitä vittua?! Pääsit ilmeisesti taas vauhtiin. Minä en ikinä ole opetellut yhtäkään kaavaa ulkoa, jos niitä on kurssien sisällössä satoja ei ulkoa opiskelu toimi. Minä pyrin ymmärtämään asiat. En ole koskaan mitannut ÄOtäni eikä se minua kiinnostakkaan, sillä olen täysin samaa mieltä kanssasi, testit eivät kerro välttämättä mitään todellisesta älykkyydestä. Se vertauskuva oli myöskin vittuilua. Minä en valinnut lukio opisekelua koska se olisi kuulostanut "hienolta", vaan koska en osannut päättää mille alalle olisin jatkanut, myöhemmin on kyllä käynyt mielessä siirtyä ammittiselle puolella elektroniikan pariin. En ole koskaan väittänyt olevani muita älykkäämpi, vai olenko. Tosin mitä väität kaavojen opetteluun, voin sanoa samaa musiikista: on typerää opettella muistamaan mitä sointuja kuuluu mihinkin skaalaan, jne. Et vieläkään kertonut miksi argumenttini ovat mielestäsi huonoja, sinä lähinnä sysäät ne sivuun yrittämättä edes vastata ja keskityt toteamaan minusta asioita jotka eivät ole edes totta. Millä perusteella nämä asiat ovat itsestään selvyyksiä, koska sinä sanot niin? Tiedätkö minusta sinä horrisborris olet säälittävä yrittäessä provosoida minua suuttumaan. Tosin sinun streotypiset kuvauksesi minusta lähinnä naurattavat. OFFTOPIC liittyi moneenkin asiaan: sinä valitit minun äidinkielestäni, niin minä huomautin että on monta asiaa joista sinä et tiedä sen enempää kuin minä äidinkielestäni.
Itseasiassa en tiedä musiikin teoriasta mitään. Pari pikku asiaa. Olen kyllä konserttipianisti mutta en osaa lukea nuotteja. Soitan korvakuulolta. Mainitsin vain siitä sen takia koska musiikkia satun harrastamaan, niin tiedän siitä edes jotain. Olen aina todella vahvasti omien näkemysteni kannalla. Siksi suhtaudun tähän asiaan hyvin "provosoivasti".
- porscheboy
horrisborris kirjoitti:
Itseasiassa en tiedä musiikin teoriasta mitään. Pari pikku asiaa. Olen kyllä konserttipianisti mutta en osaa lukea nuotteja. Soitan korvakuulolta. Mainitsin vain siitä sen takia koska musiikkia satun harrastamaan, niin tiedän siitä edes jotain. Olen aina todella vahvasti omien näkemysteni kannalla. Siksi suhtaudun tähän asiaan hyvin "provosoivasti".
Onko sillä väliä jos mä puhun niinku mä haluun
- blakgoweowjg
horrisborris kirjoitti:
Miten joku voi alkaa pitää luentoa aiheesta: kirjoitat sanan "airsoftaaja" väärin...?
Itse olen 16, harrastanut kohta nelisen vuotta.
Offtopic: Kirchoffin lait ynnä muut eivät millään tavalla liity ÄÖ:hon, vaan koulutukseen, koulutusasteeseen ja kertauksen määrään. Johan nekin sähköopin lait selitettiin yhdeksännellä. -.-
Nyt isot pojat luulevat olevansa kovinkin viisaita ja kohtapuoliin alkavat kiistellä argumenteistani, mutta jos nyt antaisitte luovutusvoiton yleiselle sivistyneisyydelle ja lopettaisitte. Kiitos. - Thjuu
horrisborris kirjoitti:
Skene Tulee englannin kielen sanasta scene, ja scene tarkoittaa kohtausta tjsp. Ja skene on suomalainen nimitys scenestä.. Huomaa että joltain on tainnut jäädä englannin tunnit väliin :) Horris se on selvää suomea, ei minkään slangin keksimä vaan käännös englannista.
- airbullet
horrisborris kirjoitti:
totta muuten, mutta itekin käytän ''softaus'' termiä ja olen kohta 19-vuotias
- ivik
miä täytin tänää 11.XD
- porscheboy
Voin minä puhua tavallista suomea.En mä venäjää halua puhua.
- jg g36c
porscheboy kirjoitti:
Voin minä puhua tavallista suomea.En mä venäjää halua puhua.
Olen 13. Aseena käytän jg g36c ja pelaa ihan hyvin :D
- ...
jg g36c kirjoitti:
Olen 13. Aseena käytän jg g36c ja pelaa ihan hyvin :D
Olen 13, täytän 10 päivän päästä 14. :D
- ____________________
... kirjoitti:
Olen 13, täytän 10 päivän päästä 14. :D
10v ja aseet on pistooli ja scorppari(pian ehkä p90!)
- vemppujätkä
Vuosimallia 96... =)
- suoBBis
Joo oon 14-vuotias aika alottleva pelaaja (ehkä noin vuoden pelaillu kaveriporukassa)
- RaMbEx
mää oon 12v
- airsoftaa
mä oon 11v aseena scorpion ja ak 47 ja tietysti m249 para a&k
- ilmasoftaaja
12 vuotta 17 päivän pääst umpee :D
- -Rollman-
Olen 11 vuotta. Aseena Cyma AK-47 Cm.028 Hi-cap lippaalla (600 kuulaa) ja Smith and Wesson M3000 katkaistu pumppuhaulikko.En ole aloittelija,ja ikä ei merkitse,saako pelata.Miksi edes kysytään tuollaista?
-Rollman-
- joku dyydi
Määki olen 12v kohta 13.
joskus softaan kavereiden kanssa=)- Softari-96
Oon alottamas softauksen ja oon 14. Ja ite en alentuisi kiistelemään että käyttääkö lyhennyksiä vai ei, vaikka kuulun siihen "10-14 ryhmään" niinkuin horrisborris kuvasi... -.-
- oldmann
Softari-96 kirjoitti:
Oon alottamas softauksen ja oon 14. Ja ite en alentuisi kiistelemään että käyttääkö lyhennyksiä vai ei, vaikka kuulun siihen "10-14 ryhmään" niinkuin horrisborris kuvasi... -.-
15 täytin viime keväänä.
- ihan sama
oldmann kirjoitti:
15 täytin viime keväänä.
no oon 12.v pian 13.v oon harrastellu softausta 6.v
- greger
ihan sama kirjoitti:
no oon 12.v pian 13.v oon harrastellu softausta 6.v
Et ole tosissas, oletko harrastanut airsoftia ennen kouluikää? Senpä olisin halunnut nähdä!
- peketti persauksiin
13
- hb on perseennuolija
oon 11.v ja tulee aseeks cybergun ak47 beta (mul on 7 muuta,rikkinäistä asetta) ja vitutko mä mistää lyhenteistä välitän,mä puhun niinku mä haluun,eikä horrisborris siihen voi mitenkää vaikuttaa se on vaa joku yksinäinen pervo ja sen elämä on kirjakielellä puhuminen ja konsertissasoitto...sanoo 123 jos on samaa mieltä horrisborriksesta ku mä,eli se on täys KUSIPÄÄ
- airbullet
sen pitää vaan tajuta että suomen kieli on muuttumassa
- Urpokarhu
Ootpas nyt viisas Horrisborris, kun pääsit saarnaamaan...
Minä olen 18-vuotias ja kirjoitan tämän tarkoituksella täysin ilman virheitä, ettei kenelläkään ole tästä valittamista. - S.T.A.L.K.E.R.
Täytän pian 17 ja airsoftannut olen pian 6 vuotta.
Ja nuo offtopicit voisi nyt jättää sikseen ja keskittyä vastaamaan siihen, mitä laudan alussa jo sanottiin. - late man
12.v ja aseina well mb.o5d ja glock 17l ja isoveljien vanhat (2) g36c kone kivääriä joita en paljoa käytä.
- jf-999
mäkin oon 12 vuotta ja aseina maruin ak-47 HopUpilla ja jousitoiminen pc356 vemppu pisla
- late man
jf-999 kirjoitti:
mäkin oon 12 vuotta ja aseina maruin ak-47 HopUpilla ja jousitoiminen pc356 vemppu pisla
miisä päin suome airsoftia? jos turussa niin tule pelaamaan
- Muhahahahahahh
No mä täytän ihan kohta 14. aseena CO2 pistooli.
- Avtomat Kalasnikova
Mä oon 14
- öasdökj
14. Uus ase tulossa: G&G RK 47 Combo High Speed. Vuoden "softannu".
Mä täytän lokakuus 13 . Aseena toimii tokyo marui sig 552 SEALS.
- 12.v ei naski
olen 12,5 vuotias airsoftin harrastaja. aseina well mb-05D ja maruin glock17L ja tähtäimessä co2 pistooli.
- Schubert
Ei herran jumala sentään hävettää lukea näitä viestejä. Kertoo kyllä minkälaista väkeä nämä "softaajat" ovat.
- totuuden aani
totuushan on et niin kutsutut softarit on 7-10 vuotiaita pikkupoikia on tosi n muu tama poikkeuskin mutta silti voiko joku rehellinen harrastaja sanoa ettei ole koskaan nahnyt 9v pikkupoikaa mammalta kinuttu 350 euron ase kadess uhoomassa pelipaikalla hei oikesti
- m_a_t_t_i_s
olen nyt 12v. ja aloitin softauksen 11v.
- aatatatatata
oon 10 v koht 11 ja aseena AK-47 ja taurus pt 92
- airost-ninja
15v ja pää-aseina on L96(m180) ,G&G RK95 ja WE blowback-desert eagle
- nudek
Oon 12v. ja alotin 9v. Aseina: Gybergun FAMAS ja Marui Scorppion....oli Marui Glock mut meni paskaks
- Gybbe
Olen kohta 13 vuotta, ja aseet ovat :
- Cyma CM.028.
- Well MB03 sniper (Minusta hyvä tarkkuuskivääri.)
- Jousitoiminen Coltti, en muista merkkiä...
- Ja joitain vemppuja :P - uijhuihui
19
- henrilehikoinen
12 v
17 aseena ak47 tactical
- StalkkerinIhailia :)
voi vittu noitten väitteliöiden kans kaikki näyttää olevan hiukan lapsellisia ku lähti tohon horrisborrisin juttuu se o saatana joku yksinäinen ihminen joka on kussu oman elämänsä ja sitte tulee tänne vaa haastaa riitaa ja saa siit jotain mielihyvää ku muita ihmisii alkaa vituttaa -.- joten nyt puhuttaisko nyt vaikka siitä mikä aiheeksi annettiin.
joo eli olen 13 täytän alle viikon pääst 14 ja mulla on / oli CO2 mossberg haulikko, kaasu beretta, colt M4 CQB full metal(sähkö), perus aksu full metal puuosilla(sähkö),galil SAR(sähkö= ja oli p90 hei on tilaukses tulee varmaa täs viikon aikana ni toi HFC VSR-11, Black Stock kaasuna
PS. horris, anna ihmistenpuhuu miten haluu ei sen suhun pitäis vaikuttaa voit kunnioittaa sitä että sanat lausutaan niinkun ne on mutta älä jooko tuu haastaa riitaa :3 kiitos -.- - .random.
Ei saakeli. Mutta asiaan ite olen 15, kohta tullee täuteen 16 mutta ei siitä enempää ja en mainitse aseita kun niitä ei tässä topicissa kysytty mutta olen harrastanu tätä sohtaamista jo ja jo miten sen ottaa nii 3 vuotta ja se on iha jokaisen oma mielipide miten sanoo sanooko softari,airsoftin pleaaja vai jotenkin muuten
14v aseena M4A1,MP5 A2 Ras,SIG552,Ak47beta,mp5 pdw kurz kaikki sähköi ja jotaki vemppu pisloi
- mkmaojnf
12v kohta 13
- vammaset
Mikään tästä paskasta ei liity kunnolla airsoftiin.
- Jarmo Siilinjärveltä
Minä olen 11vuotta vanha. omistan Maruin Commando M733 aseen ja Maruin Glocg 17 aseen näiden aseitten lisäksi minulla on G&G Xtreme .45 co2. Minä meinaan mennä tänä kesänä K.A.S.T.:in peleihin eli Kuopion Airsoft Teamin peleihin.
- Softaaja 2vuotta
Kaikille lyhenteiden inhoajille,mitä haittaa siitä on edes teille jos joku käyttää lyhennettä "softari"?Ja jos siitä on haittaa sulla taitaapi olla pikkunen ongelma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774432Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112343- 1681527
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431466- 1211311
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721159Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81136- 641062
- 35956