http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/145721.shtml
Eihän ne kestä ja korjauskin maksaa. Sama linja kyllä taitaa olla muissakin kodinkoneissa nykyään. Laitteita ei kannata korjata, kun ne takuuajan jälkeen hajoavat, sillä uusi maksaa saman verran.
Taulutv on heikompi kuin kuvaputkilaite
83
10100
Vastaukset
- olla...
tosin taulutv ei kyl vielä ainakaan ole hajonnut, maksaako sen korjaus kuinka paljon noin suunnilleen?
- assss
kuin pc:n litteissä monitoreissa. Minulta hajosi virtalähdekortti (invertterikortti).
Uusi olisi maksanut varmaan lähes 100 euroa työt. USA:ssa maksoi tietyssä nettikaupassa vain 30 taalaa, mutta juuri tarvittavaa korttia ei ollut varastossa eikä sähköpostiini ole tullut tietoa, että nyt olisi saatavana osaa.
Yritin korjata monitorin vaihtamalla sen virtalähdekortille kondensaattoreita.
Kuulemma kondensaattorit hajoavat useinmiten virtalähteistä, sekä pc:n keskusyksikön sekä littunäytön. Näyttöihin on kehdattu laittaa aivan paskalaatuista osaa.
Monitorin virtakortin kondensaattorien juotto ei onnistunut, tai sitten on muutakin vikaa. Kondensaattorit ovat viallisista yksilöistä päistä pullistuneet, joten mitään mittauksia ei tarvita.
Näyttö kesti juuri ja juuri 3 v takuuajan yli.
Myös PC:n virtalähteeni hajosi. Ostin laadukkaan, käytetyn hajonneen tilalle.
Asensin sen itse. Hyvin toimii taas. PC:llä oli myös ikää n. 4 vuotta.
Siis samasta PC:stä hajosi sekä littumonitori että virtalähde. Kuitenkaan osat eivät olleet mitään halpamerkkejä. Olin itse kasannut PC:n.- itse kasattu
laadukkaista osista hi hih hih hiiii. Ja hajosi ennen aikojaan hiih hi hi hi hhiii!!!!
Kannatta tulla tänne kehumaan he he heh heh heeee. - kyl uskon
että kallista on. Kaipa nyt merkeillä kuitenkin väliä, minkä merkkinen taulutv on? tarkoitan kaikessahan roinassa löytyy huonolaatuista ja hyvälaatuista, vai onko tuo ihan tyypillinen asia taulutv:ssä kuin taulutv:ssä? - oli merkki ja valmistumaa mikä tahansa.
kyl uskon kirjoitti:
että kallista on. Kaipa nyt merkeillä kuitenkin väliä, minkä merkkinen taulutv on? tarkoitan kaikessahan roinassa löytyy huonolaatuista ja hyvälaatuista, vai onko tuo ihan tyypillinen asia taulutv:ssä kuin taulutv:ssä? - oli merkki ja valmistumaa mikä tahansa.
Samoista komp0nenteista suurinpiirtein kaikki ovat tehty tosin erilaisia ratkaisuja jokin verran esiintyy pääasiassa erot ovat kosmeettisia. mut esim kondensaattoreissa jonkin verren siis niiden jännitekestävyy puhun elektrolyytti kondensaatoreista ne kyllä vanhenee ajallaan ja niiden arvo alkava ryömiä johonkin suuntaan ja niiden jännitteensietokyky laskee, Se minkälaisa kompnentteja on valittu ei näytä olevan ainakaan hinnan ansiota vaan muotoilu ja se muu sälä mitä monitorissa on sanelee mitä siitä pyydetään esim liitännät. Ei kompnenntien laatu oikeastaan merkitse mitään. LCD näyttö kestää pitkää plasmaan saattaa palaa myös jälki putki on pahin tällaiseen no TV käytössä tällä ei ole merkitystä harva se pelkkää logoa katselee PC näyttönä tällä om merkitysta. sillä siellä usein näytössä on sama kuva.
- eivä kestä
peterg1 kirjoitti:
Samoista komp0nenteista suurinpiirtein kaikki ovat tehty tosin erilaisia ratkaisuja jokin verran esiintyy pääasiassa erot ovat kosmeettisia. mut esim kondensaattoreissa jonkin verren siis niiden jännitekestävyy puhun elektrolyytti kondensaatoreista ne kyllä vanhenee ajallaan ja niiden arvo alkava ryömiä johonkin suuntaan ja niiden jännitteensietokyky laskee, Se minkälaisa kompnentteja on valittu ei näytä olevan ainakaan hinnan ansiota vaan muotoilu ja se muu sälä mitä monitorissa on sanelee mitä siitä pyydetään esim liitännät. Ei kompnenntien laatu oikeastaan merkitse mitään. LCD näyttö kestää pitkää plasmaan saattaa palaa myös jälki putki on pahin tällaiseen no TV käytössä tällä ei ole merkitystä harva se pelkkää logoa katselee PC näyttönä tällä om merkitysta. sillä siellä usein näytössä on sama kuva.
Niinkuin ennen.Valmistajathan menis järkiään konkkaan
jos tehtäis kulutusta pitkään kestäviä laitteita.
Esim.vanha mustavalko tv saatto kestää jopa 20v.
Jos vaan nappulat kesti vuosikymmeniä kestänyttä
painelemista.
Nämä uudet on hyvä jos 3-5v pelaa.
Sama on kännyköissäkin.
Linja on tämä,kauppa ei muuten käy. - ihan järjetöntä ole
eivä kestä kirjoitti:
Niinkuin ennen.Valmistajathan menis järkiään konkkaan
jos tehtäis kulutusta pitkään kestäviä laitteita.
Esim.vanha mustavalko tv saatto kestää jopa 20v.
Jos vaan nappulat kesti vuosikymmeniä kestänyttä
painelemista.
Nämä uudet on hyvä jos 3-5v pelaa.
Sama on kännyköissäkin.
Linja on tämä,kauppa ei muuten käy.Jos ostat huippulaatuisen TV:n (B&O esimerkiksi).
Se kestää 20 vuotta ja maksat 5000€.
Ostat halpa-tv:n. se kestää 2 vuotta ja maksaa 500€.
Kokonaishinta 20 vuodessa sama, paitsi että
10 vuoden päästä se kallis telkkari joutaa
ihan ehjänä kaatikselle koska ei toimi enää
kun standardit on muuttuneet ja kaupoista saa
modernimpaa. - vaativaa kirurgiaa.
Mutta kannattaa edes yrittää, jos kolvi pysyy kädessä.
Tärkeää siinä on välttää liian suuria lämpötiloja. Emolevyllä kun on usein useita sähköäjohtavia kerroksia, jotka liian suuri lämpötila voi saada irtoamaan toisistaan. Silloin emolevy on korjaamattomassa kunnossa.
Helpointa on tarttua suosiolla pihdeillä rikkinäiseen kondensaattoriin ja pyöräyttää sen jalat katki. silloin jäljelle jäävät komponenttijalat on helpompi juottaa irti.
Rikkinäistä kondensaattoria kun olisi turhaa koettaa irroittaa "ehjänä". - Netti-dzuis
ihan järjetöntä ole kirjoitti:
Jos ostat huippulaatuisen TV:n (B&O esimerkiksi).
Se kestää 20 vuotta ja maksat 5000€.
Ostat halpa-tv:n. se kestää 2 vuotta ja maksaa 500€.
Kokonaishinta 20 vuodessa sama, paitsi että
10 vuoden päästä se kallis telkkari joutaa
ihan ehjänä kaatikselle koska ei toimi enää
kun standardit on muuttuneet ja kaupoista saa
modernimpaa.Jos eivät ehkä hajoa kovin pian, niin kyllä niiden kalliinkien littunäyttö-televisioiden käytettävyys laske "mummoluokkaan", kun uudet terrestrial-lähetystandardit vaihtuvat HD-Full ja HD-Ready tasolle. Niiden DVB-T -virittimet kun eivät toimi uusilla antenniverkon lähetysstandardeilla. Niiden on arveltu tulevan käyttöön n. vuoden kuluttua, ainakin jos on uskominen Tekniikka ja Talous lehdessä 5.6.2009 julkaistua artikkelia. Nykyiset DVB-T -lähetykset tosin jatkuvat, mutta harvempi niitä viitsii katsella, kun parempilaatuisia 720 ja 1080 "juovan" lähetyksiäkin on silloin tarjolla. Nykyiset HD-Ready ja HD-Full-TV-vastaanottimet vaativat silloin uuden ulkoisen digiboksin. Digiboksileikki alkaa siis uudelleen n. v. 2010. Jopa vanhoille VHF III-alueen harava-antenneille löytyy jälleen käyttöä, kun tuolle alueelle tulee kuulemma kaksi neljän kanavan kanavanippua.
Lopputulos: älä osta uutta HD-telkkaria, jos et aio seurata ohjelmia pelkästään kaapeli- tai satelliittiverkosta. Malta vielä ja odota ainakin vuosi. - Optio-ollikas
prääät sano peräsmies ja kiinasta tulee lisää paskaa.
- assss
itse kasattu kirjoitti:
laadukkaista osista hi hih hih hiiii. Ja hajosi ennen aikojaan hiih hi hi hi hhiii!!!!
Kannatta tulla tänne kehumaan he he heh heh heeee.mahtavatkaan enää kestää?
- niin...
"kondensaattorien juotto ei onnistunut"
Eipä ne kondensaattorit mitään juokaan!
Juotto ja juotos ovat kaksi eri asiaa.
- ...
Nykyään mikään tekniikka ei kestä, koska OSTOHETKELLÄ kuluttajia ei kiinnosta mikään muu kuin hinta, ja se että sillä hinnalla saa mahdollisimman paljon ominaisuuksia.
Valmistajat tietenkin tekevät tuotteita, jollaisia kuluttajat ostavat. Laadusta tingitään, koska siitä ei kukaan suostu maksamaan. Se, että jälkeenpäin itkee miten nopeasti nykytekniikka hajoaa ja vaatii parempaa laatua, ei merkitse yhtään mitään niin kauan kun lompakollaan äänestää päinvastaista.
Internet on täynnä tietoa laitteista, on puoluettomien tahojen testejä ja keskustelufoorumeita täynnä kuluttajien kokemuksia. Myös terve järki auttaa televisiomallia valitessa - jos hakee laatua ja kestoa, kannattaa halpismallit ja tuntemattomat merkit kiertää kaukaa. - Jonde_86
Hei!
Olen työkseni korjannut taulutelevisioita nyt mainitsemattoman merkin valtuutetussa korjaamossa. Sanoisin että lähtökohtaisesti ongelma ainakin meillä oli se että tehdas ei anna riittäviä teknistä tukea korjaamolle. Ainut tehtaan tuki on kokonaisten ns. moduulikokonaisuuksien toimittaminen eli korjaustyö on käytännössä lähinnä kokonaisten piirikorttien vaihtamista. Jos siis televisio maksaa esim. 500€ ja siihen tarvittava varaosakortti maksaa korjaamolle 150€ niin on helposti kyseenalaista korjaustyön kannattavuus.
Toinen ongelma on nykyaikainen digitaalitekniikka joka on toteutettu lähinnä pintaliitostekniikalla. Monilla korjaamoilla ei ole edes kunnollisia työkaluja kannattavan pintaliitosjuotostyön suorittamiseksi. Lisäksi tarvittaisiin digitaalipuolen vikojen toteamiseksi myöskin digitaalipuolen mittalaitteet. Digitaalipuolella mittalaitteet joudutaan usein tekemään merkki- ja mallikohtaisiksi. Ainut käytännöllinen ratkaisu voisi siis olla jonkinlainen yleispätevä logiikka-analysaattorijärjestelmä jollaisen kehittämiseksi tehtaat eivät halua nähdä vaivaa (koska saavat paremmin rahaa kokonaisia kortteja myymällä) sekä monet vanhoilliset korjaamot eivät ole oikeista digitaalipuolen korjaustöistä kiinnostuneita.
Sanoisin siis että jatkossakin siis vain vaihdetaan kortteja (jota en edes pidä oikeana korjaustyönä) tai sitten koneet menevät rikottuaan hävitykseen. Lisäksi veikkaan korjaamoiden määrän vähenevän entisestään, korkeintaan merkkikorjaamoilla on jotain tulevaisuutta koska heillä on edes jonkinlainen tuki tehtaalta. Nykylaitteiden korjaaminen on usein mahdotonta tai ainakin erittäin aikaa vievää ja vaativaa ilman teknisiä asiakirjoja koska niistä ei aina suoraan kortteja katsomalla näe mikä tekee mitäkin niin kuin vanhemmissa koneissa.- tero yli
mulla ei ole nyt särkyny mutta mulla onki finlux ful hd kyllä suomalaiset osaa annoin vanhan sony bravian joka 2v sitten makso vähän yli 2000e äitille ja sitä on nyt jo värit himmenny suomalaiset osaa tehä tuotteita kuten nokia e51 seki toimii sony ericson meni akku no toimii ne ulkomaisetki mutta niistä pitää maksaa paljon ennenkö saa kunnon merkin suomen televisioista ei peritä matkakuluja
- Televisio on televisio..
tero yli kirjoitti:
mulla ei ole nyt särkyny mutta mulla onki finlux ful hd kyllä suomalaiset osaa annoin vanhan sony bravian joka 2v sitten makso vähän yli 2000e äitille ja sitä on nyt jo värit himmenny suomalaiset osaa tehä tuotteita kuten nokia e51 seki toimii sony ericson meni akku no toimii ne ulkomaisetki mutta niistä pitää maksaa paljon ennenkö saa kunnon merkin suomen televisioista ei peritä matkakuluja
Kuin vain nimeltään, kun Turun televisiotehdas meni konkurssiin vuonna 2005 ja sen tuotemerkit huutokaupattiin ja ne meni jonnekin kaukoitään.
http://www.talentum.com/doc.te?f_id=826840 - illu45
tero yli kirjoitti:
kyllä ne taitaa olla turkkilaisia nyt (finlux,salora)
- ostamaan kun vanha kuole
tero yli kirjoitti:
mulla ei ole nyt särkyny mutta mulla onki finlux ful hd kyllä suomalaiset osaa annoin vanhan sony bravian joka 2v sitten makso vähän yli 2000e äitille ja sitä on nyt jo värit himmenny.
vastahan sony bravia ful-hd tuli markkinoille tänä vuonna ja ostin sen 40" 1300€
et sillee sitä puhutaan palturia. - paremmin muistava
ostamaan kun vanha kuole kirjoitti:
mulla ei ole nyt särkyny mutta mulla onki finlux ful hd kyllä suomalaiset osaa annoin vanhan sony bravian joka 2v sitten makso vähän yli 2000e äitille ja sitä on nyt jo värit himmenny.
vastahan sony bravia ful-hd tuli markkinoille tänä vuonna ja ostin sen 40" 1300€
et sillee sitä puhutaan palturia.Muistan katselleeni Sony Bravia Full HD televisioita jo viime vuoden alkupuolella ja vielä tuossa mainitussa reilun parin tonnin hintaluokassa. Eli hitusen salapoliisintyötä lienee paikallaan.
Otetaanpa esimerkiksi vähän vanhempi malli: Sony KDL-40X3000, on Full HD ja oli aikoinaan ns. huippumalli. MBNetin hintaseurannan tieto ulottuu heinäkuun alkuun 2008 (tämän vanhempia hintoja näköjään ei pääse selaamaan. Ja tässä ryhmässäkin laitteesta puhuttiin ainakin jo joulukuussa 2007. Sonyn suomenkielinen sivu puolestaan väittää mallin olleen myynnissä marraskuusta 2007, mikä sopii hyvin yhteen edellisen kanssa.. Ja hinta oli alussa lähellä kolmea tonnia. - dyski
Televisio on televisio.. kirjoitti:
Kuin vain nimeltään, kun Turun televisiotehdas meni konkurssiin vuonna 2005 ja sen tuotemerkit huutokaupattiin ja ne meni jonnekin kaukoitään.
http://www.talentum.com/doc.te?f_id=826840Ostin v2005 Finlux 28"100/hz palamaton,3xscart ym.
Takana lappu jossa tekniset tiedot sekä mystinen teksti:Made in Finland. - älä mölö
paremmin muistava kirjoitti:
Muistan katselleeni Sony Bravia Full HD televisioita jo viime vuoden alkupuolella ja vielä tuossa mainitussa reilun parin tonnin hintaluokassa. Eli hitusen salapoliisintyötä lienee paikallaan.
Otetaanpa esimerkiksi vähän vanhempi malli: Sony KDL-40X3000, on Full HD ja oli aikoinaan ns. huippumalli. MBNetin hintaseurannan tieto ulottuu heinäkuun alkuun 2008 (tämän vanhempia hintoja näköjään ei pääse selaamaan. Ja tässä ryhmässäkin laitteesta puhuttiin ainakin jo joulukuussa 2007. Sonyn suomenkielinen sivu puolestaan väittää mallin olleen myynnissä marraskuusta 2007, mikä sopii hyvin yhteen edellisen kanssa.. Ja hinta oli alussa lähellä kolmea tonnia.Ette oo ajatellu johonki katkaisuhoitiin menemistä?
Alkaa olla oireet jo aika hurjat, kun yks samperin näyttölaite aiheuttaa tuollasta rähjäämistä ja itkemistä..
Avatkaa verhot, näkyy sitä liikettä ikkunastakin ja varmasti just niin terävänä, kun silmä pystyy kattomaan :) - buhahahah!
älä mölö kirjoitti:
Ette oo ajatellu johonki katkaisuhoitiin menemistä?
Alkaa olla oireet jo aika hurjat, kun yks samperin näyttölaite aiheuttaa tuollasta rähjäämistä ja itkemistä..
Avatkaa verhot, näkyy sitä liikettä ikkunastakin ja varmasti just niin terävänä, kun silmä pystyy kattomaan :)että menee korjaamaan faktat kohdalleen kun täällä mennään heittämään aivan täyttä tuubaa? Nuo Bravia-televisioiden tiedot oli nimittäin aivan helppo tarkistaa netistä ja vastasivat hyvin omaa mielikuvaani:-) Ja oli muuten ensimmäinen viestini tähän ryhmään, joten en osannut arvata miten herkkähipiäistä porukkaa täältä löytyy - taisin osua todella arkaan paikkaan:-)
- Sony Bravia
paremmin muistava kirjoitti:
Muistan katselleeni Sony Bravia Full HD televisioita jo viime vuoden alkupuolella ja vielä tuossa mainitussa reilun parin tonnin hintaluokassa. Eli hitusen salapoliisintyötä lienee paikallaan.
Otetaanpa esimerkiksi vähän vanhempi malli: Sony KDL-40X3000, on Full HD ja oli aikoinaan ns. huippumalli. MBNetin hintaseurannan tieto ulottuu heinäkuun alkuun 2008 (tämän vanhempia hintoja näköjään ei pääse selaamaan. Ja tässä ryhmässäkin laitteesta puhuttiin ainakin jo joulukuussa 2007. Sonyn suomenkielinen sivu puolestaan väittää mallin olleen myynnissä marraskuusta 2007, mikä sopii hyvin yhteen edellisen kanssa.. Ja hinta oli alussa lähellä kolmea tonnia.Full HD tosiaan on ollut markkinoilla jo pidemmän aikaa. Oman ostin marraskuussa -07 ja silloin se kai oli aika tuore malli. Hiton kallis oli, mutta on ollut hyvä.
Se on kyllä myytti, että korjattu televiisio kestääs.. Ennemmin minä hajen muutamalla kympillä kierrätyskeskuksesta telkkarin ja se kestää joko päivän tai kymmenen vuotta, ku korjauttaasin vanhaa rikkimennyttä..
Meinaan on tässä vuosikymmenten saatossa muutamaa telkkaria korjautettu, niin tua kun yksi vika on korjattu niin seuraava tulee. Meinaten, se tuppaa olemahan ketjureaktio, eli kun yksi komponentti hajoaa, silloin pruukaa muutakin vaurioitua, ja asia tulee ilmi sitte hetkenkuluttua. Ja sama juttu on muidenkin sähkölaitteiden kanssa.
Ja kännykkäpuolelta senverran, että nokialaasia pitää vaihdella takuun ollessa voimassa. Toinen vaihtoehto on osaa samsung. Ja huvitti se että nokia pärjää kännyvalmistajista parhaiten, kun sillä on isoimmat volyymit. Noh, mutta eikös se olekkin juuri nokia (mokia) mikä on 100% riippuvainen kännyistä? Mitä kaikkea esimerkiksi samsung valmistaa? Repertuaarista meinaten löytyy.... Ja taantuman iskiessä tuotteiden LAATU nousee arvoonsa, jolloin korealaiset/japanilaiset hyötyvät eniten taantumasta. Toisaalla myyntivolyymit ja optimikatteet eivät ole priorisointi listan kärjessä. Toisin kuin esimerkiksi nokialla, ja monilla muilla eurooppalaisilla valmistajilla.- vittulan väki
paska puhetta että hajooo taisi olla maanantai kappale se malli
laskettu aika on 2 vuotta kuulema ei pidä paikkaansa mulla on 42" lcd phillips 3.5 vuottaa edelleen toimii hyvin,, - kokemusta on....
vittulan väki kirjoitti:
paska puhetta että hajooo taisi olla maanantai kappale se malli
laskettu aika on 2 vuotta kuulema ei pidä paikkaansa mulla on 42" lcd phillips 3.5 vuottaa edelleen toimii hyvin,,mitä tulee tietokonenäyttöihin, mun ikivanhan 088:n, Spectrumin ja Amigan näytöt toimivat edelleen täyttäpäätä. Samoin ukkivainaan ikivanha mustavalkoinen asa.
Mutta ei ne viimeisimmät kuvaputkinäytöt ja telkkaritkaan olleet enää kovin kestäviä, mutta nyrkkiä nekin kestivät paremmin, kuin mikään taulutelkku tai näyttö.
Mun nelikasikutosen näyttö on jo vainaa ollut jo 15 vuotta. Se vain pimeni.
Pentium 2:sen kuvaputkinäyttö välkyttää.
Athlon 64:sen kuvaputki pimahti just, kun takuuaika oli ylittynyt.
Mutta telkkareista sitten. Taulutelkkarit ovat huomattavan verran heikompia, kuin niitä edeltäneet uusimmat kuvaputketkin. Uusi Finluxin kuvaputkitelkkarini putos lattialle. Mitä kävi? Lattiaan tuli Jumalattoman iso kolo, mutta telkkari toimii edelleen. Mitä kävi taulutelkkarille, kun se putosi seinätelineestä. No paskakshan se meni. Ei tietenkään selvinnyt railoitta. Eikä menny takuuseen, koska hajoamissyynä oli putoaminen.
Eräs tuttuni oli kova hakkaa telkkareita, jos sillä meni hermot. Kuvaputkitöllöt kestivät hyvin nyrkin iskuja, mutta ei taulutelkkarit tuolla kestäneet. menivät ihan säpäleiksi :) - charachaid
kokemusta on.... kirjoitti:
mitä tulee tietokonenäyttöihin, mun ikivanhan 088:n, Spectrumin ja Amigan näytöt toimivat edelleen täyttäpäätä. Samoin ukkivainaan ikivanha mustavalkoinen asa.
Mutta ei ne viimeisimmät kuvaputkinäytöt ja telkkaritkaan olleet enää kovin kestäviä, mutta nyrkkiä nekin kestivät paremmin, kuin mikään taulutelkku tai näyttö.
Mutta telkkareista sitten. Taulutelkkarit ovat huomattavan verran heikompia, kuin niitä edeltäneet uusimmat kuvaputketkin. Uusi Finluxin kuvaputkitelkkarini putos lattialle. Mitä kävi? Lattiaan tuli Jumalattoman iso kolo, mutta telkkari toimii edelleen. Mitä kävi taulutelkkarille, kun se putosi seinätelineestä. No paskakshan se meni. Ei tietenkään selvinnyt railoitta. Eikä menny takuuseen, koska hajoamissyynä oli putoaminen.
Eräs tuttuni oli kova hakkaa telkkareita, jos sillä meni hermot. Kuvaputkitöllöt kestivät hyvin nyrkin iskuja, mutta ei taulutelkkarit tuolla kestäneet. menivät ihan säpäleiksi :)Kyllä tosiaan tuo meiänki amigan näyttö (myös amiga) edelleenkin pelaa täydellisesti, vm -86 =)
Ja Philips putkitöllö seisoo tuossa olkkarin pöydällä, ikää 15v. En muuten ymmärrä tätä "philips on paskaa" höpötystä kun meiän philipsin stereot ja telkkarit yms. on maailman kestävimmät ja parhaimmat, ei ikinä mitään vikaa ollu, vanhimmat 10v ?... - kokemusta on....
charachaid kirjoitti:
Kyllä tosiaan tuo meiänki amigan näyttö (myös amiga) edelleenkin pelaa täydellisesti, vm -86 =)
Ja Philips putkitöllö seisoo tuossa olkkarin pöydällä, ikää 15v. En muuten ymmärrä tätä "philips on paskaa" höpötystä kun meiän philipsin stereot ja telkkarit yms. on maailman kestävimmät ja parhaimmat, ei ikinä mitään vikaa ollu, vanhimmat 10v ?...tai ainakaan vanhat philipsit. Mulla on paljonkin Philipsin valmistamia vehkeitä aina kodinkoneista stereoihin. Vanha philipsin tietokonenäyttö toimii vieläkin, vaikka sillä on ikää 15 vuotta. Philipsin radio toimii ihan hyvin ja stereotkin pelaavat, vaikka äänenlaatu ei tietenkään yllä mihinkään hifi-vehkeisiin, mutta missäpä tämän hintaluokan vehkeissä yltäis.
Philipsin kodinkoneet ovat toimineet moitteettomasti.
Philips oli ainakin kuvaputkien valmistajana yksi parhaimmista. - dyski
tai ainakaan vanhat philipsit. Mulla on paljonkin Philipsin valmistamia vehkeitä aina kodinkoneista stereoihin. Vanha philipsin tietokonenäyttö toimii vieläkin, vaikka sillä on ikää 15 vuotta. Philipsin radio toimii ihan hyvin ja stereotkin pelaavat, vaikka äänenlaatu ei tietenkään yllä mihinkään hifi-vehkeisiin, mutta missäpä tämän hintaluokan vehkeissä yltäis.
Philipsin kodinkoneet ovat toimineet moitteettomasti.
Philips oli ainakin kuvaputkien valmistajana yksi parhaimmista.Hankin 90luvun alussa Philipsin TV:n,pimeni takuuaikana,sain uuden tilalle,hajos heti takuun päätyttyä,korjaus arvio >1000mk!Annoin olla ja ei ku Saloraa tilalle,jota kaverini katsoo tänä päivänäkin,kestänyt siis lähes 20v,eikä mitään vikaa!
Philips osaa tehdä vain ja ainoastaan,pölynimurit ja parranajokoneet,kaikki muu Philipsin väsäämä on ihan perseestä. - landepaukku 7
dyski kirjoitti:
Hankin 90luvun alussa Philipsin TV:n,pimeni takuuaikana,sain uuden tilalle,hajos heti takuun päätyttyä,korjaus arvio >1000mk!Annoin olla ja ei ku Saloraa tilalle,jota kaverini katsoo tänä päivänäkin,kestänyt siis lähes 20v,eikä mitään vikaa!
Philips osaa tehdä vain ja ainoastaan,pölynimurit ja parranajokoneet,kaikki muu Philipsin väsäämä on ihan perseestä.riippuu naamasta kuka sitä pillipsiä katselee. kestänny parikymmentä vuotta meikäläisellä
- saavasi
dyski kirjoitti:
Hankin 90luvun alussa Philipsin TV:n,pimeni takuuaikana,sain uuden tilalle,hajos heti takuun päätyttyä,korjaus arvio >1000mk!Annoin olla ja ei ku Saloraa tilalle,jota kaverini katsoo tänä päivänäkin,kestänyt siis lähes 20v,eikä mitään vikaa!
Philips osaa tehdä vain ja ainoastaan,pölynimurit ja parranajokoneet,kaikki muu Philipsin väsäämä on ihan perseestä.jonkun Korealaisen taulu-tv:n kestämään yli 2v? Ja saatko sen sitten korjattua 170 eurolla?
- spektrumin
mitä tulee tietokonenäyttöihin, mun ikivanhan 088:n, Spectrumin ja Amigan näytöt toimivat edelleen täyttäpäätä. Samoin ukkivainaan ikivanha mustavalkoinen asa.
Eräs tuttuni oli kova hakkaa telkkareita, jos sillä meni hermot. Kuvaputkitöllöt kestivät hyvin nyrkin iskuja, mutta ei taulutelkkarit tuolla kestäneet. menivät ihan säpäleiksi :)"näyttö" onkin varmaan telkkari, eihän siihen muuta kiinni saanut
- Tiedän..
Eräs tuttuni oli kova hakkaa telkkareita, jos sillä meni hermot. Kuvaputkitöllöt kestivät hyvin nyrkin iskuja, mutta ei taulutelkkarit tuolla kestäneet. menivät ihan säpäleiksi :)Kysy kierrätyskeskuksesta putkinäyttöjä, saat hyvän vaikka 5 eurolla, ja käy suoraan vanhaan pc: koneeseesi.
Tyhmät ostavat littunäyttöjä vaikka tilaa on pöydällä. Säästävät kalliimman littunäytön sähkökulutuksessa laitteen hintaeron sadassa vuodessa hehe.
- rane19..
Asiaan tulisi helpotusta kun takuuajat esim. kodinkoneilla olisi min. n. 3-4 vuotta. Tällä takuuajalla toimittajan on pakko alkaa katsomaan mitä komponentia lopputuotteeseen laittaa. Myös laitteiden koekäyttöön varmaan panostettaisiin enemmän, jos ja kun tuotteiden takuu korjaukseen mennyt raha voitaisiin periä tuotteen valmistajalta.
Nykyisellä takuuajalla meidän maailma hukkuu romuun, kun tuotteet eivät kestä ja tilalle joudutaan ostamaan uusi tuote =>MAHDOLLISESTI romu jo valmiiksi. - taulupöllö
taulutöllön ikää yli 300%. Fakta. Pätee muihinkin häkkyröihin, joissa on mm. invertteripoweri jota ei ole suojattu ku jollain hintelällä varistorilla.
- assss
Katselin juuri Helsingin Ruoholahdessa verkkokauppa.com:ssa jatkojohdon näköisiä edullisia ylijännitesuojia. Toimivatko oikeasti?
Ilmeisesti virtalähdekortin kondensaattorit rikkoo myös liian kova lämpötila tv:n kotelossa. - ovat sulaketta
assss kirjoitti:
Katselin juuri Helsingin Ruoholahdessa verkkokauppa.com:ssa jatkojohdon näköisiä edullisia ylijännitesuojia. Toimivatko oikeasti?
Ilmeisesti virtalähdekortin kondensaattorit rikkoo myös liian kova lämpötila tv:n kotelossa.herkempiä, eli jos pistokkeesi ovat jo sulakkeen takana, niin etä saa "jännitesuojasta" etua. Virtaa tarkasti tasaamaan tarvitaan jo oikea kallis online-UPS, edes offline-UPSista ylijännitesuojalla ei ole vastaavaa hyötyä.
- osaltaan.
Vanhemmat kuvaputkitelevisiot kestivät päälläoloa enemmän.
Mikäli taulutelevisiota pidetään päällä 24/7, niin loppu tulee aika pian. - Putkitöllö
Tutuksi tullut tv-korjaaja sanoi jo vuosia sitten että häneltä loppuu työt kun littutelkkarit yleistyvät kodeissa. Eivät ole ihmiskäden korjattavissa, paitsi kortteja vaihtaen ja virtalähteen uusinta mahdollista. Eikä nuokaan työt ole taloudellisesti järkevää.
Itse ainakin käytän nurkissa olevat kuvaputkitelkkarit loppuun niin kauan kun laitteet toimivat ja lähetystekniikka sallii. Pahus vaan kun on tullut hyvät yksilöt kohdalle: 10-vuotias panasonic toimii aina vain. Samaten 20 vuotta vanha kiinalainen Peony. Kumpikin on paljon käytetty/katsottu ja ikinä ei ole tarvinnut korjauttaa. Sen sijaan vanhempien philipsiä korjattiin kerran vuodessa. - paskaks meni!
Voi kehveli, kun olin ostanut just ultraohuen Samsungin taulutelkkarin. Ripustin sen seinälle, mutte penteleen seinäpidike petti ja telkku tippui lattialle ikävin seurauksin.
Näyttöpintaan jäi kamalia jälkiä, eikä laite selvinnyt railoitta. Takuuseen ei kuulemma mene, koska seinäteline oli minun itse tekemä.
Kuvaputkitelkkarikin meillä on kerran tippunut samalta korkeudelta pöydän päältä, mutta se ei ollut moksiskaan. Sen sijaan lattiaan tuli jumalaton kolo. Ja tuo telkkari toimii vieläkin, vaikka on ihan himputin vanha. No, se saa nyt palvella meitä taas sen aikaa, kunhan saan ostettua uuden taulutelkkarin tilalle, joka toivottavasti kestäisi pudotukset paremmin.- ja silleen
Mut miks ihmeessä tarvii moneen kertaan kirjottaa toi sama värssy pudonneesta taulutelkasta ja jumalan kolosta.. Hieman eri sanoin tosin...
- kyseessä
on näitä uusia "hienoja" ydinasevaltion tuotteita joihin saa sellaisen naruvirityksen niin voit syyttää vain itseäsi jos olet sellaiset mennyt ostamaan. Ei tule kuuna päivänä toimimaan se että lyöt töllön yhdellä ruuvilla seinään. Fysiikan lait sanovat että kun lyöt tv:n vasempaan reunaan par HDMI-liitintä kiinni niin televisio on vinossa ja mikäli haluat johdot viritella töllön taakse niin se on kenossa.
- herra 47
mun sony on ainakin kestäny ja kuva huippuluokkaa !! kantsii maksaa pikkasen enemmän ja ostaa laatua !!
- sjhisudhgpis
Nokia-merkkinen kuvaputkitv. Kerran jouduin käyttämään korjauksessa, mutta hyvin on muuten pelannut.
- asdfghjks
kyllä Sony on aina hinta/laatu suhteeltaan kallis, eikös se ole testien tulos aina olut.
Toiseksi, aina tv, vaikka olisi kuinka paljon liittimiä ja ominaisuuksia on ainakin tähän aikaan elettyä olut hyvin vanha jo alle 2 vuoden jälkeen, aivan kuten tietokoneetkin koko -90 luvun, vanhenivat vuodessa, (286-PC aloittaneena kokenut, mutta sainpahan ammatin siitä lapsilleni)
toiseksi,
jos olet testannut kestävyyttä, kai sinulla on silloin jo yli viisi vuotta olut,
kai sinä ajat kunnon autollakin, ettet koko elämääsi panosta tuhansien eurojen television katseluun.
Jokainen kestää varmaan reippaasti yli 5 vuotta, jos ei riko, joka useile käy,
mutta kalliisti tulee elämä ja yksinkertaista on, jos silloinkin vaihtaa,
meillä tuo raha käytetään matkailuun,
oltiin jo Japanissa 3 viikkoa alkuvuodesta, pian on pari keski-eutoopan kahden viikon matkaa tulossa.
Näyttävät naapuritkin kadehtivan enemmän matkoja kuin suurta taulutelevisiota.
Tietysti, tv saa kaupasta helpommin,
matka pitää tilata ja mennä, siinä on enemmän vaivaa.
(Ekaa taulua suunnitteleva, kun on viisi 21" vm. 1993-197x. - asdasddsa
asdfghjks kirjoitti:
kyllä Sony on aina hinta/laatu suhteeltaan kallis, eikös se ole testien tulos aina olut.
Toiseksi, aina tv, vaikka olisi kuinka paljon liittimiä ja ominaisuuksia on ainakin tähän aikaan elettyä olut hyvin vanha jo alle 2 vuoden jälkeen, aivan kuten tietokoneetkin koko -90 luvun, vanhenivat vuodessa, (286-PC aloittaneena kokenut, mutta sainpahan ammatin siitä lapsilleni)
toiseksi,
jos olet testannut kestävyyttä, kai sinulla on silloin jo yli viisi vuotta olut,
kai sinä ajat kunnon autollakin, ettet koko elämääsi panosta tuhansien eurojen television katseluun.
Jokainen kestää varmaan reippaasti yli 5 vuotta, jos ei riko, joka useile käy,
mutta kalliisti tulee elämä ja yksinkertaista on, jos silloinkin vaihtaa,
meillä tuo raha käytetään matkailuun,
oltiin jo Japanissa 3 viikkoa alkuvuodesta, pian on pari keski-eutoopan kahden viikon matkaa tulossa.
Näyttävät naapuritkin kadehtivan enemmän matkoja kuin suurta taulutelevisiota.
Tietysti, tv saa kaupasta helpommin,
matka pitää tilata ja mennä, siinä on enemmän vaivaa.
(Ekaa taulua suunnitteleva, kun on viisi 21" vm. 1993-197x.Jos yhtään aikaasi seuraat Sonyn LCD televisiot ovat olleet pitkään hinta/laatusuhteeltaan parhaita..
- että,
asdasddsa kirjoitti:
Jos yhtään aikaasi seuraat Sonyn LCD televisiot ovat olleet pitkään hinta/laatusuhteeltaan parhaita..
sony on kallis hinta laatusuhteeltaan,
jos et itse ole seurannut, tai osaa seurata, lue testejä.
usein on myös valovuotoja reunoilla, ne alkavat häiritsemään myöhemmin ja vaikea myydä edelleen. - asdasdadsdsadsa
että, kirjoitti:
sony on kallis hinta laatusuhteeltaan,
jos et itse ole seurannut, tai osaa seurata, lue testejä.
usein on myös valovuotoja reunoilla, ne alkavat häiritsemään myöhemmin ja vaikea myydä edelleen.No et ainakaan samoja testejä. Sony on ykkönen 1000-1500€ hintaluokassa lähes kaikissa testeissä. Ympäri maailman.
- asdfghjks
asdasdadsdsadsa kirjoitti:
No et ainakaan samoja testejä. Sony on ykkönen 1000-1500€ hintaluokassa lähes kaikissa testeissä. Ympäri maailman.
"No et ainakaan samoja testejä. Sony on ykkönen 1000-1500€ hintaluokassa lähes kaikissa testeissä. Ympäri maailman."
jaksatko kertoa edes viisi testiä, vai edelleenkö jauhat samaa,
tiedän kyllä, eräät ovat rakastuneita merkkeihin ja tosiasiat hämärtyvät,
mutta mitä myöhemmin tajuat, sitä enemmän kadut.
eli montako testiä oikeesti osaat mainita,,,selittelemättä,
osaan kolme kieltäkin sujuvasti eli Englanti, Ruotsi ja Saksa käy suomen lisäksi. - asdsadsasad
asdfghjks kirjoitti:
"No et ainakaan samoja testejä. Sony on ykkönen 1000-1500€ hintaluokassa lähes kaikissa testeissä. Ympäri maailman."
osaan kolme kieltäkin sujuvasti eli Englanti, Ruotsi ja Saksa käy suomen lisäksi.En todellakaan ala sinulle googlettamaan testejä. Käy itse katsomassa niin näet kuinka hyvin W sarja esim on pärjännyt ja millä hinnalla niitä saa.
Toki on muitakin hyviä merkkejä ja malleja markkinoilla, mutta jos väittää Sonyn telkkareita hinta/laatusuhteeltaan kalliiksi ei ole seurannut LCD televisio markkinoita muutamaan vuoteen. - zxczxccxzcxzcxz
asdfghjks kirjoitti:
osaan kolme kieltäkin sujuvasti eli Englanti, Ruotsi ja Saksa käy suomen lisäksi.Ja mitäs helvettiä XD. Olet mennyt ostamaan 2 Sonya toisen threadin mukaan...
- asdfghjks
asdsadsasad kirjoitti:
En todellakaan ala sinulle googlettamaan testejä. Käy itse katsomassa niin näet kuinka hyvin W sarja esim on pärjännyt ja millä hinnalla niitä saa.
Toki on muitakin hyviä merkkejä ja malleja markkinoilla, mutta jos väittää Sonyn telkkareita hinta/laatusuhteeltaan kalliiksi ei ole seurannut LCD televisio markkinoita muutamaan vuoteen.mielessäsi,
etsimään joutuisit, Googlella,
en minäkään ole nähnyt yhtään testiä, jossa SONY olisi hinta/laatu suhhteeltaan kehuttu,
yleensä SONYä on kerrottu kalliiksi ja moitittu valovuotoja nurkissa,
jotka todella häiritsevät pimeässä katsellessa, eivätkä vähene vanhetessaan
(kylä meilläkin Sonyja on, muta meilä ei ole hintaa katsota, vain uusinat mallia,
joka vuosi on uuteen vaihdettu, eka maksoi kai 6000 €,
mutta silti pidän ne ylihintaisena, enkä suosittelisi heille joilla on velkaa vielä talostaan, yms. - asdfghjks
zxczxccxzcxzcxz kirjoitti:
Ja mitäs helvettiä XD. Olet mennyt ostamaan 2 Sonya toisen threadin mukaan...
On ihan hyvä kun on puolison- ja omilla vanhemmillamme sellaiset toosat, että hallitsemme niiden käytön ja osaamme antaa ohjeita puhelimella.
on heillä, meillä ja kolmela lapsellakin aivan samallaiset digipoxit
Humax 9200, ei olla mitään haittaa nähty ja hyviä näyttävät olevan. - hjeej..
asdfghjks kirjoitti:
mielessäsi,
etsimään joutuisit, Googlella,
en minäkään ole nähnyt yhtään testiä, jossa SONY olisi hinta/laatu suhhteeltaan kehuttu,
yleensä SONYä on kerrottu kalliiksi ja moitittu valovuotoja nurkissa,
jotka todella häiritsevät pimeässä katsellessa, eivätkä vähene vanhetessaan
(kylä meilläkin Sonyja on, muta meilä ei ole hintaa katsota, vain uusinat mallia,
joka vuosi on uuteen vaihdettu, eka maksoi kai 6000 €,
mutta silti pidän ne ylihintaisena, enkä suosittelisi heille joilla on velkaa vielä talostaan, yms.Valovuodot reunoista saa helposti pois vaikkapa rajausteipillä tai tussilla. teippi kai parempi jos haluaa myydä koneen myöhemmin valovuotoineen...
- Erkki-Juhani
hjeej.. kirjoitti:
Valovuodot reunoista saa helposti pois vaikkapa rajausteipillä tai tussilla. teippi kai parempi jos haluaa myydä koneen myöhemmin valovuotoineen...
Ei se valovuoto millään tussilla tai teipillä korjaudu, juttelin Niinimaan Markun (telehuolto Niinimaa) kanssa, sanoi että saattaa noin 2kk:ssa hieman korjautua tuo valovuoto, itse ostelin hulluna noin 3 vuoden sisällä parhaita lcd ja jopa led malleja, kaikissa valovuotoja enemmän tai vähemmän. Nyt yhdeksäs paneeli on panasonicin ga11 42" enkä ole parempaa telkkua kotonani nähnyt, vasteaika 0.001ms, ei taustavaloja vaan itsesyttyvät pixelit, 600hz:n liiketekniikka ja 4 joulen iskun kestävä suojalasi paneelin edessä, dynaaminen kotrasti 2000.000:1 ;)
- Virtapihi
Nojoo... nyt kun paljon keskustellaan energian säästöstä, joka varmasti on tarpeellista. Toitotetaan suureen ääneen mm taulutelkkujen virrankulutuksesta valmiustilassa. Luuleeko joku oikeasti, että valmistaja olisi lisännyt laitteeseen energiaakuluttavan lisätoiminnon huvikseen??????
Älkää ihmiset sammutelko virtakytkimestä niitä taulutelkkareita yhtämittaa. Ainoastaan silloin, kun ette käytä sitä piiiiiiiiiitkään aikaan. Senkinjälkeen mielummin valmiustila päälle ennenkun käynnistätte sen vehkeenne. Sen minkä energialaskussa voitatte, häviätte huoltokustannuksissa moneen kertaan...sama koskee muutakin viihde-elektroniikkaa.Itselläni on Bang & Olufsen(B&O) Beovision 3300 televisio vuodelta 1977; se toimii yhä; vaikka ikää on jo yli 30 vuotta! Jokapäiväisessä käytössä minulla on 100 Hz:n Finlux televisio, joka on tehty Turun tv-tehtaan konkurssin jälkeen konkurssipesältä ostetuista komponenteista. Tämä 32 tuuman suorapintaisella kuvaputkella oleva Finlux on kuvaltaan erittäin hyvä. Ennen tätä Finluxia minulla oli käytössä Bang & Olufsen(B&O) Beovision MX6000, joka on vuodelta 1993; se toimii yhä erittäin hyvin; kuvakin on hyvälaatuinen. Nykyään nämä Beovisionit ovat varastossa odottamassa käyttöä.
Taulutelevisiota en osta, ne kun kuluttavat sähköä kuvaputki TV:tä enemmän ja niin kuin on todettu; ne kestävät kuvaputki TV:tä vähemmäin aikaa.- Väärä apina
xana kirjoitti:
Itselläni on Bang & Olufsen(B&O) Beovision 3300 televisio vuodelta 1977; se toimii yhä; vaikka ikää on jo yli 30 vuotta! Jokapäiväisessä käytössä minulla on 100 Hz:n Finlux televisio, joka on tehty Turun tv-tehtaan konkurssin jälkeen konkurssipesältä ostetuista komponenteista. Tämä 32 tuuman suorapintaisella kuvaputkella oleva Finlux on kuvaltaan erittäin hyvä. Ennen tätä Finluxia minulla oli käytössä Bang & Olufsen(B&O) Beovision MX6000, joka on vuodelta 1993; se toimii yhä erittäin hyvin; kuvakin on hyvälaatuinen. Nykyään nämä Beovisionit ovat varastossa odottamassa käyttöä.
Taulutelevisiota en osta, ne kun kuluttavat sähköä kuvaputki TV:tä enemmän ja niin kuin on todettu; ne kestävät kuvaputki TV:tä vähemmäin aikaa.Johtuen telkkarin laadusta kestoaikaa nähden. Taulu TV'llä (LCD ja Plasmat) ei ole vielä käytetty kun muutaman vuoden. Siitä ei voi vielä tehdä johtopäätöksiä kestoajasta. LCD on vielä kokeilukapine niinkun ekat putkarit oli viiskytluvulla. Putkiteleviisota katsottiin alkuvuosin verrattain vähän aikaa päivässä (korkeintaan parisen tuntia päivässä (Spedet ja uutiset)) koska ei ohjelmia ollut vuorokauden ympäri niinkuin tänään. Meillä katsotaan tänään noin 15 - 20 tuntia päivässä. Välillä ympäri vuorokauden kun teinit kuuntelee musaa boksit, mtv sun muut lauantaisin. Meidän eka samsung ostettiin 3 vuotta sitten. Vielä käy moitteettomasti.
Siis verrannollisesti putkitelkut oli aikaansa sannoksia. Paloalttiit, pölynimurit ja vaikesäädettävät (Antenni katolla 2 kanvalla varustetut laatikot) josta lähti analoogiset äänensävyt. Ei vielä tänäpäivänä Digiboksin kautta saa oikeeta äänenvirystä putkitelkkarin kun ei oo kunnon hifi tai edes alkeisinta stereota tai 5.1 äänentoistoa. (Puhun nyt 60, ja 70 vuoden telkuista)
Siis tänään käytetään LCD'tä 3 - 4 kertaa enemmän kun putkitelkkarit aikoinaan. Kestokyky ja käyttämahdollisuudet edistyy taulutelkkarien kohdalla lähivuosina. Tänään voi ostaa telkkarin kuukaudessa jos tulot on yli 2000€/ kk 1950 luvulla sai säästää parikin vuotta ennenkun sai ostettua telkkarin. - The Right Monkey
Väärä apina kirjoitti:
Johtuen telkkarin laadusta kestoaikaa nähden. Taulu TV'llä (LCD ja Plasmat) ei ole vielä käytetty kun muutaman vuoden. Siitä ei voi vielä tehdä johtopäätöksiä kestoajasta. LCD on vielä kokeilukapine niinkun ekat putkarit oli viiskytluvulla. Putkiteleviisota katsottiin alkuvuosin verrattain vähän aikaa päivässä (korkeintaan parisen tuntia päivässä (Spedet ja uutiset)) koska ei ohjelmia ollut vuorokauden ympäri niinkuin tänään. Meillä katsotaan tänään noin 15 - 20 tuntia päivässä. Välillä ympäri vuorokauden kun teinit kuuntelee musaa boksit, mtv sun muut lauantaisin. Meidän eka samsung ostettiin 3 vuotta sitten. Vielä käy moitteettomasti.
Siis verrannollisesti putkitelkut oli aikaansa sannoksia. Paloalttiit, pölynimurit ja vaikesäädettävät (Antenni katolla 2 kanvalla varustetut laatikot) josta lähti analoogiset äänensävyt. Ei vielä tänäpäivänä Digiboksin kautta saa oikeeta äänenvirystä putkitelkkarin kun ei oo kunnon hifi tai edes alkeisinta stereota tai 5.1 äänentoistoa. (Puhun nyt 60, ja 70 vuoden telkuista)
Siis tänään käytetään LCD'tä 3 - 4 kertaa enemmän kun putkitelkkarit aikoinaan. Kestokyky ja käyttämahdollisuudet edistyy taulutelkkarien kohdalla lähivuosina. Tänään voi ostaa telkkarin kuukaudessa jos tulot on yli 2000€/ kk 1950 luvulla sai säästää parikin vuotta ennenkun sai ostettua telkkarin.Olet oikeassa. Aikoinaan katsottiin vain noin tunti illassa tai vastaavaa. Radioputkillahan oli aika rajallinen ikä. Ei ne olisi kestäneet nykypäivän menoa, jossa telkku on auki lähes 24h.
- Väärä apina
Joka kerran kun kaapeleiden kanssa röpelöidään on myös viisasta sammuttaa töllötin kokonaan (Niinkuin muut liitoskoneet) ja odottaa minuutin tai pari ennenkuin irroittaa HDMI/Scartit ja Antenni niin ehtii staattiset sähkövirrat latautua normaaliksi. Se rasittaa töllötintä liikaa ja voi vahingoitta laitetta jos tempaisee scartit irti käytön aikana.
Eräs kysymys: Mun LCDn infossa lukee 200W käyttötilassa ja 50W sähkön säästö tilassa. Olen kuullut että tuo 200W on täysikulu jos ääni on maximissa. Mulla on se käsitys että se vetää vähemmän sähköä jos vähentää äänentoistoa. Mulla on 6.2 surround ääni. Jos vain kuuntelee telkkarin kaijuttimia niin se ei vedä yhtä paljon virtaa kun jos kytken 6.2 surroundia. Pitääkö paikkaansa? Kuina suuri osa ääni vetää energiaa? Jotakin enemmän sen täytyy vetää?
- kyl paikkaansa!!
Mulla lähti just taulutöllö takuuseen, kerkeski jo toimiin 11 kuukautta.
Kyllä nyky elektroniikka romu on täyttä PASKAA, ja kerta käyttö kamaa, on kyseessä töllö, tietokone, tai mikä tahansa, jossa vähänki on sähkö osia.
Juuri hihittelin kaverille, kun minun Technics stereot täytti 25 vuotta, eikä tänä päivänä ole missään laitteessa mitään vikaa. Toki 2 soittimista on hiukan nuorempia, 25 vuotta sitten, kun ei tunnettu cd soitinta, ja vahvistimen ostin suuremman, mutta vanhakin löytyy, ja toimii. Koittakaapa saada taulutöllö kestämään 25 vuotta, puhumattakaan nyky stereoista. - kyl paikkaansa!!
Mulla lähti just taulutöllö takuuseen, kerkeski jo toimiin 11 kuukautta.
Kyllä nyky elektroniikka romu on täyttä PASKAA, ja kerta käyttö kamaa, on kyseessä töllö, tietokone, tai mikä tahansa, jossa vähänki on sähkö osia.
Juuri hihittelin kaverille, kun minun Technics stereot täytti 25 vuotta, eikä tänä päivänä ole missään laitteessa mitään vikaa. Toki 2 soittimista on hiukan nuorempia, 25 vuotta sitten, kun ei tunnettu cd soitinta, ja vahvistimen ostin suuremman, mutta vanhakin löytyy, ja toimii. Koittakaapa saada taulutöllö kestämään 25 vuotta, puhumattakaan nyky stereoista. - asdfghjks
takuuaikana, 2-3 kertaa,
eli pitää täysin auki, valoisassa 2 vrk yhteen menoon,
aivan samoin kannattaa käyttää tietokoneita, varsinkin kannettavia.
Mikroaaltouuneissa kannattaa kuumentaa 2-3 tuntia yhteen menoon.
nimim.
mikään laite tai auto ei ole vikaantunut takuuajan jälkeen, vaikka pidän aina kauan,- LCD-näyttö
Olen mitannut oman 22" LCD näytön kulutusta sähköhtiöstä saavalla lainamittarilla, että näyttö ei kuluttanut kuin kuin 24wattia. Että tämä ei ole paljon.
- Tsäkö
LCD-näyttö kirjoitti:
Olen mitannut oman 22" LCD näytön kulutusta sähköhtiöstä saavalla lainamittarilla, että näyttö ei kuluttanut kuin kuin 24wattia. Että tämä ei ole paljon.
Tanberg telkkari mikä oli Norjalainen kesti 12-vuotta.Oli joka päivä noin 3 tuntia käytössä.Poistettiin käytöstä lähinnä kaukosäätimen puuttumisen takia,kun kanavamäärä lisääntyi 1988.
- Väärä apina
Tsäkö kirjoitti:
Tanberg telkkari mikä oli Norjalainen kesti 12-vuotta.Oli joka päivä noin 3 tuntia käytössä.Poistettiin käytöstä lähinnä kaukosäätimen puuttumisen takia,kun kanavamäärä lisääntyi 1988.
Meidän putkitv Tandberg kesti vuodesta 1991 - 2006 kun vihdettiin taulukkoon Katsottiin putkeen ainakin 4 - 5 tuntia, loppuaikoina enemmän. Macab digiboxi ostettiin 1999 Tänään on tauluteeveet käytössä 15 tuntia päivässä.
- asdfghjks
Tsäkö kirjoitti:
häälahjaksi saatiin ja makuuhuoneeseen liukuovikaappiin sängyn eteen laitettiin,
siellä se oli 18 vuotta, ja joka ilta 2-3 tuntia päällä, ei mitään vikoja.
kun lapset kasvoivat,
alkoivat siirtelemään, pelikoneeksi ja uusiin asuntoihin, tv alkoi käryämään,
heti sammutettiin
katsoin sisään, siellä oli yksi pitkä piirilevy, vain päistä kannatuksella
ja keskellä muuntaja,
ainakin selvisi, miksi aikoi ryhtyä palamaan, piirilevy meni osittain poikki.
Aivan samoin on uusissa, putkitelkkareissa, olen useita sisään katsonut,
joten siirrelkää mahdollisimman vähän ja hiljaa, siirtely vioittaa eniten.
- waka-wanha luna
Ei näistä nykytelevisioista ole mihinkään. Oma vuonna 1996 ostettu Sonyn kuvaputkihirvitys mistä saa toisinaan kuulla huomautuksia kun on niin vanha ja järkälemäinen, on kestänyt moitteetta jo yli kymmenen vuotta.
Parempi esimerkki on 80-luvun alusta peräisin oleva Luna-merkkinen mustavalkotelkkari joka on ollut mökki- ja 2.käytössä 20-vuotta. Ainoa mikä sen poisti käytöstä oli tämä helvetin tiki-tiki-soopa jonka ainoa tarkoitus oli rahastaa kansaa että saataisiin kaikille oikein "moterdnit plasma-atomi-ploygoni-neon-laser-telkkarit" kalliilla hinnalla jotka eivät sitten kestä kuin sen yhden viikon. Ja ympäristö kiittää. - ulkomaalainen
Meillä on 16 vuotta vanha Panasonic , värien toisto ei heikentynyt yhtään ja terävyys voittaa ainakin ensimäisten sukupolvien taulujen kuvan terävyyttä. Vikoja oli koko aikana vain kerran.
Minä en siis vaihda, ennen kuin herrat valmistajat suvaitsevat tekemään sellaisia, jotka kestävät ja jotka kuluttavat sen verran vähän sähkö kuin nykyteknologialla voidaan edellyttää.
Siten kun vielä hinnat ovat nykisen putki-tv:n tasolla, minäkin hankin sellaisen.
Sitäpaitsi, missä ovatkaan ne HD-lähetykset, joita varten ihmiset ostivat viisi-kuusi vuotta siten nuo taulut? onko ohjelmia, onko koko illaksi HD:tä?- Väärä apina
Kuten kirjoitin aiemmin. Vertailkaa ensimmäsen sukupolven putkarit 50 - 60 luvulta ja ensimmäisen polven taulukot 2000 ja eteenpäin **. Myöhemmän sukupolven putkarit ovat kestävämpiä siis 80 - 90 luvulla ostetut. Vertailu ei kestä.
Historia eteene jos mailma vielä pyörii: Mitä sanomme 50 vuoden päästä vuonna 2020 ostetusta taulukoista. Sanotaan ehkä: "Mun taulutalkkari Samsung pyörii vielä hyvin" kun jokaisella on silloin hyper super 3D telkkarit.
Huom joku tässä kirjoitti TV palosta; En ole ikinä kuullut/luennut taulutelkkarin palosta. Voi olettaa että se kärähtää jos joku mulkku pilottaa sen kirjahyllyn sisään ettei se saa kunnon tuuletusta
- putkitöllön omistaja...
Minulla on ikivanha saloran putkitöllötin, joka toimii edelleen täyttäpäätä.
Joku voi sanoo, että hiivatti sää sit oot vanhan aikainen. Sanottakoon, että mulla on ollu kaksi taulutelkkaa, mut ne on molemmat sanoneet sopimuksensa irti takuuajan päätyttyä. Jotenkin ei heti huvittais olla taas ostamatta uutta taulutöllöä, jos tällanen lähemmäks 20-vuotias telkka toimii vieläkin ihan täysillä.- Väärä apina
En ole Taulutelkkarin lähettiläs vaikka siltä vaikuttaa. Arvostan niitä jotka pitävät kiinni vanhoista kapineista ja tavoista jos ne kerran toimii niin hyvä on että käytetään. Maailman menoa ei kuitenkaan yksi ihminen pysty estämään. Siskoni joka asuu helsingissä miehensä kassa. He ovat jo eläkeläisiä molemmat ja niukaalla talouudella pinnistelevät eteenpäin. Heillä on vanha Tandberg telkkari vuodesta 1970-luku jotain. Katselevat uutiset ja sitten nukkuman. Viime vuonna kun heidän kerrostaloon tuli DigiTV Niin loppui katselut. Koska he eivät jaksannet hankia Digiboxin jos yleensä ymmärsivät boxin käytöstä mitään. Nyt ovat hankkineet Digiboxin ja pyysivät minulta opastusta. Mutta Telkku oli liian vanha kytkeä uuteen laiteeseen. Pakko hankkia uusi TV. Näin kävi monelle iäkkäälle ihmiselle viime syksynä jotka eivät ymmärrä Digiajan hömpötyksiä.
- vanha telkkari
Väärä apina kirjoitti:
En ole Taulutelkkarin lähettiläs vaikka siltä vaikuttaa. Arvostan niitä jotka pitävät kiinni vanhoista kapineista ja tavoista jos ne kerran toimii niin hyvä on että käytetään. Maailman menoa ei kuitenkaan yksi ihminen pysty estämään. Siskoni joka asuu helsingissä miehensä kassa. He ovat jo eläkeläisiä molemmat ja niukaalla talouudella pinnistelevät eteenpäin. Heillä on vanha Tandberg telkkari vuodesta 1970-luku jotain. Katselevat uutiset ja sitten nukkuman. Viime vuonna kun heidän kerrostaloon tuli DigiTV Niin loppui katselut. Koska he eivät jaksannet hankia Digiboxin jos yleensä ymmärsivät boxin käytöstä mitään. Nyt ovat hankkineet Digiboxin ja pyysivät minulta opastusta. Mutta Telkku oli liian vanha kytkeä uuteen laiteeseen. Pakko hankkia uusi TV. Näin kävi monelle iäkkäälle ihmiselle viime syksynä jotka eivät ymmärrä Digiajan hömpötyksiä.
"Mutta Telkku oli liian vanha kytkeä uuteen laiteeseen. Pakko hankkia uusi TV. Näin kävi monelle iäkkäälle ihmiselle viime syksynä jotka eivät ymmärrä Digiajan hömpötyksiä."
Kunhan digibokissa on rf-modulaattori. En tiedä miten tuollainen vanha telkkari mahtaa pitää UHF-alueen kanavista, mutta jos RF-modulaattorilla saadaan vain VHF-alueen kanavia, silloin digiboksi toimii.
Helpompi olisi hankkia digitv. - Väärä apina
vanha telkkari kirjoitti:
"Mutta Telkku oli liian vanha kytkeä uuteen laiteeseen. Pakko hankkia uusi TV. Näin kävi monelle iäkkäälle ihmiselle viime syksynä jotka eivät ymmärrä Digiajan hömpötyksiä."
Kunhan digibokissa on rf-modulaattori. En tiedä miten tuollainen vanha telkkari mahtaa pitää UHF-alueen kanavista, mutta jos RF-modulaattorilla saadaan vain VHF-alueen kanavia, silloin digiboksi toimii.
Helpompi olisi hankkia digitv.Telkkari on vanha ja ilman tavallista RF-liitintä. Käytössä on pöytäantenni ja sellainen joku pyöreä Din liitin. Minkälainen välikappale tarvitaan ja mistä ostetaan?
- ostaa adapteria
Väärä apina kirjoitti:
Telkkari on vanha ja ilman tavallista RF-liitintä. Käytössä on pöytäantenni ja sellainen joku pyöreä Din liitin. Minkälainen välikappale tarvitaan ja mistä ostetaan?
Kannattaneeko ostaa adapteria, jonka hinta voi olla esim 20,- jos ylipäätään löytyy?
Esim. huuto.net:istä saa ihan hyviä kuvaputkitelkkareita Scart-liittimellä hintan 30-50 euroa. Kaupan päälle tulee yleensä vanhaa telkkaria parempia ominaisuuksia, kuten stereoääni ja teksti-tv. - väärä apina
ostaa adapteria kirjoitti:
Kannattaneeko ostaa adapteria, jonka hinta voi olla esim 20,- jos ylipäätään löytyy?
Esim. huuto.net:istä saa ihan hyviä kuvaputkitelkkareita Scart-liittimellä hintan 30-50 euroa. Kaupan päälle tulee yleensä vanhaa telkkaria parempia ominaisuuksia, kuten stereoääni ja teksti-tv.Ei vanhuuksia voi puhua ympäri jotka rakastavat vanhaa ressua. Täältä löysin 2 eurolla!! - välikappaleen joka toimii hyvin. http://www.kierratys.net/esittely.html
- kuinka on mahdollista
ostaa adapteria kirjoitti:
Esim. huuto.net:istä saa ihan hyviä kuvaputkitelkkareita Scart-liittimellä hintan 30-50 euroa. Kaupan päälle tulee yleensä vanhaa telkkaria parempia ominaisuuksia, kuten stereoääni ja teksti-tv.Kunnella stereota yhdellä kaiuttimella vahassa toosassa!
- edellähän...
kuinka on mahdollista kirjoitti:
Kunnella stereota yhdellä kaiuttimella vahassa toosassa!
...kehoitettiin ostamaan uusi käytetty huutonetistä, koska melkein kaikissa muutamalla kympillä myyntiin kelpaavissa käytetyissäkin on stereokaiuttimet, sitä vanhemmat menevät jäteasemalle.
- lskjföjoij
Aivan. Tosin, nyky-yhteiskuntamme vaatii tätä jatkuvaa kulutusta. Meillä ei ole varaa tehdä televisiota joka kestää 50 vuotta, sillä "talouden rattaat eivät sitten pyöri".
Jos tämä (sonta) vaivaa teitä, niin tutustukaa Zeitgeist-dokumentteihin.- jiipeee
Kyllä tämä on totta, nykyiset telvisiot eivät kestä,ja korjaus takuuajan ulkopuolella on tehty kannattamattomaksi.Esimerkkejä takuuajalla rikkoontuneista taulu töllöistä löytyy tuttavapiireissäkin useita esimerkkejä,ja merkki ei tunnu juuri asiaan vaikuttavan,komponentit kun tilataan töllöihin samoilta valmistajilta.Tämä on todella ikävä asia ja ainakin itseni se on saanut karttamaa kalliita viimeistä huutoa olevia vehkeitä takuuta niiden kestävyydestä usein verrattuna hieman vanhempaan malliin ei ole.Paras ostos ehkä nykyään on mahdollisimman halpa töllö,mahdollisimman pitkällä takuulla,tai sitten erittäin hyvä kotivakuutus.
- hups2
bump
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412411Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891939Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381654Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1071437Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141341Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01032Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat21973- 65868
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63845- 43802