Kuuntelin tuossa radiota. Paula K,n haastattelun osaa. Hän kertoi olevansa uimataidoton, käy kylläkin vesijuoksussa. Haastattelija, lienee ollut Susanna Laine, kertoi myöskin, ei osaavansa uida. Onko siis vain meren ja järvien rannoilla asuvat uimataitoisia, tänäkin päivänä? Olisi kiva kuulla, Paulahan kuuluu ikäisiimme, mutta tuo SL tainnee olla alta 30v.
Uimataito
40
1321
Vastaukset
- henkilön
asuu järvenrannalla mutta ei osaa uida, on vaan käynyt kastelemassa itsensä ??
- oli minullekin
Niin yksioikoisesti sitä luulee. Saakin huomata ettei tiedäkään. Ikäni meren rannalla, milloin saaressa, milloin mantereella asuneena, olen ihan penskasta asti uida osannut. Samoin oli tärkeää opettaa omat jälkeläiset uimaan pienestä asti n,3v alkeet, ja talvella sitten heti uimakouluun. Tiedän silti, ihmisiä saaristossakin, jotka eivät osaa uida. Kuuluvat kyllä jo hieman vanhempaan ikäpolveen.
Olen kasvanut paikkakunnalla, missä ei vettä ollut kuin kaivoissa, eikä silloin ollut mitään uimahallejakaan, joten ilmoittaudun uimataidottomaksi. Jos tarkoittamasi Paula K. on Koivuniemi, niin hänhän on syntyisin Pohjanmaalta eikä sielläkään kovin taajassa järviä ole. Viis-kuuskymmentä vuotta sitten ei niin kauheasti kuskattu minkään uimakouluihin, siksi varmaan vanhemmassa väestössä on paljon uimataidottomia.
- Palmu
rannalla ja kuuntelen veden liplatusta mutta uida en osaa, enkä tanssia mutta se onkin jo toinen juttu.
monasti samat ihmiset ovat uima-ja tanssitaidottomia. En minäkään tanssi, mutta en siinä tunne mitään menettäneeni. Tanssitaidottomuus omalta kohdaltani juontaa siitä, kun olen sattunut saamaan samanlaisia kavereita.
- Tellastiinalle!
Tellastiina kirjoitti:
monasti samat ihmiset ovat uima-ja tanssitaidottomia. En minäkään tanssi, mutta en siinä tunne mitään menettäneeni. Tanssitaidottomuus omalta kohdaltani juontaa siitä, kun olen sattunut saamaan samanlaisia kavereita.
Sinut ainakin olisin kuvitellut uimataitoiseksi ja ennenkaikkea tanssitaitoiseksi. Meneppä nyt kesällä rantaan, ui vaikka käsipohjaa, vedä keuhkosi ilmaa täyteen ja kokeile, kellutko? Käy sama selin, siis keuhkot täyteen ilmaa ja kellut vedessä. Pää aika alhaalla, mutta naama veden pinnalla. UPOTTAAKO? Ei se kauan kestä, kun opit myös hengityksen luovimaan samaan tahtiin, siis sinähän jo kellut, kun keuhkot on täynnä ilmaa, mutta pian opit myös tämän, kun pitää ottaa lisää ilmaa. Tsemppiä sulle ensi kesään ja opit uimaan,kun vain yrität. Ei sitä rannalla opi ja ainakaan, jos ei edes yritä. Kokeile ensin, kuinka voit painua veden alle, jos sinulla on keuhkot täynnä ilmaa. Pullahdat pintaan. Tiedän. Aloita siitä.
Tellastiinalle! kirjoitti:
Sinut ainakin olisin kuvitellut uimataitoiseksi ja ennenkaikkea tanssitaitoiseksi. Meneppä nyt kesällä rantaan, ui vaikka käsipohjaa, vedä keuhkosi ilmaa täyteen ja kokeile, kellutko? Käy sama selin, siis keuhkot täyteen ilmaa ja kellut vedessä. Pää aika alhaalla, mutta naama veden pinnalla. UPOTTAAKO? Ei se kauan kestä, kun opit myös hengityksen luovimaan samaan tahtiin, siis sinähän jo kellut, kun keuhkot on täynnä ilmaa, mutta pian opit myös tämän, kun pitää ottaa lisää ilmaa. Tsemppiä sulle ensi kesään ja opit uimaan,kun vain yrität. Ei sitä rannalla opi ja ainakaan, jos ei edes yritä. Kokeile ensin, kuinka voit painua veden alle, jos sinulla on keuhkot täynnä ilmaa. Pullahdat pintaan. Tiedän. Aloita siitä.
Kuinka niin minut??? Luuletko, että pysyisin ilman muuta veden pinnalla läskeineni? Ei vanha koira opi uusia temppuja eikä vanha ämmä uimaan. Hah-hah-haa! Ihan naurattaa!
- olin aina
Tellastiina kirjoitti:
Kuinka niin minut??? Luuletko, että pysyisin ilman muuta veden pinnalla läskeineni? Ei vanha koira opi uusia temppuja eikä vanha ämmä uimaan. Hah-hah-haa! Ihan naurattaa!
innoissani, kun olin niin hyvä kellumaan. Sitten luin, että mitä enemmän rasvaa ihmisessä, sitä parempi kelluja. :))
olin aina kirjoitti:
innoissani, kun olin niin hyvä kellumaan. Sitten luin, että mitä enemmän rasvaa ihmisessä, sitä parempi kelluja. :))
paljon lohduta, mutta mitäs niistä läskeistä, tuntuu että se on ikuista kuten timantitkin! ;)
- minusta tuntuu
Tellastiina kirjoitti:
paljon lohduta, mutta mitäs niistä läskeistä, tuntuu että se on ikuista kuten timantitkin! ;)
kummalliselta, ettei osaisi uida. Tosin, tuttava, nainen, kävi ikänsä uimakouluja, eikä millään taitoa oppinut. Rennosti vedessä, eihän siinä tarvi paljon "eväänsä väräyttää", niin pinnalla pysyy. - Hyvin lohkaisit!
- läski pysyy pinnalla
Tellastiina kirjoitti:
Kyllä minäkin painan melkein 90 kg, no en ihan, mutta pinnalla pysyn uidessa. Kokeile ensikesänä, tai uimahallissa jo nyt. Isäni opetti juuri noin meitä lapsia, kun asuimme järvenrannalla. Silloin ei peloita, jos vetää keuhkot täyteen ilmaa ja yrittää mukamas painua pinnan alle. Ei onnistu. Siitä vain sitten uimaan, siis liikkeitä käsillä, kuten sammakoilla, tai ehkä koirilla. Pian opit hengittämään sitten sopivasti ja se on helppoa, kun vain uskallat polskutella. Ja se tanssi???? Olisin kuvitellut, että olet oikein tanssitaituri, sillä niin kivoja juttuja kirjoittelet, vaikka moititkin ns. puska kirjoittajia. Me olemme ihan kivoja, tanssi- ja uimataitoisia. Uskoisin näin.
läski pysyy pinnalla kirjoitti:
Kyllä minäkin painan melkein 90 kg, no en ihan, mutta pinnalla pysyn uidessa. Kokeile ensikesänä, tai uimahallissa jo nyt. Isäni opetti juuri noin meitä lapsia, kun asuimme järvenrannalla. Silloin ei peloita, jos vetää keuhkot täyteen ilmaa ja yrittää mukamas painua pinnan alle. Ei onnistu. Siitä vain sitten uimaan, siis liikkeitä käsillä, kuten sammakoilla, tai ehkä koirilla. Pian opit hengittämään sitten sopivasti ja se on helppoa, kun vain uskallat polskutella. Ja se tanssi???? Olisin kuvitellut, että olet oikein tanssitaituri, sillä niin kivoja juttuja kirjoittelet, vaikka moititkin ns. puska kirjoittajia. Me olemme ihan kivoja, tanssi- ja uimataitoisia. Uskoisin näin.
Kyllä tämä netti monessa asiassa erinomainen on, mutta en kyllä ikinä ole kuullut nettiuimakoulusta. Sinä nyt kuitenkin meinaat sellaista alkaa pitämään ja opettaa mut uimaan. Älä untä näe, ei siitä mitään tule ja siks toiseks pelkään vettä, en ole enää vuosikymmeniin käynyt edes järvessä itseäni kastamassa. Niin ja halliin mua estää menemästä se, että pelkään altaan veden nousevan yli reunojen, jos sinne itteni molskauttaisin! Saanks vielä sanoa yhden asian? Olisi se nytkin vaan mukavaa, jos sulla olisi joku nikki, tietäisin kato kenen kanssa käyn kirjeenvaihtoa, eks tiä!
- Aloittaja
Tellastiina kirjoitti:
Kyllä tämä netti monessa asiassa erinomainen on, mutta en kyllä ikinä ole kuullut nettiuimakoulusta. Sinä nyt kuitenkin meinaat sellaista alkaa pitämään ja opettaa mut uimaan. Älä untä näe, ei siitä mitään tule ja siks toiseks pelkään vettä, en ole enää vuosikymmeniin käynyt edes järvessä itseäni kastamassa. Niin ja halliin mua estää menemästä se, että pelkään altaan veden nousevan yli reunojen, jos sinne itteni molskauttaisin! Saanks vielä sanoa yhden asian? Olisi se nytkin vaan mukavaa, jos sulla olisi joku nikki, tietäisin kato kenen kanssa käyn kirjeenvaihtoa, eks tiä!
Vedet silmissä nauroin teidän nettiuimakoulua, hyvä te! Tulikin muuta puuhaa, joten nyt vasta kurkkasin, miten meidän ikäisten uimataito palstalla etenee. Vastauksia paljon, kiitos kaikille vastaajille, ja jatketaan juttua,. ai niin, kyllä tarkoitin Koivuniemeä. Olisivatko sitten haastattelijan kanssa molemmat Seinäjoelta, kun totesivat sen vesistön puutteen siellä. Ilolla huomasin ihan keskustelua, bravoo
Aloittaja kirjoitti:
Vedet silmissä nauroin teidän nettiuimakoulua, hyvä te! Tulikin muuta puuhaa, joten nyt vasta kurkkasin, miten meidän ikäisten uimataito palstalla etenee. Vastauksia paljon, kiitos kaikille vastaajille, ja jatketaan juttua,. ai niin, kyllä tarkoitin Koivuniemeä. Olisivatko sitten haastattelijan kanssa molemmat Seinäjoelta, kun totesivat sen vesistön puutteen siellä. Ilolla huomasin ihan keskustelua, bravoo
vielä, että olenkohan käynyt aloittajan kanssa joskus viestin vaihtoa?
- Aloittaja
Tellastiina kirjoitti:
vielä, että olenkohan käynyt aloittajan kanssa joskus viestin vaihtoa?
Ei tässä ketjussa, vaan muutamassa muussa, uskoisin. On jo jonkin aikaa. vaikka ns, puskasta kirjoitan, kyllä samassa ketjussa yksi nikki riittää minullekin. Ja jos aloittajana toimin, silloin tuo on jo sanana hyvä. Minulla oli tosi hauskaa, lukiessani sitä uimakoulua. Läppäri lepikkoon, ja siitä välillä vilkaisu, ja taas uppeluksiin. Hyvää illanjatkoa, sinulle ja kaikille muillekin.
- nikito
Tellastiina kirjoitti:
Kunhan vaan saan sinut veteen, paitsi ei kaivoon, Mennään nyt niin ison järvenrannalle tai peräti mereen, niin molemmat mahdumme ja pinnalla pysymme. Kyllä minullakin tuota elopainoa on, mutta kuten sanottu, läski pysyy paremmin pinnalla. Huomaat kai sen keitoksissakin, kun läski/rasva nousee heti pintaan. Meidän neljän lapsen oli pakko oppia uimaan, kosaka kotitilamme oli niin järvien ympäröimä, että vanhemmat olisi olleet pulassa muuten, koska aina me siellä rannoilla roikuimme. En minä halua mitään netti uimakoulua pitää, kunhan vain kerron, kuinka itse sain luottamuksen oppia uimaan. Isäni myös sinnikkäästi opetti tämän selällään uimisen salat ja siinäkin oli eka harjoitus, keuhkot täyteen ilmaa, pää niin alhaalla, että otsa ja kasvot vain näkyivät. Sitten vain pieniä liikkeitä käsillä ja jaloilla. Se oli varjelusta, jos joutuisimme pidemmän matkan uimaan, niin siinä voi levätä välillä. Myrskyssähän se ei toimi kovinkaan hyvin. Kerran olen joutunut pikku paniikkiin, kun laskin (?10-v) isän kanssa verkkoja seisten takateljolla, josta horjahdin järveen. Isä kyllä nosti minut alta aikayksikön veneeseen. Mutta sitten aikuisiällä olin taas verkkoja kokemassa Buster veneellä ja kun kala tuli, niin kaikki kaverit tulivat sitä katsomaan, seurauksella, että vene kaatui. Onneksi oli lämmin Juhannus, siis myös vesi ja kaikki me selvittiin sieltä, vaikka porukassa oli yksi uimataidoton. Kannattaa varautua uimataitoon, vaikka lähtisi risteilymatkalle. Ainahan ei ole niin myrsky, kuin Estonian upotessa. Viellä Tellastiinalle, Nikitohan se täällä kirjoittelee, mutta kun en muista tunnuksiani tuonne suomi24 postiini. Sitä se on tuo dementia.
- 1947
Tellastiina kirjoitti:
vaikka en uida sillai oikeesti pitkälle. Piti vastata, kun olen kai poikkeus. Tanssista pidän edelleen, vaikka se onkin jäänyt. Eräällä matkalla saksalaispappa vei oikein vinhasti. Muuten oli hyvä, mutta lattia ei luistanut pätkääkään. Oli sementtiä... Mutta siitä on aikaa varmaan kymmenen vuotta.
- 1943
puron rannalla. Järvelle oli noin 3 km. Äitini oli kotoisin Savosta ja hyvä uimari. Siksi pani meidät uimakouluun ja opin uimaan. Meitä oli valtavan iso ryhmä ja muistan, kun opettelimme rintauinnin liikkeet maalla. Aloitan uintikauden heti jäiden lähdettyä, vaikka en veden äärellä asukaan.
- toki
Saaristossa syntyneenä ja kasvaneena olen uimataitoinen. Uimamaisteriksi tulin 13-vuotiana, vaikka hyppäsin uimatornista jalat edellä. En uskaltanut sukeltaa sieltä. Kävin vuosia joka kesä aamu uinnilla maauimalassa joka oli aivan työpaikkani vieressä. Harvoin uin nykyään vaikka asun parin kilometrin säteellä uimahallista, syynä on korkeat maksut suhteessa eläkkeeseen. Mieheni opetteli uimaan 70-luvulla aikuisten uimakoulussa. Lapsena hän asui meren rannalla ja oli kerran vähällä hukkua, mistä jäi vuosikymmenien kammo.
- Pirre*
osaan, mutten tanssia..kunnolla.
ollut kova uimaan ja tanssimaan, oikein intohimo kumpaankin. Nyt vanhana on tanssiminen jäänyt, mutta kyllä mökillä uin pitkiä matkoja edelleen.
- isoäiti*
Veneen miehistöön tai paremminkin naisistoon kuuluneena on uimataito ollut vaatimuksena. Tanssikin maistuu, vaikka harvoin tulee harrastettua.
- horoskooppimerkki kalat
En ole lapsena asunut järven rannalla, siitä huolimatta opin uimaan jo alle kouluikäisenä. Asuimme pienessä maalaiskylässä, lähin uimakelpinen paikka oli n. kolmen kilometrin päässä. Sinne poljimme samanikäisen serkun kanssa aikuisten pyörällä, joskus parikin kertaa päivässä. Se oli hiekkapohjainen matala joen suvanto, ja siellä oli helppo oppia uimaan. Taitojen karttuessa kävimme myös n. neljän kilometrin päässä metsälammella, jossa oli mutapohja. Soudimme veneellä keskelle lampea ja sukeltelimme veneestä. Onneksi ei mitään sattunut,kotona ei nimittäin tiedetty missä me olimme. Olen aina pitänyt uimisesta, se tuntuu luontaiselta liikuntamuodolta minulle. Kuules, Stellastiina, kyllä kaikenikäiset ja -painoiset oppivat uimaan jos haluavat. Se on hiihdon lisäksi tehokkainta kuntoilua ja lisäksi mukavaa; uimahalliin vain ja vesijuoksuvyö päälle. Pinnalla pysyy ja kunto kohenee huomaamatta. Eikä rasita niveliä.
miullakin, kun uinti on mieluisimpia liikunta lajeja, - vedessä olen omassa elementissäni. Pirre* kalainen
- 1947
osasin jonkun verran uida. Sitten se jäi, kun siskoni painoi päätä alemmas ja pelkäsin hukkuvani. Olen ihan pienenä oikeasti meinannut hukkua. Eli veteen suunnillen pakosta. Ja pitää olla kuuma ilma. Vesi ainakin lämmintä. Avantoon en menisi maksustakaan. Hui!
, siinä oisi ollut jo risun paikka siskolle :/, ennen ei vanhemmat olleet vahtimassa meitä uimarannalla, mekin selvittiin kai tuurilla hengissä niistäkin ajoista..
- 1943
Pirrejuupas kirjoitti:
, siinä oisi ollut jo risun paikka siskolle :/, ennen ei vanhemmat olleet vahtimassa meitä uimarannalla, mekin selvittiin kai tuurilla hengissä niistäkin ajoista..
ovat säilyneet mielessäni. Hän sanoi, ettei koskaan pidä mennä uimaan yksin. Myös, että pitää uida rannan suuntaisesti. Urheiluseuran saunalla monet uivat pitkälle, en pystyisi pelastamaan, jos painuisivat veden alle. Itse uin rannan tuntumassa.
1943 kirjoitti:
ovat säilyneet mielessäni. Hän sanoi, ettei koskaan pidä mennä uimaan yksin. Myös, että pitää uida rannan suuntaisesti. Urheiluseuran saunalla monet uivat pitkälle, en pystyisi pelastamaan, jos painuisivat veden alle. Itse uin rannan tuntumassa.
meitäkin evästettiin, juuri ettei saa uida selällepäin, eikä hyppiä laiturilta toistensa niskaan. Velipoika oli mahottoman villi pienenä ja aina meijjän isompien matkassa, tosin ikäeroa minuun vain 2,5 vuotta, - ihmettelen kuinka hän yleensä selvisi hengissä niistä uimareisuilta. Joku meistä kai meinasi hukkuakin, mutta serkkutyttö oli poiminut pinnalle, ehkä se oli juuri veljeni... En vaan anna ekaluokkalaisten lastenlastenikaan jäädä yksin tuohon rantaan, istuskelen vahtimassa ja otan aurinkoa siinä samalla.
- non-rec
Uiminen on meille "vanhoille" mukava liikuntamuoto, se kun ei rasita niveliä. Onneksi on keksitty vesijuoksu, joka ei edes uimataitoa tarvitse. Olen jossain kuntokeskuksessa sitä kokeillut; kivaa ja rankkaa. Käykää ihmeellä kaikki uimataidottomat(kin), joilla on uimahalli siedettävän matkan päässä. Minulla ei ole. Järven rannalla syntyneenä, kasvaneena ja nytkin asuvana osaan tietysti uida. Kammoa ei tullut, onneksi, vaikka putosin pienenä monta kertaa veteen (ennen uimataitoa), milloin laiturilta, milloin veneestä. Hieno idea tuo "nettiuimakoulu" ja kellumisen opettaminen, yms. Just noin minäkin kellun, ja ihmettelen miten monetkaan eivät osaa kellua vaikka osaavat uida. Opin taidon ilmeisesti ihan issekseen, en muista kenenkään opettaneen. Pinnalla pysyy selällään kelluen aivan hyvin, vähän voi evää liikauttaa silloin tällöin. Mutta rento pitää osata olla. Eikä tarvitse olla edes läski. Tosi on. Tosin taidan nykyisin olla parempi tanssimaan kuin uimaan... jos ei kellumista lasketa.
- 1943
on alkanut. Viime kesänä kävin vain kauden avajaisissa ja juhannuksena. Tänä kesänä luultavasti useammin, sillä miesystäväni on ahkera tanssija. Jostain syystä aloitimme yhdessä tanssimisen kunnolla vasta tapaninpäivänä ja aina vaan paremmin sopivat askeleet yhteen. Nuorena olin innokas tanssija, esim. polkka sujuu vieläkin.
1943 kirjoitti:
on alkanut. Viime kesänä kävin vain kauden avajaisissa ja juhannuksena. Tänä kesänä luultavasti useammin, sillä miesystäväni on ahkera tanssija. Jostain syystä aloitimme yhdessä tanssimisen kunnolla vasta tapaninpäivänä ja aina vaan paremmin sopivat askeleet yhteen. Nuorena olin innokas tanssija, esim. polkka sujuu vieläkin.
tahtonut oppia tanssimaan kunnolla, - nuorena ei päästetty kotoa, ja sitten kun menin miehelään häne ei tanssinut, joten tanssitaitoni on jäänyt ihan alkeelliselle tasolla.. Tykkään musiikista ja hirmuinen into oisi liikkua sen mukaan, - pitäisi mennä joskus jollekin kurssille...ehkä joskus..
- non-rec
Pirrejuupas kirjoitti:
tahtonut oppia tanssimaan kunnolla, - nuorena ei päästetty kotoa, ja sitten kun menin miehelään häne ei tanssinut, joten tanssitaitoni on jäänyt ihan alkeelliselle tasolla.. Tykkään musiikista ja hirmuinen into oisi liikkua sen mukaan, - pitäisi mennä joskus jollekin kurssille...ehkä joskus..
Yli kuuskymppisetkin voivat aloittaa/jatkaa tanssiharrastusta, Susel'in tanssiseuroja on ympäri Suomea. Googleta Suomen Tanssipalvelin -sivuilta. Halpaa ja ennen kaikkea HAUSKAA. Seuratanssi-seurojen jäsenkausi on ainakin meillä päin kesäkuun alusta toukokuun loppuun, joten ehdit vielä saada kaiken mahdollisen hyödyn sekä kesä- että talvikursseista. Mukaan vaan, ei ole myöhäistä vieläkään, et varmasti kadu! Ja kesälavoille, vaikk'ei tanssitaito priimaa olisikaan - sinne sopivat kaikki taidot ja tyylit. Tämä nyt rönsysi uimataidon ulkopuolelle, mutta haitanneeko mittään...
- 1943
Pirrejuupas kirjoitti:
suvainnut tanssia. Oppikoulussa järjestettiin kursseja ja opin siellä. Ahkerimmin tanssin opiskeluaikoina Helsingissä. Kansantansseja tanssin Helsingin Kansantanssin Ystävissä. Mieheni kanssa kävimme paljon tanssimassa ennen perheen perustamista. Sitten tuli tauko, mutta lapset pääsivät melko pieninä latotansseihin. Se oli kesän kohokohta. Toinen oli käsivarsilla, toinen niskan päällä silloin alussa.
- Pirre*
non-rec kirjoitti:
Yli kuuskymppisetkin voivat aloittaa/jatkaa tanssiharrastusta, Susel'in tanssiseuroja on ympäri Suomea. Googleta Suomen Tanssipalvelin -sivuilta. Halpaa ja ennen kaikkea HAUSKAA. Seuratanssi-seurojen jäsenkausi on ainakin meillä päin kesäkuun alusta toukokuun loppuun, joten ehdit vielä saada kaiken mahdollisen hyödyn sekä kesä- että talvikursseista. Mukaan vaan, ei ole myöhäistä vieläkään, et varmasti kadu! Ja kesälavoille, vaikk'ei tanssitaito priimaa olisikaan - sinne sopivat kaikki taidot ja tyylit. Tämä nyt rönsysi uimataidon ulkopuolelle, mutta haitanneeko mittään...
lähtisinkin jos oisin yksineläjä, kiitos vaan neuvoista - ehkä joskus.. Niinja hyvinhän uinti ja tanssi sopii samaan ketjuun...hi.
- non-rec
Pirre* kirjoitti:
lähtisinkin jos oisin yksineläjä, kiitos vaan neuvoista - ehkä joskus.. Niinja hyvinhän uinti ja tanssi sopii samaan ketjuun...hi.
Sinne voi mennä myös ns. oman evään kanssa. Niin minäkin. Joten keksipä toinen veruke ... ;-D
- Pirre*
non-rec kirjoitti:
Sinne voi mennä myös ns. oman evään kanssa. Niin minäkin. Joten keksipä toinen veruke ... ;-D
Millaista evästä mahtanet tarkoittaa, - joskus aikoinaan taisi olla pojilla niitä eväitä povitaskussa, mutta tuskinpa Sinä semmoista ajattelit minulle evääksi suosittaa... Jos miestäni tarkoitat, tämä "eväs" ei lähe kilon paloinakaan, eikä oikein kykene enää tansahtelemaan, nyt sen kuin milloinkaan..
- 1947
1943 kirjoitti:
suvainnut tanssia. Oppikoulussa järjestettiin kursseja ja opin siellä. Ahkerimmin tanssin opiskeluaikoina Helsingissä. Kansantansseja tanssin Helsingin Kansantanssin Ystävissä. Mieheni kanssa kävimme paljon tanssimassa ennen perheen perustamista. Sitten tuli tauko, mutta lapset pääsivät melko pieninä latotansseihin. Se oli kesän kohokohta. Toinen oli käsivarsilla, toinen niskan päällä silloin alussa.
tanssin alkeet. Loput oppi lavalla. Oletkin eläväinen, kun lastenkin kanssa olet tansseissa käynyt! Hyvää liikuntaa se ainakin on. Tuo tähtien kanssa on mennyt vähän räävittömyyteen asti joidenkin osalta, mutta kaunista katseltavaa sekin oli, se tanssi ja ne puvut. Lipesi tämäkin uimisesta.
- non-rec
Pirre* kirjoitti:
Millaista evästä mahtanet tarkoittaa, - joskus aikoinaan taisi olla pojilla niitä eväitä povitaskussa, mutta tuskinpa Sinä semmoista ajattelit minulle evääksi suosittaa... Jos miestäni tarkoitat, tämä "eväs" ei lähe kilon paloinakaan, eikä oikein kykene enää tansahtelemaan, nyt sen kuin milloinkaan..
Olen kuullut, että "eväs" on tanssislangia ja tarkoittaa sitä kun mennään oman kaverin kanssa tanssimaan. Harmin paikka, kun miehesi ei voi lähteä mukaan. Vaan rohkaisepa itse itsesi - tiedäthän, että ihminen itse rakentaa tielleen ne korkeimmat aidat... ;-D
- Hilima
Yli kuuskymppisenä olen ollut aikuisten uimakoulussa ja paritanssitunneilla tanssikoulussa. Hyödyllistä ja hauskaa oli molemmissa eri ikäisten aikuisten seurassa. Menkää ihmeessä mukaan
- Aloittaja
Kiitos kaikille, niin uimataitoisille, kun taidottomillekin. Tuli mukava lukuhetki, hyvän mielen antava. Tanssiakin harrastettiin, ja oli myös veneily esillä. Tuhansien järvien maa, ja pitkä rannikko saarineen. Kyllä meidän kelpaa. Hesassa oli eilen vesiliikennepäivä, kuljetuksia oli tarjoushinnoin. Joihinkin saariin ilmaisiakin. Ilma vielä viileä, tuuli, mutta aurinko sentään paistoi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1343596Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois752336Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2592235- 1411990
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v691562- 1011460
- 611323
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931317- 611290
- 711161