Bahia feliz

Kokemuksia Bahia feliz lomakylästä ja hotelli Monte Felizistä kaivataan:)
Millainen alue. Onko uima-altaat lähellä?siis muiden hotellienkin...millaista lasten ohjelmaa? kokemuksia bamse tai super kids klubeista? Millainen Monten puolihoito?
Pääseekö kävellen mihkään lähelle ostoksille?

5

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grani talvi 08-09

      Hei! Itse olin canarialla viime kauden töissä ja bahia felizkin tuli tutuksi.
      Monte Feliz, Orquidea sekä Bahia Feliz sijaitsevat erittäin lähellä toisiaan. Mäen kävelee ainakin alas montelta orquideaan muutamassa minuutissa :) Bamse sekä super kids klubeista kuulin ainakin itse runsaasti positiivista palautetta ja lapset näyttivät viihtyvän ja saavan lomakavereita. Iltaisin lavalla ohjelmaa en osaa siitä valitettavasti tarkemmin kertoa. Orquidean alueella on päiväsaikaan mm. vesijumppaa, vesipalloa, jalkapalloa ja muita aktiviteetteja koko perheelle. Hotellien vieressä on jonkin verran turistikauppoja mistä saa ainakin matkamuistot ja joitain vaatteita ostettua. Alueella on myös muutamia ravintoloita,kahvila sekä autovuokraamoja. Kaiken kaikkiaan palvelut löytyvät kävelymatkan päästä :) Jos enemmän ostoksia kaipaa kannattaa suunnata playa de inglesiin, bussilla 10 min tai ostoskeskus atlanticoon. Talvisaikaan lähes kaikki perheet vaikuttivat olevan lapsia perheitä, pieniäkin lapsia paljon. Hyvää ranta-aluetta ei bahiassa valitettavasti ole, mutta jos uimarannalle haluaa päivää viettämään on helppo ottaa bussi playa de inglesiin tai viereiseen lomakylään puerto ricoo. Puerto Ricon rannassa alloonmurtajat joten ranta on inglesin tuulista rantaa lapsiystävällisempi. Toivottavasti saitte jotain vinkkejä ja kysy ihmeessä jos kaipaatte lisäinfoa :)
      Oikein hauskaa loman odotusta teille! :)

      • Voi että,kiitos tuhannesti ihanasta pitkästä vastauksestasi:) Ihanaa,että on vielä asiallisia mukavia ihmisiä liikkeellä. Itsekkin olen pyrkinyt antamaan infoa lomapaikoista joissa olen käynyt,sillä kivempi mennä paikkaan kun on jo hiukan infoa missä kandee käydä jne.
        Pähkäilin Monte Felizin ja Tres vidasin kanssa pitkään,että kumpaan menis...no valittiin Monte vaikkakin siinä iso miinus on ilmastoinnin puuttuminen. Siellä kuitenkin oma allas ja otimme siellä puolihoito ruokailutkin...puolihoito oli meidän 5 hengen poppoolta 2 viikoksi vajaa 5oo (muistaakseni),joten ajattelin,että ihan jees ottaa. Kuitenkin se on niin halpa,että voi siytten mennä muihin kaupunkeihin tutustuessamme vaikka niissä raflaankin,ei sitten haittaa vaikka jäisi jokunen illallinen väliin. Aamupalat on mukavat kun lapsiperhe kyseessä:)
        Oliko Monte yleisilmeeltään sinusta siisti hotelli?
        Osaatko kertoa,että mikäs se nyt olikaan lähin isompi kaupunki siinä lähellä ja onko sinne hyvää kävelyreittiä? pääseekö rantaa myöten kävellen mihkään? Onko Bahian ranta siis uimakelvoton?syvä vai miksi huono?
        Missä kannattaa ehdottomasti vierailla? olen kuullut,että maspalomaksella järjestetään kamelisafareita,mistähän niihin pääsee osallistumaan,tiedätkö? pääseekö/pystyykö lapsikin osallistumaan? kuinka pitkä matka on atlanticoon?
        onko bussit hyvin merkattu,että mistä lähtee ja mikä bussi ja minne?
        Ihanaa kesää sinulle!


      • entinen asukki
        sannuli76 kirjoitti:

        Voi että,kiitos tuhannesti ihanasta pitkästä vastauksestasi:) Ihanaa,että on vielä asiallisia mukavia ihmisiä liikkeellä. Itsekkin olen pyrkinyt antamaan infoa lomapaikoista joissa olen käynyt,sillä kivempi mennä paikkaan kun on jo hiukan infoa missä kandee käydä jne.
        Pähkäilin Monte Felizin ja Tres vidasin kanssa pitkään,että kumpaan menis...no valittiin Monte vaikkakin siinä iso miinus on ilmastoinnin puuttuminen. Siellä kuitenkin oma allas ja otimme siellä puolihoito ruokailutkin...puolihoito oli meidän 5 hengen poppoolta 2 viikoksi vajaa 5oo (muistaakseni),joten ajattelin,että ihan jees ottaa. Kuitenkin se on niin halpa,että voi siytten mennä muihin kaupunkeihin tutustuessamme vaikka niissä raflaankin,ei sitten haittaa vaikka jäisi jokunen illallinen väliin. Aamupalat on mukavat kun lapsiperhe kyseessä:)
        Oliko Monte yleisilmeeltään sinusta siisti hotelli?
        Osaatko kertoa,että mikäs se nyt olikaan lähin isompi kaupunki siinä lähellä ja onko sinne hyvää kävelyreittiä? pääseekö rantaa myöten kävellen mihkään? Onko Bahian ranta siis uimakelvoton?syvä vai miksi huono?
        Missä kannattaa ehdottomasti vierailla? olen kuullut,että maspalomaksella järjestetään kamelisafareita,mistähän niihin pääsee osallistumaan,tiedätkö? pääseekö/pystyykö lapsikin osallistumaan? kuinka pitkä matka on atlanticoon?
        onko bussit hyvin merkattu,että mistä lähtee ja mikä bussi ja minne?
        Ihanaa kesää sinulle!

        Hei! Eipä kestä :)
        Monte on yleisilmeeltään kyllä siisti hotelli samoin allas alue! Allas alue on myöskin huomattavasti rauhallisempi kuin Orquidean joka on välillä melko meluisa aktiviteetti ohjelmien sekä musiikkien vuoksi.. Orquidealla on oma ns. ranta-alue en kuitenkaan muista pääsikö siitä hyvin uimaan, siihen pääsi ihan orquidean altaalta. n. 10-15 minuutin kävelymatkan päässä,ennen playa de aquilaa, on pieni ja rauhallinen ranta-alue. Siellä näkyi silloin tällöin paikallisia viettämässä aikaa mutta pohja on hieman kivikkoinen eikä rannalla palveluita. Sinne pääsee kyllä kävellen tietä ja rantatietä pitkin, oppaat neuvovat varmasti parhaan reitin.

        Lentokentältä tullessa ensimmäinen "hotellialue" on siis Bahia Feliz. Bahia Felizistä on n. 5 min bussi matka San Agustiniin. San Agustinissa on pieni ostoskeskus, hotelleja sekä ravintoloita. ( Siellä on loistava ruotsalainen ravintola jossa olen syönyt elämäni parhaan pizzan :) ) San Agustinista on taas n. 5-10 min bussimatka lähimpään isoon lomakylään, Playa de Inglesiin josta löytyy monen kilometrin mittainen uimaranta. Rannalta löytyy ravintoloita, liikkeitä, suihkut, rantatuolit 2,5 e sekä muita palveluita. Talvisaikaan ranta on välillä melko tuulinen ja aallot isoja. Kun kävelee rantaa eteenpäin tulevat vastaan Maspalomaksen hiekkadyynit. Playa de Ingles on saaren suurin hotellialue joten siellä on myös monia shoppailupaikkoja, basaareissa tosiaan hyvä muistaa tinkiä :)
        Oletteko menossa talvella vai nyt kesällä, ja minkä ikäisiä lapsia teillä on mukana?
        Jos lapset ovat pieniä suosittelen suunnistamaan suoraa bahia felizistä Puerto Ricoon. Sinne on n. puolen tunnin bussimatka mutta ranta sopii paremmin lapsille alloonmurtajien ja suojaisamman rannan takia. Puerto Rico on omasta mielestäni myös kauniimpi kuin Inges. Ricon valkoiset hotellit on rakennettu kahden vuoren rinteille. Jos Bahiassa olisi pilvinen päivä saattaa puerto ricossa hyvinkin paistaa aurinko :)

        Kamelisafareita kyllä järjestetään ja niihin voi useimmiten osallistua matkanjärjestäjien kautta. Itse teidän ainakin ihan lapsille suunnatun kamelisafari retken jota tehtiin fatagan laaksoon. Riippuu varmaankin omasta matkanjärjestäjästänne mutta taisi olla puolipäiväretki :)

        Atlantico on tosiaan lähin iso ostoskeskus, se on n.20 min automatkan päässä bahiasta lentokentälle päin. Siellä on ns. normaaleja vaateketjuja kuten mango, zara ja muita espanjalaisia kauppoja mitä suomessa ei ole. Lomakylissä on lähinnä basaari kauppoja.

        Busseja on gran canarialla helppo käyttää. Ne on merkattu hyvin ja niitä menee tasaisin väliajoin. Aikatauluja ei kannata turhan tarkasti katsoa, eivät aina espanjalaiseen tyyliin ole ajallaan :D Oppailta ja vastaanotosta voi kysyä bussin numerot, kun muistaa muutaman pääsee jo pitkälle!
        Jos suuntaatte Bahia Felizistä Playa de Ingelsiin ja lähtijöitä on useampi niin voi ottaa vaikka taksinkin. Inglesiin matka on n. 7e ja takseja päivystää Orquidean läheisyydessä. Puerto Ricoon mennessä bussi on kuitenkin parempi vaihtoehto.
        Yleisesti taksit kuitenkin tosiaan ovat ihanan halpoja...

        Jos itse lähtisin lomalle Gran Canarialle niin auringosta nauttimisen ohella vuokraisin kyllä ehdottomasti auton yhdeksi päiväksi :) Jos hotellien ja turistien katseleminen alkaa kyllästyttää on hyvä päästä hetkeksi pois loma-alueelta. Auton vuokraaminen siellä on helppoaja ja ajaminen erittäin edullista. Jos lasten kanssa ei pitkää ajoreissua halua lähteä tekemään, mutta haluaisi nähdä saarta, niin kannattaa suunnata Inglesistä ylös kohti vuorta ja fatagan laaksoa. Vuorelle pääsee nopeasti ja maisemat on aivan upeat! Sieltä näkee hiekkarannat ja lomakylät. Sen jälkeenhän voi vaikka suunnistaa Ingelsiin nauttimaan hiekkarannasta tai tekemään omatoimi retkeä papukaijapuistoon. Voin sanoa että ensimmäinen autoretki vuorille oli kyllä itselle se mieleenpainuvin kokemus :)

        Nyt tuli taas kovasti selitettyä toivottavasti saatte jotain selvää kirjoituksesta! :)
        Kysykää ihmeessä jos haluatte teitää jotai lisää. Ikävöin itse vielä kovasti sinne auringonpaisteeseen ja kerron meilelläni lisää, 50kmx50km saarella on yllättävän paljon tekemistä ja näkemistä ! :)
        Mukavaa loman odotusta :)


      • hieman muustakin
        sannuli76 kirjoitti:

        Voi että,kiitos tuhannesti ihanasta pitkästä vastauksestasi:) Ihanaa,että on vielä asiallisia mukavia ihmisiä liikkeellä. Itsekkin olen pyrkinyt antamaan infoa lomapaikoista joissa olen käynyt,sillä kivempi mennä paikkaan kun on jo hiukan infoa missä kandee käydä jne.
        Pähkäilin Monte Felizin ja Tres vidasin kanssa pitkään,että kumpaan menis...no valittiin Monte vaikkakin siinä iso miinus on ilmastoinnin puuttuminen. Siellä kuitenkin oma allas ja otimme siellä puolihoito ruokailutkin...puolihoito oli meidän 5 hengen poppoolta 2 viikoksi vajaa 5oo (muistaakseni),joten ajattelin,että ihan jees ottaa. Kuitenkin se on niin halpa,että voi siytten mennä muihin kaupunkeihin tutustuessamme vaikka niissä raflaankin,ei sitten haittaa vaikka jäisi jokunen illallinen väliin. Aamupalat on mukavat kun lapsiperhe kyseessä:)
        Oliko Monte yleisilmeeltään sinusta siisti hotelli?
        Osaatko kertoa,että mikäs se nyt olikaan lähin isompi kaupunki siinä lähellä ja onko sinne hyvää kävelyreittiä? pääseekö rantaa myöten kävellen mihkään? Onko Bahian ranta siis uimakelvoton?syvä vai miksi huono?
        Missä kannattaa ehdottomasti vierailla? olen kuullut,että maspalomaksella järjestetään kamelisafareita,mistähän niihin pääsee osallistumaan,tiedätkö? pääseekö/pystyykö lapsikin osallistumaan? kuinka pitkä matka on atlanticoon?
        onko bussit hyvin merkattu,että mistä lähtee ja mikä bussi ja minne?
        Ihanaa kesää sinulle!

        Ei Bahia Felizin ranta aivan uimakelvoton ole :) Kivikkoa on lähinnä rannassa, kuivalla maalla. Joka kerta kun olemma Bahia Felizissä ollett siellä on näkynyt isompaa ja pienempää polksijaa.

        Yksi paikka missä kannattaa vierailla on Puerto de Moganin markkinoilla. Ne on perjantaisin. Puerto de Mogan on kaunin pikkukaupunki ja markkinoilla on kaikenlaisa kaupan.

        Yksi hyvä uimaranta on Playa de Amarodes. Minusta parempi kuin Puerto Ricon ranta. Se on pikku matkan Puerto Ricosta Puerto de Moganiin päin. Siellä on hyvät oheispalvelut ja uimaranta on siisti, allonmurtajalla suojattu.


      • syyskuus bahiaan
        entinen asukki kirjoitti:

        Hei! Eipä kestä :)
        Monte on yleisilmeeltään kyllä siisti hotelli samoin allas alue! Allas alue on myöskin huomattavasti rauhallisempi kuin Orquidean joka on välillä melko meluisa aktiviteetti ohjelmien sekä musiikkien vuoksi.. Orquidealla on oma ns. ranta-alue en kuitenkaan muista pääsikö siitä hyvin uimaan, siihen pääsi ihan orquidean altaalta. n. 10-15 minuutin kävelymatkan päässä,ennen playa de aquilaa, on pieni ja rauhallinen ranta-alue. Siellä näkyi silloin tällöin paikallisia viettämässä aikaa mutta pohja on hieman kivikkoinen eikä rannalla palveluita. Sinne pääsee kyllä kävellen tietä ja rantatietä pitkin, oppaat neuvovat varmasti parhaan reitin.

        Lentokentältä tullessa ensimmäinen "hotellialue" on siis Bahia Feliz. Bahia Felizistä on n. 5 min bussi matka San Agustiniin. San Agustinissa on pieni ostoskeskus, hotelleja sekä ravintoloita. ( Siellä on loistava ruotsalainen ravintola jossa olen syönyt elämäni parhaan pizzan :) ) San Agustinista on taas n. 5-10 min bussimatka lähimpään isoon lomakylään, Playa de Inglesiin josta löytyy monen kilometrin mittainen uimaranta. Rannalta löytyy ravintoloita, liikkeitä, suihkut, rantatuolit 2,5 e sekä muita palveluita. Talvisaikaan ranta on välillä melko tuulinen ja aallot isoja. Kun kävelee rantaa eteenpäin tulevat vastaan Maspalomaksen hiekkadyynit. Playa de Ingles on saaren suurin hotellialue joten siellä on myös monia shoppailupaikkoja, basaareissa tosiaan hyvä muistaa tinkiä :)
        Oletteko menossa talvella vai nyt kesällä, ja minkä ikäisiä lapsia teillä on mukana?
        Jos lapset ovat pieniä suosittelen suunnistamaan suoraa bahia felizistä Puerto Ricoon. Sinne on n. puolen tunnin bussimatka mutta ranta sopii paremmin lapsille alloonmurtajien ja suojaisamman rannan takia. Puerto Rico on omasta mielestäni myös kauniimpi kuin Inges. Ricon valkoiset hotellit on rakennettu kahden vuoren rinteille. Jos Bahiassa olisi pilvinen päivä saattaa puerto ricossa hyvinkin paistaa aurinko :)

        Kamelisafareita kyllä järjestetään ja niihin voi useimmiten osallistua matkanjärjestäjien kautta. Itse teidän ainakin ihan lapsille suunnatun kamelisafari retken jota tehtiin fatagan laaksoon. Riippuu varmaankin omasta matkanjärjestäjästänne mutta taisi olla puolipäiväretki :)

        Atlantico on tosiaan lähin iso ostoskeskus, se on n.20 min automatkan päässä bahiasta lentokentälle päin. Siellä on ns. normaaleja vaateketjuja kuten mango, zara ja muita espanjalaisia kauppoja mitä suomessa ei ole. Lomakylissä on lähinnä basaari kauppoja.

        Busseja on gran canarialla helppo käyttää. Ne on merkattu hyvin ja niitä menee tasaisin väliajoin. Aikatauluja ei kannata turhan tarkasti katsoa, eivät aina espanjalaiseen tyyliin ole ajallaan :D Oppailta ja vastaanotosta voi kysyä bussin numerot, kun muistaa muutaman pääsee jo pitkälle!
        Jos suuntaatte Bahia Felizistä Playa de Ingelsiin ja lähtijöitä on useampi niin voi ottaa vaikka taksinkin. Inglesiin matka on n. 7e ja takseja päivystää Orquidean läheisyydessä. Puerto Ricoon mennessä bussi on kuitenkin parempi vaihtoehto.
        Yleisesti taksit kuitenkin tosiaan ovat ihanan halpoja...

        Jos itse lähtisin lomalle Gran Canarialle niin auringosta nauttimisen ohella vuokraisin kyllä ehdottomasti auton yhdeksi päiväksi :) Jos hotellien ja turistien katseleminen alkaa kyllästyttää on hyvä päästä hetkeksi pois loma-alueelta. Auton vuokraaminen siellä on helppoaja ja ajaminen erittäin edullista. Jos lasten kanssa ei pitkää ajoreissua halua lähteä tekemään, mutta haluaisi nähdä saarta, niin kannattaa suunnata Inglesistä ylös kohti vuorta ja fatagan laaksoa. Vuorelle pääsee nopeasti ja maisemat on aivan upeat! Sieltä näkee hiekkarannat ja lomakylät. Sen jälkeenhän voi vaikka suunnistaa Ingelsiin nauttimaan hiekkarannasta tai tekemään omatoimi retkeä papukaijapuistoon. Voin sanoa että ensimmäinen autoretki vuorille oli kyllä itselle se mieleenpainuvin kokemus :)

        Nyt tuli taas kovasti selitettyä toivottavasti saatte jotain selvää kirjoituksesta! :)
        Kysykää ihmeessä jos haluatte teitää jotai lisää. Ikävöin itse vielä kovasti sinne auringonpaisteeseen ja kerron meilelläni lisää, 50kmx50km saarella on yllättävän paljon tekemistä ja näkemistä ! :)
        Mukavaa loman odotusta :)

        Kiitokset todella monipuolisesta ja tyhjentävästä infostasi.
        Uskon,että minun lisäkseni siitä saa infoa myöskin muut Bahiaan menijät. Vastaaminen vei sinulta omaa vapaa-aikaasi,joten arvostan sitä kovasti : )
        -sannuli-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1362
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      848
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      794
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe