Mitä mieltä olette.. Asun yksin vailla sukulaisia tms. uudella-maalla. Vakavista syistä, joita en näin julkisesti tässä halua eritellä erosin avomiehestäni. Nyt taloudellinen tilanne on tosi haastava. Päivät olen töissä, mutta palkka päivätyöstä ei riitä menoihin. Miten on kannattaako minun ja jos niin mitä kautta etsiä ns vara mummia silloin tällöin avustamaan lapsen hoidossa. Ei tietenkään ilman korvausta mutta onko vielä luotettavia ja aidosti välittäviä ihmisä olemassa. Tarvitsisin vaan n 2xkk jotta pääsisin esim sunnuntai aamuvuoroon tms. ystävällisiä vastuksia kiitos!
Vastaukset 10
mieluummin kysyä vaikka Mannerheimin lastensuojeluliitosta lapsenhoito apua, - mie en uskaltaisi näin palstatuttavuuden jälkeen ketään laskea lastani hoitamaan, vaikkei lapsi oisi ihan pienikään. ...vaikka mitä pervoja liikkeellä.
- noin,,
En minäkään uskaltaisi, siinä samaa mielta. MLL nosti taksan se on yli 8e/h eikö ole niitä ympärivuorokautisia, tarhoja? Minulla ainakin erään tuttavan lapsi sellaisessa, äiti tekee vuorotyötä.
- aloittaja*--*--
noin,, kirjoitti:
En minäkään uskaltaisi, siinä samaa mielta. MLL nosti taksan se on yli 8e/h eikö ole niitä ympärivuorokautisia, tarhoja? Minulla ainakin erään tuttavan lapsi sellaisessa, äiti tekee vuorotyötä.
en tietenkää ottaisi ketä vaan vaan ensin haluaisin tutustua kunnolla. se mll on aika kallis minulle. ´Tarhaakin olen miettinyt, mutta pienempi lapsi sinne pääsisi, mutta isompi on jo koululainen..
- meirikki
toimiiko siellä esim. Ikäihmisten kerhoja, niitä on eriyhdistyksillä? Sielä voisi olla halustakin tulijoita:) Kerhonvetäjältä saisit luotettavaa tietoa, yleensä he tuntevat hyvinkin toisensa.
taitavat olla yleensä nuoria, jotka haluavat samalla tienata taskurahaa. Luotettavia, aidosti toisista välittäviä ihmisiä on olemassa paljonkin, mutta yhteyden saaminen juuri oikeaan ihmiseen vaatii oman aikansa. Eri kunnissa toimii erilaisia vapaaehtoisjärjestöjä. Kun et kerro missä asut, on vaikea sanoa, mikä olisi paras yhteys omalla paikkakunnallasi. Ehkä kysyisin kunnan toimistosta tietävätkö siellä vapaaehtoisjärjestöistä. Kunnalla voi olla oma tukihenkilö- tai varamummo-ohjelma, jossain on vapaaehtoisen hyvinvointityön keskuksia ja SPR:n ystäväpalvelukin voisi ehkä auttaa. - Ystävä voisi varmaan auttaa sinua ongelmassasi. Jos kerrot ongelmastasi, joku varmaan tietää jonkun, joka voisi ihan mielellään tulla auttamaan sinua ja viettää aamuja lastesi kanssa. Järjestön tai tuttavan kautta löydetyn hoitajan kanssa voi varmaan huolettomammin jättää lapsensa ja kotinsa kuin täysin vieraan. Sanoisin kuitenkin, että enemmistö ihmisistä on ihan hyviä ja kilttejä. Ne toisenlaiset ovat äärimmäinen vähemmistö, vaikka kaikenlaista nykyään saa lukea. Asioilla on tapana selvitä, jos jaksaa olla aktiivinen. Ehkä apu löytyy lähempää kuin arvaisitkaan, kun kyselet. Voimia ja jaksamista sinulle.
- pikkumummukka
pitää olla myös toisin päin. Täällä Helsingin seudulla on paljastunut tapaus missä maahanmuuttaja nainen hakeutui vanhuksen seuraan ja löysi tiensä luottamuksen saatuaan hänen kotiinsa. Teki siirtoja nettipankissa omalle tililleen. Vei koruja ja arvotavaraa. Aluksi ulkoilutti, kävi kaupassa, oli seurana. Ei kannata laskea kotiinsa ihan ketä tahaansa. Poliisi varoitteli radiossa vanhusten seuraan pyrkivistä huijareista.
- Tiedoksi
Kyllä MLLn hotajia on aina ollut myös iäkkäitä. Aikoinaan -70 luvulla käytin usein, ja joka kerran oli eläkeläinen. Maksettiin matkat, palkka ja ateriat. Itsekin kävin muutaman kerran, kurssin käytyäni, mutta ei ollut minun "juttuni". Kurssilla oli puolet eläkeläisiä. Siinä joutui sellaisiinkin perheisiin, että en jaksanut.
Tiedoksi kirjoitti:
Kyllä MLLn hotajia on aina ollut myös iäkkäitä. Aikoinaan -70 luvulla käytin usein, ja joka kerran oli eläkeläinen. Maksettiin matkat, palkka ja ateriat. Itsekin kävin muutaman kerran, kurssin käytyäni, mutta ei ollut minun "juttuni". Kurssilla oli puolet eläkeläisiä. Siinä joutui sellaisiinkin perheisiin, että en jaksanut.
ovat taas kerran vanhentuneet vuosien kuluessa. Kiitos oikaisusta. Olen joskus aikoinani ollut itsekin vetämässä muutamia kursseja ja niillä oli poikkeuksetta vain nuoria. Aktiivisille aikuisille tarjotaan nähtävästi usein jo heti aluksi niitä vaativimpia tapauksia. Oma tukihenkilötoimintani nuorena perheenäitivuosina kaatui juuri samaan asiaan. Olisi pitänyt ryhtyä ratkaisemaan moniongelmaisen perheen kaikki ongelmat: raha-asiat kuntoon, selvitellä kasvatusongelmia, opettaa taloudellista ruoanlaittoa, käydä äidin kanssa kaupassa ym.ym. eli ryhtyä kotiapulaiseksi ja "supernannyksi" moniongelmaiselle perheelle - ja kuljettaa omaa pientä ihmistä mukana niissä kuvioissa. Tiedän, että jossain osataan jo hoitaa vapaaehtoiskuvioita myös toisella tapaa. Niin, että se tuottaa hyvää mieltä kaikille, myös tekijälle aiheuttamatta kohtuutonta rasitusta.
pikkumummukka kirjoitti:
pitää olla myös toisin päin. Täällä Helsingin seudulla on paljastunut tapaus missä maahanmuuttaja nainen hakeutui vanhuksen seuraan ja löysi tiensä luottamuksen saatuaan hänen kotiinsa. Teki siirtoja nettipankissa omalle tililleen. Vei koruja ja arvotavaraa. Aluksi ulkoilutti, kävi kaupassa, oli seurana. Ei kannata laskea kotiinsa ihan ketä tahaansa. Poliisi varoitteli radiossa vanhusten seuraan pyrkivistä huijareista.
että kouluikäinen ja nuorempikin lapsi osaa jo kertoa, jos jotain omituista havaitsee. Tietysti on myös epärehellisiä ihmisiä, mutta enemmistö on ihan kunnollisia, luotettavia ja rehellisiä. Itse olen onnistunut ihan hyvin, vaikka jätin aluksi vasta muutaman kuukauden ikäisen lapsen ja kodin osapäivätöissä ollessani ihan vieraan ihmisen huostaan. Hain hoitajaa lehti-ilmoituksella, haastattelin muutaman sopivaksi uskomani ja ensimmäisenä päivänä jäin itse kotiin opastamaan hoitajaa sekä vähän seurailemaan tilannetta. Kun perheet muuttivat ja yksi nuori lähti opiskelemaan jouduin hakemaan pari kertaa uuden hoitajan. Kaikki olivat luotettavia, hoitivat hommansa tosi hyvin, ja yksi on säilynyt edelleen perheen ystävänä. Nuorena hän vietti joskus meillä viikonloppuja poikaystävänsä kanssa, kun lähdimme mieheni kanssa matkalle. (Olin tavannut myös poikaystävän ennen ensimmäistä kertaa ja hoitajan äiti tiesi asiasta.) Se oli kaikkien mielestä mukavaa; nuoret eivät edes huolineet rahaa korvaukseksi ja lapsi nautti meitä vähän nuorempien aikuisten seurasta. Muistaakseni ensimmäinen viikonloppureissu taisi olla nuorten oma ehdotus.
- Ei kaikki ole totta
optimisti-orvokki kirjoitti:
ovat taas kerran vanhentuneet vuosien kuluessa. Kiitos oikaisusta. Olen joskus aikoinani ollut itsekin vetämässä muutamia kursseja ja niillä oli poikkeuksetta vain nuoria. Aktiivisille aikuisille tarjotaan nähtävästi usein jo heti aluksi niitä vaativimpia tapauksia. Oma tukihenkilötoimintani nuorena perheenäitivuosina kaatui juuri samaan asiaan. Olisi pitänyt ryhtyä ratkaisemaan moniongelmaisen perheen kaikki ongelmat: raha-asiat kuntoon, selvitellä kasvatusongelmia, opettaa taloudellista ruoanlaittoa, käydä äidin kanssa kaupassa ym.ym. eli ryhtyä kotiapulaiseksi ja "supernannyksi" moniongelmaiselle perheelle - ja kuljettaa omaa pientä ihmistä mukana niissä kuvioissa. Tiedän, että jossain osataan jo hoitaa vapaaehtoiskuvioita myös toisella tapaa. Niin, että se tuottaa hyvää mieltä kaikille, myös tekijälle aiheuttamatta kohtuutonta rasitusta.
Noista varastamistapauksista voin kertoa tällaistakin, että kerran eräs tytär peräänkuulutti äitinsä koruja. Tytär huusi suureen ääneen, että mummon korut on varastanut kodinhoitaja,hän oli nähnyt unenkin siitä.... Loppujen lopuksi korut löytyivät jostain omituisesta paikasta, jonne mummo itse oli ne laittanut. Arvatkaa vaan halusiko kukaan hoitaa mummoa, jonka tytär aina kärppänä haukkui. (Kuitenkaan ei voinut itse käydä hoitamassa äitiään).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1771376- 881214
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2121122- 68952
- 59721
- 55590
- 32568
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80526No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29504- 45497