Mikä sinua vaivaa?

Kevät kauneimmillaan aurinko on levittänyt lämpinät säteensä yllesi luonto tuoksuu raikkaalle linnut herättävät sinut uuteen aamuun, huomaatko pääskytkin ovat palanneet. Mikä sinua vaivaa? miksi sinä kiukuttelet? Päästät suustasi sammakoita, häiritset muita keskustelijoita. Mikä sinua vaivaa?

42

1712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivannut

asia, jonka nyt sitten kysynkin. Kuinka monta julkaistua kirjaa olet kirjoittanut, voidaksesi nikiksesi valita oikein ammattinimikkeen? Omakustanteita ei lasketa mukaan.

• Korppis

En ole yhtään kirjaa julkaissut, mutta katsotaan, aika näyttää. Nimimerkkini ei ole suojattu kenenkään yksinoikeudeksi. Korpikirjailijoita löytyy useitakin. Ihailemani oikea korpikirjailija on Ilmari Kianto täältä Korven perukasta.

• voipi olla
        Korppis kirjoitti:

En ole yhtään kirjaa julkaissut, mutta katsotaan, aika näyttää. Nimimerkkini ei ole suojattu kenenkään yksinoikeudeksi. Korpikirjailijoita löytyy useitakin. Ihailemani oikea korpikirjailija on Ilmari Kianto täältä Korven perukasta.

kirjailija, jos ei oo kirjoittanu kirjoja. Suuruudenhullua sano

• voipi olla kirjoitti:

kirjailija, jos ei oo kirjoittanu kirjoja. Suuruudenhullua sano

Kuules älä suotta päätäsi tuolla vaivaa. En ole koskaan sanonut olevani kirjailija. Olen Korpikirjailija ; ) Sinäkö se olet niin monen viestin jälkeen, sinäkö.

• vastauksestasi
        Korppis kirjoitti:

Niin, idoleitahan pitää olla. Ja unelmia.

• vastauksestasi kirjoitti:

Niin, idoleitahan pitää olla. Ja unelmia.

Näin ne asiat selviää suorilla kysymyksillä. Olen itse joskus kysynyt suoraan asiasta, joka on jäänyt minulle epäselväksi. Vastauksissa on tullut jopa huutia silmille tai minulle ei olla vaivauduttu vastaamaan, mutta jokaisen oma asiahan se on. Kiva kun kommentoit vastaustani. Unelmia pitää olla. Mökkikoneellani on runsaasti "kyhäelmiä", tiedä vaikka helmiäkin joukossa ; )

• kiukkuinen..

Minulla on huono päivä nousin aamulla nurinpäin sängystäni minä olen kiukkuinen harmittaa kun toiset ovat iloisia

• 1947

kyllä niitä huonoja päiviä mahtuu mukaan. Onneksi aika harvoin. Äsken huomasin kirjosiepon löytäneen sen matalalla olevan pesän. Ovat rohkeita. Melkein pöntön alapuolella on tuolit. Vielä odotan tervapääskyjä. Tulevat aina toukokuun lopulla vasta. Rivitalo odottaa asukkaitaan.. Sitä jännään, kelpaako tekele. Pian on jyvät pellossa. Suorakylvömies siellä ahkeroi. Kaffeet yms. vein äsken heille.

• Korppis

....minäkin kiukuttelin ja suorastaan puhkuin vihaa. Autoni etujarrupalat menivät uusiksi. Black Beauty ei mennyt läpi katsastuksen. Asialle ei vain voi enää mitää joten se on hyväksyttävä. Syyllisiä ei kannata osoittaa sormella vaikka niin teki mieli sanoa suorat sanat sille huoltomiehelle joka tarkasti auton ennen katsastusta.

• Korppis
        1947 kirjoitti:

kyllä niitä huonoja päiviä mahtuu mukaan. Onneksi aika harvoin. Äsken huomasin kirjosiepon löytäneen sen matalalla olevan pesän. Ovat rohkeita. Melkein pöntön alapuolella on tuolit. Vielä odotan tervapääskyjä. Tulevat aina toukokuun lopulla vasta. Rivitalo odottaa asukkaitaan.. Sitä jännään, kelpaako tekele. Pian on jyvät pellossa. Suorakylvömies siellä ahkeroi. Kaffeet yms. vein äsken heille.

Eilen löysin vihreän sievän pienen linnunmunan mökin nurmikolta. Oli polonen puonnut pesästä tai sitten joku TUHMA lokki oli ollut munavarkaissa ja pudottanut saaliinsa kesken lennon. Niin hyviä ja huonoja päiviä kaikilla elollisilla.

• kuuluu?
        Korppis kirjoitti:

....minäkin kiukuttelin ja suorastaan puhkuin vihaa. Autoni etujarrupalat menivät uusiksi. Black Beauty ei mennyt läpi katsastuksen. Asialle ei vain voi enää mitää joten se on hyväksyttävä. Syyllisiä ei kannata osoittaa sormella vaikka niin teki mieli sanoa suorat sanat sille huoltomiehelle joka tarkasti auton ennen katsastusta.

Ei minua mikään vaivaa ;-)) Käyn silloin tällöin täällä 60 "keskustelu" palstalla. Keskustelua? Jaa joo tämä on 60 kertomus, muistelo, päiväkirja ja kysely palsta. Ei se mitään on täällä aina silloin tällöin ajankohtaisia avauksia, joihin voi ottaa kantaa.

• Korppis
        kuuluu? kirjoitti:

Ei minua mikään vaivaa ;-)) Käyn silloin tällöin täällä 60 "keskustelu" palstalla. Keskustelua? Jaa joo tämä on 60 kertomus, muistelo, päiväkirja ja kysely palsta. Ei se mitään on täällä aina silloin tällöin ajankohtaisia avauksia, joihin voi ottaa kantaa.

Keskustelun aiheet muuttuvat ja aloituksia tehdään ajatuksella tai heitellen. -Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä- Ehkä mennään muistoihin, kerrotaan päivän tapahtumista, kysellään ja vastaillaan. Rupatellaan yhteiskunnan tapahtumisista, koetuista sairauksista ja vaikka harrastuksista. Aivan kuten live-elämässäkin. Ei aliarvioida toisten mielipiteitä ja arvoja. Kyseinalaistaa saa, mutta ylenkatse ja ilkeys on turhaa. Tänään katsastusaseman kahvihuoneessa keskustelin Suomeen palanneet Ruotsissa nuoruudesta asti asuneen mieshenkilön kanssa. Muisteltiin Maraboun ja Volvon aikoja. Naurettiin ja löydettiin monta tutua asiaa muistella. Kaksi toisilleen tuntematonta. Tosi leppoisa keskustelutuokio.

• sk49
        1947 kirjoitti:

mutta en ymmärrä mikä on suorakylvömies. Joku uus rotuko ?

• meirikki
        sk49 kirjoitti:

minäkin, kun luin kahteenkin kertaan tuon saman - suorakylvömies- Kuvittlin et ryhdikäspä on pellolla mies :DDD - ei vaan onko se joku uusi kylvökone malli?

• meirikki
        Korppis kirjoitti:

Keskustelun aiheet muuttuvat ja aloituksia tehdään ajatuksella tai heitellen. -Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä- Ehkä mennään muistoihin, kerrotaan päivän tapahtumista, kysellään ja vastaillaan. Rupatellaan yhteiskunnan tapahtumisista, koetuista sairauksista ja vaikka harrastuksista. Aivan kuten live-elämässäkin. Ei aliarvioida toisten mielipiteitä ja arvoja. Kyseinalaistaa saa, mutta ylenkatse ja ilkeys on turhaa. Tänään katsastusaseman kahvihuoneessa keskustelin Suomeen palanneet Ruotsissa nuoruudesta asti asuneen mieshenkilön kanssa. Muisteltiin Maraboun ja Volvon aikoja. Naurettiin ja löydettiin monta tutua asiaa muistella. Kaksi toisilleen tuntematonta. Tosi leppoisa keskustelutuokio.

Eipä tähän ole mitään lisättävää, vaikka seisoisi päällään ei voi kaikkien mieliksi olla. Tässä ja nythän me eletään, siinä ne liikkuu arkiset ajatuksetkin, - onhan sitten noi harrastus, sun muut yksilöidyt erikseen, jossa keskustelut pyörivät sen aiheen ympärillä. Johan sitä tulikin korvamakeaa,hi...hih. Eipä nyt siis kiristä, ei purista ;))

• sk49 kirjoitti:

Pellollani ei ole suorakylvömiestä, mutta voin sinulle selvittää asian. Suorakylvöksi sanotaan kylvöä, kun kylvetään muokkaamattomaan peltoon edellisen vuoden sängen päälle ja tietty sitten kylväjä on suorakylvömies! Onko ymmärretty?

• sk49
        Tellastiina kirjoitti:

Pellollani ei ole suorakylvömiestä, mutta voin sinulle selvittää asian. Suorakylvöksi sanotaan kylvöä, kun kylvetään muokkaamattomaan peltoon edellisen vuoden sängen päälle ja tietty sitten kylväjä on suorakylvömies! Onko ymmärretty?

viisas olenkaan nyt. Enpä ole moista termiä koskaan kuullut.

• Tellastiina kirjoitti:

Kylvin eilen ruohonsiemeniä vanhan nurkikon päälle, joten olenko siis suorakylvönainen?

• lenkkari

Hei kiukkuinen jospa tekisit niin että laitat lenkkarit jalkaan ja lähdet aamu lenkille, Kevät aamut ovat ihania ja raikkaita kuutelet linnun laulua,niin kiukku on tiessään. Tänä aamuna olen kokeillut.

• lenkkari kirjoitti:

Hei kiukkuinen jospa tekisit niin että laitat lenkkarit jalkaan ja lähdet aamu lenkille, Kevät aamut ovat ihania ja raikkaita kuutelet linnun laulua,niin kiukku on tiessään. Tänä aamuna olen kokeillut.

...ulkoilma tekee hyvää kaikkien hermoille. Puuhastelimme kuuusituntia mieheni korpimökillä. Mielestäni mikään ei ole niin rauhoittavaa kuin touhuilun lomassa saa istahtaa tyynen lammen laiturille ja kuunnella lintujen laulua. Korvessa ei kuulu raitsikkojen kitinää ; )

• neuvojia täälä piisaa...
        korpikirjailija kirjoitti:

...ulkoilma tekee hyvää kaikkien hermoille. Puuhastelimme kuuusituntia mieheni korpimökillä. Mielestäni mikään ei ole niin rauhoittavaa kuin touhuilun lomassa saa istahtaa tyynen lammen laiturille ja kuunnella lintujen laulua. Korvessa ei kuulu raitsikkojen kitinää ; )

Tällä palstalla kun totta ei saisi puhua! Katkereita ihmisiä, joita loukkaa kun jollain ikäihmisellä on asiat kunnossa. Samaa kakkaa saa 1943 päällensä, ja kun on vielä opiskellutkin monia enempi aiheuttaa katkeruutta:/ Hän ei sitä ole korostanut ylpeilläkseen, vaan kateelliset ottivat hampaisiin. Tuuletusta tämä ikäryhmä tarvii, ihan peloittaa tänne tulla, on niin loukkaavia, pahansuopaisia ihmisiä!

• Kirj. korjailija

Syksyn lapsi. En tykkää, että aurinko paistaa sänkyyn. En tykkää, että lokit herättää kesken unieni. En tykkää, että pääskyset paskoo mun autokatokseen ja venevajaan. Eniten lokit.

• Maalaa ruskan värit katoksiis vedä marjaverhot ikkunaas lokin kakit niistä viis kun sade pieksää verantaas laita villapipo korvilles ota syksyn sato polvilles Kyllä se sieltä tulee ; ) Mandi

• aina silloin

tällöin meidän kaikkien sitä kysyä itseltämme? Sammakot, poistoihin johtavat ilkeilyt?

• ohi kulkija...

Sekö ettei hyväksy, et silmille hypitään, on viisautta? Saahan puolensa pitää. Tääläkin on keskusteluun osallistujia, joiden tarkoituksena on ainoastaan toisen loukkaaminen. Kuvitellaan tietävän kenen kirjoitus on, syytellään ihan väärin, siitäkö ei saisi suuttua? Joidenkin kirjoittelijoiden perässä seuraa jatkuvasti negatiivinen kirjoittaja, miksi? Onko kauna jostain muualta, tiedostanut tutukseen toisesta palstasta, ja nyt ei jätä rauhaan? Hyvin katkeria ihmisiä on tällä ikäpalstalla, ja jokainen sen huomaa, jos haluaa. Nukkukaa tyytyväisyyttänne, enpä häiritse. http://www.youtube.com/watch?v=GMug7eBT96E&feature=related

• kerron vain
        ohi kulkija... kirjoitti:

Sekö ettei hyväksy, et silmille hypitään, on viisautta? Saahan puolensa pitää. Tääläkin on keskusteluun osallistujia, joiden tarkoituksena on ainoastaan toisen loukkaaminen. Kuvitellaan tietävän kenen kirjoitus on, syytellään ihan väärin, siitäkö ei saisi suuttua? Joidenkin kirjoittelijoiden perässä seuraa jatkuvasti negatiivinen kirjoittaja, miksi? Onko kauna jostain muualta, tiedostanut tutukseen toisesta palstasta, ja nyt ei jätä rauhaan? Hyvin katkeria ihmisiä on tällä ikäpalstalla, ja jokainen sen huomaa, jos haluaa. Nukkukaa tyytyväisyyttänne, enpä häiritse. http://www.youtube.com/watch?v=GMug7eBT96E&feature=related

omasta kohdastani, kohtelustani täällä keskustelupalstalla. Minulle Sinun ei kannata kovin kovia panoksia tuhlata. Koskaan en ole ketään loukannut, silti olen tullut loukatuksi. Sekö minun pitää niellä, ilman mitään vastaansanomista? Puhu sitten, kun tiedät ja olet nähnyt todellisuuden!

• ohi kulkija... kirjoitti:

Aikaisemmin tapahtunutta. Syksyllä 2006 aloitin kirjoittelun keskusteluihin innokkaana uutena keltanokkana, tein aloituksen, jonka en tajunnut loukkaavan ikäihmisiä. Kerroin iloisesta perhetapahtumasta (omasta mielestäni). Perukkaan oli syntynyt pieni Saimi-vauva 79-vuotiaalle isälle ja hänen nuorelle vaimolleen. Tuo kirjoitus sytytti palstan roihuun ja juttua puitiin puolesta ja vastaan. Samalla nimimerkkini tyrmättiin törkeäksi kopioksi ja minut ylimieliseksi kirjailija-nimikettä käyttäväksi satujen kertojaksi. Samaan aikaan palstalla oli ristiriitaa herättävä seriffi, joka ei lainakaan välittänyt poistaa törkeyksiä, jotka kohdistuivat minuun, mutta omia kannaottojani deletoitiin. Tästä siis kaikki alkoi. Keskustelupalstojen agressiivisuus herätti puolustusmekanismini ja oikeustajuni taisteluun vääryyttä vastaan. Tuossa ratkaisemattomassa taistelussa iskin vain omaa päätäni seinään yrittäessäni antaa samalla mitalla takaisin. Onneksi olen oppimiskykyinen enkä lannistu vaikeuksien edessä. Toisen taistelun kävin Reilujen Kerhon ketjussa, joka keräsi lähes 20000 lukijaa ja yli kolmesataa kommenttia, mutta siinä oli huumorini vahvasti mukana. Siis olen pyrkinyt oppimaan virheistäni. Uskon, että en hyökkää enää ketään vastaan muutoin kuin huumori silmäkulmassa ; ) Jos sitä "veitikka" silmäniskua ei vastaanottaja tajua jätän sen hänen vastuulleen.

• Muutama vuosi sitten kaaduin aitan rappusissa ja loukkasin selkäni. Pullistuma neljännen ja viidennen nikaman välissä painaa hermoja ja tekee monesti päiväni kivuliaiksi.(onneki ei vaikuta korvien väliin suuremmin) Kipulääkitys helpottaa ja mahdollisesti jossakin vaiheessa puukko! Ihana kevät! Olen lisännyt lenkkeilyä pururadalla lihasten vahvistamiseksi. Heinäkuun puolenvälin jälkeen Kainuu kutsuu hillasoille.

• ....perukan hillasoille ; ) Minne päin suunnistat?

• korpikirjailija kirjoitti:

....perukan hillasoille ; ) Minne päin suunnistat?

Sinne "ikin" maisemiin. Siellä on tutut tanhuat.

• 1943

mikään. Elämässäni tapahtuu hyvin paljon. Seuraavan kuukauden aikana on menoja, jotka menevät päällekkäin niin, ettei ehdi joka paikkaan. Puutarhassa voi myllätä niin paljon kuin ehtii ja kevät on luonnossa ihanaa aikaa. En ole koskaan ollut ilkeä kenellekään enkä ymmärrä ilkeitä ihmisiä. Ilkeys ei kuulunut myöskään lapsuuskotiini eikä mieheni lapsuuskotiin. Kanssaihmisten auttaminen sen sijaan on aina kuulunut eämääni. Kohta lähden tervehtimään kehitysvammaista sisartani. Hän on aina iloinen ja auttaa minua muistamaan, miten muutama sekunti syntymän hetkellä voi antaa sisaruksille täysin erilaisen elämän.

• Elämä on tässä ja nyt

Onpas negatiivinen avaus ja jälleen vellotaan kehässä, että kun minua on loukattu, minä en sitä koskaan unohda vaan vatvon asiaa loputtomasti. Niin, että kukaan muukaan ei unohda, koska onhan pakko kostaa. Onko? Ehkä vielä haamuinakin tulemme tänne luuraamaan kostoaikeissa. En ole mielestäni ollut se Kamala Kauhea, jota tässä jutussa syytetään. Ainahan se sitäpaitsi onkin joku muu, joka on niin hirveä, en minä koskaan. Kyllästyttää vaan nämä loputtomat lässytykset ja lapsellisuudet. Ettekö nyt voisi jo vihdoin unohtaa menneet, keksiä tuoreempia aiheita ja elää tänään ja tässä? Mikä teille on tapahtunut joskus ja jossain, on jo mennyt ohi. Vaikka sitä kuinka vatkaisi ja etsisi syyllistä, eikö se ole aika onnetonta puuhaa ja toisaalta kerro siitä, että elätte menneisyydessä, ette tässä. En tiedä, ketä jahtaatte. Vissiin joku häiriköi, mutta eikö sellaisia kommenteja voi sivuuttaa. Niiden esiin nostaminen uskoakseni vain lietsoo ilkeilyä. Miten vaikeaa onkaan olla aikuinen. Jos sitä ennen en ole huomannut, täällä sen väkisinkin huomaa. Kun Matti tai Maija on iskenyt lapiolla päähän hiekkalaatikossa vuonna x, sitä ei voi unohtaa koskaan, vaan pitää heitellä hiekkaa, kunnes joku muu heittää hiekkaa arkullesi. Niin kauanko - ihan oikeasti? Saisko nyt pyytää korpikirjailijalta ja keskustelun muilta osallistujilta jokaiselta tuoreemman aiheen. Kiitos.

• Aihe on aina ajankohtainen, täällä ja livessäkin. Tälläkin viikolla on herjat lentäneet eri ketjuissa joten se siitä menneestä. Perukan paikallislehdessä on kuuloluuri, jonne voi soittaa mieltä painavista tai iloisista asioista, eräänlainen keskustelufoorumi. Se on tietokoneettomien chattipalsta ja aiheetkin ovat hyvin samanlaisia kuin täällä. Valitusta ja nokitusta. Istuimme iltapäivällä mieheni kanssa laiturilla. Rantavedessä uiskenteli neljä nuorta sorsaherraa. Heittelimme leipäpalasia nälkäisille pojille. Tapahtui jako, yhtä äkkiä kolme alkoi nokkimaan yhtä seurueen herroista syntyi äänekäs kaakatus ja kähinöinti. Mieheni sanoi, että nehän käyttäytyvät kuin me ihmiset.

• oscar-

Totta on. Ketjun aloituksesta henkii näkemys: Minä sitten olen hyvä ja te hölmöt vain kirjoitatte ilkeyksiä. Synkkä näkemys.

• Korppis
        oscar- kirjoitti:

Totta on. Ketjun aloituksesta henkii näkemys: Minä sitten olen hyvä ja te hölmöt vain kirjoitatte ilkeyksiä. Synkkä näkemys.

....voisitko antaa viitteen missä ketjun mielipiteessä muiden hölmöys ja minun hyvyys selkeästi nousee esille ja erottuu? Kommenttisihan oli sinun oma näkemyksesi minusta kirjoitetun tekstin perusteella. Minulla on erilainen näkemys. Kaikki ihmiset mukaan luettuna "hyvä minä" olemme puutteellisia. Elämämme voi kulkea normaalisti suht onnellisesti eteenpäin kunnes joku sisäinen mekanismi (psyyke) tai terveys pettää tai ulkoinen vääryys laukaisee oirehdinnan. Hyvä, että on erilaisia .

• Elämä on tässä
        korpikirjailija kirjoitti:

Aihe on aina ajankohtainen, täällä ja livessäkin. Tälläkin viikolla on herjat lentäneet eri ketjuissa joten se siitä menneestä. Perukan paikallislehdessä on kuuloluuri, jonne voi soittaa mieltä painavista tai iloisista asioista, eräänlainen keskustelufoorumi. Se on tietokoneettomien chattipalsta ja aiheetkin ovat hyvin samanlaisia kuin täällä. Valitusta ja nokitusta. Istuimme iltapäivällä mieheni kanssa laiturilla. Rantavedessä uiskenteli neljä nuorta sorsaherraa. Heittelimme leipäpalasia nälkäisille pojille. Tapahtui jako, yhtä äkkiä kolme alkoi nokkimaan yhtä seurueen herroista syntyi äänekäs kaakatus ja kähinöinti. Mieheni sanoi, että nehän käyttäytyvät kuin me ihmiset.

Ai jaha, otit aiheen pöyhittäväksi, koska se on suosittu. Mielestäni tämän ikäisen voisi olettaa jo tuntevan jotakin vastuuta sanomisistaan ja tekemisistään, pahaa ei kannata lietsoa. Se menestyy muutenkin ja on aina suosittua. Mutta paljonko olet huomannut asioiden edistyvän, kun kaivellaan aina ja aina syvemmältä? Korjaantuko muka mikään? Muuttuvatko ilkiöt mukaviksi ja henkeviksi keskustelijoiksi vaikkapa täällä? Ei, suututaan pahemmin ja solmut syvenevät. Todelliset narsistit iloitsevat siitä, että heidät jatkuvasti huomataan esimerkiksi tällaisilla juttuketjuilla. Työelämässä näin, että suomalainen työkulttuuri on pitkälti syyllisten etsimistä, ei uuden tekemistä ja innovointia vaan syyllistämistä. Virheitä syynätään, mutta uutta ei saada aikaan, koska energia valuu kuviteltujen tai todellisten virheiden tekijöiden etsintään. Kun virheen tehnyt löydetään, hänet nujerretaan oitis. Ei ihme, että töissä voidaan huonosti. Mutta pitääkö saman jatkua koko eliniän ja myös vapaalla ollessa? Ilmeisen monet pitävät siitä. Okei - aihe on ajankohtainen,mutta onko lähestymistapa tehokas eli että päiväillään ja oletetaan,että ilkeilijät ykskaks muuttuvat, kun heistä kirjoitetaan? Saamme kaunamme kaadetuksi yhteiseen sammioon, mutta muuttuuko mikään? Ei ainakaan täällä muutu. Onko tämä ns. keskustelu tarpeen vain roskakorin tyhjentämisen vuoksi? Koskaan ennen raadollisten ajatusten ilmaiseminen ei ole ollut näin helppoa kuin nyt. Kuitenkin todella törkeitä juttuja on vähän eli loukkauksia ja herjauksia. Olen ollut huomaavinani,että varsinkin vanhemmalla iällä sietokykymme heikkenee lähes kaiken suhteen. Se pätee myöa arvosteluun ja ajatustemme kyseenalaistamiseen, jota keskustelu yleensä on - sitäkin. Kun nyt niin monet kokevat olleensa kiusattuja tai jonkin ilkeilijän kommenttien kohteena, pitäisi ensin katsoa peiliin. Monet eivät siedä arvostelua tai kyseenalaistamista lainkaan. Ei aina ole kysymys ilkeilystä vaan mielipiteiden erilaisuudesta ja sitä suomalaisten on vaikeaa ellei mahdotonta sietää, kuten muutakin erilaisuutta. Esimerkkejä ei tarvinne kertoa. Joustavampi asenne kanssakulkijoihin voisi tuoda tällekin keskustelupalstalle todellista keskustelua irrallisten kommenttirykäisyjen sijaan. Valitettavasti keskusteltaessa pitää sietää toisia ihmisiä ja tarpeen tullen oppia jopa väistelemään. Myönnän, että sarvikuonojen maassa sellainen voi olla utopiaa. Mutta pidä toki aiheesi. Tökitään toisiamme, ollaan sietämättä, jos joku vähänkin nirhaisee. Kannetaan kaunaa, vihataan, inhotaan, mutta ei missään tapauksessa rakasteta ketään. Ei edes itseämme.

• Korppis
        Elämä on tässä kirjoitti:

Ai jaha, otit aiheen pöyhittäväksi, koska se on suosittu. Mielestäni tämän ikäisen voisi olettaa jo tuntevan jotakin vastuuta sanomisistaan ja tekemisistään, pahaa ei kannata lietsoa. Se menestyy muutenkin ja on aina suosittua. Mutta paljonko olet huomannut asioiden edistyvän, kun kaivellaan aina ja aina syvemmältä? Korjaantuko muka mikään? Muuttuvatko ilkiöt mukaviksi ja henkeviksi keskustelijoiksi vaikkapa täällä? Ei, suututaan pahemmin ja solmut syvenevät. Todelliset narsistit iloitsevat siitä, että heidät jatkuvasti huomataan esimerkiksi tällaisilla juttuketjuilla. Työelämässä näin, että suomalainen työkulttuuri on pitkälti syyllisten etsimistä, ei uuden tekemistä ja innovointia vaan syyllistämistä. Virheitä syynätään, mutta uutta ei saada aikaan, koska energia valuu kuviteltujen tai todellisten virheiden tekijöiden etsintään. Kun virheen tehnyt löydetään, hänet nujerretaan oitis. Ei ihme, että töissä voidaan huonosti. Mutta pitääkö saman jatkua koko eliniän ja myös vapaalla ollessa? Ilmeisen monet pitävät siitä. Okei - aihe on ajankohtainen,mutta onko lähestymistapa tehokas eli että päiväillään ja oletetaan,että ilkeilijät ykskaks muuttuvat, kun heistä kirjoitetaan? Saamme kaunamme kaadetuksi yhteiseen sammioon, mutta muuttuuko mikään? Ei ainakaan täällä muutu. Onko tämä ns. keskustelu tarpeen vain roskakorin tyhjentämisen vuoksi? Koskaan ennen raadollisten ajatusten ilmaiseminen ei ole ollut näin helppoa kuin nyt. Kuitenkin todella törkeitä juttuja on vähän eli loukkauksia ja herjauksia. Olen ollut huomaavinani,että varsinkin vanhemmalla iällä sietokykymme heikkenee lähes kaiken suhteen. Se pätee myöa arvosteluun ja ajatustemme kyseenalaistamiseen, jota keskustelu yleensä on - sitäkin. Kun nyt niin monet kokevat olleensa kiusattuja tai jonkin ilkeilijän kommenttien kohteena, pitäisi ensin katsoa peiliin. Monet eivät siedä arvostelua tai kyseenalaistamista lainkaan. Ei aina ole kysymys ilkeilystä vaan mielipiteiden erilaisuudesta ja sitä suomalaisten on vaikeaa ellei mahdotonta sietää, kuten muutakin erilaisuutta. Esimerkkejä ei tarvinne kertoa. Joustavampi asenne kanssakulkijoihin voisi tuoda tällekin keskustelupalstalle todellista keskustelua irrallisten kommenttirykäisyjen sijaan. Valitettavasti keskusteltaessa pitää sietää toisia ihmisiä ja tarpeen tullen oppia jopa väistelemään. Myönnän, että sarvikuonojen maassa sellainen voi olla utopiaa. Mutta pidä toki aiheesi. Tökitään toisiamme, ollaan sietämättä, jos joku vähänkin nirhaisee. Kannetaan kaunaa, vihataan, inhotaan, mutta ei missään tapauksessa rakasteta ketään. Ei edes itseämme.

Sinun kanssa olisi kiva rupatella niitä näitä, mutta kun sinä vaan sieltä puskasta turiset. Pelkäätkö käyttää omaa nimimerkkiäsi keskustellessasi kanssani? Tämähän ei suinkaan ole ensimmäinen jutustelumme. No, meillä kaikilla on omat kujeemme : )

• en ole edellinen
        Korppis kirjoitti:

Sinun kanssa olisi kiva rupatella niitä näitä, mutta kun sinä vaan sieltä puskasta turiset. Pelkäätkö käyttää omaa nimimerkkiäsi keskustellessasi kanssani? Tämähän ei suinkaan ole ensimmäinen jutustelumme. No, meillä kaikilla on omat kujeemme : )

ensimmäistä kertaa minulta sinulle. Muistissa on aiheetta vihamieliset, kaunaiset kierot naurettavan läpinäkyvät tekosesi lukemattomilla nikeillä. Vai kujeitako ne olikin :) Vakinikkiä ei ole eikä tule mutta samassa keskustelussa samalla, aina.

• Korppis
        en ole edellinen kirjoitti:

ensimmäistä kertaa minulta sinulle. Muistissa on aiheetta vihamieliset, kaunaiset kierot naurettavan läpinäkyvät tekosesi lukemattomilla nikeillä. Vai kujeitako ne olikin :) Vakinikkiä ei ole eikä tule mutta samassa keskustelussa samalla, aina.

...pistit pahan valheen, mutta sekin pitää ymmärtää ja hyväksyä, et olekaan niin fiksu kuin olin ajatellut ; ) Mutta minua iloani et pysty tänään valheillasi ja loukkauksillasi sumentaa sillä oma elämäni hymyilee. Tämä tyttö alkaa valmistelemaan kuopuksensa ylioppilas- ja ammattiin valmistumisjuhlaan. JESSS he did it ; ) Nyt koko perheellä on lunta katolla ; )

• en ole edel....
        Korppis kirjoitti:

...pistit pahan valheen, mutta sekin pitää ymmärtää ja hyväksyä, et olekaan niin fiksu kuin olin ajatellut ; ) Mutta minua iloani et pysty tänään valheillasi ja loukkauksillasi sumentaa sillä oma elämäni hymyilee. Tämä tyttö alkaa valmistelemaan kuopuksensa ylioppilas- ja ammattiin valmistumisjuhlaan. JESSS he did it ; ) Nyt koko perheellä on lunta katolla ; )

keneksi luulet, älä vaan syytöntä ala vainoamaan minun takia. Onnitteluni :)

• elämä on tässä
        Korppis kirjoitti:

Niin, olen käyttänyt vakinikkiä aikoinani ja saanut muutaman kiusallisen kylkiäisen. Sen jälkeen päätin,että en vakinikkiä käytä. En halua enkä viitsi riidellä vapaalla. Erotun kyllä muutenkin, itsehän niin toteat. Puskasta en koe huutelevani, perustelet näkyyyteni sen verran hyvin, että minun ei enää tarvitse. Ihmettelen kommentisssasi sitä, että teet itse rajoja välillemme,vakinikki on yhtä tuntematon henkilönä kuin mainitsemasi puskasta huutelija. Kummankaan kohdalla ei tiedä varmasti, kuka ja mikä vastapuolesi oikeasti on. Noh, kuitenkaan en koe olevani sairas siten,että viitsisin ilkeillä. Tosin kommenttini saattavat siitä huolimatta nirhaista, mutta se riski vaan on otettava. Elämäntaiteilijoitahan tässä kaikki ovat omalla tavallaan. Sen verran olen kuitenkin noita lukenut ilkeilyjä - tai miten sen nyt ottaa - voidaan puhua myös totuudenpuhujista. Kyllä niissä usein on myös asiaa, mutta suoranaan sanominen ei ole koskaan ollut erityisen suosittua. Ja omilta kielteisiltä puoliltaan näyttävät sulkevat silmänsä kaikki - myös sinä ja minä.

• elämä on tässä kirjoitti:

Niin, olen käyttänyt vakinikkiä aikoinani ja saanut muutaman kiusallisen kylkiäisen. Sen jälkeen päätin,että en vakinikkiä käytä. En halua enkä viitsi riidellä vapaalla. Erotun kyllä muutenkin, itsehän niin toteat. Puskasta en koe huutelevani, perustelet näkyyyteni sen verran hyvin, että minun ei enää tarvitse. Ihmettelen kommentisssasi sitä, että teet itse rajoja välillemme,vakinikki on yhtä tuntematon henkilönä kuin mainitsemasi puskasta huutelija. Kummankaan kohdalla ei tiedä varmasti, kuka ja mikä vastapuolesi oikeasti on. Noh, kuitenkaan en koe olevani sairas siten,että viitsisin ilkeillä. Tosin kommenttini saattavat siitä huolimatta nirhaista, mutta se riski vaan on otettava. Elämäntaiteilijoitahan tässä kaikki ovat omalla tavallaan. Sen verran olen kuitenkin noita lukenut ilkeilyjä - tai miten sen nyt ottaa - voidaan puhua myös totuudenpuhujista. Kyllä niissä usein on myös asiaa, mutta suoranaan sanominen ei ole koskaan ollut erityisen suosittua. Ja omilta kielteisiltä puoliltaan näyttävät sulkevat silmänsä kaikki - myös sinä ja minä.

"niissä usein on myös asiaa" kirjoitit. En tiedä mitä sinä ajat takaa sillä jos minä kirjoitan ilkeilystä se tarkoittaa, että teksteissä en ole mitään asiallista asiaa, ainoastaan loukkauksia ja loan heittoa, lyhyitä tyhmyyksiä. Ilmeisesti puhumme täysin eri asioista. Sinä opetuksen omaisista esseistä ja minä törkeyksien suoltajista. Toisekseen olen jo sen ikäinen, että viisaudet joita uskot opettavasi ovat minulle vain kuluneita kliseitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      134
      3596
    2. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      75
      2346
    3. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      259
      2235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      141
      2000
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      69
      1562
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      101
      1470
    7. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      61
      1333
    8. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      93
      1317
    9. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      61
      1290
    10. Millaistakohan

Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      72