Gerasimoff

Siskonkaimankumminnaima

Oliskos kellään tietoa Gerasimoffin suvusta. Inkeriläinen? Jossain vaiheessa myös Koivistolla?

72

5811

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin...

      Impilahdella,Viipurissa

    • Tarkenna!

      Melkoisen epämääräinen kysymys.

      Mitä tarkalleen haluat tietää?

      Vai kalasteletko vain?

    • svetja

      Olen tutustunut erääseen rouvaan Venäjän Karjalan Luusalmesta. Hänen miehensä isän isoveli Gerasimov (etunimeä en nyt muista) loikkasi ennen Talvisotaa Suomeen. Muut veljet /veli jäivät Venäjälle. Maailmansodan jälkeen Suomesta oli saatu postia ja paketteja, jotka miehen isä heti vei roskiin avaamatta niitä eikä koskaan suostunut puhumaan omasta veljestä kellekään. Oisiko tästä jotain hyötyä? Rouva Ljudmila Gerasimova olisi kiinnostunut saada vähän lisää tietoa miehensä sedästä.

      • Anonyymi

        Oliko Lydmilan miehen niin Paavo?


    • mölsä rauma

      isoiso äitini nimi oli anastacia gerasimoff! onko tuttu nimi kenellekkään?

    • Sukulaisia

      Anastasia Gerasimoff on on minun isoäidin äidin tyttönimi.Yksi hänen pojista muutti tuossa 1970-luvulla Raumalle.

    • nabbula88

      Minun isän mummo on gerasimoff ja minun mummo aili oli gerasimoff ja asui rantasalmella.

      • Hei, minun suvussani on Aili jonka äiti oli Katri Gerasimoff. Onkohan sama henkilö?


    • tommi1981

      Jalmari muutti! Jalmari on vaarini

      • tommi1981

        tuo 1970 ei kyllä täsmää! äitini siis jalmarin tytär on syntynyt raumalla v52 tai 53


    • Sukulaisia

      Anastasia Gerasimoff/Bogdanoff oli syntynyt 1880-luvulla Vienan Karjalassa, Pistojärvellä,Tiiron kylässä.Tuli Suomeen Vienan Kansannousun jälkeen n.1920-1922v.Kuoli 1965 Kuusamossa.Hänellä oli poika,joka muutti Raumalle n.1970-1975v.Anastasia on minun isoäidin äiti.

      • Sukulaisiako?

        Isäni äiti Daria ja siskonsa Maria Gerasimoff tulivat Pistojärveltä Kuusamoon -22. En tiedä heidän muista sukulaisistaan mitään. Darian puoliso Juho Pekka Karjalainen oli isoisäni ja kuoli jo 1920-luvun lopulla. Sisarukset on haudattu Oulun hautausmaalle 1970-luvulla.


      • Lisää "sukulaisia"?

        Pistojärveltä, tarkalleen en tiedä mistä sieltä, tuli 1920-luvulla Rovaniemen maalaiskuntaan veljekset Toivo ja Mikko Gerasimoff (muuttivat sittemmin sukunimensä suomalaiseksi) ja veivät vihille sisarukset, toinen heistä isoisoäitini. Tuolloin 8-vuotiaan isoisäni Mikko otti nimilleen. Muitakin sisaruksia heillä oli, ainakin "Mikki" eli Sergei, joka taisteli Suomen armeijassa Talvisodassa ja kaatui. Tietääkseni myös Kuusamossa on heidän sukulaisiaan.


      • P3M

        En tiedä liittyykö mitenkään, mutta vaarini isä Otto Bogdanoff sekä hänen veljensä Antti tulivat ilmeisestikin 20-luvun alkupuolella samaisesta Tiiron kylästä Kuusamoon. Otto oli naimisissa vaarini äidin Amalian ja Antti taas hänen siskonsa Alinan kanssa. Tiedot ovat vajaat ja näin ollen en heidän sukunimeään tiedä, mutta olen kuullut, että Amalia olisi ollut oikealta nimeltään Anastasia. Myöskin tuo Bogdanoff sukunimi vaihdettiin ilmeisestikin Suomeen muuton yhteydessä suomalaiseksi. Huvittava yhteensattuma on myöskin tuo Rauma jonne vaarini, mummini ja osa äitini sisaruksista muuttivat 70-luvulla, mutta muuten eivät tiedot täsmää. Tosin tuo Tiiron kylä on ollut sen verran pieni, että näiden on pakko liittyä jollain tavoin toisiinsa. Mikäli sinulla on lisätietoa näistä mainitsemistani henkilöistä niin olisin kiinnostunut saamaan lisäinfoa. Mikäli on samasta Anastasiasta kysymys niin hän oli vaarini äiti.


      • Ippe59
        Sukulaisiako? kirjoitti:

        Isäni äiti Daria ja siskonsa Maria Gerasimoff tulivat Pistojärveltä Kuusamoon -22. En tiedä heidän muista sukulaisistaan mitään. Darian puoliso Juho Pekka Karjalainen oli isoisäni ja kuoli jo 1920-luvun lopulla. Sisarukset on haudattu Oulun hautausmaalle 1970-luvulla.

        Tämä kuulostaa tutulta. Minunkin isäni äiti on Daria Gerasimoff ja Maria asui meillä kun olin lapsi... Sukulaisiako...?


      • karjasillalta
        Ippe59 kirjoitti:

        Tämä kuulostaa tutulta. Minunkin isäni äiti on Daria Gerasimoff ja Maria asui meillä kun olin lapsi... Sukulaisiako...?

        Ippe59,oletko Oulun Heinäpäästä lähtöisin?


      • JUSSIVEDMANAGERASSIMOFF

        Kuoli -75?


      • Anonyymi
        P3M kirjoitti:

        En tiedä liittyykö mitenkään, mutta vaarini isä Otto Bogdanoff sekä hänen veljensä Antti tulivat ilmeisestikin 20-luvun alkupuolella samaisesta Tiiron kylästä Kuusamoon. Otto oli naimisissa vaarini äidin Amalian ja Antti taas hänen siskonsa Alinan kanssa. Tiedot ovat vajaat ja näin ollen en heidän sukunimeään tiedä, mutta olen kuullut, että Amalia olisi ollut oikealta nimeltään Anastasia. Myöskin tuo Bogdanoff sukunimi vaihdettiin ilmeisestikin Suomeen muuton yhteydessä suomalaiseksi. Huvittava yhteensattuma on myöskin tuo Rauma jonne vaarini, mummini ja osa äitini sisaruksista muuttivat 70-luvulla, mutta muuten eivät tiedot täsmää. Tosin tuo Tiiron kylä on ollut sen verran pieni, että näiden on pakko liittyä jollain tavoin toisiinsa. Mikäli sinulla on lisätietoa näistä mainitsemistani henkilöistä niin olisin kiinnostunut saamaan lisäinfoa. Mikäli on samasta Anastasiasta kysymys niin hän oli vaarini äiti.

        Tuo Antti Bogdanoff, on isoisäni. Hän muutti nimensä Lehtiseksi. Hänen vaimonsa oli Alina Gerosimoff , vaihdettu Keräseksi. Antti ja Alina ovat siis minun mummo ja pappa ja heidän tyttärensä Aino on minun äiti. Alina ja Antti muuttivat Kuusamosta Mellakosken Kapustan kylään vuonba 1952. Antti kuoli 1973 ja Alina 1984, haudattu Keminmaahan. Aino on syntynyt 1941 ja elää yhä. T. Tarja L


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Antti Bogdanoff, on isoisäni. Hän muutti nimensä Lehtiseksi. Hänen vaimonsa oli Alina Gerosimoff , vaihdettu Keräseksi. Antti ja Alina ovat siis minun mummo ja pappa ja heidän tyttärensä Aino on minun äiti. Alina ja Antti muuttivat Kuusamosta Mellakosken Kapustan kylään vuonba 1952. Antti kuoli 1973 ja Alina 1984, haudattu Keminmaahan. Aino on syntynyt 1941 ja elää yhä. T. Tarja L

        Olemme siis sukua! Olet ilmeisesti äitini pikkuserkku. Näinä päivinä tuo kaikki mitä kirjoitit on minullakin jo tiedossa. Aino on isoisäni serkku. Kävin nuorena poikana vanhempieni kanssa Kemissä heillä kylässä joskus 80-luvun alkupuolella. Tuolloin Alinakin oli vielä elossa ja asustelikin muistaakseni heillä, mutta hän oli muistini mukaan huonossa kunnossa ja mikä valitettavaa, en muista hänen ulkonäöstään mitään. Sen verran muistan vierailusta, että jatkoimme matkaa vielä heidän mökilleenkin joka muistini mukaan sijaitsi. T: P3M


      • Anonyymi
        Ippe59 kirjoitti:

        Tämä kuulostaa tutulta. Minunkin isäni äiti on Daria Gerasimoff ja Maria asui meillä kun olin lapsi... Sukulaisiako...?

        Ja minunkin isäni äidin sukunimi on tuo ja samaisesta paikasta lähtöisin. Mielenkiintoni on herännyt näihin ihmisiin vasta et en tiedä vielä paljoa. Siis mummini tuli Kuusamosta Posiolle.
        Yst Liisa Seppälä


      • Anonyymi
        P3M kirjoitti:

        En tiedä liittyykö mitenkään, mutta vaarini isä Otto Bogdanoff sekä hänen veljensä Antti tulivat ilmeisestikin 20-luvun alkupuolella samaisesta Tiiron kylästä Kuusamoon. Otto oli naimisissa vaarini äidin Amalian ja Antti taas hänen siskonsa Alinan kanssa. Tiedot ovat vajaat ja näin ollen en heidän sukunimeään tiedä, mutta olen kuullut, että Amalia olisi ollut oikealta nimeltään Anastasia. Myöskin tuo Bogdanoff sukunimi vaihdettiin ilmeisestikin Suomeen muuton yhteydessä suomalaiseksi. Huvittava yhteensattuma on myöskin tuo Rauma jonne vaarini, mummini ja osa äitini sisaruksista muuttivat 70-luvulla, mutta muuten eivät tiedot täsmää. Tosin tuo Tiiron kylä on ollut sen verran pieni, että näiden on pakko liittyä jollain tavoin toisiinsa. Mikäli sinulla on lisätietoa näistä mainitsemistani henkilöistä niin olisin kiinnostunut saamaan lisäinfoa. Mikäli on samasta Anastasiasta kysymys niin hän oli vaarini äiti.

        Kerasimoff oli mummini tyttönimi jonka muuttivat Kuusamossa Keräseksi. Samasta kylästä.
        Olispa kiva tietää lisää näistä ihmisistä
        Yst Liisa Seppälä


      • Anonyymi
        Ippe59 kirjoitti:

        Tämä kuulostaa tutulta. Minunkin isäni äiti on Daria Gerasimoff ja Maria asui meillä kun olin lapsi... Sukulaisiako...?

        Minunkin isäni äiti dillä oli sama sukunimi joka Kuusamossa oli muutettu Keräseksi.
        Olis kiva tietää enemmän. Yst Liisa Seppälä


      • Anonyymi

        Mikä oli pojan nimi.


      • Anonyymi

        Moikka ! Olen myös Gerasimova ja sukuni on Tiirosta alkuperäisin …


    • Sukulaisia

      Sukulaisiako tai Lisää Sukulaisia.Kyllä todennäköisesti ja aika varmasti.Gerasimoff sukua on tutkittu jonkinverran ja päästy tuonne 1700-luvun alkupuolelle.Sukututkimus ei ole täydellinen ja siitä puuttu paljon henkilöitä,jotka pitäisi löytää ja sijoittaa sukukarttaan.Oulu Kajaani linjan pohjoispuolella asuu paljon henkilöitä,joilla on Vienalaiset sukujuuret.Kuusamoon tuli suuri määrä pakolaisia Vienasta 1920-1922 luvulla.Heistä suuri määrä tuli Pistojärven alueelta.Pistojärvi on suuri kunta ja Tiiro on yksi sen läntinen kylä,lähellä Suomen rajaa.Tuossa Suomussalmen kunnan korkeudessa.Vienan kansannousun aikana perheet ja suvut hajosivat pitkin Pohjois-Suomea ja tämä sukututkimus on kuin tilkkutäkin ompelemista.Olisi kiva kuulla Teistä molemmista lisää,niin voisi pohtia tuota sukulaisuutta enemmän.Oman suvun tutkimuksen voi aluksi alkaa Ortodoksisesta seurakunnasta esim.Oulu, Vaasa,Kuopio tai Mikkeli.Heillä on kohtalaisen hyvät arkistot.Sekä Karjalan sivistysseuran yli sata vuotta ilmestynyt lehti nimeltä Karjalan heimo on erinomainen tietolähde.Anastasian vanhemmat olivat Tatjana ja Timo.Anastasiaa kutsuttiin Nastiksi.Hän oli naimisissa Afanasia Bogdanoffin kanssa.Heillä oli viisi lasta,joista yksi on isoäitini.Nasti eli Kuusamossa Tahkolan kylässä,aivan Rukan hiihtokeskuksen vierässä.

      • sukulaisiako

        Meidän suvun Gerasimoffit tulivat rajan yli Etelä-Kuusamoon Ylä-tai Alarikinjärvelle ja Pikkaraisen kylään.


      • P3M

        Tuohon edelliseen viestiini vielä lisäten, että näiden tietojen valossa voisi kyseinen Anastasia olla hyvinkin vaarini äiti sillä vaarillani oli neljä sisarusta (kaksi veljeä ja kaksi siskoa) ja tarkistin valokuvan joka on otettu Kuusamon hautausmaalta Amalian eli Anastasian haudalta (haudattu suomalaisen sukunimen kera jota en voi näin julkisella foorumilla paljastaa) josta paljastuu hänen syntymäaikansa joka on ollut vuonna 1888 ja kuolinpäivänsä joka on ollut vuonna 1965. Vaarin toinen sisko (siis Anastasian tytär) asui myöskin tuolla kyseisellä Rukajärven alueella jossa kertomasi Anastasia asui.


    • minä

      minun sukuni on myös gerasimoff, tullaan pohjois lapista, ollaan kolttasaamelaisia ja ortodokseja. Tällä hetkellä sevettijärvellä isä, veli ja minä itse, sekä äiti joka on vaihtanu sukunimekseen gerasimoff.

      • Kauko4

        Gerasimoffin suku Petsamon Kolttakögäs 1944 on laajasti levinnyt myös ympäri Suomea.Itselläni on saamelaiskäjärillä ääniokeus.Tunnen hekilökohtaisesti muutamia kymmeniä suvun ihmisiä.


    • Sukulaisia

      3M.Kiva kuulla Teistä.Olet varmaan Niilon ja Martan lapsenlapsi.Taidamme olla pikkuserkkuja.Jos Sinulla naispuolinen sukulainen,joka asuu Kirkkunummella.Niin samaa sukua olemme.Olen Anastasian tyttärentyttären tytär.Ja Vaarisi Kuusamossa asuvan siskon tyttärentytär.Olisi mukava tutustua paremmin,jos olemme sukulaisia.Amalian ja Alinan tyttösukunimi oli Gerasimoff.

      • P3M

        Mukava kuulla myöskin sinusta pikkuserkku! Olenkin malttamattomana odottanut vastaustasi. Totta, olen Niilon ja Martan toiseksi vanhin lapsenlapsi ja tuo Kirkkonummella asuva naispuolinen sukulainen on äitini. Isoäitisi on ilmeisesti Jenni. Olisi todellakin mukava tutustua paremmin. Minulla on kaksi tytärtä ja vanhemman tyttäreni kolmas nimi on Anastasia ja annettu juuri vaarin äidin nimen mukaan. Riippuen siitä kuka olet, olemme saattaneet jopa tavata!


      • P3M

        Kuulin ikäviä uutisia ...osanottoni!


    • anni-tatjana

      No liittyyköhän minun isäisänäiti Tatjana Kerasimoff s. 8.1.1888 Impilahdella ja hänen isänsä Petr Andrejev Gerasimov s.13.1.1864 Gerasimoffin sukuun?

      • Anonyymi

        Kyllä. Peter Andrejev Gerasimov s.13.1.1864 oli äitini isoisä. Talo ja tontti olivat Impilahden Peräkylällä. Talo oli Peterin kuoltua (1901) vaimon Nadezda Gerasimovan nimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Peter Andrejev Gerasimov s.13.1.1864 oli äitini isoisä. Talo ja tontti olivat Impilahden Peräkylällä. Talo oli Peterin kuoltua (1901) vaimon Nadezda Gerasimovan nimistä.

        Haluaisin tietää Peter Andrejev Gerasimov:in (13.1.1864 - 1901) kuolemaan liittyen - Miten kuoli. Sukutarinan mukaan kuoli kaivosonnettomuudessa, ehkä Tulemajärven, Kolatselän kaivoksella. Nadezdan talo oli Peräkylässä. Tontin nimi oli 1926 Tieranta. Nadezdan kuolinilmoitus löytyy Laatokka lehdestä nro 286, 12.12.1943.


    • Sukulaisia

      Hei P3M ja pikkuserkku,vastaus on vähän kestänyt.En ole seurannut palstaa.Kiitos osanotosta.Olen Jennin vanhin lapsenlapsi.Näin äitisi veljeä,noissa hautajaisissa joulukuun puolessa välissä Kuusamossa.Olemme varmaan tavanneet tammikuussa 2000,silloin oli äitisi isän veljen hautajaiset Helsingissä.Ja jotenkin muistan,että olisit ollut vanhempien mukana siellä.Olisi tosi mukavaa kuulla Teistä enemmän ja tutustua.Mutta kun olemme täällä yleisellä palstalla,on juttellu vaikeaa.Mutta soita,äitisi veljelle Kuusamoon.Niin toimitan hänelle yhteystietoni.Samalla paikkakunnalla asuvan enoni kautta.Hyvää ja Rauhallista Joulua Teille kaikkille.P.S.jään odottamaan emalia sinulta.

      • P3M

        Hei "Sukulaisia"! Olen itse suunnilleen viikon välein käynyt katsomassa josko vastausta olisi tullu ja nyt on tainnut vierähtää jo pidempikin aika ja sattumalta ajattelin tänään katsastaa palstan ennen kuin lähdemme joulun viettoon siskoni luokse, mutta en ole kuitenkaan ollut "jäniksen selässä" vastauksen kanssa. Muistat oikein nuo hautajaiset, olin vanhempieni ja siskon kanssa mukana ja epäilinkin, että saatat mahdollisesti olla kyseinen henkilö jonka kanssa tulimme juttuun hyvin ja jäikin tuolloin harmittamaan ettei tullut otettua yhteystietoja ylös. Isäni on yhteyksissä äidin veljeen varmastikin lähes viikottain joten pyydän, että toimittavat minulle yhteystietosi. Hyvää ja Rauhallista Joulu myös Teille kaikille!


    • tommi 1981

      heh anni-tatjaana taidetaan olla jotain sukua koska vaarini on syntynyt 1902 impilahdella ja hänen äitinsä oli anastasia gerasimoff

    • kauppiaat

      Eikös näitä Grasimoffeja ollut paljon kiertävinä kaupustelijoina, siis ns laukkuryssinä? Ainakin Kotka suunnalla tälläinen tieto on ja suku kulkee myös nimellä Rantamo.

      • pepitiina

        isoäitini oli Kristiina Hirsikallio os Gerasimoff. Oli syntynyt Tiiron kylässä . Hänen isä oli Pavel Gerasimov joka kierteli laukkuryssänä ja Kotkan seudulla on sukulaisiani-


      • Nannukka
        pepitiina kirjoitti:

        isoäitini oli Kristiina Hirsikallio os Gerasimoff. Oli syntynyt Tiiron kylässä . Hänen isä oli Pavel Gerasimov joka kierteli laukkuryssänä ja Kotkan seudulla on sukulaisiani-

        Muistan, että Ylöjärven Metsäkylässä asui Gerasimoffin perhe. Nyt en tiedä missä asustelevat.


      • P3M
        pepitiina kirjoitti:

        isoäitini oli Kristiina Hirsikallio os Gerasimoff. Oli syntynyt Tiiron kylässä . Hänen isä oli Pavel Gerasimov joka kierteli laukkuryssänä ja Kotkan seudulla on sukulaisiani-

        Hei pepitiina! Olemme mitä suuremmalla todennäköisyydellä jotain sukua, mutta en osaa sanoa kuinka kaukaista. Minulta löytyy sukutiedoista eräs Kristina Gerasimoff joka on syntynyt Tiirossa ja kuollut vuonna -64 Kotkassa. Enempää tietoja en viitsi näin julkisella palstalla antaa, mutta mikäli kuolinvuosi on kutakuinkin sama niin kyseessä voisi olla sama henkilö. Kuten tästä viestiketjusta voi päätellä, varmojakin sukulaisia on löytynyt jo.


      • Sukulaisia
        pepitiina kirjoitti:

        isoäitini oli Kristiina Hirsikallio os Gerasimoff. Oli syntynyt Tiiron kylässä . Hänen isä oli Pavel Gerasimov joka kierteli laukkuryssänä ja Kotkan seudulla on sukulaisiani-

        Hei Pepitiina,P3M kertokin,että olemme todennäköisesti sukua.Jos ymmärän oikein Kristiina oli isoäitini äidin äidin siskopuoli.Olisi kiva saada sinuun yhteyttä ja vaihtaa sukutietoja ja kuulumisia.Mutta tämä on julkinen palsta.Joten täällä ei puhuminen onnistu.


      • pepitiina kirjoitti:

        isoäitini oli Kristiina Hirsikallio os Gerasimoff. Oli syntynyt Tiiron kylässä . Hänen isä oli Pavel Gerasimov joka kierteli laukkuryssänä ja Kotkan seudulla on sukulaisiani-

        Isoäitisi Kristiina Hirsikallio(Gerasimoff) oli isoisäni Mikon (Mihail Hirsikallio e.Bombin) kanssa naimisissa.
        tervVantaalta


      • pepitiinamn
        P3M kirjoitti:

        Hei pepitiina! Olemme mitä suuremmalla todennäköisyydellä jotain sukua, mutta en osaa sanoa kuinka kaukaista. Minulta löytyy sukutiedoista eräs Kristina Gerasimoff joka on syntynyt Tiirossa ja kuollut vuonna -64 Kotkassa. Enempää tietoja en viitsi näin julkisella palstalla antaa, mutta mikäli kuolinvuosi on kutakuinkin sama niin kyseessä voisi olla sama henkilö. Kuten tästä viestiketjusta voi päätellä, varmojakin sukulaisia on löytynyt jo.

        Heippa-
        Aikaa on kulunut ja ehdin taas alkaa tutkia sukuani.Kristiina Gerasimoff oli isoäitini ja äitini Olga Gersimoffin äiti- Anteeksi etten ole ehtinyt tutkailla ja olla yhteyksissä Sinuun aiemmin. olisi kiva vaihtaa kuulumisia
        sähköpostini on [email protected]


      • pepitiinamn
        Sukulaisia kirjoitti:

        Hei Pepitiina,P3M kertokin,että olemme todennäköisesti sukua.Jos ymmärän oikein Kristiina oli isoäitini äidin äidin siskopuoli.Olisi kiva saada sinuun yhteyttä ja vaihtaa sukutietoja ja kuulumisia.Mutta tämä on julkinen palsta.Joten täällä ei puhuminen onnistu.

        odottelen sinunkin vastaustasi- Oli niin kiirus kevät ei ollut aikaa tutkailuun. Olisi mukava käydä tarkemmin läpi sähköpostilla


      • P3M
        pepitiinamn kirjoitti:

        Heippa-
        Aikaa on kulunut ja ehdin taas alkaa tutkia sukuani.Kristiina Gerasimoff oli isoäitini ja äitini Olga Gersimoffin äiti- Anteeksi etten ole ehtinyt tutkailla ja olla yhteyksissä Sinuun aiemmin. olisi kiva vaihtaa kuulumisia
        sähköpostini on [email protected]

        Hei!
        Kiitokset vastauksestasi! Mahtavaa! Yritän keretä lähiaikoina pistämään sinulle sähköpostia.


      • Anonyymi

        Ei sähköpostiosoitteita tai muita henkilötietoja tänne kiitos.


    • olen miettinyt

      Erikoista, että venäläisen sukunimen loppu-V on Suomessa joko F tai FF.
      Onko se hienompaa, en tiedä.

      • P3M

        V -päätteinen on maskuliinimuoto ja va -päätteinen feminiinimuoto. FF -päätteinen nimi johtuu käsittääkseni translitteroinnista ja tämäkin ilmeisesti riippuu aikakaudesta. Kannattaa googlettaa vaikkapa venäläisten sukunimien taivutus niin saa jotain selkoa tuohon asiaan joka ei ole ihan yksiselitteinen.


    • olisiko

      olisiko kellään enempää tietoa Petsamon Gerasimoffeista?

    • sadaf

      Lähtivät toisen maailmansoan aikana sevettijärvelle ja venäjälle.

    • Anonyymi

      Hei!
      Onko tietoa muiden Timon ja Tatjanan lasten nimiä, kuin Alina ja Anastasia? Ja ymmärsinkö nyt oikein, että Anastasialla oli viisi lasta? Alinalla oli/on kolme.

      • Anonyymi

        Alinan ja Anastasian lisäksi oli ainakin vielä Martin. Anastasialla oli kaiken kaikkiaan seitsemän lasta joista yksi oli ilmeisesti kuollut lapsena ja yhden kohtalosta en tiedä. Yksi näistä oli isoisäni ja loput neljä myöskin kerkesin tavata lapsuudessani. Alinalla muistaakseni oli juuri tuo kolme lasta. T: P3M


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinan ja Anastasian lisäksi oli ainakin vielä Martin. Anastasialla oli kaiken kaikkiaan seitsemän lasta joista yksi oli ilmeisesti kuollut lapsena ja yhden kohtalosta en tiedä. Yksi näistä oli isoisäni ja loput neljä myöskin kerkesin tavata lapsuudessani. Alinalla muistaakseni oli juuri tuo kolme lasta. T: P3M

        Isoisomummini Glafira (Viira)Timontytär Keränen(Gerasimoff)syntynyt Pistojärvellä 05.04.1898 kuollut 10.7.1950 Posiolla Jumiskossa.
        Tarinan mukaan hänen veljensä asunut Kuusamossa.
        Löytyykö yhtäläisyyksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoisomummini Glafira (Viira)Timontytär Keränen(Gerasimoff)syntynyt Pistojärvellä 05.04.1898 kuollut 10.7.1950 Posiolla Jumiskossa.
        Tarinan mukaan hänen veljensä asunut Kuusamossa.
        Löytyykö yhtäläisyyksiä?

        Syntynyt 10.2,ehkä kastepäivä tuo 5.4


      • Anonyymi

        syntymäaika oli tosin hautakiven mukaan 15.5.1888


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        syntymäaika oli tosin hautakiven mukaan 15.5.1888

        niin ja kuolinaika 10.7.1950


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntynyt 10.2,ehkä kastepäivä tuo 5.4

        Hei.
        Hän oli mummini. Jos tiedät jotain niin olis kiva.
        Yst Liisa Seppälä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinan ja Anastasian lisäksi oli ainakin vielä Martin. Anastasialla oli kaiken kaikkiaan seitsemän lasta joista yksi oli ilmeisesti kuollut lapsena ja yhden kohtalosta en tiedä. Yksi näistä oli isoisäni ja loput neljä myöskin kerkesin tavata lapsuudessani. Alinalla muistaakseni oli juuri tuo kolme lasta. T: P3M

        Ilmeisesti Anastaasua oli tätini.


    • olisko jollain tietoa Glafira (Viira) Mursusta, omaa sukua Keränen (Gerasimova)? syntynyt 15.5.1888 ja kuollut 10.7.1950, posiolla hauta. Ollut naimisissa Kalle Mursun kanssa ja heillä viisi lasta..

      • Anonyymi

        Hän oli isäni äiti.
        Samaa olen kysellyt myös itse täällä.
        Toivottavasti päästään asiassa eteenpäin.
        Kun tietäis sisaruksista ja vanhemmista jotain.
        Yst Liisa Seppälä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Olen myös Gerasimova ( Gerassimoff) ja sukuni alkuperin on Tiirosta pistojärveltä

    • Anonyymi

      Täällä ei ryssiä tarvita

    • Anonyymi
    • Minun suvustani löytyy Inkerin Miikkulaisista Metsäpirttiin muuttanut Katri Gerasimoff (s.1898). Hänellä on ollut 1920 syntynyt Aili-tytär.

    • Anonyymi

      Venäläinen suku kyseessä

    • Anonyymi

      Ketjusta poistettu 14

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3463
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      183
      1881
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      170
      1869
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1655
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1487
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      358
      1329
    7. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1183
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1130
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1054
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      63
      1022
    Aihe