Olen vaihtamassa virustorjuntaohjelmaa.
Pitääkö vanha ohjelma poistaa ennen uuden asentamista, vai voiko vanhan poistaa uuden asentamisen jälkeen?
Virustorjuntaohjelman vaihto
11
4161
Vastaukset
- nee näin
1. vanhan virustorjunnan vielä toimiessa ladataan koneelle uuden torjunnat asennustiedosto(t)
2. Kone irroitetaan internetistä (johto irti ja/tai sammutetaan wlan-yhteys)
3. Poistetaan vanha virustorjunta
4. Asennetaan uusi virustorjunta
5. Kytketään kone internettiin ja haetaan uudelle virustorjunnalle uusimmat päivitykset.
HUOM: kohta 3. Jos et tarkkaan tiedä miten poisto tehdään, kysele netistä vielä sen toimiessa, ennenkuin alat hommiin.- juhakorkeapudas
2. Kone irroitetaan internetistä (johto irti ja/tai sammutetaan wlan-yhteys)
Ja miksiköhän näin? Jos kysyjällä on palomuuri päällä, ei mitään riskiä saastumisesta ole. Lukuisia koneita olen päivittänyt eikä koskaan ole ollut ongelmana se, että kone olisi saastunut vaikkei virustorjuntaohjelmaa olekaan koneessa. - Jauhaa ja jauhaa
juhakorkeapudas kirjoitti:
2. Kone irroitetaan internetistä (johto irti ja/tai sammutetaan wlan-yhteys)
Ja miksiköhän näin? Jos kysyjällä on palomuuri päällä, ei mitään riskiä saastumisesta ole. Lukuisia koneita olen päivittänyt eikä koskaan ole ollut ongelmana se, että kone olisi saastunut vaikkei virustorjuntaohjelmaa olekaan koneessa.Juu eihän noita viruksia koskaan mistään tule. Urbaanilegendaa, onhan..
Conficker lipsahti Elisan nettitikkuun
Elisa tiedotti tällä viikolla, että sille ja Saunalahdelle 19.5. jälkeen toimitetuissa E160E-nettitikuissa on havaittu pieni erä muistikortteja, jotka saattavat sisältää viruksen. Tiedotteen mukaan asiakkaille saakka ehti kymmeniä nettitikkuja, joissa on viruksen saastuttama muistikortti.
Meinaakko kans noista apupyöristä viellä ? - ne tikut
Jauhaa ja jauhaa kirjoitti:
Juu eihän noita viruksia koskaan mistään tule. Urbaanilegendaa, onhan..
Conficker lipsahti Elisan nettitikkuun
Elisa tiedotti tällä viikolla, että sille ja Saunalahdelle 19.5. jälkeen toimitetuissa E160E-nettitikuissa on havaittu pieni erä muistikortteja, jotka saattavat sisältää viruksen. Tiedotteen mukaan asiakkaille saakka ehti kymmeniä nettitikkuja, joissa on viruksen saastuttama muistikortti.
Meinaakko kans noista apupyöristä viellä ?tulevatkin? Miten ne haitat osaavat juuri silloin kiertää muurin kun asennat jotain? Jos et nyt sitten vaikka pidä saastunutta sivua auki, javaskripti päällä ja joku paikkaamaton ohjelma koneella, vai? Tai muita "järkeviä" käyttäjäntoimia.
- -Mutta-
ne tikut kirjoitti:
tulevatkin? Miten ne haitat osaavat juuri silloin kiertää muurin kun asennat jotain? Jos et nyt sitten vaikka pidä saastunutta sivua auki, javaskripti päällä ja joku paikkaamaton ohjelma koneella, vai? Tai muita "järkeviä" käyttäjäntoimia.
Täällä alleviivataan väitettä, ettei antivirus-softaa tarvita OLLENKAAN "apupyörä" jankutus. Se netti ei ole ollenkaan se ainoa virustartuntojen lähde.
- Ennen Nettiä
ne tikut kirjoitti:
tulevatkin? Miten ne haitat osaavat juuri silloin kiertää muurin kun asennat jotain? Jos et nyt sitten vaikka pidä saastunutta sivua auki, javaskripti päällä ja joku paikkaamaton ohjelma koneella, vai? Tai muita "järkeviä" käyttäjäntoimia.
Niin esi-internetaalisella ajaa, ajalla jotka jotkut eivät ehkä enää muistakkaan, oli myös olemassa tietokoneviruksia.
- nee näi
juhakorkeapudas kirjoitti:
2. Kone irroitetaan internetistä (johto irti ja/tai sammutetaan wlan-yhteys)
Ja miksiköhän näin? Jos kysyjällä on palomuuri päällä, ei mitään riskiä saastumisesta ole. Lukuisia koneita olen päivittänyt eikä koskaan ole ollut ongelmana se, että kone olisi saastunut vaikkei virustorjuntaohjelmaa olekaan koneessa.kuin vanhana autonasentajana tuen auton tunkin
lisäksi pukilla ennenkuin ryömin alle.
Ja miksiköhän näin? Jos kysyjällä on tunkki auton kulmassa, ei mitään riskiä putoamisesta ole. Lukuisia autoja olen huoltanut eikä koskaan ole ollut ongelmana se, että auto olisi pudonnut päälleni vaikkei pukkia olekaan ollut lisätukena. - koskikin
Ennen Nettiä kirjoitti:
Niin esi-internetaalisella ajaa, ajalla jotka jotkut eivät ehkä enää muistakkaan, oli myös olemassa tietokoneviruksia.
aivan muuta. Se selviää lukemalla aiemmat vastaukset.
- oli kyse?
-Mutta- kirjoitti:
Täällä alleviivataan väitettä, ettei antivirus-softaa tarvita OLLENKAAN "apupyörä" jankutus. Se netti ei ole ollenkaan se ainoa virustartuntojen lähde.
Nettipiuhaa ei todellakaan täydy irroittaa asennettaessa mitään ohjelmaa. Se irroitetaan jos palomuuri kytketään pois päältä.
- pukkia
nee näi kirjoitti:
kuin vanhana autonasentajana tuen auton tunkin
lisäksi pukilla ennenkuin ryömin alle.
Ja miksiköhän näin? Jos kysyjällä on tunkki auton kulmassa, ei mitään riskiä putoamisesta ole. Lukuisia autoja olen huoltanut eikä koskaan ole ollut ongelmana se, että auto olisi pudonnut päälleni vaikkei pukkia olekaan ollut lisätukena.vaihtaessasi tuulilasinpyyhkimiä? Vertauksillakin pitäisi olla järkevä pohja.
nee näi kirjoitti:
kuin vanhana autonasentajana tuen auton tunkin
lisäksi pukilla ennenkuin ryömin alle.
Ja miksiköhän näin? Jos kysyjällä on tunkki auton kulmassa, ei mitään riskiä putoamisesta ole. Lukuisia autoja olen huoltanut eikä koskaan ole ollut ongelmana se, että auto olisi pudonnut päälleni vaikkei pukkia olekaan ollut lisätukena.et ole koskaan mitään autoja huoltanut on väärin laittaa yksi pukki parempi on kun nostaa kokonaan irti maasta ja laittaa vastakkaisille puolille ne pukit.Ei todellakaan tarvi netin johtoa irroittaa kun asennetaan uusi softa ainoastaan siinä tapauksessa jos palomuuri kytketään irti,jos sulla on windowssin oma ja kolmannen osapuolen tekemä palomuuri ja haluat vaihtaa palomuurin toiseen kytke silloin windowsin oma palomuuri pääll.Eräät virustorjunta ohjelmat vaativat rekisteröinnin asennus vaiheessa kuten Emsi soft A-squared free(joka on surkean hidas ja raskas)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483