Mitä teit

ennen tätä

Mitkä ovat olleet netti keskustelijoiden 60 virat/toimet/ammatit työelämässä? Toreilla, kaduilla ja kujilla kun jutustelen olen kuullut, että niin sanotuissa tavallisissa töissä olevilla ei vieläkään ole itsellään tietokonetta. Tietokoneita on pääsääntöisesti 60 olevilla julkisenalan virassa ja toimessa olevilla, sekä yksityisenalan "konttori" työntekijöillä. Jotenkin tämän asian vaistoaa myös 60 > palstoilla olevista kirjoituksista. Älkää nyt kyselkö mitenkä tuon asian vaistoaa, voihan sitä yrittää selvittää joistakin tilastoista ja tutkimuksista.

36

1942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperin pyörit.

olin siis paperin pyöritteliä.

• itsellä tai jälkikasvulla

Ei kai se nyt ole ammatista kiinni, monilla on tietokone, kun lapset ovat sen aluksi tarvinneet kotona. Moni on myös hankkinut tietokoneen sukulaistensa myötä vanhemmilla päivillään ja opetellut käytön vaikka työväenopiston seniorikursseilta, Pankkitoiminnat, lehdenluku, tiedonhaku ymym hoituu netistä ja moni meistä vanhemmistakin osaa jo lentoliput ostaa netistä tai peruuttaa kirjakerhon tilauksen. Kaikki käy ja opimme uutta, ei kannata vähätellä. Netti alkaa olla jo aivan tuttu väline meille senioreillekin, eikö vain?

• laitaan

Silti, varmaankin jokainen niistä mahtuu, myynnin ja markkinoinnin otsakkeen alle.

• pikkupomoina molempien tuli

oltua. Siellä tämän kanssa taiteili kaiken tapahtuneen, tilastoja, tiedotteita, suunnitelmia jne. Kotona on tietsikka ollut pitkään ja nyt on kaksin kappalein.

• Ensinnä sanon, että ärsyttää ne gallupin tekijät, jotka eivät voi itse vastata omaan kysymykseensä aloituksessa! Olen sitten ihan tavallinen tasamaan tallaaja ja hankkinut ensimmäisen koneeni runsas pari vuotta sitten täysin ummikkona, ei siis minkäänlaista kosketusta ollut ennen tietokoneeseen. Niin ja mitäkö tein, olen "entinen" maajussin morsian! Mitähän vaistosi on sanonut?

• sk49

teit ??? Minä kerron omat tekemiseni huomenna. Yrittäjänä olen kuitenkin puuhaillut

• naisia olen

Järjestelmäasiantuntija, erilaisissa tehtävissä minikoneista, PC-maailmaan ja verkkojen rakentamiseen. ”Vaxin kellarissa varttunut,” eli alalla jo vuodesta –70.

• isännöitsijänä

pienessä toimistossa. Kaikkea laidasta laitaan tietokoneella töisä. Vasta myöhemmin tietokone on muuttunut hupileluksi tämän Suomi24 palstan myötä. Nyt hoidan tietokoneella maksut,lentoliput, hotellit, sähköpostiviestinnän ja googlesta löydän vastauksen kaikkiin kysymyksiin..

• ovat nämä

ns. tavalliset työt? Ilmeisesti itse et lukeudu tavallisen työn tekijöihin, koska halveksut. Atk-tuntemusta/osaamista vaaditaan melkein työssä kuin työssä tänä päivänä. Eipä tämä niin kummonen taito ole, että sille pitäisi hattua nostaa, jokapäiväistä elämää sanoisin. Moni on ehkä käynyt kursseilla hankkimassa taitonsa ja hankkinut koneen kotiinsa. Missään toreilla ja turuilla en asiasta kenenkään kanssa juttele, on muuta asiaa tarpeeksi. Hehheh! Minun tekemiseni ei kenellekkään kuulu, ei ennen tätä eikä jälkeenkään.

• olikaan asiaa

No tulihan asiata jotakin palautetta. Tämä tietokoneaika on kuitenkin suhteellisen lyhyt ja ensimmäisiä koneen käyttäjiä on ollut sellaiset joiden ammattiin on sisältynyt koneiden käyttö. Toiset tulevat perässä jos ehtii.. Itsehän tätä peruskäyttöä oppii, olen minäkin käynyt seniori kurssilla työväenopistolla, siellä huomasin, että esim.eläkkeellä olevat opettajat, sairaanhoitajat, pankkivirkailijat ym., jotka olivat työssään käyttäneet tietokonetta, eivät kuitenkaan oikein "hallinneet" esim. niitä resurssienhallinta ym. hommia. Tietenkin jokainen oppii tai on opittava sen osan ATK:ta jota työssään tarvitsee. Kun tulit tänne netti torille, niin miten voit välttää täällä netti turuilla keskustelemasta toisten kanssa Hehheh! Aina kun tänne huutelet toiset kuule, vaikka et haluaisikaan hehheh!

• olikaan asiaa kirjoitti:

No tulihan asiata jotakin palautetta. Tämä tietokoneaika on kuitenkin suhteellisen lyhyt ja ensimmäisiä koneen käyttäjiä on ollut sellaiset joiden ammattiin on sisältynyt koneiden käyttö. Toiset tulevat perässä jos ehtii.. Itsehän tätä peruskäyttöä oppii, olen minäkin käynyt seniori kurssilla työväenopistolla, siellä huomasin, että esim.eläkkeellä olevat opettajat, sairaanhoitajat, pankkivirkailijat ym., jotka olivat työssään käyttäneet tietokonetta, eivät kuitenkaan oikein "hallinneet" esim. niitä resurssienhallinta ym. hommia. Tietenkin jokainen oppii tai on opittava sen osan ATK:ta jota työssään tarvitsee. Kun tulit tänne netti torille, niin miten voit välttää täällä netti turuilla keskustelemasta toisten kanssa Hehheh! Aina kun tänne huutelet toiset kuule, vaikka et haluaisikaan hehheh!

sinäkö olet ketjun aloittaja??? Jos, niin vielä ei selvinnyt mitä olet tehnyt ennen tänne tuloasi!

• Tallustellaan
        Tellastiina kirjoitti:

sinäkö olet ketjun aloittaja??? Jos, niin vielä ei selvinnyt mitä olet tehnyt ennen tänne tuloasi!

Anteeksi Tellastiina, kun en ole vielä ehtinyt vastaamaan. Ensimmäiset kylään "pyrkijät" soittivat jo ennen klo 9.00. Tulihan siinä kerrattua hänen Taimaan reissunsa ja vähän toistenkin toilauksia. Vilskettä on ollut, juuri lähti velipoika vaimoineen, seuraava tulijakin on tiedossa tyttären nuorin poika 18 . Sitten siihen kysymykseen, 12 siitä asti olen itseni elättänyt, sontaa ja lantaakin on tullut nuorena talikoitua enemmän kuin tarpeeksi, 14 > noin 15 vuotta suorite eli urakkapalkalla leipä lähti. Kun työn olin oppinut aloitin sunnitelemaan, laskemaan, sopimaan, selvittämään ja hoitamaan sähköalan urakoita. Perhe oli perustettu jo ennen armejaan menoa, lapset on kasvatettu, koulutettu ja maailmalle "laitettu", ovat yrittäjiä, pojan työt liittyvät erityis osaamiseen, asiakas listalla näyttää olevan, liittyy Suomen suurimpiin yrityksiin. Tytöllä on yritys jota vävy pääasiassa pyörittää. On sitä sitten myöhemmin oltu kunnallisella alalla "päivähoidossa" , toteamassa, kuinka paljon helpommalla leipä lähtee julkisella sektorilla. Se nyt on vain niin, että eroa ei tiedä jos ei ole molempia kokeillut. No nyt tuli Volvo pihaan 18 nuorimies tuli katsomaan meitä sopivassa iässä olevia. Minulla on myös se toinen aloitus. Anteeksi mutta olen vihainen. Tosiasiassa en minä ole vihainen, mutta 1940-> syntyneillä ei kaikilla ole asiat niin hyvin kuin minulla. Hätäistä kirjoittelua lounaskin on vielä syömättä.

• Tallustellaan kirjoitti:

Anteeksi Tellastiina, kun en ole vielä ehtinyt vastaamaan. Ensimmäiset kylään "pyrkijät" soittivat jo ennen klo 9.00. Tulihan siinä kerrattua hänen Taimaan reissunsa ja vähän toistenkin toilauksia. Vilskettä on ollut, juuri lähti velipoika vaimoineen, seuraava tulijakin on tiedossa tyttären nuorin poika 18 . Sitten siihen kysymykseen, 12 siitä asti olen itseni elättänyt, sontaa ja lantaakin on tullut nuorena talikoitua enemmän kuin tarpeeksi, 14 > noin 15 vuotta suorite eli urakkapalkalla leipä lähti. Kun työn olin oppinut aloitin sunnitelemaan, laskemaan, sopimaan, selvittämään ja hoitamaan sähköalan urakoita. Perhe oli perustettu jo ennen armejaan menoa, lapset on kasvatettu, koulutettu ja maailmalle "laitettu", ovat yrittäjiä, pojan työt liittyvät erityis osaamiseen, asiakas listalla näyttää olevan, liittyy Suomen suurimpiin yrityksiin. Tytöllä on yritys jota vävy pääasiassa pyörittää. On sitä sitten myöhemmin oltu kunnallisella alalla "päivähoidossa" , toteamassa, kuinka paljon helpommalla leipä lähtee julkisella sektorilla. Se nyt on vain niin, että eroa ei tiedä jos ei ole molempia kokeillut. No nyt tuli Volvo pihaan 18 nuorimies tuli katsomaan meitä sopivassa iässä olevia. Minulla on myös se toinen aloitus. Anteeksi mutta olen vihainen. Tosiasiassa en minä ole vihainen, mutta 1940-> syntyneillä ei kaikilla ole asiat niin hyvin kuin minulla. Hätäistä kirjoittelua lounaskin on vielä syömättä.

Hyvä, että tunnustit sontaakin luoneesi, vaikka sitten oletkin päässyt sinne kunnalliseen täyshoitoon. Minä kun vasta kymmenkunta vuotta sitten lakkasin sitä luomasta tai sitä haistelemasta, raapat onneksi hoiteli ne hommat pari viimeistä vuosikymmentä. Onko tosiaan niin, että meitä kouluja käymättömiä ei täällä netissä paljon surffaile vai eivätkö edes nikittömänä kehtaa sitä tunnustaa? Vielä sinulle, kun kerroit lounaasikin olevan syömättä, että niinhän se on, eläkeläisillä riittää kiireitä... ;)

• on elämä-;))
        Tellastiina kirjoitti:

Hyvä, että tunnustit sontaakin luoneesi, vaikka sitten oletkin päässyt sinne kunnalliseen täyshoitoon. Minä kun vasta kymmenkunta vuotta sitten lakkasin sitä luomasta tai sitä haistelemasta, raapat onneksi hoiteli ne hommat pari viimeistä vuosikymmentä. Onko tosiaan niin, että meitä kouluja käymättömiä ei täällä netissä paljon surffaile vai eivätkö edes nikittömänä kehtaa sitä tunnustaa? Vielä sinulle, kun kerroit lounaasikin olevan syömättä, että niinhän se on, eläkeläisillä riittää kiireitä... ;)

Tellustellaan. Nuorimies lähti iskä soitti auto hallille ja toinen käyttöön. Minä pesin painepesurilla tuossa pihalla yhden maton, sillä aikaa kun vaimo lähti kukkamaalle tonkimaan, ei tässä mitään kiirettä. ............. Työ opetti, vaikka kyllä sitä poikasena vähän joskus henkeään pidätteli, kun ihmisten hyyskän aluksia tyhjensi talikolla hevosen kärryjen laatikkoon, siellä oli niin marjapuurot kuin lapamadotkin ihan hyvässä sovussa keskenään. Ne kunnan hommatkin olivat projekti töitä, siis kouluja käyneitten töitä, kouluja käymättömänä, palkka oli ihan sopiva, enemmän ei laitoksen johtaja "uskaltanut" maksaa, no tunti määrillä kuitattiin. Olenkin sitä mieltä, että työn osaamista, ahkeruutta ja aikaansaamista pitäisi arvostaa enemmän kuin papereita, joilla julkisensektorin töihinkin yleensä otetaan, niin ne tyhjänpäiväiset paperit ja normit. Tietenkin koulun käynti on avuksi/eduksi työelämässä, mutta mitä siitä koulunkäynnistä on apua jos on pätevä, mutta ei osaa eikä "viitsi" tehdä mitään. Nyt täytyy vilkaista pörssi sivuja, ettei omat ja vaimon sijoitukset ole "taas" väärässä paikassa. No ei hätää täytyy mennä pankkiin neuvomaan, tehkää niin kuin minäkin, ettei asiakkaat ole vihaisena, kun rahat häipyy riski sijoituksiin.

• Saimander

ja tekniikka kehittyy. Onhan ikäluokkamme ollut työelämässä tietokoneen aikana ja lähes kaikissa ammateissa on kone tarvittu. Seuraavassa ikäryhmässä on paljon heitä, jotka jäivät eläkkeelle kun pääte tuotiin pöydälle. Lähes kaikilla on myös kone kotona, ehkä ensimmäinen hankittu vielä kotona asuvien lasten takia. Itse ostin ensimmäisen joskus 80-luvun alkupuoliskolla. Siinä oli DOS käyttöjärjestelmä, 20 Mt kiintolevy, mustavalko näyttö ja matriisikirjoitin. Hiirestä en ollut kuullutkaan. Hintaa en muista, mutta oli ohjelmineen hyvän henkilöauton luokkaa. Nykyisin puhutaan tuhansista gigatavuista halvemmissakin koneissa. Suurin harppaus oli kuitenkin, kun ostin ensimmäisen Cad-ohjelman. Olin tehnyt tuhansia tussikuvia, mutta silloin jäivät kynät kuivumaan. Enää ei käsin tehtyjä piirustuksia edes hyväksytä. Mutta kaikessa on myös varjopuolia. Aiemmissa ketjuissa on puhuttu myös työttömyydestä. Jos nyky-yhteiskunnassa käsin tehtäisiin kaikka ne työt, mitkä koneet nyt tekevät, ei työttömyyttä olisi. Jos tahtii vielä kiihtyy, niin mihin olemme menossa. Kohti maailmanloppuako?

• olen siivonnut

ja roskiksia tyhjentänyt. Tietokone ollut kotonani noin 20- 25 vuotta eli olen kaiketi JUNTTI.

• < alkoi

Kyllä minä keskustelun avaajakin ole aika JUNTTI, eikä sitä sanaa tarvitse hävetä, ketkä osaavat enemmän erilaisia töitä kuin JUNTIT? Jos sinulla on ollut tietokone kotona jo lähes 25 vuotta, niin ne kyllä olivat niitä ensimmäisiä, minulla on tuolla varastossa pojan ensimmäinen kone taitaa olla vuodelta 1983-84, eikä kuulemma saa hävittää, on sen verran vanhaa arvoa. Itse tein päätteellä töitä 1985 ennekuin nämä Personal Gomputerit tulivat käyttöön.

• Nimetön tällä kertaa
        < alkoi kirjoitti:

Kyllä minä keskustelun avaajakin ole aika JUNTTI, eikä sitä sanaa tarvitse hävetä, ketkä osaavat enemmän erilaisia töitä kuin JUNTIT? Jos sinulla on ollut tietokone kotona jo lähes 25 vuotta, niin ne kyllä olivat niitä ensimmäisiä, minulla on tuolla varastossa pojan ensimmäinen kone taitaa olla vuodelta 1983-84, eikä kuulemma saa hävittää, on sen verran vanhaa arvoa. Itse tein päätteellä töitä 1985 ennekuin nämä Personal Gomputerit tulivat käyttöön.

Jo lapsena olin sukulaisperheessä lapsenlikkana, vähän vanhempana (noin kymmenvuotiaasta kahteentoista) olin saman sukulaisperheen puutarhalla töissä ja myin taimia ja loppukesällä vihanneksia, tomaatteja ja muuta satoa torilla. Viisitoistavuotiaana olin kesän kotikylän sekatavarakaupassa myymässä kaikkea mahdollista ruuasta nauloihin ja lamppuöljyyn. 16-vuotiaana harjoittelin kesän kehitysvammaisten laitoksessa. Oppikoulun jälkeen olin sairaalassa osastokirjurina, eli hoidin paperityöt ja jos aikaa liikeni, olin potilaita kuljettamassa labraan, röntgeniin tai fys. hoitoihin. 19-23-vuotiaana opiskelin ammattiini ja kesät olin edelleenkin aiemmin mainitussa sairaalassa töissä. Kaikki nuo kesätyöpaikat ovat olleet erittäin hyvää harjoittelua aikuisena olemiseen. Sain monelta alalta kokemusta ja itsenäistyin. Opettajana toimin kunnes kuusikymppisenä pääsin eläkkeelle. Tietokone tuli kuvioihin muistaakseni -87, ei vielä töissä vaan poikani sai sen isovanhemmiltaan. Poika opetti minutkin käyttämään sitä, joten kun kouluun -90 -luvulla hankittiin ensimmäiset koneet, osasin vähän jo opastaa oppilaitkin niiden käytössä.

• tietokone oli osa minua ja ...
        Nimetön tällä kertaa kirjoitti:

Jo lapsena olin sukulaisperheessä lapsenlikkana, vähän vanhempana (noin kymmenvuotiaasta kahteentoista) olin saman sukulaisperheen puutarhalla töissä ja myin taimia ja loppukesällä vihanneksia, tomaatteja ja muuta satoa torilla. Viisitoistavuotiaana olin kesän kotikylän sekatavarakaupassa myymässä kaikkea mahdollista ruuasta nauloihin ja lamppuöljyyn. 16-vuotiaana harjoittelin kesän kehitysvammaisten laitoksessa. Oppikoulun jälkeen olin sairaalassa osastokirjurina, eli hoidin paperityöt ja jos aikaa liikeni, olin potilaita kuljettamassa labraan, röntgeniin tai fys. hoitoihin. 19-23-vuotiaana opiskelin ammattiini ja kesät olin edelleenkin aiemmin mainitussa sairaalassa töissä. Kaikki nuo kesätyöpaikat ovat olleet erittäin hyvää harjoittelua aikuisena olemiseen. Sain monelta alalta kokemusta ja itsenäistyin. Opettajana toimin kunnes kuusikymppisenä pääsin eläkkeelle. Tietokone tuli kuvioihin muistaakseni -87, ei vielä töissä vaan poikani sai sen isovanhemmiltaan. Poika opetti minutkin käyttämään sitä, joten kun kouluun -90 -luvulla hankittiin ensimmäiset koneet, osasin vähän jo opastaa oppilaitkin niiden käytössä.

Minä olen ollut ei niin tavallisessa työssä, ei ylemmässä eikä alemmassa hommassa, vaan ihan omassani. Tietokoneen kanssa sinut, kuten useimmat täällä kirjoittelevat. Hauska, nykyaikainen ja joskus harmillinenkin viestintä-, tieto- ja toimintaväline. Eikö vain?

• mitä itse

teet/teit työksesi? Kohteliasta olisi kertoa ensin oma versio kun muilta kyselet.

• avomielisiä

löytynyt tännekkin, ketä oikeasti kiinnostaa kirjoittajien koulutukset ja ammatit. Jotkut pääsevät toiveuniaan tähänkin ketjuun esittämään.

• Toiveunia?
        avomielisiä kirjoitti:

löytynyt tännekkin, ketä oikeasti kiinnostaa kirjoittajien koulutukset ja ammatit. Jotkut pääsevät toiveuniaan tähänkin ketjuun esittämään.

Jos kerromme, elmästämme, niin minkälaisia toiveunia, jo eletyssä on? Mistä sinä haluaisit keskustella? Kertoisitko, tai tekisitkö aloituksen siitä?

• jossakin Siispä

sorry. Olenhan minä useassakin kohtaa kertonut mitä olen joskus tehnyt jos luet jutut läpi, mutta kun en käytä nimimerkkiä niin kuin olisi hyvä tapa, joutuu hakemaan "zoomaamalla".

• jossakin Siispä kirjoitti:

sorry. Olenhan minä useassakin kohtaa kertonut mitä olen joskus tehnyt jos luet jutut läpi, mutta kun en käytä nimimerkkiä niin kuin olisi hyvä tapa, joutuu hakemaan "zoomaamalla".

Olen havainnut hyvin toimivaksi tavan, jota muutamat nikittömät aloittajat käyttävät, vastaavat nimimerkillä "aloittaja".

• tullut täysosumaa
        Tellastiina kirjoitti:

Olen havainnut hyvin toimivaksi tavan, jota muutamat nikittömät aloittajat käyttävät, vastaavat nimimerkillä "aloittaja".

Talustellaan Tellastiina kukin omalla tavallaan. Kiitos kuitenkin sinulle, joka olet aika aktiivinen niin kuin 60 ikäisen pitääkin olla, mehän olemme parhaassa iässä. Tässä on kuitenkin minun avauksiani. Anteeksi mutta olen vihainen. Mitä teit ennen tätä. Nuorten työelämään siirtyminen. Omiin avauksiin ja muidenkin olen ottanut kantaa aika runsaasti, nikittömänä nikitellyt. Nikitön aion olla ainakin vielä jonkin aikaa, kun tänne 60 tietolaariinkin tulin vasta talvella.

• sinulle sillä
        tullut täysosumaa kirjoitti:

Talustellaan Tellastiina kukin omalla tavallaan. Kiitos kuitenkin sinulle, joka olet aika aktiivinen niin kuin 60 ikäisen pitääkin olla, mehän olemme parhaassa iässä. Tässä on kuitenkin minun avauksiani. Anteeksi mutta olen vihainen. Mitä teit ennen tätä. Nuorten työelämään siirtyminen. Omiin avauksiin ja muidenkin olen ottanut kantaa aika runsaasti, nikittömänä nikitellyt. Nikitön aion olla ainakin vielä jonkin aikaa, kun tänne 60 tietolaariinkin tulin vasta talvella.

pääasia on minun mielestäni, että kirjoitellaan. En ymmärrä miksi pitäisi joku "nikki" olla josta aina tunnistaa kirjoittajan. Kirjoittelen paljon ja välikö nimimerkillä. Jos tunnistatte aina niin tosi hyviä arvaajia olette. Mutta epäilen?!

• tehdastöitä

metallitehtaissa tavallisiksi töiksi; nuoruudessani olin sekatavarakaupassa töissä, sitten menin metallitehtaaseen vaihetyöhön. Sen jälkeen olin konepajalla muutaman vuoden,ja parikymmentä vuotta metallituotetehtaassa erilaisissa aputöissä. Siis mitään varsinaista ammattia minulla ei ole, töitä olen kuitenkin tehnyt viisitoistavuotiaasta lähtien, muutaman vuoden olin työttömänä ennen eläkkeelle jäämistä. Siitä huolimatta tietokone on ollut muutaman vuoden ja osaan sitä käyttääkin. Kävin aikanaan kurssin, sitä ennenkin olin kyllä jo "värkännyt" koneella. Meidän nuoriso on ollut ja on edelleenkin mikrotukihenkilöinä minulle tarvittaessa, osa heistä on alan ammattilaisia. Tunnen aika paljon ikäisiäni (olen 60 ) ja vanhempiakin tavallisia duunareita, jotka käyttävät tietokonetta ja nettiä. Aika yleistä se on, ei siinä tarvitse olla mikään virkamies tai toimihenkilö; eivätkä koneet ole erityisen kalliitakaan nykyisin.

• on ollut

..työpöydälläni niin kauan kuin niitä on ollut olemassa. Harmillista vain, että se työ, jonka aiemmin tekivät sihteerit, kaatui lopulta omaan niskaan. Piti ihan itse kirjoittaa kaikki budjetit, raportit, toimintasuunnitelmat, jotka aiemmin vei sihteerille puhtaaksikirjoitusta varten. Muutakin harmia tästä on. Aiemmin kaikki maksuni näppäili nätti pankkineiti, nyt ne pitää ihan itse maksaa tietokoneella. Posti toi kotiin kauniilla käsialalla kirjoitettuja kirjeitä, joissa oli hienoja postimerkkejä, nyt vain mitäänsanomattomia sähköposteja, eivät edes fontit vaihtele. Voi tätä elämää :-(

• olet, töiden suhteen

Juuri viimeviikolla ihmettelin lääkärille, kuinka heillä aika menee koneesta tietoja etsiessä. Samoin heidän on itse kirjoitettava sinne raportti käynnistä. lääkäri oli samaa mieltä. Siinäkin ajassa ehtisi muutaman sairaan vastaanottaa. koneiden piti helpottaa, vaan ainakin siellä se vie sitä aikaa, koulutettu aivan muuhun, kun sihteerin töihin.

• 1947

kuitenkin selvisit! Onnea! Kivoja ne sihteerit olisi, mutta tiedäthän sinä ne talousasiat.

• Pirre*

kullakin :), ja nuohan on ihan rankimmasta päästä ..

• sateenkaari

Sellaista elämä on. Olet ainakin huomioinut elämässä muutakin kuin koneet... mottoni: Tee työtä niinkuin eläisit ikuisesti, rakasta niinkuin kuolisit tänään.

• 1943
        sateenkaari kirjoitti:

Sellaista elämä on. Olet ainakin huomioinut elämässä muutakin kuin koneet... mottoni: Tee työtä niinkuin eläisit ikuisesti, rakasta niinkuin kuolisit tänään.

elämänohjeeni. Mieheni kuoltua luulin tuon rakastamisen loppuneen, mutta elämä yllätti. Olin ensimmäisellä tietokonekurssilla 1960-luvulla. Silloin koneet olivat suuria ja reikäkortit käytössä.

• 1943

kouluttauduin ylioppilaaksi ja opiskelin ylemmän korkeakoulututkinnon. Pisimmän työuran tein opettajana eri tasoilla yliopistosta ammatilliselle toiselle asteelle. Työurani oli mielenkiintoinen, mutta se edellytti etäavioliittoa, mikä meillä onnistui hyvin. Voin sanoa, että elämä on antanut minulle paljon. Vaikka olen opiskellut luultavasti paljon enemmän kuin moni ikäiseni, en pidä itseäni muita parempana. Opiskelu on ollut minulle helppoa, koskaan ei ole tarvinnut panna kaikkea peliin. Olen osannut jakaa voimavarani oikein ja tielleni on osunut ihania ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      134
      3596
    2. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      75
      2346
    3. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      259
      2235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      141
      2000
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      69
      1562
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      101
      1470
    7. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      61
      1333
    8. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      93
      1317
    9. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      61
      1290
    10. Millaistakohan

Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      72