Minä kirjoitin parikymmentä kirjaa kaupallisille kustantajille.
Vastaukset 40
, rahaksi muutettavaa ainakaan. :/
- Pirre*
lapset olen saanut kunnialla maalimalle, ja heistä on tullut suht kunnon kansalaisia, siinähän sitä saavutusta kerrakseen, - tosin oisi liiottelua väittää saavutusta pelkästään omaksi. :)
- suvenkorento*
Pirre* kirjoitti:
lapset olen saanut kunnialla maalimalle, ja heistä on tullut suht kunnon kansalaisia, siinähän sitä saavutusta kerrakseen, - tosin oisi liiottelua väittää saavutusta pelkästään omaksi. :)
..joku Luojan varjelus niilläkin, kun en ole onnistunut pilaamaan. Oikein mainioita, kunnon kansalaisia on heistä kasvanut.
- viimeaikaisista tämä
hyppäsin Manskun yhdellä sporapysäkillä kaiteen yli, että ehdin sporaan.
- beessisloggi
että se kaide oli ainakin metrin korkea!
- Ei ole tarvetta
beessisloggi kirjoitti:
että se kaide oli ainakin metrin korkea!
Älä vaan minua humauta, enhän ole tehnyt mitään pahaa sinulle.
- beessisloggi
Ei ole tarvetta kirjoitti:
Älä vaan minua humauta, enhän ole tehnyt mitään pahaa sinulle.
mutta et kyllä kehunutkaan. Tai kannustanut.
- non-rec
On ihana asia että sukuni ei pääty minuun, vaan olen ihan itse (puoliskon pienehköllä avustuksella) saanut aikasiksi kaksi lasta. Näkisinpä oman "ketjuni" isoäideistä ylöspäin. Heillä on elämäntie ollut paljon vaikeampi kuin minulla kuunaan. Kunnioitan heitä suuresti. Se, mitä muuta olen elämässäni tehnyt, ei ole läheskään yhtä merkityksellistä - ainakaan itselleni.
- äitinä vastaan
että lapseni.
- Aarre
On siinäkin saavuttamista.
- non-rec
On ihana asia että sukuni ei pääty minuun, vaan olen ihan itse (puoliskon pienehköllä avustuksella) saanut aikasiksi kaksi lasta. Vanhempien ja esivanhempien elämäntie ollut paljon vaikeampi kuin minulla kuunaan. Kunnioitan heitä suuresti. Näkisinpä joskus oman "ketjuni" livenä isoäideistä taaksepäin. Se, mitä muuta olen elämässäni tehnyt, ei ole läheskään yhtä merkityksellistä - ainakaan itselleni.
- edellinen
Hei anteeksi, jotenkin kummallisesti aikaisempi viesti oli lähtenyt, vaikka vain muokkailin sitä. Väittäisin että vika oli ohjelmassa, EN lähettänyt viestiä kahteen kertaan. No, on kai maailmassa pahempaakin tapahtunut... ;-D
- liian nopeaan
Paras saavutukseni on, että vaimo on kotona ja passaa vielä viidenkymmenen vuoden jälkeenkin. Oli 14v kun aloin "opettamaan;-))
- hilavitka
Tällä hetkellä ajattelen parhaana saavutuksenani sitä,että kohta jään eläkkeelle ,ihan viralliseen ikään saakka hyvin jaksaneena.
- sk49
jollei kissa ite.
- tankkiin
Kyllä se vielä nousee, kun vaimo pyytää. Vaimolta myös terveisiä, kohta alkaa varastorakennuksen ehostus meikkaaminen. Maali ja pensseli odottaa ;-))
- 50,,
Olipa uni sullakin.
- 1943
ihanaa tytärtä.
- inhimillisempi ihminen, jok...
1. kaikki rakkauteni ja rakkaani 2. kolme ihanaa lastani maailmalle lastenlapset 3. 40 v. ihan hyvässä ammatissa kohtuueläke 4. olen myynyt muutaman maalaamani taulun 5. se, että vielä 60 rakastan elämää ja haluan elää joka sekunnin.
- 1943
edelliseen vielä se, että mieheni sai minun avullani elämänuskonsa takaisin syöpäleikkauksen jälkeen. Hän harkitsi itsemurhaa, koska tunsi tilansa niin kamalaksi. Kun pääsi kotiin, niin alkoi tosissaan yrittää, vaikka alku oli hankalaa mm. avanteen vuoksi. Saimme 7 onnellista vuotta lisää.
- Elämässässä
elämäsi merkittävin saavutus?
- lapsille joutuu
Lapsille joutuu vielä pistämään likoon eläkeeuronsakin. Ne on ahdistavia.
- Huoh, 60+
Siis näinkö useimmat 60 ihmiset, ei edes lue aloitusta? Ei huomaa edes selvää provoa? Kolme viimeisintä aloitusta, taisi samalta koneelta tulla? Tulivat peräjälkeen, parin minsan sisällä. Nimet, ei tuttuja palstalla. Eikö sekään herätä. Ei aloituksen sanoma? Osa huomasi, osa tosiaan innokkaana kertomaan, minä minä minä. Mitään tutkimusta myöskään ei tehdä, niinkuin tuossa yhdessä aloituksessa, ilman, että kerrotaan missä, miksi, ja annetaan sähköpostiosoite, ja tutkijan nimi. Täällä naiset innokkaina kertomaan, minä minä minä. No, kaipa tämä on sitten sitä nykyviihdettä, ei mietitä mitään, kunhan saa itsensä esille tuotua? Kuvittelin lähinnä olevani nuorisopalstalla, vaan ei, kyllä tuossa 60 lukee.
- jocus*
Mitä väliä on sillä, onko aloitus provo? Me keskustelemme keskenämme, ja olemme aitoja itsejämme. Eikä tuossa ulkonäkökysymyksessä käsittääkseni ole kysymys tutkimuksesta, vaan uteliaisuudesta. Halusta tietää, millaisiksi keskustelijat kuvittelevat ulkonäkönsä. Nykyviihdettä nämä nettikeskustelut todellakin ovat.
- jere holm
on ennenkin tehnyt näitä vastaavia aloituksia. Ja sen kyllä huomaa koska sama immeinen tekee monta aloitusta peräkkäin. Hyvä sinä!
- vastauksestasi
jocus* kirjoitti:
Mitä väliä on sillä, onko aloitus provo? Me keskustelemme keskenämme, ja olemme aitoja itsejämme. Eikä tuossa ulkonäkökysymyksessä käsittääkseni ole kysymys tutkimuksesta, vaan uteliaisuudesta. Halusta tietää, millaisiksi keskustelijat kuvittelevat ulkonäkönsä. Nykyviihdettä nämä nettikeskustelut todellakin ovat.
Odotinkin sinun vastaavan, kiitos. Nyt voinet poistaa keskustelumme, minä en voi, koska en nikillä. Hyvää päivänjatkoa sinulle.
- joopa joo***
jere holm kirjoitti:
on ennenkin tehnyt näitä vastaavia aloituksia. Ja sen kyllä huomaa koska sama immeinen tekee monta aloitusta peräkkäin. Hyvä sinä!
jos vaikka sata aloitusta. Olemme kuitenkin vastaneet. Tee lisää aloituksia jere holm!
- kun vastasivat
Minähän nauran nyt. Luehan esim. nämä ulkonäköä tiedusteluun tulleet vastaukset. Yksikään ei ole tosissaan vastannut. Huumoria nyt vaan...ei tämä ole vakavaa.
- beessisloggi
jocus* kirjoitti:
"millaisiksi keskustelijat kuvittelevat ulkonäkönsä" Emme me kuvittele mitään. Mehän olemme aitoja ihmisiä ja meillä on peilit. Tiedämme kyllä, miltä näytämme. Vahvistusta omalle käsityksellemme saamme päivittäin, missä ikinä liikummekin. Kaupan kassajonoissa ym. treffipyyntöjä satelee alvariinsa!
- 1947
beessisloggi kirjoitti:
"millaisiksi keskustelijat kuvittelevat ulkonäkönsä" Emme me kuvittele mitään. Mehän olemme aitoja ihmisiä ja meillä on peilit. Tiedämme kyllä, miltä näytämme. Vahvistusta omalle käsityksellemme saamme päivittäin, missä ikinä liikummekin. Kaupan kassajonoissa ym. treffipyyntöjä satelee alvariinsa!
hauskaa meillä on, vai mitä! Minä itte on aika pieni ja se on hyvä. Uskoon tulo oli iso juttu. Lapsen saaminen oli Jumalan lahja, koska lasta ei meille luvattu. Tuon lahjalapsen kasvattaminen on varmaan paras asia näistä maallisista. Miten onkin kasvu nykyään alaspäin? Enhän voi itseäni kovin kehua, koska kaikki noista mahdollisista lahjoista/kyvyistä on lahjaksi saatua. En voi mitään ilman Herraani Jeesusta, mutta hänen kanssaan voin kaiken. Niin se on. Peiliä tulee käytettyä silloin tällöin eli totuudessa pysyn. Sanan peilikin on käytössä. Tuplatotuus siis.
nyt en ymmärrä yhtään mitään.;)) Eikö tässä iässä monikin pysähdy miettimään, mitä on saanut aikaan, miten omat tavoitteet ovat toteutuneet ja millainen on niiden arvojärjestys tai onko millään mitään merkitystä pitemmän päälle? Vaikken omia "saavutuksiani" ryhdykään tässä julkisesti luettelemaan, aloitus on mielestäni ihan kiinnostava ja pysähdytti hetkeksi ajattelemaan. Vastaukset voisivat kertoa monenlaista aikamme aikuisten arvoista ja elämästä. Miksi se olisi kielletty tai huono keskustelunaihe?
- kokija-
Taisi olla ensi seksikokemus työkollegan kanssa.
- nuo saavutuksesi
Pistän paremmaksi. Sain pusun 12 v flikalta. Enkä edes ollut tehnyt mitään pahaa. Kanniskelin vain kouluveskaa kotimatkalla. Meni vielä aika hyvin, mutta kun se lettipään riivattu tuli parin vuoden päästä vaatimaan vihille, kun oli kuulemma tullut raskaaksi. Siinä sitten suu O-moilasena ihmettelemään, jotta mites niin? Väitti lihoneensa yhden lukukauden aikana melkein kaksi kiloa tai ainakin puolitoista. Että pieniin päin ja se on nyt lähtö vihille. Pääsin vähällä, kun kerroin että se pieni pyöristyminen on ihan tavallista nuorille kaunottarille, komistuvat vaan. Tule 4-5 v päästä kysymään uudelleen. Saan rippikoulun käytyä ja on sitten akanottamiseen ihan lupakin:)))
- RosaLiiin
mietteliääksi veti. Eihän minulla mitään. Nuo lapset, parasta mitä olen saanut, mutta lahjaahan nekin ovat, ei mitään minun saavutuksiani, oman tiensä kulkijoita kumpikin, joiden elämää saan jo kylläkin ylöspäin ja ihaillen seurata. Oikeastaan kun ajattelen niin elämässä on ollut monia saavutuksia. Sitä on asettanut tavoitteen ja sitten on sen saavuttanut. Joskus on onnistunut tosi hyvin ja joskus taas ei niin hyvin. Kaikki kuitenkin tärkeitä. Niin kait lopun elämääni asettelen haasteita polulleni, se tekee elämästä mielenkiintoisen ja joskus yllätyksellisen. Omien rajojensa kokeileminen on etsimistä ja löytämistä.
- mietin...mietin..
...niin mikä se on lapsettomalle. Kun näitä lukee, on lähes kaikkien tärkein saavutus:lapsi. Siis minä itse ja se että jatkun, joku jatkaa minua. minä olen se tärkein, minä, minä minä... Minulle on tärkein saavuttamatta ja varmaan jääkin. Haluaisin olla kasvamassa ihmisenä siihen mittaan, joka olen asettanut. Se on vaikeaa, kun tulee niin paljon tehtyä juuri päinvastaista kuin mitä haluaisi. Olenn kuin Paavali, että sitä hyvää minkä haluaisi en pysty tekemään ja sen mitä kammoan, juuri siihen lankean. Tavoittelemasta ei kukaan kiellä.
- non-rec
Olen usein ajatellut, kuinka meidän ihmisten suku - homo sapiens - on saanut alkunsa, kehittynyt ja jatkunut näihin päiviin saakka. Kymmeniä tuhansia vuosia, enemmänkin? Kuinka hirmuisen paljon vaikeampaa muinaisina aikoina (vielä 100-200 vuotta sitten) on ollut suku säilyttää ja jatkaa sitä omalta kohdaltaan. Ihan raadollisesti ajatellen: saada lapset säilymään hengissä. Siksi olisi mielestäni älytöntä, jos nykypolvi ihan omaa itsekkyyttään jättäisi jälkeläisiä hankkimatta. Näinhän paljon tapahtuu, kun lapset on kuulemma niiiiin aikaa ja rahaa vieviä, hankalia itkeskeleviä ipanoita, joiden takia oma urakehityskin vaarantuu. Jne. Nykyisin meillä on jo valinnan vapaus - ja ihan hyvä niin. Olen onnellinen, ja miks'en vähän ylpeäkin, että minulla on ollut mahdollisuus saada lapsia ja kasvattaa heidät oman itsenäisen elämänsä alkuun. Sukuni ketju ei siis päättynyt minuun! Nöyrää kiitollisuutta tunnen myös; kaikille ei tätä mahdollisuutta ole suotu, vaikka olisivat halunneetkin. Ei kai ole suuri synti nostaa lapset arvokkaimmaksi saavutuksekseen elämässä? Eihän? Itserakkautta tällainen ajattelu ei ainakaan ole. Tärkein en ole minä, vaan sukupolvien jatkumo. Olla yksi vaatimaton lenkki ketjussa, joka jatkuu. Jos lapsia ei olisi, tärkein saavutukseni olisi jokin muu. Enkä olisi ihmisenä sen kummempi.
- She/he
non-rec kirjoitti:
Olen usein ajatellut, kuinka meidän ihmisten suku - homo sapiens - on saanut alkunsa, kehittynyt ja jatkunut näihin päiviin saakka. Kymmeniä tuhansia vuosia, enemmänkin? Kuinka hirmuisen paljon vaikeampaa muinaisina aikoina (vielä 100-200 vuotta sitten) on ollut suku säilyttää ja jatkaa sitä omalta kohdaltaan. Ihan raadollisesti ajatellen: saada lapset säilymään hengissä. Siksi olisi mielestäni älytöntä, jos nykypolvi ihan omaa itsekkyyttään jättäisi jälkeläisiä hankkimatta. Näinhän paljon tapahtuu, kun lapset on kuulemma niiiiin aikaa ja rahaa vieviä, hankalia itkeskeleviä ipanoita, joiden takia oma urakehityskin vaarantuu. Jne. Nykyisin meillä on jo valinnan vapaus - ja ihan hyvä niin. Olen onnellinen, ja miks'en vähän ylpeäkin, että minulla on ollut mahdollisuus saada lapsia ja kasvattaa heidät oman itsenäisen elämänsä alkuun. Sukuni ketju ei siis päättynyt minuun! Nöyrää kiitollisuutta tunnen myös; kaikille ei tätä mahdollisuutta ole suotu, vaikka olisivat halunneetkin. Ei kai ole suuri synti nostaa lapset arvokkaimmaksi saavutuksekseen elämässä? Eihän? Itserakkautta tällainen ajattelu ei ainakaan ole. Tärkein en ole minä, vaan sukupolvien jatkumo. Olla yksi vaatimaton lenkki ketjussa, joka jatkuu. Jos lapsia ei olisi, tärkein saavutukseni olisi jokin muu. Enkä olisi ihmisenä sen kummempi.
Onko mielestäsi 10 lapsen tekijä ansionoituneenmpi kuin ainoan lapsen tekijä?
- non-rec
She/he kirjoitti:
Onko mielestäsi 10 lapsen tekijä ansionoituneenmpi kuin ainoan lapsen tekijä?
Lapsiluvulla ei ole mitään merkitystä ihmisen "ansioitumiseen", eikä silläkään onko niitä vai ei ole. Toki kunnioitan suurperheiden äitejä, mutta en lapsiluvun vaan epäitsekkään elämäntavan ja laajasydämisen lasten hoivaamisen vuoksi. Elämä menee niinkuin menee. Paras ottaa vain vastaan mitä tulee, koska itse ei läheskään kaikkiin asioihin voi vaikuttaa. Omalta kohdaltani olen onnekas, koska ketju ei katkennut. Kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita.
- 1943
ei ole perhettä, mutta hänellä on Afrikassa monta kummilasta, joita on auttanut. Jotkut ovat esim. opiskelleet Suomessa. En tiedä, mitä itse olisin tehnyt ellei minulle olisi suotu lapsia. Lapsilleni olen sanonut, että on heidän asiansa nuo lapsenlapset. En odota isoäitiyttä, ihminen on arvokas myös lapsettomana. Katson tarkkaan, missä seurassa on soveliasta puhua lapsista. Voi olla monelle kipeä kohta.
- pällistelevä
Tuo on erinomainen kirjoitus. Täällä kerrotaan etenkin lapsenlapsista. Nehän ovat lasten aikaansaannoksia eivätkä omia. Mistä johtuu, että lapseton ja ennen kaikkea yksinelävä ihminen joutuu niin usein tuntemaan itsenä huonommaksi kuin sellainen, joka on ehkä suuren sattumankin kaupalla saanut puolison ja lapsia. Aina ei syynä ole ollut ulkonäkökään. Yksinelävä ihminenkin on monesti saanut elämässään paljon aikaan omia päämääriään noudattaen. Ehkä ne eivät aina ole räikeästi näkyviä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1681323- 881204
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051100- 68932
- 58704
- 52573
- 32568
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80526No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494- 45487