Juhannus lähestyy

Miten vietetään?

Olen miettinyt,miten viettäisi juhannusta,lastenlapset tarvitsisivat hoitajaa ja itsekin haluaisi vähän "juhlia".Olen tullut siihen tulokseen,että hoidan lapsukaisia ainakin aaton ja juhannuspäivänä voisi ajatella omia menojaan ,onhan sitä jo monta juhannusta mennyt lavatansseissa.
Hyvää juhannusta,missä sitten vietättekin!

27

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

      yritä pitää huolta siitä, että et olisi "itsestään selvä" lastenhoitaja.
      Minä luuulen juhlivani keskikesää Stadissa.

      • stadissa

        olekin erittäin rauhallista juhannuksena? Vietin kerran juhannuksen Tukholmassa ja olipas siellä hiljaista, melkein kaikki ravintolatkin olivat sulkeneet ovensa.


    • kotona ollaan, toivon että saamme tuttava pariskunnan viettämään iltaa kanssamme. Toivottavsti on hyvät ilmat. Teemme tuohon ulos tulet, ja istuskellaan siinä oman pikku "kokon" ääressä.

      Lapsenlapsia ei ole nyt tulossa likotettavaksi, - menevät meijjän mökille perheineen, - siksikin toivon hyviä kelejä.

    • G.J.

      Hiljaisuudessa opetellen akryyliväreillä ornamenttien taiteilua ja De'coupage-lakalla kuvien kiinnittelyä ja lasipurkkien koristelua.

    • Heikunkeikku

      ..oikein hyvää juhannusta.
      Minä menen saareen, vanhin poika perheineen tulee myös ja iloisena yllärinä kuulin, että myös nuorin poikani tulee Helsingistä tänne Vaasaan. Siitä on Tosi pitkä aika, kun on ollut täällä. Hän tulee pari päivää aikaisemmin ja menemme käymään Alajärvellä tervehtimässä mieheni äitiä ja mieheni veljen perhettä. Sekin reissu on tosi kiva.
      27.6. lähden ystävättäreni kanssa reissuun. Ajellaan joko Porvoon, Kotkan tai Haminan leirintäalueelle, kun nyt vaan tietäs, missä olis mukavin ja kaunein paikka. Ja joku risteily pienellä saaristolaislaivalla joistakin ed. mainituista paikoista. Odotan innolla lähtöä.

      • Meriläinen

        Tässä sinulle kotkan majapaikoista, santalahti on upea paikka tässä kaupungin likellä, huruksela vie vähän kauemmas.
        Ja kaunissaari alimpana listalla mutta ylimpänä minulla on saari josta juuri kotiuduin ja josta varasin mökin melkein koko loppukesäksi.
        Porvoost ja haminasta en niin tiedä.
        Mutta voit alkaa katsastamaan tästä, ja terve tuloa "tuppukylään" niinkuin Junnu aikoinaan lauloi.

        http://www.kotka.fi/alltypes.asp?menu_id=1266&menupath=1265,1266#1266


    • postilaatikkooni tuli kutsu viettämään juhannusta kyläläisten kanssa urheilukentällä. Ohjelmassa on kukkien haku lehvillä koristetuilla kärryillä, juhannussalon koristaminen ja pystyttäminen, laulua ja leikkejä salon ympärillä. Oma piknikkikori mukaan. Arpajaisia ja sen esellaista tyypillistä ruotsalaista juhannuksenviettoa.
      Voisi olla ihan kivaa viettää täyshurri juhannus jos vain ilmat olisivat kauniit. (Nyt on satanut melkein viikon taukoamatta)

      • G.J.

        sano minulle mitä sisältää 'bergazest oil ja mikä on sen vaikuttamismekanismi (tuoksulyhdyssä).


    • kotosalla

      Voi olla että joutuu olemaan kuskina illalla, päivällä leikitään tuolla puistossa mukavia lapsellisia leikkejä ja sen sellaista.

    • kawe

      traditio jatkuu.
      Aattona 10-hengen seurue viettää aikaa yhdessä. Muutaman tunnin aion taas osallistua. Viiniä ja salaattia vien tarjolle. Sää voi olla viileä, tunnelma on lämmin, kuin kotiin menisi..........
      Toinen pyhäpäivä menee lapsuuden maisemissa ihmisineen.....
      Mukavaa Jussia kaikille, joka niemeen notkoon ja saarelmaan ........

    • Meriläinen

      täyttää täysi-ikäisyyden määrän eli 18 vuotta.
      Menen syömään ihanaa brittatorttua ja sisareni tekemää voileipäkakkua savulohesta ja tietysti täytekakkua. Ja kahvia paljon.
      Siinä juhannusta kerrakseen.

      • Vie

        Merimaisemista Järvimaisemiin!Höh:(

        Mut kyllä meri on Meri;isolla Ämmällä;)


    • entinen yxitypy

      hoida lapsenlapsiani koskaan juhannuksena. Lapset menevät omalla porukalla omille mökeilleen.

      Juhannuksen vietän kotosalla, kuten yleensäkin. Aattona tulee kaksi systeriä miehineen meille. Siinä sitten porukalla parannetaan maailmaa, otetaan vähän "kuppia", istutaan ulkona (toppatakit päällä jos on kylmä ilma) ja grillaillaan.

    • Taiga*

      Koskaan en ole viihtynyt missään suurissa pippaloissa,mutta nyt ajattelin tehdä poikkeuksen!

      Lähdemme ystäväni kanssa tanssilavoja kiertämään,katsomaan missä on hyvää tanssimusiikkia,hyvä orkesteri ja kesäisiä ihmisiä kesäisellä mielellä.

      Mökillä ehtii olla koko kesän(?)mikä se on? No-se on kesä kun ruohot kasvaa,sitä täytyy leikata,kukat ränsistyy,vene on nurinpäin,katiska rannalla,onki nojaa puunrunkoa vasten,madot saa mönkiä rauhassa mullassaan,ei ole pelkoa että joku yrittää laittaa niitä koukkuun ja puutkin ehtii pilkkoa myöhemmin...
      Mutta kun haitari soi ja mekko on valmiina niin........siitä vaan sitten!

      Ainakin ajatus kiehtoo.Ja saa mielen kepeäksi.

    • ei mittää suunnitelmia oo... Lapsenlapset ne kaks poikasta, kävivät viimeviikonloppuna, olivat pari yötä, menoa riitti :) Juhannuksena tulee toisiks vanhin poikani rantasaunalle avokkinsa kanssa. Itselläni kolme vapaata alkaen aatonaattona, sunnuntaina sit jo kiireesti töihin (: Mut eiköhän sitä jotain mukavaa kuiteski kehitellä :))
      .
      .

      • saunon

        katselen vettä ja koiranputkiharsoa ja saunon taas. Teen synttärikakun pojalle ja syömme sen pois.


      • saunon kirjoitti:

        katselen vettä ja koiranputkiharsoa ja saunon taas. Teen synttärikakun pojalle ja syömme sen pois.

        saunoo?? Mistäs tiesit et pojalla on synttärit juhannuksena :))


      • saunotaan,
        saunon kirjoitti:

        katselen vettä ja koiranputkiharsoa ja saunon taas. Teen synttärikakun pojalle ja syömme sen pois.

        ja syödään synttärikakkua, miehen.


      • saunotaan, kirjoitti:

        ja syödään synttärikakkua, miehen.

        tehdä? Minä aattelin mansikkakakkua :)
        .
        .


      • ja ..
        sasus kirjoitti:

        tehdä? Minä aattelin mansikkakakkua :)
        .
        .

        kermavaahtoa siinä olla pitää, namskis.
        Onkohan näihin aikoihin syntynyt erityisen paljon suomalaisia?
        Monella sukulaisella myös synttärit.

        *
        *


      • ja .. kirjoitti:

        kermavaahtoa siinä olla pitää, namskis.
        Onkohan näihin aikoihin syntynyt erityisen paljon suomalaisia?
        Monella sukulaisella myös synttärit.

        *
        *

        hyvä aika syntyä. Niinkuin minäkin:))
        Kaksi tyttäristäni on syntynyt heinäkuussa.
        Niin, minä teen pakastemansik. viimekesäsistä survosta, vispaan greame vanillaa, laitan mansik. survosta ja vanilla vaahtoa väleihin. Kermavaahdolla päällystän ja tuoreita mansikoita päälle:)) Namm..


      • syntyy!
        sasus kirjoitti:

        hyvä aika syntyä. Niinkuin minäkin:))
        Kaksi tyttäristäni on syntynyt heinäkuussa.
        Niin, minä teen pakastemansik. viimekesäsistä survosta, vispaan greame vanillaa, laitan mansik. survosta ja vanilla vaahtoa väleihin. Kermavaahdolla päällystän ja tuoreita mansikoita päälle:)) Namm..

        Ei ollut kesäkuu tilastojen perusteella johdossa syntymäkuukautena.

        Kaikkein eniten meitä on syntynyt 24.8.1945.

        .


    • Koiran kanssa kansisteen, voi miten meille tulee rattoisa juhannus. Ja katin kontit!

    • -tiina

      seittemästä yhteen sit pitää pyörähtää kotona sen jälkeen ystävien luo syömään ja vähän maistelemaan vinkkua illan päätteeksi liiteri tansseihin eikä tartte yöllä kieriä enää tuolla pellossa kun on jo oma kulta mut jos se ei ookkaan aamulla vieressä pitää mennä kurkistaan kaivoon minkälainen uusi on tulossa ja todeta että hukkunu se on pee erkele.

    • Enkeli-trio

      just sinappii...valkosipulil ja ilma.
      Met viätetää jussi,niinku ain.
      Siskon tykö.
      Grillataa ja palellaa.
      Saunas hikoillaa.
      Parannellaa maailmaa.
      Simmottis mukavasti,
      pikkutunneil asti.

      • mummuliini

        Oikein hyvää juhannusta täältä lastenlasten seurasta nauttien toivotan kaikille,jotka lukivat aloitukseni ja niille jotka kertoivat,miten viettävät "jussia" !


      • vuoden päästä taas
        mummuliini kirjoitti:

        Oikein hyvää juhannusta täältä lastenlasten seurasta nauttien toivotan kaikille,jotka lukivat aloitukseni ja niille jotka kertoivat,miten viettävät "jussia" !

        Juhannus lähestyy loppuaan ja alkaa aurinkokin paistamaan,ei muuta kun kesälomaa odottamaan,kuka on vielä työelämässä,kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta huvää kesää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      403
      7737
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      190
      5716
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2231
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1587
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1178
    8. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      8
      1071
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      959
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      902
    Aihe