Arabian MK mallin 0,25 Lit. mittakannun arvo

mittakannu

Perintönä saatu mittakannun rahallinen arvo kiinnostaisi, vaikken ole myymässä.

Kannussa on APA leima vuosilta 1917- 1927, se on valkoinen ja kyljessä mustalla 0 25 Lit. ( siinä ei ole nollan jälkeen pilkkua) Kannu kapenee ylöspäin.

Kunto: erittäin hyvin säilynyt sukupolvelta toiselle! Ainoastaan nokan päässä jotain hankaumaa johon lika tarttunut, ei muuta paitsi ihan mormaalia käyttö naarmuja.

Minulle itselleni kannu on korvaamattoman arvokas koska minä muistan sen oman mummoni kahvipöydästä kermakkona, äitini muistaa pienenä istuneensa kivellä ja syöneen siitä mustikoita. Ja mikäli se todella on tullut sieltä mistä arvellaan on se ollut mummonikin lapsuudessa (tai ukin) ja jommalla kummalla isomummullani käytässä! Elikkäs todellinen perintö kalleus!

6

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0.25 koko on harvinaisemmasta päästä kannuja, yleisimmät on 0,1 ja 0.5 L. AR malli, eli MK mallin seuraajan virheetön 0.25 kannu on ollut 100-150 euron luokkaa, joten MK mallisi on vähintään saman arvoinen. Pienet viat vähän laskenevat hintaa

      • tiedosta

        Tiesin, että arvokas se on, mutta noin paljoa en odottanut! Hyvän rahan siitä saisin jos olisin myymässä, mutta noin rakasta esinettä en myy. Tummuma nokassa ei ole iso eikä sitä ole paljon. Onhan kyse monen sukupolven käyttö esineestä! Kiitos :)


      • tiedosta kirjoitti:

        Tiesin, että arvokas se on, mutta noin paljoa en odottanut! Hyvän rahan siitä saisin jos olisin myymässä, mutta noin rakasta esinettä en myy. Tummuma nokassa ei ole iso eikä sitä ole paljon. Onhan kyse monen sukupolven käyttö esineestä! Kiitos :)

        Jos haluat koittaa likaa pois, itse olen käyttänyt konetiskiainetta, minkä olen liottanut lämpimään veteen ja laittanut kipon likomaan muutamaksi tunniksi ja hyvin on kirkastunut. Pitää vain muistaa, että käy vain esineisiin, missä koristeet on lasitteen alla ja jos on epävarma, koittaa pienempää aikaa ensiksi. Tiskikoneeseenhan ei vanhoja astioita parane laittaa.


      • kokeilla
        tumppu kirjoitti:

        Jos haluat koittaa likaa pois, itse olen käyttänyt konetiskiainetta, minkä olen liottanut lämpimään veteen ja laittanut kipon likomaan muutamaksi tunniksi ja hyvin on kirkastunut. Pitää vain muistaa, että käy vain esineisiin, missä koristeet on lasitteen alla ja jos on epävarma, koittaa pienempää aikaa ensiksi. Tiskikoneeseenhan ei vanhoja astioita parane laittaa.

        Täytyy koettaa tuota konstia. Kuinka paljon konetiski ainetta tulisi laittaa suurinpiirtein?


      • kokeilla kirjoitti:

        Täytyy koettaa tuota konstia. Kuinka paljon konetiski ainetta tulisi laittaa suurinpiirtein?

        Olen laittanut n. ruokalusikallisen pariin litraan vettä, koittaa mieluimmin pienellä määrällä aluksi ja sitten lisää vähäsen, jos tarvii


      • tuota konstia
        tumppu kirjoitti:

        Olen laittanut n. ruokalusikallisen pariin litraan vettä, koittaa mieluimmin pienellä määrällä aluksi ja sitten lisää vähäsen, jos tarvii

        Nyt koitin tuota konstia, mutta ei se mittakannuun auttanut. En kyllä kerinnyt pitää kuin vajaan tuntisen. Pitää paremmalla aikaa koittaa. Minulla on toinenkin Arabian kannu perinnöksi saatu, hieman uudempaa tuotantoa. Siinä oli reunassa tarttunut harmaata kulumaa ja sen sain pois, ihme kyllä! Laitoin likoomaan ja rupesin sormella hankaamaan ja sehän lähti. Kun käänsin kannun että toiselta puolen hankaan sehän olikin jo liuennut pois! Kiitos hyvästä konstista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe