villavaatteet käsin Coral-pesupulveria käyttäen ja 5 huuhteluvedellä huuhdellen? minun neuvoi näin.
Neuvoiko teidän äiti
12
575
Vastaukset
Ennen pestiin kaikki vaatteet pyykkituvassa sellaista pyykkilautaa vasten. Ensin valkeat sitten kirjavat ja lopuksi väriäpäästävät. Nykyään kone hoitelee hommat muutamalla napin painalluksella. Sen olen kuullut että pyyhkeidenpesuun ei pidä laittaa huuhteluainetta. En kyllä tiedä miksi?!
- mannapuurosta
myös?
- minä pidän
mannapuurosta kirjoitti:
myös?
Oikeasti ja vertauskuvallisesti. En ole rekattu nimimerkki kuitenkaan vaan satunnainen "kulkija".
- JekkuKonttori
Lemmittyni sanoi että villavaatteita ei milloinkaan saa pestä pesuaineilla.Riittävä liotus ja usein vaihtuvat huuhtelut on villalle ainoastaan suotavia.
- henri|
karvalakin käski laittamaan kaksikerroin kovalla pakkasella, ettei sukukalleudet jäädy.
- Marshall-
saippualla, aitoa lampaan lanoliinia, ilmankos olenkin niin söpö ja siloinen.
- Enkeli-trio
meil ollu.Surffii vaa.Mut se piti ens hyvi vettee liottaa.Sit vast villaset pesuun ja kolme huuhteluu piisas pelkäs vetes,sit huuhteluaineen kans kerra. Laakeesti sit kuivumaa vaiks penkin pääl.Hyvä tuli.
- mutta niit
huuhteluita piti olla noin monta ja runsas vesi joka kerta.
- VäreNa
mutta tyttökaverin äiti pani sen silittämään alushousut, siltä varalta että tulli tutkii laukun?
- torivahti*
Asuimme anoppilassa jonkin aikaa. Anoppi halusi välttämättä pestä minunkin vaatteeni, vaikka olin ne itse pessyt koko ikäni, äidiltäni saamieni oppien mukaan. Kerran sitten ihmettelin, kun en löytänyt puhtaita kalsareita ja sukkia mistään. Anoppi punastellen valitti, että ei ole ehtinyt niitä vielä silittää. Vuosia myöhemmin aprikoin, olisiko siinä silityshommassa ollut joku vihje? Koska hän punastui...
- Meriläinen
torivahti* kirjoitti:
Asuimme anoppilassa jonkin aikaa. Anoppi halusi välttämättä pestä minunkin vaatteeni, vaikka olin ne itse pessyt koko ikäni, äidiltäni saamieni oppien mukaan. Kerran sitten ihmettelin, kun en löytänyt puhtaita kalsareita ja sukkia mistään. Anoppi punastellen valitti, että ei ole ehtinyt niitä vielä silittää. Vuosia myöhemmin aprikoin, olisiko siinä silityshommassa ollut joku vihje? Koska hän punastui...
sun kalsareitas kun..... Noo hyi hyi minä tuhma :D)
- ehtinyt neuvomaan
Kun teki pitkiä työpäiviä. Aika neuvottomana lähdin maailmalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125