Ääänestitkö jo?

Minä kävin tänään äänestämässä kotiin palatessani.
Ei ollut jonoja, vain kaksi äänestäjää minun lisäkseni..

Äänestys% saattaa jäädä pieneksi.

Etusijalle minulla meni nyt Itämeri ja sen suojelu. Meri on matala ja nyt jo hyvin saastunut.

Tottakai olisi pitänyt ottaa huomioon muutkin kansalliset edut, mutta toivon,
että äänestämäni henkilö ajaa myöskin niitä.

Muuten pieni valtio jää helposti isojen jalkoihin.

- Joko sinä äänestit?

45

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen estynyt varsinaisena päivänä.

Jonoja ei ollut, mutta uutisissa kuulin että melko moni on jo äänestänyt.

• pilvi*

koska 7 päivä olen Mäntyharjulla,viemässä mieheni tuhkan lasten kanssa.Ketään muita ei sillä hetkellä ollut.Sitten painuinkin Isoon Omenaan viettämään ostos ja sadepäivää.

• Carolinan ukko

Pyysin häntä mukaan. "Harkitsen ehdokastani vielä", ilmaisi hän.

• jjoutava

sitä minkä voit tehdä huomenna, siispä äänestän ennakkoon huomenna.
        Nuorehko parturini oli tänään vielä niin heikosti kiinnostunut että pahoin pelkään ettei hän äänestä, saati sitten muukaan nuorempi väki.

• "pelkkää hyvää"

Tapani mukaan, mitäpä tuota turhaa miettimään, minulla ainakin kanta on ollut selvilla pitkään.

• Ennakkoäänestän kyllä. Oma valintani on varttunut, kokenut ja oppinut. Asiat ovat niin mutkikkaita, ettei kukaan "pystymetsästä" tuleva pysty niitä hallitsemaan.

Minun ehdokkaani ei ole mikään uimamaisteri tai muu urheilija.

• Jopsu

kannanotto oudoksuttaa:

hiilijalanjälki ei hänen mielestään merkitse mitään!

• Jopsu
        Jopsu kirjoitti:

kannanotto oudoksuttaa:

ennen ruuhkaa.

• Atolfia
        Jopsu kirjoitti:

ennen ruuhkaa.

ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä ja niin tein tänäänkin. Ei ollut ongelmia henkilövalinnassa. Kokeneelle ääneni annoin ja tiedän, että hän tekee voitavansa.

Puolenpäivän aikaan postissa syntyi jopa jonoa kiitettävästi. Toivottavasti ihmiset menevät uurnille ja ennenkaikkea nuorten soisi kiinnostuvan asiasta.

• Ilmamaisteri
        Atolfia kirjoitti:

ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä ja niin tein tänäänkin. Ei ollut ongelmia henkilövalinnassa. Kokeneelle ääneni annoin ja tiedän, että hän tekee voitavansa.

Puolenpäivän aikaan postissa syntyi jopa jonoa kiitettävästi. Toivottavasti ihmiset menevät uurnille ja ennenkaikkea nuorten soisi kiinnostuvan asiasta.

tänään kauppareissuni yhteydessä. Helppoa on kun ei tarvitse kuin henkilöllisyyspaperi olla mukana, niin äänestys hoituu.
        Suurta jonoa ei paikalla ollut, vanhempaa väkeä kaikki. Toivottavasti nuoretkin käyvät äänensä antamassa, ja valitsevat henkilön, jolla on asiantuntemusta, eikä pelkkää julkisuutta. EU:ssa sanavalmius ja asiantuntemus ovat valtteja suomalaisten etuja puoltaessa.

• Katleija3
        Ilmamaisteri kirjoitti:

tänään kauppareissuni yhteydessä. Helppoa on kun ei tarvitse kuin henkilöllisyyspaperi olla mukana, niin äänestys hoituu.
        Suurta jonoa ei paikalla ollut, vanhempaa väkeä kaikki. Toivottavasti nuoretkin käyvät äänensä antamassa, ja valitsevat henkilön, jolla on asiantuntemusta, eikä pelkkää julkisuutta. EU:ssa sanavalmius ja asiantuntemus ovat valtteja suomalaisten etuja puoltaessa.

Kaupassa kun melkein kompastuin siihen vaalipaikkaan, niin annoin ääneni. Minä annoin sille, josta eniten tykkäsin. En kuvitellut että ääneni olisi vaikuttanut Itämereen, liittovaltiomalliin, puolustukseen, rahatalouteen, maahanmuuttoasioihin, kotimaisen ruoan tuotantoon etc.
        Päälle join kahvit ja Delica-munkin (70 senttiä).

• Jopsu kirjoitti:

kannanotto oudoksuttaa:

Vatanen on edustanut Ranskaa useamman kerran. Miten hän voisi olla perillä Suomen erikoisasemasta. Tietääkö hän edes, että Suomi on maailman pohjoisin viljantuottajamaa?

Mitä hän voi tietää sisäpolitiikastamme ja erikoisongelmistamme? Ranska on hänelle läheisempi maa, onhan se ollut hänen kotimaansakin jo vuosikymmenet.
        Osottaa mielestäni juuri ranskalaisen ylemmyyttä puhua noin"hiilijalanjäljestä"!

• eivät enää
        Makriina kirjoitti:

Vatanen on edustanut Ranskaa useamman kerran. Miten hän voisi olla perillä Suomen erikoisasemasta. Tietääkö hän edes, että Suomi on maailman pohjoisin viljantuottajamaa?

Mitä hän voi tietää sisäpolitiikastamme ja erikoisongelmistamme? Ranska on hänelle läheisempi maa, onhan se ollut hänen kotimaansakin jo vuosikymmenet.
        Osottaa mielestäni juuri ranskalaisen ylemmyyttä puhua noin"hiilijalanjäljestä"!

huolineet Vatasta ehdokkaaksi, koska haluaa Turkin Eu-valtioksi.
        Vatanen on ehdottomasti autoilijoiden puolella ja siksi ei halua jalanjäljistä puhua.
        Olen ranskalaisten kanssa samaa mieltä; turkki ei ole valmis EU:hun.

• Jopsu
        Jopsu kirjoitti:

ennen ruuhkaa.

on merkki menestyksestä.
        Sillä ei hänen mukaansa ole tekoa ilmastonmuutoksen kanssa,
        ei ihmisen toimilla yleensäkään.

Kun tiedetään, miten paljon maailmassa ihmisiä kuolee juuri
        ilmastonmuutoksen aiheuttamista olosuhteista johtuen,
        tuntuu pahalta nuo Tuupovaaran autonkuljettajan puheet.

EU-parlamentin jäseneltä vaaditaan ennen muuta tietoa, oikeata
        ilman ennakkoasennoitumista olevaa faktaa.

• Jopsu
        eivät enää kirjoitti:

huolineet Vatasta ehdokkaaksi, koska haluaa Turkin Eu-valtioksi.
        Vatanen on ehdottomasti autoilijoiden puolella ja siksi ei halua jalanjäljistä puhua.
        Olen ranskalaisten kanssa samaa mieltä; turkki ei ole valmis EU:hun.

melipiteet.
        Kirjoitin tuonne ylemmäksi, ja huomasin vasta sen jälkeen nämä viestit.

• Äänestin kävelylenkin varrella olevassa paikassa kokenutta konkaria.
      Myös kielitaito ja oikea koulutus olivat kriteereinä.

Meillä on siellä niin vähän edustajia, ettei sinne kaanata untuvikkoja laittaa.
      Opetelkoot kotimaassa ensin ja näyttäköön täällä kyntensä.

• Satu*

kysyi pomoni työpaikallani melkei jokaiselta.:)

Kukaan ei mennyt lankaan, vaikkakin yksi vanhemmista näytti hämmentyvän.

---

Minä valitsin kielitaitoisen ja fiksun, jolla tuntui asiatietoutta ainakin

Itämeren osalta olevan hallussaan - ehkä enemmän kuin kellään EU:ssa.

Siksi hänen pääsemisensä on todellakin tarpeen.

• Satu* kirjoitti:

kysyi pomoni työpaikallani melkei jokaiselta.:)

Kukaan ei mennyt lankaan, vaikkakin yksi vanhemmista näytti hämmentyvän.

---

Minä valitsin kielitaitoisen ja fiksun, jolla tuntui asiatietoutta ainakin

Itämeren osalta olevan hallussaan - ehkä enemmän kuin kellään EU:ssa.

Siksi hänen pääsemisensä on todellakin tarpeen.

Minusta on mekein sama, mnkä puolueen kannattaja ehdokkaas oni, kunhan hän täyttää nuo ehdot.
        Suomalasten puolueiden ohjelmilla on loppujen lopuksi yllättävän vähän merkitystä, kun EU:n asioista on kyse.
        Puhukoot mitä vaan, kyllä heillä on Suomi kuitenkin mielessä, uskon ainakin niin.

• Jatta
        Jopel kirjoitti:

Minusta on mekein sama, mnkä puolueen kannattaja ehdokkaas oni, kunhan hän täyttää nuo ehdot.
        Suomalasten puolueiden ohjelmilla on loppujen lopuksi yllättävän vähän merkitystä, kun EU:n asioista on kyse.
        Puhukoot mitä vaan, kyllä heillä on Suomi kuitenkin mielessä, uskon ainakin niin.

miettinyt. Äänestin tänään city-marketissa kauppareissulla ollessani.
        Omasta maakunnasta olevaa henkilöä äänestin. Hänellä on jo kokemusta ennestään samaisista tehtävistä.

En minäkään puolueeseen katsonut, jotenkin vaan valinta oli itsestään selvä ja kansalaisvelvollisuus tuli täytettyä. Eipä tarvitse enää miettiä.

• Ruuneperi

Ihan kaikkea ääntäni en antanut vaan jätin hiukan tuleviinkin vaaleihin. Sitä aina tarvitaan!

Hiljaista ja rauhallista oli. Ei ristinsielua kun menin, mutta annas olla. Perässäni tuli iso liuta ihmisiä - äänestämään oletettavasti. Tuskin nuo Ruuneperiä katsomaan tulivat.

• Äänestin jo!

Entäs sitten?

• Jopel+nk

Me äänestäneet odotamme hyvän omantunnon kera seuraavia vaaleja.

• mun äänestämiseni
        Jopel+nk kirjoitti:

Me äänestäneet odotamme hyvän omantunnon kera seuraavia vaaleja.

kellekkään kuuluù ? Eikös se ole jokaisen oma asia. En muutenkaan pidä mistään gallupeista.

• Katleija3
        mun äänestämiseni kirjoitti:

kellekkään kuuluù ? Eikös se ole jokaisen oma asia. En muutenkaan pidä mistään gallupeista.

Galluppeihin ei ole pakko vastata. Minä vertaisin tätä Satun aloitusta samaan kuin tuttavia tavattaessa kysäistään, että " jokos olet äänestämässä käynyt", koska asia on ajankohtainen.
        Näinhän voi täällä "70-vuotiaiden leppoisassa kahvipöydässäkin" kysäistä.
        Epäkohteliaalta tuntuisi vastata, "mitä se sulle kuuluu", ellei sitten vasiten halua ilmapiiriä pilata.

• joitakin
        mun äänestämiseni kirjoitti:

sanomaan tuollaista, katkeruus ja kauna - helpottiko edes?

• he ovat
        joitakin kirjoitti:

sanomaan tuollaista, katkeruus ja kauna - helpottiko edes?

vaan sellasii niin ko luonteeltaa. kovasuisii taikka kovasisusii.

ja heillon muitakkii nikkilöi.

• Tarkka vainu
        he ovat kirjoitti:

Kyllä tulee niin että tukka irtoo,,, vaan sanonpa, ettei minuun tehooooo.

Saavat ryypätä omasta kupistaan, molemmat ;-DDD

• he ovat kirjoitti:

jokkuu herkkäuskone voip viel uskookkii, älä kuule kylvä väärää tietoo, mie sanon siul et,,,,, Katleija on Katleija ja Monica on iha eri ihmine, ei olla ees sukulaisii, muuta ku Eevan kautta.

Vai muitakkii nikkilöi! taas ammuit harhaa, miul ei oo muita nikkei, en huutele puskist, et pistä tää nyt mielees, ja tuol toisellekkii,,,,, Huomattu on, kirj. tarkka,,,, kovin huono siulkii on tarkkuuteis, ko arvaukseiskaa ei osunu kohallee.

• Tekla*

Äänestin lapsirikasta, joka toivon mukaan toiminnallaan edistää kaikkien suomalaisten toimeentuloa.

• ennakkoon en äänestä Ja minun olisi tehtävä täälä Lääninhallitukselle ilmoitus ,että äänestän täälä Ruotsissa.
        Ja nyt se olisikin jo myöhäistäkin.
        Olen nimittäin Suomenkansalainen .

Enkä pidä "tässäiässä" niin tärkeänäkään ,minun elämän kaareni on siellä loppupäässä,Nuorison on nyt tehtävä parannus maailmanmenoon.

Muissa vaaleissa on käytäntö aivan toinen.
        Me voidaan käydä Ampasasöörissä Tukholmassa esm. äänestämässä. Suomen suurlähetyksessä.

• 74-v.
        ullamirjami kirjoitti:

ennakkoon en äänestä Ja minun olisi tehtävä täälä Lääninhallitukselle ilmoitus ,että äänestän täälä Ruotsissa.
        Ja nyt se olisikin jo myöhäistäkin.
        Olen nimittäin Suomenkansalainen .

Enkä pidä "tässäiässä" niin tärkeänäkään ,minun elämän kaareni on siellä loppupäässä,Nuorison on nyt tehtävä parannus maailmanmenoon.

Muissa vaaleissa on käytäntö aivan toinen.
        Me voidaan käydä Ampasasöörissä Tukholmassa esm. äänestämässä. Suomen suurlähetyksessä.

kun kerrot olovas ,,, viäl 25 vuat aekkoo ,, seilata eestaas Itämerta,,,,

jote iänestämmää vua sinännii

• Miilu"
        74-v. kirjoitti:

kun kerrot olovas ,,, viäl 25 vuat aekkoo ,, seilata eestaas Itämerta,,,,

jote iänestämmää vua sinännii

ei lie kai äänestys mahollisuutta ,, kuulin tännään ,olin aatellu humenissa äänestää vaan ei voikaan?

• Lapsenteon osaajista ei päljoa hyötyä.

• mitä ilmeisimmin.
        Ruuneperi kirjoitti:

Lapsenteon osaajista ei päljoa hyötyä.

Tää vaikeus on nyt uudessa systeemissä, että vastaus ei liity mitenkään mininkään.
        Usein ajatellaan sen liittyvän edeltävään viestiin, mutta näin ei aina ole tarkoitettu.

Hyvää päivää kaikille! t. Jopsu

• Turhautunut**

Ei ne olleet auki tänään, kun on Helluntaina.

• Nii'ih!

Kysyn vaan..

• ???!!
        Nii'ih! kirjoitti:

Kysyn vaan..

vitsikäs-vai?

• Ukki Savosta.
        ???!! kirjoitti:

vitsikäs-vai?

Minua ei häiritse kysely, vastaaminen käsittääkseni vapaa-ehtoista.

• Ukki Savosta. kirjoitti:

Minua ei häiritse kysely, vastaaminen käsittääkseni vapaa-ehtoista.

söin silakoita ja uusiaperunoita --olis muuten maistunut sinullekkin .

• Jopsu
        ullamirjami kirjoitti:

söin silakoita ja uusiaperunoita --olis muuten maistunut sinullekkin .

seriffi Korvenkukan "Keskustelijoille tiedoksi"-viesti.
        Ajankohtaista tietoa uusimmista korjauksita S24:än ylläpidon taholta.

• Jopsu
        Jopsu kirjoitti:

seriffi Korvenkukan "Keskustelijoille tiedoksi"-viesti.
        Ajankohtaista tietoa uusimmista korjauksita S24:än ylläpidon taholta.

Jos ette ole sunnuntaina tilaisuudessa menemään uurnille,
        menkää tänään.
        Suomenkin lainsäädännöstä suurin osa tulee EU:n kautta.
        Siellä eivät muiden maiden edustajat tiedä mitään Suomesta tai Itämerestä.
        Valitkaa sinne tietäviä, viisaita ihmisiä.

• Tietoa vähän
        Jopsu kirjoitti:

Jos ette ole sunnuntaina tilaisuudessa menemään uurnille,
        menkää tänään.
        Suomenkin lainsäädännöstä suurin osa tulee EU:n kautta.
        Siellä eivät muiden maiden edustajat tiedä mitään Suomesta tai Itämerestä.
        Valitkaa sinne tietäviä, viisaita ihmisiä.

Ehdokkailla kaikissa maissa vähän tietoa asioista joista EUssa päätetään.
        Suomalaisetkin hehkuttaa hoitavansa suomalaisten asiaa, se on ainakin puppua.
        Jos tietäisin edes yhden mepin jolla jotain kokemusta voisin harkita.
        Hehkutetaan sitten kotimaan vaaleja kunnolla!

• ,,,
        Tietoa vähän kirjoitti:

Ehdokkailla kaikissa maissa vähän tietoa asioista joista EUssa päätetään.
        Suomalaisetkin hehkuttaa hoitavansa suomalaisten asiaa, se on ainakin puppua.
        Jos tietäisin edes yhden mepin jolla jotain kokemusta voisin harkita.
        Hehkutetaan sitten kotimaan vaaleja kunnolla!

Hehkuta nyt itsesi uurnille joko tänään tai sunnuntaina.

• jo äänestetty
        ,,, kirjoitti:

Hehkuta nyt itsesi uurnille joko tänään tai sunnuntaina.

mutta kokenut, kokonaisuuden sälän ohi näkevä ehdokas sai ääneni,
        huumorin pilke on hänen silmissään, ja kokemus Rautaa.

• äänestäjä

teen niin aina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      325
      3775
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3540
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2220
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      107
      1607
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1528
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      122
      1262
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      917
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      99
      860
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      77
      787
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      85
      723
    Aihe