IP -osoite..

Pirrejuupas

Tietääkö joku, miksi ip osoitteeni muuttui automaattisesti, - onko miut ryöstetty? :/

23

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttunut -

      minullakin, enkä ole huomannut minkään puuttuvan.

    • työtön nuori

      Et ole joutunut ryöstön kohteeksi.

      • Pirre*

        päivityksiä, ei ymmärrä..mie? :)


      • Pirre*

        Tätä nyt ilmestynyttä IP tä on tyrkytetty aiemminkin, mutta systeemi so. kone so. ohjelma tai joku on estänyt sen käytö, - miksi se nyt pomppasi käyttöön?


    • Oikeastaan niin tyhmä, että kehtaanko ees tunnustaa!
      En minä vaan tiedä IP-osoitettani, en ole edes ajatellut koko asiaa.
      Mistä sen löytää?
      Ja tarviiko sitä jossain?

      Naurakaa pois, kyllä minä sen kestän ja onpahan sitten jotain hauskaa
      tälläisenä ankean kylmänä päivänä.
      Vinoiluja en kaipaa!

      • Pirre*

        se on sen koneen osoite josta kukin naputtelee, eli sen mukaan meidät pystytään jäljittämään esim.

        Saat IP os. näkyviin esim. kun nappaat oikealla painikkeella näyttösi alareunassa oikealla (minulla ainakain on) olevaa kahta pientä näytön kuvaa, näkyviin tulee läpyskä jossa lukee esim. Tila, nappaa siitä auki ja siitä välehteä Yleiset, ja sitten Ominaisuudet, siitä pitäisi näkyä tuo kys osoite numeroina..ymmärsitkö? :)


      • erjlio

      • Ilmarienen*
        erjlio kirjoitti:

        "En minä vaan tiedä IP-osoitettani, en ole edes ajatellut koko asiaa.
        Mistä sen löytää?
        Ja tarviiko sitä jossain?"

        - Ei tiedä monet muutkaan omaansa
        - Omasi näet klikkaamalla: http://whatismyipaddress.com/
        - Eipä oikeastaan

        Jos enemmänkin kiinnostaa; http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

        ja monena muuna:DDD

        Ai kyllä on fiksua porukkaa, laitoin tieto sivut muistiin.


      • erjlio kirjoitti:

        "En minä vaan tiedä IP-osoitettani, en ole edes ajatellut koko asiaa.
        Mistä sen löytää?
        Ja tarviiko sitä jossain?"

        - Ei tiedä monet muutkaan omaansa
        - Omasi näet klikkaamalla: http://whatismyipaddress.com/
        - Eipä oikeastaan

        Jos enemmänkin kiinnostaa; http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

        Oikein kaupunkilaiseksi minut laittoi, jos se punainen "flaku" asuinpaikkaani siinä merkkaa. Oli meinaan naapurikaupungissa, enkä kyllä tykkäisi olla kaupunkilainen.
        Eri numerot oli Pirren ruudussa, mutta hällä väliä sitten,
        ellei sitä oikeastaan tarvita koko numerorimssua!

        Näillä tiedoilla mennään taas kummasti!


      • H.L...nen
        Tellastiina kirjoitti:

        Oikein kaupunkilaiseksi minut laittoi, jos se punainen "flaku" asuinpaikkaani siinä merkkaa. Oli meinaan naapurikaupungissa, enkä kyllä tykkäisi olla kaupunkilainen.
        Eri numerot oli Pirren ruudussa, mutta hällä väliä sitten,
        ellei sitä oikeastaan tarvita koko numerorimssua!

        Näillä tiedoilla mennään taas kummasti!

        ...kertoo palvelimen sijainnin,osapuilleen. Siis,sinun internetpalveluntarjoajan sijainnin. Siinä kartan oikealla puolella vihreällä pohjalla lukee "Trace now",klikkaappas sitä.


      • H.L...nen kirjoitti:

        ...kertoo palvelimen sijainnin,osapuilleen. Siis,sinun internetpalveluntarjoajan sijainnin. Siinä kartan oikealla puolella vihreällä pohjalla lukee "Trace now",klikkaappas sitä.

        Olen siitäkin outo kummajainen,
        että en osaa muuta kuin tätä armasta suomenkieltä.
        Ennen en ole edes ajatellut, että pitäisi osata kieliä,
        mutta netissä surffaillessa se joskus tulee mieleen.


    • juttu tämä

      Riippuu liittymäsi lajista. Kiinteän IP-osoitteenkin voi ostaa. Muuten se menee niin, että operaattorin koneelta lähtö kiertää sen IP-osoitteen kautta, mikä osoite sattuu olemaan vapaana. Osoitteen loppuosa on sitten kuitenkin aina oman koneesi osoite.

      • Verkkoyhteydet ilmoittaa ettei verkkokaapelia ole kytketty, ja yhteyteni on langaton verkko, eli kun huoneesta A, siirryin koneeni kanssa huoneeseen B, jouduimme linkittämään yhteyden A-Link,illä, ja nyt ihmettelen tosiaan johtuuko tuo IP- os. muutos tästä ed. mainitsemastani seikasta..

        Mutta, kai se vävy käy täällä ja kattoo nuo jutskat, itse en uskalla muuttaa mitään asetuksia ominpäin, - ja taatusti häviää kaikki yhteydet sen siliän tien. :/

        Koettu juttu sekin..:)


    • sinua...

      ...tarkkaillaan.....varo nyt vaan, mitä kirjoitat .....

    • sinua...

      ...tarkkaillaan..voro nyt vaan, mitä kirjoitat...

      • samtime

        Mitä se haittaa, jos rehellistä ihmistä tarkkaillaan?

        Tervetuloa kahville tutut ja tuntemattomat tarkkailijat.

        Kirjoitan nyt tarkkailtavaa, vittu, paska, perkele, kusi, piru, pillu, saatana, siitä voi kuka tahansa jatkaa tarkkailujaan.

        Mihinkä tämä kuuluikaan?


      • samtime kirjoitti:

        Mitä se haittaa, jos rehellistä ihmistä tarkkaillaan?

        Tervetuloa kahville tutut ja tuntemattomat tarkkailijat.

        Kirjoitan nyt tarkkailtavaa, vittu, paska, perkele, kusi, piru, pillu, saatana, siitä voi kuka tahansa jatkaa tarkkailujaan.

        Mihinkä tämä kuuluikaan?

        varmaan lastenosastolle, silloin kun he koettelevat kys. sanojen vaikutusta vanhempiinsa. :)

        P.s. ymmärsin tahallani näin..

        Mutta, en minä ainakaan mitään olematonta tarkkailijaa kysele, ihmettelen vaan kun tuo ip os. muuttui äkkiä toiseksi.

        Ei tähän mitään sen mystisempää liity..:)


      • Ukki Savosta.
        Pirrejuupas kirjoitti:

        varmaan lastenosastolle, silloin kun he koettelevat kys. sanojen vaikutusta vanhempiinsa. :)

        P.s. ymmärsin tahallani näin..

        Mutta, en minä ainakaan mitään olematonta tarkkailijaa kysele, ihmettelen vaan kun tuo ip os. muuttui äkkiä toiseksi.

        Ei tähän mitään sen mystisempää liity..:)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

        Meillä osaavampi henkilö huoltaa usein konetta , jopa eri mantereelta käsin. Annan IP-osoitteen ja hyväksynnän . Silloinpa alkaa koneella tapahtua, nuoli liikkuu vikkelään asiantuntevissa käsissä.


      • Ukki Savosta.
        Ukki Savosta. kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite

        Meillä osaavampi henkilö huoltaa usein konetta , jopa eri mantereelta käsin. Annan IP-osoitteen ja hyväksynnän . Silloinpa alkaa koneella tapahtua, nuoli liikkuu vikkelään asiantuntevissa käsissä.

        IP-osoite linkkiä klikkaamalla tulee voimassa oleva esille tarvittaessa.


      • Pirre*
        Ukki Savosta. kirjoitti:

        IP-osoite linkkiä klikkaamalla tulee voimassa oleva esille tarvittaessa.

        pitäisi kai antaa osaavampiin käsiin nämä suojaus´asetusasiatkin, oisihan tuolla ojeita, mutku ei jaksa so. viiti niitä lukea.

        Veljen poika on Di tältä it alalta, kai hän osoisi amerriikastakkii asti asetella näitä, - jos taas lei sielläpäin maalimaa menossa, oli siellä pii laaksossakin yhteen aikaan.

        P.s. piti kehua :))


      • kunnioittaen
        Pirre* kirjoitti:

        pitäisi kai antaa osaavampiin käsiin nämä suojaus´asetusasiatkin, oisihan tuolla ojeita, mutku ei jaksa so. viiti niitä lukea.

        Veljen poika on Di tältä it alalta, kai hän osoisi amerriikastakkii asti asetella näitä, - jos taas lei sielläpäin maalimaa menossa, oli siellä pii laaksossakin yhteen aikaan.

        P.s. piti kehua :))

        Pirre
        Ei tosiasian kertomien ole kehumista.

        Minulla on myös mahdollista antaa kone pojan haltuun, joka asuu minusta noin 500km päässä, alussa kokeiltiin kerran, sen jälkeen olen yrittänyt pärjätä omillani.
        Kyllä ne Di:t osaavat, ainakin jotakin ;-)))

        Palomuuri
        Automaattiset päivitykset
        Suojautuminen haittaohjelmilta
        Muut suojaukset

        Siellä sisällä taitaa olla jo sitten
        suojautuminen vakoiluohjelmilta
        haittaohjelmien poistaminen
        virustorjunnat ym.

        Kyllä tuota turvaa on aika paljon, jos menet sähköisesti pankkiin on sielläkin päässä turvaa vastassa.

        Turva kyllä sitten häviää pankissa, kun alat sijoittamaan:-(((


      • kunnioittaen
        kunnioittaen kirjoitti:

        Pirre
        Ei tosiasian kertomien ole kehumista.

        Minulla on myös mahdollista antaa kone pojan haltuun, joka asuu minusta noin 500km päässä, alussa kokeiltiin kerran, sen jälkeen olen yrittänyt pärjätä omillani.
        Kyllä ne Di:t osaavat, ainakin jotakin ;-)))

        Palomuuri
        Automaattiset päivitykset
        Suojautuminen haittaohjelmilta
        Muut suojaukset

        Siellä sisällä taitaa olla jo sitten
        suojautuminen vakoiluohjelmilta
        haittaohjelmien poistaminen
        virustorjunnat ym.

        Kyllä tuota turvaa on aika paljon, jos menet sähköisesti pankkiin on sielläkin päässä turvaa vastassa.

        Turva kyllä sitten häviää pankissa, kun alat sijoittamaan:-(((

        ps.
        Minulla IP osoitteeni löytyy myös laajakaista operaattorin tietokannasta.


      • Ukki Savosta.
        kunnioittaen kirjoitti:

        ps.
        Minulla IP osoitteeni löytyy myös laajakaista operaattorin tietokannasta.

        Täällä vanha horajava äijä yrittää vaan koneella touhuta.
        Poika joutunut paljon huoltamaan yhteyksiä.

        Mm. useita vuosia sitten konetta vaihdettaessa hoiteli rapakon takaa ohjelmien vaihtoja, kun liike oli laittanut yöksi etä-yhteyden päälle. Olihan väli kylläkin paljon alle 10 000 km:ä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe