Istutin takapuoleni koneelle ja hupsista, olin saanut sähköpostia, jossa kysäistiin, josko mua huvittais lähteä höyrylaivalla risteilylle Turun saaristoon. Kuulostaa Tosi kivalta. Risteily kestäis 4 tuntia ja tänä aikana voisi myös syödä. Mietityttää vaan,kun Vaasasta on olisko 340km ajomatkaa ja olis tylsä ajaa tuo matka samana päivänä edestakaisin. Laiva on takaisin rannassa illalla myöhään, niin senkin takia olis vähä raskasta ajella "yösyrännä". Elikkä varaisin hotellihuoneen. Onkohan kukaan ollut tämmösellä risteilyllä? Olis kiva tietää, että kantsisko. Olisi myös kovin kiva tietää muistakin risteilyistä. Tarkoitan sisävesialuksilla. Yhden kerran oon mennyt Tampereelta Hämeenlinnaan. Matka kesti jotain 5 tuntia tai vähän yli. Oli kiva reissu. Oon noista risteilyistä jutellut ystäväni kanssa, että olis kiva mennä. Kertokaahan, mikä vesireitti olis kiinnostava ja miksi? Tosta höyrylaivaristeilystä kans mielipide, että kannattaako mennä. Risteily ja ruoka ei maksaisi mitään. No, matkat ja se hotellihuone kylläkin.
Höyrylaiva
28
912
Vastaukset
- Meriläinen
En ole ollut sellaisella mutta kuulostaa hienolta ja koskaan etukäteenhän ei tiedä mitä tapahtuu onko kiva reissu vai ei. Mie riemastuin suuresti tajutessani että tänä vuonnakin pääsee kotkan meripäivillä ihastelemaan suuria purjealuksia, ne on upeita. Osa niista pysähtyy täällä matkallaan pietarista turkuun joka on päätapahtuma kaupunki suomessa. Toivottavasti mahdollisimman moni käy meillä. Viimeks kun ne oli, oli työpäiviä samaan aikaan ja väsyneenä ei niin nauttinut mutta nyt on kesäloma.
- Heikunkeikku
Nyt napsuttelen "pika-napsutusta" kiireessä. Viiden minsan kuluttua lähden hautausmaalle ja sieltä ystävääni vastalle ja sit lähdemme köröttelemään sinne ampumaradalle. Huiiii, vähä jännää :) Mutta asiaan. Sinne taitaa tulla semmosia Isoja purjelaivoja. Ne on hienoja. Kyllä täällä Vaasassakin käy piipahtamassa aika komeita purjelaivoja. Tapaan käydä kattomassa satamassa. Saaren ohi menee paljon purjeveneitä (pienempiä), jotka harjoittelevat purjehdusta. Pitkässä pötkössä monta venettä. Valkeat purjeet, kauniita. Tää höyrylaivareissu tuli kertakaikkisesti ex tempore ja siks mä täs vähän tuumin, että mimmonenhan se on. Näkishän siinä vähän erilaisempaa maisemaa, kuin täällä Vaasan saaristossa. Mä lupasin ilmottaa tänä iltana tai viimeistään huomenna aamulla, että lähdenkö. Kotkasta tehdään varmaan myös risteilyjä. Osaatko sanoa minkälaisia ne ovat, kauanko kestää ja minkä hintaisia nämä risteilyt ovat. Mutta nyt on kiirus. Palajan illalla koneelle. Kivaa päivää sulle :)
- Meriläinen
Heikunkeikku kirjoitti:
Nyt napsuttelen "pika-napsutusta" kiireessä. Viiden minsan kuluttua lähden hautausmaalle ja sieltä ystävääni vastalle ja sit lähdemme köröttelemään sinne ampumaradalle. Huiiii, vähä jännää :) Mutta asiaan. Sinne taitaa tulla semmosia Isoja purjelaivoja. Ne on hienoja. Kyllä täällä Vaasassakin käy piipahtamassa aika komeita purjelaivoja. Tapaan käydä kattomassa satamassa. Saaren ohi menee paljon purjeveneitä (pienempiä), jotka harjoittelevat purjehdusta. Pitkässä pötkössä monta venettä. Valkeat purjeet, kauniita. Tää höyrylaivareissu tuli kertakaikkisesti ex tempore ja siks mä täs vähän tuumin, että mimmonenhan se on. Näkishän siinä vähän erilaisempaa maisemaa, kuin täällä Vaasan saaristossa. Mä lupasin ilmottaa tänä iltana tai viimeistään huomenna aamulla, että lähdenkö. Kotkasta tehdään varmaan myös risteilyjä. Osaatko sanoa minkälaisia ne ovat, kauanko kestää ja minkä hintaisia nämä risteilyt ovat. Mutta nyt on kiirus. Palajan illalla koneelle. Kivaa päivää sulle :)
paikallisilla risteilyillä ollut kun menen aina jollakin veneellä saariin ja vietän siellä päivän ja tulen pois. Kaunissaareen menevät lauluristeilyt on suosittuja ja niiden kestoa en nyt muita mutta käyvät majalla tanssimassa kait samalla. Itse en viihdy suurissa ihmisjoukoissa siksi en ole ottanut selvää näistä.
- sk49
Meriläinen kirjoitti:
paikallisilla risteilyillä ollut kun menen aina jollakin veneellä saariin ja vietän siellä päivän ja tulen pois. Kaunissaareen menevät lauluristeilyt on suosittuja ja niiden kestoa en nyt muita mutta käyvät majalla tanssimassa kait samalla. Itse en viihdy suurissa ihmisjoukoissa siksi en ole ottanut selvää näistä.
on keskiviikkoisin, illalla ehkä viiden - kuuden maissa on lähtö ja yöllä kännissä kotiin. Kauniilla ilmalla siellä on paljon porukkaa. Niin ja lohisoppaa pitää syödä siellä majalla saaressa.
- Heikunkeikku
Meriläinen kirjoitti:
No niinhän se on mullakin, että en ole koskaan mennyt Vaasan saaristoristeilyyn, koska omalla veneellä oon mennyt saareen. Pojan veneellä ollaan kierrelty kans paljon, hänellä on iso vene, jolla on mukavempi mennä. Oon kyllä ajatellut, että pitäis ainakin kerran mennä sillä saaristolaisveneellä, niin vois muille kertoa. Mutta ans kattoo. Usein oon päättänyt ja aina se on vaan jäänyt tuumimistasolle :)
Tuskin Turusta muita höyrylaivaristeilyjä on. http://www.ukkopekka.fi/fi/risteilyt
- Heikunkeikku
Kysäisin, mikä höyrylaiva ja tuo se oli, Ukkopekka, josta annoit linkin. Kyllä kannatti pistää tämmönen alotus, oon saanut kullan arvoisia vastauksia. Elikkä kyllä mä nyt päätin, että lähden reissuun. Se on tuo iltalähtö ja yllätys oli, että siellähän jopa tanssahdellaan. Hurrrrrjan mukavalta vaikuttaa. Kiitos paljon sinulle :)
- HTZA
on tylsä, kaikkihan siellä ovat notkuneet. Kivetkin pilattu raapimalla niihin kummallisia nimiä ja merkkejä. Aja Päijänteelle, ja risteile siellä, on sielläkin jokunen liikkunut, mutta Keski-Suomessa on järkeä. Ja siellä saa ihan oikeata ruokaa, Talkkunaa jne. eikä jotain Ruotsalaista Haukea..
- HTZA
on nautinto kuunnella aitoa, puhdasta, Suomen Kieltä.
- Heikunkeikku
...tyrmää ja latista mun alkavaa inspiraatiota. Matkailoa. :/ Asia on nimittäin niin, että meikäläinen ei ole siellä notkuillut. En oo muuta, kuin tietysti mennyt Turusta Tukholmaan laivalla, mut niitä ei nyt lasketa, kun eihän se siinä Turun saaristossa kieppuile. Keski-Suomessa se Tamperekin on, josta sinne Hämeenlinnaan oon mennyt. Mistä muualta voisin mennä ja miksi? Ton Talkkunan takiako :) vai onko maisemat sun mielestä erityisen, erityisen kauniit. Höpö-höpö, tuskin höyrylaivalla nyt ruotsalaista haukea sentäs tarjotaan. Ehkä Höyrystettyjä vihanneksia, Höyrystettyjen katkarapujen kera ja jälkkäriksi Höyrystettyjä omppuja vaniljakastikkeen kans. Sopisi Höyrylaivan menuksi. Minä napsisin, kuin Höyrypää niitä poskeeni.
- Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
on nautinto kuunnella aitoa, puhdasta, Suomen Kieltä.
...kovin suulaita ihmisiä vilistelee, vaikka kuinka puhtaine kielineen ja mielineen, niin eihän sitä koko aikaa jaksa korviinsa puhetta ängetä. Tahdon himpun verran rauhallisuutta ja keskittymistä maisemiin, kenties valokuvaamiseen ja muuhun mukavaan. Olen suhteellisen hiljainen tyyppi.
On varmaan kiva puksutella höyrylaivalla,ja katsella upeita maisemia. Toivottavasti sääkin suosii:)) Minä lähden kuudes,kuudetta Haminaan,jossa on risteilyä saaristoreitillä johonkin sisä-ja ulkonuokkujen väliseen salmeen. Kapteeni kertoo historiaa,tarinoita ja nykypäivää näkyvistä maisemista. Risteily kestää vain noin 2h. Eikä ilmeisesti ole höyrylaiva(: No, ei se mitään,on kuiteski kivaa päästä ihailemaan niitä maisemia:))
- Heikunkeikku
Tuo kuulostaa kans mukavalta, tuleva reissusi. Ja se on erityisen kivaa, kun samalla joku tietäväinen kertoo historiaa ja muuta tarinaa. Varmasti antoisa reissu. Pianhan tuo kuudes kuudetta onkin. Katsoin viiden vuorokauden säätilan ja Turussa on n.13 astetta lauantaina ja 19 sunnuntaina. Oon yötä Turus ja sit on kans mukavaa sunnuntaina kierrellä kaupungis. Jaapa jaa, kunpa tietäis, mihin vois mennä norkoilemaan. Meinaan jos on hieno ilma. Sitä voi lähteä ajelemaan Vaasaa kohti vasta illansuussa, ei olis niin kuumakaan.
- sk49
http://www.kristinacruises.com/?a=risteilyt&area=6 Tässä sinulle Kotkalaisvarustamon risteilytarjontaa. Nuo keisarin reitit ja suomenlahdelta Saimaalle reissut ovat hyvin suosittuja. Tulee samalla vähän ulkomaan matkailtuakin.
- Meriläinen
puolestani, en ole koskaan tajunnut katsoa tuota netistä ja nyt alkoi ahvenanmaan risteily mietityttämään.
- HTZA
Meriläinen kirjoitti:
puolestani, en ole koskaan tajunnut katsoa tuota netistä ja nyt alkoi ahvenanmaan risteily mietityttämään.
Langinkoskeen ja liota niitä siellä. Syö pussillinen chipsejä. Siinä on avomerenaallokkoa ja suolaa yhdelle Suomenlahdentytölle tarpeeksi. Kuivaat varpaat ja lakkaat uudelleen. Laitat sandaalit jalkaan ja kävelet torille jos sellainen on. :)
- sk49
Meriläinen kirjoitti:
kiva laiva. Sellainen sopivan pieni, ni ei tuu missään ahdasta kun väkeä ei ole liikaa. Hyvää matkaa jos päätät mennä.
- Heikunkeikku
...vetäsit kehiin kivan linkin. En ole tiennyt ollenkaan, että tommosia kivoja, hauskoja, mukavia, jänniä ja ja ja ja vaikka mitä, tehdään täällä rakkaassa kotomaassa. Toden totta mielenkiintoista. Mun täytyy kertoa tästä mun ystävälle, oon Varma, että sekin innostuu. Tutustun paremmin noihin kohteisiin myöhemmin. Oikein ajan kanssa. Oletko itse käynyt risteilyillä? Jos tahdot, niin sormet vaan "kreippaasti" savuamaan. Kiitos oikein paljon :)
- sk49
HTZA kirjoitti:
Langinkoskeen ja liota niitä siellä. Syö pussillinen chipsejä. Siinä on avomerenaallokkoa ja suolaa yhdelle Suomenlahdentytölle tarpeeksi. Kuivaat varpaat ja lakkaat uudelleen. Laitat sandaalit jalkaan ja kävelet torille jos sellainen on. :)
ja kolme kerroksinen. Yhen pienen saaren keskellä.
- Meriläinen
HTZA kirjoitti:
kulkevat aina minun mukanani ja jos ahvenanmaalle aioin otan ne myöskin sinne mukaan.
- Meriläinen
sk49 kirjoitti:
ja kolme kerroksinen. Yhen pienen saaren keskellä.
paljon puhuttu ja parjattu. Hyvä torikahvila on meillä.
- sk49
Meriläinen kirjoitti:
paljon puhuttu ja parjattu. Hyvä torikahvila on meillä.
niistä on sinun mielestäsi kivempi. Eilen olin auringossa sen lasipalatsin terassilla kun bussia piti odotella, pari siideriä kittasin ja aurinko lämmitti niin ( tuuli pohjoisesta )
- Meriläinen
sk49 kirjoitti:
niistä on sinun mielestäsi kivempi. Eilen olin auringossa sen lasipalatsin terassilla kun bussia piti odotella, pari siideriä kittasin ja aurinko lämmitti niin ( tuuli pohjoisesta )
lasiterassilla ole käynyt ollenkaan aina kahvilla tässä toisessa ja ulkonahan siinäkin on kiva olla. Nyt täytyy lopettaa tehdas kutsuu viimeiseen yöhön ja sitten vapaille ihanaa.
- Heikunkeikku
Meriläinen kirjoitti:
kulkevat aina minun mukanani ja jos ahvenanmaalle aioin otan ne myöskin sinne mukaan.
*Elokuvataustamusiikkinaurumaista naurua. Ja kovaa ja pitkään :DDDDDDDDDDDD*
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1343596Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois752346Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2592235- 1412000
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v691562- 1011470
- 611333
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931317- 611290
- 721172