Harry Potter vai Twilight?

Potter.fani

Heip. Tää kuulostaa kyllä tyhmältä mutta mua huolestuttaa twilightin suosio. Ettei vaa menis Potterin ohi... tai onhan se varmaan menny jo. Mut onko teijän mielestä Twilight vai Potter parempi?

111

2785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anton 10

      Minkä elokuvan fanisivustot nää on.

      • Potter.fani

        Joo tiiän et nää on Harry Potterin mut halusinpa vaan tietää.


      • se potter
        Potter.fani kirjoitti:

        Joo tiiän et nää on Harry Potterin mut halusinpa vaan tietää.

        kuitenki todellisuudessa oo suositumpi. Eihän sitä koko ajan jaksa puhua siitäkää. Ainaki siin suhteessa enemmän ihmiset tykkää ku keskiikäsetkin ja pojat lukee pottereita ja twilightia vaan 11-15v tytöt (siis noin, saaha sitä jos tahtoo).


      • IvoryMoon
        se potter kirjoitti:

        kuitenki todellisuudessa oo suositumpi. Eihän sitä koko ajan jaksa puhua siitäkää. Ainaki siin suhteessa enemmän ihmiset tykkää ku keskiikäsetkin ja pojat lukee pottereita ja twilightia vaan 11-15v tytöt (siis noin, saaha sitä jos tahtoo).

        suosioista en osaa sanoa, mut sen tiiän, että houkutusta on myyty pelkästään yhdysvalloissa vuoden sisällä yli 27,5 miljoonaa kappaletta... eikä bestseller -listoille päästä 11-15 vuotiailla tytöillä pelkästään...


      • ei kuulu sulle
        se potter kirjoitti:

        kuitenki todellisuudessa oo suositumpi. Eihän sitä koko ajan jaksa puhua siitäkää. Ainaki siin suhteessa enemmän ihmiset tykkää ku keskiikäsetkin ja pojat lukee pottereita ja twilightia vaan 11-15v tytöt (siis noin, saaha sitä jos tahtoo).

        mun isosisko on 13v. ja se lukee twilightia se sanoo:-se on niin paras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        siinä on perää harry pottereissa on se hyvä puoli että uusia asioita ei melkein yhtään meille tuttua asiaa mielikuvitusta kuolemaa rakkautta toimintaa parhaitten kavereitten riitelyä surua outoja paljastuksia ja etenkin tuntui potter kirjoissa se legendaarinen lause johon kirja loppuu, kaikki oli hyvin. on niin paras ja se kyllä on niin kiva että jotkut paljastuu loppujen lopuksi ei läpensä pahoiksi esim malfoyt, matohäntä, kalkaros,sirius musta(ei oikeastaan yhtään),oljo(ei se kuitenkaan ollu melkeen yhtään paha sitä vaan ollaan kohdeltu huonosti),irkoroff(vai menikö toi nimi nyt tollee),mut eniten ärsyttää miks hitossa dobby kuoli miks bellatrixillä piti ollla se puukko :(. twilightissa(en oo kuitenkaan lukenu) on vaan jotain toisten seksiasiosta kirjotettuu tekstii ja niit vampyyreitä


      • haloooo
        se potter kirjoitti:

        kuitenki todellisuudessa oo suositumpi. Eihän sitä koko ajan jaksa puhua siitäkää. Ainaki siin suhteessa enemmän ihmiset tykkää ku keskiikäsetkin ja pojat lukee pottereita ja twilightia vaan 11-15v tytöt (siis noin, saaha sitä jos tahtoo).

        kuule,oon seitsemästä asti kattonu ja lukenu pottereit!repikää siitä!


      • ax amber
        se potter kirjoitti:

        kuitenki todellisuudessa oo suositumpi. Eihän sitä koko ajan jaksa puhua siitäkää. Ainaki siin suhteessa enemmän ihmiset tykkää ku keskiikäsetkin ja pojat lukee pottereita ja twilightia vaan 11-15v tytöt (siis noin, saaha sitä jos tahtoo).

        "Se Potter" olen 11-15 vuotias tyttö ja mielestäni Potter on tosiaan parempi kuin twilight. Ite en diggaa kummastakaan kovin paljon, mutta silti Potter on parempi.


    • Fani :)))

      EHDOTTOMASTI POTTER! EI OLE POTTERIN VOITTANUTTA ainakaan vielä :)

      • Potter.fani

        Hyvä että oot sillä kannalla. :D


    • suri_

      aika samantapasia on, mutta ehkä potterit on kuitenkin parempia eikä vaan sellasta teiniromanssip.skaa. Tosin potterit lässähtää aika nopeasti kun niitäkin on jotain.. 7?

      • Potter.fani

        Joo on niitä 7. Mut mun mielestä ne ei oo kylläkään mitenkään saman laisia


    • fanitan...

      molempia, en osaa sanoa kumpi on parempi. Kummassakin on oma on omat hyvät puolensa. :)

    • kri-ss-i

      Kumpinkin on tosi suosittuja ja kummassakin on omat hyvät puolensa. Itse on osaisi päättää kumpi on parempi potterit vai twilight, koska kumpikin on mielestäni ihan huippuja :) Twilightissä sais olla kyllä enemmän "äctiönii" x)

      • Potter.fani

        Pottereirssa ei oo niin paljoon romantiikkaa ku twilighteissä. Mut se ei kyl yhtään haittaa. :DD


    • Eräs lukija

      Potter-leffojen yleinen taso ei moniin klassikoihin verrattuna päätä huimaa sekään, mutta Twilightiin verrattuna ne elokuvat ovat suorastaan nerokkaita. Potter-leffat pohjautuvat parempaan kirjallisuuteen, ovat moniulotteisempia, mielikuvitusrikkaampia, paremmin toteutettuja sekä ennen kaikkea näyttelijäkaarti (nuorimpia lukuunottamatta) on todella kovatasoista. Potter > Twilight

      • Potter.fani

        Juuri näin :))


      • TADDADDDAAAA
        Potter.fani kirjoitti:

        Juuri näin :))

        POTTER! ja tulee aina olemaan


    • Roswell

      No siis se Twilight oli tosi hyvä leffa ja ootan innolla sitä toista osaa siitä,mutta silti Harry Potter on parempi.Oon kattonu joka Harry Potterin ja ne kaikki ovat olleet hyviä,joten sanon et Harry potter on parempi!

      • Potter.fani

        Jes. Hyvä. :DD


    • aimisjuu

      Twilight elokuva voittaa ehkä potter-elokuvat, jotka eivät ole niin hyviä mielestäni( huom näen tänään myöhemmin kuudennen elokuvan vasta), mutta en usko että potter-kirjoja parempia tullaan ikinä kirjoittamaan :)

      • HP-fani94

        Harry Potter vai Twilight? Tämä on aivan selvä juttu, Harry Potter ainakin sata kertaa parempi!! Olen lukenut kaikki Potterit ja kaikki Twilight kirjasarjan kirjat jotka on tullut suomeksi, olen myös katsonut molemmista tehdyt elokuvat, ja mielestäni ero on huima. Twilight sarjan kieli on yksinkertaista ja tylsää, Pottereiden kieli on vivahteikasta ja mukaansa tempaavaa. Potterit eivät käsittele vain rakkautta, niissä on jotain niin paljon enemmän kuin Twiligtissa. Vaikka toki Potterit ovat hyviä, olen sitä mieltä että maailman paras kirja/kirjasarja on Taru Sormusten Herrasta, kieli niin upeaa, hieno tarina, omaperäinen (siis silloin kun ilmestyi, nythän fantasiaa on vaikka kuinka paljon) ja yhdessä hetkessä niin hauska ja toisessa niin surullinen, vaihtelua tunnelmassa. Tolkien on osannut kirjoittaa uskomattoman hienosti, en usko että kukaan pystyy samaan.


    • Katsoja vain

      Kumpikin painii eri sarjassa.

      Twilight oli kuitenkin hieman vaisu leffa, mutta minunhan mielipide ei vaikuta mihinkään.

    • pyörtyvä Bella

      Ehdottomasti Potter. Kuten muutkin jo sanoivat, Twilightista puuttuu toiminta kokonaan. Mitä iloa on vaaran tunnusta kun se ei ikinä kohoa minnekään? Potterit ovat kieleltään huomattavasti nerokkaampia ja luovia. Meyer taas käyttää koko ajan samoja "vertauksia" muuntelematta niitä ollenkaan. Ei sen puoleen, että Twilight olisi huono, mutta vain erilainen ja jäänyt hieman taakse eräänlaisessa kehityksessä. Tuntuu, että Twilight-sarjaan voisi tehdä kirjan muutamassa kuukaudessa pienellä vaivalla kun taas Pottereissa on ollut aivot miettimässä tarkoin juonen mahdollisimman vivahteikkaaksi. Nimimerkki HP-fani94 ilmaisi asian aika hyvin.
      Mutta kuten sanottu, kirjat kamppailevat eri sarjoissa. Toisessa romantiikka korostuu. Ja on minusta ihan mukava, että on sellaisiakin kirjoja. Taidokkuudeltaan ne eivät vain ulotu lähellekään Pottereita. Potter on siis parempi :)

      Leffoissa Potter on myös parempi, mutta oikeastaan vain siksi, että Twilight- leffa oli niin huono. Leffateatterissa kaikki nauroivat vakavissakin kohdissa, koska ne näyttivät niin kooomisilta ja näyttelijät eivät onnistuneet alkuunkaan. Rakastuminen tapahtui aivan yhtäkkiä ja silmäilyt ja koko leffan tyyli olivat huvittavia. Nauroin katketaksieni kaverini kanssa leffan jälkeen. Toivottavasti 2. osa on parempi. Potter- leffoissa ainakin on tapahtunut edistystä, joten toivottavasti myös Uusikuussa.

      • gegr

        ei se ole menny menny potterin suosion ohi eikä tule menemään. voit iha kattoo vaikka twiglhtin lipputuloista leffojen lisäksi potterilla on kirjat joilla on vielä enemmän FANEJA


    • voittaa

      niin, että heilahtaa.

      Ei Twilight niin paha ole, mutta jos sitä lähtee vertaamaan Pottereihin niin Twilight jää homehtumaan kirjahyllyyn.

      Pottereissa on vain yksinkertaisesti enemmän asiaa sisällään ja sen maailman kuten henkilöhahmotkin voi ottaa jopa vakavasti. Lisäksi Rowling osaa kirjoittaa tavalla joka saa ahnehtimaan kirjan yhä uudestaan ja uudestaan ja suomennettu versiokin pysyttelee samanlaisessa eloisassa tyylissä (olen kamala kun en nyt muista suomentajan nimeä, mutta hän on palkintonsa ansainnut).

      Twilight sen sijaan on heppoista aivot narikkaan -lukemista. Ihan viihdyttävää, mutta välillä jopa tuskallisen naurettavaa. Enkä henkilökohtaisesti kyennyt oikein samaistumaan kirjoitustyyliin... olen lukenut Meyerin tekstiä myös englanniksi ja yhtä hankalalta se tuntuu niin kuin suomeksikin. Tiedä häntä missä sitten vika. Eniten taitaa rasittaa minä-muoto, mutta se nyt taitaa olla vain tottumuskysymys.

      Potterit siis vievät voiton kuusi-nolla.

      • Potter.fani

        Hyvä kun olet tuota mieltä. :D Ja nyt näyttää siltä, että kyllä se kallistuu Potterin puolelle se suosio. :) Hyvä nii.


      • Potter__922
        Potter.fani kirjoitti:

        Hyvä kun olet tuota mieltä. :D Ja nyt näyttää siltä, että kyllä se kallistuu Potterin puolelle se suosio. :) Hyvä nii.

        Jos vertaa leffoja niin ehdottomasti Potter. Twilightin leffa oli niin outo ja näyttelijät ei nyt mitään maailman parhaimpia. Potterin leffassa sen sijaan näyttelijät on alusta asti ollut tosi hyviä. Sitten kirjoissa tulee vähän vaikeampaa. Jos tykkää enemmän suhteista niin silloin Twilight, mutta Pottereissa sitten taas on enemmän seikkailua ja jännitystä. Eritoten sarjan viimeisissä kirjoissa.

        Loppu tulos on siis kyllä kaiken kaikkiaan se, että Potter on Twilightia parempi. Suhteita nimittäin on myös Potterissa.


    • ---

      Twilightin suosio menny Potterin ohi? Epäilen kyl vahvasti tätä! :D Ei Twilight kyl mikään niiiiin suosittu oo... En oo kyl nähny koko leffaa enkä lukenu kirjoja, mut en kyl usko silti et menis suosio ohi potterin. Tunnen monia monia ihmisiä, jotka tykkää Pottereista mut ei ymmärrä sitä Twilight hässäkkää.

      • teinityttö itsekin

        Must alkaa tuntuu et aika harva oikeestaan ymmärtää tätä Twilight- hässäkkää. Kaikki jotka sanoo fanittavansa twiligtia ym. taitaa sanoo niin vaa "yleisen fanituksen" vuoks tai siks et ei oo lukenu/kattonu paljoo kirjoi/leffoi. Ja tietysti on niitä, jotka kirkuu vaa Partrickin komeuden perään. Kuten yleensä ni luulenpa, että vaan pieni joukko kirkuvia teinityttöjä on nostanu tän hässäkän. Muut tytöt on vaa leimautunu siin mukana. Siis ihan kivoja kirjojahan ne on mut tää hässäkkä ei oo ehkä tarpeeks perusteltua, vai kuinka? Toivottavasti joku nyt ymmärs mitä mä yritin sanoo..


      • Potter.fani
        teinityttö itsekin kirjoitti:

        Must alkaa tuntuu et aika harva oikeestaan ymmärtää tätä Twilight- hässäkkää. Kaikki jotka sanoo fanittavansa twiligtia ym. taitaa sanoo niin vaa "yleisen fanituksen" vuoks tai siks et ei oo lukenu/kattonu paljoo kirjoi/leffoi. Ja tietysti on niitä, jotka kirkuu vaa Partrickin komeuden perään. Kuten yleensä ni luulenpa, että vaan pieni joukko kirkuvia teinityttöjä on nostanu tän hässäkän. Muut tytöt on vaa leimautunu siin mukana. Siis ihan kivoja kirjojahan ne on mut tää hässäkkä ei oo ehkä tarpeeks perusteltua, vai kuinka? Toivottavasti joku nyt ymmärs mitä mä yritin sanoo..

        Kyllä sen ymmärsi. =))


      • Potter.fani
        Potter.fani kirjoitti:

        Kyllä sen ymmärsi. =))

        Ja tarkotat varmaan Robert Pattinsonia?


      • nolottaa..
        Potter.fani kirjoitti:

        Ja tarkotat varmaan Robert Pattinsonia?

        Joo tarkotin. Mitä ihmettä mult lipsahti! Joo siis sori tarkotin kyl Robert Pattisonia. Näkee varmaa et en oo sen mikää suurin fani, mut tää oli silti noloa :D


      • Potter.fani
        nolottaa.. kirjoitti:

        Joo tarkotin. Mitä ihmettä mult lipsahti! Joo siis sori tarkotin kyl Robert Pattisonia. Näkee varmaa et en oo sen mikää suurin fani, mut tää oli silti noloa :D

        Joo on mullekki käynny noin. =))


    • Jos ensimmäistä Twilight elokuvaa ja Puoliverisestä Prinssistä tehtyä elokuvaa verrataan, niin PP jää todella pahasti jälkeen. Katsottuani Twilighting huomasin sen olevan todella paljon parempi sekä huolellisemmin toteutettu.

      Kumman elokuvan katsoisin mieluummin? Twilightin (Odotan jo innolla seuraavaa)

      Kumman kirjan lukisin mieluummin? Harry Potterin

      - Blue

      • hiihi

        Tiestysti Potter!


      • Potter.fani
        hiihi kirjoitti:

        Tiestysti Potter!

        Hihhii!! :DD


    • Random fani~

      no tietty potter~
      twilight on ehkä suositumpi, siitä en kiistele, mut jotenki h. p. tempa mukaansa tehokkaammin :)
      mua ei, vaikka vampyyreistä tykkäänki, kiinnosta joidenki vamppyyrien rakkaustarinat.
      oon aina ollu vähä poikamainen tyttö, ja harry potter viehättää ku se on
      - jännittävä
      - siinä on JÄRKEE
      - se saa jotenki nappaa mukaa leffaan
      - siin on oikeestaan SÖPÖI poikii x3

      saatan kuullostaa oudolt, mut toi on MUN mielipide, ei kekenkää muun tartte olla samaa mieltä SUN kaa :P

      mä oon 14 ja mä tiiän sen.

      • Potter.fani

        Jes! Oot aivan oikeessa. =)) Siinä on söpöjä poikii. xDD


    • 98765

      mä oon ite lukenu kaikki potterit ja nähny lefat ja kans lukenu twiligtit suomeksi ja nyt on menossa ivimenen englanniks... MUTTA siltikinn on potterit ollu parempia, niis oli enemmän actionii ku noissa twilighteissa :D

    • harri potteri

      Kyllä se potter sarja voittaa twilightin 100-0.. en tajua mitä jotkut näkee twilightissä..

      • Potter.fani

        Hyvä hyvä!! =DD


    • juulia222

      mun mielestä potter on jännempi

    • ON se

      Potteri parempi!!!!!

      • poponpop-

        ei houkutus pääse ohi, kun se on vai tyttöpuolisille suunnattu, koska harvoin sitä pojan näkee houkutusta lukevan...


    • twilightrokkaa

      Must TWILIGHT on paljon parempi, koska harry potterit on sekavia ja siinä on liikaa sellaisia juttuja joita ei vain voi ymmärtää.. Leffat: twilight vai Harry potter? No twilight on huolellisemmin toteutettu ja kerrassaan hyvä! Harry potter-puoliverinen prinssi on niin sekava en tajunut siitä mitään vaikka olen katsonut kaikki hp-leffat tähän asti. Mä en tajuu et miks kaikki luulee et ihmiset tykkää twilightistä vaan jonku robert pattinsonin takia? Mä tykkään twilightistä, koska se on jännenpi, siinä tapahtuu asiat nopeasti ja siinä on enemmän romantiikkaa.. Olen suuri twilight- fani. Kun yritin aloittaa hp- viisastenkivi kirjaa se tössäsi jo melkein heti. Se oli umpi tylsä. Pitäähän olla muita kirja sarjoja ku joku harry potter.. Harry potterhan on klassikko en sitä kiellä. Miks te hp-fanit koko ajan dissaatte twilightiä? Mitä teitä haittaa jos ihmiset fanittaa joitakin muita kirjasarjoja.. en malta oottaa new moonia!!! saati sitten epäilystä!! Harrystä tulee enään kaksi leffaa, twilightistä kolme se on lyhyempi nauttikaa siitä!! Tää oli mun mielipide!"!!!!!!!!

      • anton 10

        Jos HP on sekavaa kehottaisin lukemaan Mummot virkkaa kirjan 8D


      • Potter.fani
        anton 10 kirjoitti:

        Jos HP on sekavaa kehottaisin lukemaan Mummot virkkaa kirjan 8D

        Niinpä!! xDD


      • AntiTeini

        Ensinnäkin,opettele artikuloimaan,teinimäisen puhekielen käyttö vie viimeisetkin "älykkyyden" rippeet tekstistäsi. Toiseksi,twilight-elokuva on haukuttu pystyyn niin Suomessa kuin ympäri maailmaakin sen latteuden,tylsän kerronnan ja huonojen näyttelijöiden takia. Mutta ymmärrän miksi ainakin sinä siitä pidät,harvemmin näkee yhtä tylsästi toteutettua elokuvaa jonka juoni ja kerronta polkevat paikallaan,jos Potterit siis olivat liian "sekavia" tuollaisen pienen teinin käsitettäviksi. Eivätpä nuo Potter leffatkaan mitään taideteoksia ole mutta saa olla jo aika lailla jälkeenjäänyt jos ei niiden perässä pysy..
        Kolmanneksi, twilight kirjat ovat naurettavia ja sanalla sanoen vain typeriä,aivan omiaan paksupäisille teinitytöille jotka haluavat lukea siirappista paskaa joissa ei tapahdu minkäänlaista juonellista kehitystä. Vampyyrit jotka "kimaltelevat auringossa". Aivan oma lukunsa. Ja nämä ihmissudet. Meyer on mielikuvituksettomin kirjailija pitkään aikaan. Hän hyödyntää jo valmiita "kultti-hahmoja" ja muokkaa niitä niin,etteivät ne enää ole sitä mitä pitäisi. Hän muuttelee nämä hahmot sellaiseen muottiin että niiden tärkeimmät ominaispiirteet katoavat jolloin ne eivät enää ole näitä "otuksia" mitä niiden pitäisi olla. Jos hän olisi niin "luova" kuin tämän hömppäsarjan fanit yrittävät puolustella niin miksei hän keksinyt kokonaan uusia hahmoja?
        Kunpa tästä imelästä teinityttöpaskasta päästäisiin eroon jo..


    • Jean96

      Potterit on tuhat kertaa parempia!! Ne on tosi jännittäviä ja mukaansatempaavia. Potterit on suorastaan ainutlaatuisia. Olen itse pesunkestävä Potter-fani. Ja ne kirjat on musta ihania, samoin kuin elokuvat. Olen lukenut kaikki Potterit ja nähnyt kaikki tähän mennessä esitetyt elokuvat.
      Potterit on ....
      ....täynnä taikaa!!

      • Potter.fani

        Jes! :DD Hyvä kun olet tota mieltä. :D


      • SoSuSa
        Potter.fani kirjoitti:

        Jes! :DD Hyvä kun olet tota mieltä. :D

        että elokuvavertailussa twilight voittaa kirkkaasti. Harry Potterit olivat minusta leffoina pettymys, mikä johtuu siitä, että Pottereiden moniulotteinen juoni on vaikeaa tiivistää lyhyehköihin elokuviin.
        Mitä tulee kirjoihin, Harry voittaa ylivoimaisesti! Twilight perustaa juonensa imeliin, teennäisiin ja itseääntoistaviin latteuksiin. Siksi ne elokuvatkin ovat niin hyviä, Twilightissa on hyvin yksiulotteinen juonikaava. ( Mitä tulee kirjojen jatko-osien samanlaisuuteen, twilight on ykkönen myös tällä alueella. ) Kirjat eivät kestä useampia lukukertoja.
        Erityisesti minua nyppii, että Meyer kopioi kaikki ideansa toisilta kirjailijoilta! Twilight on kopio Romeosta ja Juliasta, ja Vieras ( Host ) on kopio K.A. Applegaten Animorphs-sarjasta. Monet voivat inhota näkemystäni, mutta minä en peru sanojani ennen kuin arvon rouva bestseller keksii OMAT ideansa.


      • Hysteerinen orava
        SoSuSa kirjoitti:

        että elokuvavertailussa twilight voittaa kirkkaasti. Harry Potterit olivat minusta leffoina pettymys, mikä johtuu siitä, että Pottereiden moniulotteinen juoni on vaikeaa tiivistää lyhyehköihin elokuviin.
        Mitä tulee kirjoihin, Harry voittaa ylivoimaisesti! Twilight perustaa juonensa imeliin, teennäisiin ja itseääntoistaviin latteuksiin. Siksi ne elokuvatkin ovat niin hyviä, Twilightissa on hyvin yksiulotteinen juonikaava. ( Mitä tulee kirjojen jatko-osien samanlaisuuteen, twilight on ykkönen myös tällä alueella. ) Kirjat eivät kestä useampia lukukertoja.
        Erityisesti minua nyppii, että Meyer kopioi kaikki ideansa toisilta kirjailijoilta! Twilight on kopio Romeosta ja Juliasta, ja Vieras ( Host ) on kopio K.A. Applegaten Animorphs-sarjasta. Monet voivat inhota näkemystäni, mutta minä en peru sanojani ennen kuin arvon rouva bestseller keksii OMAT ideansa.

        Mielestäni Twilightin kirjat on hyviä muttei pärjää Pottereille. Mut Twilight-elokuvat on _surkeita_.


    • AliciaSpinnet

      HP on rennosti parempi . en sano ettäTwilight olisi huono , mutta se on vaan jotenkin turhan imelä. Sitäpäitsi Pattinson näyttää komeammalta liekehtivässä pikarissa

    • wildeliini

      en sanoisi todellakaan, että twilight olis mitään paskaa, koska olen itsekkin lukenut sitä, mutta mikään ei voi kyllä ikinä voittaa pottereita. 11-15 vuotiaat tytöt lukevat twlightiä ja unelmoivat Edwardista, mutta Pottereissa sentään tapahtuukin jotain muuta kuin:
      Edward ja Bella halailivat
      Ihmissusi tuli
      Tappelu
      Edward ja Bella halailivat
      Ihmissusi tuli
      Tappelu...

      Potterit on paljon parempia!

      • Potter.fani

        Hyvä ku oot tota mieltä ;D Nyt alkaa pikku hiljaan näyttään siltä että Potteri vie voiton... Mut varmaan oskis siks ku tää on Potter kanava... Ja jos menisin Twilight kanavalle (jos täällä ees on semmosta) nii mut varmaan hakattais siellä ihan lyttyyn. xD Mut hyvää uutta vuotta kaikille! =)


      • Twilight fani

        Twilight voittaa Potterit ylivoimaisesti!


      • lemonshark
        Twilight fani kirjoitti:

        Twilight voittaa Potterit ylivoimaisesti!

        niimpä!!!!!!!!!!!!!!!twilight on niiin ihana!! taylor lautner on söpö!


      • Hysteerinen orava
        lemonshark kirjoitti:

        niimpä!!!!!!!!!!!!!!!twilight on niiin ihana!! taylor lautner on söpö!

        Tässäpä visainen kysymys: Onko silloin koko sarjan fani, jos kuolaa näyttelijoiden perään?


      • Hysteerinen orava
        Hysteerinen orava kirjoitti:

        Tässäpä visainen kysymys: Onko silloin koko sarjan fani, jos kuolaa näyttelijoiden perään?

        Hyvä on, myonnän, on se Taylor kyl aika


    • joku...

      Twilight!!

      • Potter.fani

        Noh, mitäs te sitte täällä teette jos kerta ootte Twilight faneja? x)


      • MissMalfoy
        Potter.fani kirjoitti:

        Noh, mitäs te sitte täällä teette jos kerta ootte Twilight faneja? x)

        POTTER tottakai. Ei Potteria oo voittanutta! (: Ja vaikka nyt onkin hirvittävä Twilight ihkutus niin kyllä niitä AITOJA Potter faneja on kuitenkin enemmän ja näin myös kyllä se Potter on suositumpi (:


      • Potter.fani
        MissMalfoy kirjoitti:

        POTTER tottakai. Ei Potteria oo voittanutta! (: Ja vaikka nyt onkin hirvittävä Twilight ihkutus niin kyllä niitä AITOJA Potter faneja on kuitenkin enemmän ja näin myös kyllä se Potter on suositumpi (:

        Hipphei!! :DD Kiitos kaikille jotka on vastannu tähän! :)


      • ghoó
        Potter.fani kirjoitti:

        Hipphei!! :DD Kiitos kaikille jotka on vastannu tähän! :)

        Älkää kiltit sotkeko Pottereita Twilightiin! En edes ymmärrä miten noita kahta romaanisarjaa voi vertailla keskenään, kun toisen niistä (Pottereiden) tekijä osaa kirjoittaa ja toisen (Twilight) taas ei. Uskon Rowlingin luomusten yhä uudelleen tapahtuvien läpilukemisten aiheuttaneen suurimmaksi osaksi sen, että olen kehittynyt melko taitavaksi ainekirjoittajaksi. Hän on todellakin nerokas kielellä leikkijä ja osaa luoda persoonallisia ja räiskyviä hahmoja, jotka ovat yhtä kaukana Meyerin kiiltokuvapaperinukeista kuin Maa Auringosta.
        Myönnetään, että Twilight teki alussa minuun jonkinmoisen vaikutuksen. Jo toisen kirjan kohdalla tuo tunne kuitenkin lässähti täysin, ja seuraavat kirjat olen lukenut läpi vain pakosta. Epäilyksen kohdalla teki mieli hakata päätä seinään ja voi miten Aamunkoi osasikin aiheuttaa myötähäpeän kylmiä väreitä. Hyvä esimerkki siitä, miten kirjaa EI_PIDÄ kirjoittaa.
        Voisin jauhaa koko viestin maksimimäärän loppuun asti siitä kuinka Meyer raiskasi tekstillään nuo salaperäiset verta juovat olennot, vampyyrit. Ne_kun_eivät_vain_todellisuudessa_kiillä_piste. No, säästän teitä ja suuntaan keittiöön juomaan kupillisen kahvia.


      • ghoó kirjoitti:

        Älkää kiltit sotkeko Pottereita Twilightiin! En edes ymmärrä miten noita kahta romaanisarjaa voi vertailla keskenään, kun toisen niistä (Pottereiden) tekijä osaa kirjoittaa ja toisen (Twilight) taas ei. Uskon Rowlingin luomusten yhä uudelleen tapahtuvien läpilukemisten aiheuttaneen suurimmaksi osaksi sen, että olen kehittynyt melko taitavaksi ainekirjoittajaksi. Hän on todellakin nerokas kielellä leikkijä ja osaa luoda persoonallisia ja räiskyviä hahmoja, jotka ovat yhtä kaukana Meyerin kiiltokuvapaperinukeista kuin Maa Auringosta.
        Myönnetään, että Twilight teki alussa minuun jonkinmoisen vaikutuksen. Jo toisen kirjan kohdalla tuo tunne kuitenkin lässähti täysin, ja seuraavat kirjat olen lukenut läpi vain pakosta. Epäilyksen kohdalla teki mieli hakata päätä seinään ja voi miten Aamunkoi osasikin aiheuttaa myötähäpeän kylmiä väreitä. Hyvä esimerkki siitä, miten kirjaa EI_PIDÄ kirjoittaa.
        Voisin jauhaa koko viestin maksimimäärän loppuun asti siitä kuinka Meyer raiskasi tekstillään nuo salaperäiset verta juovat olennot, vampyyrit. Ne_kun_eivät_vain_todellisuudessa_kiillä_piste. No, säästän teitä ja suuntaan keittiöön juomaan kupillisen kahvia.

        Huomioithan_että_todellisuudessa_vampyyrejä_ei_ole_olemassa.

        Huomautan myös, että jokaisella on omat versionsa olennoista, kuten varmaan olet huomannutkin --> vampyyreistä on olemassa satoja erilaisia versioita. Joten kyllä ne voivat kiiltää.

        Sekä Harry Potterit että Twilight sarja on todella upeasti toteutettu ja molemmat kirjailijat osaavat kirjoittaa.

        - Blue


      • aaassddsdf
        blue-tree kirjoitti:

        Huomioithan_että_todellisuudessa_vampyyrejä_ei_ole_olemassa.

        Huomautan myös, että jokaisella on omat versionsa olennoista, kuten varmaan olet huomannutkin --> vampyyreistä on olemassa satoja erilaisia versioita. Joten kyllä ne voivat kiiltää.

        Sekä Harry Potterit että Twilight sarja on todella upeasti toteutettu ja molemmat kirjailijat osaavat kirjoittaa.

        - Blue

        Potter jaa viille 22222 ketkä tykkää siitä twilightistä


      • juuh...
        ghoó kirjoitti:

        Älkää kiltit sotkeko Pottereita Twilightiin! En edes ymmärrä miten noita kahta romaanisarjaa voi vertailla keskenään, kun toisen niistä (Pottereiden) tekijä osaa kirjoittaa ja toisen (Twilight) taas ei. Uskon Rowlingin luomusten yhä uudelleen tapahtuvien läpilukemisten aiheuttaneen suurimmaksi osaksi sen, että olen kehittynyt melko taitavaksi ainekirjoittajaksi. Hän on todellakin nerokas kielellä leikkijä ja osaa luoda persoonallisia ja räiskyviä hahmoja, jotka ovat yhtä kaukana Meyerin kiiltokuvapaperinukeista kuin Maa Auringosta.
        Myönnetään, että Twilight teki alussa minuun jonkinmoisen vaikutuksen. Jo toisen kirjan kohdalla tuo tunne kuitenkin lässähti täysin, ja seuraavat kirjat olen lukenut läpi vain pakosta. Epäilyksen kohdalla teki mieli hakata päätä seinään ja voi miten Aamunkoi osasikin aiheuttaa myötähäpeän kylmiä väreitä. Hyvä esimerkki siitä, miten kirjaa EI_PIDÄ kirjoittaa.
        Voisin jauhaa koko viestin maksimimäärän loppuun asti siitä kuinka Meyer raiskasi tekstillään nuo salaperäiset verta juovat olennot, vampyyrit. Ne_kun_eivät_vain_todellisuudessa_kiillä_piste. No, säästän teitä ja suuntaan keittiöön juomaan kupillisen kahvia.

        Eiköhän ne molemmat, Rowling ja Meyer, osaa kirjoittaa. se on vaan lähinnä makuasia. Minua itseäni kyllä enemmän kiehtoo nuo potterit. twilight oli kyllä hyvä, mutta muut sarjan kirjat tylsiä ja jotenkin kyllästyttivät..


      • Potter.fani
        juuh... kirjoitti:

        Eiköhän ne molemmat, Rowling ja Meyer, osaa kirjoittaa. se on vaan lähinnä makuasia. Minua itseäni kyllä enemmän kiehtoo nuo potterit. twilight oli kyllä hyvä, mutta muut sarjan kirjat tylsiä ja jotenkin kyllästyttivät..

        Näinhän se kyllä on.. :)


      • jfusyj
        ghoó kirjoitti:

        Älkää kiltit sotkeko Pottereita Twilightiin! En edes ymmärrä miten noita kahta romaanisarjaa voi vertailla keskenään, kun toisen niistä (Pottereiden) tekijä osaa kirjoittaa ja toisen (Twilight) taas ei. Uskon Rowlingin luomusten yhä uudelleen tapahtuvien läpilukemisten aiheuttaneen suurimmaksi osaksi sen, että olen kehittynyt melko taitavaksi ainekirjoittajaksi. Hän on todellakin nerokas kielellä leikkijä ja osaa luoda persoonallisia ja räiskyviä hahmoja, jotka ovat yhtä kaukana Meyerin kiiltokuvapaperinukeista kuin Maa Auringosta.
        Myönnetään, että Twilight teki alussa minuun jonkinmoisen vaikutuksen. Jo toisen kirjan kohdalla tuo tunne kuitenkin lässähti täysin, ja seuraavat kirjat olen lukenut läpi vain pakosta. Epäilyksen kohdalla teki mieli hakata päätä seinään ja voi miten Aamunkoi osasikin aiheuttaa myötähäpeän kylmiä väreitä. Hyvä esimerkki siitä, miten kirjaa EI_PIDÄ kirjoittaa.
        Voisin jauhaa koko viestin maksimimäärän loppuun asti siitä kuinka Meyer raiskasi tekstillään nuo salaperäiset verta juovat olennot, vampyyrit. Ne_kun_eivät_vain_todellisuudessa_kiillä_piste. No, säästän teitä ja suuntaan keittiöön juomaan kupillisen kahvia.

        Twilightia ei todellakaan voi verrata Pottereihin. Harry Potter on mestariteos.
        Twilight on puolestaan siirappinen, tylsä ja vieläpä huonosti kirjoitettu.
        Yritin lukea sitä ensimmäistä kirjaa houkutusta, mutta en jaksanut lukea kovinkaan
        pitkälle. Twilight elokuvia en ole edes vaivautunut katsomaan.


    • velhotar.....

      Ehdottomasti Potter. Olen lukenut molemmat kirjasarjat, eikä Twilight Potteria voita.
      Ei Twilight huono ole, mutta siinä saisi olla enemmän sitä toimintaa, monipuolisempi
      juoni ja mielenkiintoisempi päähenkilö(Bella on välillä aika rasittava/ärsyttävä).
      Kyllä, Potter rules!

      • inkkuH

        Samaa mieltä ;) Potterit kestävät loputtomasti lukukertoja, ja juoni ja henkilöt ovat mielenkiintoisia. En todellakaan sanoisi Twilightia huonoksi, mutta empä ole vielä Pottereita voittanutta lukenut.


      • Potter.fani
        inkkuH kirjoitti:

        Samaa mieltä ;) Potterit kestävät loputtomasti lukukertoja, ja juoni ja henkilöt ovat mielenkiintoisia. En todellakaan sanoisi Twilightia huonoksi, mutta empä ole vielä Pottereita voittanutta lukenut.

        Hyvä :DD Oon lukennu tuolta HP-fanit sivulta, että Rowling saattais palata takaisin Pottereitten pariin. :) Toivotaan että palaa. Kiva ois saada lisää Pottereita, mutta eihän siinä tarvis välttämättä olla ihan samoja hahmoja...


      • Harriet95

        Hyvä huomata etten ole ainut, joka ei pidä Bellasta. Munkin mielestä Bella on
        ärsyttävän jääräpäinen, kitisevä tyttö, joka oikein kerjäämällä kerjää itselleen
        vaikeuksia. Ja kun Twilightit on kerrottu juuri hänen näkökulmastaan niin se haittaa
        lukemista.
        Onhan Twilightissä hyviäkin henkilöitä, mutta silti Harry Potterin henkilöt ovat
        mielenkiintoisempia. Ja muutenkin Harry Potter on PAREMPI.


    • George66666

      Twilight kirjat on suunnattu teinitytöille sekä lemmenkipeille naisille. Ne ovat todella huonoja
      kirjoja ja vielä huonompia elokuvina.

      • potter <3

        Potterit voittaa TEINI TWAILAITIN 1000000000-0.
        Oikeesti, ei niitä voi ees verrata.


      • uni2010
        potter <3 kirjoitti:

        Potterit voittaa TEINI TWAILAITIN 1000000000-0.
        Oikeesti, ei niitä voi ees verrata.

        Jos mietitään, kirjan pohjalta tehty elokuva osoittaa onko kyseinen kirja toimiva juonellisesti. Tarvitseeko vielä perustella jotain? kk---kk sitten jos on AIVAN pakko.

        Twiligh sarja; tyttö epäsuosittu, vaihtaa uuteen kouluun on suosittu, styylaa hoteimman jätkän kanssa ops, se on wamppyyri, kauhee kolmois draama eetwarttin ja jaakopin välillä, jaakop alkaa seurustelee eetwartin ja bellan lapsen kanssa?

        Potter sarja; Ei vain pysty tiivistämään niin lyhesti; Poika joka elää.

        Tossa mun lyht tiivistelmä juonista, kiitos ja kuittaus.


    • team Harry

      Potter on pyörinyt kuvioissa jo yli 10 vuotta - twilight (ja koko vampyyri kohu) tulee unohtumaan pian elokuvien julkaisun jälkeen ja sitten vain tosi fanit jäävät team-edwardeihin sun muihin.

      Potterilla on muutenkin laajempi ja monipuolisempi lukijakunta. Tiesittekö että Floridaan on tulossa (vai onko se jo auki?) Harry Potter teema-puisto. En usko että twilightia enää luetaan niin paljon muutaman vuoden päästä.

      • jfdogj

        Olen samaa mieltä kanssasi, twilight unohdetaan nopeasti. Tämä johtuu osittain siitä, ettei twilightissa ole enää mitään pohdittavaa, kaikki kerrottiin kirjoissa. Bella ja Edward saivat toisensa, the end.

        Pottereissa taas on niin paljon hahmoja ja heidän taustoistaan on kerrottu paljon. Pääjuonen vierellä kulkee monia sivujuonia ja fanit pystyvät vielä pitkään keskustelemaan eri hahmojen menneisyyksistä ja pohtimaan, tekivätkö hahmot oikein ja mitä itse olisi tullut tehtyä samankaltaisissa tilanteissa.


    • Stella18

      Twilight ei ole varmasti mennyt Potterien ohi! Pottereista ollaan nautittu jo kymmenen vuotta ja molempien aika alkaa olla parin vuoden päästä ohi. Enemmistö pitää varmasti enemmän Pottereista. Itse pidän molemmista saagoista, mutta Potterin ovat ehdottomasti ykkösiä!

    • ayfjt

      Itse pidän sekä vampyyri että romantisista kirjoista. Mutta en voi sietää Twilightia!
      Koska se oikein pursuua ällön makeaa siirappia, ja siin vampyyrit saapastelee päivänvalossa
      ihmisten ilmoilla eivätkä ole tippaakaan pelottavia tai synkkiä tai syvällisiä. Juonikin on
      aivan onneton. Toivon hartaasti et tämä Twilight buumi loppuisi jo ja vampyyrit palaisivat takaisin sellaisiksi kuin ne oli ennen kuin tämä Meyer(miten ikinä se nimi nyt kirjoitetaankaan) pilasi ne!
      Kyllä H.P voittaa niin kirjoina kuin leffana. Siin on hyvä juoni, ja mielenkiintosii henkilöitä.

    • potterfaniminäkin

      Twilight on täysin turha!
      Potter on paras.=)

    • olenkiltti

      No tietenkin Harry Potter-kirjat, jotka ovat ainakin 1000000000000000 miljoonaa kertaa parempia kuin joku Twilight-kirjat, jotka ovat jotain ihme homojen satukirjoja!

    • vihanen nostalogia

      Mua ärsyttää koko twilight siinä on täysi väärä kuva vampyyreistä ja ihmissusista. Kun mä olin alaasteela ne molemmat oli pahiksia tai jotai nyt ne on hyviksii jotka rakastuu tyttöön joka joutuu tuon tuosta vaikkeuksiin. V**** mitä p*****.

      • vihanen nostalogia

        Twilightia ei voi ees kattoo edes humalassa tai pilvessä jotka on tyhmää touhuu


    • real_pihla

      Nää vitun twilightit on tullu vasta 100 vuotta sen jälkeen kun meillä on ollut MAHTAVA Harry Potter. Twilight = älytöntä teinipaskaa, Harry Potter=parhaat fantaisakirjat ikinä. nim. HP1 luettu 12 kertaa.

      Kyllä muaki hävettäs lukee/kattoo Twilightia. Suosittelen verenhimoisille Twilightia paljon laadukkaampia Dracula-leffoja.

    • Galderas

      Skippaan raskaan sarjan vihapostaukset Twilightia kohtaan, mutta kommentoin asiaa sen verran, että ehkä olisi paras ottaa asioista selvää, ennen kuin heittelee kommentteja: "sitä lukevat vain 11-15v teinitytöt!". Kyllä sitä monet muutkin lukevat, noin kokemuksella sanoen.

      Anyway, palatakseni aiheeseen, Potterit luin vuosia ennen (tämänhän ei siis ole silti _takuu_ mistään, kirjoja nyt vain julkaistaan eri aikoina - vinks vinks), ja se oli omalla tavallaan koukuttava. Samoin Twilight. Twilight-sarja on nyt tullut luettua läpi 17 kertaa, Potter 14 (Tämäkään ei kerro kovin paljoa).

      Lopullinen pointtini on, etten edes lähde vertailemaan moisia, koska Potterit ovat selkeästi fantasiallista seikkailukirjallisuutta, ja Twilight-sarja romantiikkaa - eli täysin eri sarjaa. Jos pitää romantiikkagenren kirjoja "imelänä teinipaskana", ehkei kannattaisi lukeakaan?

    • Ginny W

      Tota noin...

      Harry Potterit olen lukenut ainakin 15 kertaa (luin ekan 6- vuotiaana). Joka kerta hokaan jotain uutta.
      Kun taas luin ekan Twilightin innostuin hirveästi, ja ryntäsin etsimään Uutta Kuuta. Kun avasin Uuden Kuun ja luin ekat 100 sivua, teki mieli kiljua pettymyksestä. Olin odottanut läpimurtoa ja saanut lässähtänneen tarinan. No jos Uuden Kuun kohdalla teki mieli kiljua, Epäilyksen kohdalla teki mieli haljeta pettymyksestä. Tämä "vuoden kirja" olikin MINUN mielestäni sarjan huonoin kirja.

      Entä leffat? Ihan helppoa! Harry Potterit voittaa ihan 1000000000000000000000000000-0. Siis Potterit on hienoja vaivalla tehtyjä leffoja. Meinaan joka ikinen taika, Hagridin suurentaminen yms on muokattu tietokoneella... Ja Twilight K 13??????????????!!!!!!!!!!!! Ennemminkin K 3! Potterit on paljon jännempiä ja K11. Onko teinirakkaus tosiaan niin vaarallista? (Huom olen nähnyt vasta ekan Twilightin). Odotan hirveästi, että nään viimeisen Potter leffan.

    • Ginny W

      Siis toi edellä mainittu oli vaan mun mielipide!!! Eikä aikomukseni ollut loukata ketään joka on eri mieltä asiasta. Saatte olla ihan vapaasti eri mieltä mun kaa!!!!! HYVÄÄ KESÄÄ!!!!!!!!!!!

    • Ginny W

      Jos jaksatte vielä lukee mun kommentteja niin lisään edellisiin viesteihini: Näin juuri viimeisen Harry Potterin. Siis ihan PARAS leffa!!!!! Täynnä toimintaa ja tunteita. Sodan "traagisuus" oli saatu kuvattua niin aidosti, että... sanat ei riitä sitä kuvaamaan. Viimeistään nyt heitän twilightin (ainakin leffat) hornan tuuttiin!

    • HP:t

      POTTER! en oo koskaan omalta kohdaltani tajunnut Twilightin hienoutta. Ei vaan uppoa minnuun. :D Pottereista olen lukenut jokaisen ainenki seittemän kertaa, eikä loppua näy vieläkään. Elokuvat olen katsunut kaikki ja pitänyt niitä ihan hyvinä, vaikkakin ne ovat vain murto-osa kirjojen loistavuudesta. :))

    • Hellohelloihavescar

      Molemmat sarjat luettu ja katsottu läpi (twilight siihen asti ku on tullu..)

      Eihän noita voi edes verrata! Potterissa on sisältöä ja twilight on ... keijuvampyyrirakkaustarina. Joka toistaa kirjasta toiseen samaa shittiä.

      “Harry Potter is about confronting fears, finding inner strength, and doing what is right in life. Twilight is about how important it is to have a boyfriend.”

      Tuntuu että kaikki suomi-twilightfanit kuolaa vain näyttelijöiden perään.
      Tiedä sitten rapakontakaisuudesta, mutta kai ne sielläkin on näyttelijöiden rakastajia... ainakin se 5% faneista.

      ...Ja vampyyrit on jo NIIN kulutettu aihe. Pottereissa onsitä jotain.

    • Harry.P vs. Edward.C

      nno täytyypä sanoa että TOSI vaikea kysymys , koska juurikin nää kaks on mun suosikkeja ! :) jjaaaaa Harry Potterit oon lukenu kaikki (itse asjassa 3.kertaa) ja twilight sarjan kans :D niinpäniin EHKÄ potterin juoni on kuitenkin jotenki vähän parempi , siinä on sitä jotain..se vaan tempaa mukaansa ja se on yhtäaikaa pelottava ja semmonen..hmm...tosi ihanki :) varsinki viimesen kirjan loppu oli oikeesti niin ihana :) harry ja ginny naimissa ja kolme lasta :) suoraan sanottuna mulla melkeen pääsi itku ku tajusin niitten lasten nimet :) mää vaan liikutuin ku jotenki nii ihanaa ko harry antanu vanhenmiensa nimet ja sitten viellä muistanu Dumbledorea ja kalkarostaki...albus severius...:) joo niinpä niin mutta toisiaalta jos hahmoista puhutaan niin tottakai mää tykkään enemmän twilighstä ;) tokitoki ymmärrätte ku kerron että oon teiniikäne tyttö joka vaan niiin rakastu edwardiin...aivitsi tai pitäskö sanoa robert pattisoniin... ;) okeiokei eivoimittäään ku se on niin söpö ja jacob kans :) heheh ja siis oikeesti luonteeltaki aivan ihana

      • Harry.P vs. Edward.C

        vaikka tokihan...näyttelihän se pattinson potterissakin ;) aivanaivan vaan siitäki huolimatta...Edward on toki ihanempi hahmo ku tämä voivitsi dementtia no mikäsenyt olikaa ...kumminki se potterin hahmo mitä pattinson esitti :D


      • Potter on 1
        Harry.P vs. Edward.C kirjoitti:

        vaikka tokihan...näyttelihän se pattinson potterissakin ;) aivanaivan vaan siitäki huolimatta...Edward on toki ihanempi hahmo ku tämä voivitsi dementtia no mikäsenyt olikaa ...kumminki se potterin hahmo mitä pattinson esitti :D

        Cedric


    • Twilight on kuraa!

      No täytyypä sanoa että TOSI helppo kysymys! Potter tietenki! Mie vihaan twilight elokuvia ja varsinki robert pattinsonia. En vaan voi sietää niitä. Ja jotka ovat samaa mieltä kanssani, kannattee kattoo vampyyrien imussa. Oli muuten sika hyvä elokuva :)

    • BlackSirius

      Ihan totta tuo et Roobertti on Pottereissakin, mutta kun tuntuu että näiden (yleistän.) nuorten teinilissujen massaviha potterien outoutta kohtaan on estänyt Cedric Diggoryn näkemisen. Ja Pattinssonhan nousi tunnetuksi VASTA twilightien myötä. Surullista, sillä paljon mielenkiintoinsempi hahmo hän on pottereissa kuin twilighteissa.

      Ja tosiaan, HP-fani henkeen ja vereen, leffat katsottu nyt kaikki kun sain 8CD-boxin joululahjaksi, ja kirjat luettu 19 kertaa, 20. kerta menossa (:

      En ole koskaan ollut romanttisten elokuvien ystävä, voisi sanoa jopa suoraan vihaajaksi, ja twilight on vahvistanut tätä.
      Vaikka ne olenkin yleisestä mielenkiinnosta vampyyreja kohtaan lukenut sekä katsonut. (twilight tappaa vampyyreiden kunnioitusta, hemmetinmoiset kimaltavat otukset...)

      J.K Rowling on saanut kirjan sivuille punottua upean sielukkaan ja aidon maailman, kun taas Meyer on nähnyt pehmopornounen vampyyripojasta joka tapaa tytön ja they fall in love. (uskoisin että Meyer luki kyseisenä iltana jotain tyyliin Romeo ja Julia...)

      Harry Potterit loistavat vielä kahdenkymmenen vuoden päästä, mutta twilightit unohtuvat kaksi kuukautta viimeisen leffan DVD-ilmestymisen jälkeen.

    • harry potter on ehdottomasti paras !
      twilightia ei mielestäni voi edes luokitella vampyyri-sarjaksi.
      sarjan vampyyrit kimaltelevat valossa glitterin lailla , kuin keijut :D ("oikeat" vampyyrit sen sijaan kärsivät auringon valosta).
      eikö vampyyrien sitäpaitsi pitäisi olla "kuolleita" , eli kehossa ei ole elintoimintoja ym.
      twilightin 4 osassa (aamunkoi) edward (vampyyri) saattaa bellan (ihminen) raskaaksi,miten se on mahdollista ? :D
      noh , fantasiassa kaikki on mahdollista .
      mielestäni harry potterissa on ainakin mielenkiintoisempi maailma ja hahmot.

    • qzyy

      Potterpotterpotter

    • Lily Snape

      Olen itsekin sitä mieltä, ettei Pottereita ja Twilightia voi edes verrata, kun niissä ei ole juuri mitään muuta yhteistä kuin se, että molemmat ovat fantasiakirjallisuutta. Mutta koska jo Houkutus-kirjan kanteen oli painettu sitaatti "Väisty, Harry Potter", on sota julistettu ja sitten kai on tapeltava. :D

      Noh. Potterin juoni on niin moniulotteinen, siinä paljastuu eri hahmoista uusia puolia koko ajan (varsinkin Dumbledoren elämäntarina oli oikeasti mielenkiintoista luettavaa, eikä senkään hahmon syvyyttä olisi vielä sarjan alkuosassa ehkä tajunnut) ja muutenkin tarina on rakennettu niin älykkäästi, ettei Twilight vaan millään pärjää. Täytyy sanoa, että jotkut Potter-leffat oli pieniä pettymyksiä kirjoihin verrattuna, mutta silti niitäkin katsoo kyllä mielellään.

      Twilightit lähinnä naurattaa. Ärsyttää, ettei niissä tosiaankaan tunnu olevan kysymys muusta kuin että urpo ja avuton teinityttö saa itselleen komean ja täydellisen vampyyripojan. Ja juoni polkee paikoillaan. Olen lukenut 1. ja 2. kirjan ja aloitin kolmatta, mutta alkoi kyllästyttää siinä määrin, että kesken jätin. Leffoista nähty on kolme ekaa, ja niiden perusteella ei jäänyt harmittamaan, etten lukenut loppuun kolmosta. Mitään ei tapahtunut eikä tarina kulkenut eteenpäin.

      Mutta ymmärrän sinänsä, jos joku tykkää lukea näitä ylipursuvan romanttisia kirjoja ja katsoa leffat. Ei siinä romanttisuudessa sinällään mitään pahaa. Sääli vain, että Pottereita ja Twilightia on alun alkaenkaan lähdetty toisiinsa vertaamaan.

    • H.P. vs Twilight

      No, pakko minunkin on tänne kommentoida. Ensinnäkin minua ärsyttää suuresti toisten kirjojen haukkuminen "Twilightia lukee vain 11-15 teinit" ym.. Tänne oli käsittääkseni tarkoitus pistää OMA mielipiteensä, ja sen voi ilmaista ilman haukkumistakin, eikä kirjailijoitakaan ole järkeä haukkua, sillä tuskin teistäkään kukaan on parempi kirjoittamaan.

      Olen samaa mieltä kuin useimmat, ettei Harry Potteria ja Twilightia voi verrata. Ne ovat niin erityylisiä. Ja monet täällä väittävät, etteivät vampyyrit voi kimalella, mutta pilaako se koko sarjan? Eivät ihmisetkään lennä luudilla ja jaa sieluaan osiin.Se on fantasiaa, ei totta. Minusta on hienoa, etteivät kirjailijat toista jo ennen käytettyjä ideoita.

      Molemmissa sarjoissa elokuvat ovat surkeita, jotka juuri ja juuri tulee katsottua. Se johtunee varmaan siitä, että niin hyviä kirjoja ei saa tiivistettyä lyhyisiin elokuviin (elokuvat silti liian pitkiä n. 2h kestäviä, joita ei jaksa kovin usein katsoa). Elokuvien perusteella ei pysty sarjoja arvostelemaan.

      Kirjat ovat paljon parempia. Luki sitten Twilightia tai Harry Potteria, kirjat ovat niin koukuttavia, että niiden lukemista ei malttaisi lopettaa ennen kirjan loppua. Harry Potterin juoni on aivan upea, sen keksimiseen on käytetty vaivaa ja aikaa. Siinä on paljon juonenkäänteitä, joita ei pysty aavistamaan, vaikkakin loppu oli helppo ennustaa (loppu ei olisi hyvä, jos olisi käynyt toisin).

      Twilightin juonen pystyi helposti arvaamaan( sekään ei olisi ollut hyvä erilaisena), mutta kirjoissa riittää silti mielenkiintoa, ja erilaiset käsitykset vampyyreistä, ihmissusista (jotka eivät oikeasti ole ihmissusia vaan muodonmuuttajia) ym. ovat kekseliäitä. En pidä Bellasta, koska hän on jotenkin.... outo? Ensin hän ajattelee kaikessa muita ja yhtäkkiä hän ei välitä muusta kuin lapsestaan -.-

      Olen lukenut kummatkin kirjasarjat useasti, mutta taitaa se Harry Potter silti viedä voiton :) Ja ainii, jos edellinen kirjoittaja olisi lukenut Twilightit loppuun muutenkin kuin kuullut kaveriltaan viimmeisestä kirjasta, hän tietäisi, ettei Bella saanut poikaa vaan tytön :DD

    • Harry-Potter11

      No tämähän on vain minun mielipiteeni, mutta minusta Harry Potter murskaa Twilightin. Potter on kerrottu todella upealla ja koukuttavalla tavalla ja niitä kirjoja pitää lukea yhä uudestaan ja sama juttu elokuvissa. Kun Twilight ilmestyi, en ensin huomannut koko kirjasarjaa.. Vasta kun kolmas osa oli tullut niin alóin lukea niitä. Kuten on jo kerrottu moneen kertaan, Twilightissä ei vain tapahdu mitään kunnolla kiinnostavaa. Olen lukenut sen kirjassarjan moneen kertaan ja katsonut elokuvat mutta ei nuita kahta oikeasti voi vain¨vertailla. Ja Twilight elokuvat ovat suoraan sanottuna SURKEITA! Harry Potterit ovat taas moneen kertaan parempia. Mutta jos pitäisi valita paras kirjasarja, Harry Potter ja Taru Sormusten Herrasta saisivat jaetun 1. sijan. Ne kummatkin ovat vain niin luovalla tavalla kerrottuja toisin kuin Twilight.

    • :DDDDD

      TÄMÄ ON MINUN OMA MIELIPITEENI!

      Twilight on parempi.Siinä kohtaavat romantiikka ja ikuisuus! Aivan ihana sarja! Pottereista pidän myös mutta hei haloo ei se Harry nyt niin ihmeellinen oo,se pelastu ÄITINSÄ ansiosta! Se nyt vaa tuppaa unohtuu.

      No okei te ajattelette et mitä ihmeellist sit on Edward Cullenis joka on vaan....Vampyyri.....^^ Voin olla tyhmä ja nuori mut RAKASTAN TWILIGHTIII!

    • djuttipurkki

      hei sanonpa vaan että tää keskustelu olisi kannattanut tehdä toiseen osioon, eiköhän? tällä palstalla on suurin osa katsos hp-faneja? :D


      Molemmat on yhtä hyviä

    • koko

      Harry Potter is about conforting fears, finding inner strenght, and doing what's right in the face of adversity. Twilight is how important is to have a boyfriend.
      -Stephen King

      Potter on kirjoitettu niin paljon paremmin ja Potterin henkilöhahmot ovat hyviä roolimalleja lapsille ja nuorille. Hermione oli fiksu, meikkaaminen tai poikaystävä ei ollut niin tärkeää. Tärkeämpää oli ystävyys ja rohkeus.

      Twilightissa Bella masentuu kuukausiksi kun sen elämän rakkaus jättää sen, Potterissa, Kun Ron jättää Hermionen, Hermione jatkaa Voldemortin tuhoomista.
      Stephen Meyer krirjotti neljä kilkaa Edwardin ja Bellan rakkaustarinasta, J.K. Rowling kirjotti paremman rakkaustarinan yhdesssä luvussa, tai jos vielä tarkempia ollaan niin yhdessä ainoassa sanassa. Always.
      Potterissa Luna opetti, että saa olla uniikki
      Dumbledore opetti, että viisaskin voi olla väärässä
      Ron opetti, että ystävyys on tärkeintä ja kaikki voivat saada l
      Hermione opetti, että uusia asioita on hyvä oppia
      Neville opetti, että rohkeus pitää löytää
      Draco opetti, että on ok tehdä vääriä valintoja
      Ginny opetti, että omista demonesita voi selvitä.

      Sirius, Lupin, Tonks, James, Lily ja Kalkaros kuten myös monet muutkin kuolivat suojelakseen niitä jotka rakastivat.

      • joopajooooo000

        Stephanie Meyer opetti, että seksi on hauskaa, kun sitä harrastaa, oli sitten vampyyri, tai ihminen. :´D


    • EdwardLove

      Vielä puoli vuotta sitten olisin vastannut Harry Potterit. Ollenkaan miettimättä. Mutta nyt luettuani Twilightit täytyy myöntää, että ne ovat parempia. Harry Potterit tuntuu Twilightteihin verrattuna lapsellisilta. Tuntuu pahalta sanoa tuo (vannoutunut Potter-fani kun olen) mutta niin se vaan on. Ja huom. Tämä on vain minun mielipiteen!
      P.s. Ja onhan se Edward paljon Harrya komeampikin :P

    • May 5

      Ehdottomasti Harry Potter! Oon lukenut molemmat kirjasarjat ja Twilightin henkilöiden päähänpistot olivat sanalla sanoen älyttömiä.
      Muutenkin Bella kohtelee Edwardia kuin jotain jumalaa ja se alkoi lukiessa tympiä aika lailla.

    • Twilight tykkääjä

      Kaikilla on oma mielipide kummasta tykkää ei voi sanoa kumpi on parempi. Itse pidän enemmän twilighteista. EN ole oikein päässyt Pottereihin sisälle... Mutta jotkut tykkää toisista kuin toiset!!!!

    • bellaedward

      TWILIGHT ON PAREMPI!
      Tykkään kyl myös Harry Pottereista mut ne alko vähä kyllästyttää ja ne on tylsiä. Harry on kuuluisa niinku sen äidin ansiost!?? HP on tosi epäuskottava ja sekava.

    • Anonyymi

      Harry potte

    • Anonyymi

      Harry potter

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe