Palkanlaskentaohjelman siirtyvät saldot

_pete_

Teen palkanlaskentaohjelmaa excelille ja Paavalin ja kumppaneiden ohjeilla olen saanut jo valmiiksi ohjelman, johon syötetään töihin tulo- ja lähtöaika niin excel laskee samantien samanlaisen laskelman kuin palkkalaskelmassa, joka palkanlaskijalta tulee(tt.eläkemaksut ja muut huomioiden).

Ongelma on seuraava, meillä maksetaan palkka vähän oudosti eli palkka maksetaan 2 krt./kk, mutta lisät(yölisä, ylityöt, sunnuntailisät) maksetaankin aina kaksi viikkoa myöhässä eli seuraavassa palkassa eli jos aloitin 1.6 hommat, niin eka palkkakausi katkeaa 15.6, mutta ekassa palkassa on vain peruskuukausipalkka jaettuna kahdella, kaikki lisät siirtyvät 30.6 maksettavaan palkkaan.

Miten tämän saisi toteutettua excelillä esim. makrolla, että lisät siirtyisivät seuraavaan laskelmaan.

Juoksevan numeroinninhan saa tällä:

Private Sub Workbook_Open()
Worksheets("Taul1").Range("A1").Value = Worksheets("Taul1").Range("A1").Value 1
End Sub

Mutta voisko tuosta olla apua siirtyviin lisiin?

5

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuan mies

Jos sinulla on jo juokseva numerointi, niin lisät maksetaan vain parillisissa tileissä - käytä sitä tietoa JOS-lauseessasi.

• _pete_

Itseasiassa ideasi oli nerokas. Huomasin vaan että tuo minun laskurini lisää numeroita aina exceliä avattaessa eli ei kovinkaan toimiva laskuri. Sattuuko joku tietämään toimivaa laskuria vai naputtelisko noi aina käsin ja sitten JOS kaavalla..

• _pete_
        _pete_ kirjoitti:

Itseasiassa ideasi oli nerokas. Huomasin vaan että tuo minun laskurini lisää numeroita aina exceliä avattaessa eli ei kovinkaan toimiva laskuri. Sattuuko joku tietämään toimivaa laskuria vai naputtelisko noi aina käsin ja sitten JOS kaavalla..

Mullakin sattui ajatuskatko, eli lisät siirtyvät aina kaksi viikkoa eteenpäin, seuraavaan palkkaan. Lisiä ei siis makseta vain parillisilla viikoilla vaan ne yksinkertaisesti valuvat aina seuraavaan tiliin. On muuten todella vaikea toteuttaa Excelillä, siinä kun ei ole minkäänlaista muistitoimintoa.

• _pete_ kirjoitti:

Mullakin sattui ajatuskatko, eli lisät siirtyvät aina kaksi viikkoa eteenpäin, seuraavaan palkkaan. Lisiä ei siis makseta vain parillisilla viikoilla vaan ne yksinkertaisesti valuvat aina seuraavaan tiliin. On muuten todella vaikea toteuttaa Excelillä, siinä kun ei ole minkäänlaista muistitoimintoa.

Vaikea antaa mitään ohjetta kun ei tiedä ohjelmasi rakennetta. Jos haluat koodia niin mailaa ohjelmasi mulle
        [email protected]
        @Kunde

• hilipatipippaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      442
      2270
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      66
      1373
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1320
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1218
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      93
      1196
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      103
      1061
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      133
      964
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      900
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      831
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      780
    Aihe