Nyt se on sitten omin silmin todistettu, mistä on huhuja jo kuulunutkin, eli näitä "polvikerjäläisiksi" kutsuttuja ihmisiä tuodaan kerjäämään hienoilla autoilla ja pomo vetää rahat taskuun. Siis eräänlaisia perheyrityksiä usein. Kävin eräässä kauppakeskuksessa ostoksilla ja täti kyseli siinä käsi ojossa surkea ilme naamallaan ihmisiltä rahaa. Ei sattunut mun kulkureitille, mutta siinä ehdin nähdä minkä näköistä se touhu on. No, hoitelin siinä asiani ja menin takaisin autolleni, niin peijakas. Sama huivitäti pyyhkäsi sujuvasti melko uuden 725i (Brittirekisterissä) BMW:n takapenkille tiliä tekemään, miesten siinä ulkopuolella keskustellessa ilm. "säästä ja muista ammatin harjoittamisen kuuluvista tärkeistä asioista. Eli, se on ammatinvalintakysymys, miten päivänsä kuluttaa, vai kuinka? Yksi asia jäi hirveesti kuitenkin harmittamaan minua, kun asettelin ostoksia autooni. He ehtivät lähteä siitä, ennenkuin ehdin työntää ikkunan raosta pikkuisen tippiä heille hyvin tehdystä työstä...Kjäh!
Kerjäläinen-Ammatinvalintakysymys?
36
885
Vastaukset
- saman kokenut
leipäjonossa jaoin leipää ja kuis ollakaan, naapurini siinä nokan edessä. Kysäisin kuuluvalla äänellä, et tulitko Mersulla vai Hondalla... Jep, tippia annan hyvästä palvelusta, mutta en senttiäkään kerjäyksiin...oli sit taho mikä vaan. Usko on mennyt.... ja Hannua etsin kumppaniksi. kjäh
- Jermuxi tms.
Leipä oli kaupasta lopussa ja vieraat tulossa...Siispä mesellä leipäjonoon täydennystä hakemaan. Hyvän kuitin heitit kyllä, rispektii. Kjäh!
- saman kokenut
Jermuxi tms. kirjoitti:
Leipä oli kaupasta lopussa ja vieraat tulossa...Siispä mesellä leipäjonoon täydennystä hakemaan. Hyvän kuitin heitit kyllä, rispektii. Kjäh!
taitaa olla moni siellä leipäjonossa, leivättömän kaupan ohittaneita. Sääli, että kaikki hyvä pilataan ns. röyhkeydellä, koska kuitenkin yhä luulen ja uskon, että todellisen leivän tarvitsioita on meissä suomalaisissakin.
- Jermuxi tms.
saman kokenut kirjoitti:
taitaa olla moni siellä leipäjonossa, leivättömän kaupan ohittaneita. Sääli, että kaikki hyvä pilataan ns. röyhkeydellä, koska kuitenkin yhä luulen ja uskon, että todellisen leivän tarvitsioita on meissä suomalaisissakin.
Telkkarissa tuli dokkari asiasta joku aika sitten. Ne työntekijäthän sanoi, että joskus tullaan hienoillakin autoilla ruokapakettia hakemaan. Siinä kärsii koko systeemi inflaation, kun tollaista tapahtuu.
- Meriläinen
on muutaman vuoden ollut, surkean näköisiä äitejä lasten kanssa. Nurkan takana odottaa mies hienossa mersussa. Kerran erehdyin yhdelle haitarin soittajalle heittämään kaks eurosen, lähti perään juoksemaan ja halusi viittä. Sääli kun tuollaiset vie aidosti köyhiltä mahdollisuuden. Oma lukunsa on naiset jotka ruusuja "tarjoaa" ja kun otat vastaan niin maksua ootelllaan käsi ojossa. Monta monta tarinaa joka kesä.
- ruusuihin
minäkin täällä pääkaup.seudulla törmännyt. Viattomasti vastaanottanut ensin ja sitten nöyränä takaisin antanut :-). Mistähän ne muuten ruusut saavat?
- Meriläinen
ruusuihin kirjoitti:
minäkin täällä pääkaup.seudulla törmännyt. Viattomasti vastaanottanut ensin ja sitten nöyränä takaisin antanut :-). Mistähän ne muuten ruusut saavat?
olen samaa miettinyt. Jostain kukkakaupan takapihalta? Empä tiedä.
- ruusuihin
Meriläinen kirjoitti:
ei ne minusta ole näyttäneet siltä, että ns. "pois heitettyjä ruusuja" olisi. Minusta on tullut skeptinen kaikkeen avunpyyntöön.
- Jermuxi tms.
kaikista noista ruusunmyyjistä ja juuroopassa tuikitavallista. Ekaa kertaa vaan sattu kohdalle, että itse näin tilanteen, joten ei tartte mulle alkaa kenenkään soitteleen suuta. Hyville katusoittajille laitan lanttia ja jos ei kelpaa, niin otan senkin pois. Jos perään lähtee juoksentelemaan, niin omalla vastuullaan sen tekee. Voi palkeet haukata ilmaa siinä vaiheessa muustakin, kuin siitä haitarista. Kjäh!
- Jermuxi tms.
Meriläinen kirjoitti:
20 senttiä kipale ja sitten 5 eurolla myydään. Hyvä pisnis.
- Meriläinen
Jermuxi tms. kirjoitti:
kaikista noista ruusunmyyjistä ja juuroopassa tuikitavallista. Ekaa kertaa vaan sattu kohdalle, että itse näin tilanteen, joten ei tartte mulle alkaa kenenkään soitteleen suuta. Hyville katusoittajille laitan lanttia ja jos ei kelpaa, niin otan senkin pois. Jos perään lähtee juoksentelemaan, niin omalla vastuullaan sen tekee. Voi palkeet haukata ilmaa siinä vaiheessa muustakin, kuin siitä haitarista. Kjäh!
teki munkin kohdalla että enää ei tipu latin latia soittajille, siis näille jotka musiikkia rääkkää. Kyllä nautin katusoitosta ja kolikoita annan jos hyvä tulee vastaan.
eiwät pääse paareihin enää kun nyysiwät asiakkailta siin samas lompsat :=) se hanuristi ilmeisesti yritti myydä hanurinsa sulle sillä wiidellä egel :=) olisit antanut ja wienyt hanurin :=)
- Meriläinen
A.DONIS kirjoitti:
eiwät pääse paareihin enää kun nyysiwät asiakkailta siin samas lompsat :=) se hanuristi ilmeisesti yritti myydä hanurinsa sulle sillä wiidellä egel :=) olisit antanut ja wienyt hanurin :=)
sillä epävireisellä hanurilla olisin tehnyt :) Nurkkiin olis jäänyt pölyä keräämään.
- Suomalaista kateutta,
kuinka vilpitöntä se onkin. Tulihan telkussa näistä romanialaisista ohjelma. Kävivät jopa Romaniassa katsomassa asuinaluetta . Hankkeet olivat kerjäläisillä 15-20 Euroa. Eipä mafiaa kiinnosta sellaiset hankkeet. Puhukaa mieluummin automaattikortti väärentäjistä Siellä liikkuu tuhannet eurot per päivä.
- Jermuxi tms.
Nopealla silmäyksellä huomasin, että heidän autonsa ei ole niin uusi kuin mulla ja mulla oli muutenkin parempi väri. Kjäh! Hankkeet siellä Romaniassa vai täällä maailmalla. Montako päivää pitää kerjätä polvillaan, jos tienaa 20 egee päivässä ja käy sitten ostamassa Bemarin. Miksi pitäisi puhua rikollisista, oletkos sinä sitten jotenkin kateellisempi niille automaattikortin väärentäjille, kun niistä pitäisi puhua. Kerjäämisestä ei joudu linnaan, mutta varastamisesta joutuu. Ammatinvalintakysymys tietty sekin, kiinnostaako?
- ohjelmaa, kun
Jermuxi tms. kirjoitti:
Nopealla silmäyksellä huomasin, että heidän autonsa ei ole niin uusi kuin mulla ja mulla oli muutenkin parempi väri. Kjäh! Hankkeet siellä Romaniassa vai täällä maailmalla. Montako päivää pitää kerjätä polvillaan, jos tienaa 20 egee päivässä ja käy sitten ostamassa Bemarin. Miksi pitäisi puhua rikollisista, oletkos sinä sitten jotenkin kateellisempi niille automaattikortin väärentäjille, kun niistä pitäisi puhua. Kerjäämisestä ei joudu linnaan, mutta varastamisesta joutuu. Ammatinvalintakysymys tietty sekin, kiinnostaako?
toimittaja vietti päivän kerjäläisten seurassa. Tuo on totta, että alle kaks kymppiä oli päivän tulos. Kävivät jopa kuvaamassa kerjäläisten leirillä. Paljon oli soittajia siellä. Se taitaa olla niin, että kun on paha olo, ihminen näkee mitä haluaa. Selvästi valehtelet!
- Jermuxi tms.
ohjelmaa, kun kirjoitti:
toimittaja vietti päivän kerjäläisten seurassa. Tuo on totta, että alle kaks kymppiä oli päivän tulos. Kävivät jopa kuvaamassa kerjäläisten leirillä. Paljon oli soittajia siellä. Se taitaa olla niin, että kun on paha olo, ihminen näkee mitä haluaa. Selvästi valehtelet!
Toimittaja siis vietti päivän siellä Romaniassa, vai jossain muussa euroopan maassa? Tämä porukka oli siis ammattitaitoisempaa, koska heillä oli kunnon ajopeli, vai ollaanko tästäkin asiasta jotenkin nyt eri mieltä? Se nyt taitaa olla niin, että sinua ei nyt vain huvita jostain syystä ottaa tietoa vastaan...paha olo tai jotain. Miten todistaisit muuten sen valehtelun. Niinpä, et mitenkään. Buahhaaaaaaahahahahahaa!
- sinisillä silmillä
Kerjäläisten toiminta ON MAFIAN hallinnassa n. 100%:sti. Jos sun tarvii kerjätä niin ei sulla oo varaa matkustaa esim. Suomeen.....sillä vaikka mä en itse kerjää niin ei mullakaan oo varaa matkustaa esim. Pulkakiaan ta Rumaaniaan ilman fyffee katsomaan saiskos pummattua matkarahat himaan jollain h:vetin säälinyyhkyilmeellä???
- ammatinvalintakysymys
ja miksipä kadehdit jos joku muukin pärjää valitsemallaan uralla? Maailmankirjallisuus ja muu fiktiivinen viihde on muuten täynnä noita samanlaisia kuvauksia 'upporikkaista kerjäläisistä', tyypillinen pahiksen rooli. Sitäkö sinäkin tässä väsäilet?
- Jermuxi tms.
Eli, kun kirjoitan tänne tuollaista, niin se tarkoittaa sitä, että kadehdin...Aika kapealla kadulla kävelet taas väitteinesi, vaikka onhan se tavallista sinulle näissä kuvioissa. Jos olisin kirjoittanut mansikanpoimijoista ja heidän huonosta työasennostaan, niin asiaa ei olisi noteerattu. Entäpä, jos olisin kirjoittanut, että suurin osa siellä kyykkivistä onkin ulkomaalaisia ja monet alipalkattuja...Voi voi voi. Niinkö? Pahiksen rooleja ei tartte tässä tilanteessa ihmeemmin väsätä. Näin mitä näin ja se on siinä. Sitä ei sinun "fiktiivisyys"-jutut paljon paina. Kjäh!
- muutama esimerkki
Jermuxi tms. kirjoitti:
Eli, kun kirjoitan tänne tuollaista, niin se tarkoittaa sitä, että kadehdin...Aika kapealla kadulla kävelet taas väitteinesi, vaikka onhan se tavallista sinulle näissä kuvioissa. Jos olisin kirjoittanut mansikanpoimijoista ja heidän huonosta työasennostaan, niin asiaa ei olisi noteerattu. Entäpä, jos olisin kirjoittanut, että suurin osa siellä kyykkivistä onkin ulkomaalaisia ja monet alipalkattuja...Voi voi voi. Niinkö? Pahiksen rooleja ei tartte tässä tilanteessa ihmeemmin väsätä. Näin mitä näin ja se on siinä. Sitä ei sinun "fiktiivisyys"-jutut paljon paina. Kjäh!
minun väitteistäni ja sen sellaisesta kun niitä niin tavalliseksi täällä väität. Keneksi oikein minua luulet? Olisi kiva tietää. Toisaalta olisi kiva että keskustelisit asiasta etkä yrittäisi leimata toisia keskustelijoita epäilyttäviksi. Joten: yritähän uudestaan.
- Jermuxi tms.
muutama esimerkki kirjoitti:
minun väitteistäni ja sen sellaisesta kun niitä niin tavalliseksi täällä väität. Keneksi oikein minua luulet? Olisi kiva tietää. Toisaalta olisi kiva että keskustelisit asiasta etkä yrittäisi leimata toisia keskustelijoita epäilyttäviksi. Joten: yritähän uudestaan.
Sinä aloitit kirjoittamalla "Miksi sinä olet kateellinen? Se olit sinä, joka aloitit kyselemällä tuollaista. Nyt sinä olet närkästynyt siitä, että sinut on kirjoittajana leimattu epäilyttäväksi. Kuten kirjoitin asiasta jo, eli en ole kateellinen heidän toiminnastaan. Ei ole tuollainen minun juttu kuules. Miksi siis minun kirjoitus ja toteamus tapahtuneesta yritetään jotenkin alentaa pois pois hus pois, käyttämällä jotain "kateellinen"-lausetta? Joten yritähän uudestaan, niin saat asiallista keskustelua ja keskustellaan aiheesta, ei kirjoittajasta.
- Äips yli 50
TYöHÖN MENNESSÄNI HEITÄ - naisia jotka istuivat pakkasella tuntikausia ostarin ulkopuolella.... Ja kun näin, miten "sliipattu" mies tuli rahaa heiltä hakemaan Ei tullut minulle mieleen, että naiset olivat ns"vapaaehtoisesti" tämän "ammatin" valinneet...
- Jermuxi tms.
Kyse olikin epäkohdan julkituomisesta. Jos tuollaiseen toimintaan kannustetaan, niin se eittämättä jatkuu ja laajenee.
- Äips yli 50
Jermuxi tms. kirjoitti:
Kyse olikin epäkohdan julkituomisesta. Jos tuollaiseen toimintaan kannustetaan, niin se eittämättä jatkuu ja laajenee.
Kuulehan, kun minusta tämä kirjoituksesi on sävyltään toisenlainen, kuin mitä aloituksesi tulkitsin Aloituksessa mainitset mm. "on ammatinvalintakysymys miten päivänsä viettää tjms." Epäkohdan julkituonti taas on minusta tässä asiassa ihan positiivista - on aina hyvä kun asioista keskustellaan Kysehän on siitä , että missä hengessä ?? :) Jk.tämä ei ollut "kannustuspuhe" Eihän??? :)
- Jermuxi tms.
Äips yli 50 kirjoitti:
Kuulehan, kun minusta tämä kirjoituksesi on sävyltään toisenlainen, kuin mitä aloituksesi tulkitsin Aloituksessa mainitset mm. "on ammatinvalintakysymys miten päivänsä viettää tjms." Epäkohdan julkituonti taas on minusta tässä asiassa ihan positiivista - on aina hyvä kun asioista keskustellaan Kysehän on siitä , että missä hengessä ?? :) Jk.tämä ei ollut "kannustuspuhe" Eihän??? :)
Suomalaisessa tutkimuksessahan asiasta oli tullut jo tieto, eli he katsovat sitä "ammattina" ja me katsomme sitä kerjäämisenä. Suomessa oli porukoita viime kesänä käymässä. Asuivat hienoissa asuntovaunuissa ja asuntoautoissa. Henkilöautot olivat uudehkoja ja hyviä. Isolla porukalla ovat liikenteessä. He tekivät suomiturneen ja kartoittivat tilannetta. Tottakai, kun he olivat kadulla, niin vedettiin "poliittiset vainot kotimaassa"-kortti esiin. Milestäni asiasta on syytä keskustella, niin ihmiset saavat tietoa tuosta ilmiöstä. Tietojen pohjalta sitten jokainen voi tehdä oman päätöksensä asiasta, auttaako heitä vai ei. Alkuun puhuttiin vain pakolaisista ja kerjäläisistä, mutta nyt on mukana muutakin.
- Äips yli 50
Jermuxi tms. kirjoitti:
Suomalaisessa tutkimuksessahan asiasta oli tullut jo tieto, eli he katsovat sitä "ammattina" ja me katsomme sitä kerjäämisenä. Suomessa oli porukoita viime kesänä käymässä. Asuivat hienoissa asuntovaunuissa ja asuntoautoissa. Henkilöautot olivat uudehkoja ja hyviä. Isolla porukalla ovat liikenteessä. He tekivät suomiturneen ja kartoittivat tilannetta. Tottakai, kun he olivat kadulla, niin vedettiin "poliittiset vainot kotimaassa"-kortti esiin. Milestäni asiasta on syytä keskustella, niin ihmiset saavat tietoa tuosta ilmiöstä. Tietojen pohjalta sitten jokainen voi tehdä oman päätöksensä asiasta, auttaako heitä vai ei. Alkuun puhuttiin vain pakolaisista ja kerjäläisistä, mutta nyt on mukana muutakin.
Minä haluaisn erotaa nämä kaksi : - "asunrtovaunussa ja hienoissa autoissa kulkijat" - ulkona kovalla maalla istujat Kaksi joukkiota: "työtä" tekevät ja rahan liiveihinsä käärivät He jotka "kerjääville" rahansa antavat voivat ehkä yllättyä : -mihinkä rahat oikeasti menevät ?? Mutta en soisi, että ajateltaisiin näitä ulkona istuvia "limusiini-ihmisiksi"
- sivullisena totean,
että huonosti on asiat sillä, joka on kerjäläisellekin kateellinen.
- Jermuxi tms.
Mistä ihmeestä te revitte tota "kateellista" koko ajan? Onko tämä joku vakiovastaus? Eikö epäkohtaa saa tuoda julki,vai onko "Hys hys" parempi tekniikka? Buahahahahhaaaa
- meirikki
Jermuxi tms. kirjoitti:
Mistä ihmeestä te revitte tota "kateellista" koko ajan? Onko tämä joku vakiovastaus? Eikö epäkohtaa saa tuoda julki,vai onko "Hys hys" parempi tekniikka? Buahahahahhaaaa
tapa kieltää ajattelu ;))) (toi kateudesta höpöttäminen) Täälläpäin nehän valtasi jonkun aution tehdasalueen seinämän, tehden sinne hökkeliänsä. Sieltä löytyi mm. tavaroita jotka olivat lähteneet ohimennen följyyn eri kaupoista:/ Heidät saatettiin kaupungistamme pois, ja kaippa uskoivat kun ei ole näkynyt. Noita ´vinguttajia´on, vaan jostain muualta liene, veikkaan tuolta merentakaa? Juu, en taida vaihtaa ammattiani, ja eiväthän he kauaa viihtyisi jos ei lantteja heiteltäisi:/
- -västäräkki-
meirikki kirjoitti:
tapa kieltää ajattelu ;))) (toi kateudesta höpöttäminen) Täälläpäin nehän valtasi jonkun aution tehdasalueen seinämän, tehden sinne hökkeliänsä. Sieltä löytyi mm. tavaroita jotka olivat lähteneet ohimennen följyyn eri kaupoista:/ Heidät saatettiin kaupungistamme pois, ja kaippa uskoivat kun ei ole näkynyt. Noita ´vinguttajia´on, vaan jostain muualta liene, veikkaan tuolta merentakaa? Juu, en taida vaihtaa ammattiani, ja eiväthän he kauaa viihtyisi jos ei lantteja heiteltäisi:/
Kun ei asiaa haluta ajatella, syytetään toista , se näkyy näissä mielipiteissä:/ Luin tota lehdestä, ja olihan niilläkin säälijöitä vaikka varkaiksikin osoittautuivat? Miksi tuollaisia pitäisi nurkilleen hyväksyä? Omissakin paskasakeissa on tekemistä yllinkyllin! Heittäkäähän te ropojanne, ja lisää tulee! Missä on ihmisen järki, kysyn???
- sanottu,
hyvä Sinä!
kun kerran hesassa heitin nappeja kuppiin? wai lasketaanko ne hywää tarkoittawaksi eleeksi? ja kuitenkin heille on aina suomen waltion maksama kyyti kotimaahansa :=) ja toisaalta suomi lähetti saksalle nootin kun joku suomalainen on saksan lentokentällä tekemässä samaa :=)
- Jermuxi tms.
Oli asuntovaunut ja hienot asuntoautot, joten mitään valtion kyytiä he eivät edes olisi halunneet.
- Rocellii
entäs jos olisit kaapannut sen "mummelin" omaan autoosi... no..ei kerjäämään...!! ;/ olisit vienyt kotiisi, tarjonnut lämpimän aterian, katon pään päälle... ja sitten vienyt työkkäriin ammatinvalinta psykologin testattavaksi ehkä hänelle olis täältä löytynyt jotain kivempaa duunia... jos ne "pojat" olis päästänyt sen mummelin... oliskohan ne ( raamikkaat ) miehet tulleet hakemaan sitä mummelia ....??
- Jermuxi tms.
Suomalaisen tutkijan tekemässä haastattelussa, nuo ihmiset kokivat olevansa jo töissä. Tämä juttu tuli ulos uutisissa, joten mikään huuhaa-juttu se ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672096
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142002- 991409
- 1201403
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4551248- 69986
- 49881
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354759