IP -osoite..

Tietääkö joku, miksi ip osoitteeni muuttui automaattisesti, - onko miut ryöstetty? :/

23

465

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttunut -

minullakin, enkä ole huomannut minkään puuttuvan.

• työtön nuori

Et ole joutunut ryöstön kohteeksi.

• Pirre*

päivityksiä, ei ymmärrä..mie? :)

• Pirre*

Tätä nyt ilmestynyttä IP tä on tyrkytetty aiemminkin, mutta systeemi so. kone so. ohjelma tai joku on estänyt sen käytö, - miksi se nyt pomppasi käyttöön?

• Oikeastaan niin tyhmä, että kehtaanko ees tunnustaa!
      En minä vaan tiedä IP-osoitettani, en ole edes ajatellut koko asiaa.
      Mistä sen löytää?
      Ja tarviiko sitä jossain?

Naurakaa pois, kyllä minä sen kestän ja onpahan sitten jotain hauskaa
      tälläisenä ankean kylmänä päivänä.
      Vinoiluja en kaipaa!

• Pirre*

se on sen koneen osoite josta kukin naputtelee, eli sen mukaan meidät pystytään jäljittämään esim.

Saat IP os. näkyviin esim. kun nappaat oikealla painikkeella näyttösi alareunassa oikealla (minulla ainakain on) olevaa kahta pientä näytön kuvaa, näkyviin tulee läpyskä jossa lukee esim. Tila, nappaa siitä auki ja siitä välehteä Yleiset, ja sitten Ominaisuudet, siitä pitäisi näkyä tuo kys osoite numeroina..ymmärsitkö? :)

• erjlio

• Ilmarienen*
        erjlio kirjoitti:

"En minä vaan tiedä IP-osoitettani, en ole edes ajatellut koko asiaa.
        Mistä sen löytää?
        Ja tarviiko sitä jossain?"

- Ei tiedä monet muutkaan omaansa
        - Omasi näet klikkaamalla: http://whatismyipaddress.com/
        - Eipä oikeastaan

Jos enemmänkin kiinnostaa; http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

ja monena muuna:DDD

Ai kyllä on fiksua porukkaa, laitoin tieto sivut muistiin.

• erjlio kirjoitti:

"En minä vaan tiedä IP-osoitettani, en ole edes ajatellut koko asiaa.
        Mistä sen löytää?
        Ja tarviiko sitä jossain?"

- Ei tiedä monet muutkaan omaansa
        - Omasi näet klikkaamalla: http://whatismyipaddress.com/
        - Eipä oikeastaan

Jos enemmänkin kiinnostaa; http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

Oikein kaupunkilaiseksi minut laittoi, jos se punainen "flaku" asuinpaikkaani siinä merkkaa. Oli meinaan naapurikaupungissa, enkä kyllä tykkäisi olla kaupunkilainen.
        Eri numerot oli Pirren ruudussa, mutta hällä väliä sitten,
        ellei sitä oikeastaan tarvita koko numerorimssua!

Näillä tiedoilla mennään taas kummasti!

• H.L...nen
        Tellastiina kirjoitti:

Oikein kaupunkilaiseksi minut laittoi, jos se punainen "flaku" asuinpaikkaani siinä merkkaa. Oli meinaan naapurikaupungissa, enkä kyllä tykkäisi olla kaupunkilainen.
        Eri numerot oli Pirren ruudussa, mutta hällä väliä sitten,
        ellei sitä oikeastaan tarvita koko numerorimssua!

Näillä tiedoilla mennään taas kummasti!

...kertoo palvelimen sijainnin,osapuilleen. Siis,sinun internetpalveluntarjoajan sijainnin. Siinä kartan oikealla puolella vihreällä pohjalla lukee "Trace now",klikkaappas sitä.

• H.L...nen kirjoitti:

...kertoo palvelimen sijainnin,osapuilleen. Siis,sinun internetpalveluntarjoajan sijainnin. Siinä kartan oikealla puolella vihreällä pohjalla lukee "Trace now",klikkaappas sitä.

Olen siitäkin outo kummajainen,
        että en osaa muuta kuin tätä armasta suomenkieltä.
        Ennen en ole edes ajatellut, että pitäisi osata kieliä,
        mutta netissä surffaillessa se joskus tulee mieleen.

• juttu tämä

Riippuu liittymäsi lajista. Kiinteän IP-osoitteenkin voi ostaa. Muuten se menee niin, että operaattorin koneelta lähtö kiertää sen IP-osoitteen kautta, mikä osoite sattuu olemaan vapaana. Osoitteen loppuosa on sitten kuitenkin aina oman koneesi osoite.

• Verkkoyhteydet ilmoittaa ettei verkkokaapelia ole kytketty, ja yhteyteni on langaton verkko, eli kun huoneesta A, siirryin koneeni kanssa huoneeseen B, jouduimme linkittämään yhteyden A-Link,illä, ja nyt ihmettelen tosiaan johtuuko tuo IP- os. muutos tästä ed. mainitsemastani seikasta..

Mutta, kai se vävy käy täällä ja kattoo nuo jutskat, itse en uskalla muuttaa mitään asetuksia ominpäin, - ja taatusti häviää kaikki yhteydet sen siliän tien. :/

Koettu juttu sekin..:)

• sinua...

...tarkkaillaan.....varo nyt vaan, mitä kirjoitat .....

• sinua...

...tarkkaillaan..voro nyt vaan, mitä kirjoitat...

• samtime

Mitä se haittaa, jos rehellistä ihmistä tarkkaillaan?

Tervetuloa kahville tutut ja tuntemattomat tarkkailijat.

Kirjoitan nyt tarkkailtavaa, vittu, paska, perkele, kusi, piru, pillu, saatana, siitä voi kuka tahansa jatkaa tarkkailujaan.

Mihinkä tämä kuuluikaan?

• samtime kirjoitti:

Mitä se haittaa, jos rehellistä ihmistä tarkkaillaan?

Tervetuloa kahville tutut ja tuntemattomat tarkkailijat.

Kirjoitan nyt tarkkailtavaa, vittu, paska, perkele, kusi, piru, pillu, saatana, siitä voi kuka tahansa jatkaa tarkkailujaan.

Mihinkä tämä kuuluikaan?

varmaan lastenosastolle, silloin kun he koettelevat kys. sanojen vaikutusta vanhempiinsa. :)

P.s. ymmärsin tahallani näin..

Mutta, en minä ainakaan mitään olematonta tarkkailijaa kysele, ihmettelen vaan kun tuo ip os. muuttui äkkiä toiseksi.

Ei tähän mitään sen mystisempää liity..:)

• Ukki Savosta.
        Pirrejuupas kirjoitti:

varmaan lastenosastolle, silloin kun he koettelevat kys. sanojen vaikutusta vanhempiinsa. :)

P.s. ymmärsin tahallani näin..

Mutta, en minä ainakaan mitään olematonta tarkkailijaa kysele, ihmettelen vaan kun tuo ip os. muuttui äkkiä toiseksi.

Ei tähän mitään sen mystisempää liity..:)

http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

Meillä osaavampi henkilö huoltaa usein konetta , jopa eri mantereelta käsin. Annan IP-osoitteen ja hyväksynnän . Silloinpa alkaa koneella tapahtua, nuoli liikkuu vikkelään asiantuntevissa käsissä.

• Ukki Savosta.
        Ukki Savosta. kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

Meillä osaavampi henkilö huoltaa usein konetta , jopa eri mantereelta käsin. Annan IP-osoitteen ja hyväksynnän . Silloinpa alkaa koneella tapahtua, nuoli liikkuu vikkelään asiantuntevissa käsissä.

IP-osoite linkkiä klikkaamalla tulee voimassa oleva esille tarvittaessa.

• Pirre*
        Ukki Savosta. kirjoitti:

IP-osoite linkkiä klikkaamalla tulee voimassa oleva esille tarvittaessa.

pitäisi kai antaa osaavampiin käsiin nämä suojaus´asetusasiatkin, oisihan tuolla ojeita, mutku ei jaksa so. viiti niitä lukea.

Veljen poika on Di tältä it alalta, kai hän osoisi amerriikastakkii asti asetella näitä, - jos taas lei sielläpäin maalimaa menossa, oli siellä pii laaksossakin yhteen aikaan.

P.s. piti kehua :))

• kunnioittaen
        Pirre* kirjoitti:

pitäisi kai antaa osaavampiin käsiin nämä suojaus´asetusasiatkin, oisihan tuolla ojeita, mutku ei jaksa so. viiti niitä lukea.

Veljen poika on Di tältä it alalta, kai hän osoisi amerriikastakkii asti asetella näitä, - jos taas lei sielläpäin maalimaa menossa, oli siellä pii laaksossakin yhteen aikaan.

P.s. piti kehua :))

Pirre
        Ei tosiasian kertomien ole kehumista.

Minulla on myös mahdollista antaa kone pojan haltuun, joka asuu minusta noin 500km päässä, alussa kokeiltiin kerran, sen jälkeen olen yrittänyt pärjätä omillani.
        Kyllä ne Di:t osaavat, ainakin jotakin ;-)))

Palomuuri
        Automaattiset päivitykset
        Suojautuminen haittaohjelmilta
        Muut suojaukset

Siellä sisällä taitaa olla jo sitten
        suojautuminen vakoiluohjelmilta
        haittaohjelmien poistaminen
        virustorjunnat ym.

Kyllä tuota turvaa on aika paljon, jos menet sähköisesti pankkiin on sielläkin päässä turvaa vastassa.

Turva kyllä sitten häviää pankissa, kun alat sijoittamaan:-(((

• kunnioittaen
        kunnioittaen kirjoitti:

Pirre
        Ei tosiasian kertomien ole kehumista.

Minulla on myös mahdollista antaa kone pojan haltuun, joka asuu minusta noin 500km päässä, alussa kokeiltiin kerran, sen jälkeen olen yrittänyt pärjätä omillani.
        Kyllä ne Di:t osaavat, ainakin jotakin ;-)))

Palomuuri
        Automaattiset päivitykset
        Suojautuminen haittaohjelmilta
        Muut suojaukset

Siellä sisällä taitaa olla jo sitten
        suojautuminen vakoiluohjelmilta
        haittaohjelmien poistaminen
        virustorjunnat ym.

Kyllä tuota turvaa on aika paljon, jos menet sähköisesti pankkiin on sielläkin päässä turvaa vastassa.

Turva kyllä sitten häviää pankissa, kun alat sijoittamaan:-(((

ps.
        Minulla IP osoitteeni löytyy myös laajakaista operaattorin tietokannasta.

• Ukki Savosta.
        kunnioittaen kirjoitti:

ps.
        Minulla IP osoitteeni löytyy myös laajakaista operaattorin tietokannasta.

Täällä vanha horajava äijä yrittää vaan koneella touhuta.
        Poika joutunut paljon huoltamaan yhteyksiä.

Mm. useita vuosia sitten konetta vaihdettaessa hoiteli rapakon takaa ohjelmien vaihtoja, kun liike oli laittanut yöksi etä-yhteyden päälle. Olihan väli kylläkin paljon alle 10 000 km:ä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      96
      2683
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      205
      1705
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      117
      1618
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1481
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1242
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1025
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      989
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      81