Rekkakuskit,miksi päivärahat?

Isännän poika

Olen ihmetellyt miksi tavallinen palkansaaja voi kuitata VEROTTOMANA jonkun 20-50 Eur/päivä päivärarahoja!!??

Valtio menettää näistä palkanlisistä valtavat verohyödyt ja lisäksi ne AIHEETTOMASTI rasittavat kuljetuksenantajan taloutta!

Se sininen lenkki maksaa maksaa saman niin Helsingissä kuin Oulussakin!Niin maito ja ruisleipä!
Miksi vuodesta toiseen hyväksytään jollekin työntekijäryhmälle aiheettomat edut!!!

Ja ulkomaillla tuplasti ja enemmänkin!POIS REKKADUUNAREILTA YLIMÄÄRÄISET EDUT!!!!

Työnantaja maksaa kuitenkin AINA yöpymisen jos on tarvetta!!Vähennättekö tyypit sen pois päivörahoistanne kun makoilette leveästi työnantajan kustantamassa hotellissa!!!!

Tiedän ulkomaan kuskina nimittäin että juuri se päivärahaetuus houkuttaa niin Norjaan kuin Venäjällekin!!

Mitä muut duunarit saa?!!Rupia sinne!!!Ja me rekkakuskit vaan käännellään seteleitä.....

Tervveissii kaikill Salolaisil kuskil.....!!!

11

3688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukokiitolainen

      Eikö virkamiehet saa päivärajoja työmatkoillaan? Eikö eri alojen korjaus- ja huoltomiehet saa päivärahoja keikoillaan? Ei kaukoliikenteen bussikuskit, rakennusmiehet, komennusmiehet, kapiaiset leireillä? Vain rekkauskitko niitä saakin?
      Lisäksi puhuit yöpymisestä. Jos olisit alalla, niin tietäisit, että ei päivärahojen saamiseen yöpymistä tarvitse. Kymmenen tuntia kotipaikkakunnan ulkopuolella riittää, ja joko puolipäiväraha, tai usein, kuten minulla 35€ kokopäivärahaa on tienattu. Edelleen, jos olisit oikeasti alalla, niin tuskin itkisit saavutetuista eduista. Mutta kun et ole, niin tuon kateuden toki ymmärtää. Minä itse luonnehdin päivärahaa korvaukseksi kusetetuista työtunneista ja tehdystä työstä palkattomien ruokatuntien ajalta. Koeta nyt silti, duunari kestää tuo etumme.

      Käyks joku muuten herättelemässä hotelli Kämpistä ja pressasta kuskeja edessä olevaan yövuoroon. On siellä ainakin Auramaan ja Vähälän kuskeja sviiteissä makoilemassa työnantajien piikkiin..!

      • sviiteissä

        makailevat!!? Ihan varmaan joo!! Pikkasen rajaa valehtelullekin pliis!


    • niiiin!!

      Ymmärtää miksi päivärahaa tarvitsee kun ajelee kotimaassa/ulkomailla yöpyen auton hytissä ostaen kalliita sapuskoita viikkokaupalla.
      Olen muuten pari kertaa aikoinaan yöpynyt Norjassa hotellissa kun hytin lämmitys(webasto) ei toiminut ja työnantajan on tarjottava kohtuullinen yöpymismahdollisuus (ei sinun periaatteella:nuotio hytinlattialle ja kattoluukku auki?)

      Kyllä jos päivärahoilla yrittää tienata,niin aika juutalaiset eväät on mahanpohjassa pyörimässä?

      Oisit nyt jättänyt sen ulkomaankuski tittelis valehtelematta,ettei joku oikeesti luulee tuommoisia kuskejen olevan olemassa.

    • ko?

      Päivärahat ovat työnantajalle edullisia maksaa.

      • maksetaan?

        Otat kotoa juomaa ja ruokaa mukaan ja lähdet reissuun rekalla.
        Saat sovitun palkan tehdystä työstä.
        Esim. tessin mukaan!Tuntipalkka on paljon korkeampi kuin monella alalla.

        Yövyt autossa ja ostat ruokaa.Kulut samat kuin kotonakin.
        Miksi erillinen päiväraha?

        Voisiko joku selittää,miksi?Mitä se kattaa ja korvaa?Sellaista mikä omalla paikkakunnalla työskentelevällä on!?

        Työnantajalle edullista!? Siis että maksaa ylimääräistä normaalin palkan päälle niin se on edullista!?

        Ei ymmärrä! Tiedän että näin on ollut iät ja ajat mutta käytäntöjä pitää muuttaa!

        Piilokulut pois ja kaikki verotettavaksi,saaduksi tuloksi!
        Silloin pystyy vasta vertaamaan eri alojen tasoa!


      • esim: kattaa,
        maksetaan? kirjoitti:

        Otat kotoa juomaa ja ruokaa mukaan ja lähdet reissuun rekalla.
        Saat sovitun palkan tehdystä työstä.
        Esim. tessin mukaan!Tuntipalkka on paljon korkeampi kuin monella alalla.

        Yövyt autossa ja ostat ruokaa.Kulut samat kuin kotonakin.
        Miksi erillinen päiväraha?

        Voisiko joku selittää,miksi?Mitä se kattaa ja korvaa?Sellaista mikä omalla paikkakunnalla työskentelevällä on!?

        Työnantajalle edullista!? Siis että maksaa ylimääräistä normaalin palkan päälle niin se on edullista!?

        Ei ymmärrä! Tiedän että näin on ollut iät ja ajat mutta käytäntöjä pitää muuttaa!

        Piilokulut pois ja kaikki verotettavaksi,saaduksi tuloksi!
        Silloin pystyy vasta vertaamaan eri alojen tasoa!

        kun sinä menet illaksi omaan kotiin ja harrastuksiisi, niin minä kusen renkaalle ja nukun kopissa kuin koira. Alun perinhän päiväraha on ollut korvausta nimenomaan tuosta asiasta, ettei pääse kotiin vaan joutuu yöpymään muualla. Saa näitä päivärahoja muutkin kuin kuljettajat. Esimerkiksi edustajat, vaikka niille työnantaja kustantaa sen hotellinkin ja usein vielä ateriat päälle. Mutta jos sinä haluat tehdä hommasi ilman tuota etua, niin ilmoita vain kirjallisena isännällesi ettet sitä rahaa halua, niin eiköhän ongelma tule kuntoon


      • Paljonko sinun
        maksetaan? kirjoitti:

        Otat kotoa juomaa ja ruokaa mukaan ja lähdet reissuun rekalla.
        Saat sovitun palkan tehdystä työstä.
        Esim. tessin mukaan!Tuntipalkka on paljon korkeampi kuin monella alalla.

        Yövyt autossa ja ostat ruokaa.Kulut samat kuin kotonakin.
        Miksi erillinen päiväraha?

        Voisiko joku selittää,miksi?Mitä se kattaa ja korvaa?Sellaista mikä omalla paikkakunnalla työskentelevällä on!?

        Työnantajalle edullista!? Siis että maksaa ylimääräistä normaalin palkan päälle niin se on edullista!?

        Ei ymmärrä! Tiedän että näin on ollut iät ja ajat mutta käytäntöjä pitää muuttaa!

        Piilokulut pois ja kaikki verotettavaksi,saaduksi tuloksi!
        Silloin pystyy vasta vertaamaan eri alojen tasoa!

        ...kotona laittamasi pyttipannu tai makaronilaatikko maksaa?? Menepä jonkin huoltamon lounaspöytään ja syöt kunnolla niin eipä taida monessa paikassa alle yhdeksän Euron saada täyttä lautasta!(nyt en tarkoita mitään rasvapommia grillillä!!)

        Entäs kun juot kahvia kotona pullineen sun muineen lisukkeineen. Ei montaa kymmentä Centtiä maksa. Kalleimmat sämpyläkahvit maksaa "aakkosbaareissa" lähemmäs kuusi Euroa!! On pikkasen eroa kotoiseen kahvipöytään.

        Kaikilla ei ole hytissään grilli,mikroa,jääkaappia tai muuta ruuanlaittoa mahdollistavaa välineistöä. Tästä syystä on syötävä baareissa ja lounaspaikoissa. Ja tämän KALLIIN ruoakailun ja elämän mahdollistamiseksi on PÄIVÄRAHAT olemassa.


    • Olen ajanut yhdistelmiä kahdeksan vuotta ja aina yöpynyt auton hytissä. Yhtään ainoaa kertaa ei ole työnantaja järjestänyt hotellimajoitusta. Kukaan tutuista kuskeistakaan ei ole kertonut hotellissa yöpyneensä.

    • kun minulla

      oli ulkomaan auto linjalla suomi - belgia - saksa - suomi niin aina kun vaan oli mahdollista, sai kuljettaja nukkua muualla kuin siinä auton kopissa. Ja minä isäntänä sen maksoin koska ajattelin asian niin, että pysyypä paremmin kuski hommis jos on edes jotain positiivista siinä, että joutuu olemaan toista viikkoa pois kotoaan. No olin " erillainen" isäntä, annettakoon se minulle anteeksi:). - Late -

      • se sitten

        tais loppuakin.kannattamattomuuteen..


      • pilkettä silmäkulmassa..
        se sitten kirjoitti:

        tais loppuakin.kannattamattomuuteen..

        Sinne tais hotellin pihaan auto jäädä kaniin. Jos tuonne mantereen puolelle lähtee ajeleen niin pölhömpikin kuljettaja varmaan tajuaa suostuessaan siihen, että ei ihan joka ilta pääse koti sohvalle vaan joutuu sen sixpackin imee siellä telkänpöntössä. Itse kyllä neuvottelisin työnantajan kanssa lentoliput joka päivälle, koska finnair lennättää illaksi kotiin:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      901
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      636
    9. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    Aihe