Kiusatut eivät pärjää elämässä

Totuuden torvi

Kiusatuilla on vaikeuksia pärjätä elämässä nykyaikana. Kiusaaminen jättää arvet, jotka vaikettavat sosiaalista elämää ja itsetunnon kohotusta. Syynä on myös nykyajan yhteiskunta. Nykyään elämässä pärjää parhaiten tunnekylmät, empatiakyvyttömät, manipuloivat ja väkivaltaiset ihmiset. Hyväsydämisyys ja auttavaisuus ovat kuolleita hyveitä. Kiusattu yrittää toipua traumoista, mutta se harvoin onnistuu, koska yhteiskunta tylysti lyttää tällaisen lyttyyn. Yhteiskunnassa on asioita, jotka ovat nykyisin huonosti. Tuomiot ovat naurettavan pienet, rikollisia paapotaan, heikompia syrjitään, hinttejä paapotaan. Missä on vanhusten ja kehitysvammaisten aputyö?

27

2310

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsdsdsd

Njaah, no suomessa kaikki nyt onkin niin mätää, että jos vain on mahdollisuuksia, muutan vaikka etelään. Kiusattukin voi päästä jaloilleen, vaikkakin itse olen vain lievästi kiusattu, eikä niinkään arpia ole jäänytkään, mutta jos itsetunnon saa kuntoon, pahastikin kiusattu voi päästä jaloilleen. Mutta se ei varmasti ole helppoa.

• vaatii vaivaa

mutta sitten kun kiusattu todella pääsee jaloilleen, hän osaa arvostaa elämää. Entiset kiusatut ovat harvoin lapsellisia nipottajia tai muutenkaan jälkeenjääneitä. Heillä on viisautta.

• nbb

Ihmisillä on suuri voima sisällään. Suuri ihme pystyy vaikka mihin hyvään :) Ja traumoista parantua voi. Arvet ehkä jäävät mutta niinkuin oikeatkin arvet eivät ne vaivaa elämässä. Kertovat mitä on kestänyt.

• Aneeminen

Empatiakykyinen on sukupuuttoon kuoleva laji ja sadisminarsismi kukoistaa. Persoonallisuushäiriöt on niin helvetin yleisiä. Minä pääsen eteenpäin, koska kuuntelen niin aggressiivista musiikkia joissa laulajat huutaa paljon.

• aida

Moi! kaikille. kuule, tämä näkyy vaan menevän näin päin että ne kiusaajat eivät pärjää tässä maassa. kiusaajan elämä on surkea,ne tekee yleensä itsemurhan.lue lisää aidan kirjoitukset. OLE RAUHASSA, ja pääpystyyn.

• oi

yleensä kiusaajat ei pärjää tässä yhteiskunnassa. KIUSAAJAT OVAT RAUKKOJA. TUNSIN ERÄÄN TYTÖN HÄNELLÄ OLI NIIN HUONO ITSETUNTO ETTÄ HÄN YRITTI AINA VIEDÄ KAVEREITANI. KUN TUTUSTUIN JOHONKIN HÄN OLI HETI VÄLISSÄ SÄHLÄÄMÄSSÄ. EI ONNISTUNUT.EHKÄ HUONO ITSETUNTO SAI HÄNET KIUSAAMAAN.NÄKISINPÄ HÄNET VOIS OLLA ETTÄ HAMMASRAUDAT JA PULLOPOHJALASIT LENTÄS OJAAN .EI NE KIUSAAJAT OPI ENNEN KU VETÄÄ KUNNOLLA KUONOON.TOSI ON.SIELLÄ SE RAUKKA LUKIOSSA KÄY KU PARAS KAVERIKIN ON SIELLÄ.EI YHTÄÄN MIELIKUVITUSTA EIKÄ OMAA TAHTOA,HYI HITTO

• 36/38
        oi kirjoitti:

yleensä kiusaajat ei pärjää tässä yhteiskunnassa. KIUSAAJAT OVAT RAUKKOJA. TUNSIN ERÄÄN TYTÖN HÄNELLÄ OLI NIIN HUONO ITSETUNTO ETTÄ HÄN YRITTI AINA VIEDÄ KAVEREITANI. KUN TUTUSTUIN JOHONKIN HÄN OLI HETI VÄLISSÄ SÄHLÄÄMÄSSÄ. EI ONNISTUNUT.EHKÄ HUONO ITSETUNTO SAI HÄNET KIUSAAMAAN.NÄKISINPÄ HÄNET VOIS OLLA ETTÄ HAMMASRAUDAT JA PULLOPOHJALASIT LENTÄS OJAAN .EI NE KIUSAAJAT OPI ENNEN KU VETÄÄ KUNNOLLA KUONOON.TOSI ON.SIELLÄ SE RAUKKA LUKIOSSA KÄY KU PARAS KAVERIKIN ON SIELLÄ.EI YHTÄÄN MIELIKUVITUSTA EIKÄ OMAA TAHTOA,HYI HITTO

Niin, siellä ne lampaat menee laumassa...

• Pärjää

Paljon paremmin kuin nämä kiusaajat,tiedän sen oman lapseni kodalla.Hän
      käynyt koulut hyvin pitkälle,tällähetkellä hyvässä ammatissa,ja pärjää elämässä.

Kun taas osalla kiusaajista lauma isättömiä lapsia,elävät sossun varassa,jotkut
      joutuneet suoraan johonkin sillanalle,missä vietetään sitä "rikasta elämää".

• aida

olen joutunut vähän niin kuin pakosta näkemään sen mihin joutui meidän ikäluokan häiriköt.olivat jo koulusta päästyään sukevan keskusvankilassa ja sieltä kaljabaariin ja tänäkin täivänä vielä osa istuu siellä 1976-1990 välillä 22 tappoi itsensä. olen onnellinen siitä miten tasapainoisessa kodissa olen saanut elää. en kuullut koskaan edes kirosanaa eikä riitoja ollut. Kotini oli täysin raitis.ei tupakoitu eikä juopoteltu koskaan.varmaan jostain sieltä olen perinyt oikeudenmukaisen ja tasapainoisen elämän hyvällä itsetunnolla.

• Dani Filth on hottis!!
        aida kirjoitti:

olen joutunut vähän niin kuin pakosta näkemään sen mihin joutui meidän ikäluokan häiriköt.olivat jo koulusta päästyään sukevan keskusvankilassa ja sieltä kaljabaariin ja tänäkin täivänä vielä osa istuu siellä 1976-1990 välillä 22 tappoi itsensä. olen onnellinen siitä miten tasapainoisessa kodissa olen saanut elää. en kuullut koskaan edes kirosanaa eikä riitoja ollut. Kotini oli täysin raitis.ei tupakoitu eikä juopoteltu koskaan.varmaan jostain sieltä olen perinyt oikeudenmukaisen ja tasapainoisen elämän hyvällä itsetunnolla.

Kyllähän me kiusatut pärjättäis jos annettais mahdollisuus pärjätä ja annettais tukea ja kannustusta. Mutta ei, yleisin lause mitä kuulee on "sust ei o mihinkään" yritä siinä sit perkele jaksaa!

• aida
        Dani Filth on hottis!! kirjoitti:

Kyllähän me kiusatut pärjättäis jos annettais mahdollisuus pärjätä ja annettais tukea ja kannustusta. Mutta ei, yleisin lause mitä kuulee on "sust ei o mihinkään" yritä siinä sit perkele jaksaa!

Vaikutat aika nuorelta fiksulta opiskelialta.tehdäänpä nyt heti selväksi että et vaivu mihinkään synkkämielisyyteen,vaan käännetään sen huligaanin negatiivinen(-) ENERGIA sinun POSITIIVISEKSI ENERGIAKSI ( ) näin, sä saat aina lisää energiaa kun huligaani tekee jotain pahaa,se kääntyy itselleen pahaksi ja sinä alat nauttia siitä kun sen elämä tuhoutuu pala palalta. Vanha sanonta on että paha saa aina palkkansa.Pitää vieläkin paikkansa.Unohdin kirjoitta tuohon edlliseen juttuuni, velipuoleni eka serkku oli nuorena aivan täyskaheli siis huligaani,hänen elämä loppui sillä tavalla että hänen omat kaverit ampui (3) kolme laukausta pistoolilla päähän. auton penkille kuoli. ulkopuolisiin asioihin älä noteraa milään lailla,esim kaverisi vanhempien elintasoon, autoihin,vaateisiin.kun se on vaan teatteri ja kovaa velan maksua.Älä lähde sille linjalle vaan aito realisinen ote joka asiassa on paras.VOIMIA SINULLE.minut löytää [email protected]

• jospystyy..

Kyllä niit mahdollisuuksia on. Vaihtaa paikkakuntaa tai ottaa itsestään niskasta kiinni. Sitä paitsi, miksei voisi pärjätä? Hyvä koulutus ja hyvä ammatti. miksei pärjää? miksi ei? perustelppas kunnolla. Mun mielestä voi. Kiusaajilla voi olla edessä pska tulevaisuus, mutta kiusatulla hyvä. :)

• -Kiusattu-

Mitenkäs luulet, kun kiusattiin niin, ettei koulunkäynnistä tullut mitään ja jatko-opiskelutkin sitten jäi..? Katkera olen ja arvet kyllä jätti. Muutamalle myöhemmin juttusille tulleista olen sanonut, että sulla on 10 sekuntia aikaa painua helvettiin, tai sitten tulee turpaan.. Kykyjä varmasti olisi enempääkin, mutta minkäs enää teet...

• ....kylllä..
        -Kiusattu- kirjoitti:

Mitenkäs luulet, kun kiusattiin niin, ettei koulunkäynnistä tullut mitään ja jatko-opiskelutkin sitten jäi..? Katkera olen ja arvet kyllä jätti. Muutamalle myöhemmin juttusille tulleista olen sanonut, että sulla on 10 sekuntia aikaa painua helvettiin, tai sitten tulee turpaan.. Kykyjä varmasti olisi enempääkin, mutta minkäs enää teet...

Sinulle voimia. Tiedän mistä puhut kun kerrot että opiskelut jääneet kesken. Itselläni myös jäivät kesken.. Nyt 7 vuotta myöhässä lukion penkillä tyytyväisenä.. Mutta näen asian sen arvoisena. vuoden olin amatsussa jotenkuten.. jäi kesken.. nyt aloitin lukion.. ikinä ei ole myöhäistä.
        :)

• vaan niin on,

että se toipuminen on todella paljon itsestä kiinni. Hyvänä kakkosena tulee ne ihmiset joita ympäriltä löytyy.

Minua on kiusattu milloin minkäkin syyn takia peruskoulun ensimmäisiltä luokilta amiksen viimeisille. Arvet on syvät ja ennen niin sosiaalisesta ja iloisesta pojasta tuli ujo ja arka. Armeijassa en enää jaksanut välittää erään tupa"kaverini" sanomisista, ne kun oli ihan kuin jonkun 7-vuotiaan suusta, lapsellisia ja mielikuvituksettomia juttuja.

Armeijan jälkeen tapasin naisen joka otti minut siipiensä suojaan ja toi takaisin sitä mun kadotettua itseluottamusta ja uskoa itseeni, hän löysi minusta paljon hyvää ja hänen kanssaan minusta kuoriutui uusi mies.
      Ujo olen edelleen, mutta esim. paskaa en enää kuuntele kenenkään suusta, oli kyseessä sitten ystävä tai tuntematon.

Olen kärsinyt paljon, mutta olen myös kestänyt sen kaiken ja seison omilla jaloillani kaikesta minuun kohdistuneesta paskasta huolimatta. Olen nykyään vahvempi kuin koskaan ennen. Ymmärrän myös kiusaajiani siinä mielessä, että se oli nuoruuden typeryyttä, mutta unohtanut en ole.
      "I can forgive, I just can't forget."

• entinen kiusattu

Ensinnäkin ei kukaan muu voi toipua omista traumoistaan kuin ihminen itse. Selkään taputtellijoista ja ymmärtäjistä ei ole juurikaan apua. Niistä voi olla jopa haittaakin. Ikävä kyllä toipuminen ei tapahdu hetkessä se vie suunnilleen yhtä kauan kun epäinhimillinen tilanne on jatkunut ja tuntuu yhtä pahalle, ellei pahemmalle.

Mutta se kannattaa.

Kaikkia meitä kiusattiin sen takia koska emme osanneet puolustaa itseämme. Se on taito joka nyt on vain pakko oppia. Iästä riippumatta. Ei ne kiusaajat ole minnekkään hävinneet.

• kiusaaja kiusaaja,

koska häneltä puuttuvat sisäiset puolustusmekanismit? Hän näkee vähän sen sun tään uhkana omalle egolleen, vainoharhaisesti ja epäloogisesti. Jo erilaisuus ja vastakkainen mielipide on hänen persoonalleen suunnaton haaste, ja toinen koetaan ilkeämielisenä arvon kyseenalaistajana. Sitten pitääkin jo haalia porukkaa nujertamaan toisinajattelija, muuten ei pysty elämään ja hengittämään rauhassa. Arvailua tämä tietenkin on.

• . ... .

Jos miettii sitä silleen että joutuu kiusatuksi , eli on passiivisesti pelkkä uhri niin tottahan toki toi häiritsee, leimaa ja jutut menee persiilleen.

Homman nimi voi kuitenkin piillä siinä, mikä aiheuttaa sen että olet persoonallisesti niin heikko ja altis kiusaamiselle?

Kannattaako sitä omaa persoonaa tuoda niin hirveesti esille juuri koulussa?

Jos on tukevat ja reilut vanhemmat kotona, kavereita niin kiusaajat kiertää sut kaukaa kun ei saa otetta u know. Sama asia on siinä että harrastat jotain.
      Mitä kiusaaja tietää ylipäätänsä kenestäkään? Ei se tiedä mutta se yrittää psyykata, päästä ihmisten pään sisään.

Mikset estä sinne pääsyä?

Se että monet ihmiset on heikkoja, syyt johtuu usein jostain muusta.
      Huono itsetunto, syömishäiriö:t, huono itsetunto, luullaan että ollaan ruma.
      Mutta mistä tuollanen itse tunto on peräisin?
      Jos kotona olet jo tottunut siihen että nälvitään ja sama jatkuu koulussa, alkaahan koko homma vituttamaan... mutta tähän on keksitty sellanen hassu keino... itseironia, huumori.

Veikkaan että henkinen lujuus löytyy vaan siitä tiedosta että sanoi kuka mitä tahansa itsestä, ulkonäöstä tai muusta, se on oikeesti ihan sama, koska kuten hyvin tiedät olet hemmetin cool ja hyvä tyyppi ja kaikki on hyvin x)

• . ... .

Kiusaaminen on riita tilanne.

Kaksi nuorta riitelee.

Riita on siinä mielessä mielenkiintoinen asia koska se voi syntyä miten vain, mutta keskeisin asia siinä on se että riitelijät tietävät toisensa.

Kiusaaja on vain se aktiivisempi näkyvämpi osapuoli.
      Kiusattu on passiivisempi mutta osaa nälvimisen kyllä.
      Kumpikaan ei anna asiassa periksi. Sopua ei synny ja riita jatkuu ja saa kummallisempia muotoja. Esim. Epäsuoraa juoruilua, sabotaasia tms.

Ongelma on siis kahden ihmisen erilainen temperamentti ja riita.

Riita on valtataistelu. Siinä panoksena on suosio, maine, kunnia.
      Ja etenkin se kumpi on oikeassa.

Mutta kuten mistä tahansa riidoista voidaan todeta, kukaan ei provosoidu tuosta vaan, tarvitaan aikaa ja paljon selkeitä vihanilmaisuja, vastapuolet tutustuu toisiinsa.

Tarkoitan vaatii paljon , paljon vaivaa pitää sotakirvestä esillä.
      Tilanne on stressaava puolin ja toisin.
      Siksi riitely ei käynnisty hetkessä.

Kenellä on aikaa riidellä? Kuka sellasta tahtoo kun on paljon muutakin tekemistä?

Riitelyn osapuolet tietävät tämän, kumpikaan ei anna periksi, on olemassa kaksi jääräpäätä. Toinen nälvii toista ja tämä sitten nälväsee takas.

Se että toinen jää heikommaksi riitelyssä lienee se arin asia.
      Olet kiusattu ja kiusaaja voitti, tahdot jotenkin selviytyä voittajana.
      Vedät mukaan ulkopuolisia, omia kavereita.
      Peli on samanlaista molemmilla puolilla.

Jos joku saisi kiusatun tajuamaan ettei voi olla kaikkien kaveri.
      Jos joku saisi kiusaajan tajuamaan ettei aina tarvitse olla voittaja.

Nuorena ollaan kaveri porukoissa, jengiydytään.
      Jengiytyminen on osa tätä kiusaamis mekanismia.
      Kusipäät liittoutuvat tai sotivat toisiaan vastaan.

Se että jäät tällaisen valtapelin jalkoihin kertoo siitä että olet mukana siinä pelissä muttet ymmärrä sen mekanismeja.

Jos et tahdo olla kiusattu, pyri tekemään sovinto riidan jatkamisen sijaan.

• vai kiusaaja

Taidat olla kiusaaja?
        Tilanteesta et paljoa tiedä tuolla viestillä..
        Mutta aina on kaltaisiasi.. Jotka kaatavat asiat omilta niskoiltaan..
        Itse en halunnutkaan olla kaikien kaveri.. Kunhan olisin sanut olla rauhassa..

• se varmaan monen kohdalla pitää paikkansa,että itsetuntoon vaikuttaa kiusaaminen,arvet jäävät vaikka sydämmessään on antanut anteeksi kiusaajille.itse olin koulu kiusattu,silloin oli 60 luku.mutta minulta kaksi kiusaajaa pyysi anteeksi kun olimme jo lähes aikuisia.Uskon että kiusaajat ovat monetkin luonnnehäiröisiä,kiusaaminen aloitetaan koulussa ja aikuisena kohdistetaan kiusaaminen työtovereihin puolisoon omiin lapsiin.Sitten kun on tällainen koulukiusattu,niin aikuisena joutuu ehkä narsistisen luonnehäiriöisen uhriksi.Näin on mulle käynyt ja monelle muullekkin,käyn narsistien uhrien vertaistukiryhmässä,siellä on monia sellaisia joille on käynyt niinkuin minullekkin.ensin koulukiusattu sitten narsistin kanssa seurustelu..tai jopa avioliitto.

• dgdgdgsdg

Minä olen kolukiusattu ja minulla oli sen takia muutaman vuoden fataalisia itsetuntoongelmia, masennusta ja ahdistusta. Nyt 8 vuoden jälkeen olen itse muutunut pinnalliseksikusipääksi, joka pönkittää egoaan yrittämällä isekeä kaikkia mahdollisimman hyvän näköisiä naisia ja pienikin onnistuminnen on aina naula kiusaajien arkkuun. Käytän kiusaajista kaikessa katekurrudessa todella pilkallisia nimityksiä ja aina kun on tarvetta morkaan ja puhun niistä pahaa ulkopuolisille. Haluan vain siis kostaa ja näyttää, että työ- ja naisasioissa olen kiusaajia parempi. Ja myös että minulla tulee olemaan korkeampi koulutus kuin heillä.

• asdfsadf

Näin on minulle päässyt käymään,
      liekkö kiusattuna olemisen takia pelkästään vai olenkohan muutenkin ollut niin heikko, ken tietää...

• iuyiyiuy6iti

Turpa kiinni sinä pelle et tiedä mistään mitää vittu palaa hermo teihin :D

• ...

totaalisesti irti kiusaajien yms. kieroutuneesta maailmankuvasta. On sitä vielä kumminkin toisenkinlaisia ihmisiä, ja tulee aina olemaan. Ihan vain elää elämänsä hyvin, autellen muita ja sen sellaista. Ja etsiä Jumalaa, joka kaiken kuitenkin lopulta määrittelee.

• vierasss

Elämä on

• BestMine

Yleensä kiusatut ovat kypsempiä, kovempia, terveellisiä tai muuten kehityksessä edellä muista:) se saattaa ärsyttää kiusaajia. Mutta yleensä se ei pidä paikkansa. Olisis se joskus kiva tietää, miksi kiusaajat kiusaa ja mitä he hakee sillä, yrittää kertoa, että on olevinaan parempi ja "aikuisempi", kun nykyajan nuoret haluaa entistä nuorempina ja mahdollisimman aikaisin olla jo "aikuisia"/"kypsempiä", eli lippis vaa väärippäi ja "jou"XDDD säälittävää.

Paras keino on vaan pistää kova kovaa vastaan ja olla kova koville. He eivät sinua määrää!!! tee se heille selväksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3235
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      2197
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81