Minusta tuntuu, että joskus olen tiellä.
Vastaukset 78
- Samaa kokenut
Todella, sille se tuntuu, kun on nuorempien seurassa. Suhtautuminen on joskus
kuin ylhäältä alaspäin, etenkin työpaikalla sen huomasi selvästi. Älä hyväksy
tuollaista kohtelua! En pysty sanomaan mitään yleisestä suhtautumisesta mutta itselläni on päinvastaisia kokemuksia.
Joskus tuntuu että minun täytyisi harkita puheitani ja kannanottojani perusteellisemmin koska monikin nuori, tarkoitan ikäluokkaa noin alle 35v, ottaa mielipiteeni ja ilmaisuni turhankin vakavasti.
Riippuu tietenkin asiasta. Arvostan nuorissa heidän hallitsemiaan asioita ja turvaudun niihin. Puolituttujen ja joskus ventovieraidenkin kohdalla.
Vastaavasti moni nuori tuntuu pitävän minua jonkinlaisena guruna asioissa joissa en omastakaan mielestäni sellainen ole enkä sellaista näyttele.
Viimeiset vuoteni työelämässä, -> 57v, olivat minuun kohdistettuja odotuksia täynnä.- vanhenevia
kohdellaan kaltoin. Pari esimerkkiä:
1) Jos kävelet vihreillä katua yli. Ihan varmasti parikymppinen "Räikkönen" vetäisee punaisillaan yli - kun se Ferrari on punainen ja sitten lihan mutulla eli musta tuntuu oletuksella, "mitäs alle jäit"
2) Omia puheita ei milloinkaan kannata harkita. Jos jää funtsimaan, unohtuu helposti mitä pitikään sanoa. Kyllä sitä sanomista sitten takaisin tulee, jos pieleen meni.
3) Sitä mieltä, että vanhentuminen pitäisi lailla kieltää tai ainakin asetuksella. Missä se Urkki luuhaa, kun nykyisistä ei sitten mihinkään?
4) Kyllä ne juniorit meitä senioreita pitävät arvossa. Minullakin lasten 5-10 v kakaroita ja kyllä ne arvaavat, että kyläreissulla ainakin 10 ekua neljälle lohkeaa ja jos osaa vielä itkeä futispallon mukamas särkymisestä, voisi herua vielä kolikoitakin. vanhenevia kirjoitti:
1) Jos kävelet vihreillä katua yli. Ihan varmasti parikymppinen "Räikkönen" vetäisee punaisillaan yli - kun se Ferrari on punainen ja sitten lihan mutulla eli musta tuntuu oletuksella, "mitäs alle jäit"
2) Omia puheita ei milloinkaan kannata harkita. Jos jää funtsimaan, unohtuu helposti mitä pitikään sanoa. Kyllä sitä sanomista sitten takaisin tulee, jos pieleen meni.
3) Sitä mieltä, että vanhentuminen pitäisi lailla kieltää tai ainakin asetuksella. Missä se Urkki luuhaa, kun nykyisistä ei sitten mihinkään?
4) Kyllä ne juniorit meitä senioreita pitävät arvossa. Minullakin lasten 5-10 v kakaroita ja kyllä ne arvaavat, että kyläreissulla ainakin 10 ekua neljälle lohkeaa ja jos osaa vielä itkeä futispallon mukamas särkymisestä, voisi herua vielä kolikoitakin.Tuskin se ferrari Räikkönen kyttää ikäreitä säikytelläkseen.
Taitaa olla kyse vain ajotavasta.
Keskusteluissa ajatukset saattavat tosiaan liikkua hieman eri maailmoissa.
Se on vain otettava huomioon.
Oman jälkikasvun ja heidän penskojensa käyttäytyminen on kasvatuksen tulosta.
Tuskin voi yleistää.
Nuoret naiset ovat röyhkeydessään miehiä tasa-arvoisempia.
Minusta sekään ei kohdistu nimenomaan ikäreihin vaan on yleinen tyyli.
Ei kaikilla!
Kuten ylempänä totesin, minulla on voittopuolisesti myönteisiä kokemuksia nuorista.
Törtöt ovat törttöjä kakissa ikäluokissa.
Vanhat ämmät ovat pahimpia etuilijoita.
Ilmeisesti selkäydinjatkeeseen on syöpynyt käsitys omista etuoikeuksista ja erinomaisuudesta!
Samoin kaupassa. Ko. ikä- ja sukupuoliryhmä on pahin palvelupisteen henkilöstön simputtaja.- tissit esiin?
vanhenevia kirjoitti:
4) Kyllä ne juniorit meitä senioreita pitävät arvossa. Minullakin lasten 5-10 v kakaroita ja kyllä ne arvaavat, että kyläreissulla ainakin 10 ekua neljälle lohkeaa ja jos osaa vielä itkeä futispallon mukamas särkymisestä, voisi herua vielä kolikoitakin.Ja minihame päälle!! Kyllä mukamas nuoret pojat silloin katsoo "perää" perään!
Kyllä minua huvitti mukamas aikuisen naisen mielipide.
Mitä tulee tuohon 10 ekua sinnesuntänne, niin luovu siitä. Jos et ole arvostettu muuten, niin älä osta suosiota rahalla. Sehän on sama, kuin kävelisit minihame päällä ja olisit iloinen, kun nuoret viheltävät perääsi, siis vain pilkalla takanasi.
Kyllä minullakin on ollut avuaalina ihmisenä vaikeuksia tuossa rahanjaossa. Ymmärrän vaikeutesi. - 1947
arvostusta. Hienoa. Osa omista kokemuksista on kielteisiä, mutta pääasiassa mukavia. Nuoret äidit tuntuvat arvostavan. Itsekin arvostan heitä.
Olisiko jotain sinne päin, että niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa?
Joissakin asioissa oikeuksien saaminen ottaa koville. Ne ovat kuitenkin iättömiä juttuja.
- aikuinen65
on ruenneet Teitittelemään!
Muuta ärsyttävää en ole huomannut. kirjoituksia lukiessa tulee välillä mieleen, että samanlaista ikääntyvien aikuisten epäarvostusta ja halveksuntaa ei kohtaa missään muualla kuin näillä palstoilla. Ehkä meidän pitäisi (vihdoin) opetella itse arvostamaan itseämme ja toisiamme vähän enemmän ja miettiä johtuuko "tiellä oleminen" iästä vai ihan muista tekijöistä.
Vaikka iho alkaa poimuuntua, ei kannata ryhtyä ryppypepuksi. Laitetaan mieluummin hymy kiertämään ja valloitetaan oma tilamme tasa-arvoisina ihmisinä.;))- mutta....
Suhtaudumme teihin myönteisesti ja olemme teille ystävällisiä;jos olette eläkkeellä.Mutta jos roikutte työelämässä,VIHAAMME ja INHOAMME sydämmemme pohjasta. Tarkennan: Edellyttää,että pääsette eläkkeelle. INHO kohdistuu ihmisiin jotka estävät nuorten työllistymisen.
Itse asiassa olen pitkälti samaa mieltä kanssasi.
Sitäpaitsi, täytyykö sitä oikeaa eläkeikää odottaa?
Onhan meillä työttömyyskorvausjärjestelmä, 500pv, työttömyyseläkeputki, mahdollisuus EU-työnhakuihin, 500pv:n laskurin nollaus.
Kurrsituksella voi käsittääkseni vieläkin jatkaa korvauspäivien kalenteriaikaa.
Mikä hiivatin pakko on odottaa edes sitä 63:a?
Tosin tuttavapiirissänikin on henkilöitä joilla on jonkinlainen asennelukko työttömäks jäämisen suhteen.
Minä en hävennyt tippaakaan kun työsopimukseni purettiin perusteitta v 53:na.
Itse olisin siirtänyt päätöstä muutamalla kuukaudella.
Minua työn syrjässä roikkujat lähinnä säälittävät.
Käsitys omasta tärkeydestä työyhteisössä vääristynyt?
Kammotaan väistämätöntä muutosta ja yritetään siirtää se mahdollisimman kauas tulevaisuuteen?
Vai mistä johtuu???- vihaan harmaavarpusia
laiska-lasse kirjoitti:
Onhan meillä työttömyyskorvausjärjestelmä, 500pv, työttömyyseläkeputki, mahdollisuus EU-työnhakuihin, 500pv:n laskurin nollaus.
Tosin tuttavapiirissänikin on henkilöitä joilla on jonkinlainen asennelukko työttömäks jäämisen suhteen.
Kammotaan väistämätöntä muutosta ja yritetään siirtää se mahdollisimman kauas tulevaisuuteen?
Vai mistä johtuu???Vielä kerran,tämän kerran: yli 3800 yli 63-vuotiasta ahnetta vie nuorilta työpaikan. Miksi puhutaan nuorisotyöttömyydestä? Ei sellaista olisi jos näitä mulkvis**** ei olisi olemassakaan.
- Ongelmia
vihaan harmaavarpusia kirjoitti:
Vielä kerran,tämän kerran: yli 3800 yli 63-vuotiasta ahnetta vie nuorilta työpaikan. Miksi puhutaan nuorisotyöttömyydestä? Ei sellaista olisi jos näitä mulkvis**** ei olisi olemassakaan.
Aiheuttavatko 3800 asiantuntijaa tai puurtajaa nuorisotyöttömyyden, jos työttömiä on yli 150 000?
Moni nuorista vastavalmistuneista haluaisi päästä suoraan johtopaikoille, vaikkei ole minkäänlaista työkokemusta. Kannattaisiko antaa ihmisten elää omaa elämää niin kuin parhaaksi näkevät ja tehdä itse jotain toisia syyttelemättä? Ihmiset elävät erilaisissa elämäntilanteissa, eikä tämä ikäluokka ei ole koskaan saanut mitään ilmaiseksi. Moni tekee sellaista työtä, mikä ei nuorille kelpaa. Osa maksaa mieluummin veroja kuin heittäytyy vapaamatkustajaksi.
Ei työttömän osakaan ole helppo. Siihen liittyy monenlaisia rajoituksia ja velvotteita. Jos on tehnyt työikänsä pätkätöitä aina vaan pienemmällä ja pienemmällä palkalla, ei korvauksilla yksinkertaisesti pysty elättämään itseään. Pitäisikö ikääntyneiden siirtyä sosiaalitoimiston asiakkaiksi mieluummin kuin tehdä sellaista työtä, mikä ei nuoremmille kelpaa tai minkä hallitsevat nuoria paremmin? Eikö voitaisi mieluummin kaikki yhdessä ponnistella paremman huomisen eteen toisiamme ihmisinä kunnioittaen? - Ongelmia tai ei
Ongelmia kirjoitti:
Aiheuttavatko 3800 asiantuntijaa tai puurtajaa nuorisotyöttömyyden, jos työttömiä on yli 150 000?
Moni nuorista vastavalmistuneista haluaisi päästä suoraan johtopaikoille, vaikkei ole minkäänlaista työkokemusta. Kannattaisiko antaa ihmisten elää omaa elämää niin kuin parhaaksi näkevät ja tehdä itse jotain toisia syyttelemättä? Ihmiset elävät erilaisissa elämäntilanteissa, eikä tämä ikäluokka ei ole koskaan saanut mitään ilmaiseksi. Moni tekee sellaista työtä, mikä ei nuorille kelpaa. Osa maksaa mieluummin veroja kuin heittäytyy vapaamatkustajaksi.
Ei työttömän osakaan ole helppo. Siihen liittyy monenlaisia rajoituksia ja velvotteita. Jos on tehnyt työikänsä pätkätöitä aina vaan pienemmällä ja pienemmällä palkalla, ei korvauksilla yksinkertaisesti pysty elättämään itseään. Pitäisikö ikääntyneiden siirtyä sosiaalitoimiston asiakkaiksi mieluummin kuin tehdä sellaista työtä, mikä ei nuoremmille kelpaa tai minkä hallitsevat nuoria paremmin? Eikö voitaisi mieluummin kaikki yhdessä ponnistella paremman huomisen eteen toisiamme ihmisinä kunnioittaen?Huhtikuun työllisyyskatsaus: Työttömien määrä kasvoi 59400:lla, lomautettuja 90000. Työttömien työnhakijoiden määrä kasvoi huhtikuussa 59 400:lla edellisen vuoden vastaavasta ajankohdasta. Työ- ja elinkeinotoimistoissa (TE-toimistoissa) oli huhtikuun lopussa yhteensä 251 700 työtöntä työnhakijaa.
Paraneeko tilanne toisiamme syytellen vai kannattaisiko tehdä jotain ihan muuta? - tämä on todella vakavaa
Ongelmia kirjoitti:
Ei työttömän osakaan ole helppo. Siihen liittyy monenlaisia rajoituksia ja velvotteita. Jos on tehnyt työikänsä pätkätöitä aina vaan pienemmällä ja pienemmällä palkalla, ei korvauksilla yksinkertaisesti pysty elättämään itseään. Pitäisikö ikääntyneiden siirtyä sosiaalitoimiston asiakkaiksi mieluummin kuin tehdä sellaista työtä, mikä ei nuoremmille kelpaa tai minkä hallitsevat nuoria paremmin? Eikö voitaisi mieluummin kaikki yhdessä ponnistella paremman huomisen eteen toisiamme ihmisinä kunnioittaen?Tarkennus: YLI 60-vuotiaita työelämässä yhteensä n.180.000 .JOKO RIITTÄÄ!!
Näistä yli 63-vuotiaita n.3800.
Katso ja tarkista lukemat tilastokeskuksen sivuilta,samalla kun tarkistat nuorisotyöttömien määrän.
Lisäksi pyydän lukemaan työelämäntutkija Kimmo Kevätsalon mielipiteitä asiasta. - h*lv*t*i
Suoli 24 palstan tyhmin kommentti. Läheisesi häpeäisivät mielipidettäsi,jos kertoisit sen jossain yleisellä paikalla. Toivottavasti vain teeskentelet tyhmää.
Ota asioista ja opiskeluajoista selvää,ei ole rahaa tullut ovista ja ikkunoista yh-lapselle koskaan,joka penni on pitänyt omalla työllä opiskelun ohella hankkia. - joukko nuoria
laiska-lasse kirjoitti:
Vai mistä johtuu???"lähinnä säälittävät" ,niin meitäkin. No tulee aika jolloin työpanoksemme kelpaa ja siihen ei näitten naishenkilöiden kohdalla kovin montaa vuotta mene.Tärkeilköön vielä hetken,sitten on meidän vuoromme. Hyviä tulevia aurinkoisia kesäpäiviä sinulle.
- koulutettu nuori-84
Olen hyvin koulutettu nuori nainen .Äitini kertoi 60-luvun työnsaannista seuraavaa:"Marssin kauppaliikeen ovesta sisään ja kysyin onko työtä",vastattiin kyllähän tytölle aina jotain työtä keksitään ja niin myös keksittiin. Nyt juuri hain työpaikkaa,johon oli yli 200 pyrkijää ja 5 valitaan haastatteluun. Tässä sinulle hieman reaaliteettejä,ei kaikki ole sitä miltä näyttää. Kyllä palstalla muutama ihminen varsin hyvin ymmärtää nuorien katkeruuden,KIITOS heille.
- anteeksi vaan
tämä on todella vakavaa kirjoitti:
Tarkennus: YLI 60-vuotiaita työelämässä yhteensä n.180.000 .JOKO RIITTÄÄ!!
Näistä yli 63-vuotiaita n.3800.
Katso ja tarkista lukemat tilastokeskuksen sivuilta,samalla kun tarkistat nuorisotyöttömien määrän.
Lisäksi pyydän lukemaan työelämäntutkija Kimmo Kevätsalon mielipiteitä asiasta.Kateudella ja mummojen potkimisella ei työttömyys/työllisyys-asiaa viedä eteenpäin. 3800 työpaikkaa ei tee nykysukupolvesta työllisiä, harvan paikalle edes ketään otetaan, ei nuorta ja kokematonta ainakaan. Koulutuksesikin on tainnut jäädä vähän retuperälle? Viisaus ei siinä suuremmin loista.
Meille suurille ikäluokille ei kukaan työpaikkaansa luovuttanut. Sopeuduimme tilanteeseen, teimme töitä älyttömän pienellä palkalla, opiskelimme velaksi - opiskelijoiden sosiaaliset tuet ja etuisuudet eivät olleet haaveissakaan. Tutki sekin puoli historiastamme. Pakko oli töitä tehdä. Lähtisitkö itse olemattomalla palkalla juoksupojaksi kauppaan tai lapsenlikaksi naapuriin?
Minä lähden eläkkeelle just silloin kun henkilökohtainen eläkeikäni täyttyy. Viimeistään. Mutta Sinun on turha haaveilla paikkaani saavan. Jollet ykskaks älyttömästi viisastu ;-D - ei todista
koulutettu nuori-84 kirjoitti:
Olen hyvin koulutettu nuori nainen .Äitini kertoi 60-luvun työnsaannista seuraavaa:"Marssin kauppaliikeen ovesta sisään ja kysyin onko työtä",vastattiin kyllähän tytölle aina jotain työtä keksitään ja niin myös keksittiin. Nyt juuri hain työpaikkaa,johon oli yli 200 pyrkijää ja 5 valitaan haastatteluun. Tässä sinulle hieman reaaliteettejä,ei kaikki ole sitä miltä näyttää. Kyllä palstalla muutama ihminen varsin hyvin ymmärtää nuorien katkeruuden,KIITOS heille.
Kirjoituksesi oli niin täynnä virheitä, että tuskin olet saanut suomen koetta yo-kirjoituksisa läpi. Hyvin koulutetun (tai muuten fiksun) kyllä erottaa helposti kirjoitustyylistä. Sorry nyt vaan. Etköhän yrittäisi hommiin, joihin Sinusta on. Tuskin lie tunkua.
- fredrikarunruneberg
ei todista kirjoitti:
Kirjoituksesi oli niin täynnä virheitä, että tuskin olet saanut suomen koetta yo-kirjoituksisa läpi. Hyvin koulutetun (tai muuten fiksun) kyllä erottaa helposti kirjoitustyylistä. Sorry nyt vaan. Etköhän yrittäisi hommiin, joihin Sinusta on. Tuskin lie tunkua.
Sorry nyt vaan,mutta henkinen kehitityksesi näyttää jumiutuneen päiväkotiasteelle.
Jatkuva vinoilu tekee porsaista väistämättä sikoja.
EN PIDÄ KUVASTASI,mutta kunnioitan sinua ihmisenä.Syö paskasi onneton. - Immanuel Kant
fredrikarunruneberg kirjoitti:
Sorry nyt vaan,mutta henkinen kehitityksesi näyttää jumiutuneen päiväkotiasteelle.
EN PIDÄ KUVASTASI,mutta kunnioitan sinua ihmisenä.Syö paskasi onneton.Korjaan:henkinen kehityksesi.....
ja jatkan.... eikö sinua ole opetettu arvostamaan toista osapuolta ja hänen mielipiteitään? - meirikki
EN PIDÄ KUVASTASI,mutta kunnioitan sinua ihmisenä.Syö paskasi onneton.vastailet minulle? En ole sen koomin vastaillut, joten se siitä. Minä en osaa kielioppia, se on taivahan tosi.
Mutta minäkin tiedän mitä on ollut yh-äitinä olo, koulussa lapsi ja äiti, taas töitä tehden ja kouluun. Kaikenlaisia töppäyksiä on tullut nuorna tehdyksi, mutta hengissä selvitty.
Olen saanut olla terve ja minua tarvitaan hyvin paljon työssäni, joskus jopa liikaakin. Johtuu pienestä piiristämme, siltikin on tosi et ahdistun monesti, en vielä onneksi saamattomuudestani, vaan siitä miten yhteistyö kumppanimmkäsittävät asiat (kaupunki). Kun väsyn, saatan keittää ns. hiirelle puurovettä , ja kiroilla kotosalla, vaan asiat menee , niinkuin menee!
Toivon sinulle tärppiä työnhaussa, peukut on pystyssä :) - <(*?*)>
meirikki kirjoitti:
vastailet minulle? En ole sen koomin vastaillut, joten se siitä. Minä en osaa kielioppia, se on taivahan tosi.
Mutta minäkin tiedän mitä on ollut yh-äitinä olo, koulussa lapsi ja äiti, taas töitä tehden ja kouluun. Kaikenlaisia töppäyksiä on tullut nuorna tehdyksi, mutta hengissä selvitty.
Olen saanut olla terve ja minua tarvitaan hyvin paljon työssäni, joskus jopa liikaakin. Johtuu pienestä piiristämme, siltikin on tosi et ahdistun monesti, en vielä onneksi saamattomuudestani, vaan siitä miten yhteistyö kumppanimmkäsittävät asiat (kaupunki). Kun väsyn, saatan keittää ns. hiirelle puurovettä , ja kiroilla kotosalla, vaan asiat menee , niinkuin menee!
Toivon sinulle tärppiä työnhaussa, peukut on pystyssä :)En vastaile. Harmitti vaan tuo kieliasun kommentoiminen. Reilut 4-vuotta menty maksalaatikolla ja illalla istuttu marketin kassalla väh. 3 iltaa viikossa,joten hieman kiristää juuri nyt,mutta lienee kuitenkin tilapäistä. Työhakemuksia laittelen ja aika monesti(lähes aina) olen kesätyön saanut.
Universaali anteeksipyyntöni,jonka toivon kelpaavan sinulle.
Kuuntele joskus tilaisuuden tullen Kake R:n upea,herkkä laulu,jonka nimeä en muista,mutta menee näin:" En itke vaikka ikävöin mua muistot lohduttaan, nuo samat muistot päivin öin........ - Kultapossukerhon jäsenet
meirikki kirjoitti:
vastailet minulle? En ole sen koomin vastaillut, joten se siitä. Minä en osaa kielioppia, se on taivahan tosi.
Toivon sinulle tärppiä työnhaussa, peukut on pystyssä :)Lueskelin ketjua nuoret vastaan (Ylityö-ikäihmiset), jossakin mainittiin, että oli poistettu myös juttuja, sehän on ainakin sääntöjen vastaista, kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua.
Työn tekeminen, maailma elää työn tekemisestä, myös ne joilla ei ole töitä, elävät joidenkin muiden työnteon tuloksista jaetuilla "boonuksilla".
Yli 63 vuotisia ei pidä syyllistää, jos he ovat vielä töissä, päättäjät ovat tässäkin asiassa laittaneet väärän houkuttimen eli 4,5% eläkekertymän, jota sitten ahneimmat myös käyttävät ja lyhentävät omaa eläkkeellä olo nautinta-aikaansa.
Nuoret saavat töitä halutessaan, työpaikka taitaa olla ainoastaan kiinni rahasta, töitä saa jos ei vaadi sellaista palkkaa jolla tulisi toimeen.
Markkinatalousmiehet ovat luoneet järjestelmän, jossa rahalla kilpailutetaan työvoimaa, jos et tee työtä nälkäpalkalla, niin joku toinen tekee sen täällä Suomessa tai sitten muualla.
Meilläkin oikeistolaisessa yhteiskunnassa saadaan vielä "nauttia" erilaisista sosiaalisista eduista, jotka ovat työtätekevän kansanosan aikaan saamia, nyt tätä järjestelmää ollaan kovaa vauhtia ajamassa alas ja purkamassa.
Sosiaalipummeille eli Kultapossukerhon jäsenille virtaa rahat, joille yhteiskunnassa olisi oikeudenmukaisempiakin kohteita esimerkiksi nuoret ja vanhat ihmiset.
Tuloerojen voimakas kasvu jatkuu.
Tilastokeskuksen tulonjakotilastosta löytyy, että vielä 1990-luvun alun laman aikana sosiaaliturva esti tuloerojen kasvun, vaikka työttömyys kasvoi voimakkaasti.
Nyt näin ei tapahdu työttömyyden pitkittymisen ja sosiaaliturvan leikkausten takia. - Pirre*
Kultapossukerhon jäsenet kirjoitti:
Lueskelin ketjua nuoret vastaan (Ylityö-ikäihmiset), jossakin mainittiin, että oli poistettu myös juttuja, sehän on ainakin sääntöjen vastaista, kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua.
Työn tekeminen, maailma elää työn tekemisestä, myös ne joilla ei ole töitä, elävät joidenkin muiden työnteon tuloksista jaetuilla "boonuksilla".
Yli 63 vuotisia ei pidä syyllistää, jos he ovat vielä töissä, päättäjät ovat tässäkin asiassa laittaneet väärän houkuttimen eli 4,5% eläkekertymän, jota sitten ahneimmat myös käyttävät ja lyhentävät omaa eläkkeellä olo nautinta-aikaansa.
Nuoret saavat töitä halutessaan, työpaikka taitaa olla ainoastaan kiinni rahasta, töitä saa jos ei vaadi sellaista palkkaa jolla tulisi toimeen.
Markkinatalousmiehet ovat luoneet järjestelmän, jossa rahalla kilpailutetaan työvoimaa, jos et tee työtä nälkäpalkalla, niin joku toinen tekee sen täällä Suomessa tai sitten muualla.
Meilläkin oikeistolaisessa yhteiskunnassa saadaan vielä "nauttia" erilaisista sosiaalisista eduista, jotka ovat työtätekevän kansanosan aikaan saamia, nyt tätä järjestelmää ollaan kovaa vauhtia ajamassa alas ja purkamassa.
Sosiaalipummeille eli Kultapossukerhon jäsenille virtaa rahat, joille yhteiskunnassa olisi oikeudenmukaisempiakin kohteita esimerkiksi nuoret ja vanhat ihmiset.
Tilastokeskuksen tulonjakotilastosta löytyy, että vielä 1990-luvun alun laman aikana sosiaaliturva esti tuloerojen kasvun, vaikka työttömyys kasvoi voimakkaasti.
Nyt näin ei tapahdu työttömyyden pitkittymisen ja sosiaaliturvan leikkausten takia.sitten seuraavissa eduskuntavaaleissa nämä eriarvoistumis asiat.
- Sydämellinen kiitos
Kultapossukerhon jäsenet kirjoitti:
Lueskelin ketjua nuoret vastaan (Ylityö-ikäihmiset), jossakin mainittiin, että oli poistettu myös juttuja, sehän on ainakin sääntöjen vastaista, kaikki mikä ei ole kiellettyä on sallittua.
Nyt näin ei tapahdu työttömyyden pitkittymisen ja sosiaaliturvan leikkausten takia.Juuri tuota eläkertymää vastaan nuoret kritisoivat. Kukaan ei lähde 63-vuotiaana,jos työtehtävät vähänkin sallivat. Tuttavapiirissä kaikkien vanhemmat jatkavat,omani eivät kun ovat jo mullan alla. Näitten yli 63-vuotiaiden työssöolo on huimassa nousussa,kerrottiin lehdessä jokin aika sitten. Laskekaa 4,5% vuotuisen kertymän taloudellinen vaikutus:SE ON USKOMATON eläkkeen korottaja,jos ei hautuu-urakoitsija sittekin ehdi ensin.
Kirjoittajalle:Iso kahvi ja naarasmunkki sekä kiitos ja kumarrus! - tota paskaa
Sydämellinen kiitos kirjoitti:
Juuri tuota eläkertymää vastaan nuoret kritisoivat. Kukaan ei lähde 63-vuotiaana,jos työtehtävät vähänkin sallivat. Tuttavapiirissä kaikkien vanhemmat jatkavat,omani eivät kun ovat jo mullan alla. Näitten yli 63-vuotiaiden työssöolo on huimassa nousussa,kerrottiin lehdessä jokin aika sitten. Laskekaa 4,5% vuotuisen kertymän taloudellinen vaikutus:SE ON USKOMATON eläkkeen korottaja,jos ei hautuu-urakoitsija sittekin ehdi ensin.
Kirjoittajalle:Iso kahvi ja naarasmunkki sekä kiitos ja kumarrus!jauhaa.Laiskoja kertymä närästää, karvaita on juttus. Sairaseläkkeellä saa tulevan ajan, noon laiskat jotka nuin kirjotteloo. Soon myöhästä katua kun on huonot housuissa!!!
- -meirikki ejk.
<(*?*)> kirjoitti:
En vastaile. Harmitti vaan tuo kieliasun kommentoiminen. Reilut 4-vuotta menty maksalaatikolla ja illalla istuttu marketin kassalla väh. 3 iltaa viikossa,joten hieman kiristää juuri nyt,mutta lienee kuitenkin tilapäistä. Työhakemuksia laittelen ja aika monesti(lähes aina) olen kesätyön saanut.
Universaali anteeksipyyntöni,jonka toivon kelpaavan sinulle.
Kuuntele joskus tilaisuuden tullen Kake R:n upea,herkkä laulu,jonka nimeä en muista,mutta menee näin:" En itke vaikka ikävöin mua muistot lohduttaan, nuo samat muistot päivin öin........löysin youtube´sta 15 Kaken biisiä, suurin osin tuttujakin, vaan noita sanoja en löynnyt niistä joita kuuntelin, sorry:O
Kakee kuiteskin, ja sin päin kun sanasi viittasivat, ollos hyvä:)
http://www.youtube.com/watch?v=7OPqfwsPqds&feature=related - -meirikki ejk.
tota paskaa kirjoitti:
jauhaa.Laiskoja kertymä närästää, karvaita on juttus. Sairaseläkkeellä saa tulevan ajan, noon laiskat jotka nuin kirjotteloo. Soon myöhästä katua kun on huonot housuissa!!!
Älä ny nuan toheloolla tavaalla tyrmää nuarta ihimistä, soon nyt ajaattelemisen paikka. Kyllähän sen 63v pitääsi riittää siinä tyänlairas olemisehen, vaan moneellakin on voinut käyrä niin, jotta ovat mennehet takaamahan kersojensa lainoja, ja ny on sitte pakosta jaksettava!
Onkohan kenenkähän päähän jualahtanut tälläänen asia? Jonsei vaa voi lopettaa sitä tyäntekua, ku on niin auki notta syrämmehen tuuloo!
Mineen tiärä, kuullu olen. - kultapossukerhon jäsenet
tota paskaa kirjoitti:
jauhaa.Laiskoja kertymä närästää, karvaita on juttus. Sairaseläkkeellä saa tulevan ajan, noon laiskat jotka nuin kirjotteloo. Soon myöhästä katua kun on huonot housuissa!!!
tota paskaa jauhat.
4,5% eläkekertymät eivät ole korvamerkittyjä, vaan eläkkeet maksatetaan työssä käyvien palkkapussista, samoin NUO PERKELEEN AHNEITTEN 4,5% kertymät pienentävät eläkevakuutusyhtiön kassaa aivan liikaa.
Eläkekorotus indeksejä on pienennetty, kun sielläkin AHNEET SOSIAALIPUMMIT ELI KULTAPOSSUKERHOON PYRKIJÄT vievät enemmän kuin tienaavat.
4,5% paskan jauhajat
Ette maksa tarpeeksi eläkemaksuja, jotta niistä voidaan kattaa teidän ylimääräiset kultaiset 4,5% eläkerahanne. - kultapossukerhon jäsenet
kultapossukerhon jäsenet kirjoitti:
tota paskaa jauhat.
4,5% eläkekertymät eivät ole korvamerkittyjä, vaan eläkkeet maksatetaan työssä käyvien palkkapussista, samoin NUO PERKELEEN AHNEITTEN 4,5% kertymät pienentävät eläkevakuutusyhtiön kassaa aivan liikaa.
Eläkekorotus indeksejä on pienennetty, kun sielläkin AHNEET SOSIAALIPUMMIT ELI KULTAPOSSUKERHOON PYRKIJÄT vievät enemmän kuin tienaavat.
4,5% paskan jauhajat
Ette maksa tarpeeksi eläkemaksuja, jotta niistä voidaan kattaa teidän ylimääräiset kultaiset 4,5% eläkerahanne.Tota paskaa levität tässäkin:->Sairaseläkkeellä saa tulevan ajan,
Ei työkyvyttömäksi joutuvalle 55v ikäiselle makseta mitään tulevaa 4,5% korotusta eläkkeeseensä.
Nämä nykyiset jakovarojen korotukset kaikkiin asioihin on tehty oikeistoenemmistöisen eduskunnan päätöksillä.
Mikä niiden vaikutus on ollut?
Tuloerot ovat kasvaneet ja köyhyys on lisääntynyt.
Sosiaalipummien eli kultapossukerhon jäsenten määrä on lisääntynyt.
Vaatikaa:
Pieniä eläkkeitä on nostettava.
Isoja eläkkeitä on leikattava.
Köyhyyttä on vähennettävä.
Korkeat palkat alas.
NIIN MAAILMA VOI PELASTUA. - TERVEIDEN
Tota paskaa levität tässäkin:->Sairaseläkkeellä saa tulevan ajan,
Ei työkyvyttömäksi joutuvalle 55v ikäiselle makseta mitään tulevaa 4,5% korotusta eläkkeeseensä.
Nämä nykyiset jakovarojen korotukset kaikkiin asioihin on tehty oikeistoenemmistöisen eduskunnan päätöksillä.
Mikä niiden vaikutus on ollut?
Tuloerot ovat kasvaneet ja köyhyys on lisääntynyt.
Sosiaalipummien eli kultapossukerhon jäsenten määrä on lisääntynyt.
Vaatikaa:
Pieniä eläkkeitä on nostettava.
Isoja eläkkeitä on leikattava.
Köyhyyttä on vähennettävä.
Korkeat palkat alas.
NIIN MAAILMA VOI PELASTUA.LAISKUREIDEN ELÄTTÄMISELLÄ!!!
- laulun nimi
-meirikki ejk. kirjoitti:
löysin youtube´sta 15 Kaken biisiä, suurin osin tuttujakin, vaan noita sanoja en löynnyt niistä joita kuuntelin, sorry:O
Kakee kuiteskin, ja sin päin kun sanasi viittasivat, ollos hyvä:)
http://www.youtube.com/watch?v=7OPqfwsPqds&feature=relatedGoogleta,niin sinulle tulee jopa tilaisuus kuunnella. Tarkistin asian.
"Nuo samat muistot päivin öin voi myös satuttaa" - kultapossukerhon jäsenet
TERVEIDEN kirjoitti:
LAISKUREIDEN ELÄTTÄMISELLÄ!!!
Ei, Ei pelastu ahneitten velanottamisella oman ökyelämisen ylläpitoon, jonka työnteolla täytyy sitten kansa maksaa.
Kovasti ovat olleet ahkeria ottamaan velkaa ja taas lisää velkaa.
Sosiaalipummit Kultapossukerhon jäsenet sanovat, että tulot ja menot on saatava tasapainoon,
Siitä huolimatta tehdään velkaa, jotta eliittijoukkojen elintaso ei pääse laskemaan.
Turhaa on köyhän porvarin väitellä varakkaan kommarin kanssa.
Kannata vain oikeistoa, joka sinuakin riistää, minulla on kaikki hyvin, koska olen elänyt oikeisto politiikan säännöillä. - ???
EN PIDÄ KUVASTASI,mutta kunnioitan sinua ihmisenä.Syö paskasi onneton.Tarkennan kuitenkin kun näkyi tulleen lisätekstiä ja kysyn; apukoulunko kautta kuljit? Tekstisi nimittäin antaa aihetta eipäillä. Tai ei - unohda koko juttu, ei kiinnosta. Eikä sekään, kuinka pahasti omiin "jätöksiisi" sotkeennut jälkipelissä.
Porsaista tulee aina sikoja, jos elää saavat. Siat on kivoja ja onnellisiakin (olen omin silmin nähnyt), ja siistejä: sontivat vain yhteen karsinansa nurkkaan - mitä ei kaikista ihmisistä voi sanoa.
Jospa elämä siitä... Ehkä kuitenkin asennemuutos olisi paikallaan. Voisi auttaa työpaikan saannissakin. - jälki pelit
??? kirjoitti:
Tarkennan kuitenkin kun näkyi tulleen lisätekstiä ja kysyn; apukoulunko kautta kuljit? Tekstisi nimittäin antaa aihetta eipäillä. Tai ei - unohda koko juttu, ei kiinnosta. Eikä sekään, kuinka pahasti omiin "jätöksiisi" sotkeennut jälkipelissä.
Porsaista tulee aina sikoja, jos elää saavat. Siat on kivoja ja onnellisiakin (olen omin silmin nähnyt), ja siistejä: sontivat vain yhteen karsinansa nurkkaan - mitä ei kaikista ihmisistä voi sanoa.
Jospa elämä siitä... Ehkä kuitenkin asennemuutos olisi paikallaan. Voisi auttaa työpaikan saannissakin.mut jos sä et ymmärrä se on sun ongelma mä en ainakaan aio muuttaa mun kaunista luonnetta mä en koskaa mee yli siitä mistä aita on matalin vaa siitä mistä se on kaatunut sä olet mies jolla on pelkkä rintalasta ilman rintaa ja lasta.meniks pilkut ja yhtäläisyysmerkit oikein kerro hei
- ahnehtii
Ei, Ei pelastu ahneitten velanottamisella oman ökyelämisen ylläpitoon, jonka työnteolla täytyy sitten kansa maksaa.
Kovasti ovat olleet ahkeria ottamaan velkaa ja taas lisää velkaa.
Sosiaalipummit Kultapossukerhon jäsenet sanovat, että tulot ja menot on saatava tasapainoon,
Siitä huolimatta tehdään velkaa, jotta eliittijoukkojen elintaso ei pääse laskemaan.
Turhaa on köyhän porvarin väitellä varakkaan kommarin kanssa.
Kannata vain oikeistoa, joka sinuakin riistää, minulla on kaikki hyvin, koska olen elänyt oikeisto politiikan säännöillä.riistäen lapsilta ja vanhuksilta. Pieleen meni muutkin aatoksesi!!!
- 1947
vihaan harmaavarpusia kirjoitti:
Vielä kerran,tämän kerran: yli 3800 yli 63-vuotiasta ahnetta vie nuorilta työpaikan. Miksi puhutaan nuorisotyöttömyydestä? Ei sellaista olisi jos näitä mulkvis**** ei olisi olemassakaan.
Aina se ei ole meistä kiinni, miten kauan työssä keikutaan. Jollakin on velkaa vielä, joku elää yksin ja velkaisena tms. Joku on viriili ja terveyttä riittää.
Minunkin mielestäni voisi hyvin jäädä putkeen ne, joille se onnistuu. Jäin minäkin. Mieheni kehoituksesta. Tämä on ollut laatuaikaa.
Soisin nuorille niitä työpaikkoja, mutta sekään ei ole meistä kiinni, vaan työnantajista. He taas pyrkivät säästämään kaikin keinoin. Monet vapaiksi tulevat virat jäävät täyttämättä.
Kehitä siitä sitten iloa. Joka tapauksessa, lykkyä tykö, nuoret! Hyvä, kun työhaluisia on. - kultapossukerhon jäsenet
ahnehtii kirjoitti:
riistäen lapsilta ja vanhuksilta. Pieleen meni muutkin aatoksesi!!!
sossupossut
Kirjoittanut: ahnehtii / Tänään / klo 18:16
------------------------------
Edelliseen viestiin voi vastata ainoastaan, että oikeistolla on valta, joka riistää lapsilta ja vanhuksilta.
Ja sen vallan oikeistolle ovat antaneet typerät äänestäjät.
Tosiasioita vallanpitäjien tyhmyydestä ei voi rahalla ostaa, vaikka mediakin on rahavallan halussa.
Kaikilla joilla on äly tallella, voi ottaa selvää miksi maailmassa on finanssi-/talouskriisi, sen on sanonut myös Ben Z... "Maailman parhaiten palkatut johtajat ovat aiheuttaneet finanssikriisin".
Voiko sen paremmin todeta, kun sen sanoo rahavallan perseen nuolija itse.
Ahneet Kultapossukerhon jäsenet ovat pahimpia sosiaalipummeja, jotka elävät toisten työntuloksien kustannuksella ottamalla lisää velkaa, jolla heidän elintasoaan pidetään yllä.
Miksi eivät anna rahaa lapsille ja vanhuksille?
Ei kohdistu jakovarat lapsille ja vanhuksille miksi, vaikka oikeistolla on enemmistö jolla asia voidaan päättää?
Ps. vieläkö pelottelette lapsianne sosialismilla ja kommareilla.
No ei ihme, vaikka sitten peloissaan poloiset äänestävät omia utujaan vastaan. - kultapossukerhon jäsenet
ahnehtii kirjoitti:
sossupossut
Kirjoittanut: ahnehtii / Tänään / klo 18:16
------------------------------
Edelliseen viestiin voi vastata ainoastaan, että oikeistolla on valta, joka riistää lapsilta ja vanhuksilta.
Ja sen vallan oikeistolle ovat antaneet typerät äänestäjät.
Tosiasioita vallanpitäjien tyhmyydestä ei voi rahalla ostaa, vaikka mediakin on rahavallan halussa.
Kaikilla joilla on äly tallella, voi ottaa selvää miksi maailmassa on finanssi-/talouskriisi, sen on sanonut myös Ben Z... "Maailman parhaiten palkatut johtajat ovat aiheuttaneet finanssikriisin".
Voiko sen paremmin todeta, kun sen sanoo rahavallan perseen nuolija itse.
Ahneet Kultapossukerhon jäsenet ovat pahimpia sosiaalipummeja, jotka elävät toisten työntuloksien kustannuksella ottamalla lisää velkaa, jolla heidän elintasoaan pidetään yllä.
Miksi eivät anna rahaa lapsille ja vanhuksille?
Ei kohdistu jakovarat lapsille ja vanhuksille miksi, vaikka oikeistolla on enemmistö jolla asia voidaan päättää?
Ps. vieläkö pelottelette lapsianne sosialismilla ja kommareilla.
No ei ihme, vaikka sitten peloissaan poloiset äänestävät omia utujaan vastaan. vihaan harmaavarpusia kirjoitti:
Työtä pitää jatkaa niin kauan kuin se on mielekästä. Tämän päivän eläkkeillä ei vaan tule toimeen. Eikä se 68 mikään raja saisi olla niin kauan kuin mieli tekee pitää olla mahdollisuus jatkaa työntekoa. Tosin monen eäkeläiset tekevä eri avustusjärjestöissä palkatonta työtä.siellä tapaa paljon yli 80 vuotiaitakin jotka toimivat varsin tehokkaasiti omien voimiensa rajoissa Varsin monet omaishoitajat ovat yli 60 vuotiaita kaiken lisäki kunnilla ei ole maksaa heille edes sitä lakisääteistä korvausta, vaan vetoavat kunnan rahatilanteeseen. Älkää olko missään mielessä kateellisia heille. He ovat varsin tuottavia yhteiskunnalle. Toki paljon on jotka riutuvat huonoissa olissa tai ovat syrjääntyneitä. Osa on tähän joutunut yhteiskunnan syrjivän asenteen tähden. Aiemmin kun asuttiin isoissa perheiss mummoista lastenlesten lapsiin näin tapahtuikin ja kaikilla oli oma paikkansa silloin se tehtiin pakosta. Ei varmaan olisi hullunpaa nykyäänkää kun kaikki on paljon paremmin. Kaikkea kun on. Miksi pitää ihmisiä laittaa eri kategorioihin eletään vaan ollaan ja sovitäan.
- kiusaajat kuriin
jälki pelit kirjoitti:
mut jos sä et ymmärrä se on sun ongelma mä en ainakaan aio muuttaa mun kaunista luonnetta mä en koskaa mee yli siitä mistä aita on matalin vaa siitä mistä se on kaatunut sä olet mies jolla on pelkkä rintalasta ilman rintaa ja lasta.meniks pilkut ja yhtäläisyysmerkit oikein kerro hei
Itseään viisaana pitävät vittuilevat ja nussivat pilkkua muita useammin.
Mutta me nuoret tiedämme:Pilkkua viilataan,pulua nussitaan. - "tulistunut"
peterg1 kirjoitti:
Työtä pitää jatkaa niin kauan kuin se on mielekästä. Tämän päivän eläkkeillä ei vaan tule toimeen. Eikä se 68 mikään raja saisi olla niin kauan kuin mieli tekee pitää olla mahdollisuus jatkaa työntekoa. Tosin monen eäkeläiset tekevä eri avustusjärjestöissä palkatonta työtä.siellä tapaa paljon yli 80 vuotiaitakin jotka toimivat varsin tehokkaasiti omien voimiensa rajoissa Varsin monet omaishoitajat ovat yli 60 vuotiaita kaiken lisäki kunnilla ei ole maksaa heille edes sitä lakisääteistä korvausta, vaan vetoavat kunnan rahatilanteeseen. Älkää olko missään mielessä kateellisia heille. He ovat varsin tuottavia yhteiskunnalle. Toki paljon on jotka riutuvat huonoissa olissa tai ovat syrjääntyneitä. Osa on tähän joutunut yhteiskunnan syrjivän asenteen tähden. Aiemmin kun asuttiin isoissa perheiss mummoista lastenlesten lapsiin näin tapahtuikin ja kaikilla oli oma paikkansa silloin se tehtiin pakosta. Ei varmaan olisi hullunpaa nykyäänkää kun kaikki on paljon paremmin. Kaikkea kun on. Miksi pitää ihmisiä laittaa eri kategorioihin eletään vaan ollaan ja sovitäan.
Hyvä ystävä! Arvostan omaishoitajia yli kaiken,mielettömästi. Heitä meidän kaikkien pitää arvostaa. Olen itse ollut henkisesti sairaan ihmisen "uskottu mies" eli hoitanut aikoinaan vuosikaudet täysin palkattomasti mm.hänen raha-asioitaan ja raportoinut
maistraatille tarkasti "pennintarkasti" jokaikisen sentin jota vanhus käytti. Sanon,että näistä ihmisistä on huutava pula. Jokaisen tupakka-askin,vaikka kioskilta hankkisit niin kassakuitti mukaan ja ylös kirjanpitoon. Maistraatin tarkastajat ovat tarkkoja,mutta auttavaisia ja ennen kaikkea asiallisia. Meni vähän sepostukseksi,mutta tämän asian halusin kertoa ja samalla totean,että tämä ei liity millään lailla nuorten työnsaantiin tai nuorisotyöttömyyteen.
ARVOSTAN SUUNNATTOMASTI IHMISIÄ,JOTKA HUOLEHTIVAT LÄHIMMÄISISTÄÄN! - kasta pissiin
ei todista kirjoitti:
Olin TIKAHTUA nauruun,kunluin kirjoituksesi. Mistä sinä saisit lääkkeet noihin seksihallusinaatioihin? Mene nuss****n sitä pilkkua anteeksi pulua sinne pikku yksiöösi.Tarkemmin sanottuna:Sutimaan löysällä.
Ne niitä virheitä sitten. tuliko välilyönti kysymysmerkin jälkeen? Hörhö.
- Tase pappa
Ilmeisesti meidän 60 pitäisi itse muistaa,kuinka suhtauduimme näihin " imbesiileihin",ollessamme itse nuoria, kaiken osaavia ja kaiken tietäviä. Niin se aika kuluu ja vuodet tekee tehtävänsä. Nämä ihmiset,joiden tiellä tunnumme nyt olevan,kokevat saman kohtalon,ennemmin kuin koskaan osaavat aavistaakaan. Ei mitään hätää. Porskutellaan hissukseen eteenpäin. Ei me ainakaan silloin olla tiellä kun kukkaron nyörejä pitäisi raottaa, tai äänestää.
- puunainen*
..että olen ollut tiellä vain työelämässä, yrittäessäni löytää vielä pysyvää työpaikkaa yli 50:nä. Olin armotta liian vanha ja sekös otti kupoliin niin fyysisesti kuin henkisestikin hyväkuntoista. Ja vielä enemmän kun jutteli töissäolevien kanssa ja heidän valittaessaan milloin mitäkin vaivaansa hartaana toiveena päästä eläkkeelle. Tasan ei käy onnen lahjat.
Muuten en mielestäni ole joutunut kohtaamaan iästä johtuvaa syrjintää. Oma käytös vaikuttaa varmasti myös siihen kuinka nuoremmat kohtaavat vanhemman. Poikkeuksia toki löytyy joka ikäryhmästä, joiden käytös saattaa pahoittaa toisen mielen. Ihmisiä kun ollaan.
Miltä tuntuikaan ajatella kaksikymppisenä 40-, 50- tai 60- vuotiaita? Vanhoja ikäloppujahan he silloin olivat. Aika muuttaa kummasti sitä ajattelua, eikä nyt edes 70:nen ole oikeastaan vanha! Se riippuu niin ihmisestä itsestään, jos alkaa pitää itseään vanhana, niin se heijastuu koko olemiseen, ja silloin nuoremmatkin herkemmin mieltävät sinut "vanhaksi". Mitä se "vanha" sitten ikinä onkaan!- päänsärkyäkö?
Mikä vuodatus.
- 1947
väkisin vaikuttavat. Ryppyjä ei pahemmin, mutta valkeus on tullut:)
Systerin kanssa naurettiin juuri samoista "vanhuusvaivoista". Ei ne isoja ole, mutta vetää suuta nauruun, vielä.
Nuoret vasta harjoittelevat elämää, siksi väsyvät. Myöhemmin osaa ottaa lunkisti.
mutta vain jalan tai autolla.
Asiallisesti ottaen, en koe olevani vielä vanha enkä tiellä - työikääkin vielä 2,5 tai 4,5 vuotta, - jatko katotaan sen mukaan mitä kroppa sanoo ekalla pysäkillä.
Kivaahan se oisi jo makoilla pitkään, mutta se miun eläke taitaa jäähä pieneksi, on niitä omien lasten hoitovuosiakin, sitä ns. tuottamatonta työtä, josta tosin olen aivan eri mieltä... :)- tällä 60+
palstalla vihaavat työssä olevia yli 6-kymppisiä. Heidän käytöksen ja kielenkäyttönsä on selllasta, ettei ihme, että ovat ilman työtä. Osa kansasta on aina ilman työtä ja varmaan juuri nämä "suuri suiset". Minä olen töissä vielä kaksi vuotta, kunnes jään( 65v) eläkkeelle. Enkä suostu joidenkin nuoreta takia tuntemaan huonoa omaatuntoa. Olen kouluni käynyt ja lapseni kouluttanut. He kaikki ovat töissä.
- Pirre*
tällä 60+ kirjoitti:
palstalla vihaavat työssä olevia yli 6-kymppisiä. Heidän käytöksen ja kielenkäyttönsä on selllasta, ettei ihme, että ovat ilman työtä. Osa kansasta on aina ilman työtä ja varmaan juuri nämä "suuri suiset". Minä olen töissä vielä kaksi vuotta, kunnes jään( 65v) eläkkeelle. Enkä suostu joidenkin nuoreta takia tuntemaan huonoa omaatuntoa. Olen kouluni käynyt ja lapseni kouluttanut. He kaikki ovat töissä.
nuorten on etittävä vaan oksansa, - niin se on ite kennenkin pitänyt keksiä henkensä pitimiksi milloin mitäkin arpeettia :)
Meijjänkin lapsilla on työtä, liikaakin - ei heijjän tarvia täällä kiljua hävittömyyksiä.. - jocus*
tällä 60+ kirjoitti:
Rääväsuisia kirjoittajia tosiaan, mutta eipä ole kehumista kuusikymppistenkään keskinäisessä kielenkäytössä. Melkein joka ketjussa muutamat - usein samat - menettävät malttinsa ja syytävät solvauksia niin paljon kuin keksivät. Onneksi he eivät ole niitä kekseliäimpiä sananiekkoja.
tällä 60+ kirjoitti:
Samaa mieltä...Yrittäkää nuoret pysyä perässä...Suurillaikäluokilla ollut aina töitä,ei johdu paljoudesta..
- lueskelija......
jocus* kirjoitti:
Rääväsuisia kirjoittajia tosiaan, mutta eipä ole kehumista kuusikymppistenkään keskinäisessä kielenkäytössä. Melkein joka ketjussa muutamat - usein samat - menettävät malttinsa ja syytävät solvauksia niin paljon kuin keksivät. Onneksi he eivät ole niitä kekseliäimpiä sananiekkoja.
Kaikki eivät hyväksy kiusaajaansa täälläkään, ja antavat sanan säilänsä puhua.
Mutta...hyvin ole näsäviisas itsekin kirjoituksissasi.
Kun tietää kaikesta kaiken, onhan sekin erinomaisuuden ylevyyttä.
Millä mittaat kenenkään kirjoittajan tietämyksiä, oi sinä suuri tietäjä? - jocus*
lueskelija...... kirjoitti:
Millä mittaat kenenkään kirjoittajan tietämyksiä, oi sinä suuri tietäjä?Ei täällä voi ketään kiusata, kun kaikki ovat toisilleen tuntemattomia. Minä puhuin joukosta alatyylisiä kirjoituksia, en kenestäkään kirjoittajasta; sinun viestisi on palstan sääntöjen vastainen, kun puhut minusta henkilönä. Silti en katso, että minua kiusaisit tai että edes siihen täällä palstalla kykenisit.
En ole kirjoittanut kenenkään "tietämyksestä", vaan siitä, että jotkut kirjoittajat menettävät malttinsa, ja alentuvat solvaamaan muita kirjoittajia. - mielestäsi
lueskelija...... kirjoitti:
Millä mittaat kenenkään kirjoittajan tietämyksiä, oi sinä suuri tietäjä?kiusaaja sellainen henkilö, joka on asiasta eri mieltä, esim. tyyliin pidän kesähelteistä, en pidä kesähelteistä.
Itse olen saanut paskaa silmilleni täällä vakikirjoittajalta juuri tuon tyyppisestä erimielisyydestä. Samainen vakikirjoittaja ei näytä hyväksyvät mitään sellaista, joka on hänen mielipiteestään eroavaa. - tietävän
mielestäsi kirjoitti:
kiusaaja sellainen henkilö, joka on asiasta eri mieltä, esim. tyyliin pidän kesähelteistä, en pidä kesähelteistä.
Itse olen saanut paskaa silmilleni täällä vakikirjoittajalta juuri tuon tyyppisestä erimielisyydestä. Samainen vakikirjoittaja ei näytä hyväksyvät mitään sellaista, joka on hänen mielipiteestään eroavaa.Olisiko vaan niin, ette tarkoittamasi kirjoittelija antanut hyppiä silmilleen, sanoi heti niin pahasti, et turha jatkaa!
Nämä viisaat kun eivät huomaa omaa viisasteluaan, ovat niin viattomia...?
Palstalle mahtuu myös älykkäille tilaa, vaan pysykää tosiaan pois meidän kukkapenkeistä tai sopankeitoista:/ - kilobitti
tietävän kirjoitti:
Olisiko vaan niin, ette tarkoittamasi kirjoittelija antanut hyppiä silmilleen, sanoi heti niin pahasti, et turha jatkaa!
Palstalle mahtuu myös älykkäille tilaa, vaan pysykää tosiaan pois meidän kukkapenkeistä tai sopankeitoista:/Hienoa! Olen juuri yksi niistä,joka älähtää heti jos joku aiheetta vinoilee.
"oletko apukoulun käynyt",näitä SOUMI 24 palstan pilaajia löytyy.
..........SOUMI! "etkö osaa kirjoittaa"....... - silmille hyppimistä?
tietävän kirjoitti:
Olisiko vaan niin, ette tarkoittamasi kirjoittelija antanut hyppiä silmilleen, sanoi heti niin pahasti, et turha jatkaa!
Palstalle mahtuu myös älykkäille tilaa, vaan pysykää tosiaan pois meidän kukkapenkeistä tai sopankeitoista:/Pitääkö täällä todellakin olla samaa mieltä kaikesta?
Kyllä tässä iässä pitäisi jo ymmärtää, että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. - näkökohdat
silmille hyppimistä? kirjoitti:
Pitääkö täällä todellakin olla samaa mieltä kaikesta?
Kyllä tässä iässä pitäisi jo ymmärtää, että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.ovat jopa rikastuttavia, kun ovat eri tavoin katseltuna.
Kun se jäisikin siihen, sillä useimmiten se on kirjoittajaan kohdistunutta halventamista. Ei ihme, ettei rekisteröityneet enää käytä nikkiään, kun saavat irvailijan peräänsä joka vastaukseensa.
Pitäisi, niin...niin pitäisi, vaan kun se ei täällä pidä.
Myös tosi lapsellista huomautella kielioppi virheistä, asian ymmärrrettävyys lienee se oleellisin asia? - ne rikastuttaisi,
näkökohdat kirjoitti:
ovat jopa rikastuttavia, kun ovat eri tavoin katseltuna.
Kun se jäisikin siihen, sillä useimmiten se on kirjoittajaan kohdistunutta halventamista. Ei ihme, ettei rekisteröityneet enää käytä nikkiään, kun saavat irvailijan peräänsä joka vastaukseensa.
Pitäisi, niin...niin pitäisi, vaan kun se ei täällä pidä.
Myös tosi lapsellista huomautella kielioppi virheistä, asian ymmärrrettävyys lienee se oleellisin asia?mutta eriävästä mielipiteestä olet viisastelija tms.
Tuossa sen taas näkee, kun katsoo paria viestiä ylemmäksi.
En minä eriävästä mielipiteestä live-elämässä saa äkäsiä vastauksia, vaan keskustelu jatkuu.
Mitä sitten taas tulee kielioppivirheisiin, niin osaan lukea tekstin vaikka virheitä olisikin.
- pahat paina.....
Jos tuntuu, että on tiellä, se on väärä tunne.
No autolla ajaessa tietenkin on tiellä.
Itsetuntoa on kohotettava ei kukaan 60- vuotias ole kenenkään tiellä.
Siirto kun nyt ei ole aikaa säveltää:)))
Arvostus
Kerroit minulle ajatuksistasi
ja sanoin "Puhuit viisaasti".
Näin sydämesi hymyilevän
ja suoristavan selkänsä.
Kuljin ohitsesi
mutta katsoin silmiisi
hiukan pitempään kuin tavallisesti.
Näin sydämesi hymyilevän
ja kantavan kuormansa kevyemmin.
Pidin sinua käsivarsillani
hiukan kauemmin kuin
ystävälliseen halaukseen tarvitaan.
Näin sydämesi hymyilevän
ja kasvoit hiukan pidemmäksi.
Kysyin ilmeestä kasvoillasi
ja silmäsi itkivät hetken.
Näin sydämesi hymyilevän
ja hymyilit minulle kyynelten läpi.
Suutelin poskeasi
kun halasit minua kiireisesti.
Näin sydämesi hymyilevän
ja naurusi oli onnellinen.
Tein enemmän kuin pyysit
ja tiesit olevasi arvokas.
Näin sydämesi hymyilevän
tietäessään olevansa todellinen.
Tulin luoksesi suru silmissäni
ja sanoin kaipaavani halausta.
Näin sydämesi hymyilevän
ja tiesit osaavasi rakastaa.- fakta homma
Olen sitä mieltä, että nuorten on tulevaisuus ja meidän vanhojen on arvokkaasti vähitellen siirryttävä mentoreiksi nuorillemme. Nuoret ovat kyvykkäitä, fiksuja ja osaavia. Se meidän on myönnettävä: kas, kun se koulutuskin heillä on paljon monipuolisempaa ja tieto kulkee aivan eri tavalla kuin meidän 'oppiaikoina'. Se on totuus.
- Henkilökohtaisesti minä huomaan tulleeni jo vanhaksi, kun en ilkeä enää liikkua minihameissa ja liian paljastavissa topeissa. Eikä minun perääni kukaan enää vislaa, niinkuin nuorena..... mutta minulla oli minullakin aikani olla villi ja nuori ja fiksukin kaiken lisäksi. Nyt suon puikot jo mielelläni seuraavalle sukupolvelle ja kaikella myötätunnolla. Pärjätkää kuten mekin olemme pärjänneet! - minunkin mielipiteeni
fakta homma kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että nuorten on tulevaisuus ja meidän vanhojen on arvokkaasti vähitellen siirryttävä mentoreiksi nuorillemme. Nuoret ovat kyvykkäitä, fiksuja ja osaavia. Se meidän on myönnettävä: kas, kun se koulutuskin heillä on paljon monipuolisempaa ja tieto kulkee aivan eri tavalla kuin meidän 'oppiaikoina'. Se on totuus.
- Henkilökohtaisesti minä huomaan tulleeni jo vanhaksi, kun en ilkeä enää liikkua minihameissa ja liian paljastavissa topeissa. Eikä minun perääni kukaan enää vislaa, niinkuin nuorena..... mutta minulla oli minullakin aikani olla villi ja nuori ja fiksukin kaiken lisäksi. Nyt suon puikot jo mielelläni seuraavalle sukupolvelle ja kaikella myötätunnolla. Pärjätkää kuten mekin olemme pärjänneet!Vähitellen siirryttävä ja annettava mahdollisuus nuorillemme. Meillä on jo kaikki,aika vaan on käymässä vähiin, nauttikaamme siitä. Ymmärrän nuoren ihmisen katkeruuden,siksi minäkin siirryin sivuun.Jos valtiovalta näyttää esimerkkiä palkkaamalla 1946 syntyneen miehen hyvin palkattuun johtajan virkaan,niin sanon että on turha leikilläänkään puhua nuorisotyöttömyydestä.
- 1947
kun joku on tiellä. Siis tiellä. Satasella sitä ja vastaavasti muita nopeuksia. Köröttelijöistä en pidä.
- 1943
yleensä iästä riippumatta eli toista kunnioittaen.
- virsi
kaunis, sinulla on taito paneutua pääasioihin.
- ibiza
Meitähän juuri tarvitaankin... Juuri oli tyttärenpoikani ostamassa käytettyä autoa... Pyysi "pappaa" asiantuntijaksi... Meni vain hetki kun todettiin moinen "kosla" pommiksi ja kenenhän ansiosta... Asiantuntijana ainakaan en ole tiellä!!! :)
- tätä palstaa
Moni täällä kirjoittaa tästä työttömyydestä ja 63 vuotiaitten töissä käymisestä.
Katselin varsin vähän nuoriso työttömyystilastoja noin eurooppalaisittain.
Noin 5 miljoona nuorta 18-24 vuotiasta on tällä hetkellä työttömänä Euroopan EU-maissa.
EU-maitten nuorisotyöttömyys on keskitasoa 19%.
Ruotsissa nuorisotyöttömyys on 25%
Asun Ruotsissa ja olen työtön keski-ikäinen, mutta ei täällä kyllä sillä tavalla työttömät ja lähellä eläke-ikää olevat toisiaan panettele kuin mitä tällä palstalla.
Kyllä varmasti valtioiden virkamiehet alentavat pakostakin eläke-ikää jos nuoret toden teolla alkavat mellakoimaan.
Nykyään on vain niin että tehtaissa työpaikat vähenevät automatisaation takia, uusia tuotantolaitoksia ei rakenneta juuri nyt, koska ylituotantoa on joka alalla. Kunnat eivat voi työllistää koska verorahoja ei enää tule kattamaan kustannuksia.
Toivon todella että maltillisuutta riittäisi jokaisen kohdalla. Yksi tai kaksi vuotta 40 vuoden työaikakauden aikana on vain neula saharassa, on sitä sitten nuori työtön taikka lähellä eläkeikää oleva.
Mielestäni kenenkään 60 vuotiaan tai iäkkäämmän ei tarvitse tuntea olevansa tiellä taikka haittona. Meitä kaikkia tarvitaan tavalla taikka toisella.- nuorisotyöttömyys
Onko sinusta siis oikein että 1943,1944,1945,1946 syntyneet ukot ovat töissä ja vielä valtion leivissä esimerkkiä näyttäen?
- ikäluokan
nuorisotyöttömyys kirjoitti:
Onko sinusta siis oikein että 1943,1944,1945,1946 syntyneet ukot ovat töissä ja vielä valtion leivissä esimerkkiä näyttäen?
ihmisiä on valtion töissä ja monen yksityisenkin, joka ainoassa maassa ja olen ollut myös työkaverina yli 65 vuotiaitten kanssa. Samalla työpaikalla on myös ollut nuoria alle 20 vuotiaita.
Jos nuori haluaa niihin valtion töihin niin sitä on aloitettava se ura nyt, menemällä ammattiliittoon, olla ohjaajana nuorisotyössä, kiinnostua kunnanpolitiikasta ja ennenkaikkea olla aktiivinen ja ilmaista mielipiteitään mutta myös antaa tilaa muitten mielipiteille. - 1947
työssäkäyntiin mahdollisuuden. Se siitä.
- Se siitä?
1947 kirjoitti:
työssäkäyntiin mahdollisuuden. Se siitä.
on yhteinen etu, muistetaanpa tämä!
- kultapossukerhon jäsenet
Minä olen -41 syntynyt ja eläkkeellä.
4,5% eläkekertymä on juuri muokattu noille mainitsemillesi ukoille ja akoille, hehän eivät ole koskaan tehneet mitään fyysisesti rasittavaa työtä, hehän jaksavat harrastaa olemista työpaikalla vaikka kuinka kauan, tunnettuahan on, että jos ei kelpaa yksityisille aloille täytyy olla julkisella.
Suorittavassa portaassa ei julkisellakaan ole juurikaan yli-ikäisiä.
Eihän nuo loiset ymmärrä itse lähteä eläkkeelle, pitää taas tehdä uusi laki, että heti pois ja tietysti paljon kultaista rahaa mukaan. - 1947
Se siitä? kirjoitti:
on yhteinen etu, muistetaanpa tämä!
vastasin ikäänkuin nuorille.. Etuhan se sille, kuka sitä käyttää tai voi käyttää. Verojahan pitkällä uralla haetaan. Hyvä asia se. Todella hyvä, etten sanoisi.
Kunhan työpaikat olisivat siedettäviä ilmapiiriltään. Se auttaisi jaksamaan.
Empatiakyvyt johtajilla on hakusessa.
- Otto-:
Iällä olevan niin väliä.
Omalla asenteella toisiin kanssa ihmisiin on paljon suurempi merkitys.
Minä en ole vielä ainakaan tuntenut olevani tiellä.
Päinvastoin, kysyntää tuntuu olevan enemmän kuin mitä jaksaa tarjota.
Se kun tuo ikä tuo jo hitaammat käännökset,yksi haitta sekin. - sitroen.
ihimetelly ku autolijat pysähtyy ennen suojatietä vaikken minä oo etes lähelläkään sitä enkä osota mittään merkkijä että oisin menosa kavun ylitte. Sitte minä hoksasin että se tuo minun harmaja tukka taitaa olla varotusmerkki että tuo on vanaha höppänä joka saattaa hypätä alle millon vain. Näin minä sen aattelin.
- nuoriso rikollinen
Ole varovainen ettet vahingoitu työmatkalla. Sinua tarvitaan työelämässä vielä useita vuosia.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.2291576- 901267
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2401209- 67985
- 75891
- 41685
- 57639
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80552- 45517
No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29514