Perintönä saatu mittakannun rahallinen arvo kiinnostaisi, vaikken ole myymässä.
Kannussa on APA leima vuosilta 1917- 1927, se on valkoinen ja kyljessä mustalla 0 25 Lit. ( siinä ei ole nollan jälkeen pilkkua) Kannu kapenee ylöspäin.
Kunto: erittäin hyvin säilynyt sukupolvelta toiselle! Ainoastaan nokan päässä jotain hankaumaa johon lika tarttunut, ei muuta paitsi ihan mormaalia käyttö naarmuja.
Minulle itselleni kannu on korvaamattoman arvokas koska minä muistan sen oman mummoni kahvipöydästä kermakkona, äitini muistaa pienenä istuneensa kivellä ja syöneen siitä mustikoita. Ja mikäli se todella on tullut sieltä mistä arvellaan on se ollut mummonikin lapsuudessa (tai ukin) ja jommalla kummalla isomummullani käytässä! Elikkäs todellinen perintö kalleus!
Arabian MK mallin 0,25 Lit. mittakannun arvo
6
1143
Vastaukset
0.25 koko on harvinaisemmasta päästä kannuja, yleisimmät on 0,1 ja 0.5 L. AR malli, eli MK mallin seuraajan virheetön 0.25 kannu on ollut 100-150 euron luokkaa, joten MK mallisi on vähintään saman arvoinen. Pienet viat vähän laskenevat hintaa
- tiedosta
Tiesin, että arvokas se on, mutta noin paljoa en odottanut! Hyvän rahan siitä saisin jos olisin myymässä, mutta noin rakasta esinettä en myy. Tummuma nokassa ei ole iso eikä sitä ole paljon. Onhan kyse monen sukupolven käyttö esineestä! Kiitos :)
tiedosta kirjoitti:
Tiesin, että arvokas se on, mutta noin paljoa en odottanut! Hyvän rahan siitä saisin jos olisin myymässä, mutta noin rakasta esinettä en myy. Tummuma nokassa ei ole iso eikä sitä ole paljon. Onhan kyse monen sukupolven käyttö esineestä! Kiitos :)
Jos haluat koittaa likaa pois, itse olen käyttänyt konetiskiainetta, minkä olen liottanut lämpimään veteen ja laittanut kipon likomaan muutamaksi tunniksi ja hyvin on kirkastunut. Pitää vain muistaa, että käy vain esineisiin, missä koristeet on lasitteen alla ja jos on epävarma, koittaa pienempää aikaa ensiksi. Tiskikoneeseenhan ei vanhoja astioita parane laittaa.
- kokeilla
tumppu kirjoitti:
Jos haluat koittaa likaa pois, itse olen käyttänyt konetiskiainetta, minkä olen liottanut lämpimään veteen ja laittanut kipon likomaan muutamaksi tunniksi ja hyvin on kirkastunut. Pitää vain muistaa, että käy vain esineisiin, missä koristeet on lasitteen alla ja jos on epävarma, koittaa pienempää aikaa ensiksi. Tiskikoneeseenhan ei vanhoja astioita parane laittaa.
Täytyy koettaa tuota konstia. Kuinka paljon konetiski ainetta tulisi laittaa suurinpiirtein?
kokeilla kirjoitti:
Täytyy koettaa tuota konstia. Kuinka paljon konetiski ainetta tulisi laittaa suurinpiirtein?
Olen laittanut n. ruokalusikallisen pariin litraan vettä, koittaa mieluimmin pienellä määrällä aluksi ja sitten lisää vähäsen, jos tarvii
- tuota konstia
tumppu kirjoitti:
Olen laittanut n. ruokalusikallisen pariin litraan vettä, koittaa mieluimmin pienellä määrällä aluksi ja sitten lisää vähäsen, jos tarvii
Nyt koitin tuota konstia, mutta ei se mittakannuun auttanut. En kyllä kerinnyt pitää kuin vajaan tuntisen. Pitää paremmalla aikaa koittaa. Minulla on toinenkin Arabian kannu perinnöksi saatu, hieman uudempaa tuotantoa. Siinä oli reunassa tarttunut harmaata kulumaa ja sen sain pois, ihme kyllä! Laitoin likoomaan ja rupesin sormella hankaamaan ja sehän lähti. Kun käänsin kannun että toiselta puolen hankaan sehän olikin jo liuennut pois! Kiitos hyvästä konstista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504